МIНIСТЕРСТВО ФIНАНСIВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
вiд 19 травня 2021 року | N 277 |
---|
Про затвердження Узагальнюючої податкової
консультацiї щодо взяття на облiк (реєстрацiї)
нерезидентiв у контролюючих органах i виконання
нерезидентами обов'язкiв платникiв податку на
прибуток пiдприємств в Українi
Вiдповiдно до пункту 52.6 статтi 52 глави 3 роздiлу II Податкового кодексу України та Порядку надання узагальнюючих податкових консультацiй, затвердженого наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 27 вересня 2017 року N 811, зареєстрованим в Мiнiстерствi юстицiї України 13 жовтня 2017 року за N 1266/31134, наказую:
1. Затвердити Узагальнюючу податкову консультацiю щодо взяття на облiк (реєстрацiї) нерезидентiв у контролюючих органах i виконання нерезидентами обов'язкiв платникiв податку на прибуток пiдприємств в Українi, що додається.
2. Департаменту податкової полiтики в установленому порядку забезпечити оприлюднення цього наказу на офiцiйному вебсайтi Мiнiстерства фiнансiв України.
3. Податковi консультацiї застосовувати у частинi, що не суперечать цiй Узагальнюючiй податковiй консультацiї.
4. Головi Державної податкової служби України Любченку О. М. довести цей наказ до вiдома вiдповiдних пiдроздiлiв Державної податкової служби України та територiальних органiв Державної податкової служби України.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою та покладаю на Голову Державної податкової служби України Любченка О. М.
Мiнiстр | Сергiй МАРЧЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства фiнансiв України 19 травня 2021 року N 277 |
Узагальнююча податкова консультацiя щодо взяття на облiк (реєстрацiї) нерезидентiв у контролюючих органах i виконання нерезидентами обов'язкiв платникiв податку на прибуток пiдприємств в Українi
Законом України вiд 16 сiчня 2020 року N 466-IX "Про внесення змiн до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адмiнiстрування податкiв, усунення технiчних та логiчних неузгодженостей у податковому законодавствi" (далi - Закон N 466), з урахуванням змiн та доповнень, внесених Законами України вiд 14 липня 2020 року N 786-IX "Про внесення змiн до Податкового кодексу України щодо функцiонування електронного кабiнету та спрощення роботи фiзичних осiб - пiдприємцiв" (далi - Закон N 768) та вiд 17 грудня 2020 року N 1117-IX "Про внесення змiн до Податкового кодексу України та iнших законiв України щодо забезпечення збору даних та iнформацiї, необхiдних для декларування окремих об'єктiв оподаткування" (далi - Закон N 1117), запровадженi такi змiни до Податкового кодексу України (далi - Кодекс) щодо облiку нерезидентiв в органах податкової служби.
Вiдповiдно до пункту 60 пiдроздiлу 10 роздiлу XX "Перехiднi положення" Кодексу iз змiнами, внесеними Законом N 1117, нерезиденти (iноземнi компанiї, органiзацiї), якi здiйснюють господарську дiяльнiсть на територiї України та/або якi до набрання чинностi цим Законом належно акредитували (зареєстрували, легалiзували) на територiї України вiдокремленi пiдроздiли, у тому числi постiйнi представництва, i станом на 1 сiчня 2021 року не перебувають на облiку в контролюючих органах, зобов'язанi протягом трьох мiсяцiв подати до контролюючих органiв документи для взяття їх на облiк у порядку, встановленому пунктом 64.5 статтi 64 цього Кодексу.
Перевiрки щодо нерезидентiв (iноземних компанiй, органiзацiй), якi здiйснюють господарську дiяльнiсть на територiї України та якi повиннi були стати на облiк у порядку, встановленому пунктом 64.5 статтi 64 Кодексу, та якими не були виконанi вимоги абзацу першого зазначеного пункту, та щодо їх вiдокремлених пiдроздiлiв, у тому числi постiйних представництв, що перебувають на облiку, можуть бути призначенi з 1 липня 2021 року.
