КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 9 жовтня 2020 р. | N 927 |
---|
Деякi питання органiзацiї ведення
автоматизованої системи реєстрацiї гуманiтарної
допомоги
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 12 травня 2021 року N 460
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Положення про автоматизовану систему реєстрацiї гуманiтарної допомоги, що додається.
2. Абзац третiй пункту 4 та пункт 9 Порядку взаємодiї центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади та Нацiонального банку щодо реалiзацiї Закону України "Про гуманiтарну допомогу", затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 25 березня 2013 р. N 241 (Офiцiйний вiсник України, 2013 р., N 29, ст. 990; 2016 р., N 6, ст. 308), виключити.
3. Визнати такими, що втратили чиннiсть, постанови Кабiнету Мiнiстрiв України згiдно з перелiком, що додається.
4. Мiнiстерству юстицiї, Державнiй митнiй службi та iншим центральним органам виконавчої влади на запит Мiнiстерства соцiальної полiтики забезпечити до 15 квiтня 2021 р. iнформацiйну взаємодiю власних iнформацiйно-телекомунiкацiйних систем з Автоматизованою системою реєстрацiї гуманiтарної допомоги.
5. Мiнiстерству соцiальної полiтики провести органiзацiйнi заходи щодо забезпечення з 1 грудня 2020 р. подання виключно в електроннiй формi та опрацювання iнформацiї та документiв, необхiдних для реєстрацiї отримувачiв гуманiтарної допомоги, визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг.
6. Ця постанова набирає чинностi з 1 вересня 2021р., крiм пунктiв 2 i 3 цiєї постанови, якi набирають чинностi з 1 жовтня 2021 року.
(пункт 6 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12.05.2021р. N 460) | |
Прем'єр-мiнiстр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Iнд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 9 жовтня 2020 р. N 927 |
ПОЛОЖЕННЯ
про автоматизовану систему реєстрацiї
гуманiтарної допомоги
(У текстi Положення слово "iм'я" замiнено словами "власне iм'я" згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12 травня 2021 року N 460) |
Загальна частина
1. Це Положення визначає основнi процеси, суб'єктiв та структуру автоматизованої системи реєстрацiї гуманiтарної допомоги, а також умови її функцiонування.
2. У цьому Положеннi термiни вживаються в такому значеннi:
1) автоматизована система реєстрацiї гуманiтарної допомоги (далi - автоматизована система) - сукупнiсть технiчних i програмних засобiв, призначених для автоматизацiї процесiв створення, подання, одержання, оброблення, використання, зберiгання, знищення електронних документiв та електронних копiй паперових документiв, з використанням засобiв квалiфiкованого електронного пiдпису або квалiфiкованої електронної печатки з дотриманням вимог Закону України "Про електроннi довiрчi послуги" та Порядку використання електронних довiрчих послуг в органах державної влади, органах мiсцевого самоврядування, пiдприємствах, установах та органiзацiях державної форми власностi, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 19 вересня 2018 р. N 749 (Офiцiйний вiсник України, 2018 р., N 76, ст. 2528), для включення отримувачiв гуманiтарної допомоги до Єдиного реєстру отримувачiв гуманiтарної допомоги (далi - Єдиний реєстр), виключення з нього та внесення змiн, а також для реєстрацiї вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг, що визнанi гуманiтарною допомогою;
2) електронний кабiнет автоматизованої системи - частина автоматизованої системи, призначена для авторизованої роботи користувачiв системи щодо формування, подання та опрацювання документiв в електронному виглядi, iнформування про надходження заяв i стан їх опрацювання, прийняте за результатами їх розгляду рiшення;
3) заява - електронний документ з накладеним квалiфiкованим електронним пiдписом суб'єкта звернення, поданий ним Мiнсоцполiтики за допомогою автоматизованої системи через електронний кабiнет;
4) iнформацiйна веб-система автоматизованої системи - частина офiцiйного веб-сайта Мiнсоцполiтики, через яку здiйснюється формування, ведення Єдиного реєстру та користування ним, що мiстить вiдомостi про вантажi (товари), кошти, у тому числi в iноземнiй валютi, виконанi роботи, наданi послуги, що визнанi гуманiтарною допомогою або у визнаннi яких гуманiтарною допомогою вiдмовлено;
5) iнформацiя, що не пiдлягає вiдображенню у вiдкритому доступi, - зазначенi в автоматизованiй системi вiдомостi щодо реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв або серiї (за наявностi) та номера паспорта громадянина України (для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання вiдмовилися вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв, повiдомили про це вiдповiдний контролюючий орган i мають вiдмiтку в паспортi), дати народження, обставин, що пiдтверджують необхiднiсть отримання гуманiтарної допомоги, мiсця проживання фiзичної особи - набувача гуманiтарної допомоги (крiм вiдомостей про область, район, населений пункт, район у мiстi (за наявностi);
6) публiчна iнформацiя автоматизованої системи - вiдомостi, внесенi отримувачами гуманiтарної допомоги та уповноваженими особами Мiнсоцполiтики до автоматизованої системи, та iнша iнформацiя в автоматизованiй системi реєстрацiї гуманiтарної допомоги, крiм iнформацiї, що не пiдлягає вiдображенню у вiдкритому доступi;
7) робоча група з питань гуманiтарної допомоги при Мiнсоцполiтики (далi - робоча група) - постiйно дiючий консультативно-дорадчий орган, утворений вiдповiдно до пункту 4 Порядку взаємодiї центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади та Нацiонального банку щодо реалiзацiї Закону України "Про гуманiтарну допомогу", затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 25 березня 2013 р. N 241 (Офiцiйний вiсник України, 2013 р., N 29, ст. 990; 2016 р., N 6, ст. 308), з метою надання рекомендацiй щодо визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг.
Iншi термiни вживаються у значеннi, наведеному в Законах України "Про гуманiтарну допомогу", "Про iнформацiю", "Про доступ до публiчної iнформацiї", "Про електроннi документи та електронний документообiг", "Про електроннi довiрчi послуги", "Про благодiйну дiяльнiсть та благодiйнi органiзацiї", "Про захист персональних даних".
3. Ведення автоматизованої системи здiйснюється державною мовою.
Iнформацiя в автоматизованiй системi розмiщується державною мовою, крiм випадкiв, коли зазначенi українською мовою офiцiйнi назви iноземних неурядових органiзацiй, представництв, фiлiй iноземної благодiйної органiзацiї, донорiв, прiзвища, iмена, по батьковi (за наявностi) керiвникiв донорiв, адреси мiсцезнаходження можуть бути неточними, та iнших випадкiв, передбачених цим Положенням. У такому випадку iнформацiя вноситься українськими та/або латинськими лiтерами.
4. Автоматизована система використовує систему електронної взаємодiї державних електронних iнформацiйних ресурсiв для iнформацiйної взаємодiї з Єдиним державним реєстром юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань, Державним реєстром фiзичних осiб - платникiв податкiв, Єдиним державним iнформацiйним веб-порталом "Єдине вiкно для мiжнародної торгiвлi", iншими державними електронними iнформацiйними ресурсами вiдповiдно до єдиних форматiв електронних повiдомлень та обмiну даними системи електронної взаємодiї державних електронних iнформацiйних ресурсiв.
Автоматизована система може бути iнтегрована з iншими iнформацiйними системами державних органiв та органiв мiсцевого самоврядування.
Порядок та умови iнформацiйної взаємодiї з державними електронними iнформацiйними ресурсами визначаються договорами про iнформацiйну взаємодiю або спiльними нормативно-правовими актами суб'єктiв електронної взаємодiї.
У процесi iнформацiйної взаємодiї суб'єкти електронної взаємодiї забезпечують дотримання вимог пунктiв 10 - 11 Положення про електронну взаємодiю державних електронних iнформацiйних ресурсiв, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 8 вересня 2016 р. N 606 (Офiцiйний вiсник України, 2016 р., N 73, ст. 2455).
