МIНIСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД, ТЕРИТОРIЙ ТА IНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
м. Київ
08.04.2024 | N 290 |
---|
Про внесення змiн до Правил пломбування вагонiв i
контейнерiв та визнання таким, що втратив
чиннiсть, наказу Мiнiстерства транспорту України
вiд 25 жовтня 2001 року N 718
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 28 травня 2024 р. за N 778/42123 |
Вiдповiдно до частини першої
статтi 15 Закону України "Про
центральнi органи виконавчої влади", наказую:
1. Внести змiни до Правил пломбування вагонiв i контейнерiв, затверджених наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 20 серпня 2001 року N 542 "Про внесення змiн та доповнень до нормативно-правових актiв", зареєстрованих у Мiнiстерствi юстицiї України 10 вересня 2001 року за N 793/5984, виклавши їх у новiй редакцiї, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чиннiсть, наказ Мiнiстерства транспорту України вiд 25 жовтня 2001 року N 718 "Про затвердження Iнструкцiї про порядок розповсюдження, облiку, зберiгання та звiтностi при використаннi запiрно-пломбувальних пристроїв, що застосовуються на залiзничному транспортi для пломбування вагонiв i контейнерiв", зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 21 сiчня 2002 року за N 50/6338.
3. Управлiнню залiзничного транспорту забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України в установленому законодавством порядку.
4. Сектору зовнiшнiх комунiкацiй забезпечити розмiщення цього наказу на офiцiйному вебсайтi Мiнiстерства розвитку громад, територiй та iнфраструктури України.
5. Цей наказ набирає чинностi через шiсть мiсяцiв з дня його офiцiйного опублiкування, крiм пункту 2 цього наказу, який набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Мiнiстра Юрiя ВАСЬКОВА.
Вiце-прем'єр-мiнiстр з вiдновлення України - Мiнiстр | Олександр КУБРАКОВ |
ПОГОДЖЕНО: | |
Виконувач обов'язкiв Мiнiстра економiки України | Олексiй СОБОЛЕВ |
Перший заступник Мiнiстра цифрової трансформацiї України | Олексiй ВИСКУБ |
Голова Антимонопольного комiтету України | Павло КИРИЛЕНКО |
Голова Державної регуляторної служби України | Олексiй КУЧЕР |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства транспорту України 20 серпня 2001 року N 542 (у редакцiї наказу Мiнiстерства розвитку громад, територiй та iнфраструктури України вiд 08 квiтня 2024 року N 290) |
Правила пломбування вагонiв i контейнерiв
1. Цi Правила встановлюють вимоги до пломбування вагонiв i контейнерiв закритого типу, вагонiв-цистерн та контейнерiв (далi - вагони i контейнери), якi пломбуються запiрно-пломбувальними пристроями (далi - пристрої пломбування), призначеними для одночасного запирання та пломбування вагонiв i контейнерiв, або пломбами.
При пломбуваннi вагонiв та контейнерiв пломбами для їх фiксацiї допускається використання лещат та закруток.
Порядок запирання, пломбування, зняття та способiв накладання пристроїв пломбування або пломб на вагони та контейнери зазначається у вiдповiдних iнструкцiях, розроблених їх виробниками (далi - Iнструкцiя).
2. Пристрої пломбування i пломби, накладенi на вагони та контейнери, за своєю конструкцiєю мають унеможливлювати зняття їх iз вагона та контейнера без порушення цiлiсностi.
Запiрнi пристрої вагонiв та контейнерiв для накладення пристроїв пломбування або пломб повиннi бути справними.
3. Завантаженi вагони i контейнери пломбуються:
пристроями пломбування або пломбами перевiзника, коли вантаж завантажено перевiзником;
пристроями пломбування або пломбами вiдправника, коли вантаж завантажено вiдправником.
4. Порядок пломбування вантажiв, що перевозяться в мiжнародному залiзничному сполученнi, повинен вiдповiдати мiжнародним договорам України про залiзничнi перевезення, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України.