За результатами перевiрки, проведеної вiдповiдно до пункту 64.5 статтi 64 Кодексу, контролюючий орган:
- бере на облiк нерезидента на пiдставi акта перевiрки, якщо за результатами перевiрки пiдтверджено ведення нерезидентом господарської дiяльностi через постiйне представництво в Українi;
- вживає заходiв щодо зняття з облiку вiдокремленого пiдроздiлу, у тому числi постiйного представництва, нерезидента, якщо за результатами перевiрки пiдтверджено припинення здiйснення нерезидентом дiяльностi на територiї України, вiдсутнiсть на територiї України об'єктiв оподаткування та об'єктiв, пов'язаних з оподаткуванням у такого нерезидента, та вiдокремленим пiдроздiлом або постiйним представництвом нерезидента виконанi обов'язки платника податкiв, визначенi статтею 16 Кодексу.
Постiйнi представництва нерезидентiв, якi були зареєстрованi платниками податкiв (у тому числi податку на прибуток пiдприємств) у перiодах до 1 сiчня 2021 року, залишаються платниками таких податкiв вiдповiдно до вимог Кодексу до реєстрацiї їх як платникiв податкiв (у тому числi податку на прибуток пiдприємств) вiдповiдних нерезидентiв.
Вiдповiдно до пункту 64.5 статтi 64 Кодексу нерезиденти (iноземнi юридичнi компанiї, органiзацiї), якi здiйснюють в Українi дiяльнiсть через вiдокремленi пiдроздiли, у тому числi постiйнi представництва, або придбавають нерухоме майно, або отримують майновi права на таке майно в Українi, або вiдкривають рахунки в банках України вiдповiдно до статтi 6 Закону України "Про платiжнi системи та переказ коштiв в Українi", або набувають право власностi на iнвестицiйний актив, визначений абзацами третiм - шостим пiдпункту "е" пiдпункту 141.4.1 пункту 141.4 статтi 141 Кодексу, в iншого нерезидента, який не має постiйного представництва в Українi, зобов'язанi стати на облiк у контролюючих органах.
До заяви додаються копiї таких документiв (з пред'явленням оригiналiв):
- витягу з вiдповiдного бiзнес-реєстру (торговельного, банкiвського або iншого реєстру, в якому фiксується факт державної реєстрацiї компанiї, органiзацiї), виданого в країнi реєстрацiї iноземної компанiї, органiзацiї та легалiзованого в установленому порядку, якщо iнше не передбачено мiжнародними договорами, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, що супроводжується нотарiально засвiдченим перекладом українською мовою;
- документа, що пiдтверджує присвоєння iдентифiкацiйного (реєстрацiйного, облiкового) номера (коду) нерезидента в країнi його реєстрацiї, якщо у витягу з вiдповiдного бiзнес-реєстру не зазначенi вiдомостi про такий номер (код), що супроводжується нотарiально засвiдченим перекладом українською мовою;
- документа, яким пiдтверджуються повноваження представника нерезидента. У разi якщо такий документ виданий в країнi реєстрацiї нерезидента, вiн повинен бути легалiзований в установленому порядку, якщо iнше не передбачено мiжнародними договорами, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, та супроводжуватися нотарiально засвiдченим перекладом українською мовою;
- документа про акредитацiю (реєстрацiю, легалiзацiю) вiдокремленого пiдроздiлу iноземної компанiї, органiзацiї на територiї України, якщо нерезидент здiйснює в Українi дiяльнiсть через вiдокремлений пiдроздiл.
Порядок облiку платникiв податкiв i зборiв затверджений наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 9 грудня 2011 року N 1588, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 29 грудня 2011 року за N 1562/20300 (далi - Порядок N 1588), зi змiнами, внесеними наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 8 лютого 2021 року N 62 "Про затвердження змiн до Порядку облiку платникiв податкiв i зборiв", зареєстрованим в Мiнiстерствi юстицiї України 16 березня 2021 року за N 340/35962.
Вiдповiдно до пункту 117.4 статтi 117 Кодексу ведення нерезидентом (iноземною юридичною компанiєю, органiзацiєю) дiяльностi через вiдокремлений пiдроздiл, у тому числi постiйне представництво, без взяття на податковий облiк у порядку, передбаченому цим Кодексом, тягне за собою накладення штрафу на нерезидента в розмiрi 100000 гривень.
