КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 9 грудня 2021 р. | N 1393 |
---|
Питання реалiзацiї експериментального проекту з
органiзацiї управлiння чергами перед мiжнародними
пунктами пропуску через державний кордон
України для автомобiльного сполучення
"Електронна черга перетину кордону"
З метою комплексного розв'язання соцiально-економiчних, кримiногенних та природоохоронних проблем, зумовлених чергами автомобiльних транспортних засобiв, що використовуються в мiжнародних перевезеннях для транспортування товарiв через митний кордон України на пiд'їзних шляхах до мiжнародних пунктiв пропуску через державний кордон України для автомобiльного сполучення, створення ефективної системи та iнфраструктури для прогнозованого перетину державного кордону України, формування iнновацiйних iнструментiв фiнансування iнфраструктури перетину державного кордону України, запозичуючи мiжнароднi передовi методи та досвiд функцiонування електронної системи управлiння чергами автомобiльних транспортних засобiв перед мiжнародними пунктами пропуску через державний кордон України для автомобiльного сполучення, Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Погодитися з пропозицiєю Закарпатської обласної державної адмiнiстрацiї та Мiнiстерства iнфраструктури щодо започаткування у 2021 роцi експериментального проекту з органiзацiї управлiння чергами автомобiльних транспортних засобiв, що використовуються в мiжнародних перевезеннях для транспортування товарiв через митний кордон України, перед мiжнародними пунктами пропуску через державний кордон України для автомобiльного сполучення "Електронна черга перетину кордону" (далi - експериментальний проект).
2. Затвердити Порядок реалiзацiї експериментального проекту з органiзацiї управлiння чергами перед мiжнародними пунктами пропуску через державний кордон України для автомобiльного сполучення "Електронна черга перетину кордону" (далi - Порядок), що додається.
3. Розпочати реалiзацiю експериментального проекту з 15 грудня 2021 року.
4. Реалiзацiя iнших експериментальних проектiв у сферi органiзацiї управлiння чергами автомобiльних транспортних засобiв перед мiжнародними пунктами пропуску через державний кордон України для автомобiльного сполучення здiйснюється вiдповiдно до Порядку. Особливостi їх реалiзацiї визначаються Кабiнетом Мiнiстрiв України.
5. Обласнi державнi адмiнiстрацiї, у межах вiдповiдних адмiнiстративно-територiальних одиниць яких дiють мiжнароднi пункти пропуску через державний кордон України для автомобiльного сполучення:
iнiцiюють реалiзацiю експериментального проекту вiдповiдно до положень Порядку;
здiйснюють супроводження, координацiю та iнформацiйну пiдтримку реалiзацiї експериментального проекту;
забезпечують оприлюднення iнформацiї на своєму офiцiйному веб-сайтi не пiзнiше нiж за 30 днiв про початок допуску автомобiльних транспортних засобiв, що здiйснюють рух у напрямку виїзду з територiї України, до мiжнародного пункту пропуску через державний кордон України для автомобiльного сполучення, що функцiонує у межах вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi.
6. Мiнiстерству iнфраструктури:
1) забезпечити оприлюднення на своєму офiцiйному веб-сайтi не пiзнiше нiж за 30 днiв iнформацiї про початок допуску автомобiльних транспортних засобiв, що здiйснюють рух у напрямку виїзду з територiї України, до мiжнародних пунктiв пропуску через державний кордон України для автомобiльного сполучення вiдповiдно до положень Порядку;
2) подати до 1 грудня 2022 р. Кабiнетовi Мiнiстрiв України промiжний звiт про результати реалiзацiї експериментального проекту та проекти законодавчих та пiдзаконних актiв щодо iмплементацiї до законодавства унiфiкованого механiзму управлiння чергами автомобiльних транспортних засобiв, що використовуються в мiжнародних перевезеннях для транспортування товарiв через митний кордон України, перед мiжнародними пунктами пропуску через державний кордон України для автомобiльного сполучення;
3) подати до 1 лютого 2023 р. Кабiнетовi Мiнiстрiв України план iмплементацiї до законодавства механiзму управлiння чергами автомобiльних транспортних засобiв перед мiжнародними пунктами пропуску через державний кордон України для автомобiльного сполучення;
4) подати до 1 вересня 2023 р. Кабiнетовi Мiнiстрiв України остаточний звiт про результати реалiзацiї експериментального проекту, стан iмплементацiї до законодавства механiзму управлiння чергами автомобiльних транспортних засобiв, що використовуються в мiжнародних перевезеннях для транспортування товарiв через митний кордон України, перед автомобiльними пунктами пропуску та можливiсть функцiонування сервiсу "Електронна черга перетину кордону" не у рамках експериментального проекту.
Прем'єр-мiнiстр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Iнд. 21
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 9 грудня 2021 р. N 1393 |
ПОРЯДОК
реалiзацiї експериментального проекту з
органiзацiї управлiння чергами перед мiжнародними
пунктами пропуску через державний кордон
України для автомобiльного сполучення
"Електронна черга перетину кордону"
Загальнi питання
1. Цей Порядок визначає суб'єктiв та умови реалiзацiї експериментального проекту з органiзацiї управлiння чергами автомобiльних транспортних засобiв, що використовуються в мiжнародних перевезеннях для транспортування товарiв через митний кордон України, перед мiжнародними пунктами пропуску через державний кордон України для автомобiльного сполучення "Електронна черга перетину кордону" (далi - експериментальний проект).
Цей Порядок також встановлює регламент допуску транспортних засобiв, що здiйснюють рух у напрямку виїзду з територiї України, до мiжнародних пунктiв пропуску через державний кордон України для автомобiльного сполучення (далi - автомобiльнi пункти пропуску) з метою здiйснення визначених законодавством видiв контролю.
2. Експериментальний проект розроблено з урахуванням положень, визначених постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 серпня 2010 р. N 751 "Про затвердження Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю" (Офiцiйний вiсник України, 2010 р., N 65, ст. 2265) i вiд 21 травня 2012 р. N 451 "Питання пропуску через державний кордон осiб, автомобiльних, водних, залiзничних та повiтряних транспортних засобiв перевiзникiв i товарiв, що перемiщуються ними" (Офiцiйний вiсник України, 2012 р., N 40, ст. 1546), та положень, якi визначенi цим Порядком.
Автомобiльний пункт пропуску, в якому реалiзується експериментальний проект, визначається програмою (проектом) мiжнародної технiчної допомоги.
