КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 8 серпня 2023 р. | N 827 |
---|
Деякi питання оголошення припинення статусу
вiдходiв
Вiдповiдно до частини третьої статтi 8 та пункту 3 частини першої статтi 19 Закону України "Про управлiння вiдходами" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
Затвердити такi, що додаються:
Порядок оголошення припинення статусу вiдходiв;
перелiк видiв вiдходiв, щодо яких може бути оголошено припинення статусу вiдходiв;
критерiї оголошення припинення статусу вiдходiв.
Прем'єр-мiнiстр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Iнд. 75
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 8 серпня 2023 р. N 827 |
ПОРЯДОК
оголошення припинення статусу вiдходiв
Загальнi питання
1. Цей Порядок визначає процедуру оголошення припинення статусу вiдходiв з метою врегулювання механiзму перероблення вiдходiв у матерiали, речовини або предмети для їх подальшого використання та забезпечення захисту навколишнього природного середовища i здоров'я людей.
2. Дiя цього Порядку поширюється на суб'єктiв господарювання, що оголошують припинення статусу вiдходiв, та iмпортерiв, що здiйснюють ввезення на митну територiю України матерiалiв, речовин або предметiв, щодо яких припинено статус вiдходiв.
3. Термiни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
1) брухт алюмiнiю - металобрухт, який складається в основному з алюмiнiю та алюмiнiєвого сплаву;
2) брухт чавуну i сталi - металобрухт, який складається в основному iз залiза i сталi;
3) брухт мiдi - металобрухт, який складається в основному з мiдi або мiдних сплавiв;
4) квалiфiкований персонал - працiвники суб'єкта господарювання, що оголошує припинення статусу вiдходiв, якi отримали квалiфiкацiю шляхом набуття досвiду або проходження навчання для визначення та оцiнки властивостей вiдходiв, матерiалiв, речовин або предметiв, отриманих у результатi здiйснення операцiй з вiдновлення вiдходiв, на їх вiдповiднiсть критерiям оголошення припинення статусу вiдповiдних вiдходiв;
5) партiя вантажу - будь-яка визначена кiлькiсть матерiалiв, речовин або предметiв одного найменування, отриманих у результатi здiйснення операцiй з вiдновлення вiдходiв, призначена для надання суб'єктом господарювання, що оголошує припинення статусу вiдходiв, iншому суб'єкту господарювання та супроводжується спiльним документом;
6) повiдомлення про вiдповiднiсть критерiям припинення статусу вiдходiв (далi - повiдомлення про вiдповiднiсть) - документ, виданий суб'єктом господарювання, що оголошує припинення статусу вiдходiв, який пiдтверджує, що матерiали, речовини або предмети отриманi шляхом здiйснення операцiї з вiдновлення вiдходiв згiдно з вимогами, встановленими цим Порядком;
7) система управлiння - система управлiння якiстю, впроваджена за нацiональним стандартом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управлiння якiстю. Вимоги" або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) "Системи управлiння якiстю. Вимоги", або стандартом EN ISO 9001:2015 чи ISO 9001:2015, або система екологiчного управлiння, впроваджена за нацiональним стандартом ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) "Системи екологiчного управлiння. Вимоги та настанови щодо застосовування" або стандартом ISO 14001:2015, або впроваджена вiдповiдно до вимог схеми екологiчного управлiння i аудиту (EMAS), створеної Регламентом Європейського Парламенту та Ради (ЄС) N 1221/2009 вiд 25 листопада 2009 р. про добровiльну участь органiзацiй у схемi екологiчного управлiння та аудиту Спiвтовариства;
8) склобiй - скло, отримане в результатi здiйснення операцiй з вiдновлення вiдходiв скла;
9) фракцiя - компонент вiдходiв, який має певнi фiзичнi та хiмiчнi властивостi (розмiр, густина, температура плавлення, температура кипiння, небезпечнi властивостi тощо).
Iншi термiни вживаються у цьому Порядку у значеннi, наведеному у Законах України "Про управлiння вiдходами", "Про технiчнi регламенти та оцiнку вiдповiдностi", "Про стандартизацiю", "Про металобрухт".
Критерiї оголошення припинення статусу вiдходiв
4. Матерiали, речовини або предмети, отриманi в результатi здiйснення операцiй з вiдновлення вiдходiв, припиняють статус вiдходiв пiсля передачi їх суб'єктом господарювання, що оголошує припинення статусу вiдходiв, iншому суб'єкту господарювання у разi дотримання таких вимог:
1) вiдходи, якi використовуються як вхiдна фракцiя для операцiї з вiдновлення вiдходiв, вiдповiдають вимогам, встановленим в пiдроздiлi "Вiдходи, якi використовуються як вхiдна фракцiя для операцiй з вiдновлення вiдходiв" вiдповiдного роздiлу критерiїв оголошення припинення статусу вiдходiв;
2) операцiї з вiдновлення вiдходiв, що застосовуються до вiдходiв, якi використовуються як вхiдна фракцiя, здiйснюються вiдповiдно до вимог, визначених у пiдроздiлi "Процеси i технологiї оброблення вiдходiв" вiдповiдного роздiлу критерiїв оголошення припинення статусу вiдходiв;
3) матерiали, речовини або предмети, отриманi в результатi здiйснення операцiй з вiдновлення вiдходiв, будуть використовуватися для певних цiлей, їх використання не призведе до негативного впливу на здоров'я людей або навколишнє природне середовище, вони вiдповiдають вимогам, встановленим пiдроздiлом, який визначає вимоги до якостi вiдповiдного виду вiдходiв, що утворилися в результатi проведення операцiй з вiдновлення, вiдповiдного роздiлу критерiїв оголошення припинення статусу вiдходiв;
4) суб'єкт господарювання, що оголошує припинення статусу вiдходiв, вiдповiдає вимогам, встановленим пунктами 6 i 7 цього Порядку;
5) дотримання спецiальних вимог у разi їх встановлення для певних видiв матерiалiв, речовин або предметiв, отриманих в результатi здiйснення операцiй з вiдновлення вiдходiв.
