МIНIСТЕРСТВО ЕКОНОМIКИ УКРАЇНИ
14.07.2025 | N 3323-04/48400-07 |
---|
Органам державної влади, органам мiсцевого самоврядування, установам, органiзацiям, пiдприємствам та iншим суб'єктам сфери публiчних закупiвель |
Щодо закупiвель з урахуванням положень Рамкової
угоди згiдно з iнструментом Ukraine Facility
Мiнiстерство економiки України як Уповноважений орган, який здiйснює регулювання та реалiзує державну полiтику у сферi публiчних закупiвель на численнi звернення суб'єктiв сфери публiчних закупiвель та додатково до листа вiд 28.02.2025 N 3323-04/19127-07 стосовно застосування вимог Рамкової угоди мiж Україною та Європейським Союзом щодо спецiальних механiзмiв реалiзацiї фiнансування ЄС для України згiдно з iнструментом Ukraine Facility в межах компетенцiї повiдомляє.
Щодо закупiвель згiдно Ukraine Facility та механiзму звiльнення вiд ПДВ
Закон України "Про мiжнароднi договори України" (далi - Закон про мiжнароднi договори) встановлює порядок укладення, виконання та припинення дiї мiжнародних договорiв України з метою належного забезпечення нацiональних iнтересiв, здiйснення цiлей, завдань i принципiв зовнiшньої полiтики України, закрiплених у Конституцiї України та законодавствi України. Згiдно з статтею 15 Закону про мiжнароднi договори чиннi мiжнароднi договори України пiдлягають сумлiнному дотриманню Україною вiдповiдно до норм мiжнародного права. Вiдповiдно до статтi 19 Закону про мiжнароднi договори якщо мiжнародним договором України, який набрав чинностi в установленому порядку, встановлено iншi правила, нiж тi, що передбаченi у вiдповiдному актi законодавства України, то застосовуються правила мiжнародного договору.
Верховна Рада України Законом України вiд 06.06.2024 N 3786-IX ратифiкувала Рамкову угоду мiж Україною та Європейським Союзом щодо спецiальних механiзмiв реалiзацiї фiнансування ЄС для України згiдно з iнструментом Ukraine Facility, яка набрала чинностi для України з 20.06.2024 (далi - Рамкова угода). Для реалiзацiї iнiцiативи Європейського Союзу "Ukraine Facility" розпорядженням Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.03.2024 N 244-р схвалено План України (далi - План України).
Частиною четвертою статтi 2 Рамкової угоди визначено, що закупiвлi згiдно з Компонентом I Ukraine Facility (План України) повиннi здiйснюватися вiдповiдно до законодавства України тiєю мiрою, якою вони вiдповiдають вимогам, визначеним у цiй Рамковiй угодi.
Поряд з цим, правовi та економiчнi засади здiйснення закупiвель товарiв, робiт i послуг для забезпечення потреб держави, територiальних громад та об'єднаних територiальних громад визначає Закон України "Про публiчнi закупiвлi" (далi - Закон). З 19.10.2022 на перiод дiї правового режиму воєнного стану в Українi та протягом 90 днiв з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов'язанi здiйснювати публiчнi закупiвлi товарiв, робiт i послуг вiдповiдно до Закону, проводять закупiвлi вiдповiдно до особливостей, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12.10.2022 N 1178 (iз змiнами) (далi - Особливостi), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.
Вiдповiдно до частини першої статтi 6 Закону якщо мiжнародним договором України, згоду на обов'язковiсть якого надано Верховною Радою України, передбачено iнший порядок закупiвлi, нiж визначений цим Законом, застосовуються положення мiжнародного договору України, з урахуванням принципiв, встановлених у частинi першiй статтi 5 цього Закону.
Отже, з моменту ратифiкацiї Рамкової угоди замовники повиннi дотримуватися вимог, якi в нiй встановленi.
При цьому звертаємо увагу, що стаття 4 Рамкової угоди регулює податки, збори та обов'язковi платежi в рамках Компонентiв II та III Ukraine Facility, та не встановлює вимоги щодо проведення закупiвель для реалiзацiї Компонента I Ukraine Facility (План України).
Всi закупiвлi, якi вiдбуваються для виконання заходiв Плану України в межах вiдповiдних бюджетних програм, здiйснюються з урахуванням, зокрема статей 2, 3, 5, 16, 17 Рамкової угоди, у вiдповiдностi до Закону та Особливостей.