Суб'єкти реалiзацiї експериментального проекту оприлюднюють на своєму офiцiйному веб-сайтi не пiзнiше нiж за 30 днiв iнформацiю про початок допуску транспортних засобiв, що здiйснюють рух у напрямку виїзду з територiї України, до автомобiльних пунктiв пропуску вiдповiдно до положень цього Порядку.
3. Термiни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
адмiнiстрування електронної черги - комплекс заходiв, що здiйснюються оператором сервiсу з використання та управлiння програмно-апаратним комплексом сервiсу, адмiнiстрування базою даних, iншими засобами та ресурсами сервiсу (засоби сервiсу), якi забезпечують можливiсть користувачам сервiсу бронювати мiсце в черзi очiкування он-лайн або оф-лайн у зонi очiкування i за допомогою яких здiйснюється управлiння чергою очiкування;
бронювання - придбання користувачем сервiсу за допомогою засобiв сервiсу мiсця в черзi очiкування;
електронна черга перетину кордону (сервiс) - це створений вiдповiдно до цього Порядку оператором сервiсу регламент допуску транспортних засобiв до автомобiльного пункту пропуску. Сервiс: здiйснюється iз застосуванням програмно-апаратного комплексу сервiсу, за допомогою якого здiйснюється бронювання та адмiнiстрування мiсця в черзi очiкування, допуск транспортних засобiв до автомобiльного пункту пропуску; базується на системi договiрних зобов'язань, якi регулюють вiдносини мiж оператором сервiсу, користувачами сервiсу, суб'єктами господарювання зон очiкування, та алгоритмах взаємодiї мiж сервiсом та посадовими особами контролюючих органiв, визначених правилами функцiонування електронної черги та технологiчною схемою пропуску осiб, транспортних засобiв та вантажiв через державний кордон України, що затверджується окремо для кожного автомобiльного пункту пропуску;
жива черга - черга транспортних засобiв у базi даних сервiсу, на пiдставi якої здiйснюється виклик та направлення транспортних засобiв до автомобiльного пункту пропуску, на найближчий вiльний час перетину державного кордону України в черзi очiкування;
зона очiкування - певна територiя на шляху слiдування транспортного засобу до автомобiльного пункту пропуску, iнфраструктура якої здатна забезпечити надання послуг, визначених цим Порядком, з якої здiйснюється виклик транспортних засобiв;
користувач сервiсу - водiй транспортного засобу та особи, якi здiйснюють бронювання транспортного засобу в черзi очiкування;
мiсце в черзi очiкування - визначений промiжок часу (дата, час), протягом якого засобами сервiсу здiйснюється направлення та допуск (в'їзд) транспортного засобу до автомобiльного пункту пропуску;
оператор сервiсу - визначена виконавцем проекту мiжнародної технiчної допомоги юридична особа-резидент, що володiє компетенцiєю та технологiями для реалiзацiї сервiсу i забезпечує органiзацiю та надання послуг, визначених цим Порядком;
платiж за використання сервiсу - визначений згiдно з правилами цього Порядку розмiр плати за послуги, якi надаються сервiсом;
прiоритетна черга - черга транспортних засобiв у базi даних сервiсу, на пiдставi якої здiйснюється виклик та направлення транспортних засобiв до автомобiльного пункту пропуску, якi вiдповiдно до законодавства мають право на здiйснення вiдповiдних видiв контролю в автомобiльних пунктах пропуску у першочерговому порядку;
програмно-апаратний комплекс сервiсу - комплекс технiчних та програмних засобiв, що забезпечують функцiонування сервiсу, включаючи програмне забезпечення, бази даних, обчислювальне та комутацiйне обладнання, системи зберiгання даних, iнфраструктуру зв'язку, компоненти системи вiдеоконтролю та засоби керування рухом транспортних засобiв (шлагбауми, свiтлофори, iнформацiйнi табло тощо) та iншi компоненти;
регламент допуску транспортних засобiв до автомобiльного пункту пропуску - це бронювання транспортного засобу в черзi очiкування, його прибуття до зони очiкування, використання зони очiкування, направлення транспортного засобу до автомобiльного пункту пропуску, в'їзд транспортного засобу до автомобiльного пункту пропуску та виїзд транспортного засобу з автомобiльного пункту пропуску;
суб'єкт господарювання зони очiкування - юридична чи фiзична особа - резидент, який провадить господарську дiяльнiсть та на правi власностi, оренди чи iншому речовому правi використовує територiю зони очiкування;
транспортний засiб - автомобiльний транспортний засiб, що використовується в мiжнародних перевезеннях для транспортування товарiв через митний кордон України, стосовно якого здiйснено бронювання чи який в'їжджає до зони очiкування для здiйснення бронювання;
черга очiкування - послiдовнiсть виклику та направлення транспортних засобiв до автомобiльного пункту пропуску вiдповiдно до сформованої сервiсом системи ранжування бази даних про черги: черги попереднього бронювання, живої черги, прiоритетної черги;
черга попереднього бронювання - черга транспортних засобiв у базi даних сервiсу, на пiдставi якої здiйснюється виклик та направлення транспортних засобiв до автомобiльного пункту пропуску, у заздалегiдь заброньований час.
4. Iншi термiни вживаються у значеннi, наведеному в Митному кодексi України, Бюджетному кодексi України, Законах України "Про прикордонний контроль", "Про державний кордон України", "Про захист iнформацiї в iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах", постановах Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15 лютого 2002 р. N 153 "Про створення єдиної системи залучення, використання та монiторингу мiжнародної технiчної допомоги" (Офiцiйний вiсник України, 2002 р., N 8, ст. 340), вiд 29 березня 2006 р. N 373 "Про затвердження Правил забезпечення захисту iнформацiї в iнформацiйних, телекомунiкацiйних та iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах" (Офiцiйний вiсник України, 2006 р., N 13, ст. 878), вiд 18 серпня 2010 р. N 751 "Про затвердження Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю" (Офiцiйний вiсник України, 2010 р., N 65, ст. 2265), вiд 21 травня 2012 р. N 451 "Питання пропуску через державний кордон осiб, автомобiльних, водних, залiзничних та повiтряних транспортних засобiв перевiзникiв i товарiв, що перемiщуються ними" (Офiцiйний вiсник України, 2012 р., N 40, ст. 1546).
5. Суб'єктами реалiзацiї експериментального проекту є:
облдержадмiнiстрацiя, у межах вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi якої дiють автомобiльнi пункти пропуску;
Мiнiнфраструктури;
МВС;
Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби;
Держмитслужба;
органи охорони державного кордону Держприкордонслужби;
територiальнi органи Держмитслужби;
територiальнi органи Нацiональної полiцiї;
Українське державне пiдприємство по обслуговуванню iноземних та вiтчизняних автотранспортних засобiв "Укрiнтеравтосервiс";
оператор сервiсу;
суб'єкти господарювання зони очiкування;
користувачi сервiсу.
