Про застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
Законами України
вiд 23 березня 2000 року N 1595-III,
вiд 3 квiтня 2003 року N 663-IV,
вiд 22 травня 2003 року N 860-IV,
вiд 1 листопада 2005 року N 3028-IV,
вiд 10 квiтня 2008 року N 252-VI,
вiд 13 березня 2012 року N 4496-VI,
вiд 5 липня 2012 року N 5060-VI,
вiд 4 липня 2013 року N 406-VII,
вiд 6 вересня 2018 року N 2530-VIII,
вiд 14 сiчня 2020 року N 440-IX
(У текстi Закону слова "Мiнiстерство економiки України" в усiх вiдмiнках замiнено словами "центральний орган виконавчої влади з питань економiчної полiтики" у вiдповiдному вiдмiнку згiдно iз Законом України вiд 22 травня 2003 року N 860-IV) |
(У текстi Закону: слово "Служба" в усiх вiдмiнках замiнено словами "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну податкову i митну полiтику" у вiдповiдному вiдмiнку; слова "митний орган України" та "митний орган" в усiх вiдмiнках i числах замiнено словами "орган доходiв i зборiв" у вiдповiдному вiдмiнку i числi згiдно iз Законом України вiд 4 липня 2013 року N 406-VII) |
(У текстi Закону слова "орган доходiв i зборiв" в усiх вiдмiнках i числах замiнено словами "митний орган" у вiдповiдному вiдмiнку i числi згiдно iз Законом України вiд 14 сiчня 2020 року N 440-IX) |
Цим Законом з метою запровадження механiзмiв захисту iнтересiв нацiонального товаровиробника регулюються засади i порядок порушення та проведення спецiальних розслiдувань фактiв зростання iмпорту в Україну незалежно вiд країни походження та експорту товару, що заподiює значну шкоду або загрожує заподiянням значної шкоди нацiональному товаровиробнику, за результатами яких можуть застосовуватися спецiальнi заходи.
(преамбула iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
У цьому Законi термiни вживаються в такому значеннi:
3) загроза заподiяння значної шкоди - неминуча загроза заподiяння значної шкоди нацiональному товаровиробнику. Визначення значної шкоди повинно базуватися на фактах, а не на голослiвних твердженнях, припущеннях або маловiрогiднiй можливостi;
(пункт 3 статтi 1 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
4) сторона заiнтересована - будь-яка особа, яка повiдомила центральний орган виконавчої влади з питань економiчної полiтики (далi - Мiнiстерство) про свою заiнтересованiсть в участi у спецiальному розслiдуваннi вiдповiдно до частини другої статтi 9 цього Закону та яка бере активну участь у спецiальному розслiдуваннi шляхом подання в письмовiй формi доказiв або iншої iнформацiї, достатньої для цiлей цього розслiдування. Заiнтересованими сторонами можуть бути:
(абзац перший пункту 4 статтi 1 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами України вiд 23.03.2000р. N 1595-III, вiд 03.04.2003р. N 663-IV) |
компетентнi органи країни експорту товару, що є об'єктом розслiдування;
нацiональний товаровиробник, виробник або оптовий продавець подiбного товару в Українi;
об'єднання (асоцiацiя), бiльшiсть членiв якого виробляє або продає оптом подiбний товар в Українi;
споживачi, об'єднання споживачiв;
(пункт 4 статтi 1 доповнено новим абзацом сьомим згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV, у зв'язку з цим абзац сьомий вважати абзацом восьмим) |
органи виконавчої влади в Українi в межах їх компетенцiї;
12) перiод розслiдування - перiод, за який Мiнiстерством дослiджується динамiка зростання обсягу iмпорту товару, що є об'єктом розслiдування, та виробниче, торговельне i фiнансове становище нацiонального товаровиробника;
(пункт 12 статтi 1 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
16) товар - будь-яка продукцiя, призначена для продажу.
Стаття 2. Сфера застосування цього Закону
1. Цей Закон застосовується до операцiй, пов'язаних з iмпортом будь-якого товару незалежно вiд країни його походження та експорту.
(частина перша статтi 2 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
2. Цей Закон не виключає застосування разом iз спецiальними заходами iнших заходiв:
у рамках Генеральної угоди з тарифiв i торгiвлi (далi - ГАТТ) i Свiтової органiзацiї торгiвлi (далi - СОТ).
Стаття 3. Мова провадження в розслiдуваннях
1. Провадження в розслiдуваннях вiдповiдно до цього Закону здiйснюється державною мовою в Українi.