5. Структура та обсяг даних обмiну, вимоги до їх облiку, параметри обмiну, вимоги до здiйснення контролю, процедури взаємодiї iнформацiйних систем визначаються спiльними рiшеннями суб'єктiв електронної взаємодiї, якi оформляються вiдповiдно до законодавства.
Електронна взаємодiя мiж суб'єктами, а також автентифiкацiя в автоматизованiй системi суб'єктiв такої взаємодiї здiйснюється в електроннiй формi з використанням електронних довiрчих послуг та iнтегрованої системи електронної iдентифiкацiї.
Основнi завдання та призначення автоматизованої системи
6. Основними завданнями автоматизованої системи є:
забезпечення доступу до вiдомостей Єдиного реєстру;
iнформацiйно-аналiтичне забезпечення дiяльностi Мiнсоцполiтики, обласних, Київської та Севастопольської мiських держадмiнiстрацiй (далi - мiсцевi держадмiнiстрацiї) з питань гуманiтарної допомоги та суб'єктiв громадського контролю за визнаними гуманiтарною допомогою вантажами (товарами), коштами, в тому числi в iноземнiй валютi, виконаними роботами, наданими послугами;
ведення облiку отримувачiв гуманiтарної допомоги та вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг;
забезпечення подання отримувачем гуманiтарної допомоги електронних документiв;
реєстрацiя та прийняття до розгляду електронних документiв;
забезпечення електронної взаємодiї пiд час процесу прийняття Мiнсоцполiтики рiшень за погодженням iз Держмитслужбою, ДПС, МОЗ, Мiнекономiки, Мiнфiном, Мiноборони, ДСНС, МВС, Нацiональною полiцiєю, Нацiональним банком - через вiдповiдних уповноважених осiб зазначених та iнших органiв - членiв робочої групи;
забезпечення збереження всiєї iнформацiї щодо взаємодiї отримувача гуманiтарної допомоги, Мiнсоцполiтики, мiсцевих держадмiнiстрацiй;
автоматичне iнформування отримувача гуманiтарної допомоги через його електронний кабiнет та/або на електронну адресу про стан розгляду та опрацювання поданих ним документiв та прийнятого за результатами їх розгляду рiшення;
управлiння правами доступу до iнформацiї в автоматизованiй системi;
забезпечення облiку i контролю за отриманням, розподiлом, використанням за цiльовим призначенням гуманiтарної допомоги.
7. Автоматизована система призначена для:
адмiнiстрування та ведення Єдиного реєстру;
оброблення даних, отриманих у процесi приймання, реєстрацiї, опрацювання та розгляду електронних документiв, якi подаються для включення заявникiв до Єдиного реєстру, визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг;
надання безпосереднього оперативного доступу членам робочої групи до поданих отримувачами документiв щодо визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, виконаних робiт, наданих послуг;
надання користувачам автоматизованої системи iнформацiї про хiд опрацювання заяви (прийняття електронних документiв до розгляду та рiшень за результатами розгляду);
подання отримувачем гуманiтарної допомоги документiв про змiну даних, що стосуються вiдповiдного отримувача гуманiтарної допомоги та визнаних гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг, - для прийняття Мiнсоцполiтики рiшення про внесення вiдповiдних змiн до автоматизованої системи;
органiзацiї погодження проектiв рiшень про визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг з Держмитслужбою, ДПС, МОЗ, Мiнекономiки, Мiнфiном, Мiноборони, ДСНС, МВС, Нацiональною полiцiєю, Нацiональним банком - через вiдповiдних уповноважених осiб зазначених та iнших органiв - членiв робочої групи;
здiйснення контролю виконання протокольних доручень робочої групи;
суспiльного контролю над розподiлом гуманiтарної допомоги та її використанням за цiльовим призначенням;
надання користувачам автоматизованої системи доступу до iнформацiйної бази даних реєстрацiї гуманiтарної допомоги з метою здiйснення пошукових та аналiтичних функцiй вiдповiдно до рiвня доступу користувачiв автоматизованої системи;
вiзуалiзацiї iнформацiї у виглядi електронних карт;
формування статистичних даних на пiдставi наявних в автоматизованiй системi iнформацiйних даних (щомiсячних, щоквартальних, пiврiчних та рiчних статистичних звiтiв);
проведення аналiзу статистичних даних iнформацiйних ресурсiв та автоматичної змiни образу об'єкта залежно вiд змiни його характеристик, масштабу та деталiзацiї картографiчної iнформацiї в iнформацiйних ресурсах;
зберiгання електронних документiв та їх пiдготовку до передачi в електронний архiв;
забезпечення комплексного захисту iнформацiї (у тому числi персональних даних), що зберiгається в базах даних автоматизованої системи.
Iнформацiйнi ресурси автоматизованої системи
8. Iнформацiйний ресурс автоматизованої системи - iнформацiя, створена у процесi дiяльностi Мiнсоцполiтики, щодо:
визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг;
контролю за отриманням, розподiлом, використанням за цiльовим призначенням, пiдготовкою статистичної звiтностi, облiком гуманiтарної допомоги, визнаної такою рiшенням Мiнсоцполiтики або мiсцевих держадмiнiстрацiй;
даних, що вносяться до Єдиного реєстру.
9. Оброблення персональних даних, що мiстяться в iнформацiйних ресурсах автоматизованої системи, проводиться вiдповiдно до вимог Закону України "Про захист персональних даних".
Суб'єкти автоматизованої системи
10. Власником автоматизованої системи є держава в особi Мiнсоцполiтики, розпорядником автоматизованої системи є Мiнсоцполiтики, що розробляє органiзацiйнi, методологiчнi засади ведення автоматизованої системи та забезпечує її ефективне функцiонування, зокрема органiзовує iнформацiйну взаємодiю з електронними iнформацiйними ресурсами (iнформацiйними системами) Мiнсоцполiтики, Мiн'юсту, ДПС, Держмитслужби, iнших центральних органiв виконавчої влади з метою належного ведення автоматизованої системи.
11. Функцiї адмiнiстратора автоматизованої системи виконує державне пiдприємство, що належить до сфери управлiння Мiнсоцполiтики.
12. Адмiнiстратор автоматизованої системи забезпечує:
технiчне та технологiчне супроводження програмного забезпечення автоматизованої системи;
функцiонування програмного забезпечення (його впровадження, оновлення, модифiкацiю);
ведення облiку користувачiв, блокування та анулювання доступу авторизованим користувачам до iнформацiї;
збереження i захист iнформацiї вiд несанкцiонованого доступу, знищення, модифiкацiї та блокування доступу до неї шляхом вжиття органiзацiйних i технiчних заходiв, упровадження засобiв та методiв технiчного захисту iнформацiї;
координацiю функцiонування складових автоматизованої системи;
автоматичне знеособлення конфiденцiйної iнформацiї про фiзичну особу - набувача гуманiтарної допомоги пiд час автоматичного розмiщення такої iнформацiї в публiчному доступi.
13. Рiшення про надання, припинення та анулювання права доступу до даних автоматизованої системи уповноваженим особам Мiнсоцполiтики та членам робочої групи приймається головою робочої групи.
Адмiнiстратор автоматизованої системи надає право доступу до автоматизованої системи, припиняє та анулює права доступу уповноваженим особам Мiнсоцполiтики i членам робочої групи на пiдставi рiшення голови робочої групи.
