ЗАКОН УКРАЇНИ
Про Державний бюджет України на 2022 рiк
Стаття 1. Визначити на 2022 рiк:
доходи Державного бюджету України у сумi 1.323.923.761,5 тис. гривень, у тому числi доходи загального фонду Державного бюджету України - у сумi 1.182.907.265,5 тис. гривень та доходи спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 141.016.496 тис. гривень, згiдно з додатком N 1 до цього Закону;
видатки Державного бюджету України у сумi 1.499.469.883,7 тис. гривень, у тому числi видатки загального фонду Державного бюджету України - у сумi 1.345.921.899,5 тис. гривень та видатки спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 153.547.984,2 тис. гривень;
повернення кредитiв до Державного бюджету України у сумi 10.280.412,8 тис. гривень, у тому числi повернення кредитiв до загального фонду Державного бюджету України - у сумi 9.777.642 тис. гривень та повернення кредитiв до спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 502.770,8 тис. гривень;
надання кредитiв з Державного бюджету України у сумi 23.532.535,9 тис. гривень, у тому числi надання кредитiв iз загального фонду Державного бюджету України - у сумi 7.022.216 тис. гривень та надання кредитiв iз спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 16.510.319,9 тис. гривень;
граничний обсяг дефiциту Державного бюджету України у сумi 188.798.245,3 тис. гривень, у тому числi граничний обсяг дефiциту загального фонду Державного бюджету України - у сумi 160.259.208 тис. гривень та граничний обсяг дефiциту спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 28.539.037,3 тис. гривень, згiдно з додатком N 2 до цього Закону;
оборотний залишок коштiв Державного бюджету України у розмiрi до 2 вiдсоткiв видаткiв загального фонду Державного бюджету України, визначених цiєю статтею.
Стаття 2. Затвердити бюджетнi призначення головним розпорядникам коштiв Державного бюджету України на 2022 рiк у розрiзi вiдповiдальних виконавцiв за бюджетними програмами, розподiл видаткiв на забезпечення здiйснення правосуддя мiсцевими, апеляцiйними судами та функцiонування органiв i установ системи правосуддя згiдно з додатками N 3, N 4 i N 7 до цього Закону.
Стаття 3. Затвердити на 2022 рiк мiжбюджетнi трансферти згiдно з додатками N 5 i N 6 до цього Закону.
Стаття 4. Затвердити перелiк кредитiв (позик), що залучаються державою до спецiального фонду Державного бюджету України у 2022 роцi вiд iноземних держав, iноземних фiнансових установ i мiжнародних фiнансових органiзацiй для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв, згiдно з додатком N 8 до цього Закону.
Дозволити Мiнiстерству фiнансiв України на пiдставi рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України, погодженого з Комiтетом Верховної Ради України з питань бюджету, вносити змiни до розпису спецiального фонду Державного бюджету України з метою вiдображення очiкуваних надходжень у 2022 роцi кредитiв (позик), залучених державою вiд iноземних держав, iноземних фiнансових установ i мiжнародних фiнансових органiзацiй для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв, та витрат за вiдповiдними бюджетними програмами з коригуванням вiдповiдних показникiв фiнансування, видаткiв та кредитування, граничних обсягiв дефiциту державного бюджету i державного боргу, визначених цим Законом, а також перерозподiлу видаткiв бюджету i надання кредитiв з бюджету мiж такими бюджетними програмами головних розпорядникiв коштiв державного бюджету в межах загального обсягу залучення таких кредитiв (позик), затвердженого у додатку N 8 до цього Закону.
Стаття 5. Визначити на 31 грудня 2022 року граничний обсяг державного боргу в сумi 2.725.325.400,9 тис. гривень.
Стаття 6. Установити, що у 2022 роцi державнi гарантiї можуть надаватися:
1) за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України в обсязi до 3 вiдсоткiв планових доходiв загального фонду державного бюджету:
а) для забезпечення часткового виконання боргових зобов'язань суб'єктiв господарювання - резидентiв України за кредитами (позиками), що залучаються для фiнансування iнвестицiйних проектiв, у тому числi за внутрiшнiми кредитами (позиками), що залучаються суб'єктом господарювання, який належить до сфери управлiння Мiнiстерства аграрної полiтики та продовольства України, для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв з реконструкцiї i модернiзацiї iнженерної iнфраструктури державних мелiоративних систем iз створення цiлiсних технологiчних комплексiв;
б) для забезпечення часткового виконання боргових зобов'язань за портфелем кредитiв банкiв-кредиторiв, наданих суб'єктам господарювання мiкропiдприємництва, малого та/або середнього пiдприємництва - резидентам України (в обсязi до 10.000.000 тис. гривень);
в) для забезпечення виконання боргових зобов'язань суб'єктiв господарювання - резидентiв України за кредитами (позиками), що залучаються для фiнансування програм, пов'язаних iз пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави (в обсязi до 20.000.000 тис. гривень).
Програми, пов'язанi з пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави, затверджуються Кабiнетом Мiнiстрiв України до надання державних гарантiй.
Суб'єкти господарювання, щодо яких приймається рiшення про надання державних гарантiй для фiнансування програм, пов'язаних iз пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави, за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України можуть звiльнятися вiд зобов'язання надавати майнове або iнше забезпечення виконання зобов'язань та сплачувати до державного бюджету плату за їх отримання;
г) для забезпечення виконання боргових зобов'язань за запозиченнями Державного агентства автомобiльних дорiг України з метою фiнансового забезпечення розвитку мережi та утримання автомобiльних дорiг загального користування державного значення.
Державне агентство автомобiльних дорiг України звiльняється вiд зобов'язань надавати майнове або iнше забезпечення виконання зобов'язань за державними гарантiями та вносити плату за надання державних гарантiй.
