ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змiн до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адмiнiстрування пiд час воєнного стану для платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести до Податкового кодексу України (Вiдомостi Верховної Ради України, 2011 р., NN 13 - 17, ст. 112) такi змiни:
1. Статтю 3 доповнити пунктом 3.3 такого змiсту:
"3.3. Порядок адмiнiстрування податкiв, зборiв, митних платежiв, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування (далi - єдиний внесок) та iнших платежiв вiдповiдно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи, визначається виключно податковим законодавством, законодавством про збiр та ведення облiку єдиного внеску".
2. У пунктi 14.1 статтi 14:
1) у пiдпунктi 14.1.159:
пiдпункт "а" доповнити абзацами такого змiсту:
"доходи (виручка) юридичної особи - резидента вiд реалiзацiї продукцiї (товарiв, робiт, послуг) (за вирахуванням непрямих податкiв), окремiй юридичнiй особi - нерезиденту або окремому iноземному утворенню без статусу юридичної особи (в тому числi нерезиденту, який провадить господарську дiяльнiсть через постiйне представництво на територiї України) протягом календарного року становлять 75 i бiльше вiдсоткiв доходiв (виручки) такої юридичної особи - резидента вiд реалiзацiї продукцiї (товарiв, робiт, послуг) (за вирахуванням непрямих податкiв) всiм нерезидентам, за умови що такi доходи становлять 50 i бiльше вiдсоткiв загальної суми доходу такої юридичної особи вiд реалiзацiї продукцiї (товарiв, робiт, послуг) (за вирахуванням непрямих податкiв), визначеного за правилами бухгалтерського облiку;
вартiсть продукцiї (товарiв, робiт, послуг), придбаної юридичною особою - резидентом в iншої окремої юридичної особи - нерезидента або окремого iноземного утворення без статусу юридичної особи (в тому числi у нерезидента, який провадить господарську дiяльнiсть через постiйне представництво на територiї України) протягом календарного року, становить 75 i бiльше вiдсоткiв вартостi продукцiї (товарiв, робiт, послуг), придбаної такою особою у всiх нерезидентiв, за умови що сума таких операцiй з придбання становить 50 i бiльше вiдсоткiв загальної вартостi продукцiї (товарiв, робiт, послуг), придбаної такою юридичною особою - резидентом";
у пiдпунктi "в":
в абзацi тринадцятому цифри "20" замiнити цифрами "25";
абзац шiстнадцятий пiсля слiв "Контролюючий орган" доповнити словами "за результатами перевiрки або";
2) пункт 14.1.221 викласти в такiй редакцiї:
"14.1.221. податковий ризик (комплаєнс-ризик) - ймовiрнiсть невиконання платником податкiв податкового обов'язку щодо взяття його на облiк як платника податкiв, реєстрацiї платником окремих видiв податкiв, подання (своєчасного подання) податкової звiтностi, декларування (повного декларування), сплати (своєчасної та повної сплати) платником податкiв податкових зобов'язань, iнших податкових обов'язкiв, невиконання платником податкiв iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи";
3) доповнити пiдпунктами 14.1.2211 i 14.1.2411 такого змiсту:
"14.1.2211. комплаєнс - система заходiв та процедур, що здiйснюються контролюючими органами, визначеними пiдпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статтi 41 цього Кодексу, з метою пiдвищення рiвня добровiльного виконання податкових та iнших обов'язкiв платниками податкiв вiдповiдно до вимог податкового та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючi органи, та зменшення ймовiрностi настання податкового ризику (комплаєнс-ризику)";
"14.1.2411. Термiн "кiнцевий бенефiцiарний власник" вживається у значеннi, наведеному в Законi України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення".
3. У пiдпунктi 17.1.5 пункту 17.1 статтi 17 слова "одержувати вiдстрочення, розстрочення сплати податкiв або податковий кредит" замiнити словами "одержувати розстрочення, вiдстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу".
4. У пунктi 191.1 статтi 191:
1) у пiдпунктi 191.1.21 слова "платника податкiв, що має податковий борг, та/або" замiнити словами "платника податкiв та/або";
2) у пiдпунктi 191.1.22 слова "стягнення своєчасно неврахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та iнших платежiв" замiнити словами "стягнення недоїмки iз сплати єдиного внеску та iнших платежiв, контроль за справлянням яких покладено на контролюючi органи";
3) у пiдпунктi 191.1.24 слова "здiйснюють вiдстрочення, розстрочення" замiнити словами "здiйснюють розстрочення, вiдстрочення";
4) доповнити пiдпунктом 191.1.411 такого змiсту:
"191.1.411. здiйснюють комплаєнс у межах повноважень, визначених цим Кодексом".
5. Пiдпункт 20.1.42 пункту 20.1 статтi 20 викласти в такiй редакцiї:
"20.1.42. здiйснювати управлiння податковими ризиками в межах повноважень, визначених цим Кодексом".
6. Пункт 32.2 статтi 32 викласти в такiй редакцiї:
"32.2. Змiна строку сплати податку здiйснюється у формi розстрочення або вiдстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу".
7. У пiдпунктi 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39:
1) у пiдпунктi 39.2.1.1:
у пiдпунктi "в" слова "цих держав" замiнити словами "цих держав (територiй)";
пiдпункт "г" викласти в такiй редакцiї:
"г) господарськi операцiї, що здiйснюються з нерезидентами, органiзацiйно-правова форма яких включена до перелiку органiзацiйно-правових форм, затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.21 цього пiдпункту";
2) пiдпункт 39.2.1.2 викласти в такiй редакцiї:
"39.2.1.2. Пiд час визначення перелiку держав (територiй) для цiлей пiдпункту "в" пiдпункту 39.2.1.1 цього пiдпункту Кабiнет Мiнiстрiв України враховує такi критерiї:
держави (територiї), вiднесенi до перелiку офшорних зон, затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України;
держави (територiї), вiднесенi до перелiку держав (юрисдикцiй), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендацiї мiжнародних, мiжурядових органiзацiй, задiяних у сферi боротьби з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванням тероризму чи фiнансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
держави (територiї), компетентнi органи яких за результатами двох послiдовних звiтних (податкових) перiодiв (рокiв) не забезпечують своєчасний та повний обмiн податковою та фiнансовою iнформацiєю (зокрема iнформацiєю щодо кiнцевого бенефiцiарного власника) на запити центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику.