14. Користувачами автоматизованої системи є:
1) адмiнiстратори - працiвники державного пiдприємства, що належить до сфери управлiння Мiнсоцполiтики, якi вiдповiдають за налаштування автоматизованої системи, надання доступу користувачам до автоматизованої системи, пiдтримують її роботу та яким в установленому порядку надано право доступу до iнформацiї в автоматизованiй системi;
2) отримувачi гуманiтарної допомоги - зареєстрованi користувачi, що мають доступ до електронного кабiнету користувача та публiчної iнформацiї автоматизованої системи, можуть подавати через електронний кабiнет звiтнiсть та документи щодо визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг;
3) публiчнi користувачi - фiзичнi та юридичнi особи, якi мають вiльний доступ у режимi он-лайн до публiчної iнформацiї автоматизованої системи та можуть проводити пошук, переглядати та зберiгати електроннi данi, подавати документи для реєстрацiї їх як отримувачiв гуманiтарної допомоги;
4) уповноваженi особи Мiнсоцполiтики - працiвники мiнiстерства, якi мають право доступу до iнформацiї в автоматизованiй системi через електронний кабiнет з використанням власного квалiфiкованого електронного пiдпису i на яких покладено повноваження з ведення Єдиного реєстру та реєстру вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг, що визнанi гуманiтарною допомогою;
5) члени робочої групи - посадовi особи органiв виконавчої влади, якi уповноваженi розглядати питання щодо визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг i яким в установленому порядку надано право доступу до iнформацiї в автоматизованiй системi.
15. Електронна iдентифiкацiя користувача в автоматизованiй системi проводиться з дотриманням вимог Закону України "Про електроннi довiрчi послуги" та Порядку використання електронних довiрчих послуг в органах державної влади, органах мiсцевого самоврядування, пiдприємствах, установах та органiзацiях державної форми власностi, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 19 вересня 2018 р. N 749 (Офiцiйний вiсник України, 2018 р., N 76, ст. 2528), через iнтегровану систему електронної iдентифiкацiї.
16. Кожна дiя авторизованого користувача та адмiнiстратора на iнформацiйних ресурсах автоматизованої системи фiксується у спецiальному електронному журналi.
Доступ до автоматизованої системи
17. Мiнсоцполiтики цiлодобово забезпечує на власному офiцiйному веб-сайтi вiльний та безоплатний доступ до iнформацiї автоматизованої системи у формi вiдкритих даних з можливiстю перегляду, пошуку, визначення параметрiв пошуку, завантаження, копiювання з використанням поширених веб-оглядачiв та редакторiв, а саме:
1) найменування, прiзвища, iменi, по батьковi (за наявностi) керiвника, коду згiдно з ЄДРПОУ, мiсцезнаходження юридичної особи - отримувача гуманiтарної допомоги;
2) найменування, прiзвища, iменi, по батьковi (за наявностi) керiвника, коду згiдно з ЄДРПОУ, мiсцезнаходження юридичної особи - набувача гуманiтарної допомоги;
3) найменування, мiсцезнаходження донора гуманiтарної допомоги iз зазначенням країни, прiзвища, iменi, по батьковi (за наявностi) керiвника або посадової особи, уповноваженої пiдписувати документи юридичної особи - донора гуманiтарної допомоги;
4) країни, прiзвища, iменi, по батьковi (за наявностi) фiзичної особи - донора гуманiтарної допомоги;
5) номера, дати прийняття рiшення про включення до Єдиного реєстру;
6) номера, дати прийняття рiшення про визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг.
18. Будь-яка фiзична особа може за допомогою автоматизованого розсилання автоматизованої системи безоплатно отримувати на електронну адресу повну iнформацiю, що стосується включення особи як потенцiйного набувача гуманiтарної допомоги до її плану розподiлу та як набувача гуманiтарної допомоги - до звiту про її розподiл, а також встановлювати/вимикати автоматичне блокування можливостi позначення такої особи як набувача гуманiтарної допомоги. Iдентифiкацiя особи проводиться з дотриманням вимог Закону України "Про електроннi довiрчi послуги" та Порядку використання електронних довiрчих послуг в органах державної влади, органах мiсцевого самоврядування, пiдприємствах, установах та органiзацiях державної форми власностi, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 19 вересня 2018 р. N 749, або за реєстрацiйним номером облiкової картки платника податкiв, або серiєю (за наявностi) та номером паспорта громадянина України (для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання вiдмовилися вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв, повiдомили про це вiдповiдний контролюючий орган i мають вiдмiтку в паспортi).
У разi безпiдставного позначення особи як набувача гуманiтарної допомоги внаслiдок помилки або пiдроблення документiв така особа може звернутися до робочої групи iз заявою у паперовiй або електроннiй формi про перевiрку зазначених обставин та виключення себе з вiдповiдного плану (звiту) про розподiл гуманiтарної допомоги. У разi виявлення посадовою особою ознак пiдроблення документiв така особа звертається з вiдповiдною заявою до правоохоронних органiв.
19. Пошук iнформацiї та документiв у автоматизованiй системi проводиться за принципом збiгу всiх iдентифiкаторiв пошуку та/або окремого iз зазначених iдентифiкаторiв пошуку щодо:
1) отримувача гуманiтарної допомоги:
найменування;
код згiдно з ЄДРПОУ;
номер в Єдиному реєстрi;
прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi) керiвника отримувача гуманiтарної допомоги;
мiсцезнаходження;
номер телефону;
2) вантажу:
вага;
товарна група;
товарна позицiя;
стан товарiв (новi/що були у вжитку (залежно вiд групи товару);
3) транспортних засобiв:
стан транспортних засобiв (новi / що були у вжитку);
вид (за призначенням, за використанням енергiї), категорiя, марка, модель, VIN-код, власник (власники iз зазначенням частки кожного);
4) коштiв:
сума коштiв;
валюта;
5) найменування робiт/послуг;
6) донора:
найменування;
країна реєстрацiї головного офiсу донора;
країна вiдправлення гуманiтарної допомоги;
реєстрацiйний номер (iдентифiкацiйний код) з торговельного, банкiвського, судового реєстру або будь-якого iншого офiцiйного документа, який пiдтверджує реєстрацiю в країнi, в якiй зареєстровано (розташовано) головний офiс юридичної особи;
прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi) керiвника донора, посадової особи, уповноваженої пiдписувати документи юридичної особи - донора гуманiтарної допомоги;
номер телефону;
7) юридичних осiб - набувачiв гуманiтарної допомоги:
найменування;
мiсцезнаходження (район, населений пункт, район у мiстi (за наявностi), вулиця, номер будинку, номер квартири/офiсу/iншого примiщення);
прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi) керiвника;
8) фiзичних осiб - набувачiв гуманiтарної допомоги:
прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi);
мiсцезнаходження набувача (район, населений пункт, район у мiстi (за наявностi); для фiзичних осiб - набувачiв гуманiтарної допомоги, якi проживають на тимчасово окупованих територiях, - район, населений пункт з помiткою "тимчасово окупована територiя України"); у населених пунктах, у яких проживає менше нiж 100 осiб, - данi про прiзвище, власне iм'я, по батьковi фiзичної особи - набувача гуманiтарної допомоги для публiчного доступу знеособлюються, в автоматизованiй системi зазначається лише кiлькiсть осiб - набувачiв гуманiтарної допомоги, їх стать i вiк;
9) дата (перiод) подання документiв для прийняття рiшення щодо гуманiтарної допомоги;
10) дата (перiод) прийняття рiшення щодо гуманiтарної допомоги;
11) пошук за контекстом.
20. Користувачам автоматизованої системи надається можливiсть пошуку, перегляду, оброблення, завантаження, копiювання в цiлому або частини iнформацiї та документiв з автоматизованої системи.
21. Вiдомостi з автоматизованої системи формуються у витяг виключно за допомогою програмних засобiв з обов'язковим присвоєнням iндексного номера, фiксацiєю дати та часу їх формування.
Витяг з автоматизованої системи мiстить iнформацiю за визначеними iдентифiкаторами пошуку iз зазначенням актуальної дати та часу його формування або вiдомостi про вiдсутнiсть такої iнформацiї.
22. Доступ до iнформацiї з автоматизованої системи не потребує авторизацiї або iдентифiкацiї користувача, забезпечує можливостi пошуку, класифiкацiї за визначеними критерiями, завантаження, оброблення даних.
Доступ до iнформацiї з автоматизованої системи надається в режимi он-лайн у форматi вiдкритих даних.