Суб'єктами реалiзацiї експериментального проекту можуть бути iншi центральнi органи виконавчої влади, виконавчi органи мiсцевого самоврядування, пiдприємства, що дiють на основi державної чи комунальної власностi.
Умови реалiзацiї експериментального проекту
6. Експериментальний проект реалiзується у рамках проекту мiжнародної технiчної допомоги на пiдставi:
запиту облдержадмiнiстрацiї про залучення мiжнародної технiчної допомоги;
пропозицiї партнера з розвитку щодо започаткування проекту (програми), що надiйшла до обдержадмiнiстрацiї.
Бенефiцiаром та реципiєнтом проекту мiжнародної технiчної допомоги можуть бути суб'єкти реалiзацiї експериментального проекту - центральнi органи виконавчої влади та їх територiальнi органи, пiдприємства, що дiють на основi державної чи комунальної власностi.
Виконавець проекту мiжнародної технiчної допомоги визначає оператора сервiсу.
Початок допуску транспортних засобiв, що здiйснюють рух у напрямку виїзду з територiї України до автомобiльних пунктiв пропуску, вiдповiдно до положень цього Порядку здiйснюється протягом 90 робочих днiв з дня реєстрацiї проекту мiжнародної технiчної допомоги.
7. Дiя експериментального проекту поширюється на транспортнi засоби, що здiйснюють виїзд за межi територiї України через автомобiльнi пункти пропуску.
8. Облдержадмiнiстрацiя, у межах вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi якої дiють автомобiльнi пункти пропуску, iнiцiює включення конкретного автомобiльного пункту пропуску до проекту мiжнародної технiчної допомоги для реалiзацiї експериментального проекту вiдповiдно до положень цього Порядку.
Для сприяння реалiзацiї експериментального проекту голова облдержадмiнiстрацiї може утворити робочу групу у складi представникiв суб'єктiв реалiзацiї експериментального проекту вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi.
9. Рiшення про поширення дiї експериментального проекту на iншi категорiї транспортних засобiв, у автомобiльних пунктах пропуску яких дiє сервiс, оформляється протоколом за пiдписом правоможних представникiв облдержадмiнiстрацiї, Адмiнiстрацiї Держприкордонслужби, Держмитслужби та оператора сервiсу.
10. Сервiс забезпечує реалiзацiю регламенту допуску транспортних засобiв до автомобiльного пункту пропуску. З метою адмiнiстрування електронної черги засобами сервiсу здiйснюються координацiя, супровiд та фiксацiя таких етапiв допуску транспортних засобiв до автомобiльного пункту пропуску для виїзду з територiї України:
бронювання користувачем засобами сервiсу мiсця в черзi очiкування перетину державного кордону України;
прибуття транспортного засобу до зони очiкування;
очiкування виклику для в'їзду транспортного засобу до автомобiльного пункту пропуску;
виїзд транспортного засобу iз зони очiкування на пiдставi виклику для слiдування до автомобiльного пункту пропуску;
в'їзд транспортного засобу на територiю автомобiльного пункту пропуску з метою проходження контрольних процедур для виїзду з територiї України;
проходження визначених законодавством видiв контролю, необхiдних для виїзду транспортного засобу iз автомобiльного пункту пропуску;
виїзд транспортного засобу з територiї автомобiльного пункту пропуску.
11. Для кожного автомобiльного пункту пропуску оператор сервiсу розробляє правила функцiонування сервiсу "Електронна черга перетину кордону" (далi - правила функцiонування сервiсу), у яких визначається:
перелiк потенцiйних зон очiкування, iз яких транспортнi засоби направляться до автомобiльного пункту пропуску, та можливiсть вибору конкретної зони очiкування користувачем;
рекомендацiї до iнфраструктури зони очiкування;
загальнi правила, види та обсяг iнформацiї для бронювання;
технологiчнi аспекти функцiонування сервiсу;
порядок взаємодiї мiж посадовими особами органу охорони державного кордону Дердприкордонслужби, митного органу, територiального органу Нацiональної полiцiї, працiвниками оператора сервiсу з питань функцiонування сервiсу;
порядок формування прiоритетної черги;
правила доступу до автомобiльного пункту пропуску представникiв оператора сервiсу для забезпечення функцiонування (обслуговування систем та засобiв сервiсу) та монiторингу функцiонування сервiсу в режимi 24/7;
здiйснення користувачами плати за використання сервiсу, умови та порядок повернення сплачених коштiв (у тому числi з використанням корпоративної платiжної картки);
дiї користувача сервiсу та оператора сервiсу у разi несвоєчасного прибуття чи неприбуття транспортного засобу до зони очiкування чи автомобiльного пункту пропуску у визначений сервiсом час;
iншi аспекти функцiонування сервiсу.
Примiрнi форму та змiст правил функцiонування сервiсу затверджує голова облдержадмiнiстрацiї.
12. Засобами сервiсу забезпечується органiзацiя допуску транспортних засобiв до автомобiльного пункту пропуску вiдповiдно до етапiв, визначених пунктом 10 цього Порядку, та надання користувачу сервiсу обов'язкового комплексу послуг, визначених пунктами 13 i 14 цього Порядку.
13. Оператор сервiсу забезпечує надання користувачам сервiсу таких послуг:
1) бронювання користувача у черзi очiкування за допомогою засобiв сервiсу он-лайн чи безпосередньо у зонi очiкування;
2) iнформування користувача засобами сервiсу про його мiсце в черзi очiкування, про змiну часу виклику для в'їзду до автомобiльного пункту пропуску, у зв'язку iз змiною обставин функцiонування автомобiльного пункту пропуску чи сервiсу;
3) виклик транспортного засобу для в'їзду до автомобiльного пункту пропуску засобами сервiсу, у тому числi зовнiшнiми засобами сповiщення, розташованих у зонах очiкування, та iншими засобами комунiкацiї.
14. Суб'єкт господарювання зони очiкування надає користувачу сервiсу протягом 24 годин вiд моменту прибуття транспортного засобу до зони очiкування до моменту його виклику до автомобiльного пункту пропуску такi послуги:
1) стоянка (надання мiсця для паркування) транспортного засобу;
2) охорона та освiтлення зони очiкування (мiсця для паркування);
3) доступ до Iнтернету (Wi-Fi);
4) збiр побутових вiдходiв;
5) користування туалетами та душовими примiщеннями.