Пропозицiї до перелiку держав (територiй), якi вiдповiдають критерiям, визначеним цим пiдпунктом, з вiдповiдним обґрунтуванням надаються щороку до 1 жовтня центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову полiтику.
У разi якщо змiни до зазначеного перелiку затверджуються Кабiнетом Мiнiстрiв України до 30 листопада, такi змiни застосовуються з 1 сiчня звiтного року, що настає за календарним роком, у якому внесено такi змiни. У разi затвердження змiн до зазначеного перелiку пiсля 30 листопада, такi змiни застосовуються з 1 сiчня другого звiтного року, що настає за календарним роком, у якому внесено такi змiни";
3) доповнити пiдпунктом 39.2.1.21 такого змiсту:
"39.2.1.21. Перелiк органiзацiйно-правових форм, що затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України, включає органiзацiйно-правовi форми нерезидентiв, якi не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числi з доходiв, отриманих за межами держави (територiї) реєстрацiї таких нерезидентiв, та/або не є податковими резидентами держави (територiї), в якiй вони зареєстрованi як юридичнi особи.
Господарськi операцiї платника податкiв з нерезидентом, органiзацiйно-правова форма якого включена Кабiнетом Мiнiстрiв України до перелiку органiзацiйно-правових форм нерезидентiв, за вiдсутностi критерiїв, визначених пiдпунктами "а" - "в", "ґ" пiдпункту 39.2.1.1 цього пiдпункту, визнаються неконтрольованими за наявностi хоча б однiєї з таких умов:
нерезидент є резидентом держави (територiї), з якою Україною укладено мiжнародний договiр про уникнення подвiйного оподаткування, що пiдтверджується шляхом подання до центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, до 1 жовтня року, що настає за звiтним, довiдки у паперовiй або електроннiй формi з дотриманням вимог законiв України "Про електроннi документи та електронний документообiг" та "Про електронну iдентифiкацiю та електроннi довiрчi послуги", яка пiдтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено вiдповiдний мiжнародний договiр України (крiм держави (територiї), що включена до перелiку держав (територiй), затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.2 цього пiдпункту), вiдповiдно до пункту 103.5 статтi 103 цього Кодексу;
всi учасники (партнери) нерезидента є резидентами держав (територiй), з якими Україною укладено мiжнароднi договори про уникнення подвiйного оподаткування, що пiдтверджується шляхом подання до центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, до 1 жовтня року, що настає за звiтним, довiдки у паперовiй або електроннiй формi з дотриманням вимог законiв України "Про електроннi документи та електронний документообiг" та "Про електронну iдентифiкацiю та електроннi довiрчi послуги", яка пiдтверджує, що всi учасники (партнери) нерезидента є резидентами країни, з якою укладено мiжнародний договiр України (крiм держав (територiй), що включенi до перелiку держав (територiй), затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.2 цього пiдпункту), вiдповiдно до пункту 103.5 статтi 103 цього Кодексу.
У разi внесення змiн до перелiку органiзацiйно-правових форм такi змiни застосовуються з 1 сiчня звiтного року, що настає за календарним роком, у якому внесено такi змiни".
8. У статтi 392:
1) в абзацi п'ятому пiдпункту 392.1.1 пункту 392.1 слова i цифри "перелiку, затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту "г" пiдпункту 39.2.1.1" замiнити словами i цифрами "перелiку органiзацiйно-правових форм, затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.21";
2) абзаци перший i сьомий пiдпункту 392.3.2.4 пiдпункту 392.3.2 пункту 392.3 викласти в такiй редакцiї:
"392.3.2.4. доходи i витрати контрольованої iноземної компанiї за операцiями з нерезидентами - пов'язаними особами, нерезидентами, що зареєстрованi у державах (на територiях), що включенi до перелiку держав (територiй), затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.2 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 цього Кодексу, а також з нерезидентами, органiзацiйно-правова форма яких включена до перелiку органiзацiйно-правових форм, затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.21 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 цього Кодексу, визначаються з дотриманням принципу "витягнутої руки";
"У звiтi про контрольованi iноземнi компанiї вiдображається перелiк операцiй з нерезидентами - пов'язаними особами, нерезидентами, що зареєстрованi у державах (на територiях), що включенi до перелiку держав (територiй), затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.2 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 цього Кодексу, а також з нерезидентами, органiзацiйно-правова форма яких включена до перелiку органiзацiйно-правових форм, затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.21 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 цього Кодексу";
3) пiдпункт "ж" пiдпункту 392.5.3 пункту 392.5 викласти в такiй редакцiї:
"ж) перелiк операцiй контрольованої iноземної компанiї з нерезидентами - пов'язаними особами, нерезидентами, що зареєстрованi у державах (на територiях), що включенi до перелiку держав (територiй), затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.2 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 цього Кодексу, а також з нерезидентами, органiзацiйно-правова форма яких включена до перелiку органiзацiйно-правових форм, затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.21 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 цього Кодексу".
9. В абзацi другому пункту 43.1 статтi 43, абзацах першому i другому пункту 100.15 статтi 100, абзацi першому пункту 200.41 статтi 200, абзацi другому пункту 291.3 статтi 291 слова "щодо яких" замiнити словами "щодо яких (та/або щодо засновникiв (учасникiв), кiнцевих бенефiцiарних власникiв яких)".