5. Перевiзник при пломбуваннi вагонiв та контейнерiв своїми пристроями пломбування або пломбами веде облiк такого пломбування iз вказанням наступних вiдомостей: номер вагона (контейнера), кiлькiсть та номера пристроїв пломбування або пломб, встановлених на вагон (контейнер), дата i час пломбування.
6. У разi контрольної перевiрки вантажу на станцiї вiдправлення згiдно з пунктом 24 Статуту залiзниць України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 06 квiтня 1998 року N 457, повторне пломбування вагона (контейнера) здiйснює представник вiдправника, присутнiй при перевiрцi.
За результатами перевiрки складається акт загальної форми, форма якого наведена в додатку 6 до Правил користування вагонами i контейнерами, затверджених наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 25 лютого 1999 року N 113, зареєстрованих у Мiнiстерствi юстицiї України 15 березня 1999 за N 165/3458, за участю представника вiдправника.
7. Повторне накладення пристроїв пломбування або пломб на вагони та контейнери пiсля проведення прикордонного, митного, фiтосанiтарного та iнших видiв контролю здiйснюється перевiзником за рахунок вiдправника (одержувача).
Зняття пристроїв пломбування або пломб проводиться у присутностi тих органiв контролю, якi накладали цi пристрої пломбування або пломби.
Вiдомостi про знятi та накладенi пристрої пломбування або пломби заносяться до акта розкриття вагона, контейнера, автомобiля, трактора або iншої самохiдної машини1 для здiйснення прикордонного, митного, фiтосанiтарного та iнших видiв контролю та перевiрок, форма якого наведена в додатку 3 до Правил складання актiв, затверджених наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 28 травня 2002 року N 334, зареєстрованих у Мiнiстерствi юстицiї України 08 липня 2002 року за N 567/6855.
8. У разi перевезення вантажiв з використанням пристроїв пломбування або пломб в перевiзних документах пiд найменуванням вантажу проставляється вiдмiтка про належнiсть пристроїв пломбування або пломб, їх тип, iндивiдуальнi номери та кiлькiсть.
9. На вагони i контейнери пристрої пломбування або пломби накладаються на мiсця для пломбування на дверях, завантажувальних та розвантажувальних люках, iнших конструктивних отворах, якi згiдно з технiчною документацiєю виробникiв вагонiв призначенi для пломбування вагонiв та контейнерiв.
10. При пломбуваннi критих вагонiв i контейнерiв пломбами додатково на дверi накладаються закрутки.
11. Забороняється застосування пристроїв пломбування i пломб з нечiткими вiдбитками знакiв на них, з неповними знаками та накладенi з порушенням Iнструкцiї.
12. Пристрої пломбування мають вiдповiдати вимогам ДСТУ ISO 17712:2015 "Вантажнi контейнери. Ущiльнювачi механiчнi" (ISO 17712:2013, IDT) (далi - ДСТУ ISO 17712:2015), або iншого нацiонального стандарту, яким його замiнено.
Пристрої пломбування належать до групи охоронних технiчних засобiв одноразового використання.
Пристрої пломбування, накладенi на вагони та контейнери, повиннi мати такi знаки:
скорочене найменування перевiзника;
iндивiдуальний номер iз семизначних контрольних знакiв у межах всiх типiв пристроїв пломбування одного виробника, якi мiстять 1 лiтеру української (А, Б, В, Г, Д, Е, Ж, З, I, И, К, М, Н, О, П, Р, С, Т, У, Ф, Х, Ц, Ч, Ш, Ю, Я) або латинської (D, F, J, L, N, R, S, U, V, W, Z) абеток i 6 цифр вiд 000001 до 999999.