Порядок та умови надання державних гарантiй, зазначених у пiдпунктах "а"-"г" пункту 1 цiєї статтi, встановлюються Кабiнетом Мiнiстрiв України;
2) на пiдставi мiжнародних договорiв України за такими можливими напрямами: фiнансування iнвестицiйних, iнновацiйних, iнфраструктурних та iнших проектiв розвитку, якi мають стратегiчне значення та реалiзацiя яких сприятиме розвитку нацiональної економiки, проектiв, спрямованих на пiдвищення енергоефективностi та змiцнення конкурентних переваг українських пiдприємств (в обсязi до 27.422.252 тис. гривень);
3) за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України для забезпечення виконання боргових зобов'язань суб'єкта господарювання державного сектору економiки, який провадить дiяльнiсть у сферi передачi електроенергiї в Українi, перед Кредитною установою для вiдбудови (KfW) для реалiзацiї проекту "Пiдвищення ефективностi передачi електроенергiї (iнтеграцiя української ОЕС до європейської об'єднаної енергосистеми) III" (в обсязi до 823.680 тис. гривень).
Такий суб'єкт господарювання за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України може звiльнятися вiд зобов'язання надавати майнове або iнше забезпечення виконання зобов'язань.
Стаття 7. Установити у 2022 роцi прожитковий мiнiмум на одну особу в розрахунку на мiсяць у розмiрi з 1 сiчня - 2393 гривнi, з 1 липня - 2508 гривень, з 1 грудня - 2589 гривень, а для основних соцiальних i демографiчних груп населення:
дiтей вiком до 6 рокiв: з 1 сiчня - 2100 гривень, з 1 липня - 2201 гривня, з 1 грудня - 2272 гривнi;
дiтей вiком вiд 6 до 18 рокiв: з 1 сiчня - 2618 гривень, з 1 липня - 2744 гривнi, з 1 грудня - 2833 гривнi;
працездатних осiб: з 1 сiчня - 2481 гривня, з 1 липня - 2600 гривень, з 1 грудня - 2684 гривнi;
працездатних осiб, який застосовується для визначення базового розмiру посадового окладу суддi: з 1 сiчня - 2102 гривнi;
працездатних осiб, який застосовується для визначення посадових окладiв працiвникiв iнших державних органiв, оплата працi яких регулюється спецiальними законами, а також працiвникiв податкових i митних органiв: з 1 сiчня - 2102 гривнi;
працездатних осiб, який застосовується для визначення посадового окладу прокурора окружної прокуратури: з 1 сiчня - 1600 гривень;
осiб, якi втратили працездатнiсть: з 1 сiчня - 1934 гривнi, з 1 липня - 2027 гривень, з 1 грудня - 2093 гривнi.
Стаття 8. Установити у 2022 роцi мiнiмальну заробiтну плату:
у мiсячному розмiрi: з 1 сiчня - 6500 гривень, з 1 жовтня - 6700 гривень;
у погодинному розмiрi: з 1 сiчня - 39,26 гривнi, з 1 жовтня - 40,46 гривнi.
Стаття 9. Установити, що у 2022 роцi рiвень забезпечення прожиткового мiнiмуму для призначення допомоги вiдповiдно до Закону України "Про державну соцiальну допомогу малозабезпеченим сiм'ям" у вiдсотковому спiввiдношеннi до прожиткового мiнiмуму для основних соцiальних i демографiчних груп населення становить: для працездатних осiб - 45 вiдсоткiв; для осiб, якi втратили працездатнiсть, та осiб з iнвалiднiстю - 100 вiдсоткiв; для дiтей - 130 вiдсоткiв вiдповiдного прожиткового мiнiмуму.
Рiвень забезпечення прожиткового мiнiмуму для визначення права на звiльнення вiд плати за харчування дитини у державних i комунальних закладах дошкiльної освiти вiдповiдно до Закону України "Про дошкiльну освiту" у 2022 роцi збiльшується вiдповiдно до зростання прожиткового мiнiмуму.
Стаття 10. Установити, що у загальному фондi Державного бюджету України на 2022 рiк:
до доходiв належать надходження, визначенi частиною другою статтi 29 Бюджетного кодексу України (крiм надходжень, визначених статтею 11 цього Закону), з урахуванням особливостей, визначених пунктами 17, 171, 172 роздiлу VI "Прикiнцевi та перехiднi положення" Бюджетного кодексу України, а також податок на дохiд, отриманий вiд азартних iгор з використанням гральних автоматiв, як складова частина податку на прибуток пiдприємств, iз застосуванням положень, визначених пунктом 2 частини другої статтi 29 Бюджетного кодексу України; надходження вiд реалiзацiї автомобiлiв, наземних, водних та повiтряних транспортних засобiв, сiльськогосподарської технiки, обладнання та устаткування, що перебувають на балансi органiв державної влади та iнших державних органiв, утворених органами державної влади пiдприємств, установ та органiзацiй, якi використовують кошти державного бюджету; надходження вiд Європейського Союзу, урядiв iноземних держав, мiжнародних органiзацiй, донорських установ, отриманi в рамках програм допомоги i грантiв для боротьби з гострою респiраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавiрусом SARS-CoV-2, та її наслiдками;
джерелами формування у частинi фiнансування є надходження, визначенi частиною першою статтi 15 Бюджетного кодексу України, щодо державного бюджету (крiм надходжень, визначених статтею 12 цього Закону), в тому числi надходження вiд реалiзацiї державних резиденцiй, державних дач, будинкiв вiдпочинку, оздоровчих закладiв, iншого нерухомого майна, що перебувають на балансi органiв державної влади та iнших державних органiв, утворених органами державної влади пiдприємств, установ та органiзацiй, якi використовують кошти державного бюджету;
джерелами формування у частинi кредитування є надходження, визначенi частиною другою статтi 30 Бюджетного кодексу України (крiм надходжень, визначених статтею 13 цього Закону).