5. Критерiями оголошення припинення статусу вiдповiдних вiдходiв є критерiї оголошення припинення статусу вiдходiв, затвердженi постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 8 серпня 2023 р. N 827 "Деякi питання оголошення припинення статусу вiдходiв".
Вимоги та обов'язки суб'єкта господарювання, що оголошує припинення статусу вiдходiв
6. Оголошувати припинення статусу вiдходiв може суб'єкт господарювання у сферi управлiння вiдходами, який має:
дозвiл на здiйснення операцiї з оброблення вiдходiв;
систему управлiння, сертифiковану органом з оцiнки вiдповiдностi; лiцензiю на провадження господарської дiяльностi з управлiння небезпечними вiдходами (у разi управлiння небезпечними вiдходами).
7. Суб'єкт господарювання для припинення статусу вiдходiв забезпечує здiйснення:
1) класифiкацiї вiдходiв у разi вiдсутностi такої та перевiрки вiдходiв як вхiдної фракцiї на вiдповiднiсть вимогам, зазначеним у пiдпунктi 1 пункту 4 цього Порядку;
2) операцiй з вiдновлення вiдходiв вiдповiдно до вимог, зазначених у пiдпунктi 2 пункту 4 цього Порядку;
3) перевiрки матерiалiв, речовин або предметiв, отриманих в результатi здiйснення операцiй з вiдновлення вiдходiв, на вiдповiднiсть вимогам, зазначеним у пiдпунктi 3 пункту 4 цього Порядку;
4) пiдготовки повiдомлення про вiдповiднiсть вiдповiдно до пункту 8 цього Порядку;
5) передачi партiї разом з повiдомленням про вiдповiднiсть iншому суб'єкту господарювання.
Суб'єкт господарювання, що оголошує припинення статусу вiдходiв, веде облiк вiдходiв та подає звiтнiсть вiдповiдно до вимог Закону України "Про управлiння вiдходами".
Повiдомлення про вiдповiднiсть
8. Суб'єкт господарювання, що оголошує припинення статусу вiдходiв, або iмпортер для кожної партiї вантажу, речовин або предметiв повинен надавати оригiнали повiдомлення про вiдповiднiсть за формою, наведеною в додатку, у кiлькостi, що визначена умовами договiрних вiдносин iз покупцем/споживачем брухту/склобою.
9. Зазначене повiдомлення про вiдповiднiсть супроводжує партiю вантажу, речовин або предметiв i передається iншому суб'єкту господарювання.
10. Якщо iмпортер не є суб'єктом господарювання, що оголошує припинення статусу вiдходiв, такий iмпортер заповнює повiдомлення про вiдповiднiсть на пiдставi документiв, отриманих вiд суб'єкта господарювання, який оголосив припинення статусу вiдходiв, за формою, наведеною в додатку.
11. Суб'єкт господарювання, що оголошує припинення статусу вiдходiв, або iмпортер повинен зберiгати повiдомлення про вiдповiднiсть протягом одного року пiсля дати його видачi.
12. Повiдомлення про вiдповiднiсть подається в електроннiй формi до iнформацiйної системи управлiння вiдходами.
Система управлiння
13. Суб'єкт господарювання, що оголошує припинення статусу вiдходiв, повинен впровадити систему управлiння, яка забезпечить вiдповiднiсть критерiям, зазначеним у пунктах 4 i 5 цього Порядку.
14. Система управлiння повинна включати сукупнiсть задокументованих процедур щодо:
1) контролю перевiрки вiдходiв, якi використовуються як вхiдна фракцiя, вiдповiдно до вимог, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 4 цього Порядку;
2) монiторингу процесiв та технологiй пiд час здiйснення операцiй з вiдновлення вiдходiв вiдповiдно до вимог, зазначених у пiдпунктi 2 пункту 4 цього Порядку;
3) монiторингу якостi матерiалiв, речовин або предметiв, отриманих в результатi здiйснення операцiй з вiдновлення вiдходiв (включаючи вiдбiр та аналiз проб), вiдповiдно до вимог, зазначених у пiдпунктi 3 пункту 4 цього Порядку;
4) ефективного контролю стосовно вибухобезпечностi, контролю хiмiчної та радiацiйної безпеки (для металобрухту).
15. Система управлiння також повинна визначати детальнi вимоги до процедур монiторингу вiдповiдностi кожному критерiю, викладеному в критерiях оголошення припинення статусу вiдходiв.
16. Вiдходи, щодо яких здiйснено операцiї, передбаченi для небезпечних вiдходiв, зазначенi у критерiях оголошення припинення статусу вiдходiв, можуть бути прийнятi суб'єктом господарювання, що оголошує припинення статусу вiдходiв, вiд iншого суб'єкта господарювання у сферi управлiння вiдходами виключно у разi, коли такий суб'єкт господарювання у сферi управлiння вiдходами має систему управлiння, що вiдповiдає вимогам цього Порядку.
17. Органи з оцiнки вiдповiдностi, якi пiдтверджують вiдповiднiсть системи управлiння якостi, вважаються такими, що мають достатнiй спецiальний досвiд для проведення перевiрки, якщо сфери їх акредитацiї охоплюють такi види економiчної дiяльностi згiдно з Державним класифiкатором ДК 009:2010 "Класифiкацiя видiв економiчної дiяльностi", затвердженим наказом Держспоживстандарту вiд 11 жовтня 2010 р. N 457, або Класифiкацiєю видiв економiчної дiяльностi Європейського Спiвтовариства (NACE), впровадженою Регламентом Європейського Парламенту та Ради (ЄС) N 1893/2006 вiд 20 грудня 2006 р.:
код 38 - Збирання, оброблення й видалення вiдходiв; вiдновлення матерiалiв;
код 23.1 - Виробництво скла та виробiв зi скла (для склобою);
код 24 - Металургiйне виробництво: 24.44 - Виробництво мiдi (для брухту мiдi).