Захист iнформацiї, що мiститься в автоматизованiй системi
23. Адмiнiстратор автоматизованої системи проводить комплекс програмних, технологiчних та органiзацiйних заходiв щодо захисту iнформацiї (у тому числi персональних даних), що мiститься в автоматизованiй системi, вiд несанкцiонованого доступу.
24. Захист iнформацiї вiд несанкцiонованого доступу передбачає її захист вiд перехоплення, спотворення, несанкцiонованого автоматичного вивантаження, знищення.
25. Адмiнiстратор автоматизованої системи вiдповiдає за збереження iнформацiї, що мiститься в автоматизованiй системi.
Забезпечення збереження iнформацiї у випадках аварiйних ситуацiй передбачає щоденне створення резервних копiй баз даних.
Вiдновлення iнформацiї пiсля аварiйних ситуацiй виконується у тижневий строк.
26. Контроль за дотриманням вимог законодавства у сферi захисту iнформацiї пiд час використання автоматизованої системи здiйснює розпорядник автоматизованої системи.
Передача документiв автоматизованої системи до електронного архiву
27. До електронного архiву Мiнсоцполiтики передаються матерiали, внесенi до бази даних автоматизованої системи суб'єктами звернення для включення до Єдиного реєстру та визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг незалежно вiд того, чи прийнято позитивне рiшення, чи документи повернуто без розгляду.
28. Передача електронних документiв, згiдно з якими прийнято рiшення про визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг, i повернутих без розгляду документiв, на зберiгання до електронного архiву, проводиться автоматизованою системою один раз на рiк, про що формується вiдповiдний опис.
29. Строк зберiгання в електронному архiвi документiв, згiдно з якими прийнято рiшення про визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг, i повернутих без розгляду документiв, становить десять рокiв.
Строк зберiгання в електронному архiвi документiв, згiдно з якими прийнято рiшення про визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг, i повернутих без розгляду документiв, обчислюється з 1 сiчня року, що настає за роком передачi документiв в електронний архiв.
30. Автоматизована система формує здавальний опис документiв, розглянутих на засiданнi робочої групи, згiдно з якими прийнято рiшення по сутi, i повернутих без розгляду документiв, що переданi до електронного архiву. Здавальний опис документiв мiстить такi вiдомостi:
номер i дату протоколу засiдання робочої групи, на якому розглядалося питання;
номер i дату наказу Мiнсоцполiтики щодо прийнятого рiшення;
змiст обґрунтованих зауважень, якi отримувачем не було усунуто;
вiдомостi про донора (країну реєстрацiї та найменування);
вид i вагу вантажу;
вiдомостi про отримувача (найменування, мiсцезнаходження, номер в Єдиному реєстрi);
початкову та кiнцеву дати розгляду отриманих документiв (дату надходження, дату i пiдстави надсилання на доопрацювання);
дату передачi до електронного архiву.
Порядок подання електронних документiв
31. Електроннi документи (заява i документи, необхiднi для включення до Єдиного реєстру, та для визнання вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг гуманiтарною допомогою) подаються Мiнсоцполiтики користувачами, авторизованими в автоматизованiй системi, шляхом заповнення електронних форм i завантаження копiй паперових документiв в електронному кабiнетi через iнформацiйну веб-систему автоматизованої системи.
32. Зареєстрованi користувачi мають право:
доступу до електронного кабiнету пiсля автентифiкацiї отримувача гуманiтарної допомоги з використанням квалiфiкованого електронного пiдпису уповноваженої особи отримувача гуманiтарної допомоги або печатки;
створювати, змiнювати та видаляти чернетки документiв в електронному кабiнетi;
подавати та переглядати поданi ними електроннi документи;
отримувати в електронному кабiнетi та/або на електронну адресу повiдомлення про пiдтвердження подання документiв, iншi повiдомлення вiд уповноважених осiб Мiнсоцполiтики;
надсилати через електронний кабiнет звернення до адмiнiстратора про надання роз'яснень з технiчних питань користування автоматизованою системою.
33. Документи, наявнi тiльки в паперовiй формi, додаються до заяви у форматi PDF/A iз створеним квалiфiкованим електронним пiдписом уповноваженої особи отримувача гуманiтарної допомоги або печатки.
34. У разi подання до автоматизованої системи електронних документiв документи на паперових носiях не подаються.
Члени робочої групи не мають права без вiдповiдного протокольного рiшення робочої групи вимагати вiд отримувачiв гуманiтарної допомоги будь-якi документи.
35. Iнформацiя та документи, внесенi (поданi) до автоматизованої системи суб'єктом звернення, зберiгаються в автоматизованiй системi i одразу пiсля внесення (подання, пiдписання) автоматично оприлюднюються (за винятком iнформацiї, що не пiдлягає вiдображенню у вiдкритому доступi, яка в разi оприлюднення пiдлягає автоматичному знеособленню) у публiчнiй iнформацiї автоматизованої системи.
Реєстрацiя отримувачiв гуманiтарної допомоги в Єдиному реєстрi
36. Юридична особа для реєстрацiї в Єдиному реєстрi через електронний кабiнет автоматизованої системи:
1) заповнює електронну форму заяви про реєстрацiю юридичної особи отримувачем гуманiтарної допомоги iз зазначенням коду згiдно з ЄДРПОУ;
2) зазначає необхiдну iнформацiю та завантажує електроннi документи, передбаченi пунктами 43 - 45 цього Положення;
3) завантажує копiю установчого документа у форматi PDF/A, якщо такий документ не оприлюднено на порталi електронних сервiсiв вiдповiдно до Закону України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань".
37. Iноземна неурядова (благодiйна) органiзацiя, її вiдокремлений пiдроздiл, представництво, фiлiя, а також представництво, фiлiя iноземної благодiйної органiзацiї, акредитованої в Українi (далi - iноземна органiзацiя), для реєстрацiї в Єдиному реєстрi через електронний кабiнет автоматизованої системи та з використанням квалiфiкованого електронного пiдпису:
1) заповнює електронну форму заяви про реєстрацiю iноземної органiзацiї отримувачем гуманiтарної допомоги, в якiй зазначаються:
iдентифiкацiйний код/податковий номер (у разi наявностi);
повне найменування українськими та/або латинськими лiтерами;
мiсцезнаходження в Українi;
номер телефону;
електронна адреса;
вiдомостi про керiвника (прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi), посада);
вiдомостi про осiб, уповноважених вчиняти дiї вiд iменi iноземної органiзацiї (прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi), посада (за наявностi);
код/номер з торговельного, банкiвського, судового або iншого офiцiйного реєстру, який пiдтверджує реєстрацiю в країнi, де розташовано головний офiс iноземної органiзацiї;
країну реєстрацiї головного офiсу iноземної органiзацiї та мiсцезнаходження головного офiсу (українськими та/або латинськими лiтерами);
2) зазначає iнформацiю та завантажує документи, передбаченi пунктами 43 - 45 цього Положення;
3) завантажує копiю установчого документа у форматi PDF/A або свiдоцтва про акредитацiю установленого зразка, засвiдченого у визначеному порядку (крiм випадкiв, коли акредитацiю проведено вiдповiдно до Закону України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань"), або пiдтвердження щодо реєстрацiї в МЗС.
38. Дипломатичне представництво, консульська установа iноземної держави або представництво мiжнародної органiзацiї в Українi (далi - iноземне представництво) для реєстрацiї в Єдиному реєстрi через автоматизовану систему та з використанням квалiфiкованого електронного пiдпису уповноваженої особи, визначеної iноземним представництвом:
1) заповнює електронну форму заяви про реєстрацiю iноземного представництва отримувачем гуманiтарної допомоги, в якiй зазначаються:
повне найменування українськими та/або латинськими лiтерами;
мiсцезнаходження в Українi українськими та/або латинськими лiтерами;
номер телефону;
електронна адреса;
вiдомостi про керiвника (прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi), посада);
вiдомостi про осiб, уповноважених вчиняти дiї вiд iменi iноземного представництва (прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi), посада (за наявностi);
країна реєстрацiї головного офiсу iноземного представництва та мiсцезнаходження головного офiсу (українськими та/або латинськими лiтерами);
2) зазначає iнформацiю та завантажує документи, передбаченi пунктами 43 - 45 цього Положення.