Стаття 11. Установити, що джерелами формування спецiального фонду Державного бюджету України на 2022 рiк у частинi доходiв є надходження, визначенi частиною третьою статтi 29 Бюджетного кодексу України, з урахуванням особливостей, визначених пунктом 17 роздiлу VI "Прикiнцевi та перехiднi положення" Бюджетного кодексу України, а також такi надходження:
1) кошти вiд сплати особами з iнвалiднiстю часткової вартостi автомобiлiв та кошти вiд реалiзацiї автомобiлiв, повернутих особами з iнвалiднiстю;
2) плата за продукцiю, документи, що видаються пiд час надання адмiнiстративних послуг з придбання, перевезення, зберiгання i носiння зброї, а також вiдповiдно до законiв України "Про Єдиний державний демографiчний реєстр та документи, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус", "Про дорожнiй рух", "Про перевезення небезпечних вантажiв", "Про Нацiональну полiцiю" i "Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про Нацiональну полiцiю";
3) 50 вiдсоткiв коштiв вiд реалiзацiї надлишкового озброєння, вiйськової та спецiальної технiки, нерухомого вiйськового майна Збройних Сил України та коштiв вiд вiдчуження земельних дiлянок, на яких розташованi об'єкти нерухомого вiйськового майна, що пiдлягають реалiзацiї, та земельних дiлянок, якi вивiльняються у процесi реформування Збройних Сил України (крiм коштiв вiд реалiзацiї розвiдувальним органом Мiнiстерства оборони України надлишкового озброєння, вiйськової та спецiальної технiки, нерухомого вiйськового майна);
4) 30 вiдсоткiв вартостi адмiнiстративної послуги, отриманої як частина адмiнiстративного збору за оформлення (у тому числi замiсть втрачених або викрадених), обмiн документiв, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус вiдповiдно до Закону України "Про Єдиний державний демографiчний реєстр та документи, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус";
5) внески на регулювання, якi сплачуються суб'єктами господарювання, що провадять дiяльнiсть у сферах енергетики та комунальних послуг, вiдповiдно до статтi 13 Закону України "Про Нацiональну комiсiю, що здiйснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг";
6) вiдсотки за користування пiльговим довгостроковим державним кредитом, наданим внутрiшньо перемiщеним особам, учасникам проведення антитерористичної операцiї (АТО) та/або учасникам проведення операцiї Об'єднаних сил (ООС) на придбання житла, i пеня за порушення строку платежу з погашення кредиту;
7) плата за лiцензiї на провадження дiяльностi у сферi органiзацiї та проведення азартних iгор i за лiцензiї на випуск та проведення лотерей;
8) вiдсотки за користування пiльговими iпотечними кредитами, наданими внутрiшньо перемiщеним особам за рахунок коштiв гранту, наданих Кредитною установою для вiдбудови (KfW), i пеня за порушення строку платежiв з погашення кредитiв.
Стаття 12. Установити, що джерелами формування спецiального фонду Державного бюджету України на 2022 рiк у частинi фiнансування є надходження, визначенi частиною третьою статтi 15 Бюджетного кодексу України, а також такi надходження:
1) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження в попереднi перiоди в рамках Угоди про фiнансування програми "Програма пiдтримки секторальної полiтики - Пiдтримка регiональної полiтики України", укладеної Урядом України та ЄС 27 листопада 2014 року;
2) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження вiд державного пiдприємства "Нацiональна атомна енергогенеруюча компанiя "Енергоатом" вiдповiдно до статей 7 i 8 Закону України "Про впорядкування питань, пов'язаних iз забезпеченням ядерної безпеки", що надiйшли у минулi перiоди;
3) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження Державного агентства автомобiльних дорiг України, одержанi за рахунок запозичень, залучених пiд державнi гарантiї у попереднi роки;
4) залишок коштiв, джерелом формування яких були кошти, отриманi вiд продажу частин встановленої кiлькостi викидiв парникових газiв, передбаченого статтею 17 Кiотського протоколу до Рамкової конвенцiї Органiзацiї Об'єднаних Нацiй про змiну клiмату;
5) надходження вiд дострокового погашення векселiв Фонду гарантування вкладiв фiзичних осiб, що виданi ним в обмiн на облiгацiї внутрiшньої державної позики;
6) 70 вiдсоткiв надходжень вiд приватизацiї майна установ виконання покарань та слiдчих iзоляторiв, що належать до сфери управлiння Мiнiстерства юстицiї України та безпосередньо не забезпечують виконання встановлених для них законодавством завдань i функцiй;
7) 50 вiдсоткiв надходжень вiд приватизацiї об'єктiв майнового комплексу Нацiональної академiї наук України, нацiональних галузевих академiй наук;
8) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження в попереднi перiоди в рамках Угоди про фiнансування програми "Пiдтримка впровадження транспортної стратегiї України", укладеної Урядом України та ЄС 21 грудня 2010 року;
9) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження спецiального фонду державного бюджету, передбаченi на здiйснення заходiв, визначених пунктом 4 частини третьої статтi 242 Бюджетного кодексу України, який утворився на 1 сiчня 2021 року та не використаний у 2021 роцi на фiнансове забезпечення заходiв iз забезпечення безпеки дорожнього руху вiдповiдно до державних програм;
10) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження спецiального фонду державного бюджету, передбаченi на здiйснення заходiв, визначених пунктом 4 частини третьої статтi 242 Бюджетного кодексу України, у 2021 роцi, який утворився на 1 сiчня 2022 року.