18. Суб'єкт господарювання, що оголошує припинення статусу вiдходiв, повинен надавати доступ до системи управлiння якостi центральним органам виконавчої влади, органам мiсцевого самоврядування та контролюючим органам на їх запит.
19. Iмпортер повинен мати пiдтвердження того, що його постачальники мають систему управлiння якостi, вiдповiднiсть якої пiдтверджена органом з оцiнки вiдповiдностi, який вiдповiдає вимогам, визначеним у пунктах 17 i 18 цього Порядку.
Додаток до Порядку |
ФОРМА ПОВIДОМЛЕННЯ
про вiдповiднiсть критерiям припинення статусу
вiдходiв
1. Суб'єкт господарювання, що оголошує припинення статусу вiдходiв/ iмпортер.
Найменування юридичної особи/прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi) фiзичної особи - пiдприємця.
Адреса мiсцезнаходження юридичної особи/мiсця проживання фiзичної особи - пiдприємця.
Контактна особа.
Номер телефону.
Адреса електронної пошти.
2. Назва або код категорiї (виду) матерiалiв, речовин або предметiв, отриманих в результатi здiйснення операцiй з вiдновлення вiдходiв.
Вимоги щодо складу, розмiру, типу та властивостей (зазначається для металобрухту).
Основнi технiчнi вимоги, включаючи вiдповiднiсть матерiалiв, речовин або предметiв, отриманих в результатi здiйснення операцiй з вiдновлення вiдходiв, критерiям щодо наявностi домiшок чорних металiв, кольорових металiв, неметалевих/нескляних органiчних або неорганiчних речовин (зазначається для склобою).
3. Партiя матерiалiв, речовин або предметiв, отриманих в результатi здiйснення операцiй з вiдновлення вiдходiв, вiдповiдає вимогам стандарту: _________ (серiя, номер та назва стандарту).
4. Вага партiї в кiлограмах/ тоннах.
5. Суб'єкт господарювання, що оголошує припинення статусу вiдходiв, застосовує систему управлiння якiстю / систему екологiчного управлiння, яка вiдповiдає вимогам Порядку оголошення припинення статусу вiдходiв, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 8 серпня 2023 р. N 827 "Деякi питання припинення статусу вiдходiв", вiдповiднiсть якої пiдтверджена акредитованим органом з оцiнки вiдповiдностi.
6. Партiя матерiалiв, речовин або предметiв, отриманих в результатi здiйснення операцiй з вiдновлення вiдходiв, вiдповiдає критерiям, зазначеним у пiдпунктах 1 - 3 пункту 4 Порядку оголошення припинення статусу вiдходiв.
7. Матерiали в цiй партiї призначенi виключно для використання у виробництвi скла або виробiв iз скла iз застосуванням процесу плавлення (зазначається для склобою).
Документ про вибухобезпечнiсть, хiмiчну та радiацiйну безпечнiсть (зазначається для металобрухту).
8. Я пiдтверджую, що надана iнформацiя є повною i правильною.
Посада (для юридичної особи).
Прiзвище, власне iм'я та по батьковi (за наявностi).
Дата.
Пiдпис.
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 8 серпня 2023 р. N 827 |
ПЕРЕЛIК
видiв вiдходiв, щодо яких може бути оголошено
припинення статусу вiдходiв
Брухт чавуну i сталi
Брухт алюмiнiю
Брухт мiдi
Склобiй
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 8 серпня 2023 р. N 827 |
КРИТЕРIЇ
оголошення припинення статусу вiдходiв
Критерiї | Вимоги для внутрiшнього монiторингу |
I. Критерiї оголошення припинення статусу вiдходiв для брухту чавуну та сталi | |
Вiдходи, якi використовуються як вхiдна фракцiя для операцiй з вiдновлення вiдходiв | |
1. Вiдходи, якi мiстять чавун або сталь, що пiдлягають вiдновленню, можуть використовуватися як вхiдна фракцiя | вхiдний контроль пiд час приймання вiдходiв здiйснюється шляхом вiзуального огляду та вивчення супровiдної документацiї квалiфiкованим персоналом, який навчений визначати вiдходи, що не вiдповiдають критерiям, викладеним у пунктах 1 - 3 цих критерiїв |
2. Небезпечнi вiдходи не повиннi використовуватися як вхiдна фракцiя, за винятком випадкiв, коли надається доказ того, що процеси та методи, зазначенi у пунктах 4 - 6 цих критерiїв, були застосованi для усунення всiх небезпечних властивостей | |
3. Такi види вiдходiв не повиннi
використовуватись як вхiдна фракцiя: токарна та свердлильна стружка, якi мiстять рiдини, такi як масло або маслянi емульсiї; бочки та контейнери, за винятком обладнання з транспортних засобiв, у яких закiнчився строк експлуатацiї, якi мiстять або мiстили масло або фарби |
|
Процеси i технологiї оброблення вiдходiв | |
4. Вхiднi фракцiї з вiдходiв повиннi бути обробленi для вiдокремлення брухту чавуну або сталi вiд неметалевих компонентiв та компонентiв з кольорових металiв, якщо брухт чавуну або сталi не був вiдокремлений в джерелi утворення або пiд час збирання, i повиннi зберiгатися окремо | |
5. Всi види механiчного оброблення (такi як рiзання, оброблення механiчними ножицями, подрiбнення або гранулювання; сортування, роздiлення, очищення, знешкодження, випорожнення), необхiднi для пiдготовки брухту чавуну та сталi до безпосереднього використання як вхiдної фракцiї на металургiйних i ливарних цехах, повиннi бути завершенi | |
6. Для вiдходiв, якi мiстять небезпечнi речовини,