Крiм того, вiдповiдно до пiдпункту 141.4.7 пункту 141.4 статтi 141 Кодексу суми прибуткiв нерезидентiв, якi провадять свою дiяльнiсть на територiї України через постiйне представництво, оподатковуються в загальному порядку. При цьому таке постiйне представництво прирiвнюється з метою оподаткування до платника податку, який провадить свою дiяльнiсть незалежно вiд такого нерезидента.
Постiйне представництво визначає обсяг оподатковуваного прибутку, отриманого протягом звiтного (податкового) перiоду, вiдповiдно до принципу "витягнутої руки". Оподатковуваний прибуток постiйного представництва має вiдповiдати прибутку незалежного пiдприємства, що здiйснює таку саму або аналогiчну дiяльнiсть у таких самих або аналогiчних умовах i дiє в повнiй незалежностi вiд нерезидента, постiйним представництвом якого воно є.
Обсяг оподатковуваного прибутку постiйного представництва розраховується вiдповiдно до положень статтi 39 Кодексу.
Питання 1
Якi дiї має вчинити нерезидент, який має в Українi зареєстрований (акредитований або легалiзований) вiдокремлений пiдроздiл, що знаходиться на облiку в органах податкової служби як платник податку на прибуток i здiйснює господарську дiяльнiсть?
Якщо станом на 1 сiчня 2021 року нерезидент здiйснює господарську дiяльнiсть в Українi через зареєстрований (акредитований або легалiзований) вiдокремлений пiдроздiл, що знаходиться на облiку в органах податкової служби як платник податку на прибуток, такий нерезидент має подати заяву про взяття на облiк в якостi платника податку на прибуток та iншi документи, зазначенi у пункту 64.5 статтi 64 Кодексу.
В довiреностi, в якiй зазначаються повноваження представника нерезидента, слiд зазначити, що такий представник вповноважений виконувати функцiї щодо постановки на облiк нерезидента, виконання iнших прав i обов'язкiв, що покладаються на керiвника платника податкiв вiдповiдно до Кодексу.
Пiсля взяття на облiк нерезидента в якостi платника податку на прибуток його постiйне представництво знiмається з облiку в якостi платника податку на прибуток (знiмається ознака платника податку на прибуток) контролюючими органами без подачi заяви представництвом про зняття з облiку.
При цьому представництво нерезидента залишається платником iнших податкiв / обов'язкових платежiв та/або податковим агентом у випадках, передбачених Кодексом чи iншими законодавчими актами (податок на додану вартiсть, акцизний податок, податок на доходи фiзичних осiб, вiйськовий збiр, єдиний соцiальний внесок тощо).
Питання 2
Чи може зареєстрований (акредитований або легалiзований) вiдокремлений пiдроздiл нерезидента в Українi (представництво) сплачувати податок на прибуток за нерезидента?
Вiдповiдно до статтi 16 Кодексу платник податкiв зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмiрах, встановлених Кодексом та законами з питань митної справи. Податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку i строки, визначенi Кодексом.
Такий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Забороняється будь-яка уступка грошового зобов'язання або податкового боргу платника податкiв третiм особам (крiм випадкiв, коли гарантами повного та своєчасного погашення грошових зобов'язань платника податкiв є iншi особи, якщо таке право передбачено Кодексом).
В свою чергу, вiдповiдно до статтi 19 Кодексу платник податкiв веде справи, пов'язанi зi сплатою податкiв, особисто або через свого представника. Особиста участь платника податкiв в податкових вiдносинах не позбавляє його права мати свого представника, як i участь податкового представника не позбавляє платника податкiв права на особисту участь у таких вiдносинах.
Представниками платника податкiв визнаються особи, якi можуть здiйснювати представництво його законних iнтересiв та ведення справ, пов'язаних iз сплатою податкiв, на пiдставi закону або довiреностi.
Вiдповiдно до пункту 38.2 статтi 38 Кодексу сплата податку та збору здiйснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом або представником платника податку.
Представництвом є правовiдношення, в якому одна сторона (представник) зобов'язана або має право вчинити правочин вiд iменi другої сторони, яку вона представляє. Представництво виникає на пiдставi договору, закону, акта органу юридичної особи та з iнших пiдстав, встановлених актами цивiльного законодавства. Виходячи iз цього, можна зробити висновок про те, що зобов'язання зi сплати до бюджету грошового зобов'язання або податкового боргу платника податкiв з податку на прибуток пiдприємств може виконати представник платника податку.