Стаття 13. Установити, що джерелами формування спецiального фонду Державного бюджету України на 2022 рiк у частинi кредитування є надходження, визначенi частиною третьою статтi 30 Бюджетного кодексу України, а також такi надходження:
1) повернення коштiв, наданих з державного бюджету для кредитування окремих категорiй громадян, якi вiдповiдно до законодавства мають право на отримання таких кредитiв на будiвництво (придбання) житла, та науково-педагогiчних i педагогiчних працiвникiв, а також на будiвництво (реконструкцiю) i придбання житла для наукових, науково-педагогiчних та педагогiчних працiвникiв, i пеня;
2) повернення кредитiв у сумi 6.745,1 тис. гривень, наданих у 2007 роцi з Державного бюджету України на реалiзацiю iнновацiйних та iнвестицiйних проектiв у галузях економiки, насамперед iз впровадження передових енергозберiгаючих технологiй i технологiй з виробництва альтернативних джерел палива;
3) повернення коштiв, наданих приватному акцiонерному товариству "Укргiдроенерго" на поворотнiй основi для реалiзацiї проектiв соцiально-економiчного розвитку;
4) повернення кредитiв, наданих iз спецiального фонду державного бюджету внутрiшньо перемiщеним особам на придбання житла;
5) повернення кредитiв, наданих з державного бюджету внутрiшньо перемiщеним особам, учасникам проведення антитерористичної операцiї (АТО) та/або учасникам проведення операцiї Об'єднаних сил (ООС) на придбання житла.
Стаття 14. Установити, що у 2022 роцi кошти, отриманi до спецiального фонду Державного бюджету України згiдно з вiдповiдними пунктами частини третьої статтi 15, частини третьої статтi 29 i частини третьої статтi 30 Бюджетного кодексу України, спрямовуються на реалiзацiю програм та здiйснення заходiв, визначених частиною четвертою статтi 30 Бюджетного кодексу України, а кошти, отриманi до спецiального фонду Державного бюджету України згiдно з вiдповiдними пунктами статей 11 - 13 цього Закону, спрямовуються вiдповiдно на:
1) придбання Фондом соцiального захисту осiб з iнвалiднiстю автомобiлiв для осiб з iнвалiднiстю та iншi заходи щодо соцiального захисту осiб з iнвалiднiстю (за рахунок джерел, визначених пунктом 1 статтi 11 цього Закону);
2) державну пiдтримку заходiв, спрямованих на зменшення обсягiв викидiв (збiльшення абсорбцiї) парникових газiв, у тому числi на утеплення примiщень закладiв соцiального забезпечення, розвиток мiжнародного спiвробiтництва з питань змiни клiмату (за рахунок джерел, визначених пунктом 4 статтi 12 цього Закону);
3) реалiзацiю програм допомоги Європейського Союзу щодо пiдтримки регiональної полiтики (за рахунок джерел, визначених пунктом 1 статтi 12 цього Закону);
4) придбання Мiнiстерством енергетики України облiгацiй внутрiшньої державної позики вiдповiдно до статтi 9 Закону України "Про впорядкування питань, пов'язаних iз забезпеченням ядерної безпеки" (за рахунок джерел, визначених пунктом 2 статтi 12 та пунктом 2 статтi 13 цього Закону);
5) розвиток мережi та утримання автомобiльних дорiг загального користування державного значення (за рахунок джерел, визначених пунктом 3 статтi 12 цього Закону);
6) надання кредитiв на будiвництво (реконструкцiю) i придбання житла для наукових, науково-педагогiчних та педагогiчних працiвникiв (за рахунок джерел, визначених пунктом 1 статтi 13 цього Закону);
7) виконання боргових зобов'язань за кредитами, залученими пiд державнi гарантiї, з метою реалiзацiї проектiв соцiально-економiчного розвитку (за рахунок джерел, визначених пунктом 3 статтi 13 цього Закону);
8) закупiвлю продукцiї, документiв, що видаються пiд час надання адмiнiстративних послуг з придбання, перевезення, зберiгання i носiння зброї, а також вiдповiдно до законiв України "Про Єдиний державний демографiчний реєстр та документи, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус", "Про дорожнiй рух", "Про перевезення небезпечних вантажiв", "Про Нацiональну полiцiю", "Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про Нацiональну полiцiю" (за рахунок джерел, визначених пунктом 2 статтi 11 цього Закону);
9) будiвництво (придбання) житла для вiйськовослужбовцiв Збройних Сил України (за рахунок джерел, визначених пунктом 3 статтi 11 цього Закону);
10) розбудову iнфраструктури Єдиного державного демографiчного реєстру та функцiонування органiв розпорядника зазначеного Реєстру (за рахунок джерел, визначених пунктом 4 статтi 11 цього Закону);
11) надання пiльгових iпотечних кредитiв внутрiшньо перемiщеним особам (за рахунок джерел, визначених пунктом 8 статтi 11 та пунктом 4 статтi 13 цього Закону);
12) забезпечення функцiонування постiйно дiючого незалежного державного колегiального органу, що здiйснює державне регулювання, монiторинг та контроль за дiяльнiстю суб'єктiв господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг (за рахунок джерел, визначених пунктом 5 статтi 11 цього Закону);
13) забезпечення функцiонування Фонду розвитку пiдприємництва (за рахунок джерел, визначених пунктом 5 статтi 12 цього Закону);
14) надання пiльгового довгострокового державного кредиту внутрiшньо перемiщеним особам, учасникам проведення антитерористичної операцiї (АТО) та/або учасникам проведення операцiї Об'єднаних сил (ООС) на придбання житла (за рахунок джерел, визначених пунктом 6 статтi 11 та пунктом 5 статтi 13 цього Закону);
15) проведення будiвництва, реконструкцiї (реставрацiї) та капiтального ремонту об'єктiв Державної кримiнально-виконавчої служби України за бюджетною програмою "Виконання покарань установами i органами Державної кримiнально-виконавчої служби України" (код 3601020) (за рахунок джерел, визначених пунктом 6 статтi 12 цього Закону);
16) розвиток iнфраструктури наукової i науково-технiчної дiяльностi Нацiональної академiї наук України, нацiональних галузевих академiй наук (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статтi 12 цього Закону);
17) субвенцiю з державного бюджету мiсцевим бюджетам на реалiзацiю програми "Спроможна школа для кращих результатiв" (код 2211260) (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статтi 11 цього Закону);
18) закупiвлю високовартiсного медичного обладнання для закладiв охорони здоров'я за бюджетною програмою "Забезпечення медичних заходiв окремих державних програм та комплексних заходiв програмного характеру" (код 2301400) (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статтi 11 цього Закону);
19) здiйснення заходiв у сферi культури за бюджетною програмою "Фонд розвитку закладiв загальнодержавного значення, в тому числi їх будiвництво" (код 3801280) (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статтi 11 цього Закону);
20) матерiально-технiчне забезпечення та цифровiзацiю сфери фiзичної культури та спорту (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статтi 11 цього Закону);
21) реалiзацiю програми допомоги Європейського Союзу щодо пiдтримки реалiзацiї державної полiтики у сферi транспорту (за рахунок джерел, визначених пунктом 8 статтi 12 цього Закону);
22) фiнансове забезпечення заходiв iз забезпечення безпеки дорожнього руху вiдповiдно до державних програм (за рахунок джерел, визначених пунктом 9 статтi 12 цього Закону);
23) оновлення рухомого складу для перевезення пасажирiв та модернiзацiю залiзничної iнфраструктури для розвитку пасажирських перевезень (за рахунок джерел, визначених пунктом 10 статтi 12 цього Закону).