Щодо роз'яснень Генерального директорату Європейської комiсiї з питань розширення та схiдного сусiдства (DG ENEST) про правила щодо прийнятностi осiб, суб'єктiв i матерiалiв для постачання
Вiдповiдно до вимог статтi 11 Регламенту Європейського Парламенту i Ради (ЄС) 2024/792 вiд 29.02.2024 про заснування Ukraine Facility (далi - Регламент) та статтi 5 Рамкової угоди при здiйсненнi публiчних закупiвель у рамках виконання заходiв Плану України визначено необхiднiсть дотримання правил щодо прийнятностi осiб, суб'єктiв i матерiалiв для постачання. Так, участь у публiчних закупiвлях можуть взяти особи, що фактично зареєстрованi в прийнятних країнах, однiєю з яких є Україна.
Згiдно з роз'ясненнями, наданими представниками Генерального директорату Європейської Комiсiї з питань розширення та схiдного сусiдства (DG ENEST), для пiдтвердження вiдповiдностi вимогам статтi 11 Регламенту замовники мають перевiрити, що:
- постачальник фактично зареєстрований у прийнятнiй країнi (крок 1);
- постачання походить з прийнятної країни (крок 2).
Крок 1 (правила щодо прийнятностi фiзичних та юридичних осiб): щоб продемонструвати свою вiдповiднiсть критерiю "фактичної реєстрацiї", юридичнi особи повиннi довести, що:
1. юридична особа зареєстрована вiдповiдно до законодавства прийнятної країни;
2. юридична особа є фактично створеною: її реальне мiсцезнаходження знаходиться в прийнятнiй країнi. Пiд "фактичним мiсцезнаходженням" слiд розумiти мiсце, де знаходиться правлiння та центральна адмiнiстрацiя, або основне мiсце дiяльностi.
Крок 2 (правила щодо походження товарiв та матерiалiв): пiд час подання тендерної пропозицiї, якщо застосовуються вимоги походження, учасник тендеру повинен зазначити, що всi товари вiдповiдають таким вимогам, та вказати країну походження. Учасник тендеру зобов'язаний подати документ, якiй пiдтверджує походження товару. Такий документ видається компетентними органами країни походження товару або постачальника (наприклад, торговою палатою) i має вiдповiдати мiжнародним угодам, пiдписаним цiєю країною. Однак декларацiя про походження не є вичерпним доказом походження, її слiд розглядати не як юридичний доказ, а як корисний елемент для визначення походження, який може, у разi виникнення сумнiвiв, полегшити подальшу перевiрку.
Якщо постачальник/пiдрядник не вiдповiдає умовам кроку 1, замовник не зможе прийняти тендерну пропозицiю, навiть якщо походження поставок та матерiалiв вiдповiдає умовам кроку 2, i тендерна пропозицiя буде вiдхилена. Таким чином, обидвi умови (крок 1) i (крок 2) повиннi бути виконанi, щоб закупiвля вiдповiдала вимогам статтi 11 Регламенту i була прийнята для подальшої оцiнки.
Своєю чергою, Мiнекономiки звернулося до Державної митної служби України та Торгово-промислової палати України, до повноважень та компетенцiї яких належить надання вiдповiдної iнформацiї щодо документального пiдтвердження країни походження для поставок та матерiалiв, якi закуповуються у вiдповiдностi до Рамкової угоди згiдно з iнструментом Ukraine Facility.
Звертаємо увагу суб'єктiв сфери публiчних закупiвель на iнформацiю, надану листами Державної митної служби України вiд 24.06.2025 N 15/15-03/5.2/3686 та Торгово-промислової палати України вiд 19.06.2025 N 1598/11.0-6, що додаються, для врахування пiд час здiйснення закупiвель згiдно з iнструментом Ukraine Facility.
Так, зокрема, Державна митна служба України повiдомила, що декларування країни походження товарiв здiйснюється декларантом пiд час перемiщення товарiв через митний кордон України (декларування товарiв) вiдповiдно до положень роздiлу II Митного кодексу України на пiдставi документiв про походження, визначених статтею 41 Митного кодексу України. До документiв про походження вiднесено сертифiкат про походження товару або засвiдчена декларацiя про походження товару, або декларацiя про походження товару, або сертифiкат про регiональне найменування товару. При цьому слiд зазначити, що на момент проведення закупiвель будуть вiдсутнi документи про походження товарiв, оскiльки згiдно з мiжнародними договорами про вiльну торгiвлю та установленою мiжнародною торговельною практикою документи про походження товарiв складаються/видаються експортерами на кожну партiю товарiв на момент забезпечення фактичного їх експортування.