10. В абзацi восьмому пункту 46.2 статтi 46 слова "визначенi Законом України "Про управлiння об'єктами державної власностi" виключити.
11. У пунктi 48.4 статтi 48:
в абзацi четвертому слова "за КОАТУУ" замiнити словами "за КАТОТТГ";
пiсля абзацу четвертого доповнити новим абзацом такого змiсту:
"код адмiнiстративно-територiальної одиницi за КАТОТТГ".
У зв'язку з цим абзаци п'ятий - одинадцятий вважати вiдповiдно абзацами шостим - дванадцятим.
12. У статтi 49:
у пунктi 49.21 слова "а також платники, якi мають дiючi (у тому числi призупиненi) лiцензiї" замiнити словами "а також iншi платники акцизного податку, якi мають дiючi лiцензiї";
в абзацi третьому пункту 49.4 слова "абзацiв першого та другого" виключити, а слова "пiдприємств та" замiнити словами "пiдприємств, платниками частини чистого прибутку (доходу), платниками дивiдендiв на державну частку та".
13. У пiдпунктi 54.3.1 пункту 54.3 статтi 54 слова "наявностi дiючих (у тому числi призупинених) лiцензiй" замiнити словами "наявностi дiючих лiцензiй".
14. У статтi 64:
1) пункт 64.1 викласти в такiй редакцiї:
"64.1. Взяття на облiк за основним мiсцем облiку юридичних осiб та їх вiдокремлених пiдроздiлiв, вiдокремлених пiдроздiлiв юридичних осiб, утворених вiдповiдно до законодавства iноземної держави, у тому числi постiйних представництв, як платникiв податкiв та зборiв у контролюючих органах здiйснюється на пiдставi вiдомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань, наданих згiдно iз Законом України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань", у день отримання зазначених вiдомостей контролюючими органами.
Данi про взяття на облiк юридичних осiб та їх вiдокремлених пiдроздiлiв, вiдокремлених пiдроздiлiв юридичних осiб, утворених вiдповiдно до законодавства iноземної держави, як платникiв податкiв i зборiв у контролюючих органах передаються до Єдиного державного реєстру юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань у день взяття на облiк таких платникiв податкiв у порядку, встановленому Мiнiстерством юстицiї України та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову полiтику";
2) в абзацi першому пункту 64.3 слова "вiдокремлених пiдроздiлiв як платникiв" замiнити словами "вiдокремлених пiдроздiлiв, вiдокремлених пiдроздiлiв юридичних осiб, утворених вiдповiдно до законодавства iноземної держави, як платникiв";
3) абзац дванадцятий пункту 64.5 виключити.
15. У пунктi 67.1 статтi 67:
в абзацi першому слова "пiдроздiлiв та" замiнити словами "пiдроздiлiв, вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, та";
у пiдпунктi 67.1.1 слова "пiдроздiлу юридичної особи" замiнити словами "пiдроздiлу юридичної особи, вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави".
16. У пунктi 70.16 статтi 70:
1) в абзацi першому слова "органи мiсцевого самоврядування, самозайнятi" замiнити словами "органи мiсцевого самоврядування, юридичнi особи, самозайнятi";
2) у пiдпунктi 70.16.7 слова "пiклування, виховнi, лiкувальнi заклади, заклади" замiнити словами "пiклування, навчальнi заклади, заклади охорони здоров'я, заклади";
3) у пiдпунктi 70.16.71 слова "категорiй, не пiзнiше" замiнити словами "категорiй мiгрантiв, не пiзнiше".
17. В абзацах другому i третьому пункту 91.4 статтi 91 слова "на рахунках платника" замiнити словами "на рахунках / електронних гаманцях платника".
18. В абзацi першому пункту 92.4 статтi 92, пунктi 93.5 статтi 93, назвi i текстi статтi 98 слово "(цiлiсний)" в усiх вiдмiнках виключити.
19. У пунктi 97.1 статтi 97 слова "їх рахункiв" замiнити словами "їх рахункiв / електронних гаманцiв".
20. У пiдпунктi 135.2.1 пункту 135.2 статтi 135:
1) у пiдпунктi 135.2.1.5:
абзац шостий пiдпункту "б" викласти в такiй редакцiї:
"суми боргових зобов'язань, що виникли за операцiями з нерезидентами, якi зареєстрованi у державах (на територiях), включених до перелiку держав (територiй), затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.2 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 цього Кодексу, або якi є резидентами цих держав (територiй), а також з нерезидентами, органiзацiйно-правова форма яких включена до перелiку органiзацiйно-правових форм, затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.21 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 цього Кодексу";
абзац перший пiдпункту "в" викласти в такiй редакцiї:
"в) нерезидентам, що зареєстрованi у державах (на територiях), включених до перелiку держав (територiй), затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.2 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 цього Кодексу, або якi є резидентами цих держав (територiй), а також нерезидентам, органiзацiйно-правова форма яких включена до перелiку органiзацiйно-правових форм, затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.21 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 цього Кодексу";
2) пiдпункт 135.2.1.9.2 пiдпункту 135.2.1.9 викласти в такiй редакцiї:
"135.2.1.9.2. погашенням зобов'язань за визнаними штрафами, пенею, неустойкою, вiдшкодуванням збиткiв, компенсацiєю неодержаного доходу (упущеної вигоди), нарахованих вiдповiдно до цивiльного законодавства та цивiльно-правових договорiв на користь нерезидентiв - пов'язаних осiб та/або нерезидентiв, що зареєстрованi у державах (на територiях), включених до перелiку держав (територiй), затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.2 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 цього Кодексу, або якi є резидентами цих держав (територiй), та/або нерезидентiв, органiзацiйно-правова форма яких включена до перелiку органiзацiйно-правових форм, затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.21 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 цього Кодексу";
3) пiдпункт "а" пiдпункту 135.2.1.13 викласти в такiй редакцiї:
"а) нерезидентiв, що зареєстрованi у державах (на територiях), включених до перелiку держав (територiй), затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.2 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 цього Кодексу, або якi є резидентами цих держав (територiй), а також на користь нерезидентiв, органiзацiйно-правова форма яких включена до перелiку органiзацiйно-правових форм, затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.21 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 цього Кодексу".