2. Вiдомостi, письмовi докази та iнша iнформацiя, поданi Мiнiстерству, центральному органу виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, або Мiжвiдомчiй комiсiї з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя) вiдповiдно до цього Закону, враховуються ними у процесi розслiдування за умови викладення їх державною мовою України.
(частина друга статтi 3 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами України вiд 04.07.2013р. N 406-VII, вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Строк може визначатися також посиланням на подiю, яка повинна неминуче настати.
Останнiй день строку закiнчується в момент закiнчення робочого дня в Мiнiстерствi, центральному органi виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, чи Комiсiї.
(абзац шостий частини третьої статтi 4 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Строк не вважається пропущеним, якщо до його закiнчення документи подано вiдповiдно Мiнiстерству, центральному органу виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, чи Комiсiї та зареєстровано в установленому порядку.
(абзац сьомий частини третьої статтi 4 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
1. У разi, якщо тенденцiя зростання обсягiв iмпорту в Україну може викликати необхiднiсть застосування передбачених цим Законом заходiв, центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, вiдповiдний орган виконавчої влади в Українi iнформує про це Мiнiстерство. Мiнiстерство може за власною iнiцiативою зiбрати таку iнформацiю.
(частина перша статтi 5 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Стаття 7. Повноваження Комiсiї щодо захисту нацiонального товаровиробника вiд зростаючого iмпорту
1. Порядок створення та роботи Комiсiї визначається Законом України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту".
Перше засiдання Комiсiї проводиться не пiзнiше нiж через мiсяць вiд дати одержання Мiнiстерством iнформацiї, зазначеної у статтi 5 цього Закону, та (або) копiї заяви, зазначеної у статтi 6.
(абзац другий частини першої статтi 7 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
2. На засiданнях Комiсiї розглядаються питання про:
застосування передбачених цим Законом заходiв у зв'язку з виявленими обставинами;
iнше на виконання цього Закону.
На засiданнях Комiсiї приймаються рiшення з питань:
порушення або вiдмови в порушеннi спецiального розслiдування щодо iмпорту товару;
застосування попереднiх спецiальних заходiв щодо iмпорту товару, який є об'єктом розслiдування;
застосування заходiв нагляду за iмпортом товару, який є об'єктом розслiдування;
застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту товару, який є об'єктом розслiдування;
припинення спецiального розслiдування без застосування спецiальних заходiв;
лiбералiзацiї спецiальних заходiв щодо iмпорту товару;
перегляду спецiальних заходiв щодо iмпорту товару;
скасування спецiальних заходiв щодо iмпорту товару;
iнших на виконання цього Закону.
(частину другу статтi 7 доповнено новими абзацами згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV, у зв'язку з цим абзац шостий вважати абзацом шiстнадцятим) |
Роздiл III. ПОРУШЕННЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ СПЕЦIАЛЬНОГО РОЗСЛIДУВАННЯ
Стаття 8. Загальнi положення щодо проведення спецiального розслiдування
2. Перiод розслiдування становить, як правило, вiд одного до трьох рокiв. В окремих випадках цей строк може перевищувати три роки.
Строки перiоду розслiдування визначаються Мiнiстерством.
(частина друга статтi 8 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
Стаття 9. Спецiальне розслiдування
Якщо Комiсiя встановлює, що докази є недостатнiми для порушення спецiального розслiдування, вона приймає рiшення про недоцiльнiсть порушення такого розслiдування i доручає Мiнiстерству поiнформувати центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, вiдповiдний орган виконавчої влади в Українi або нацiонального товаровиробника про свої висновки. Це рiшення приймається Комiсiєю двома третинами (квалiфiкованою бiльшiстю) голосiв.
(абзац п'ятий частини першої статтi 9 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
1) iнформацiю про порушення спецiального розслiдування;
2) iнформацiю про товар, iмпорт якого в Україну є об'єктом спецiального розслiдування;
3) пункт 3 частини другої статтi 9 виключено
(згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
6) строки, протягом яких заiнтересованi сторони можуть:
вимагати проведення слухань у Мiнiстерствi вiдповiдно до частини четвертої цiєї статтi;
7) адресу Мiнiстерства, куди повинна направлятися вся кореспонденцiя.
3. Мiнiстерство має право вимагати вiд центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, та iнших органiв виконавчої влади в Українi, заiнтересованих сторiн надання iнформацiї, необхiдної для проведення спецiального розслiдування. Така вимога є обов'язковою для органiв виконавчої влади та заiнтересованих сторiн i пiдлягає виконанню ними у строк, встановлений Мiнiстерством.