Стаття 15. Установити, що у 2022 роцi Нацiональний банк України пiсля пiдтвердження зовнiшнiм аудитом та затвердження Радою Нацiонального банку України рiчної фiнансової звiтностi та формування Нацiональним банком України резервiв у порядку та розмiрах, що визначенi Законом України "Про Нацiональний банк України", перераховує до Державного бюджету України кошти на загальну суму не менш як 13.581.000 тис. гривень.
Кошти, передбаченi у частинi першiй цiєї статтi, перераховуються Нацiональним банком України до Державного бюджету України вiдповiдно до графiка, встановленого Мiнiстерством фiнансiв України.
Стаття 16. Надати право Мiнiстерству фiнансiв України у разi потреби здiйснювати за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України випуски облiгацiй внутрiшньої державної позики понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону, з подальшим придбанням у державну власнiсть в обмiн на такi облiгацiї акцiй банкiв та обмiн облiгацiй внутрiшньої державної позики на ринкових умовах, що були ранiше випущенi з метою поповнення статутних капiталiв банкiв, з вiдповiдним коригуванням граничного обсягу державного боргу, визначеного цим Законом, а також iнформуванням у тижневий строк Комiтету Верховної Ради України з питань бюджету.
На обсяг випущених облiгацiй внутрiшньої державної позики Мiнiстерство фiнансiв України збiльшує вiдповiднi показники фiнансування державного бюджету понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону.
Стаття 17. Надати право Мiнiстерству фiнансiв України у разi потреби здiйснювати за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України випуски облiгацiй внутрiшньої державної позики понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону, в обмiн на такi облiгацiї векселiв, виданих Фондом гарантування вкладiв фiзичних осiб, з вiдповiдним коригуванням граничного обсягу державного боргу, визначеного цим Законом.
На обсяг випущених облiгацiй внутрiшньої державної позики Мiнiстерство фiнансiв України збiльшує вiдповiднi показники фiнансування державного бюджету понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону.
Стаття 18. Установити, що, як виняток з положень частини шостої статтi 108 Бюджетного кодексу України, розподiл субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на реалiзацiю проектiв у рамках Надзвичайної кредитної програми для вiдновлення України та субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на реалiзацiю проектiв в рамках Програми з вiдновлення України мiж мiсцевими бюджетами здiйснюється Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Стаття 19. Установити, що у 2022 роцi реалiзацiя державних гарантiй медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантiй здiйснюється у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Стаття 20. Установити, що господарськi товариства, у статутному капiталi яких 100 вiдсоткiв акцiй (часток) належать державi, та господарськi товариства, 100 вiдсоткiв акцiй (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 вiдсоткiв, якi не прийняли рiшення про нарахування дивiдендiв до 1 травня року, що настає за звiтним, сплачують до державного бюджету частину чистого прибутку на державну частку в розмiрi, визначеному за базовими нормативами вiдрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивiдендiв, установленими на вiдповiдний рiк, але не менше 90 вiдсоткiв, до 1 липня року, що настає за звiтним.
Господарськi товариства, у статутному капiталi яких є корпоративнi права держави, та господарськi товариства, 50 i бiльше вiдсоткiв акцiй (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 вiдсоткiв (крiм тих, що визначенi частиною першою цiєї статтi), якi не прийняли рiшення про нарахування дивiдендiв до 1 травня року, що настає за звiтним, сплачують до державного бюджету та iншим учасникам господарського товариства пропорцiйно розмiру їх акцiй (часток) у статутному капiталi господарського товариства частину чистого прибутку в розмiрi, визначеному за базовими нормативами вiдрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивiдендiв, установленими на вiдповiдний рiк, але не менше 90 вiдсоткiв, до 1 липня року, що настає за звiтним.
На суму несвоєчасно сплачених коштiв (частини чистого прибутку) до державного бюджету контролюючими органами нараховується пеня, яка сплачується до загального фонду Державного бюджету України з розрахунку подвiйної облiкової ставки Нацiонального банку України вiд суми недоплати, розрахованої за кожний день прострочення платежу, починаючи з наступного дня пiсля настання строку платежу i по день сплати включно.
Суб'єкти управлiння об'єктами державної власностi забезпечують реалiзацiю дивiдендної полiтики держави стосовно господарських товариств, у статутному капiталi яких є корпоративнi права держави, шляхом здiйснення вiдповiдних заходiв щодо прийняття в межах корпоративних прав держави рiшень про визначення розмiру, порядку та строкiв виплати дивiдендiв господарськими товариствами згiдно з їх установчими документами та законодавством.