Вiдповiдальнiсть за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку зi сплати цього податку (в тому числi за несвоєчасну сплату чи сплату не в повному обсязi, чи не на той бюджетний рахунок) несе платник податкiв.
Таким чином, нерезидент може надiлити повноваженнями зi сплати податку на прибуток пiдприємств свiй зареєстрований (акредитований або легалiзований) вiдокремлений пiдроздiл (фiлiю, вiддiлення, представництво тощо). Вiдповiднi повноваження i обов'язки можуть бути передбаченi у положеннi про вiдокремлений пiдроздiл, яке затверджується нерезидентом, або у довiреностi на виконання тiєю або iншою особою представницьких функцiй в Українi, засвiдченої в установленому законодавством України порядку.
Отже, представництво iноземного суб'єкта господарської дiяльностi представляє iнтереси iноземного суб'єкта господарської дiяльностi в Українi i має на це належним чином оформленi вiдповiднi повноваження. Представництво суб'єкта господарської дiяльностi не є юридичною особою i не здiйснює самостiйно господарської дiяльностi, у всiх випадках воно дiє вiд iменi i за дорученням iноземного суб'єкта господарської дiяльностi, зазначеного у свiдоцтвi про реєстрацiю, i виконує свої функцiї згiдно iз законодавством України.
Вiдповiдно до пункту 87.1 статтi 87 Кодексу джерелами самостiйної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податкiв є будь-якi власнi кошти, у тому числi тi, що отриманi вiд продажу товарiв (робiт, послуг), майна, випуску цiнних паперiв, зокрема корпоративних прав, отриманi як позика (кредит), та з iнших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цiєю статтею, а також суми надмiру сплачених платежiв до вiдповiдних бюджетiв.
З огляду на те, що кошти, якi знаходяться на рахунку представництва нерезидента в Українi, належать нерезиденту, отже є його власними коштами, представництво може сплачувати податок на прибуток за нерезидента за умови надання вiдповiдних повноважень керiвнику представництва як представнику нерезидента вiдповiдно до довiреностi.
Питання 3
Якi дiї має вчинити нерезидент, який веде пiдготовчу та допомiжну дiяльнiсть, що не утворює постiйне представництво через зареєстрований (акредитований або легалiзований) вiдокремлений пiдроздiл (представництво, фiлiю, вiддiлення тощо), що знаходиться на облiку в контролюючих органах, але не зареєстрований як платник податку на прибуток?
Якщо нерезидент здiйснює в Українi дiяльнiсть через зареєстрованi (акредитованi або легалiзованi) вiдокремленi пiдроздiли, i дiяльнiсть нерезидента в Українi (в тому числi та, що здiйснюється через його вiдокремленi пiдроздiли) не має ознак господарської дiяльностi та не призводить до утворення постiйного представництва, нерезидент має стати на облiк в органах податкової служби без реєстрацiї платником податку на прибуток.
Втiм, якщо вiдокремлений пiдроздiл нерезидента не зареєстрований платником податку на прибуток, але дiяльнiсть нерезидента на територiї України призводить до утворення постiйного представництва нерезидента вiдповiдно до пiдпункту 14.1.193 пункту 14.1 статтi 14 Кодексу, такий нерезидент має зареєструватись платником податку на прибуток.
В обох випадках представництво (фiлiя, вiддiлення тощо) нерезидента, як його вiдокремлений пiдроздiл, залишається платником iнших податкiв / обов'язкових платежiв та/або податковим агентом у випадках, передбачених Кодексом чи iншими законодавчими актами (податок на додану вартiсть, акцизний податок, податок на доходи фiзичних осiб, вiйськовий збiр, єдиний соцiальний внесок тощо). Законодавством не передбачено подачi заяви представництвом про зняття з облiку.
Питання 4
Якi дiї має вчинити нерезидент, який веде пiдготовчу та допомiжну дiяльнiсть, що не утворює постiйне представництво через зареєстрований (акредитований або легалiзований) вiдокремлений пiдроздiл, який втiм знаходиться на облiку в контролюючих органах як платник податку на прибуток.