(абзац перший частини третьої статтi 9 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
З метою визначення достатностi доказiв, що мiстяться в iнформацiї, яка подається до Мiнiстерства протягом проведення спецiального розслiдування центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, або iншим органом виконавчої влади в Українi, заiнтересованими сторонами, Мiнiстерство повинно проводити перевiрки такої iнформацiї.
(абзац другий частини третьої статтi 9 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
2) за умови, що є особливi причини для проведення зазначених слухань.
6. Заiнтересованi сторони можуть за письмовим запитом ознайомитися з усiєю iнформацiєю, поданою iншою заiнтересованою стороною, за винятком службових документiв Мiнiстерства, центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, та Комiсiї, якщо ця iнформацiя:
(абзац перший частини шостої статтi 9 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
1) стосується захисту їх iнтересiв;
2) не є конфiденцiйною вiдповiдно до статтi 12 цього Закону;
3) використовується для цiлей спецiального розслiдування.
1) пiдготувати звiт про результати проведеного спецiального розслiдування;
2) поiнформувати Кабiнет Мiнiстрiв України, центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, та заiнтересованi сторони про припинення спецiального розслiдування;
(пункт 2 частини восьмої статтi 9 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
3) опублiкувати в газетi вiдповiдне повiдомлення про зазначене рiшення.
Стаття 10. Процедура прийняття рiшення про застосування спецiальних заходiв
1. Для завершення спецiального розслiдування Мiнiстерство подає Комiсiї звiт про його результати.
факту (фактiв) заподiяння значної шкоди чи виникнення загрози заподiяння значної шкоди;
наявностi причинно-наслiдкового зв'язку мiж iмпортом товару та заподiянням значної шкоди або виникненням загрози заподiяння значної шкоди нацiональному товаровиробнику подiбного або безпосередньо конкуруючого товару;
(абзац третiй частини третьої статтi 10 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
вiдповiдностi застосування спецiальних заходiв нацiональним iнтересам.
Стаття 11. Застосування попереднiх спецiальних заходiв
2) у зв'язку з цим у газетi було опублiковано повiдомлення про порушення спецiального розслiдування;
4) Мiнiстерством попередньо встановлено, що iснують обставини, коли зволiкання iз застосуванням попереднiх спецiальних заходiв може призвести до заподiяння шкоди, наслiдки якої буде важко усунути в подальшому;
(пункт 4 частини першої статтi 11 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
5) Мiнiстерством попередньо встановлено, що фактичнi данi, якi є в його розпорядженнi, мiстять достатньо доказiв того, що зростання обсягу iмпорту в Україну заподiяло значну шкоду або загрожує заподiянням значної шкоди;
(пункт 5 частини першої статтi 11 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
Мiнiстерство публiкує вiдповiдне повiдомлення в газетi про це рiшення.
У вiдповiдному рiшеннi Комiсiї про застосування попереднiх спецiальних заходiв визначається ставка спецiального мита, що сплачується iмпортером товару в Україну. Зазначене мито сплачується незалежно вiд iнших податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв), у тому числi мита, якi, як правило, справляються при iмпортi в Україну.
(абзац другий частини третьої статтi 11 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 13.03.2012р. N 4496-VI) |
Сплата спецiального мита здiйснюється у готiвковiй або безготiвковiй формi, або шляхом внесення суми мита на депозит або оформлення вiдповiдного боргового зобов'язання, якщо iнше не встановлено законодавством України. Кошти на депозит можуть вноситися за мiсцем знаходження митних органiв, якi здiйснюють митне оформлення товару, що є об'єктом вiдповiдного спецiального розслiдування. Порядок внесення цих коштiв на депозит встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову полiтику.
(абзац третiй частини третьої статтi 11 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
4. Попереднi спецiальнi заходи щодо iмпорту в Україну скасовуються у випадку:
2) або прийняття рiшення про застосування спецiальних заходiв вiдповiдно до роздiлу V цього Закону.
1) скасування попереднiх спецiальних заходiв.
Таке рiшення повинно передбачати скасування справляння спецiального мита;
2) продовження Мiнiстерством спецiального розслiдування.
Цi рiшення приймаються на засiданнi Комiсiї квалiфiкованою бiльшiстю голосiв.
Мiнiстерство публiкує вiдповiдне повiдомлення в газетi про цi рiшення.
Iмпортер подає до центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, заяву про повернення сплачених сум спецiального мита протягом 30 днiв вiд дати прийняття рiшень Комiсiї вiдповiдно до частини п'ятої цiєї статтi. У цiй заявi зазначаються митнi органи, якi здiйснювали митне оформлення товару, що обкладався спецiальним митом. До заяви додаються документи, якi пiдтверджують ввезення в Україну цього товару та його митне оформлення протягом строку дiї попереднiх спецiальних заходiв вiд дати, коли за рiшенням Комiсiї вiдповiдно до частини третьої цiєї статтi належним чином сплачувалася сума спецiального мита.