Торгово-промислова палата України повiдомила, зокрема, про визначення походження товарiв та видання i засвiдчення сертифiкатiв походження рiзних форм вiдповiдно до Закону України "Про торгово-промисловi палати в Українi". Для застосування на митнiй територiї України (без факту експорту) торгово-промисловими палатами видається сертифiкат походження У-1 (для пiдтвердження українського походження) та сертифiкат походження Т-1 (для пiдтвердження походження iнших країн. Цi сертифiкати можуть бути пiдтвердженням походження товару, як в рамках Ukraine Facility, так i в iнших випадках, коли необхiдно пiдтвердити походження товару, що обертається/закуповується в межах митної територiї України.
Щодо закупiвель згiдно з iнструментом Ukraine Facility, пов'язаних з реалiзацiєю публiчного iнвестицiйного проекту на забезпечення якiсної, сучасної та доступної загальної середньої освiти "Нова українська школа" у 2025 роцi
Згiдно з статтею 117 Конституцiї України Кабiнет Мiнiстрiв України в межах своєї компетенцiї видає постанови i розпорядження, якi є обов'язковими до виконання.
Порядок та умови надання субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на реалiзацiю публiчного iнвестицiйного проекту на забезпечення якiсної, сучасної та доступної загальної середньої освiти "Нова українська школа" затверджено постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 31.12.2024 N 1554 (далi - Порядок, постанова N 1554).
Своєю чергою, вiдповiдно до пунктiв 1 та 8 положення про Мiнiстерство освiти i науки України (МОН), затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 16.10.2014 N 630 (зi змiнами), зокрема МОН є головним органом у системi центральних органiв виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну полiтику у сферах освiти i науки, наукової, науково-технiчної дiяльностi, iнновацiйної дiяльностi в зазначених сферах, трансферу (передачi) технологiй, а також забезпечує формування та реалiзацiю державної полiтики у сферi здiйснення державного нагляду (контролю) за дiяльнiстю закладiв освiти, пiдприємств, установ та органiзацiй, якi надають послуги у сферi освiти або провадять iншу дiяльнiсть, пов'язану з наданням таких послуг, незалежно вiд їх пiдпорядкування i форми власностi.
З огляду на це, з питань застосування положень наказу МОН вiд 29.04.2020 N 574 "Про затвердження Типового перелiку засобiв навчання та обладнання для навчальних кабiнетiв i STEM-лабораторiй" та постанови N 1554 слiд звертатися безпосередньо до МОН.
Водночас вiдповiдно до пункту 9 Порядку закупiвлi за рахунок субвенцiї здiйснюються в установленому законодавством порядку. Закупiвля товару, вартiсть якого становить або перевищує 100 тис. гривень, здiйснюється замовниками з використанням електронного каталогу в установленому законодавством порядку. У разi закупiвлi комп'ютерного та/або мультимедiйного обладнання, вартiсть якого становить або перевищує 100 тис. гривень, з використанням електронного каталогу договiр про закупiвлю укладається у формi електронного документа. Форма такого договору затверджується Мiнекономiки за погодженням з МОН.
Iнформуємо, що форма вищезазначеного договору опрацьовується спiльно iз МОН, i наразi не затверджена. При цьому зазначаємо, що вiдповiдно до абзацу четвертого пункту 9 Порядку до затвердження форми такого договору замовники укладають договори про закупiвлю в установленому законодавством порядку.
Щодо закупiвель за рахунок рiзних джерел фiнансування, зокрема, пов'язаних з реалiзацiєю публiчного iнвестицiйного проекту на модернiзацiю майстерень i лабораторiй закладiв професiйної та фахової передвищої освiти, забезпечення енергоефективностi, безпеки та iнклюзивностi освiтнього простору
Сфера застосування Закону визначена статтею 3 Закону. Виходячи з положень пункту 11 частини першої статтi 1 Закону, закупiвлi товарiв, робiт i послуг вiдповiдно до Закону здiйснюється суб'єктами, якi є замовниками, визначеними згiдно iз статтею 2 Закону.