39. Мiнсоцполiтики пiсля внесення вiдомостей, зазначених у пунктах 36 - 38 цього Положення, в порядку iнформацiйної взаємодiї з Єдиним державним реєстром юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань отримує необхiдну iнформацiю (данi) про особу заявника за повiдомленим ним у заявi кодом згiдно з ЄДРПОУ та одночасно з рiшенням про визнання вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг гуманiтарною допомогою приймає рiшення про реєстрацiю отримувача гуманiтарної допомоги.
(пункт 39 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12.05.2021р. N 460) |
40. Якщо вiдомостi, зазначенi в пунктах 36 - 38 цього Положення, подано не в повному обсязi або оформлено з порушенням вимог законодавства, або якщо вантажi (товари), кошти, у тому числi в iноземнiй валютi, виконанi роботи, наданi послуги не визнано гуманiтарною допомогою, Мiнсоцполiтики приймає рiшення про необхiднiсть надсилання на доопрацювання документiв щодо включення юридичної особи до Єдиного реєстру. Таке рiшення надсилається заявнику не пiзнiше нiж протягом трьох робочих днiв з дня його прийняття через автоматизовану систему.
(пункт 40 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12.05.2021р. N 460) |
41. До Єдиного реєстру вноситься зазначена у пiдпунктi 1 пункту 36 цього Положення iнформацiя про юридичну особу - отримувача гуманiтарної допомоги.
У разi внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осiб - пiдприємств та громадських формувань змiн про юридичну особу - отримувача гуманiтарної допомоги така юридична особа зобов'язана протягом десяти календарних днiв подати через автоматизовану систему електронну заяву про внесення змiн до Єдиного реєстру, в якiй зазначаються змiненi вiдомостi, та завантажити пiдтверднi документи (крiм установчого документа, оприлюдненого на порталi електронних сервiсiв вiдповiдно до Закону України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань").
42. Рiшення про виключення отримувача гуманiтарної допомоги з Єдиного реєстру приймається Мiнсоцполiтики в разi:
документального пiдтвердження факту порушення отримувачем гуманiтарної допомоги законодавства про гуманiтарну допомогу;
подання отримувачем гуманiтарної допомоги заяви про виключення його з Єдиного реєстру;
лiквiдацiї юридичної особи, яка є отримувачем гуманiтарної допомоги;
неподання звiтiв про розподiл та використання гуманiтарної допомоги за формою, затвердженою Мiнсоцполiтики.
(пункт 42 доповнено новим абзацом п'ятим згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12.05.2021р. N 460, у зв'язку з цим абзац п'ятий вважати абзацом шостим) |
Рiшення про повторне включення до Єдиного реєстру юридичної особи, яка порушила законодавство про гуманiтарну допомогу, може бути прийняте не ранiше нiж через шiсть мiсяцiв пiсля прийняття рiшення про її виключення.
Подання документiв для розгляду питання щодо визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг
43. Для розгляду питання про визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв) отримувач гуманiтарної допомоги через автоматизовану систему:
1) заповнює електронну форму заяви про визнання вантажiв (товарiв) гуманiтарною допомогою та про письмову згоду отримувача гуманiтарної допомоги на її одержання, в якiй зазначаються:
повне найменування такого отримувача гуманiтарної допомоги;
мiсцезнаходження, номер телефону;
код згiдно з ЄДРПОУ (за наявностi);
номер в Єдиному реєстрi (за наявностi);
товарна група вантажу (товарiв), її характеристики та деталiзований склад згiдно з даними ДК 021:2015 та/або УКТЗЕД, вага кожної товарної групи. При цьому для окремих груп вантажу зазначаються додатково iншi вiдомостi, а саме для:
(абзац шостий пiдпункту 1 пункту 43 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12.05.2021р. N 460) |
- продуктiв харчування - найменування продуктiв, строк придатностi;
- одягу - новий або такий, що був у вжитку (вiдсоток зносу);
- взуття - нове або таке, що було у вжитку (вiдсоток зносу), кiлькiсть пар - для нового взуття;
- виробiв санiтарно-гiгiєнiчного призначення та засобiв гiгiєни - строк придатностi;
- лiкарських засобiв - строк придатностi;
- медичного устаткування та обладнання - нове або таке, що було у вжитку (вiдсоток зносу), строк експлуатацiї;
- меблiв та речей домашнього вжитку - новi або такi, що були у вжитку (вiдсоток зносу);
- побутової технiки та приладiв - новi або такi, що були у вжитку (вiдсоток зносу), строк експлуатацiї;
- будiвельних матерiалiв - новi або такi, що були у вжитку (вiдсоток зносу);
- iграшок - новi або такi, що були у вжитку (вiдсоток зносу);
- транспортних засобiв - новi або такi, що були у вжитку (рiк введення в експлуатацiю), вид (за призначенням, за використання енергiї), категорiя за класом, марка, модель, номерний знак, VIN-код, номер двигуна, номер кузова, номер шасi (рами), дата першої реєстрацiї (рiк виробництва), вартiсть, власник (власники iз зазначенням частки кожного).
Також зазначаються iншi характеристики вантажу, якi отримувач гуманiтарної допомоги вважає за необхiдне зазначити;
країна реєстрацiї донора; країна вiдправлення гуманiтарної допомоги; повне найменування українськими та/або латинськими лiтерами; реєстрацiйний номер (iдентифiкацiйний код) з торговельного, банкiвського, судового реєстру або iншого офiцiйного документа, який пiдтверджує країну реєстрацiї юридичної особи; прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi) керiвника донора, який прийняв рiшення про вiдправлення вантажу (товарiв), або посадової особи, уповноваженої пiдписувати документи юридичної особи - донора гуманiтарної допомоги;
2) зазначає номер i дату:
письмової пропозицiї донора про надання гуманiтарної допомоги;
вичерпного перелiку складу вантажу iз зазначенням його кiлькостi та ваги за кожною позицiєю, зокрема рахунка-фактури або iнвойса; пакувального листа або специфiкацiї на вантаж;
iнших супровiдних документiв, у тому числi визначених пiдпунктом 7 цього пункту Положення (за наявностi);
3) завантажує копiї:
письмової пропозицiї донора щодо надання гуманiтарної допомоги (дарчого документа);
документiв iз зазначенням вичерпного перелiку складу вантажу, його кiлькостi та ваги за кожною позицiєю, зокрема:
рахунка-фактури або iнвойса;
пакувального листа або специфiкацiї на вантаж;
iнших супровiдних документiв;
листiв набувачiв - юридичних осiб щодо потреби в гуманiтарнiй допомозi (окремо щодо кожного);
4) складає план розподiлу гуманiтарної допомоги мiж набувачами (крiм iноземних органiзацiй та iноземних представництв), в якому зазначається:
(абзац перший пiдпункту 4 пункту 43 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12.05.2021р. N 460) |
розподiл мiж набувачами - юридичними особами (щодо кожного), а саме: повне найменування набувача; код згiдно з ЄДРПОУ; мiсцезнаходження набувача (район, населений пункт, район у мiстi (за наявностi), вулиця, номер будинку, номер квартири/офiсу); номер телефону набувача; прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi) керiвника набувача; перелiк товарiв, що входять до складу вантажу; вага та/або кiлькiсть товарiв, що входять до складу вантажу за кожною товарною групою;
та/або орiєнтовна кiлькiсть набувачiв - фiзичних осiб;
(абзац третiй пiдпункту 4 пункту 43 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12.05.2021р. N 460) |
5) проставляє вiдмiтку "Пiдтверджую свою згоду на одержання гуманiтарної допомоги та пiдтверджую обiзнанiсть про кримiнальну вiдповiдальнiсть за ухилення вiд сплати податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв) (стаття 212 Кримiнального кодексу України) та пiдроблення документiв, печаток, штампiв та бланкiв, збут або використання пiдроблених документiв, печаток, штампiв (стаття 358 Кримiнального кодексу України)";
6) завантажує копiї листiв центральних органiв виконавчої влади, мiсцевої держадмiнiстрацiї стосовно доцiльностi визнання вантажу (товарiв) гуманiтарною допомогою iз зазначенням отримувача допомоги, складу вантажу, його ваги та обґрунтуванням потреби в гуманiтарнiй допомозi (за наявностi);
7) залежно вiд складу вантажу завантажує:
копiї документiв, наданих донором, якi пiдтверджують якiсть i безпеку товарiв гуманiтарної допомоги (довiдка про проведення епiдемiологiчної та санiтарної обробки (дезiнфекцiї), iнформацiя про стан i якiсть товарiв, що були у вжитку, iз зазначенням вiдсотка їх зносу; довiдка про строки придатностi продуктiв харчування, засобiв гiгiєни, лiкарських засобiв тощо);
копiї реєстрацiйних i технiчних документiв на транспортний засiб, зокрема свiдоцтва про реєстрацiю (технiчного паспорта) або технiчного талона та iнших документiв на транспортний засiб, виданих уповноваженими органами країни донора, iз зазначенням права власностi донора на транспортний засiб та вiдмiткою про зняття його з облiку, iнформацiю уповноваженого органу про вiдсутнiсть вiдомостей щодо викрадення або розшуку транспортного засобу;
мiжнародну товарно-транспортну накладну (за наявностi).