Технiчнi вимоги щодо конструкцiї та виготовлення пристроїв пломбування:
конструкцiя пристроїв пломбування має забезпечувати:
неможливiсть повторного використання у разi розмикання;
неможливiсть пiдробки, безпосередньо бiля вагона чи контейнера, будь-якої iз складових частин пристроїв пломбування, що у замкнутому станi;
можливiсть вiзуального чи ручного контролю пристроїв пломбування у замкнутому станi;
сила розмикання не менше:
для вагонiв - 18 кН;
для спецiалiзованих залiзничних цистерн при перевезеннi зрiджених газiв, кислот та iнших рiдких хiмiчних продуктiв - 3,5 кН;
для контейнерiв - 12 кН;
сила замикання не бiльше 70 Н;
у разi замикання пристрою пломбування за допомогою iнструмента сила на його рукоятках має бути не бiльше 150 Н;
сила, яку необхiдно розвивати на ручках спецiальних пристроїв для зняття пристрою пломбування, має бути не бiльше нiж 200 Н;
при прикладаннi допустимих навантажень (розтягуючих, крутних) до пристрою пломбування з гнучким блокувальним елементом (канатного типу), що знаходиться в замкнутому станi, сумарне збiльшення петлi канату пристрою пломбування внаслiдок деформацiї (подовження) гнучкого елемента та можливого перемiщення замикаючого (фiксуючого) елемента пристрою пломбування, має бути не бiльше нiж 20 мм;
твердiсть металевих елементiв стержневих конструкцiй, якi у випадку несанкцiонованого розмикання найбiльшою мiрою схильнi до руйнування звичайним iнструментом, не менше 40 HRC;
працездатнiсть при впливi механiчних навантажень (поштовхи, удари, вiбрацiя), що виникають в експлуатацiйних умовах експлуатацiї вагонiв та контейнерiв;
чiткiсть нанесеної iнформацiї та збереження протягом всього перiоду експлуатацiї;
безпечну роботу людей, вибухо- та пожежну безпеку, пiд час зняття пристроїв пломбування неприпустиме виникнення iскор, щоб уникнути загоряння або вибуху вантажу, що перевозиться;
мiнiмально можливi габаритнi розмiри, масу, зручнi та безпечнi зовнiшнi форми, якi не травмують руки пiд час роботи з ними.
Пристрої пломбування повиннi зберiгати працездатнiсть та задовольняти цим технiчним вимогам протягом 12 мiсяцiв з часу їх накладання або 60 мiсяцiв з дати виготовлення.
Пристрої пломбування повиннi виготовлятися для умов експлуатацiї при температурi навколишнього повiтря вiд мiнус 35° C до плюс 55° C i вiдноснiй вологостi 100 % при 25° C.
Контрольнi знак та текстова iнформацiя повиннi бути нанесенi на пристрої пломбування шрифтом, усi параметри якого мають бути зазначенi у конструкторськiй документацiї на пристроїв пломбування.
13. Пломби мають вiдповiдати вимогам ДСТУ ISO 17712:2015 та ДСТУ ISO/IEC 18000-6:2019 "Iнформацiйнi технологiї. Радiочастотна iдентифiкацiя для керування елементами. Частина 6. Параметри зв'язку повiтряного iнтерфейсу вiд 860 МГц до 960 МГц. Загальнi положення" (ISO/IEC 18000-6:2013, IDT) або iнших нацiональних стандартiв, якими їх замiнено.
Пломби, накладенi на вагон (контейнер), повиннi мати такi знаки:
скорочене найменування перевiзника;
iндивiдуальнi номери у межах всiх типiв пломб одного виробника, якi мiстять 8 цифр вiд 00000001 до 99999999.
Технiчнi вимоги щодо конструкцiї та виготовлення пломб:
неможливiсть повторного використання у разi розмикання;
можливiсть автоматизованого, вiзуального чи ручного контролю пломби у замкнутому станi;
чiткiсть нанесеної iнформацiї та збереження протягом всього строку експлуатацiї;
розмiщення у поєднаних отворах запiрних пристроїв вагонiв та контейнерiв;
наявнiсть електричного замкнутого контуру;
наявнiсть елементiв радiочастотної iдентифiкацiї (RFID-мiтки);
можливiсть iдентифiкацiї стацiонарними пунктами зчитування i ручними термiналами;
активiзацiя RFID-мiтки при отриманнi сигналу вiд зчитувача;
забезпечення зручностi замикання та огляду вагона з рампи, пiдставки, приставних сходiв, iз землi тощо, у тому числi вiзуальної перевiрки замкнутого стану в пунктах комерцiйного огляду вагонiв та за допомогою автоматизованих засобiв зчитування (стацiонарної системи RFID-iдентифiкацiї та/або мобiльних термiналiв збору даних з RFID-модулем);
пiдтримку протоколiв обмiну мiж системи RFID-iдентифiкацiї i RFID-мiткою EPC Class1 Gen2, ISO18000-6 C;
об'єм пам'ятi RFID-мiтки EPC - не менше 96 бiт.