21. У статтi 140:
1) в абзацi першому пiдпункту 140.4.3 пункту 140.4 слова "перелiку держав (територiй), визначених" замiнити словами "перелiку держав (територiй), затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України";
2) у пунктi 140.5:
абзац четвертий пiдпункту 140.5.4 викласти в такiй редакцiї:
"нерезидентiв, органiзацiйно-правова форма яких включена до перелiку органiзацiйно-правових форм, затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.21 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 цього Кодексу, якi не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числi податок з доходiв, отриманих за межами держави (територiї) реєстрацiї таких нерезидентiв, та/або не є податковими резидентами держави (територiї), в якiй вони зареєстрованi як юридичнi особи";
абзац третiй пiдпункту 140.5.51 викласти в такiй редакцiї:
"нерезидентiв, органiзацiйно-правова форма яких включена до перелiку органiзацiйно-правових форм, затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.21 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 цього Кодексу, якi не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числi податок з доходiв, отриманих за межами держави (територiї) реєстрацiї таких нерезидентiв, та/або не є податковими резидентами держави (територiї), в якiй вони зареєстрованi як юридичнi особи";
в абзацах першому i другому пiдпункту 140.5.6 слова i цифри "зазначених у пiдпунктi 39.2.1.2" замiнити словами i цифрами "включених до перелiку держав (територiй), затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пiдпункту 39.2.1.2".
22. У пiдпунктi 164.2.11 пункту 164.2 статтi 164 слова "витрачених коштiв" замiнити словами "витрачених коштiв/електронних грошей".
23. У пунктi 250.10 статтi 250 слова "згiдно з Класифiкатором об'єктiв адмiнiстративно-територiального устрою України (КОАТУУ)" замiнити словами "згiдно з Кодифiкатором адмiнiстративно-територiальних одиниць та територiй територiальних громад (КАТОТТГ)".
24. Пункт 268.4 статтi 268 викласти в такiй редакцiї:
"268.4. Об'єкт та база справляння збору
268.4.1. Об'єктом справляння збору є мiсця проживання (ночiвлi), визначенi пiдпунктом 268.5.1 пункту 268.5 цiєї статтi.
Базою справляння збору є загальна кiлькiсть дiб тимчасового розмiщення у мiсцях проживання (ночiвлi), визначених пiдпунктом 268.5.1 пункту 268.5 цiєї статтi.
Доба - перiод мiж двома послiдовними розрахунковими годинами, що дорiвнює 24 годинам.
Розрахункова година - година, встановлена у мiсцi проживання (ночiвлi), при настаннi якої споживач повинен звiльнити номер (мiсце) у день виїзду i пiсля якої здiйснюється заселення до мiсця проживання (ночiвлi)".
25. У пiдпунктi 8 пункту 299.10 статтi 299 слова "щодо платника податку" замiнити словами "щодо платника податку та/або його засновникiв (учасникiв), кiнцевих бенефiцiарних власникiв".
26. У роздiлi XX "Перехiднi положення":
1) пiдроздiл 1 доповнити пунктом 33 такого змiсту:
"33. У перiод до припинення або скасування воєнного стану в Українi, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Українi" вiд 24 лютого 2022 року N 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Українi" вiд 24 лютого 2022 року N 2102-IX, до загального мiсячного (рiчного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи, отриманi:
а) у виглядi вартостi використання житла у розмiрi не бiльше двох розмiрiв мiнiмальної заробiтної плати, встановленої на 1 сiчня звiтного податкового року, наданого працiвнику, який має статус внутрiшньо перемiщеної особи, у безоплатне користування роботодавцем, що є виробником/постачальником товарiв оборонного призначення за державними оборонними контрактами (договорами) з оборонних закупiвель та/або виконавцем робiт та послуг оборонного призначення, та/або є пiдприємством-спiввиконавцем за зазначеними контрактами (договорами) у розумiннi Закону України "Про обороннi закупiвлi", за умови що таке житло розташоване на територiї України та було придбане, споруджене або орендоване роботодавцем пiд час воєнного стану;
б) у виглядi безоплатного користування житлом, розташованим на територiї України, членами сiм'ї першого та другого ступенiв спорiднення працiвника, зазначеного у пiдпунктi "а" цього пункту, за умови їх спiльного проживання у такому житлi згiдно з договором.
Положення цього пункту застосовуються щодо податкового перiоду (мiсяця), протягом якого роботодавець здiйснював виконання (спiввиконання) хоча б одного державного оборонного контракту (договору) з оборонних закупiвель";
2) у пiдроздiлi 4:
пункт 431 доповнити абзацами такого змiсту:
"На перiод дiї воєнного стану в Українi, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Українi" вiд 24 лютого 2022 року N 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Українi" вiд 24 лютого 2022 року N 2102-IX, та до кiнця календарного року, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, вимога до основних засобiв щодо неперебування їх у використаннi, визначена абзацом сьомим цього пункту, не застосовується до основних засобiв, введених в експлуатацiю пiсля набрання чинностi Законом України "Про внесення змiн до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адмiнiстрування пiд час воєнного стану для платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства".