повиннi застосовуватися такi специфiчнi вимоги: вхiднi фракцiї з вiдходiв електричного та електронного обладнання або транспортних засобiв, у яких закiнчився строк експлуатацiї, повиннi проходити оброблення вiдповiдно до законодавства у сферi управлiння вiдходами електричного та електронного обладнання та законодавства у сферi утилiзацiї транспортних засобiв; хлорфторвуглецi з вiдпрацьованого обладнання повиннi бути вiдокремленi згiдно iз законодавством про хiмiчну безпеку та поводження з хiмiчними речовинами; кабелi повиннi бути знятi або вiд'єднанi. Якщо кабель мiстить органiчнi покриття (пластмаси), органiчнi покриття повиннi бути видаленi вiдповiдно до найкращих доступних технологiй; бочки та контейнери повиннi бути спорожненi та очищенi; небезпечнi речовини у вiдходах, не зазначених в абзацi другому цього пункту, повиннi бути ефективно видаленi згiдно iз законодавством про хiмiчну безпеку та поводження з хiмiчними речовинами |
|
Якiсть брухту чавуну та сталi, що утворився в результатi проведення операцiй з вiдновлення | |
7. Брухт повинен оцiнюватися вiдповiдно до ДСТУ 4121:2022 "Метали чорнi вториннi. Загальнi технiчнi умови" для безпосереднього використання у виробництвi металевих речовин або предметiв на металургiйних i ливарних цехах | квалiфiкований персонал повинен оцiнювати кожну партiю |
8. Загальна кiлькiсть домiшок повинна бути <
2 вiдсотки ваги. Домiшками є: кольоровi метали (за винятком легуючих елементiв в будь-якому субстратi з чорних металiв) i неметалевi матерiали, такi як земля, пил, iзоляцiйнi матерiали та скло; горючi неметалевi матерiали, такi як гума, пластмаса, тканина, дерево та iншi хiмiчнi або органiчнi речовини; великi деталi (розмiром вiд 240 x 115 x 71 мiлiметр), якi не є провiдниками електричної енергiї, такi як шини, труби, наповненi цементом, деревиною або бетоном; залишки, що утворюються в результатi плавлення сталi, нагрiвання, очистки поверхнi вiд окалини (включаючи абразивну очистку), шлiфування, розпилювання, зварювання та рiзання, такi як шлак, окалина, пил з рукавних фiльтрiв, пил вiд шлiфувальних машин, шлам |
квалiфiкований персонал повинен проводити
вiзуальний огляд кожної партiї належна перiодичнiсть проведення перевiрок (щонайменше кожнi шiсть мiсяцiв), вiдбiр проб проводяться для визначення вмiсту домiшок шляхом зважування пiсля магнiтного або ручного роздiлення (там, де це доцiльно) чавунних та сталевих частин i елементiв належна перiодичнiсть проведення аналiзу репрезентативних проб повинна визначатися з урахуванням таких чинникiв: очiкувана модель мiнливостi; невiд'ємний ризик мiнливостi якостi вiдходiв, що використовуються як вхiдна фракцiя для операцiй з вiдновлення i будь-якої подальшої обробки; невiд'ємна точнiсть методу монiторингу; наближенiсть результатiв до граничних значень загальної кiлькостi домiшок процедура визначення перiодичностi проведення монiторингу повинна бути задокументована як частина системи управлiння якiстю / системи екологiчного управлiння та повинна бути доступною для перевiрки |
9. Брухт не повинен мiстити надмiрної кiлькостi оксиду металу в будь-якiй формi, за винятком типової кiлькостi, яка виникає пiд час зберiгання готового брухту поза межами примiщення за нормальних атмосферних умов | квалiфiкований персонал повинен проводити вiзуальний огляд кожної партiї |
10. Брухт не повинен мiстити видимих ознак наявностi олив, масляних емульсiй, мастильних матерiалiв або мастил, за винятком незначної кiлькостi, що не призведе до витiкання | квалiфiкований персонал повинен проводити вiзуальну перевiрку кожної партiї |
11. Радiоактивнiсть брухту чавуну та сталi не повинна перевищувати допустимих меж радiацiйного впливу на персонал, населення та навколишнє природне середовище, встановлених нормами та правилами з безпеки | квалiфiкований персонал повинен проводити
перевiрку кожної партiї на радiоактивнiсть кожна партiя брухту чавуну та сталi повинна супроводжуватися документом, який пiдтверджує радiацiйну безпеку брухту чавуну та сталi, вiдповiдно до нормативних документiв, зазначених у пунктi 7 цих критерiїв. Такий документ додається до документiв, що супроводжують партiю |
12. Брухт не повинен мати жодних небезпечних
властивостей, визначених у додатку 3 до Закону
України "Про управлiння вiдходами". Брухт повинен вiдповiдати обмеженням концентрацiї, встановленим законодавством про хiмiчну безпеку та поводження з хiмiчними речовинами. Властивостi iнших елементiв, що входять до складу сплавiв чавуну та сталi, не пiдпадають пiд цю вимогу |
квалiфiкований персонал повинен проводити
вiзуальний огляд кожної партiї. Якщо вiзуальний
огляд викликає будь-яку пiдозру щодо наявностi
небезпечних властивостей, слiд вживати
вiдповiдних заходiв монiторингу, таких як вiдбiр та
аналiз проб, де це необхiдно квалiфiкований персонал повинен пройти пiдготовку з визначення потенцiйних негативних властивостей, якi можуть бути пов'язанi з брухтом чавуну та сталi, а також компонентiв або характеристик матерiалiв, якi дають змогу розпiзнавати небезпечнi властивостi процедура визначення небезпечних матерiалiв повинна бути задокументована в системi управлiння якiстю/системi екологiчного управлiння |