Металевий трос або пластикова стрiчка (з провiдником) в конструктивi пломби повиннi бути довжиною не менше 300 мм.
Пломби повиннi мати зручнi та безпечнi зовнiшнi форми, якi не травмують руки пiд час роботи з ними.
Пломба повинна зберiгати працездатнiсть та задовольняти цим технiчним вимогам протягом 12 мiсяцiв з часу її накладання або 60 мiсяцiв з дати виготовлення.
Iнформацiя повинна бути нанесена на пломбу шрифтом, усi параметри якого мають бути вказанi у конструкторськiй документацiї на пломбу.
14. Закрутки повиннi вiдповiдати конструкцiї запiрних елементiв вагонiв та контейнерiв.
Закрутки є двох видiв: дротянi та канатнi.
Дротянi закрутки складаються з сталевого вiдпаленого дроту дiаметром 6 мм i плашки, виготовленої iз сталевого листа товщиною 2 мм, з двома отворами дiаметром 7 мм пiд дрiт.
Дрiт закручується не менше нiж на три витки за допомогою воротка, плоскогубцiв, молотка або ножицiв для рiзання дроту.
Кiнцi дроту обрiзаються за допомогою ножицiв для рiзання дроту.
Технiчнi вимоги щодо конструкцiї та виготовлення канатних закруток:
сила розмикання не менше 18 кН;
сила замикання не бiльше 70 Н;
сила, яку необхiдно розвивати на ручках спецiальних пристроїв для зняття канатних закруток, має бути не бiльше нiж 200 Н;
твердiсть металевих елементiв стержневих конструкцiй, якi у випадку несанкцiонованого розмикання найбiльшою мiрою схильнi до руйнування звичайним iнструментом, не менше 40 HRC;
можливiсть вiзуального чи ручного контролю канатних закруток у замкнутому станi;
розмiщення у поєднаних отворах запiрних пристроїв вагонiв та контейнерiв i надiйне його утримання.
За умовами експлуатацiї щодо впливу механiчних факторiв канатнi закрутки повиннi витримувати механiчнi навантаження, що дiють на пристрої, закрiпленi на надресорних частинах вантажних вагонiв.
Канатнi закрутки повиннi мати мiнiмально можливi габаритнi розмiри та масу, зручнi та безпечнi зовнiшнi форми, якi не травмують руки пiд час роботи з ними.
Конструкцiя канатної закрутки повинна забезпечувати безпечну роботу людей.
Пiд час зняття канатних закруток неприпустиме виникнення iскор, щоб уникнути загоряння або вибуху вантажу, що перевозиться.
Канатнi закрутки повиннi виготовлятися для умов експлуатацiї при температурi навколишнього повiтря вiд мiнус 35° C до плюс 55° C i вiдноснiй вологостi 100 % при 25° C.
15. Лещата призначенi для обжимання певних конструкцiй пломб при пломбування вагонiв i контейнерiв.
Конструкцiя лещат має здiйснювати фiксацiю пломби та унеможливлювати її повторне використання.
Лещата повиннi виготовлятися з матерiалiв, вказаних в конструкторськiй документацiї.
Складовi деталi лещат повиннi вiдповiдати вимогам креслень i на їх поверхнях не повинно бути пошкоджень, що впливають на якiсть та зовнiшнiй вигляд.
Шарнiрнi з'єднання лещат повиннi вiльно рухатися, без заїдань та перекосiв.
Сила, яку необхiдно розвивати на ручках лещат при пломбуваннi вагонiв i контейнерiв, має бути не бiльше нiж 150 Н.
Конструкцiя лещат повинна мати зручнi та безпечнi зовнiшнi форми, якi не травмують руки пiд час роботи з ними, забезпечувати безпечну роботу людей.
Начальник Управлiння залiзничного транспорту | Олександр ФЕДОРЕНКО |