При цьому згiдно статтi 3 Закону забороняється придбання товарiв, робiт i послуг до/без проведення процедур закупiвель/спрощених закупiвель, визначених цим Законом, та укладення договорiв про закупiвлю, якi передбачають оплату замовником товарiв, робiт i послуг до/без проведення процедур закупiвель / спрощених закупiвель, визначених цим Законом. Замовник не має права дiлити предмет закупiвлi на частини з метою уникнення проведення процедури вiдкритих торгiв / спрощених закупiвель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статтi 10 цього Закону.
Разом з тим згiдно з пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов'язанi здiйснювати публiчнi закупiвлi товарiв, робiт i послуг вiдповiдно до Закону, проводять закупiвлi з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципiв здiйснення публiчних закупiвель, визначених Законом.
Таким чином, у разi якщо замовником у розумiннi Закону передбачено придбання товарiв, робiт i послуг, така закупiвля здiйснюється вiдповiдно до вимог Закону та Особливостей, керуючись вiдповiдними вартiсними межами, визначеними Особливостями, незалежно вiд джерела фiнансування.
При цьому вiдповiдно до частини першої статтi 6 Закону якщо мiжнародним договором України, згоду на обов'язковiсть якого надано Верховною Радою України, передбачено iнший порядок закупiвлi, нiж визначений цим Законом, застосовуються положення мiжнародного договору України, з урахуванням принципiв, встановлених у частинi першiй статтi 5 цього Закону.
Отже, закупiвлi в рамках виконання заходiв Плану України згiдно з iнструментом Ukraine Facility, здiйснюються у вiдповiдностi до Закону та Особливостей, з урахуванням вимог Рамкової угоди.
Рамковою угодою встановлено принципи фiнансової спiвпрацi мiж Україною та Європейським Союзом. В рамках зазначеного iнструменту передбачено надання Українi 50 млрд євро фiнансової пiдтримки протягом 2024 - 2027 рокiв за умови успiшного виконання Плану України.
Особливiстю виплат фiнансової пiдтримки Ukraine Facility є те, що кошти Європейського Союзу спрямовуються на фiнансування загального фонду державного бюджету (пункт 1 статтi 13 Рамкової Угоди), а отже кроки Плану України виконуються в межах вiдповiдних бюджетних програм, головними розпорядниками коштiв яких є державнi органи, вiдповiдальнi за виконання Плану України.
Так, кроком 7.12 Плану України "Iнвестицiї в освiту" передбачено, що у державних бюджетах на 2024 та 2025 роки Уряд видiлив, зокрема на регiональний та мiсцевий рiвень (як частина iндикатора роздiлу "Децентралiзацiя" щодо спрямування 5 % на субнацiональний рiвень), щонайменше 300 млн євро (у гривневому еквiвалентi) на покращення доступу до безпечної та якiсної освiти, включаючи дошкiльну освiту вiдповiдно до нового законодавства про дошкiльну освiту, серед iншого на наступне: укриття та безпечнi умови в навчальних закладах; шкiльнi автобуси; сучаснi методи викладання, в тому числi завдяки дiджиталiзацiї; матерiали та обладнання для навчальних закладiв; якiсне харчування; новi центри професiйно-технiчної освiти (ПТО) на основi потреб ринку у квалiфiкованiй робочiй силi та вiдповiдно до стандартiв ефективного ПТО, згiдно з новим законодавством про ПТО.
У 2025 роцi цей крок Плану України реалiзується серед iншого в межах бюджетної програми КПКВК 2211800 "Субвенцiя з державного бюджету мiсцевим бюджетам на реалiзацiю публiчного iнвестицiйного проекту на модернiзацiю майстерень i лабораторiй закладiв професiйної та фахової передвищої освiти, забезпечення енергоефективностi, безпеки та iнклюзивностi освiтнього простору", головним розпорядником коштiв якої є Мiнiстерство освiти i науки України (далi - МОН).
Вiдповiдно до пункту 8 постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 30.11.2016 N 925 "Про затвердження Порядку та умов надання субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на реалiзацiю публiчного iнвестицiйного проекту на модернiзацiю майстерень i лабораторiй закладiв професiйної та фахової передвищої освiти, забезпечення енергоефективностi, безпеки та iнклюзивностi освiтнього простору" (далi - постанова N 925) МОН затверджує перелiк закладiв освiти, вiдiбраних для реалiзацiї зазначеного публiчного iнвестицiйного проекту.