15. Оператор сервiсу забезпечує здiйснення контролю якостi надання послуг, визначених пунктами 13 i 14 цього Порядку, шляхом закрiплення вiдповiдних положень у договорах iз суб'єктами господарювання зони очiкування, що укладаються вiдповiдно до положень цього Порядку.
16. Вiдповiдальнiсть за дотримання прав користувачiв сервiсу як споживачiв послуг сервiсу покладається на оператора сервiсу.
Суб'єкт господарювання зони очiкування несе вiдповiдальнiсть за якiсть надання послуг, визначених пунктом 14 цього Порядку. Умови вiдповiдальностi визначаються договором мiж оператором сервiсу та суб'єктом господарювання зони очiкування.
17. За послуги, визначенi пунктами 13 i 14 цього Порядку, користувачi сервiсу сплачують платiж, розмiр якого визначається згiдно з положеннями цього Порядку.
18. Оператором сервiсу та суб'єктами господарювання зони очiкування за окрему плату можуть надаватися i iншi послуги, що не передбаченi пунктами 13 i 14 цього Порядку та не забороненi законодавством, на пiдставi договiрних зобов'язань, що виникають мiж ними та користувачами сервiсу.
19. У разi коли час очiкування у живiй черзi до виклику iз зони очiкування транспортного засобу для в'їзду до автомобiльного пункту пропуску становить не бiльше однiєї години, користувачу повертаються кошти у розмiрi та порядку, визначеному правилами функцiонування сервiсу, передбаченими пунктом 11 цього Порядку. Визначений у цьому пунктi час може бути змiнений за результатами розгляду промiжного звiту про результати реалiзацiї експериментального проекту.
20. Вiдносини мiж користувачами сервiсу та оператором сервiсу щодо надання послуг, визначених пунктом 13 цього Порядку, визначаються договором, що укладається засобами сервiсу пiд час бронювання мiсця в черзi. У договорi також визначаються права та обов'язки сторiн щодо захисту iнформацiї.
Вiдносини мiж оператором сервiсу та суб'єктами господарювання зони очiкування, пов'язанi з наданням користувачу послуг, визначених пунктом 14 цього Порядку, врегульовуються договором, що укладається згiдно з вимогами Цивiльного кодексу України та Господарського кодексу України до початку використання вiдповiдної територiї як зони очiкування сервiсу. У договорi обов'язково встановлюються умови щодо:
взаємних розрахункiв мiж оператором сервiсу та суб'єктом господарювання зони очiкування у разi бронювання мiсця в черзi;
забезпечення надання послуг, визначених пунктом 14 цього Порядку;
розiрвання договору оператором сервiсу в односторонньому порядку у зв'язку з неналежною якiстю послуг, визначених пунктом 14 цього Порядку.
Вiдносини мiж користувачами сервiсу та суб'єктами господарювання зони очiкування, не пов'язанi з наданням послуг, визначених пунктом 14 цього Порядку, також можуть врегульовуватися правилами користування зоною очiкування, що затверджуються суб'єктами господарювання зон очiкування.
Примiрнi форму та змiст визначених цим пунктом договорiв затверджує голова облдержадмiнiстрацiї.
21. Для забезпечення функцiонування сервiсу оператор сервiсу використовує необхiднi компоненти програмно-апаратного комплексу сервiсу, формує та адмiнiструє базу даних черги очiкування (далi - база даних). Обсяг прав адмiнiстрування базою даних, перелiк компонентiв програмно-апаратного комплексу сервiсу визначається безоплатним договором про спiвпрацю мiж власником iнформацiйної (автоматизованої) системи i бази даних та оператором сервiсу, визначеного вiдповiдно до пункту 6 цього Порядку. У договорi про спiвпрацю визначаються компоненти програмно-апаратного комплексу сервiсу та умови їх використання оператором сервiсу для забезпечення функцiонування сервiсу.
База даних ведеться як єдиний банк даних про:
автомобiльнi пункти пропуску на державному кордонi України та транспортнi засоби, що перетинають державний кордон України у напрямку виїзду з територiї України та зони очiкування, з яких викликаються транспортi засоби, до вiдповiдного автомобiльного пункту пропуску;
транспортнi засоби, щодо яких здiйснено бронювання;
транспортнi засоби, якi прибули до зони очiкування та тi, що були викликанi iз зони очiкування до автомобiльного пункту пропуску;
транспортнi засоби, що в'їхали до автомобiльного пункту пропуску, стосовно яких завершено здiйснення визначених законодавством видiв контролю, та виїхали iз автомобiльного пункту пропуску.
На iнформацiю, яка утворюється, накопичується та обробляється у базi даних сервiсу, поширюються вимоги законодавства про захист iнформацiї.
22. Ведення бази даних здiйснюється з метою адмiнiстрування черги очiкування перед автомобiльним пунктом пропуску та забезпечення функцiонування сервiсу шляхом обробки даних про:
постановку транспортних засобiв у чергу очiкування перед автомобiльним пунктом пропуску;
зайняття мiсця в черзi очiкування перед автомобiльним пунктом пропуску;
послiдовнiсть та фiксацiю завершення здiйснення контрольних процедур щодо транспортного засобу вiд часу його в'їзду до автомобiльного пункту пропуску до часу виїзду з нього;
реквiзити документiв щодо здiйснення контролю за перемiщенням товарiв чи iнших транспортних документiв;
дотримання черги очiкування;
звернення з клопотаннями про перетин кордону в першочерговому порядку та надання можливостi використання прiоритетної черги;
водiїв транспортних засобiв та товари, що ними перевозяться;
власникiв i користувачiв транспортних засобiв;
осiб, якi здiйснили бронювання транспортного засобу в черзi очiкування.
Данi про зазначених фiзичних осiб, що належать до iнформацiї особистого характеру та будуть пiддаватися обробцi, не можуть збиратися в бiльшому обсязi, нiж це необхiдно для цiлей, визначених цим Порядком.
Перелiк необхiдної iнформацiї для функцiонування сервiсу визначається правилами функцiонування сервiсу конкретного автомобiльного пункту пропуску.
23. Iнформацiйна (автоматизована) система i база даних є компонентами програмно-апаратного комплексу сервiсу. Власником iнформацiйної (автоматизованої) системи i бази даних є центральний орган виконавчої влади чи пiдприємство, що дiє на основi державної власностi, згiдно з проектом мiжнародної технiчної допомоги.
