ДЕРЖАВНА ФIСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
28.01.2019 | N 2559/7/99-99-12-03-01-17 |
---|
ДФС здiйснено аналiз
господарської дiяльностi платникiв податкiв у 2018
роцi, зокрема в частинi здiйснення експортних
операцiй.
Незважаючи на запровадження Реєстру заяв вiдшкодування ПДВ та автоматичного контролю його забезпечення, залишаються випадки мiнiмiзацiї податкових зобов'язань з податку на додану вартiсть шляхом використання схем ухилення вiд оподаткування податком на додану вартiсть через здiйснення експортних операцiй, невластивих основному виду дiяльностi, так званий "нетиповий експорт".
З огляду на зазначене, зобов'язую провести детальний аналiз виявлених суб'єктiв господарювання та вжити комплексних заходiв щодо належного вiдпрацювання. В ходi вiдпрацювання необхiдно забезпечити належну взаємодiю пiдроздiлiв та здiйснити дослiдження предмету реальностi господарських операцiй мiж "номiнальним власником" та "реальним експортером" i реальнiсть змiни майнового стану першого.
Також необхiдно забезпечити аналiз:
застосування цiн на предмет вiдповiдностi звичайним;
факту здiйснення господарських операцiй (чи лише складання документiв) та дiйсних змiн в структурi активiв та зобов'язань, власному капiталi пiдприємства у зв'язку з його господарською дiяльнiстю та встановлення таких елементiв:
встановлення спецiальної правосуб'єктностi учасникiв господарської операцiї;
встановлення зв'язку мiж фактом придбання товарiв (послуг) i господарською дiяльнiстю платника податку;
встановлення дотримання платником податку спецiальних вимог щодо документального пiдтвердження сум податкового кредиту та/або бюджетного вiдшкодування з податку на додану вартiсть;
встановлення факту надмiрної сплати податку на додану вартiсть у цiнi товарiв (послуг), що придбанi платником податку.
Доцiльно врахувати, що товар завжди перепродається експортером з невеликою нацiнкою, а такi операцiї майже завжди мають позитивний фiнансовий результат, що дозволяє говорити про наявнiсть розумної економiчної мети. У той же час суди неодноразово вказували на те, що незважаючи на наявнiсть позитивного фiнансового результату, податкова вигода вiд таких операцiй для платника податкiв є набагато бiльш значною. Це, в свою чергу, нiвелює суть господарської дiяльностi, оскiльки суб'єкт повинен прагнути до отримання економiчного ефекту вiд приросту активiв, а не вiд мiнiмiзацiї податкових зобов'язань. Таким чином, якщо розмiр доходу вiд операцiї не є iстотним порiвняно з розмiром податкової вигоди, то така операцiя може вважатися неправомiрною.
Враховуючи зазначене, зобов'язую начальникiв Головних управлiнь у областях, м. Києва та Офiсу ВПП пiд особисту вiдповiдальнiсть органiзувати роботу з комплексного вiдпрацювання доведеної категорiї платникiв та належну взаємодiю ввiрених пiдроздiлiв для забезпечення виконання доведених iндикативiв з податку на додану вартiсть.
Першу iнформацiю про вiдпрацювання надати 20.02.2019 року та в подальшому подекадно Департаменту податкiв i зборiв з юридичних осiб...
В. о. заступника Голови | Є. Бамбiзов |