КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 4 липня 2018 р. | N 518 |
---|
Про внесення змiн до Порядку попереднього
узгодження цiноутворення у контрольованих
операцiях, за результатами якого укладаються
договори, що мають одностороннiй, двостороннiй та
багатостороннiй характер, для цiлей
трансфертного цiноутворення
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
Внести до Порядку попереднього узгодження цiноутворення у контрольованих операцiях, за результатами якого укладаються договори, що мають одностороннiй, двостороннiй та багатостороннiй характер, для цiлей трансфертного цiноутворення, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17 липня 2015 р. N 504 (Офiцiйний вiсник України, 2015 р., N 59, ст. 1941; 2017 р., N 29, ст. 854), змiни, виклавши його в редакцiї, що додається.
Прем'єр-мiнiстр України | В. ГРОЙСМАН |
Iнд. 67
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17 липня 2015 р. N 504 (в редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 4 липня 2018 р. N 518) |
ПОРЯДОК
попереднього узгодження цiноутворення у
контрольованих операцiях, за результатами якого
укладаються договори, що мають одностороннiй,
двостороннiй та багатостороннiй характер, для
цiлей трансфертного цiноутворення
1. Цей Порядок визначає процедуру попереднього узгодження цiноутворення у контрольованих операцiях, за результатами якої укладаються договори про попереднє узгодження цiноутворення, що мають одностороннiй, двостороннiй або багатостороннiй характер, для цiлей трансфертного цiноутворення (далi - процедура узгодження цiноутворення).
2. Договiр про попереднє узгодження цiноутворення (далi - договiр), що має одностороннiй, двостороннiй чи багатостороннiй характер - письмова угода, що укладається мiж великим платником податкiв (далi - платник податкiв) та ДФС за результатами проведення процедури узгодження цiноутворення, пiд час якої узгоджуються критерiї визначення вiдповiдностi умов контрольованих операцiй, що здiйснюються або будуть здiйсненi платником податкiв, принципу "витягнутої руки".
За згодою ДФС та платника податкiв дiя договору може бути поширена на весь звiтний перiод, в якому його укладено, та/або на звiтнi перiоди, якi передують набранню ним чинностi, якщо стосовно таких звiтних перiодiв не проведена та не проводиться перевiрка з питань дотримання платником податкiв принципу "витягнутої руки".
3. Укладення договору є вiльним волевиявленням сторiн процедури узгодження цiноутворення у разi досягнення ними згоди щодо предмета та положень такого договору.
Одно-, дво- чи багатостороннiй характер договору визначається платником податкiв самостiйно на дату звернення до ДФС за умови, що укладення договору дво- чи багатостороннього характеру потребує надання пiдтверджень того, що контрагент платника податкiв звернувся до iноземного державного органу, уповноваженого адмiнiструвати податки i збори в державi, резидентом якої є сторона контрольованої операцiї (далi - iноземний податковий орган), в цiлях укладення договору.
4. Залучення до процедури узгодження цiноутворення iноземного податкового органу здiйснюється вiдповiдно до мiжнародного договору (конвенцiї) про уникнення подвiйного оподаткування мiж Україною i такою державою.
5. Платник податкiв з метою визначення доцiльностi звернення iз заявою про проведення процедури узгодження цiноутворення та забезпечення належної пiдготовки документiв та матерiалiв, необхiдних для її проведення, має право звернутися до ДФС з пропозицiєю стосовно попереднього розгляду питання щодо проведення процедури узгодження цiноутворення (далi - попереднiй розгляд).
При цьому платник податкiв надсилає до ДФС лист у довiльнiй формi, в якому обов'язково зазначаються:
мета звернення (попереднiй розгляд ДФС питання щодо проведення процедури узгодження цiноутворення);
найменування платника податкiв, код згiдно з ЄДРПОУ, адреса для листування (поштова, електронна);
iнформацiя про господарську дiяльнiсть сторiн контрольованих операцiй iз зазначенням найменування держав, резидентами яких вони є;
данi пов'язаних осiб для їх iдентифiкацiї (структура групи пов'язаних осiб та критерiї пов'язаностi, передбаченi пiдпунктом 14.1.159 пункту 14.1 статтi 14 Податкового кодексу України);
факти та обставини контрольованих операцiй, якi можуть бути предметом попереднього узгодження цiноутворення;
методи або комбiнацiя методiв визначення вiдповiдностi умов контрольованих операцiй принципу "витягнутої руки", якi пропонуються для проведення процедури узгодження цiноутворення;
характер договору, який пропонується укласти за результатами проведення процедури узгодження цiноутворення;
данi уповноважених осiб платника податкiв, якi братимуть участь у попередньому розглядi;
iншi вiдомостi, якi платник податкiв вважає за необхiдне подати для обговорення пiд час попереднього розгляду.