На iнформацiю, яка утворюється, накопичується в базi даних програмно-апаратного комплексу сервiсу, поширюються вимоги законодавства щодо захисту iнформацiї в iнформацiйних, телекомунiкацiйних та iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах.
Умовою реалiзацiї iнших експериментальних проектiв у сферi органiзацiї управлiння чергами автомобiльних транспортних засобiв перед автомобiльними пунктами пропуску є забезпечення iнтеграцiї програмно-апаратних засобiв управлiння чергами до бази даних, визначеної в абзацi першому цього пункту.
Користувачем iнформацiї бази даних, визначеної в абзацi першому цього пункту, є Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби, Держмитслужба, органи охорони державного кордону Держприкордонслужби, територiальнi органи Держмитслужби, оператор сервiсу.
Користувачем iнформацiї бази даних, визначеної в абзацi першому цього пункту, можуть бути iншi органи державної влади та суб'єкти господарювання зони очiкування, якi отримали доступ до iнформацiї в системi у порядку, встановленому законодавством.
Оператор сервiсу забезпечує надання iнформацiї з бази даних програмно-апаратного комплексу сервiсу Адмiнiстрацiї Держприкордонслужби та органам охорони державного кордону Держприкордонслужби, Держмитслужбi та її територiальним органам в електроннiй формi.
Обмiн даними повинен здiйснюватися з використанням дiючих технологiй електронної взаємодiї з органами державної влади "Трембiта", "ЄIС МВС", "Аркан М" або затверджених сторонами протоколiв обмiну iнформацiєю та/або укладених договорiв про iнформацiйну взаємодiю.
Отримана з бази даних iнформацiя може бути використана посадовими особами зазначених органiв виключно для здiйснення ними повноважень, визначених законодавством.
За розголошення iнформацiї, яка обробляється в системi, чи iнформацiї з бази даних сервiсу працiвники оператора сервiсу, посадовi особи Держмитслужби та її територiальних органiв, Адмiнiстрацiї Держприкордонслужби та органiв охорони державного кордону Держприкордонслужби, а також iншi користувачi iнформацiї бази даних несуть вiдповiдальнiсть згiдно iз законами України.
24. У кожному автомобiльному пунктi пропуску iснує єдина черга очiкування перетину кордону.
25. Оператор сервiсу забезпечує надання користувачу сервiсу iнформацiю виключно стосовно транспортного засобу, заброньованого ним у черзi очiкування, у такому обсязi про:
мiсце транспортного засобу в черзi очiкування;
передбачуваний час очiкування в черзi;
направлення транспортного засобу в автомобiльний пункт пропуску;
плату за користування сервiсом.
26. Облдержадмiнiстрацiя для реалiзацiї експериментального проекту:
1) встановлює наявнiсть на територiї вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi умов для реалiзацiї експериментального проекту, визначених цим Порядком. Здiйснює заходи щодо визначення та комунiкацiї з партнером з розвитку щодо реалiзацiї експериментального проекту та реалiзацiї проекту мiжнародної технiчної допомоги;
2) подає Секретарiатовi Кабiнету Мiнiстрiв України запит щодо започаткування проекту (програми) мiжнародної технiчної допомоги чи iнформування про пропозицiю вiд партнера з розвитку щодо започаткування проекту (програми) мiжнародної технiчної допомоги вiдповiдно до вимог законодавства з метою реалiзацiї експериментального проекту;
3) на пiдставi пропозицiй робочої групи, зазначеної у пунктi 8 цього Порядку, здiйснює:
затвердження примiрних форм та змiсту документiв, визначених пунктами 11 та 20 цього Порядку, протягом 10 робочих днiв пiсля їх надання оператором сервiсу;
розроблення та виконання заходiв з iнформування користувачiв про початок реалiзацiї експериментального проекту; iндикацiї пiд'їзного шляху до зони очiкування, вiд зони очiкування до автомобiльного пункту пропуску; встановлення заборонних знакiв стоянки транспортних засобiв безпосередньо перед автомобiльним пунктом пропуску за допомогою дорожнiх знакiв та дорожньої розмiтки;
загальну координацiю дiй суб'єктiв реалiзацiї експериментального проекту у межах вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi;
4) планує та органiзовує взаємодiю з iнститутами громадянського суспiльства, що представляють iнтереси користувачiв сервiсу, та систематичне iнформування громадськостi про запровадження та хiд реалiзацiї експериментального проекту у засобах масової iнформацiї, в Iнтернетi та через засоби офiцiйних каналiв комунiкацiї.
Вживає iнших заходiв, необхiдних для реалiзацiї експериментального проекту та функцiонування сервiсу.
27. Мiнiнфраструктури для реалiзацiї експериментального проекту:
1) виконує заходи, визначенi проектом мiжнародної технiчної допомоги;
2) здiйснює монiторинг функцiонування експериментального проекту, пiдготовку рекомендацiй щодо удосконалення законодавства з метою правового врегулювання системи управлiння чергами перед автомобiльними пунктами пропуску;
3) узагальнює звiти суб'єктiв реалiзацiї експериментального проекту;
4) подає Кабiнетовi Мiнiстрiв України звiт про реалiзацiю експериментального проекту, стан iмплементацiї до законодавства унiфiкованого механiзму управлiння чергами автотранспорту перед автомобiльними пунктами пропуску;
5) планує та органiзовує взаємодiю з iнститутами громадянського суспiльства, що представляють iнтереси користувачiв сервiсу, та систематичне iнформування громадськостi про запровадження та хiд реалiзацiї експериментального проекту у засобах масової iнформацiї, в Iнтернетi та через засоби офiцiйних каналiв комунiкацiї.
Вживає iнших заходiв, необхiдних для реалiзацiї експериментального проекту та функцiонування сервiсу.
28. МВС для реалiзацiї експериментального проекту:
1) здiйснює монiторинг функцiонування експериментального проекту, пiдготовку рекомендацiй щодо удосконалення законодавства з метою правового врегулювання системи управлiння чергами перед автомобiльними пунктами пропуску;
2) планує та органiзовує взаємодiю з iнститутами громадянського суспiльства, що представляють iнтереси користувачiв сервiсу, та систематичне iнформування громадськостi про запровадження та хiд реалiзацiї експериментального проекту у засобах масової iнформацiї, в Iнтернетi та через засоби офiцiйних каналiв комунiкацiї.
Вживає iнших заходiв, необхiдних для реалiзацiї експериментального проекту та функцiонування сервiсу.
29. Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби для реалiзацiї експериментального проекту:
1) виконує заходи, визначенi проектом мiжнародної технiчної допомоги;
2) розглядає питання, визначенi пунктом 9 цього Порядку;
3) здiйснює монiторинг результатiв експериментального проекту, пiдготовку рекомендацiй щодо удосконалення законодавства з метою правового врегулювання системи управлiння чергами перед автомобiльними пунктами пропуску;
4) планує та органiзовує взаємодiю з iнститутами громадянського суспiльства, що представляють iнтереси користувачiв сервiсу, та систематичне iнформування громадськостi про запровадження та хiд реалiзацiї експериментального проекту у засобах масової iнформацiї, в Iнтернетi та через засоби офiцiйних каналiв комунiкацiї.
Вживає iнших заходiв, необхiдних для реалiзацiї експериментального проекту та функцiонування сервiсу.
30. Держмитслужба для реалiзацiї експериментального проекту:
1) вiдповiдно до проекту мiжнародної технiчної допомоги забезпечує приймання матерiальних цiнностей, засобiв сервiсу, компонентiв програмно-апаратного комплексу сервiсу, що створюються чи надаються виконавцем проекту у рамках мiжнародної технiчної допомоги для реалiзацiї експериментального проекту;
2) протягом дiї експериментального проекту:
здiйснює розгляд питань, визначених пунктом 9 цього Порядку;
надає оператору сервiсу доступ до компонентiв програмно-апаратного комплексу сервiсу та необхiдних для функцiонування сервiсу засобiв (у тому числi примiщення, де вони розташовуються) на пiдставi договору, визначеного пунктом 21 цього Порядку, та правил функцiонування сервiсу вiдповiдного автомобiльного пункту пропуску;
3) здiйснює монiторинг результатiв експериментального проекту, пiдготовку рекомендацiй щодо удосконалення законодавства з метою правового врегулювання системи управлiння чергами перед автомобiльними пунктами пропуску;
4) планує та органiзовує взаємодiю з iнститутами громадянського суспiльства, що представляють iнтереси користувачiв сервiсу, та систематичне iнформування громадськостi про запровадження та хiд реалiзацiї експериментального проекту у засобах масової iнформацiї, в Iнтернетi та через засоби офiцiйних каналiв комунiкацiї.
Вживає iнших заходiв, необхiдних для реалiзацiї експериментального проекту та функцiонування сервiсу.
31. Орган охорони державного кордону Держприкордонслужби для реалiзацiї експериментального проекту:
1) уповноваженi службовi особи органу охорони державного кордону Держприкордонслужби забезпечують:
здiйснення контролю в'їзду (прибуття) до автомобiльного пункту пропуску транспортних засобiв, спрямованих сервiсом iз зони очiкування, у послiдовностi, визначенiй сервiсом iз використанням засобiв сервiсу;
заборону в'їзду (прибуття) до автомобiльного пункту пропуску транспортних засобiв, якi не направленi до автомобiльного пункту пропуску засобами сервiсу;
фiксацiю засобами сервiсу факту прибуття транспортного засобу до автомобiльного пункту пропуску, завершення здiйснення прикордонного контролю та його виїзду з територiї автомобiльного пункту пропуску, у тому числi в автоматизованому порядку;
2) вiдповiдно до проекту мiжнародної технiчної допомоги забезпечує прийняття матерiальних цiнностей, засобiв сервiсу, що створюються чи надаються виконавцем проекту у рамках мiжнародної технiчної допомоги для реалiзацiї експериментального проекту;
3) вносить змiни до технологiчної схеми пропуску осiб, транспортних засобiв та вантажiв через державний кордон України вiдповiдного автомобiльного пункту пропуску протягом 10 робочих днiв з дня отримання затверджених оператором сервiсу на пiдставi погоджених головою облдержадмiнiстрацiї примiрних правил функцiонування сервiсу автомобiльного пункту пропуску згiдно з абзацом другим пiдпункту 3 пункту 26 цього Порядку.
Змiни до технологiчної схеми пропуску осiб, транспортних засобiв та вантажiв через державний кордон України вiдповiдного автомобiльного пункту пропуску повиннi враховувати положення цього Порядку та правила функцiонування сервiсу вiдповiдного автомобiльного пункту пропуску;
4) здiйснює узагальнення результатiв експериментального проекту, пiдготовку рекомендацiй щодо удосконалення законодавства;
5) планує та органiзовує взаємодiю з iнститутами громадянського суспiльства, що представляють iнтереси користувачiв сервiсу, та систематичне iнформування громадськостi про запровадження та хiд реалiзацiї експериментального проекту у засобах масової iнформацiї, в Iнтернетi та через засоби офiцiйних каналiв комунiкацiї.
Вживає iнших заходiв, необхiдних для реалiзацiї експериментального проекту та функцiонування сервiсу.
32. Територiальний орган Держмитслужби для реалiзацiї експериментального проекту:
1) посадовi особи митного органу здiйснюють фiксацiю факту початку здiйснення митного контролю та оформлення транспортних засобiв, спрямованих сервiсом iз зони очiкування у послiдовностi, визначенiй сервiсом, та факту їх завершення iз використанням засобiв сервiсу;
2) вiдповiдно до проекту мiжнародної технiчної допомоги забезпечує приймання матерiальних цiнностей, засобiв сервiсу, що створюються чи надаються виконавцем проекту у рамках мiжнародної технiчної допомоги для реалiзацiї експериментального проекту, компонентiв програмно-апаратного комплексу сервiсу, зокрема засобiв забезпечення функцiонування сервiсу для посадових осiб митного органу; засобiв зчитування номерiв транспортних засобiв та засобiв керування їх рухом в'їзду/виїзду до/iз автомобiльного пункту пропуску тощо;
3) протягом дiї експериментального проекту надає оператору сервiсу доступ до компонентiв програмно-апаратного комплексу сервiсу та необхiдних для функцiонування сервiсу засобiв (у тому числi примiщення, де вони розташовуються) на пiдставi договору, визначеного пунктом 21 цього Порядку, та правил функцiонування сервiсу вiдповiдного автомобiльного пункту пропуску;
4) здiйснює узагальнення результатiв експериментального проекту, пiдготовку рекомендацiй щодо удосконалення законодавства;
5) планує та органiзовує взаємодiю з iнститутами громадянського суспiльства, що представляють iнтереси користувачiв сервiсу, та систематичне iнформування громадськостi про запровадження та хiд реалiзацiї експериментального проекту у засобах масової iнформацiї, в Iнтернетi та через засоби офiцiйних каналiв комунiкацiї.
Вживає iнших заходiв, необхiдних для реалiзацiї експериментального проекту та функцiонування сервiсу.