Платники податку на прибуток мають право застосовувати норми, визначенi цим пунктом, i до основних засобiв, що були у використаннi, введених в експлуатацiю у перiод дiї воєнного стану в Українi, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Українi" вiд 24 лютого 2022 року N 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Українi" вiд 24 лютого 2022 року N 2102-IX, до дати набрання чинностi Законом України "Про внесення змiн до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адмiнiстрування пiд час воєнного стану для платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства". Такi платники податку зобов'язанi провести iнвентаризацiю цих основних засобiв станом на перше число податкового (звiтного) перiоду, в якому прийнято рiшення про застосування положень цього пункту. При цьому балансова (залишкова) вартiсть таких основних засобiв, розрахована вiдповiдно до вимог роздiлу III цього Кодексу на перше число такого податкового (звiтного) перiоду, пiдлягає амортизацiї протягом мiнiмально допустимих строкiв амортизацiї вiдповiдної групи основних засобiв, визначених цим пунктом. Положення цього абзацу застосовуються до платникiв податку на прибуток пiдприємств, якi є виробниками/постачальниками товарiв оборонного призначення за державними контрактами (договорами) з оборонних закупiвель, виконавцями робiт та послуг оборонного призначення або пiдприємствами - спiввиконавцями зазначених контрактiв (договорiв) у розумiннi Закону України "Про обороннi закупiвлi";
доповнити пунктом 69 такого змiсту:
"69. Основнi засоби у виглядi житлових будинкiв (окремих квартир, кiмнат тощо), розташованих на територiї України, придбаних або споруджених платником податку на прибуток пiдприємств (у тому числi за його замовленням) пiд час воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Українi" вiд 24 лютого 2022 року N 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Українi" вiд 24 лютого 2022 року N 2102-IX, вважаються такими, що призначенi для використання в господарськiй дiяльностi платника податку на прибуток пiдприємств, за умови що такi об'єкти придбанi або спорудженi таким платником у зв'язку з перемiщенням пiдприємства або його працiвникiв, якi мають статус внутрiшньо перемiщених осiб, з територiй, на яких ведуться (велися) бойовi дiї або тимчасово окупованих Росiйською Федерацiєю, з метою забезпечення житлом працiвникiв такого пiдприємства та членiв їхнiх сiмей";
3) пункт 69 пiдроздiлу 10 доповнити пiдпунктом 69.41 такого змiсту:
"69.41. На перiод дiї воєнного стану в Українi, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Українi" вiд 24 лютого 2022 року N 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Українi" вiд 24 лютого 2022 року N 2102-IX, та по 31 грудня року, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, для платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства встановлюються особливостi адмiнiстрування податкiв, зборiв, платежiв, що здiйснюється контролюючими органами, визначеними пiдпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статтi 41 цього Кодексу (податкового адмiнiстрування), визначенi цим пiдпунктом.
69.41.1. До платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства належать юридичнi особи та фiзичнi особи - пiдприємцi, що одночасно вiдповiдають всiм таким вимогам:
а) податковий борг та/або заборгованiсть з iнших платежiв, контроль за стягненням яких покладено на контролюючi органи, не перевищує 3000 неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян та з дня їх виникнення минуло не бiльше 30 днiв;
б) вiдсутнiсть заборгованостi (недоїмки, штрафу, пенi) iз сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування;
в) вiдповiднiсть критерiям, визначеним пiдпунктом 69.41.2 цього пiдпункту, залежно вiд обраної системи оподаткування;
г) вiдсутнiсть фактiв порушення платником податкiв податкових обов'язкiв щодо подання звiтностi та/або документiв (повiдомлень), у тому числi передбачених статтями 39 i 392, пунктом 46.2 статтi 46 цього Кодексу;
ґ) вiдсутнiсть винесених щодо платника податку податкових повiдомлень-рiшень про порушення граничних строкiв розрахункiв за операцiями з експорту та/або iмпорту товарiв протягом останнiх 12 мiсяцiв;
д) вiдсутнiсть рiшення про вiдповiднiсть платника податкiв критерiям ризиковостi платника податку на додану вартiсть, прийнятого у порядку та на пiдставах, визначених Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до пункту 201.16 статтi 201 цього Кодексу;
е) вiдсутнiсть розпочатої процедури припинення юридичної особи або пiдприємницької дiяльностi фiзичної особи - пiдприємця;
є) вiдсутнiсть порушеного провадження у справi про банкрутство (неплатоспроможнiсть) платника податкiв;
ж) вiдсутнiсть прийнятого щодо платника податкiв та/або його засновникiв (учасникiв), кiнцевих бенефiцiарних власникiв рiшення про застосування спецiальних економiчних та iнших обмежувальних заходiв (санкцiй) у порядку, встановленому Законом України "Про санкцiї";
з) вiдсутнiсть у платника податкiв та/або його засновникiв (учасникiв), кiнцевих бенефiцiарних власникiв громадянства держави, що здiйснює збройну агресiю проти України (крiм громадян такої держави, яким надано статус учасника бойових дiй пiсля 14 квiтня 2014 року);
и) вiдсутнiсть серед засновникiв (учасникiв), кiнцевих бенефiцiарних власникiв платника податкiв осiб, мiсцем проживання (мiсцезнаходженням) яких є держава, що здiйснює збройну агресiю проти України;
i) вiдсутнiсть змiн щодо основного виду економiчної дiяльностi, внесених щодо платника податкiв до Єдиного державного реєстру юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань протягом останнiх послiдовних 12 календарних мiсяцiв.
Платник податкiв, який вiдповiдає всiм вимогам, визначеним цим пiдпунктом, та критерiям, визначеним пiдпунктом 69.41.2 цього пiдпункту, пiдлягає включенню до Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства.