44. Для прийняття рiшення про визнання гуманiтарною допомогою коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, отримувач гуманiтарної допомоги через автоматизовану систему:
1) заповнює електронну форму заяви про визнання коштiв гуманiтарною допомогою та про письмову згоду отримувача гуманiтарної допомоги на її одержання, в якiй зазначає:
повне найменування отримувача гуманiтарної допомоги; мiсцезнаходження, номер телефону; код згiдно з ЄДРПОУ (за наявностi); номер в Єдиному реєстрi (за наявностi);
суму коштiв та валюту;
країну реєстрацiї донора; країну вiдправлення гуманiтарної допомоги; повне найменування (українськими та/або латинськими лiтерами); реєстрацiйний номер (iдентифiкацiйний код) з торговельного, банкiвського, судового реєстру або iншого офiцiйного документа, який пiдтверджує країну реєстрацiї юридичної особи; прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi) керiвника донора, який прийняв рiшення про вiдправлення коштiв, або посадової особи, уповноваженої пiдписувати документи юридичної особи - донора гуманiтарної допомоги;
2) зазначає номер i дату:
письмової пропозицiї донора щодо надання гуманiтарної допомоги;
iнших супровiдних документiв (за наявностi);
3) завантажує копiї:
письмової пропозицiї донора про надання гуманiтарної допомоги;
дозволу про надання iнформацiї щодо перерахування коштiв, визнаних гуманiтарною допомогою, вiдповiдно до статтi 62 Закону України "Про банки i банкiвську дiяльнiсть";
доручення на перерахування коштiв в iноземнiй валютi на рахунок в iноземнiй валютi отримувача гуманiтарної допомоги iз зазначенням напряму їх використання;
листiв набувачiв - юридичних осiб щодо потреби в гуманiтарнiй допомозi (щодо кожного набувача);
4) складає план розподiлу коштiв мiж набувачами, в якому зазначається:
загальна сума коштiв та валюта;
вiдомостi про розподiл мiж набувачами - юридичними особами (щодо кожного), а саме: повне найменування набувача; мiсцезнаходження набувача (район, населений пункт, район у мiстi (за наявностi), вулиця, номер будинку, номер квартири/офiсу); номер телефону набувача; прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi) керiвника набувача; сума коштiв;
вiдомостi про орiєнтовний розподiл мiж набувачами - фiзичними особами (щодо кожного набувача), а саме: прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi) набувача; мiсцезнаходження набувача (район, населений пункт, район у мiстi (за наявностi), вулиця, номер будинку, номер квартири); номер телефону набувача; обставини, об'єктивнi потреби, що пiдтверджують необхiднiсть отримання гуманiтарної допомоги набувачем; сума коштiв i валюта;
5) проставляє вiдмiтку "Пiдтверджую свою згоду на одержання гуманiтарної допомоги та пiдтверджую обiзнанiсть про кримiнальну вiдповiдальнiсть за ухилення вiд сплати податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв) (стаття 212 Кримiнального кодексу України) та пiдроблення документiв, печаток, штампiв та бланкiв, збут або використання пiдроблених документiв, печаток, штампiв (стаття 358 Кримiнального кодексу України)";
6) завантажує копiї листiв центральних органiв виконавчої влади, мiсцевої держадмiнiстрацiї стосовно доцiльностi визнання коштiв гуманiтарною допомогою iз зазначенням отримувача допомоги, суми коштiв, валюти та обґрунтуванням потреби в гуманiтарнiй допомозi для вiдповiдного регiону (за наявностi).
45. Для розгляду питання про визнання гуманiтарною допомогою робiт/послуг отримувач гуманiтарної допомоги через автоматизовану систему:
1) заповнює електронну форму заяви про визнання робiт/послуг гуманiтарною допомогою та про письмову згоду отримувача гуманiтарної допомоги на її одержання, в якiй зазначається:
повне найменування; мiсцезнаходження, номер телефону; код згiдно з ЄДРПОУ (за наявностi); номер в Єдиному реєстрi (за наявностi); найменування робiт/послуг;
країну реєстрацiї головного офiсу донора; повне найменування українськими та/або латинськими лiтерами; реєстрацiйний номер (iдентифiкацiйний код) з торговельного, банкiвського, судового реєстру або iншого офiцiйного документа, який пiдтверджує реєстрацiю в країнi, де розташовано головний офiс юридичної особи; прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi) керiвника донора, який прийняв рiшення про надання гуманiтарної допомоги, або посадової особи, уповноваженої пiдписувати документи юридичної особи - донора гуманiтарної допомоги;
2) зазначає номер i дату:
письмової пропозицiї донора щодо надання гуманiтарної допомоги;
iнших супровiдних документiв (за наявностi);
3) завантажує копiї:
письмової пропозицiї донора щодо надання гуманiтарної допомоги;
письмового пiдтвердження цiльового спрямування та адресностi;
листiв набувачiв - юридичних осiб щодо потреби в гуманiтарнiй допомозi iз зазначенням найменування робiт / послуг (щодо кожного);
4) складає план розподiлу робiт/послуг мiж набувачами, в якому зазначаються:
вiдомостi про розподiл мiж набувачами - юридичними особами (щодо кожного), а саме: повне найменування набувача; мiсцезнаходження набувача (район, населений пункт, район у мiстi (за наявностi), вулиця, номер будинку, номер квартири/офiсу); номер телефону набувача; прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi) керiвника набувача; найменування робiт/послуг окремо за кожною позицiєю;
вiдомостi про орiєнтовний розподiл мiж набувачами - фiзичними особами (щодо кожного), а саме: прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi) набувача; мiсцезнаходження набувача (регiон, район, населений пункт, район у мiстi (за наявностi), вулиця, номер будинку, номер квартири); номер телефону набувача; обставини, об'єктивнi потреби, що пiдтверджують необхiднiсть отримання гуманiтарної допомоги набувачем; найменування робiт/послуг;
5) проставляє вiдмiтку "Пiдтверджую свою згоду на одержання гуманiтарної допомоги та пiдтверджую обiзнанiсть про кримiнальну вiдповiдальнiсть за ухилення вiд сплати податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв) (стаття 212 Кримiнального кодексу України) та пiдроблення документiв, печаток, штампiв та бланкiв, збут або використання пiдроблених документiв, печаток, штампiв (стаття 358 Кримiнального кодексу України)";
6) завантажує копiї листiв центральних органiв виконавчої влади, мiсцевої держадмiнiстрацiї стосовно доцiльностi визнання робiт/послуг гуманiтарною допомогою iз зазначенням отримувача допомоги, найменування робiт/послуг та обґрунтуванням потреби в гуманiтарнiй допомозi для вiдповiдного регiону (за наявностi).