Згiдно з пунктом 9 постанови N 925 використання субвенцiї здiйснюється в обсязi, передбаченому в Державному бюджетi України на вiдповiдний рiк.
Звертаємо увагу, що зволiкання зi сторони вiдiбраних закладiв освiти щодо використання у повнiй мiрi видаткiв загального фонду державного бюджету за бюджетною програмою КПКВК 2211800 може призвести до невиконання iнвестицiйного кроку 7.12 Плану України. У цьому контекстi варто зауважити, що згiдно зi схваленою Європейською комiсiєю Методологiєю щодо обробки часткового виконання крокiв у межах Плану України, передбаченого Регламентом (ЄС) 2024/792 щодо заснування Ukraine Facility, у разi недосягнення кiлькiсних та якiсних показникiв за iнвестицiйними кроками вiдповiдна сума (рiзниця) буде вирахувана Комiсiєю з наступних траншiв грантової пiдтримки в рамках Ukraine Facility.
Враховуючи вищевикладене, пропонується закладам освiти, вiдiбраним для реалiзацiї вiдповiдного публiчного iнвестицiйного проекту, у першу чергу для досягнення кiлькiсних та якiсних показникiв кроку 7.12 Плану України витрачати кошти з загального фонду Державного бюджету України (бюджетна програма КПКВК 2211800).
При цьому закупiвлi в рамках виконання заходiв Плану України згiдно з iнструментом Ukraine Facility здiйснюються у вiдповiдностi до Закону та Особливостей, з урахуванням, зокрема статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
Щодо проекту змiн до постанови N 1178
Мiнекономiки наразi розроблено проект змiн до постанови N 1178 для визначення правил здiйснення закупiвель у рамках виконання заходiв Плану України згiдно з iнструментом Ukraine Facility, яким пропонується доповнити Особливостi новим роздiлом та передбачити, що:
- застосування вимог Рамкової Угоди пiд час публiчних закупiвель здiйснюється незалежно вiд їх вартостi;
- у рiчному планi закупiвель замовником зазначається iнформацiя, передбачена частиною другою статтi 4 Закону, а також iнформацiя про: джерело фiнансування закупiвлi; захiд (крок) Плану України, у рамках якого здiйснюється закупiвля; код програмної класифiкацiї видаткiв та кредитування вiдповiдного бюджету (КПКВК) (у разi коли джерелом фiнансування закупiвлi зазначено державний або мiсцевий бюджет).
- в оголошеннi про проведення вiдкритих торгiв у полi "Донор" замовник зазначає iнформацiю, що закупiвля здiйснюється в рамках Ukraine Facility;
- у тендернiй документацiї замовник зазначає iнформацiю, передбачену пунктом 28 Особливостей, а також iнформацiю, що закупiвля здiйснюється в рамках Ukraine Facility; учасники процедури закупiвлi (резиденти i нерезиденти) всiх форм власностi та органiзацiйно-правових форм беруть участь у закупiвлях товарiв, робiт i послуг у рамках виконання заходiв Плану України за умови, що зареєстрованi (для юридичних осiб) / є громадянами (для фiзичних осiб) у прийнятних країнах; спроможностi суб'єкта господарювання можуть бути залученi як субпiдрядника/спiввиконавця до виконання робiт чи надання послуг за умови, що такий суб'єкт господарювання зареєстрований у прийнятнiй країнi; до учасника процедури закупiвлi (резидента та нерезидента) всiх форм власностi та органiзацiйно-правових форм, особисто або його кiнцевих бенефiцiарних власникiв, членiв або учасникiв (акцiонерiв) юридичної особи - учасника процедури закупiвлi, не повинно бути застосовано обмежувальнi заходи у виглядi санкцiй Європейського Союзу та не повиннi знаходитися у санкцiйному списку Європейського Союзу; спроможностi суб'єкта господарювання можуть бути залученi як субпiдрядника/спiввиконавця до виконання робiт чи надання послуг за умови, що кожний субпiдрядник/спiввиконавець особисто або його кiнцевi бенефiцiарнi власники, члени або учасники (акцiонери) юридичної особи - субпiдрядника/спiввиконавця є особами, до яких не застосовано обмежувальнi заходи у виглядi санкцiй Європейського Союзу та не знаходяться у санкцiйному списку Європейського Союзу; усi товари, товари у складi закупiвель послуг, товари та/або матерiальнi ресурси у складi закупiвель послуг з поточного ремонту/робiт, якi закуповуються в рамках виконання заходiв Плану України повиннi походити з прийнятних країн. Ця iнформацiя пiдтверджується учасником процедури закупiвлi пiд час подання тендерної пропозицiї шляхом самостiйного декларування.