69.41.2. Центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, забезпечує формування та затвердження Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства з урахуванням вимог, визначених пiдпунктом 69.41.1 цього пiдпункту, та критерiїв, визначених цим пiдпунктом, не пiзнiше останнього робочого дня березня, травня, серпня та листопада.
Перелiк платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства оприлюднюється центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, на своєму офiцiйному веб-сайтi, на п'ятнадцятий робочий день з дня його затвердження.
До Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства включається iнформацiя про:
найменування - для юридичної особи або прiзвище, iм'я, по батьковi (за наявностi) - для фiзичної особи - пiдприємця;
податковий номер або серiю (за наявностi) та номер паспорта (для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання вiдмовляються вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв та повiдомили про це вiдповiдний контролюючий орган i мають вiдмiтку в паспортi).
Центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, не оприлюднює у Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства iнформацiю про платникiв податкiв, якi подали повiдомлення про вiдмову в оприлюдненнi даних про платника податкiв. Форма та порядок подання повiдомлення про вiдмову в оприлюдненнi даних про платника податкiв встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову полiтику.
У разi подання платником податкiв повiдомлення про вiдмову в оприлюдненнi даних про платника податкiв пiсля оприлюднення Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства iнформацiя про такого платника податкiв вилучається з оприлюдненого Перелiку.
Показники, визначенi пiдпунктами "а", "б", "в", "д", "е", "є", "ж", "з", "и", "i" пiдпункту 69.41.1 цього пiдпункту, визначаються станом на дату формування Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства.
Показники, визначенi пiдпунктами "г", "ґ" пiдпункту 69.41.1 цього пiдпункту, розраховуються за останнi 12 мiсяцiв, що передують мiсяцю формування Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства.
У разi якщо контролюючий орган виявив факт невiдповiдностi платника податкiв критерiям, визначеним пiдпунктами "ж", "з", "и" пiдпункту 69.41.1 цього пiдпункту, такий платник податкiв виключається з Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства у день виявлення такого факту.
Порядок розрахунку критерiїв для включення платникiв податкiв до Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства, визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову полiтику.
Для цiлей цього пiдпункту галузь визначається за основним видом економiчної дiяльностi платника податкiв на рiвнi класу згiдно з КВЕД 009:2010.
Розрахованi середнi показники критерiїв, передбаченi цим пiдпунктом, публiкуються на офiцiйному веб-сайтi центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, протягом п'яти робочих днiв пiсля затвердження Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства.
Розрахованi щодо платника податкiв показники критерiїв, якi не вiдповiдають рiвню середнiх критерiїв для включення до Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства, передбачених цим пiдпунктом, розмiщуються в електронному кабiнетi такого платника податкiв.
69.41.2.1. До Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства включаються юридичнi особи, що перебувають на загальнiй системi оподаткування, за умови одночасної вiдповiдностi всiм таким критерiям:
а) показник рiвня сплати податку на прибуток пiдприємств дорiвнює/перевищує середнiй показник у вiдповiднiй галузi за останнi чотири квартали з урахуванням пункту 137.5 статтi 137 цього Кодексу;
б) показник рiвня сплати податку на додану вартiсть дорiвнює/перевищує середнiй показник у вiдповiднiй галузi (крiм платникiв, у яких операцiї з вивезення товарiв за межi митної територiї України становлять 25 i бiльше вiдсоткiв загального обсягу постачання) за останнi 12 звiтних (податкових) перiодiв;
в) показник середньомiсячної нарахованої та/або виплаченої податковим агентом - юридичною особою заробiтної плати за останнi чотири звiтнi (податковi) перiоди становить не менше середньої заробiтної плати у вiдповiднiй галузi у вiдповiдному регiонi, помноженої на коефiцiєнт 1,1, за умови що середньомiсячна чисельнiсть працюючих за зазначений перiод становить не менше п'яти осiб.
69.41.2.2. До Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства включаються резиденти Дiя Сiтi за умови вiдповiдностi такому критерiю:
показник рiвня сплати податкiв до зведеного бюджету дорiвнює/перевищує середнiй показник рiвня сплати податкiв до зведеного бюджету резидентiв Дiя Сiтi.
69.41.2.3. До Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства включаються юридичнi особи, що перебувають на спрощенiй системi оподаткування та є платниками єдиного податку третьої групи, за умови одночасної вiдповiдностi всiм таким критерiям:
а) показник рiвня сплати податкiв до зведеного бюджету дорiвнює/перевищує середнiй показник у вiдповiднiй галузi за останнi чотири квартали;
б) показник середньомiсячної нарахованої та/або виплаченої податковим агентом - юридичною особою заробiтної плати за останнi чотири звiтнi (податковi) перiоди становить не менше середньої заробiтної плати у вiдповiднiй галузi у вiдповiдному регiонi, помноженої на коефiцiєнт 1,1, за умови що середньомiсячна чисельнiсть працюючих за зазначений перiод становить не менше п'яти осiб.