46. Заповнення форми заяви та/або завантаження документiв завершується створенням квалiфiкованого електронного пiдпису керiвника отримувача гуманiтарної допомоги або печатки, пiсля чого вони автоматично надсилаються Мiнсоцполiтики на розгляд.
У разi подання дипломатичним представництвом, консульською установою iноземної держави або представництвом мiжнародної органiзацiї в Українi документiв для визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг документи пiдписує уповноважена особа, визначена дипломатичним представництвом, консульською установою iноземної держави або представництвом мiжнародної органiзацiї в Українi.
Вiдомостi та документи, зазначенi в пунктах 43 - 45 цього Положення, автоматично оприлюднюються на офiцiйному веб-сайтi Мiнсоцполiтики.
Письмова пропозицiя донора, копiї та оригiнали iнших документiв, зокрема листiв юридичних осiб - набувачiв гуманiтарної допомоги, повиннi мiстити обов'язковi реквiзити (номер, дату, пiдпис уповноваженої особи), крiм випадкiв, коли законодавством не передбачено наявнiсть таких реквiзитiв (усiх або деяких) або вимагається наявнiсть iнших реквiзитiв.
47. До документiв, викладених iноземною мовою, необхiдно додатково завантажувати копiю їх перекладу державною мовою.
48. У разi змiни отримувача гуманiтарної допомоги вiдповiдно до частини третьої статтi 3 Закону України "Про гуманiтарну допомогу" отримувач гуманiтарної допомоги, який розподiлятиме гуманiтарну допомогу в Українi, зазначає вiдомостi та завантажує документи вiдповiдно до пунктiв 43 - 45 цього Положення, створює квалiфiкований електронний пiдпис або печатку та надсилає документи Мiнсоцполiтики.
Отримання та реєстрацiя електронних документiв в автоматизованiй системi
49. Уповноважена особа Мiнсоцполiтики перевiряє в робочi днi надходження електронних документiв на реєстрацiю отримувачiв гуманiтарної допомоги для визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг, а також iнших електронних звернень в автоматизованiй системi.
50. Отримання уповноваженою особою Мiнсоцполiтики електронних документiв автоматично фiксується шляхом реєстрацiї заяви в автоматизованiй системi.
51. Уповноважена особа Мiнсоцполiтики перевiряє вiдповiднiсть отриманих електронних документiв заявленому перелiку, а також доступнiсть вiзуальної форми поданих документiв для сприйняття їх змiсту.
52. Прийнятий уповноваженою особою Мiнсоцполiтики електронний документ реєструється в системi електронного документообiгу вiдповiдно до вимог iнструкцiї з дiловодства у Мiнсоцполiтики.
53. Автоматизована система автоматично повiдомляє отримувача гуманiтарної допомоги через електронний кабiнет про стан заяви, а також надсилає електронне повiдомлення про прийняте Мiнсоцполiтики рiшення.
54. Заява отримувача гуманiтарної допомоги в автоматизованiй системi може перебувати в одному з таких станiв:
"чорновий варiант" - заява, яка створюється, зберiгається в електронному кабiнетi зареєстрованого користувача та може ним редагуватися до моменту пiдписання та надсилання до автоматизованої системи;
"вiдправлено" - заява, сформована зареєстрованим користувачем в його електронному кабiнетi, перевiрена ним i вiдправлена до автоматизованої системи з використанням квалiфiкованого електронного пiдпису. Автоматизована система автоматично фiксує дату i час вiдправлення заяви;
"отримано" - заява, отримана уповноваженою особою Мiнсоцполiтики. Автоматизована система автоматично присвоює унiкальний реєстрацiйний номер iз зазначенням дати i часу отримання заяви;
"прийнято" - заява, перевiрена уповноваженою особою Мiнсоцполiтики щодо доступностi вiзуальної форми поданих документiв для сприйняття їх змiсту та вiдповiдностi заявленого перелiку документiв фактичному, пiдтверджена та зареєстрована (отримала вхiдний номер з реєстрацiєю дати i часу її прийняття) у системi документообiгу Мiнсоцполiтики;
"повернуто без розгляду" - в результатi перевiрки уповноваженою особою Мiнсоцполiтики виявлено, що вiзуальна форма поданих документiв не доступна для сприйняття їх змiсту або поданi документи не вiдповiдають визначеному перелiку документiв, або на заяву накладено квалiфiкований електронний пiдпис особи, яка не є заявником заяви, або не поставлено печатку, про що зазначається в електронному повiдомленнi;
"вiдмовлено у включеннi юридичної особи до Єдиного реєстру" - за результатами розгляду заяви наявнi пiдстави для вiдмови у включеннi до Єдиного реєстру та прийнято вiдповiдне рiшення;
"включено до Єдиного реєстру" - за результатами розгляду заяви про реєстрацiю отримувача гуманiтарної допомоги прийнято позитивне рiшення;
"допомогу визнано гуманiтарною" - за результатами розгляду поданих документiв прийнято позитивне рiшення про визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, виконаних робiт, наданих послуг;
"надiслано на доопрацювання" - за результатами розгляду поданих документiв виявлено, що вiдомостi, зазначенi в пунктах 36 - 38 цього Положення, подано не в повному обсязi або оформлено з порушенням вимог законодавства та прийнято вiдповiдне рiшення про необхiднiсть доопрацювання документiв отримувачем;
"потрiбно додати звiти" - за результатами розгляду заяви рiшенням робочої групи прийнято рiшення додати звiти отримувачiв гуманiтарної допомоги про наявнiсть i розподiл попереднiх вантажiв (товарiв) коштiв, виконаних робiт, наданих послуг, що визнанi гуманiтарною допомогою.
Порядок розгляду електронних документiв
55. Заява, що надiйшла до автоматизованої системи, вiдображається в електронному кабiнетi уповноваженої особи Мiнсоцполiтики в роздiлi "Отриманi".
56. Уповноважена особа Мiнсоцполiтики, яка веде Єдиний реєстр та реєстр вантажiв (товарiв), коштiв, виконаних робiт, наданих послуг, що визнанi гуманiтарною допомогою, перевiряє доступнiсть вiзуальної форми поданих документiв для сприйняття їх змiсту i визначає стан, в якому перебуває заява, що надiйшла до автоматизованої системи.
57. На кожну заяву в автоматизованiй системi автоматично створюється та оприлюднюється реєстрацiйна картка, яка мiстить iнформацiю про:
заяву (дату i час надходження, спецiальний порядковий номер в автоматизованiй системi, стан, вхiдний реєстрацiйний номер);
отримувача гуманiтарної допомоги (найменування юридичної особи, мiсцезнаходження, прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi) керiвника, номер телефону, номер в Єдиному реєстрi);
квалiфiкований електронний пiдпис або печатку отримувача гуманiтарної допомоги;
вид гуманiтарної допомоги (вантаж (товари), кошти, в тому числi в iноземнiй валютi, виконанi роботи, наданi послуги);
вагу / кiлькiсть вантажiв (товарiв), суму коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, перелiк виконаних робiт, наданих послуг.
58. Автоматично сформований автоматизованою системою проект рiшення та перелiк вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг уповноважена особа Мiнсоцполiтики розмiщує в автоматизованiй системi з метою доступу для членiв робочої групи. Автоматизована система автоматично надсилає повiдомлення членам робочої групи про надходження нових документiв.