(абзац другий частини шостої статтi 11 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Заява про повернення сплачених сум спецiального мита є належно обгрунтованою за умов, що в нiй мiститься точна iнформацiя про сплаченi суми спецiального мита i вона супроводжується всiма митними документами про розрахунки та сплату цих сум. Якщо ця заява не мiстить зазначеної iнформацiї, вона повертається центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, заявнику пiсля її розгляду з мотивованим поясненням.
(абзац третiй частини шостої статтi 11 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, термiново направляє Мiнiстерству фiнансiв України оригiнал зазначеної заяви разом з доданими до неї документами, а їх копiї - Комiсiї та Мiнiстерству.
(абзац четвертий частини шостої статтi 11 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Стаття 12. Конфiденцiйний режим
2. Заiнтересованi сторони, якi передають Мiнiстерству або Комiсiї конфiденцiйну iнформацiю, повиннi супроводжувати її неконфiденцiйним резюме. Це резюме повинно бути настiльки деталiзованим, щоб була зрозумiлою суть конфiденцiйно переданої iнформацiї. Якщо заiнтересованi сторони не можуть скласти з конфiденцiйної iнформацiї неконфiденцiйне резюме, зазначенi сторони повиннi навести причини, з яких зазначене резюме не може бути подано.
Якщо Мiнiстерство вважає, що вимога щодо конфiденцiйного режиму iнформацiї є необґрунтованою, а особа, яка передала iнформацiю, не хоче її розголошення або не дає дозволу на її розкриття у загальних рисах або у формi резюме, таку iнформацiю можна не брати до уваги, крiм випадку, коли, використовуючи вiдповiднi джерела, можна переконливо довести, що ця iнформацiя є достовiрною.
(частина друга статтi 12 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
3. Мiнiстерству або Комiсiї забороняється розголошувати конфiденцiйну iнформацiю без дозволу сторони, що її надала. Iнформацiя, якою обмiнюються Мiнiстерство та Комiсiя, а також iнформацiя про засiдання Комiсiї чи службовi документи Мiнiстерства або Комiсiї з питань, що стосуються певного спецiального розслiдування, не розголошуються.
(частина третя статтi 12 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
7. Частину сьому статтi 12 виключено
(згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
Стаття 13. Визначення наявностi заподiяння значної шкоди або загрози заподiяння значної шкоди
1. У процесi спецiального розслiдування Мiнiстерство проводить дослiдження всiх вiдповiдних факторiв об'єктивного та кiлькiсного характеру, що впливають на нацiонального товаровиробника, зокрема:
(абзац перший частини першої статтi 13 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
1) тенденцiй iмпорту в Україну, що є об'єктом розслiдування, зокрема зростання обсягiв iмпорту та (або) умов здiйснення такого iмпорту;
(пункт 1 частини першої статтi 13 у редакцiї Закону України вiд 03.04.2003р. N 663-IV) |
2. Пiд час дослiдження вивчаються такi фактори:
3) наслiдок, який є результатом дiї факторiв, зазначених у пунктах 1 та (або) 2 цiєї частини, для нацiонального товаровиробника. Цей наслiдок визначається тенденцiєю змiни деяких економiчних факторiв, зокрема: виробництва нацiональним товаровиробником товарiв, якi є об'єктом розслiдування; використання ним виробничих потужностей; запасiв цих товарiв; їх продажу; частки ринку України нацiонального товаровиробника; цiни цих товарiв (тобто зниження цiн або перешкодження пiдвищенню цiн, що, як правило, склалися); продуктивностi працi; використання основних фондiв; розмiрiв прибуткiв або збиткiв нацiонального товаровиробника; його прибутку з iнвестицiйного капiталу; стану лiквiдностi та зайнятостi на пiдприємствах нацiонального товаровиробника тощо;
(пункт 3 частини другої статтi 13 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
4) iнше, що стосується розслiдування.
У разi коли крiм зростання обсягу iмпорту одночасно iснують iншi фактори заподiяння значної шкоди нацiональному товаровиробнику, шкода, завдана iншими факторами, не вважається шкодою, заподiяною внаслiдок зростання обсягу iмпорту.
(частину другу статтi 13 доповнено абзацом шостим згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
Мiнiстерство публiкує в газетi вiдповiдно до статтi 17 цього Закону iнформацiю про результати аналiзу справи, що розслiдується, а також докази щодо причетностi дослiджених факторiв до розслiдування.