69.41.2.4. До Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства включаються юридичнi особи, що перебувають на спрощенiй системi оподаткування та є платниками єдиного податку четвертої групи, за умови одночасної вiдповiдностi всiм таким критерiям:
а) показник рiзницi мiж сумою загального мiнiмального податкового зобов'язання та загальною сумою сплачених податкiв, зборiв, платежiв, пов'язаних з виробництвом та реалiзацiєю власної сiльськогосподарської продукцiї, та витрат на оренду земельних дiлянок за останнiй звiтний перiод має вiд'ємне значення;
б) показник рiвня сплати податку на додану вартiсть дорiвнює/перевищує середнiй показник у вiдповiднiй галузi (крiм платникiв, у яких операцiї з вивезення товарiв за межi митної територiї України становлять 25 i бiльше вiдсоткiв загального обсягу постачання) за останнi 12 звiтних (податкових) перiодiв;
в) показник середньомiсячної нарахованої та/або виплаченої податковим агентом - юридичною особою заробiтної плати за останнi чотири звiтнi (податковi) перiоди становить не менше середньої заробiтної плати у вiдповiднiй галузi у вiдповiдному регiонi, помноженої на коефiцiєнт 1,1, за умови що середньомiсячна чисельнiсть працюючих за зазначений перiод становить не менше п'яти осiб;
г) площа наявних у платника податку у власностi (на правi власностi/користування), орендованих земельних дiлянок становить не менше 200 гектарiв включно або орендованих земельних дiлянок комунальної та/або державної власностi - не менше 0,5 гектара (станом на 1 сiчня поточного року), що задекларованi до 20 лютого поточного року та за якi сплачено суму податкового зобов'язання з плати за землю у строки, передбаченi законодавством, або платником податку, який перебуває на спрощенiй системi оподаткування четвертої групи, сплачено податковi зобов'язання з єдиного податку в повному обсязi та у строки, передбаченi законодавством.
69.41.2.5. До Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства включаються фiзичнi особи - пiдприємцi, що перебувають на загальнiй системi оподаткування, за умови одночасної вiдповiдностi всiм таким критерiям:
а) показник рiвня сплати податку на додану вартiсть дорiвнює/перевищує середнiй показник у вiдповiднiй галузi за останнi 12 звiтних (податкових) перiодiв;
б) показник рiвня сплати податку на доходи фiзичних осiб вiд провадження господарської дiяльностi за звiтний (податковий) рiк дорiвнює/перевищує середнiй показник у вiдповiднiй галузi;
в) показник середньомiсячної нарахованої та/або виплаченої податковим агентом - фiзичною особою - пiдприємцем заробiтної плати за останнi чотири звiтнi (податковi) перiоди становить не менше середньої заробiтної плати у вiдповiднiй галузi у вiдповiдному регiонi, помноженої на коефiцiєнт 1,1.
69.41.2.6. До Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства включаються фiзичнi особи - пiдприємцi, що перебувають на спрощенiй системi оподаткування та є платниками єдиного податку третьої групи, за умови одночасної вiдповiдностi всiм таким критерiям:
а) задекларований обсяг доходу за податковий (звiтний) перiод перевищує 5 мiльйонiв гривень;
б) показник рiвня сплати податкiв до зведеного бюджету дорiвнює/перевищує середнiй показник у вiдповiднiй галузi за останнi чотири квартали;
в) показник середньомiсячної нарахованої та/або виплаченої податковим агентом - фiзичною особою - пiдприємцем заробiтної плати за останнi чотири звiтнi (податковi) перiоди становить не менше середньої заробiтної плати у вiдповiднiй галузi у вiдповiдному регiонi, помноженої на коефiцiєнт 1,1.
69.41.2.7. Платники податкiв, якi зареєстрованi протягом звiтного (податкового) року (новостворенi), можуть бути включенi до Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства з першого числа мiсяця, що настає за податковим (звiтним) кварталом, але не ранiше одного календарного року з дати взяття такого платника на облiк у контролюючому органi.
69.41.3. Для платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства встановлюються такi особливостi податкового адмiнiстрування на перiод їх включення до Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства:
а) контролюючими органами, визначеними пiдпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статтi 41 цього Кодексу, не розпочинаються:
фактичнi перевiрки з питань лiцензування дiяльностi iз зберiгання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки;
документальнi позаплановi перевiрки, крiм перевiрок:
що проводяться виключно на звернення платника податкiв;
що проводяться з пiдстав, визначених пiдпунктами 78.1.1 i 78.1.2 в частинi контролю за трансфертним цiноутворенням, 78.1.3, 78.1.5, 78.1.7, 78.1.8, 78.1.9, 78.1.12, 78.1.14, 78.1.15, 78.1.16, 78.1.19, 78.1.21 та 78.1.22 пункту 78.1 статтi 78 цього Кодексу;
платникiв податкiв, щодо яких отримано податкову iнформацiю, що свiдчить про порушення платником податкiв вимог валютного законодавства в частинi дотримання граничних строкiв надходження товарiв за iмпортними операцiями та/або валютної виручки за експортними операцiями;
платникiв податкiв, якi здiйснюють дiяльнiсть у сферi виробництва та/або реалiзацiї пiдакцизної продукцiї, органiзацiї та проведення азартних iгор в Українi (гральний бiзнес), платникiв податкiв, якi надають фiнансовi, платiжнi послуги;
документальнi плановi перевiрки, крiм перевiрок платникiв податкiв, якi здiйснюють дiяльнiсть у сферi виробництва та/або реалiзацiї пiдакцизної продукцiї, органiзацiї та проведення азартних iгор в Українi (гральний бiзнес), платникiв податкiв, якi надають фiнансовi, платiжнi послуги;
б) строк проведення камеральної та документальної перевiрок платника податку, зазначених у пiдпунктах 200.10 i 200.11 статтi 200 цього Кодексу, становить 5 та 10 робочих днiв вiдповiдно. Положення цього пiдпункту застосовується до заяв про повернення суми бюджетного вiдшкодування податку на додану вартiсть, поданих платником податку протягом перiоду включення платника податкiв до Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства;
в) iндивiдуальнi податковi консультацiї надаються платнику податкiв виключно центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, протягом 15 календарних днiв, що настають за днем отримання ним звернення, без можливостi продовження строку його розгляду. У разi отримання зазначеного у цьому пунктi звернення територiальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, вiн зобов'язаний надiслати його до центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, протягом наступного робочого дня пiсля отримання такого звернення;
г) закрiплення за платником податкiв посадової особи територiального органу центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, вiдповiдальної за взаємодiю з платником податкiв (комплаєнс-менеджера);
ґ) отримання платником податкiв на свiй запит у п'ятиденний строк вiдомостей про наявну у контролюючого органу податкову iнформацiю, яка може свiдчити про податковi ризики у дiяльностi такого платника податкiв, а також консультацiй щодо усунення таких ризикiв.