6. Про дату, час i мiсце проведення попереднього розгляду ДФС повiдомляє платника податкiв протягом десяти робочих днiв з дати надходження листа з пропозицiєю про попереднiй розгляд, але не пiзнiше нiж за три робочих днi до його проведення.
7. Пiд час проведення попереднього розгляду ДФС та платником податкiв можуть розглядатися, зокрема:
сторони та учасники, якi можуть бути залученi до процедури узгодження цiноутворення;
сторони контрольованих операцiй та держави, резидентами яких вони є, у разi розгляду можливостi укладення договору дво- чи багатостороннiй характеру;
ринковi умови, в яких здiйснюються контрольованi операцiї (тенденцiї, бiзнес-стратегiї, конкурентне середовище);
факти та обставини контрольованих операцiй, якi можуть бути предметом процедури узгодження цiноутворення;
запропонованi методи або комбiнацiя методiв визначення вiдповiдностi умов контрольованих операцiй принципу "витягнутої руки";
ймовiрнi змiни економiчних умов, якi впливатимуть на вiдносини, що можуть регулюватися договором;
характер договору, який пропонується укласти за результатами проведення процедури узгодження цiноутворення;
звiтнi перiоди (роки), на якi може бути поширена дiя договору (звiтний перiод, в якому укладено такий договiр та/або звiтнi перiоди, що передують набранню ним чинностi);
строк дiї договору та можливiсть його продовження;
iнформацiя, документи та матерiали, необхiднi для проведення процедури узгодження цiноутворення;
використання, розкриття i захист iнформацiї, отриманої пiд час проведення процедури узгодження цiноутворення;
очiкувана тривалiсть процедури узгодження цiноутворення;
графiк проведення додаткових зустрiчей за необхiдностi.
8. Пiд час попереднього розгляду за iнiцiативою ДФС та/або платника податкiв можуть додатково обговорюватися питання, пов'язанi iз процедурою узгодження цiноутворення.
9. ДФС письмово повiдомляє платника податкiв про результати попереднього розгляду протягом 60 календарних днiв з дати надходження листа з пропозицiєю попереднього розгляду.
Попереднiй розгляд не зобов'язує платника податкiв чи ДФС до укладення договору.
10. Попереднiй розгляд та/або процедура узгодження цiноутворення проводиться робочою групою ДФС (далi - робоча група), склад якої затверджується наказом ДФС.
11. Для проведення процедури узгодження цiноутворення платник податкiв незалежно вiд того, чи звертався вiн з пропозицiєю про попереднiй розгляд, та незалежно вiд його результатiв подає ДФС заяву про попереднє узгодження цiноутворення (далi - заява), в якiй зазначає:
найменування платника податкiв, код згiдно з ЄДРПОУ, адресу для листування (поштова, електронна), номер телефону;
короткий опис контрольованої операцiї;
характер договору, який пропонується укласти за результатами попереднього узгодження цiноутворення;
данi про керiвника та/або уповноважену особу платника податкiв, який братиме участь у процедурi узгодження цiноутворення (посада, прiзвище, iм'я, по батьковi, номер телефону, адреса електронної пошти).
Разом iз заявою платник податкiв подає:
копiї установчих документiв платника податкiв;
фiнансову звiтнiсть платника податкiв за останнiй звiтний (податковий) рiк;
копiї договорiв (контрактiв), за якими здiйснюються контрольованi операцiї iз зазначенням ланцюга постачання (створення вартостi) товарiв (робiт, послуг) у контрольованих операцiях;
документацiю з трансфертного цiноутворення щодо контрольованих операцiй, якi є предметом попереднього узгодження цiноутворення, за звiтний (податковий) рiк, що передує року подання заяви - у разi проведення контрольованих операцiй у такому звiтному (податковому) роцi;
опис поточних податкових спорiв, якi стосуються предмета узгодження (за наявностi);
опис впливу мiжнародного договору (конвенцiї) про уникнення подвiйного оподаткування мiж Україною та iноземною державою, резидентом якої є сторона контрольованої операцiї, на предмет узгодження (за наявностi такого договору (конвенцiї);
результати аналiзу можливого впливу умов договору на розмiр податкових зобов'язань сторiн контрольованої операцiї;
проект договору;
копiю документа, що пiдтверджує повноваження уповноваженої особи платника податкiв, яка братиме участь у процедурi узгодження цiноутворення.