Стаття 21. До законодавчого врегулювання питання функцiонування Верховного Суду України утримання суддiв Верховного Суду України та працiвникiв його апарату здiйснюється в межах бюджетних призначень, передбачених Верховному Суду.
Стаття 22. Установити, що у 2022 роцi для всiх категорiй працiвникiв установ, закладiв та органiзацiй бюджетної сфери, державних органiв розмiр заробiтної плати (грошового забезпечення) може змiнюватися виключно в межах бюджетних призначень на оплату працi, передбачених у державному бюджетi.
Стаття 23. Надати Мiнiстерству фiнансiв України право здiйснювати правочини з державними деривативами, включаючи їх обмiн, випуск, купiвлю, викуп та продаж, у тому числi, як виняток з положень частини першої статтi 16 Бюджетного кодексу України, за рахунок здiйснення державних запозичень понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону, з вiдповiдним коригуванням граничного обсягу державного боргу. Умови таких правочинiв визначаються Кабiнетом Мiнiстрiв України.
На обсяг здiйснених державних запозичень Мiнiстерство фiнансiв України збiльшує вiдповiднi показники фiнансування державного бюджету понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону.
Стаття 24. Установити, що у 2022 роцi, як виняток з положень частин третьої i сьомої статтi 331 та пункту 41 частини першої статтi 38 Бюджетного кодексу України, державнi капiтальнi вкладення на розроблення та реалiзацiю державних iнвестицiйних проектiв на 2022 рiк передбачаються за бюджетною програмою Мiнiстерства економiки України (загальнодержавнi видатки та кредитування) "Державнi капiтальнi вкладення на розроблення та реалiзацiю державних iнвестицiйних проектiв" (код 1211120) та розподiляються у 2022 роцi мiж головними розпорядниками бюджетних коштiв за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України (яке може передбачати визначення нових бюджетних програм) на пiдставi рiшення Мiжвiдомчої комiсiї з питань державних iнвестицiйних проектiв та з подальшим погодженням з Комiтетом Верховної Ради України з питань бюджету.
Стаття 25. Установити, що для розподiлу коштiв за напрямами (об'єктами, заходами) за бюджетними програмами "Фонд розвитку закладiв фахової передвищої та вищої освiти" (код 2201140), "Субвенцiя з державного бюджету мiсцевим бюджетам на створення навчально-практичних центрiв сучасної професiйної (професiйно-технiчної) освiти" (код 2211210), "Субвенцiя з державного бюджету мiсцевим бюджетам на реалiзацiю програми "Спроможна школа для кращих результатiв" (код 2211260), "Субвенцiя з державного бюджету мiсцевим бюджетам на забезпечення пожежної безпеки в закладах загальної середньої освiти" (код 2211300) Мiнiстерство освiти i науки України утворює комiсiї за кожною бюджетною програмою, до складу яких включаються представники Мiнiстерства освiти i науки України, члени Комiтету Верховної Ради України з питань бюджету (не менше 33 вiдсоткiв складу комiсiї) та Комiтету Верховної Ради України з питань освiти, науки та iнновацiй (не менше 33 вiдсоткiв складу комiсiї).
Стаття 26. Установити, що для розподiлу коштiв за напрямами (об'єктами) за бюджетною програмою "Субвенцiя з державного бюджету мiсцевим бюджетам на реалiзацiю iнфраструктурних проектiв та розвиток об'єктiв соцiально-культурної сфери" (код 3121130) Мiнiстерство iнфраструктури України утворює комiсiю, до складу якої включаються представники Мiнiстерства iнфраструктури України та члени Комiтету Верховної Ради України з питань бюджету (не менше 50 вiдсоткiв складу комiсiї).
Стаття 27. Мiнiстерство фiнансiв України для пiдготовки пропозицiй щодо розподiлу субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на здiйснення заходiв щодо соцiально-економiчного розвитку окремих територiй (включаючи пропозицiї щодо об'єктiв i заходiв, що можуть забезпечуватися за рахунок цiєї субвенцiї) утворює комiсiю, до складу якої входять члени Комiтету Верховної Ради України з питань бюджету за рiшенням цього Комiтету (чисельнiстю не менше 50 вiдсоткiв складу такої комiсiї). Мiнiстерство фiнансiв України на пiдставi рiшення цiєї комiсiї подає Кабiнету Мiнiстрiв України для затвердження пропозицiї щодо розподiлу субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на здiйснення заходiв щодо соцiально-економiчного розвитку окремих територiй.
Стаття 28. Установити, що з метою сталого проходження опалювального перiоду 2021/2022 рокiв та забезпечення своєчасних розрахункiв за комунальнi послуги та енергоносiї у 2022 роцi, як виняток з положень пункту 1 частини другої статтi 29 та пункту 1 частини першої статтi 64 Бюджетного кодексу України, податок на доходи фiзичних осiб (крiм податку, визначеного пунктом 11 частини другої статтi 29 цього Кодексу), що сплачується (перераховується) згiдно з Податковим кодексом України на вiдповiднiй територiї України (крiм територiї мiст Києва та Севастополя), зараховується до загального фонду державного бюджету у розмiрi 21 вiдсоток, до загального фонду бюджетiв сiльських, селищних, мiських територiальних громад - у розмiрi 64 вiдсотки.
Стаття 29. Установити, що у 2022 роцi, як виняток з положень статтi 97 Бюджетного кодексу України, розподiл додаткової дотацiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на проведення розрахункiв протягом опалювального перiоду за комунальнi послуги та енергоносiї, якi споживаються установами, органiзацiями, пiдприємствами, що утримуються за рахунок вiдповiдних мiсцевих бюджетiв, здiйснюється обласними державними адмiнiстрацiями мiж мiсцевими бюджетами, значення iндексу податкоспроможностi яких менше 0,9, та затверджується рiшенням про обласний бюджет.