33. Територiальний орган Нацiональної полiцiї для реалiзацiї експериментального проекту:
1) здiйснює погодження протягом п'яти робочих днiв пiсля отримання вiд суб'єкта господарювання зони очiкування наданої схеми органiзацiї дорожнього руху зони очiкування з урахуванням рекомендацiй до iнфраструктури зони очiкування, передбачених пунктом 11 цього Порядку.
Для забезпечення функцiонування сервiсу посадова особа територiального органу Нацiональної полiцiї здiйснює свої функцiї у зонi очiкування згiдно з правилами функцiонування сервiсу вiдповiдного автомобiльного пункту пропуску, керуючись нормативно-правовими актами МВС;
2) забезпечує регулювання руху транспортних засобiв перед автомобiльними пунктами пропуску:
цiлодобово протягом перших двох мiсяцiв вiд початку функцiонування сервiсу;
у випадках, визначених правилами функцiонування сервiсу вiдповiдного автомобiльного пункту пропуску;
3) здiйснює монiторинг функцiонування експериментального проекту, пiдготовку рекомендацiй щодо удосконалення законодавства з метою правового врегулювання системи управлiння чергами перед автомобiльними пунктами пропуску.
Вживає iнших заходiв, необхiдних для реалiзацiї експериментального проекту та функцiонування сервiсу.
34. Оператор сервiсу для реалiзацiї експериментального проекту:
1) протягом 90 робочих днiв з дня реєстрацiї проекту мiжнародної технiчної допомоги виконує такi заходи:
здiйснює технiчне забезпечення експериментального проекту, у тому числi:
створення веб-ресурсу та бази даних сервiсу;
- реєстрацiю телефонних номерiв для центру прийому дзвiнкiв сервiсу;
- розроблення технiчної документацiї для адмiнiстрування системи;
- адаптує до специфiки функцiонування автомобiльного пункту пропуску програмне забезпечення сервiсу;
- здiйснює закупiвлю товарiв, робiт та послуг, необхiдних для функцiонування сервiсу: серверу; обладнання автомобiльного пункту пропуску та зон очiкування; обладнання для резервного копiювання; засоби забезпечення функцiонування сервiсу для посадових осiб прикордонної та митної служби (планшети, смарт-телефони тощо); камери для зчитування номерiв або фотофiксацiї транспортних засобiв пiд час в'їзду/виїзду транспортних засобiв до/iз автомобiльного пункту пропуску та/або зони очiкування; автоматичних ворiт на в'їзд до автомобiльного пункту пропуску транспортних засобiв; табло для вiдображення iнформацiї про електронну чергу для встановлення в зонах очiкування транспортних засобiв перед автомобiльним пунктом пропуску i дисплей для вiдображення iнформацiї про електронну чергу; iншi матерiальнi цiнностi, необхiднi для функцiонування сервiсу протягом реалiзацiї експериментального проекту;
укладає договори iз суб'єктами господарювання зони очiкування пiсля здiйснення оцiнки її здатностi забезпечення надання послуг, визначених пунктом 14 цього Порядку;
здiйснює добiр працiвникiв, якi забезпечують функцiонування сервiсу;
2) протягом:
30 робочих днiв з дня реєстрацiї проекту мiжнародної технiчної допомоги розробляє та надає для затвердження облдержадмiнiстрацiї примiрнi форми та змiст документiв, визначенi пунктами 11 та 20 цього Порядку;
п'яти робочих днiв з дати укладення договору про спiвпрацю, визначеного пунктом 21 цього Порядку, зобов'язаний надати балансоутримувачу компонентiв програмно-апаратного комплексу сервiсу для пiдписання два примiрники договору про вiдшкодування витрат балансоутримувача на утримання компонентiв програмно-апаратного комплексу сервiсу та надання комунальних послуг;
3) вiдповiдно до плану реалiзацiї проекту мiжнародної технiчної допомоги вживає заходiв до залучення наукових установ та експертiв у сферi транскордонного спiвробiтництва, економiки та юриспруденцiї до аналiзу функцiонування сервiсу, пiдготовки звiтiв про результати експериментального проекту, аналiзу перспектив поширення експериментального проекту на iншi автомобiльнi пункти пропуску, розроблення пропозицiй щодо внесення змiн до законодавства з метою iмплементацiї правового унiфiкованого механiзму управлiння чергами перед автомобiльними пунктами пропуску;
4) вiдповiдно до плану реалiзацiї проекту мiжнародної технiчної допомоги перед початком функцiонування сервiсу та не рiдше нiж один раз у пiврiччя протягом реалiзацiї експериментального проекту органiзовує проведення навчань з питання функцiонування сервiсу та роботи автомобiльних пунктiв пропуску посадових осiб органiв охорони державного кордону Держприкордонслужби, територiальних органiв Держмитслужби, Нацiональної полiцiї та Мiнiнфраструктури, якi здiйснюють свої повноваження на територiї, на якiй функцiонують автомобiльнi пункти пропуску, включенi до експериментального проекту;
5) вiдповiдно до плану реалiзацiї проекту мiжнародної технiчної допомоги реалiзує спланованi та погодженi головою облдержадмiнiстрацiї заходи взаємодiї з iнститутами громадянського суспiльства, що представляють iнтереси користувачiв сервiсу, iнформацiйну компанiю про початок функцiонування сервiсу та систематичне iнформування громадськостi про запровадження та хiд реалiзацiї експериментального проекту у засобах масової iнформацiї, у тому числi загальнодержавних, в Iнтернетi;
6) бере участь у розглядi питань, визначених пунктом 9 цього Порядку;
7) забезпечує iнформування водiїв про наближення часу виклику до автомобiльного пункту пропуску;
8) забезпечує можливiсть бронювання у живiй черзi засобами електронних термiналiв чи працiвником безпосередньо у зонi очiкування;
9) забезпечує можливiсть бронювання за допомогою веб-сайту чи кол-центру;
10) забезпечує та пiдтримує iнформованiсть водiїв про правила роботи сервiсу;
11) забезпечує безперебiйну роботу автоматизованих систем, якi виконують функцiю контролю обробки та виконання запитiв (звернень) користувачiв сервiсу;
12) здiйснює отримання платежiв у режимi 24/7 за послуги, визначенi пунктом 12 цього Порядку, згiдно з правилами функцiонування сервiсу вiдповiдного автомобiльного пункту пропуску та умовами договору iз суб'єктом господарювання зони очiкування;
13) сприяє врегулюванню спiрних ситуацiй, що виникають пiд час функцiонування сервiсу;
14) забезпечує виконання вимог законодавства у сферi захисту iнформацiї.