12. У разi подання заяви з метою укладення договору дво- чи багатостороннього характеру платник податкiв додатково подає:
довiдку або її нотарiально засвiдчену копiю, яка пiдтверджує, що сторона контрольованої операцiї - нерезидент є резидентом держави, у вiдносинах з якою дiє мiжнародний договiр України про уникнення подвiйного оподаткування;
копiї документiв, що пiдтверджують факт звернення iз заявою про проведення процедури узгодження цiноутворення контрагента платника податкiв у контрольованих операцiях до iноземного податкового органу держави, з якою дiє договiр України про уникнення подвiйного оподаткування (у разi такого звернення).
13. Платник податкiв разом iз заявою може також подати iншi, нiж передбаченi пунктом 11 цього Порядку, документи чи матерiали.
14. Заява, документи та матерiали, необхiднi для проведення процедури узгодження цiноутворення, готуються державною мовою. У разi подання разом iз заявою документiв, пiдготовлених iноземною мовою, платник податкiв одночасно подає їх переклад державною мовою.
У разi звернення iз заявою з метою укладення договору дво- чи багатостороннього характеру платник податкiв на вимогу ДФС подає переклад iноземною мовою документiв та матерiалiв, визначених у пунктах 11-13 цього Порядку.
15. Пiд час процедури узгодження цiноутворення ДФС та платник податкiв проводять спiльнi обговорення питань, що стосуються предмета та умов процедури узгодження цiноутворення та договору.
Перше спiльне обговорення вiдбувається не пiзнiше нiж за 30 календарних днiв з дати отримання ДФС заяви. Про дату, час i мiсце проведення спiльного обговорення ДФС письмово повiдомляє платника податкiв не пiзнiше нiж за п'ять робочих днiв до дати його проведення.
У подальшому спiльнi обговорення проводяться ДФС та платником податкiв вiдповiдно до узгодженого графiка або у разi потреби.
Листування з платником податкiв пiд час процедури узгодження цiноутворення та з питань укладення договору здiйснюється в порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу України.
16. У разi проведення процедури узгодження цiноутворення з метою укладення договору дво- чи багатостороннього характеру ДФС не пiзнiше нiж за 60 календарних днiв з дати отримання заяви звертається до iноземного податкового органу щодо проведення консультацiй з питань процедури узгодження цiноутворення, якi здiйснюються вiдповiдно до процедури взаємного погодження згiдно з мiжнародним договором (конвенцiї) про уникнення подвiйного оподаткування мiж Україною i такою державою.
17. Пiд час проведення процедури узгодження цiноутворення робоча група має право:
звертатися до платника податкiв iз запитом про надання додаткових документiв та матерiалiв, якi мiстять iнформацiю, необхiдну для проведення процедури узгодження цiноутворення, визначати порядок та строки їх подання;
призначати зустрiчi або затверджувати графiк подальших зустрiчей з посадовими особами платника податкiв та/або його уповноваженою особою для спiльного обговорення питань, пов'язаних з процедурою узгодження цiноутворення;
вiдвiдувати та проводити огляд примiщень, об'єктiв та споруд, де провадиться дiяльнiсть платника податкiв, пов'язана iз здiйсненням контрольованих операцiй, якi є предметом процедури узгодження цiноутворення (за погодженням з платником податкiв);
проводити за погодженням з платником податкiв опитування посадових осiб та/або працiвникiв платника податкiв з питань, пов'язаних iз процедурою узгодження цiноутворення, з дотриманням вимог Порядку опитування уповноважених, посадових осiб та/або працiвникiв платника податкiв з питань трансфертного цiноутворення, затвердженого наказом Мiнфiну вiд 14 серпня 2015 р. N 706;
обговорювати iншi питання, вирiшення яких спрямоване на забезпечення проведення процедури узгодження цiноутворення.