Стаття 30. Установити, що у 2022 роцi, як виняток з положень статтi 242 Бюджетного кодексу України, кошти спецiального фонду державного бюджету, передбаченi на здiйснення заходiв, визначених пунктом 4 частини третьої статтi 242 Бюджетного кодексу України, спрямовуються за такими напрямами:
40 вiдсоткiв - на фiнансове забезпечення заходiв iз забезпечення безпеки дорожнього руху вiдповiдно до державних програм;
30 вiдсоткiв - на впровадження, утримання та розвиток системи збору плати за використання автомобiльних дорiг загального користування транспортними засобами повною масою бiльше 12 т, в тому числi шляхом поповнення статутного капiталу державного пiдприємства, що входить до сфери управлiння Укрiнфрапроекту;
20 вiдсоткiв - на забезпечення експлуатацiйно-безпечного стану судноплавних шлюзiв;
10 вiдсоткiв - на оновлення рухомого складу для перевезення пасажирiв та модернiзацiю залiзничної iнфраструктури для розвитку пасажирських перевезень.
Стаття 31. Установити, що у 2022 роцi, як виняток з положень пункту 21 частини четвертої статтi 30 Бюджетного кодексу України, 50 вiдсоткiв коштiв спецiального фонду, джерелом формування якого є доходи, визначенi пунктом 135 частини третьої статтi 29 Бюджетного кодексу України, спрямовуються Мiнiстерству iнфраструктури України на фiнансове забезпечення оновлення рухомого складу для перевезення пасажирiв та модернiзацiю залiзничної iнфраструктури для розвитку пасажирських перевезень.
Стаття 32. Надати право Мiнiстерству фiнансiв України здiйснювати за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України випуски облiгацiй внутрiшньої державної позики понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону, у сумi не бiльше 30.000.000 тис. гривень з подальшим придбанням у порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України, у державну власнiсть в обмiн на такi облiгацiї акцiй додаткової емiсiї приватного акцiонерного товариства "Українська фiнансова житлова компанiя", зокрема для реалiзацiї житлової полiтики держави шляхом забезпечення громадян України житлом, а також термомодернiзацiї будiвель на умовах, визначених Кабiнетом Мiнiстрiв України, з вiдповiдним коригуванням граничного обсягу державного боргу, визначеного цим Законом, а також iнформуванням у тижневий строк Комiтету Верховної Ради України з питань бюджету.
На обсяг випущених облiгацiй внутрiшньої державної позики Мiнiстерство фiнансiв України збiльшує вiдповiднi показники фiнансування державного бюджету понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону.
Стаття 33. Установити, що для розподiлу коштiв за напрямами (об'єктами) за бюджетною програмою "Здiйснення природоохоронних заходiв, зокрема з покращення стану довкiлля" (код 2701270) Мiнiстерство захисту довкiлля та природних ресурсiв України утворює комiсiю, до складу якої включаються представники Мiнiстерства захисту довкiлля та природних ресурсiв України та члени Комiтету Верховної Ради України з питань бюджету (не менше 50 вiдсоткiв складу комiсiї).
Стаття 34. Установити, що для розподiлу коштiв за напрямами (об'єктами) за бюджетною програмою "Реалiзацiя Загальнодержавної цiльової соцiальної програми "Питна вода України" на 2022 - 2026 роки" (код 2751570) Мiнiстерство розвитку громад та територiй України утворює комiсiю, до складу якої включаються представники Мiнiстерства розвитку громад та територiй України та члени Комiтету Верховної Ради України з питань бюджету (не менше 50 вiдсоткiв складу комiсiї).
Стаття 35. Установити, що для розподiлу коштiв за напрямами (об'єктами) за бюджетною програмою "Субвенцiя з державного бюджету мiсцевим бюджетам на придбання обладнання, модернiзацiю (проведення реконструкцiї та капiтального ремонту) їдалень (харчоблокiв) закладiв загальної середньої освiти" (код 2761500) Мiнiстерство розвитку громад та територiй України утворює комiсiю, до складу якої включаються представники Мiнiстерства розвитку громад та територiй України та члени Комiтету Верховної Ради України з питань бюджету (не менше 50 вiдсоткiв складу комiсiї).
Стаття 36. Установити, що з 1 сiчня 2022 року по 31 грудня 2022 року, як виняток з положень пункту 161 частини другої статтi 29 та пункту 41 частини першої статтi 691 Бюджетного кодексу України, екологiчний податок, що сплачується (перераховується) згiдно з Податковим кодексом України на територiї Донецької та Луганської областей (крiм екологiчного податку, що справляється за утворення радiоактивних вiдходiв (включаючи вже накопиченi) та/або тимчасове зберiгання радiоактивних вiдходiв їх виробниками понад установлений особливими умовами лiцензiї строк, який зараховується до спецiального фонду державного бюджету у повному обсязi), зараховується у такiй пропорцiї:
до загального фонду державного бюджету - 20 вiдсоткiв;
до спецiального фонду мiсцевих бюджетiв Донецької та Луганської областей - 80 вiдсоткiв, у тому числi до бюджетiв мiсцевого самоврядування - 25 вiдсоткiв, обласних бюджетiв - 55 вiдсоткiв.
ПРИКIНЦЕВI ПОЛОЖЕННЯ
1. Цей Закон набирає чинностi з 1 сiчня 2022 року.
2. Додатки NN 1 - 8 до цього Закону є його невiд'ємною частиною.