В ситуацiї коли зареєстрований (акредитований або легалiзований) вiдокремлений пiдроздiл нерезидента (представництво, фiлiя, вiддiлення тощо) у перiодах до 1 сiчня 2021 року був зареєстрований платником податку на прибуток, а потiм припинив здiйснювати господарську дiяльнiсть, але не подав заяви для зняття ознаки платника податку на прибуток (вiдповiднi процедури були встановленi у попереднiй редакцiї роздiлу V Порядку N 1588) i станом на 1 сiчня 2021 року зареєстрований як постiйне представництво нерезидента - таким платникам податку на прибуток слiд виходити iз нижченаведеного.
Пунктом 60 пiдроздiлу 10 роздiлу XX "Перехiднi положення" Кодексу встановлено, що постiйнi представництва нерезидентiв, якi були зареєстрованi платниками податкiв (у тому числi податку на прибуток пiдприємств) у перiодах до 1 сiчня 2021 року, залишаються платниками таких податкiв вiдповiдно до вимог Кодексу до реєстрацiї як платники податкiв (у тому числi податку на прибуток пiдприємств) вiдповiдних нерезидентiв.
Отже, зняття ознаки платника податку на прибуток стосовно вiдокремленого пiдроздiлу нерезидента проводиться пiсля реєстрацiї нерезидента платником податку на прибуток. Зняття ознаки платника податку на прибуток щодо нерезидента у реєстрi платникiв податкiв - нерезидентiв здiйснюється контролюючим органом згiдно з пунктом 5.8 чинної редакцiї роздiлу V Порядку N 1588.
Вiдповiдно до чинної редакцiї пункту 5.8 роздiлу V Порядку N 1588, з урахуванням змiн, внесених наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 8 лютого 2021 року N 62 "Про затвердження змiн до Порядку облiку платникiв податкiв i зборiв", зареєстрованим в Мiнiстерствi юстицiї України 16 березня 2021 року за N 340/35962, у разi прийняття рiшення нерезидентом про припинення господарської дiяльностi через постiйне представництво / постiйнi представництва такий нерезидент подає до вiдповiдного контролюючого органу заяву за формою N 1-ОПН.
Щодо всiх вiдокремлених пiдроздiлiв такого нерезидента, якi в реєстрi платникiв податкiв - нерезидентiв мають ознаку "постiйне представництво", така ознака має бути знята на пiдставi вiдповiдних заяв нерезидента за формою N 1-ОПН.
Щодо всiх постiйних представництв такого нерезидента, якi не акредитованi (зареєстрованi, легалiзованi) на територiї України як вiдокремлений пiдроздiл нерезидента, мають бути наданi вiдомостi про їх закриття або змiну типу шляхом подання нерезидентом повiдомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язанi з оподаткуванням, або через якi провадиться дiяльнiсть за формою N 20-ОПП згiдно з роздiлом VIII Порядку N 1588.
Вiдповiдно до пункту 5.9 роздiлу V Порядку N 1588 зняття ознаки платника податку на прибуток у реєстрi платникiв податкiв - нерезидентiв здiйснюється контролюючим органом щодо нерезидента, який здiйснював господарську дiяльнiсть через своє постiйне представництво, - у разi виконання умов, визначених у пунктi 5.8 роздiлу V Порядку N 1588, подання податкової звiтностi з податку на прибуток вiдповiдно до Кодексу та перерахування у повному обсязi до бюджету податку на прибуток за даними таких декларацiй.
Питання 5
Чи впливає на отримання прибутку факт реєстрацiї нерезидента в якостi платника податку чи факт такої реєстрацiї його зареєстрованого (акредитованого або легалiзованого) вiдокремленого пiдроздiлу (представництва, фiлiї, вiддiлення тощо), через яке здiйснюється пiдготовча та допомiжна дiяльнiсть нерезидента для квалiфiкацiї його дiяльностi, як такої, що призводить до утворення постiйного представництва вiдповiдно до вимог пiдпункту 14.1.193 пункту 14.1 статтi 14 Кодексу?