18. У разi потреби робоча група за погодженням з платником податкiв має право залучати до процедури узгодження цiноутворення незалежних експертiв. Таким експертом може бути будь-яка особа з достатнiм рiвнем досвiду та/або знань у вiдповiднiй сферi дiяльностi. Особа незалежного експерта та питання для експертного дослiдження визначаються робочою групою за погодженням з платником податкiв. Фiнансування залучення незалежних експертiв здiйснюється платником податкiв. Висновки незалежних експертiв мають рекомендацiйних характер.
19. Будь-яка iнформацiя, документи чи матерiали, отриманi ДФС вiд платника податкiв пiд час процедури узгодження цiноутворення, в тому числi пiд час попереднього розгляду, не можуть бути розголошенi чи оприлюдненi без згоди платника податкiв та/або використанi як пiдстава для здiйснення заходiв податкового контролю щодо визначення вiдповiдностi умов контрольованих операцiй принципу "витягнутої руки" чи будь-яких iнших заходiв податкового контролю.
Будь-яка iнформацiя, надана платником податкiв ДФС у рамках процедури узгодження цiноутворення, в тому числi пiд час попереднього розгляду, є конфiденцiйною.
20. Пiд час проведення процедури узгодження цiноутворення її сторони повиннi досягти згоди щодо предмета такої процедури, критерiїв визначення вiдповiдностi умов контрольованих операцiй принципу "витягнутої руки" та узгодити умови проекту договору, пiдготовленого платником податкiв.
ДФС та платник податкiв мають право iнiцiювати внесення змiн до проекту договору на будь-якому етапi до дати його укладення.
21. Платник податкiв та/або ДФС у будь-який час до дати укладення договору можуть припинити процедуру узгодження цiноутворення, про що письмово повiдомляють iншу сторону iз зазначенням причин такого припинення.
Пiдставами припинення ДФС процедури узгодження цiноутворення можуть бути, зокрема:
неповнота та/або недостовiрнiсть iнформацiї, викладеної в документах та матерiалах, що поданi разом iз заявою;
неподання платником податкiв на вимогу робочої групи документiв та матерiалiв або їх надання не в повному обсязi без належного обґрунтування причин;
недосягнення згоди з платником податкiв щодо предмета процедури узгодження цiноутворення, критерiїв для визначення вiдповiдностi умов контрольованих операцiй, принципу "витягнутої руки" та/або суттєвих умов договору;
недосягнення за результатами консультацiй взаємної згоди з iноземним (iноземними) податковим (податковими) органом (органами) та, як наслiдок, неможливiсть укладення договору.
22. У разi коли припинення процедури узгодження цiн iнiцiюється ДФС, платник податкiв має право протягом 15 календарних днiв з дати надходження повiдомлення вiд ДФС подати письмове заперечення.
За результатами розгляду заперечення ДФС приймає рiшення щодо продовження процедури узгодження цiн або її припинення, про що письмово повiдомляє платника податкiв протягом 30 календарних днiв з дня надходження такого заперечення.
23. У разi прийняття рiшення щодо припинення процедури узгодження цiноутворення ДФС повертає платниковi податкiв заяву, документи та матерiали, необхiднi для проведення процедури, з обґрунтуванням причин такого повернення.
24. ДФС пiд час процедури узгодження цiноутворення з метою укладення договору дво- чи багатостороннього характеру iнформує платника податкiв щодо проведення з iноземним податковим органом консультацiй з питань процедури узгодження цiноутворення пiд час спiльних обговорень.
Якщо за результатами проведених консультацiй ДФС та iноземним податковим органом погоджено критерiї визначення вiдповiдностi умов контрольованих операцiй принципу "витягнутої руки", що вiдмiннi вiд критерiїв, запропонованих платником податкiв пiд час подання заяви, платник податкiв може:
продовжити проведення процедури узгодження цiноутворення вiдповiдно до погоджених ДФС та iноземним податковим органом критерiїв;
припинити процедуру узгодження цiноутворення.
25. У разi коли за результатами проведених консультацiй ДФС та iноземним податковим органом не досягнуто взаємної згоди щодо предмета процедури узгодження цiноутворення та/або критерiїв визначення вiдповiдностi умов контрольованих операцiй принципу "витягнутої руки", платник податкiв має право звернутися до ДФС iз заявою про укладення договору одностороннього характеру.