3. Зупинити на 2022 рiк дiю:
абзацiв другого i третього частини першої статтi 14 Бюджетного кодексу України;
абзацiв першого (в частинi гарантованого державою боргу) та другого частини першої статтi 18 Бюджетного кодексу України;
абзацу другого частини першої статтi 241 Бюджетного кодексу України;
частини другої статтi 18 Закону України "Про судову експертизу" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1994 р., N 28, ст. 232; 2017 р., N 48, ст. 436; 2018 р., N 6 - 7, ст. 43) щодо розмiру посадових окладiв судових експертiв;
частини першої статтi 121, частин першої, другої i п'ятої статтi 122 Закону України "Про використання ядерної енергiї та радiацiйну безпеку" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1995 р., N 12, ст. 81; 2010 р., N 1, ст. 3; 2013 р., N 14, ст. 90; 2014 р., N 20 - 21, ст. 712; 2020 р., N 28, ст. 188);
абзацу першого частини п'ятої статтi 4 Закону України "Про державнi фiнансовi гарантiї медичного обслуговування населення" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2018 р., N 5, ст. 31);
статтi 35 Закону України "Про Центральну виборчу комiсiю" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2004 р., N 36, ст. 448; 2020 р., NN 7 - 9, ст. 48, N 36, ст. 273);
пунктiв 1 - 3 частини першої статтi 3, частини другої статтi 4, пункту 3 роздiлу "Прикiнцевi та перехiднi положення" Закону України "Про заходи, спрямованi на погашення заборгованостi, що утворилася на оптовому ринку електричної енергiї" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2020 р., N 47, ст. 407);
частини третьої статтi 8 Закону України "Про альтернативнi джерела енергiї" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2003 р., N 24, ст. 155; 2020 р., N 50, ст. 456);
абзацу п'ятого пункту 4 роздiлу II "Прикiнцевi та перехiднi положення" Закону України "Про внесення змiн до деяких законiв України щодо удосконалення умов пiдтримки виробництва електричної енергiї з альтернативних джерел енергiї" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2020 р., N 50, ст. 456);
частини дев'ятої статтi 12 Закону України "Про Нацiональну раду України з питань телебачення i радiомовлення" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2005 р., N 16, ст. 265; 2021 р., N 35, ст. 295).
4. Мiнiстерству оборони України, Державнiй спецiальнiй службi транспорту України, Головному управлiнню розвiдки Мiнiстерства оборони України, Нацiональнiй полiцiї України, Нацiональнiй гвардiї України, Адмiнiстрацiї Державної прикордонної служби України, Службi зовнiшньої розвiдки України, Адмiнiстрацiї Державної служби спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України, Державнiй службi України з надзвичайних ситуацiй передбачати у межах видаткiв державного бюджету на їх утримання на вiдповiдний рiк протягом строку дiї вiдповiдних господарських договорiв про закупiвлю товарiв, робiт i послуг для виконання програм, пов'язаних iз пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави, необхiднi кошти для їх оплати, включаючи щомiсячну сплату вiдсоткiв за користування кредитами (позиками), залученими пiд державнi гарантiї суб'єктами господарювання - резидентами України.
Мiнiстерство оборони України, Державна спецiальна служба транспорту України, Головне управлiння розвiдки Мiнiстерства оборони України, Нацiональна полiцiя України, Нацiональна гвардiя України, Адмiнiстрацiя Державної прикордонної служби України, Служба зовнiшньої розвiдки України, Адмiнiстрацiя Державної служби спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України, Державна служба України з надзвичайних ситуацiй беруть бюджетнi зобов'язання за програмами, пов'язаними iз пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави, що реалiзуються iз залученням кредитiв (позик) пiд державнi гарантiї суб'єктами господарювання - резидентами України, а Державна казначейська служба України реєструє такi бюджетнi зобов'язання у межах вiдповiдних господарських договорiв та наданих на зазначену мету державних гарантiй.
5. Установити, що у 2022 роцi фiнансове забезпечення закладiв охорони здоров'я, якi належать до сфери управлiння Мiнiстерства охорони здоров'я України, Нацiональної академiї медичних наук України, Державного управлiння справами, Нацiональної академiї наук України, Мiнiстерства соцiальної полiтики України та не уклали з Нацiональною службою здоров'я України договiр про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантiй, здiйснюється за рахунок коштiв державного бюджету за бюджетними програмами головних розпорядникiв бюджетних коштiв, до сфери управлiння яких належать такi заклади охорони здоров'я.
6. Кабiнету Мiнiстрiв України забезпечувати утворення органiв виконавчої влади та/або виконання органами виконавчої влади додаткових повноважень в межах граничної чисельностi працiвникiв системи органiв виконавчої влади.
7. Установити, що норми абзацу восьмого пункту 14 роздiлу XI "Прикiнцевi та перехiднi положення" Закону України "Про державну службу" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2016 р., N 4, ст. 43) застосовуються до 31 грудня 2022 року.
8. Установити, що дiя абзацу шостого статтi 7 цього Закону не поширюється на працiвникiв центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалiзує державну антикорупцiйну полiтику, та органу досудового розслiдування, на який вiдповiдно до частини п'ятої статтi 216 Кримiнального процесуального кодексу України покладається функцiя здiйснення досудового розслiдування корупцiйних та пов'язаних з корупцiєю кримiнальних правопорушень.
9. Кабiнету Мiнiстрiв України за пiдсумками перевиконання загального обсягу акцизного податку з вироблених в Українi та з ввезених на митну територiю України спирту, тютюну та тютюнових виробiв, рiдин, що використовуються в електронних сигаретах, визначеного помiсячним розписом доходiв загального фонду державного бюджету на I квартал 2022 року, пiдготувати пропозицiї стосовно внесення змiн до цього Закону щодо збiльшення видаткiв Мiнiстерству внутрiшнiх справ України на грошове забезпечення вiйськовослужбовцiв, осiб рядового i начальницького складу, полiцейських.
Президент України | В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ |
м. Київ
2 грудня 2021 року
N 1928-IX