59. Члени робочої групи мають доступ до проекту рiшення, перелiкiв вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг, а також iншої iнформацiї та документiв отримувача гуманiтарної допомоги в електроннiй формi.
60. Рiшення Мiнсоцполiтики про визнання гуманiтарною допомогою приймаються за погодженням iз Держмитслужбою, ДПС, МОЗ, Мiнекономiки, Мiнфiном, Мiноборони, ДСНС, МВС, Нацiональною полiцiєю, Нацiональним банком через вiдповiдних уповноважених осiб зазначених та iнших органiв - членiв робочої групи.
61. Проект рiшення Мiнсоцполiтики про визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг погоджується Держмитслужбою, ДПС, МОЗ, Мiнекономiки, Мiнфiном, Мiноборони, ДСНС, МВС, Нацiональною полiцiєю, Нацiональним банком, кожен з яких делегує свого представника до складу робочої групи.
62. Посадовi особи Держмитслужби, ДПС, МОЗ, Мiнекономiки, Мiнфiну, Мiноборони, ДСНС, МВС, Нацiональної полiцiї, Нацiонального банку, уповноваженi погоджувати проект рiшення про визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг, та посадовi особи, що є членами робочої групи, мають право:
одержувати документи, необхiднi для визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг;
у межах компетенцiї брати участь у проведеннi аналiзу зазначених документiв;
на доступ в установленому порядку до баз даних документiв та матерiалiв щодо питань, пов'язаних з визнанням гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг, контролем за отриманням, розподiлом, використанням за цiльовим призначенням;
у разi вiдсутностi обґрунтування вiдповiдностi документiв, поданих для прийняття рiшення про визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг, вимогам законодавства вносити обґрунтованi зауваження про необхiднiсть повернення їх без розгляду або надсилання на доопрацювання;
подавати пропозицiї щодо звернення до правоохоронних, контролюючих органiв стосовно виявлених правопорушень;
надавати зауваження щодо погодження визнання гуманiтарною допомогою вiдповiдних вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг.
63. Посадовi особи Мiнсоцполiтики, Держмитслужби, ДПС, МОЗ, Мiнекономiки, Мiнфiну, Мiноборони, ДСНС, МВС, Нацiональної полiцiї, Нацiонального банку, уповноваженi погоджувати проект рiшення про визнання гуманiтарною допомогою вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг, та посадовi особи iнших органiв - члени робочої групи зобов'язанi:
1) дотримуватися встановлених строкiв та порядку погодження рiшення;
2) забезпечувати в межах компетенцiї об'єктивне та якiсне опрацювання отриманих документiв у частинi:
обґрунтованостi необхiдностi ввезення певного виду вантажу (товарiв) в Україну, в тому числi на пiдставi офiцiйних листiв набувачiв - юридичних осiб стосовно потреби та доцiльностi визнання вантажу гуманiтарною допомогою вiдповiдно до статтi 1 Закону України "Про гуманiтарну допомогу";
вiдповiдностi складу вантажiв (товарiв) статтi 6 Закону України "Про гуманiтарну допомогу";
наявностi iнформацiї про якiсть i безпеку товарiв гуманiтарної допомоги залежно вiд складу вантажу, про стан i якiсть речей, товарiв, що були у вжитку; довiдки про строки придатностi товарiв; пiдтвердження права власностi донора на предмет дарування (для транспортних засобiв); iнформацiї про вiдсутнiсть вiдомостей щодо викрадення або розшуку транспортного засобу;
наявностi у письмовiй пропозицiї донора та/або в рахунку-фактурi, накладнiй, специфiкацiї, iнвойсi, пакувальному листi тощо вичерпного перелiку вантажу (товарiв), його кiлькостi та ваги за кожною товарною групою;
вiдповiдностi товарно-транспортним документам (за наявностi);
вiдповiдностi суми коштiв та валюти, у тому числi iноземної валюти, у пропозицiї донора про надання гуманiтарної допомоги плану розподiлу коштiв мiж набувачами та листам-зверненням набувачiв - юридичних осiб щодо потреби в гуманiтарнiй допомозi;
цiльового спрямування та адресностi коштiв, наявностi у дорученнi на перерахування коштiв iнформацiї про напрям їх використання;
вiдповiдностi письмової пропозицiї донора про надання гуманiтарної допомоги заявi отримувача гуманiтарної допомоги та плану розподiлу робiт/послуг мiж набувачами з письмовим пiдтвердженням цiльового спрямування та адресностi;
3) вносити обґрунтованi зауваження та пропозицiї (за наявностi) стосовно документiв, якi подаються для погодження визнання гуманiтарною допомогою вiдповiдних вантажiв (товарiв), коштiв, у тому числi в iноземнiй валютi, виконаних робiт, наданих послуг, а також щодо проекту рiшення;
4) заявляти самовiдвiд у разi наявностi особистої заiнтересованостi щодо визнання гуманiтарною допомогою конкретного вантажу (товарiв), коштiв, виконаних робiт, наданих послуг.
64. Мiнсоцполiтики в одноденний строк пiсля прийняття рiшення повiдомляє заявнику/отримувачу гуманiтарної допомоги про прийняте рiшення в електроннiй формi через електронний кабiнет в автоматизованiй системi, а також оприлюднює таке рiшення на власному офiцiйному веб-сайтi.
65. Набувачi гуманiтарної допомоги - юридичнi особи пiдтверджують в автоматизованiй системi одержання такої допомоги та прийняття її на баланс/облiк (iз завантаженням в автоматизовану систему пiдтвердних документiв у виглядi копiй або в електронному виглядi), про що такi набувачi ставлять вiдмiтку "Пiдтверджую одержання зазначеної гуманiтарної допомоги та прийняття її на баланс/облiк, беру на себе зобов'язання використовувати її з дотриманням законодавства про гуманiтарну допомогу та пiдтверджую обiзнанiсть про кримiнальну вiдповiдальнiсть за ухилення вiд сплати податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв) (стаття 212 Кримiнального кодексу України), пiдроблення документiв, печаток, штампiв та бланкiв, збут або використання пiдроблених документiв, печаток, штампiв (стаття 358 Кримiнального кодексу України) та службове пiдроблення (стаття 366 Кримiнального кодексу України)" з використанням квалiфiкованого електронного пiдпису.
66. Отримувачi гуманiтарної допомоги, набувачi гуманiтарної допомоги - юридичнi особи, благодiйнi органiзацiї, громадськi об'єднання, до сфери дiяльностi яких належать питання гуманiтарної допомоги, мiжнароднi органiзацiї/iноземнi неурядовi органiзацiї з питань гуманiтарної допомоги та їх представництва, заклади охорони здоров'я, офiцiйнi вiйськовi формування, органи цивiльного захисту населення можуть формувати вiдомостi в автоматизовану систему про потреби в гуманiтарнiй допомозi iз зазначенням змiсту, часу, територiї та iнших необхiдних параметрiв у виглядi окремих оголошень або систематизованих даних.
67. Отримувач гуманiтарної допомоги може отримувати iнформацiю про прийняте рiшення з питань гуманiтарної допомоги через електронний кабiнет в автоматизованiй системi.
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 9 жовтня 2020 р. N 927 |
ПЕРЕЛIК
постанов Кабiнету Мiнiстрiв України, що втратили
чиннiсть
1. Постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 30 сiчня 2013 р. N 39 "Про затвердження Порядку реєстрацiї отримувачiв гуманiтарної допомоги" (Офiцiйний вiсник України, 2013 р., N 9, ст. 328).
2. Пункт 2 постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22 квiтня 2015 р. N 397 "Деякi питання дiяльностi мiжнародних благодiйних органiзацiй, їх фiлiй та представництв" (Офiцiйний вiсник України, 2015 р., N 49, ст. 1569).
3. Постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 16 березня 2017 р. N 146 "Про внесення змiн до Порядку реєстрацiї отримувачiв гуманiтарної допомоги" (Офiцiйний вiсник України, 2017 р., N 25, ст. 722).