13. Брухт не повинен мiстити жодних контейнерiв, якi перебувають пiд тиском, закритi або недостатньо вiдкритi, якi могли б спричинити вибух у металевiй печi | квалiфiкований персонал повинен проводити вiзуальний огляд кожної партiї |
II. Критерiї оголошення припинення статусу вiдходiв для брухту алюмiнiю | |
Вiдходи, якi використовуються як вхiдна фракцiя для операцiй з вiдновлення вiдходiв | |
14. Вiдходи, якi мiстять алюмiнiй або алюмiнiєвi сплави, що пiдлягають вiдновленню, можуть використовуватися як вхiдна фракцiя | вхiдний контроль пiд час приймання вiдходiв здiйснюється шляхом вiзуального огляду та вивчення супровiдної документацiї квалiфiкованим персоналом, який навчений визначати вiдходи, що не вiдповiдають критерiям, викладеним у пунктах 14 - 16 цих критерiїв |
15. Небезпечнi вiдходи не повиннi використовуватися як вхiдна фракцiя, за винятком випадкiв, коли надається доказ того, що процеси та методи, зазначенi у пунктах 17 - 19 цих критерiїв, були застосованi для усунення всiх небезпечних властивостей | |
16. Такi види вiдходiв не повиннi
використовуватись як вхiдна фракцiя: токарна та свердлильна стружка, якi мiстять рiдини, такi як масло або маслянi емульсiї; бочки та контейнери, за винятком обладнання з транспортних засобiв, у яких закiнчився строк експлуатацiї, якi мiстять або мiстили масло або фарби |
|
Процеси i технологiї оброблення вiдходiв | |
17. Вхiднi фракцiї з вiдходiв повиннi бути обробленi для вiдокремлення неалюмiнiєвих компонентiв i неметалевих вiд брухту алюмiнiю, якщо брухт алюмiнiю не був вiдокремлений в джерелi утворення або пiд час збирання, i повиннi зберiгатися окремо | |
18. Всi види механiчного оброблення (такi як рiзання, оброблення механiчними ножицями, подрiбнення або гранулювання; сортування, роздiлення, очищення, знешкодження, випорожнення), необхiднi для пiдготовки брухту алюмiнiю до безпосереднього використання як вхiдної фракцiї, повиннi бути завершенi | |
19. Для вiдходiв, якi мiстять небезпечнi речовини,
повиннi застосовуватися такi специфiчнi вимоги: вхiднi фракцiї з вiдходiв електричного та електронного обладнання або транспортних засобiв, у яких закiнчився строк експлуатацiї, повиннi проходити оброблення вiдповiдно до законодавства у сферi управлiння вiдходами електричного та електронного обладнання та законодавства у сферi утилiзацiї транспортних засобiв; хлорфторвуглецi з вiдпрацьованого обладнання повиннi бути вiдокремленi згiдно iз законодавством про хiмiчну безпеку та поводження з хiмiчними речовинами; кабелi повиннi бути знятi або вiд'єднанi. Якщо кабель мiстить органiчнi покриття (пластмаси), органiчнi покриття повиннi бути видаленi вiдповiдно до найкращих доступних технологiй; бочки та контейнери повиннi бути спорожненi та очищенi; небезпечнi речовини у вiдходах, не зазначених в абзацi другому цього пункту, повиннi бути ефективно видаленi згiдно iз законодавством про хiмiчну безпеку та поводження з хiмiчними речовинами |
|
Якiсть брухту алюмiнiю, що утворився в результатi проведення операцiй з вiдновлення | |
20. Брухт повинен оцiнюватися вiдповiдно до ДСТУ 3211:2009/ГОСТ 1639:2009 "Брухт i вiдходи кольорових металiв i сплавiв. Загальнi технiчнi умови" для безпосереднього використання у виробництвi металевих речовин або предметiв шляхом перероблення або переплавлення | квалiфiкований персонал повинен оцiнювати кожну партiю |
21. Загальна кiлькiсть домiшок повинна бути <
5 вiдсоткiв ваги або металевi залишки повиннi бути >
90 вiдсоткiв. Домiшками є: метали iншi, нiж алюмiнiй та алюмiнiєвi сплави; iзоляцiйнi матерiали та скло, неметалевi матерiали, такi як земля, пил; горючi неметалевi матерiали, такi як гума, пластмаса, тканина, дерево та iншi хiмiчнi або органiчнi речовини; великi деталi (розмiром вiд 240 x 115 x 71 мiлiметрiв), якi не є провiдниками електрики, такi як шини, труби, заповненi цементом, деревом або бетоном; залишки, що утворюються в результатi плавлення алюмiнiю та алюмiнiєвих сплавiв, нагрiвання, очистки поверхнi вiд окалини (включаючи абразивну очистку), шлiфування, розпилювання, зварювання та рiзання, такi як шлак, окалина, вiдходи та пил вiд шлiфування, пил з рукавного фiльтра та пиловловлювача, шлам |
суб'єкт господарювання, що оголошує припинення
статусу вiдходiв брухту алюмiнiю, перевiряє
вiдповiднiсть шляхом монiторингу кiлькостi домiшок