69.41.4. Взаємодiя комплаєнс-менеджера з платником податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства передбачає консультування платника податкiв з питань, пов'язаних з виконанням його податкових обов'язкiв.
Платник податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства має право взаємодiяти з комплаєнс-менеджером в уснiй формi, а також з використанням засобiв дистанцiйного зв'язку, у тому числi в режимi вiдеоконференцiї.
Комплаєнс-менеджер пiд час взаємодiї з платниками податкiв несе вiдповiдальнiсть згiдно iз законодавством, у тому числi про запобiгання корупцiї.
69.41.5. Центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, повiдомляє платника податкiв про включення/виключення його до/з Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства шляхом надсилання через електронний кабiнет такого платника податкiв iнформацiйного повiдомлення за формою та в порядку, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову полiтику.
69.41.6. Факт включення або виключення платника податку до/з Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства застосовується виключно для цiлей пiдпункту 69.41 пункту 69 пiдроздiлу 10 роздiлу XX "Перехiднi положення" цього Кодексу".
27. У текстi Кодексу слово "цiлiсний" у всiх вiдмiнках i числах замiнити словом "єдиний" у вiдповiдному вiдмiнку i числi.
II. Прикiнцевi положення
1. Цей Закон набирає чинностi з першого числа мiсяця, наступного за мiсяцем його опублiкування, крiм:
пунктiв 9 i 25 роздiлу I цього Закону (щодо змiн до пункту 43.1 статтi 43, пункту 100.15 статтi 100, пункту 200.41 статтi 200, пункту 291.3 статтi 291 i пункту 299.10 статтi 299 Податкового кодексу України), якi набирають чинностi з дня, наступного за днем опублiкування цього Закону, але не ранiше 1 липня 2024 року;
пунктiв 14, 15 роздiлу I та пункту 2 цього роздiлу (щодо змiн до статтi 64, пункту 67.1 статтi 67 Податкового кодексу України та законiв України "Про збiр та облiк єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування", "Про державну реєстрацiю юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань"), якi набирають чинностi з 3 вересня 2024 року;
пiдпункту 3 пункту 26 роздiлу I цього Закону (щодо змiн до пункту 69 пiдроздiлу 10 роздiлу XX "Перехiднi положення" Податкового кодексу України), який набирає чинностi з першого числа третього мiсяця, наступного за мiсяцем опублiкування цього Закону;
пiдпункту 1 пункту 2 (щодо змiн до пiдпункту 14.1.159 пункту 14.1 статтi 14 Податкового кодексу України), пунктiв 7, 8, 20, 21 роздiлу I цього Закону (щодо змiн до пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39, статтi 392, пiдпункту 135.2.1 пункту 135.2 статтi 135, статтi 140 Податкового кодексу України), якi набирають чинностi з 1 сiчня 2025 року.
2. Внести змiни до таких законiв України:
1) у Законi України "Про збiр та облiк єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2011 р., N 2 - 3, ст. 11 iз наступними змiнами):
в абзацi четвертому частини першої статтi 5 слова "вiдокремленого пiдроздiлу iноземної неурядової органiзацiї, представництва, фiлiї iноземної благодiйної органiзацiї" замiнити словами "вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави";
у частинi сьомiй статтi 25 слова "в разi укладення з платником єдиного внеску мирової угоди вiдповiдно до вимог Закону України "Про вiдновлення платоспроможностi боржника або визнання його банкрутом" замiнити словами "вiдповiдно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства";
2) частину першу статтi 28 Закону України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2016 р., N 2, ст. 17 iз наступними змiнами) доповнити пунктом 14 такого змiсту:
"14) документи для державної реєстрацiї припинення вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, поданi:
ранiше строку, встановленого цим Законом;
щодо вiдокремленого пiдроздiлу юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави, стосовно якого надiйшли вiдомостi про наявнiсть заборгованостi iз сплати податкiв i зборiв та/або наявнiсть заборгованостi iз сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування".
3. Установити, що до порядку пiдготовки та прийняття нормативно-правових актiв, якi приймаються на виконання вимог цього Закону, не застосовуються вимоги Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi".
4. Кабiнету Мiнiстрiв України:
1) протягом трьох мiсяцiв з дня опублiкування цього Закону:
забезпечити прийняття нормативно-правових актiв, необхiдних для реалiзацiї цього Закону;
привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;
забезпечити приведення мiнiстерствами та iншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом;
2) забезпечити затвердження до 1 сiчня 2025 року перелiку держав (територiй) для цiлей пiдпункту "в" пiдпункту 39.2.1.1 пiдпункту 39.2.1 пункту 39.2 статтi 39 Податкового кодексу України в редакцiї цього Закону з метою його використання з 1 сiчня звiтного 2025 року.
5. Рекомендувати Кабiнету Мiнiстрiв України внести змiни до Порядку бронювання вiйськовозобов'язаних за списком вiйськовозобов'язаних пiд час дiї воєнного стану, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України "Деякi питання реалiзацiї положень Закону України "Про мобiлiзацiйну пiдготовку та мобiлiзацiю" щодо бронювання вiйськовозобов'язаних на перiод мобiлiзацiї та на воєнний час" вiд 27 сiчня 2023 року N 76 (зi змiнами), щодо автоматичного бронювання платниками податкiв, включеними до Перелiку платникiв податкiв з високим рiвнем добровiльного дотримання податкового законодавства, до 25 вiдсоткiв своїх вiйськовозобов'язаних працiвникiв.
Президент України | В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ |
м. Київ
18 червня 2024 року
N 3813-IX