26. ДФС за результатами процедури узгодження цiноутворення з урахуванням результатiв консультацiй з iноземним податковим органом письмово iнформує платника податкiв щодо:
готовностi укласти договiр одностороннього характеру;
готовностi укласти договiр дво- або багатостороннього характеру;
вмотивованого рiшення про вiдмову в укладеннi договору.
27. Строк дiї договору визначається сторонами i не може перевищувати п'яти календарних рокiв.
На пiдставi заяви платника податкiв ДФС може продовжити строк дiї договору не бiльш як на п'ять календарних рокiв. Така заява про продовження строку дiї договору надсилається ДФС у довiльнiй письмовiй формi не пiзнiше нiж за п'ять мiсяцiв до завершення строку дiї договору.
Заява про продовження строку дiї договору розглядається робочою групою з урахуванням, зокрема, вимог щодо:
незмiнностi узгоджених критерiїв визначення вiдповiдностi умов контрольованих операцiй, що є предметом договору, принципу "витягнутої руки";
вiдсутностi з дати укладення договору суттєвих змiн у фактах та обставинах контрольованих операцiй, якi є його предметом;
вiдсутностi внесених до податкового законодавства змiн, що iстотно впливають на визначення вiдповiдностi умов контрольованих операцiй, якi є предметом договору, принципу "витягнутої руки";
виконання платником податкiв обов'язкiв, передбачених договором, з дати його укладення.
Пiд час розгляду заяви платника податкiв про продовження строку дiї договору робоча група має права, передбаченi пунктом 17 цього Порядку.
28. Договiр, а також змiни та доповнення до нього пiдписуються керiвником платника податкiв (його уповноваженою особою) та Головою ДФС (його заступником).
Договiр набирає чинностi з дати, узгодженої ДФС та платником податкiв, з урахуванням обставин та особливостей контрольованих операцiй, якi є предметом такого договору.
29. ДФС iнформує iноземний податковий орган про укладення договору.
30. Платник податкiв, який уклав договiр, зобов'язаний щороку подавати звiт про його виконання, форма, змiст та строки подання якого визначаються договором.
Укладення договору не звiльняє платника податкiв вiд складення та подання звiту про контрольованi операцiї вiдповiдно до пiдпункту 39.4.2 пункту 39.4 статтi 39 Податкового кодексу України.
31. Пiдставами для внесення змiн до чинного договору є:
внесення до податкового законодавства змiн, що впливають на дiяльнiсть платника податкiв та/або на критерiї визначення вiдповiдностi умов контрольованих операцiй принципу "витягнутої руки";
результати проведених консультацiй мiж ДФС та iноземним податковим органом, якi впливають на узгодженi критерiї визначення вiдповiдностi умов контрольованих операцiй принципу "витягнутої руки".
Змiни можуть бути внесенi до чинного договору на основi зазначених пiдстав за зверненням платника податкiв або за iнiцiативою ДФС.
У разi незгоди однiєї iз сторiн iз запропонованими змiнами дiя договору припиняється.
32. ДФС може достроково припинити дiю договору з дати набрання ним чинностi за наявностi будь-якої з таких пiдстав:
контролюючим органом виявлено недостовiрнi вiдомостi, зазначенi платником податкiв у документах та матерiалах, поданих разом iз заявою, та у щорiчному звiтi про виконання договору;
невiдповiднiсть дiй платника податкiв умовам договору або невиконання його умов чи положень.
33. ДФС письмово повiдомляє платника податкiв про наявнiсть пiдстав для припинення дiї договору.
Платник податкiв протягом десяти календарних днiв з дати отримання такого повiдомлення має право подати письмове заперечення, яке розглядається робочою групою протягом 30 календарних днiв з дня надходження такого заперечення. Платник податкiв (його уповноважена особа та/або представник) має право брати участь у розглядi заперечень.
У разi надходження вiд платника податкiв заперечення в строк, визначений абзацом другим цього пункту, рiшення про припинення дiї договору приймається ДФС виключно за результатами розгляду такого заперечення.
34. У разi припинення договору контролюючi органи мають право приймати рiшення про донарахування податкових зобов'язань, штрафiв, пенi стосовно контрольованих операцiй, якi є предметом такого договору та умови яких не вiдповiдають принципу "витягнутої руки", виключно за перiод, який починається з дати припинення дiї договору, крiм випадкiв, передбачених пунктом 32 цього Порядку.