Вищевказаним проектом пропонується також запровадити положення, згiдно з якими переможець процедури закупiвлi у строк, що не перевищує чотири днi з дати оприлюднення в електроннiй системi закупiвель повiдомлення про намiр укласти договiр про закупiвлю, повинен надати замовнику шляхом завантаження в електронну систему закупiвель:
- документ, який пiдтверджує країну реєстрацiї юридичної особи, якщо переможець процедури закупiвлi нерезидент;
- документ, який пiдтверджує країну реєстрацiї кожного субпiдрядника/спiввиконавця у прийнятнiй країнi, у разi коли переможець процедури закупiвлi має намiр залучити спроможностi iнших суб'єктiв господарювання як субпiдрядникiв/спiввиконавцiв;
- iнформацiю про прiзвище, iм'я, по батьковi (за наявностi) (для фiзичної особи), якi мають бути зазначенi українською мовою i транслiтерацiєю латиницею;
- iнформацiю про те, що до нього, його кiнцевих бенефiцiарних власникiв, членiв або учасникiв (акцiонерiв) не застосовано обмежувальнi заходи у виглядi санкцiй Європейського Союзу та про те, що не знаходяться у санкцiйному списку Європейського Союзу. Зазначена iнформацiя має бути пiдтверджена шляхом формування файлу у форматi PDF на сайтi www.sanctionsmap.eu;
- iнформацiю про те, що до суб'єкта господарювання, спроможностi якого вiн має намiр залучити до виконання робiт чи надання послуг як субпiдрядника/спiввиконавця, особисто або його кiнцевих бенефiцiарних власникiв, членiв або учасникiв (акцiонерiв) юридичної особи - субпiдрядника/спiввиконавця не застосовано обмежувальнi заходи у виглядi санкцiй Європейського Союзу та про те, що не знаходяться у санкцiйному списку Європейського Союзу. Зазначена iнформацiя має бути пiдтверджена шляхом формування файлу у форматi PDF на сайтi www. sanctionsmap.eu.
Крiм зазначеного проектом змiн пропонується, що постачальник товарiв, виконавець робiт чи надавач послуг, з яким укладено договiр про закупiвлю, при поданнi документiв для здiйснення оплати за таким договором про закупiвлю повинен також надати замовнику iнформацiю про те, що до нього, його кiнцевих бенефiцiарних власникiв, членiв або учасникiв (акцiонерiв) або до суб'єкта господарювання, спроможностi якого вiн має намiр залучити до виконання робiт чи надання послуг як субпiдрядника/спiввиконавця особисто або його кiнцевих бенефiцiарних власникiв, членiв або учасникiв (акцiонерiв) юридичної особи - субпiдрядника/спiввиконавця не застосовано обмежувальнi заходи у виглядi санкцiй Європейського Союзу та про те, що не знаходяться у санкцiйному списку Європейського Союзу та документ, який пiдтверджує країну походження кожного товару, кожного товару у складi закупiвель послуг, кожного товару та/або матерiального ресурсу у складi закупiвель послуг з поточного ремонту/робiт, який буде постачатися за результатом такої оплати / поставлений (сертифiкат про походження товару або засвiдчену декларацiю про походження товару, або декларацiю про походження товару, або сертифiкат про регiональне найменування товару).
Наразi проект вищевказаних змiн до постанови N 1178 погоджується iз заiнтересованими органами в установленому порядку та доопрацьовується з урахуванням пропозицiй Державної аудиторської служби України, Мiнiстерства фiнансiв України та Державної казначейської служби України, наданих за результатами проведення узгоджувальної наради.
З огляду на викладене звертається увага, що до внесення змiн у постанову N 1178 замовники самостiйно приймають рiшення щодо способу дотримання вимог Закону та Особливостей з урахуванням Рамкової угоди.
Додатки: на 5 арк. в 1 прим.
Директор департаменту сфери публiчних закупiвель та конкурентної полiтики | Валерiй ШЕРГIН |