Самi по собi факти реєстрацiї нерезидента чи його зареєстрованого (акредитованого або легалiзованого) вiдокремленого пiдроздiлу в якостi платника податку на прибуток не впливають на квалiфiкацiю дiяльностi нерезидента, яка здiйснюється через такий вiдокремлений пiдроздiл чи у iнший спосiб, як такої, що призводить до утворення постiйного представництва нерезидента в Українi. Ознаки ведення дiяльностi через постiйне представництво визначаються вiдповiдно до пiдпункту 14.1.193 пункту 14.1 статтi 14 Кодексу. Серед квалiфiкуючих ознак, перелiчених у цьому пiдпунктi, не зазначений факт облiку (реєстрацiї) нерезидента або його вiдокремленого пiдроздiлу в якостi платника податку на прибуток.
Разом з тим, у разi, якщо за результатами податкового контролю встановлено, що нерезидент розпочав (в тому числi через свiй зареєстрований (акредитований або легалiзований) вiдокремлений пiдроздiл) дiяльнiсть, яка вiдповiдає ознакам постiйного представництва вiдповiдно до вимог пiдпункту 14.1.193 пункту 14.1 статтi 14 Кодексу, без реєстрацiї платником податку на прибуток, такий нерезидент вважатиметься таким, що ухиляється вiд оподаткування, а одержанi ним прибутки вважатимуться прихованими вiд оподаткування (пункт 133.3 статтi 133 Кодексу).
При цьому такий нерезидент буде нести вiдповiдальнiсть, визначену Кодексом, на рiвнi платника податку на прибуток, який здiйснював господарськi операцiї протягом звiтного (податкового) перiоду, але не подавав щодо них податкову звiтнiсть з податку на прибуток з нарахуванням податку для сплати до бюджету.
Аналогiчнi по сутi висновки мiстяться в узагальнюючiй податковiй консультацiї щодо деяких питань застосування правил трансфертного цiноутворення представництвами нерезидентiв в Українi, яка затверджена наказом Мiнiстерства фiнансiв України 16 серпня 2019 року N 345.
Питання 6
Чи розраховує нерезидент, що веде дiяльнiсть в Українi через постiйне представництво, обсяг оподатковуваного прибутку, отриманого протягом звiтного (податкового) перiоду, вiдповiдно до принципу "витягнутої руки" за наслiдками кварталу, пiврiччя, дев'яти мiсяцiв?
Вiдповiдно до пiдпункту 141.4.7 пункту 141.4 статтi 141 Кодексу суми прибуткiв нерезидентiв, якi провадять свою дiяльнiсть на територiї України через постiйне представництво, оподатковуються в загальному порядку. При цьому таке постiйне представництво прирiвнюється з метою оподаткування до платника податку, який провадить свою дiяльнiсть незалежно вiд такого нерезидента.
Постiйне представництво визначає обсяг оподатковуваного прибутку, отриманого протягом звiтного (податкового) перiоду, вiдповiдно до принципу "витягнутої руки". Оподатковуваний прибуток постiйного представництва має вiдповiдати прибутку незалежного пiдприємства, що здiйснює таку саму або аналогiчну дiяльнiсть у таких самих або аналогiчних умовах i дiє в повнiй незалежностi вiд нерезидента, постiйним представництвом якого воно є.
Передбачено, що обсяг оподатковуваного прибутку постiйного представництва розраховується вiдповiдно до положень статтi 39 Кодексу.
При цьому вiдповiдно до пiдпункту 39.4.1 пункту 39.4 статтi 39 Кодексу для цiлей податкового контролю за трансфертним цiноутворенням звiтним перiодом є календарний рiк.
З огляду на зазначене вище, застосування вимоги щодо визначення обсягу оподатковуваного прибутку вiдповiдно до принципу "витягнутої руки" здiйснюється платником податку для розрахунку податку на прибуток в податковiй звiтностi за наслiдками календарного року. Отже, для цiлей складання в податкових декларацiях з податку на прибуток за календарнi квартал, пiврiччя, три квартали розрахунок оподатковуваного прибутку за принципом "витягнутої руки" не здiйснюється.
Аналогiчнi висновки мiстяться в узагальнюючiй податковiй консультацiї щодо застосування положень пiдпунктiв 140.5.4, 140.5.6 пункту 140.5 статтi 140 Кодексу стосовно визначення податкового (звiтного) перiоду для коригування фiнансового результату до оподаткування, яка затверджена наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 14.11.2018 N 887.
Директор Департаменту податкової полiтики | Лариса МАКСИМЕНКО |