ДЕРЖАВНА ФIСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
IНДИВIДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦIЯ
05.12.2017 | N 2841/6/99-99-15-02-02-15/IПК |
---|
Державна фiскальна служба
України розглянула звернення щодо
взаєморозрахункiв мiж резидентом та нерезидентом
та, керуючись ст. 52 Податкового
кодексу України (далi - Кодекс), повiдомляє таке.
Контролюючi органи мають право надавати консультацiї виключно з тих питань, що належать до їх повноважень (п. 52.5 ст. 52 Кодексу).
Згiдно з пп. 191.1.28 п. 191.1 ст. 191 Кодексу до функцiй контролюючих органiв належить, зокрема, надання iндивiдуальних податкових консультацiй з питань податкового та iншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючi органи.
Щодо правомiрностi припинення зобов'язань в iноземнiй валютi резидента та нерезидента шляхом зарахування однорiдних вимог
Оскiльки валютне регулювання та визначення порядку здiйснення операцiй в iноземнiй валютi здiйснюється Нацiональним банком України, пропонуємо за роз'ясненнями iз зазначеного питання звернутись до Нацiонального банку України.
Щодо можливостi виникнення у товариства прострочення проведення розрахункiв по зовнiшньоекономiчних договорах з придбання у нерезидента корпоративних прав та зменшення розмiру статутного фонду у випадку проведення залiку
Поточними торговельними операцiями в iноземнiй валютi вiдповiдно до п. 10 Положення про порядок та умови торгiвлi iноземною валютою, затвердженого постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 10 серпня 2005 року N 281, є розрахунки за експорт та iмпорт товару без вiдстрочення платежу або з вiдстроченням, що вiдповiдно до договору не перевищує строки, установленi законодавством України для здiйснення таких розрахункiв.
Зазначенi операцiї регулюються Законом України "Про порядок здiйснення розрахункiв в iноземнiй валютi" i на них розповсюджуються обмеження строкiв розрахункiв, встановленi статтями 1 та 2 цього Закону.
При цьому операцiї в iноземнiй валютi щодо часткової участi нерезидента у пiдприємствах, що створюються спiльно з українськими юридичними особами, придбання корпоративних прав є валютними операцiями, пов'язаними з рухом капiталу.
Враховуючи викладене, положення Закону не застосовується до операцiй щодо придбання у нерезидента корпоративних прав (зменшення розмiру статутного фонду), оскiльки такi операцiї не вiдносяться до поточних торговельних операцiй.
Щодо коригування фiнансового результату до оподаткування на рiзницi, якi виникають за операцiями з корпоративними правами
Вiдповiдно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об'єктом оподаткування податком на прибуток пiдприємств є прибуток iз джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збiльшення або зменшення) фiнансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фiнансовiй звiтностi пiдприємства вiдповiдно до нацiональних положень (стандартiв) бухгалтерського облiку або мiжнародних стандартiв фiнансової звiтностi, на рiзницi, якi виникають вiдповiдно до положень Кодексу.
Кодексом не передбачено коригування фiнансового результату на рiзницi за операцiями з продажу та iншого вiдчуження корпоративних прав, виражених в iншiй, нiж цiннi папери, формi. Такi операцiї вiдображаються згiдно з правилами бухгалтерського облiку при формуваннi фiнансового результату.
Регулювання питань методологiї бухгалтерського облiку та фiнансової звiтностi здiйснюється Мiнiстерством фiнансiв України, яке затверджує нацiональнi положення (стандарти) бухгалтерського облiку, iншi нормативно-правовi акти щодо ведення бухгалтерського облiку та складання фiнансової звiтностi (п. 2 ст. 6 Закону України "Про бухгалтерський облiк та фiнансову звiтнiсть в Українi").
Згiдно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультацiя має iндивiдуальний характер i може використовуватися виключно платником податкiв, якому надано таку консультацiю.