або визначенням виходу металу квалiфiкований персонал повинен проводити вiзуальний огляд кожної партiї належна перiодичнiсть проведення перевiрок (щонайменше кожнi шiсть мiсяцiв), вiдбiр проб брухту алюмiнiю проводяться для визначення вмiсту домiшок або виходу металу вiдбiр проб повинен проводитися вiдповiдно до процедури вiдбору, визначеної в ДСТУ EN ISO 13920:2015 (EN ISO 13920:1996, IDT; ISO 13920:1996, IDT) "Зварювання. Загальнi допуски для зварних конструкцiй. Розмiри лiнiйнi та кутовi. Форма та положення" загальна кiлькiсть домiшок повинна визначається шляхом зважування пiсля вiдокремлення алюмiнiєвих частин, або елементiв вiд частин або елементiв, якi мiстять домiшки, вручну або iншими способами вiдокремлення вихiд металу повинен визначатися вiдповiдно до такої процедури: (1) визначення ваги (m1) пiсля видалення вологи; (2) визначення та видалення вiльного залiза; (3) визначення ваги металу пiсля плавлення i затвердiння (m2), дотримуючись процедури визначення виходу металу; (4) розрахунок виходу металу m [%] = (m2 / m1) x 100 належна перiодичнiсть проведення аналiзу репрезентативних проб повинна визначатися з урахуванням таких чинникiв: очiкувана модель мiнливостi; невiд'ємний ризик мiнливостi якостi вiдходiв, що використовуються як вхiдна фракцiя для операцiй з вiдновлення i будь-якої подальшої обробки; невiд'ємна точнiсть методу монiторингу; наближенiсть результатiв до граничних значень загальної кiлькостi домiшок |
22. Брухт не повинен мiстити полiвiнiлхлорид у виглядi покриттiв, фарб або залишкового пластику | квалiфiкований персонал повинен проводити вiзуальний огляд кожної партiї |
23. Брухт не повинен мiстити видимих ознак наявностi олив, масляних емульсiй, мастильних матерiалiв або мастил, за винятком незначної кiлькостi, що не призведе до витiкання | квалiфiкований персонал повинен проводити вiзуальну перевiрку кожної партiї, придiляючи особливу увагу частинам, де може здiйснюватися витiк мастил |
24. Радiоактивнiсть брухту алюмiнiю не повинна перевищувати допустимих меж радiацiйного впливу на персонал, населення та навколишнє природне середовище, встановлених нормами та правилами з безпеки | квалiфiкований персонал повинен проводити
перевiрку кожної партiї на радiоактивнiсть кожна партiя брухту алюмiнiю повинна супроводжуватися документом, який пiдтверджує радiацiйну безпеку брухту алюмiнiю вiдповiдно до нормативних документiв, зазначених у пунктi 20 цих критерiїв. Такий документ додається до документiв, що супроводжують партiю |
25. Брухт не повинен мати жодних небезпечних
властивостей, визначених у додатку 3 до Закону
України "Про управлiння вiдходами". Брухт повинен вiдповiдати обмеженням концентрацiї, встановленим законодавством про хiмiчну безпеку та поводження з хiмiчними речовинами. Властивостi iнших елементiв, що входять до складу алюмiнiєвих сплавiв, не пiдпадають пiд цю вимогу |
квалiфiкований персонал повинен проводити
вiзуальний огляд кожної партiї. Якщо вiзуальний
огляд викликає будь-яку пiдозру щодо наявностi
небезпечних властивостей, слiд вживати
вiдповiдних заходiв монiторингу, таких як вiдбiр та
аналiз проб, де це необхiдно квалiфiкований персонал повинен пройти пiдготовку з визначення потенцiйних негативних властивостей, якi можуть бути пов'язанi з брухтом алюмiнiю, а також компонентiв або характеристик матерiалiв, якi дають змогу розпiзнавати небезпечнi властивостi процедура визначення небезпечних матерiалiв повинна бути задокументована в системi управлiння якiстю/системi екологiчного управлiння |
26. Брухт не повинен мiстити жодних контейнерiв, якi перебувають пiд тиском, закритi або недостатньо вiдкритi, якi могли б спричинити вибух у металевiй печi | квалiфiкований персонал повинен проводити вiзуальний огляд кожної партiї |
III. Критерiї оголошення припинення статусу вiдходiв для брухту мiдi | |
Вiдходи, якi використовуються як вхiдна фракцiя для операцiй з вiдновлення вiдходiв | |
27. Вiдходи, якi мiстять мiдь або мiдний сплав, що пiдлягають вiдновленню, можуть використовуватися як вхiдна фракцiя | вхiдний контроль пiд час приймання вiдходiв здiйснюється шляхом вiзуального огляду та вивчення супровiдної документацiї квалiфiкованим персоналом, який навчений визначати вiдходи, що не вiдповiдають критерiям, викладеним у пунктах 27 - 29 цих критерiїв |
28. Небезпечнi вiдходи не повиннi використовуватися як вхiдна фракцiя, за винятком випадкiв, коли надається доказ того, що процеси та методи, зазначенi у пунктах 30 - 32 цих критерiїв, були застосованi для видалення всiх небезпечних властивостей | |
29. Такi види вiдходiв не повиннi
використовуватись як вхiдна фракцiя: токарна та свердлильна стружка, якi мiстять рiдини, такi як масло або маслянi емульсiї; бочки та контейнери, за винятком обладнання з транспортних засобiв, у яких закiнчився строк експлуатацiї, якi мiстять або мiстили масло або фарби |
|
Процеси i технологiї оброблення вiдходiв | |
30. Вхiднi фракцiї з вiдходiв повиннi бути обробленi для вiдокремлення брухту мiдi вiд неметалевих i немiдних компонентiв, якщо брухт мiдi не був вiдокремлений в джерелi утворення або пiд час збирання. Брухт мiдi, що утворився в результатi цих операцiй, повинен зберiгатися окремо вiд будь-яких iнших вiдходiв | |
31. Всi види механiчного оброблення (такi як рiзання, оброблення механiчними ножицями, подрiбнення або гранулювання; сортування, роздiлення, очищення, знешкодження, випорожнення), необхiднi для пiдготовки брухту мiдi до безпосереднього використання як вхiдної фракцiї, повиннi бути завершенi | |
