ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змiн до Регламенту Верховної Ради України щодо протидiї зловживанням правами народних депутатiв України у ходi законодавчої процедури
Верховна Рада України постановляє:
1. Внести до Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України "Про Регламент Верховної Ради України" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2010 р., NN 14 - 17, ст. 133 iз наступними змiнами), такi змiни:
1) перше речення частини першої статтi 119 доповнити словами i цифрами "крiм випадку розгляду законопроекту за особливою процедурою (стаття 1191 цього Регламенту)";
2) доповнити статтею 1191 такого змiсту:
"Стаття 1191. Особлива процедура розгляду законопроектiв у другому читаннi
1. У разi подання до законопроекту, що готується до другого читання (крiм проекту кодексу, законопроекту, що розглядається Верховною Радою за спецiальною процедурою), пропозицiй, поправок у кiлькостi, що у п'ять разiв або бiльше перевищує кiлькiсть статей проекту первинного законодавчого акта чи кiлькiсть пунктiв проекту про внесення змiн до первинних законодавчих актiв, але не менш як 500 пропозицiй, поправок, такий законопроект може розглядатися за особливою процедурою, вiдмiнною вiд встановленої статтями 119, 120, 121 цього Регламенту.
Особлива процедура застосовується за пропозицiєю, пiдписаною не менш як однiєю третиною народних депутатiв вiд конституцiйного складу Верховної Ради, пiдтриманою рiшенням Верховної Ради, прийнятим на пленарному засiданнi бiльшiстю голосiв народних депутатiв вiд конституцiйного складу Верховної Ради, за умови надання народним депутатам порiвняльної таблицi та супровiдних документiв до неї (стаття 117 цього Регламенту). Таке рiшення заноситься до протоколу пленарного засiдання Верховної Ради.
2. У разi прийняття Верховною Радою рiшення про застосування особливої процедури у дводенний строк з дня прийняття такого рiшення:
1) кожна депутатська фракцiя (депутатська група) має право визначити не бiльше п'яти пропозицiй, поправок, не врахованих головним комiтетом, на яких вона наполягає, та надiслати на адресу головного комiтету лист iз зазначенням номерiв та iнiцiаторiв таких пропозицiй, поправок у порiвняльнiй таблицi законопроекту, пiдготовленого до другого читання;
2) кожний позафракцiйний народний депутат, пропозицiї, поправки якого не врахованi головним комiтетом, має право визначити не бiльше однiєї своєї неврахованої пропозицiї, поправки, на якiй вiн наполягає, та надiслати на адресу головного комiтету лист iз зазначенням її номера у порiвняльнiй таблицi законопроекту, пiдготовленого до другого читання.
3. Головний комiтет у дводенний строк узагальнює пропозицiї, поправки, отриманi у порядку, визначеному частиною другою цiєї статтi, i готує уточнену порiвняльну таблицю для розгляду законопроекту в другому читаннi, до якої включає також усi врахованi головним комiтетом пропозицiї, поправки.
4. На пленарному засiданнi розгляд законопроекту у другому читаннi за особливою процедурою здiйснюється у такому порядку:
1) виступ голови комiтету або представника головного комiтету - до 2 хвилин;
2) обговорення пропозицiй, поправок, включених до уточненої порiвняльної таблицi законопроекту, iз можливим наступним голосуванням щодо врахування вiдхилених або щодо пiдтвердження врахованих головним комiтетом пропозицiй, поправок, що передбачає право на виступ:
iнiцiатора вiдхиленої пропозицiї, поправки - до 2 хвилин;
народного депутата, який вимагає поставити на голосування (для її пiдтвердження) пропозицiю, поправку, враховану головним комiтетом, - до 1 хвилини;
голови або представника головного комiтету для обґрунтування рiшення комiтету щодо кожної обговореної пропозицiї, поправки - до 1 хвилини;
3) прийняття рiшення за результатами розгляду законопроекту у другому читаннi (стаття 123 цього Регламенту)".
2. Цей Закон набирає чинностi з дня, наступного за днем його опублiкування.
Президент України | В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ |
м. Київ
16 квiтня 2020 року
N 561-IX