Вживає iнших заходiв, необхiдних для реалiзацiї експериментального проекту та функцiонування сервiсу.
35. Суб'єкт господарювання зони очiкування для реалiзацiї експериментального проекту:
1) укладає визначений пунктом 20 цього Порядку договiр протягом п'яти робочих днiв з моменту отримання вiдповiдної пропозицiї вiд оператора сервiсу чи повiдомляє про вiдмову в його укладеннi. Вiдсутнiсть повiдомлення про вiдмову в укладеннi договору в установлений строк вважається вiдмовою вiд укладення договору.
Перед укладенням договору суб'єкт господарювання зони очiкування затверджує: правила користування зоною очiкування, визначенi пунктом 20 цього Порядку, та схему органiзацiї дорожнього руху зони очiкування з урахуванням рекомендацiй до iнфраструктури зони очiкування, передбачених пунктом 11 цього Порядку. Схема органiзацiї дорожнього руху зони очiкування погоджується згiдно з пiдпунктом 1 пункту 33 цього Порядку;
2) у разi укладення договору згiдно з положеннями пiдпункту 1 цього пункту забезпечує надання:
користувачам сервiсу послуг, визначених пунктом 14 цього Порядку, у рамках договору з оператором сервiсу;
безоплатно протягом дiї експериментального проекту у користування оператору сервiсу необхiдних адмiнiстративних та виробничих примiщень для забезпечення функцiонування сервiсу та створення належних умов працi персоналу оператора сервiсу. Перелiк, функцiональне призначення та вiдшкодування витрат суб'єкта господарювання, пов'язанi iз безоплатним користуванням оператором сервiсу вiдповiдних примiщень, визначаються у договорi, що укладається вiдповiдно до пiдпункту 1 цього пункту;
3) у разi укладення договору згiдно з положеннями пiдпункту 1 цього пункту може встановлювати окрему плату за аналогiчнi послуги, визначенi пiдпунктом 2 цього пункту, якi надаються користувачам сервiсу поза часом, визначеним пiдпунктом 2 цього пункту. Вiдсоткова частка вiд розмiру вартостi таких послуг для користувачiв сервiсу визначається правилами функцiонування сервiсу, визначеними пунктом 11 цього Порядку.
Здiйснює отримання платежiв у режимi 24/7 за послуги, визначенi пунктами 13 i 14 цього Порядку, згiдно з правилами функцiонування сервiсу вiдповiдного автомобiльного пункту пропуску та умовами договору з оператором сервiсу;
4) у разi укладення договору згiдно з положеннями пiдпункту 1 цього пункту створює умови для:
облаштування не менше двох робочих мiсць операторiв сервiсу у зонi очiкування;
безперебiйного функцiонування каналiв зв'язку Iнтернету;
влаштування не менше чотирьох iнформацiйних табличок (знакiв) на узбiччi дороги перед зоною очiкування та однiєї перед автомобiльним пунктом пропуску, до якого здiйснюється направлення транспортних засобiв iз зони очiкування;
5) у разi укладення договору згiдно з положеннями пiдпункту 1 цього пункту iнформує користувачiв про функцiонування зони очiкування сервiсу у засобах масової iнформацiї, в Iнтернетi, iншими можливими засобами комунiкацiї.
Вживає iнших заходiв, необхiдних для реалiзацiї експериментального проекту та функцiонування сервiсу.
36. Користувачi сервiсу для реалiзацiї експериментального проекту:
1) здiйснюють бронювання в черзi очiкування та оплату за використання сервiсу;
2) забезпечують рух транспортного засобу до автомобiльного пункту пропуску та в'їзд до нього виключно на пiдставi виклику, отриманого засобами сервiсу;
3) дотримуються та виконують правила функцiонування сервiсу вiдповiдного автомобiльного пункту пропуску.
Розмiр та оплата коштiв за використання сервiсу
37. Платiж за отримання користувачем послуг, визначених пунктами 13 i 14 цього Порядку, не може перевищувати 15 євро. Платiж сплачується пiд час бронювання.
Оплата здiйснюється у нацiональнiй валютi.
Пiд час оплати застосовується офiцiйний курс валюти України до iноземної валюти, встановлений Нацiональним банком, що дiє на 00 годин дня здiйснення бронювання.
Платiж здiйснюється на рахунки оператора сервiсу чи суб'єкта господарювання зони очiкування вiдповiдно до правил функцiонування сервiсу, визначених пунктом 11 цього Порядку, з урахуванням умов договору, визначеного пунктом 20 цього Порядку.
38. Розмiр платежу та розподiл його часток визначається договором мiж оператором сервiсу та суб'єктом господарювання зони очiкування, передбаченого пунктом 20 цього Порядку.
39. Оператор сервiсу та суб'єкт господарювання зони очiкування визначають частку платежу, враховуючи розмiр повної планованої собiвартостi послуг, планованого прибутку, розмiру податкiв та зборiв (обов'язкових платежiв).
Пiд час розрахунку частки платежу суб'єкт господарювання зони очiкування зобов'язаний враховувати iнвестицiйну складову - кошти, що спрямовуються на забезпечення розвитку iснуючих та органiзацiю нових зон очiкування та засобiв виробничої дiяльностi, необхiдних для утримання таких зон очiкування, провадження пов'язаної з цим господарської дiяльностi (у тому числi заходiв з пiдвищення безпеки та дотримання екологiчних норм), а також на здiйснення заходiв, пов'язаних з будiвництвом, виготовленням, реконструкцiєю, модернiзацiєю, придбанням основних засобiв, iнших необоротних матерiальних активiв.
Перелiк складових платежу, визначений цим пунктом, не є вичерпним.
40. Частка оператора сервiсу у платежi визначається договором iз суб'єктом господарювання зони очiкування. Мiнiмальний розмiр частки платежу оператора сервiсу не може становити менше 2 євро, а максимальний 4 євро.
41. Дiяльнiсть оператора сервiсу та суб'єкта господарювання зони очiкування оподатковується згiдно з вимогами законодавства.
42. Оплата платежу здiйснюється користувачами сервiсу у безготiвковiй формi за рахунок авансових платежiв (передоплати) або в готiвковiй формi.
В'їзд (виїзд) до (iз) зони очiкування здiйснюється безкоштовно.
Випадки, порядок та розмiр повернення користувачу сервiсу коштiв платежу за використання сервiсу, у тому числi з настанням умов, передбачених пунктом 19 цього Порядку, визначаються правилами функцiонування сервiсу вiдповiдного автомобiльного пункту пропуску.