32. Для вiдходiв, якi мiстять небезпечнi
компоненти, повиннi застосовуватися такi
специфiчнi вимоги: вхiднi фракцiї з вiдходiв електричного та електронного обладнання або транспортних засобiв, у яких закiнчився строк експлуатацiї, повиннi проходити оброблення вiдповiдно до законодавства у сферi управлiння вiдходами електричного та електронного обладнання та законодавства у сферi утилiзацiї транспортних засобiв; хлорфторвуглецi з вiдпрацьованого обладнання повиннi бути вiдокремленi згiдно iз законодавством про хiмiчну безпеку та поводження з хiмiчними речовинами; кабелi повиннi бути знятi або вiд'єднанi. Якщо кабель мiстить органiчнi покриття (пластмаси), органiчнi покриття повиннi бути видаленi вiдповiдно до найкращих доступних технологiй; бочки та контейнери повиннi бути спорожненi та очищенi; небезпечнi речовини у вiдходах, не зазначених в абзацi другому цього пункту, повиннi бути ефективно видаленi згiдно iз законодавством про хiмiчну безпеку та поводження з хiмiчними речовинами |
|
Якiсть брухту мiдi, що утворився в результатi проведення операцiй з вiдновлення | |
33. Брухт повинен оцiнюватися вiдповiдно до ДСТУ 3211:2009/ГОСТ 1639:2009 "Брухт i вiдходи кольорових металiв i сплавiв. Загальнi технiчнi умови" для безпосереднього використання у виробництвi металевих речовин або предметiв плавильними, переробними, переплавними заводами або iншими виробниками металiв | квалiфiкований персонал повинен оцiнювати кожну партiю |
34. Загальна кiлькiсть домiшок повинна бути < 2
вiдсоткiв ваги. Домiшками є: метали iншi, нiж мiдь та мiднi сплави; iзоляцiйнi матерiали та скло, неметалевi матерiали, такi як земля, пил; горючi неметалевi матерiали, такi як гума, пластмаса, тканина, дерево та iншi хiмiчнi або органiчнi речовини; шлак, окалина, вiдходи та пил вiд шлiфування, пил з рукавного фiльтра та пиловловлювача, шлам |
квалiфiкований персонал повинен проводити
вiзуальний огляд кожної партiї належна перiодичнiсть (щонайменше кожнi шiсть мiсяцiв) вiдбору проб повинна бути встановлена для визначення вмiсту брухту мiдi та загальної кiлькостi домiшок. Загальна кiлькiсть домiшок повинна визначатися шляхом зважування пiсля вiдокремлення частин чи елементiв з мiдi/мiдних сплавiв вiд iнших частин чи елементiв, що мiстять домiшки, шляхом ручного сортування або iншими способами вiддiлення належна перiодичнiсть проведення аналiзу репрезентативних проб повинна визначатися з урахуванням таких чинникiв: очiкувана модель мiнливостi (наприклад, за iсторичними результатами; невiд'ємний ризик мiнливостi якостi вiдходiв, що використовуються як вхiдна фракцiя для операцiй з вiдновлення i будь-якої подальшої обробки; невiд'ємна точнiсть методу монiторингу; наближенiсть результатiв до граничних значень загальної кiлькостi домiшок процедура визначення перiодичностi проведення монiторингу повинна бути задокументована як частина системи управлiння якiстю / системи екологiчного управлiння та повинна бути доступною для перевiрки |
35. Брухт не повинен мiстити надмiрної кiлькостi оксиду металу в будь-якiй формi, за винятком типової кiлькостi, яка виникає пiд час зберiгання готового брухту поза межами примiщення за нормальних атмосферних умов | квалiфiкований персонал повинен проводити вiзуальний огляд кожної партiї |
36. Брухт не повинен мiстити видимих ознак наявностi олив, масляних емульсiй, мастильних матерiалiв або мастил, за винятком незначної кiлькостi, що не призведе до витiкання | квалiфiкований персонал повинен проводити вiзуальну перевiрку кожної партiї, придiляючи особливу увагу частинам, де може здiйснюватися витiк мастил |
37. Радiоактивнiсть брухту мiдi не повинна перевищувати допустимих меж радiацiйного впливу на персонал, населення та навколишнє природне середовище, встановлених нормами та правилами з безпеки | квалiфiкований персонал повинен проводити
перевiрку кожної партiї на радiоактивнiсть. Кожна партiя брухту мiдi повинна супроводжуватися документом, який пiдтверджує радiацiйну безпеку брухту мiдi вiдповiдно до нормативних документiв, зазначених у пунктi 33 цих критерiїв. Такий документ додається до документiв, що супроводжують партiю |
38. Брухт не повинен мати жодних небезпечних
властивостей, визначених у додатку 3 до Закону
України "Про управлiння вiдходами". Брухт повинен вiдповiдати обмеженням концентрацiї, встановленим законодавством про хiмiчну безпеку та поводження з хiмiчними речовинами. Властивостi iнших елементiв, що входять до складу мiдних сплавiв, не пiдпадають пiд цю вимогу |
квалiфiкований персонал повинен проводити
вiзуальний огляд кожної партiї. Якщо вiзуальний
огляд викликає будь-яку пiдозру щодо наявностi
небезпечних властивостей, слiд вживати
вiдповiдних заходiв монiторингу, таких як вiдбiр та
аналiз проб, де це необхiдно квалiфiкований персонал повинен пройти пiдготовку з визначення потенцiйних негативних властивостей, якi можуть бути пов'язанi з брухтом мiдi, а також компонентiв або характеристик матерiалiв, якi дають змогу розпiзнавати небезпечнi властивостi процедура визначення небезпечних матерiалiв повинна бути задокументована в системi управлiння якiстю/системi екологiчного управлiння |
39. Брухт не повинен мiстити жодних контейнерiв, якi перебувають пiд тиском, закритi або недостатньо вiдкритi, якi могли б спричинити вибух у металевiй печi | квалiфiкований персонал повинен проводити вiзуальний огляд кожної партiї |
40. Брухт не повинен мiстити полiвiнiлхлорид у виглядi покриттiв, фарб або залишкового пластику | квалiфiкований персонал повинен проводити вiзуальний огляд кожної партiї |
IV. Критерiї оголошення припинення статусу вiдходiв для склобою | |
Вiдходи, якi використовуються як вхiдна фракцiя для операцiй з вiдновлення вiдходiв | |
41. Як вхiднi фракцiї можуть використовуватися лише вiдходи, якi мiстять скло, що пiдлягає вiдновленню, таке як тарне скло, листове скло або скло вiд столового посуду, яке не мiстить свинцю. Зiбранi вiдходи, якi мiстять скло, можуть мiстити незначну кiлькiсть iнших видiв скла | вхiдний контроль пiд час приймання вiдходiв, якi мiстять скло, здiйснюється шляхом вiзуального огляду та вивчення супровiдної документацiї квалiфiкованим персоналом, який навчений визначати вiдходи, що не вiдповiдають критерiям, викладеним у пунктах 41 - 43 цих критерiїв |
42. Склобiй iз змiшаних твердих побутових або медичних вiдходiв не повинен використовуватися як вхiдна фракцiя | |
43. Небезпечнi вiдходи не повиннi використовуватися як вхiдна фракцiя | |
Процеси i технологiї оброблення вiдходiв | |
44. Вiдходи, що мiстять скло, повиннi бути зiбранi, роздiленi та обробленi, i з цього моменту постiйно зберiгатися окремо вiд будь-яких iнших вiдходiв | |
45. Усi операцiї з оброблення, такi як подрiбнення, сортування, роздiлення або очищення, необхiднi для пiдготовки склобою до безпосереднього використання (через повторне плавлення) у виробництвi скла та виробiв iз скла, повиннi бути завершенi | |
Якiсть склобою, що утворився в результатi проведення операцiй з вiдновлення | |
46. Склобiй повинен вiдповiдати вимогам ДСТУ 3165-95 "Виробництво скла. Сировина. Термiни та визначення" для безпосереднього використання у виробництвi скла або виробiв iз скла, шляхом повторного плавлення на пiдприємствах з виробництва скла | квалiфiкований персонал повинен оцiнювати кожну партiю |
47. Вмiст домiшок, якi не є склом, повинен бути: чорнi метали: < 50 ppm (частин на мiльйон); кольоровi метали: < 60 ppm (частин на мiльйон); неметалевi несклянi неорганiчнi речовини: < 100 ppm (частин на мiльйон) для склобою розмiром > 1 мiлiметра; < 1500 ppm (частин на мiльйон) для склобою розмiром < 1 мiлiметра; органiчнi речовини: < 2000 ppm (частин на мiльйон) |
квалiфiкований персонал повинен проводити
вiзуальний огляд кожної партiї. Якщо вносяться
суттєвi змiни у процесi виробництва,
репрезентативнi зразки склобою пiдлягають огляду
та повиннi аналiзуватися гравiметрично для
вимiрювання загального вмiсту нескляних
компонентiв з належними iнтервалами. Вмiст
нескляних компонентiв повинен аналiзуватися
шляхом зважування пiсля механiчного або ручного
(у разi потреби) роздiлення матерiалiв пiд
ретельним вiзуальним наглядом належна перiодичнiсть проведення монiторингу шляхом вiдбору репрезентативних проб повинна визначатися з урахуванням таких чинникiв: очiкувана модель мiнливостi; невiд'ємний ризик мiнливостi якостi вiдходiв, що використовуються як вхiдна фракцiя для операцiй з вiдновлення i будь-якої подальшої обробки. Вiдходи, якi мiстять скло, що було у споживаннi, з високо передбачуваним складом потребують менш частого монiторингу. Вiдходи, якi мiстять скло, що використовувалося разом з багатокомпонентними матерiалами, можуть потребувати бiльш частiшого монiторингу; невiд'ємна точнiсть методу монiторингу; наближенiсть результатiв вмiсту нескляних компонентiв до зазначених вище величин процедура визначення перiодичностi проведення монiторингу повинна бути задокументована як частина системи управлiння якiстю/системи екологiчного управлiння та повинна бути доступною для перевiрки |
48. Склобiй не повинен мати жодних небезпечних
властивостей, визначених у додатку 3 до Закону
України "Про управлiння вiдходами". Склобiй повинен вiдповiдати обмеженням концентрацiї, встановленим законодавством про хiмiчну безпеку та поводження з хiмiчними речовинами |
квалiфiкований персонал повинен проводити
вiзуальний огляд кожної партiї. Якщо вiзуальний
огляд викликає будь-яку пiдозру щодо наявностi
небезпечних властивостей, слiд вживати
вiдповiдних заходiв монiторингу, таких як вiдбiр та
аналiз проб, де це необхiдно квалiфiкований персонал повинен пройти пiдготовку з визначення потенцiйних негативних властивостей, якi можуть бути пов'язанi iз склобоєм, а також компонентiв або характеристик матерiалiв, якi дають змогу розпiзнавати небезпечнi властивостi процедура визначення небезпечних матерiалiв повинна бути задокументована в системi управлiння якiстю/системi екологiчного управлiння |