(частину другу статтi 13 доповнено абзацом сьомим згiдно iз Законом України вiд 10.04.2008р. N 252-VI) |
1) ступiнь зростання обсягiв експорту в Україну товару, що є об'єктом спецiального розслiдування;
2) експортний потенцiал країн походження або країн експорту, який уже склався або ймовiрно складеться в майбутньому, а також можливiсть того, що зазначений потенцiал використовуватиметься для експорту в Україну цього товару;
(пункт 2 частини третьої статтi 13 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
3) тенденцiї впливу iмпорту на нацiонального товаровиробника.
Роздiл IV. ЗАХОДИ НАГЛЯДУ ЩОДО IМПОРТУ В УКРАЇНУ
Стаття 14. Процедура застосування заходiв нагляду щодо iмпорту в Україну
2. Центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, вiдповiдний орган виконавчої влади або нацiональний товаровиробник надають Мiнiстерству iнформацiю про тенденцiї зростання обсягу iмпорту в Україну товару (товарiв) незалежно вiд країни походження та експорту, який загрожує нацiональному товаровиробнику заподiянням значної шкоди. На пiдставi цих вiдомостей Мiнiстерство готує iнформацiю про наявнiсть зазначеної загрози та подає цю iнформацiю Комiсiї.
(частина друга статтi 14 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV, вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
6. Про рiшення Комiсiї, прийняте вiдповiдно до цiєї статтi, Мiнiстерство за дорученням Комiсiї iнформує Кабiнет Мiнiстрiв України та центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, або вiдповiдний орган виконавчої влади, а також публiкує вiдповiдне повiдомлення у газетi.
(частина шоста статтi 14 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
7. Строк застосування заходiв нагляду є обмеженим i не може перевищувати строку проведення спецiального розслiдування.
(частина сьома статтi 14 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
8. У разi запровадження режиму нагляду або регiонального нагляду центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, до десятого числа кожного мiсяця подає Комiсiї та Мiнiстерству вiдповiдну iнформацiю про загальну вартiсть товару, що розраховується вiдповiдно до базисних умов поставки CIF-кордон України, та обсяг товару згiдно з дозволами на iмпорт, виданими Мiнiстерством та пiдтвердженими центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, протягом попереднього перiоду.
(абзац перший частини восьмої статтi 14 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Базиснi умови поставки визначаються вiдповiдно до Мiжнародних правил тлумачення комерцiйних термiнiв "Iнкотермс".
(абзац другий частини восьмої статтi 14 у редакцiї Закону України вiд 05.07.2012р. N 5060-VI) |
Стаття 15. Режими нагляду та регiонального нагляду за iмпортом в Україну
1. Випуск у вiльний обiг на митнiй територiї України товару, щодо якого прийнято рiшення, що вiн є об'єктом застосування заходiв нагляду або регiонального нагляду за iмпортом в Україну, здiйснюється митним органом на пiдставi дозволу на iмпорт, отриманого вiд Мiнiстерства з використанням механiзму "єдиного вiкна" вiдповiдно до Митного кодексу України.
Дозвiл на iмпорт видається Мiнiстерством у встановленiй ним формi протягом семи робочих днiв вiд дати подання заiнтересованим iмпортером вiдповiдної заяви за встановленою Мiнiстерством формою.
Мiнiстерство вносить до єдиного державного iнформацiйного веб-порталу "Єдине вiкно для мiжнародної торгiвлi" у формi електронних документiв, засвiдчених електронним цифровим пiдписом, виданi дозволи на iмпорт в день видачi таких дозволiв.
(частина перша статтi 15 у редакцiї Закону України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII) |
повну назву заявника та його мiсцезнаходження (прiзвище, iм'я та по батьковi для фiзичної особи);
експедитора/перевiзника (повна назва, мiсцезнаходження);
декларанта (повна назва, мiсцезнаходження);
митний пункт i дату ввезення в Україну та перелiк засобiв транспортування;
посилання на рiшення Комiсiї, яким встановлено заходи нагляду або спецiальнi заходи;
точний опис товару, що iмпортується;
опис товару згiдно з Гармонiзованою системою опису та кодування товарiв;
цiну вiдповiдно до базисних умов поставки CIF-кордон України в доларах США або в екю (євро);
додатковi реквiзити товарних документiв;
базиснi умови поставки згiдно з IНКОТЕРМС.
Дозвiл на iмпорт дiє на всiй територiї України протягом 90 днiв вiд дати його видачi.
4. Ввезення на митну територiю України товару, що є об'єктом застосування заходiв нагляду або регiонального нагляду, здiйснюється лише за умови встановлення митними органами, що:
1) загальна вартiсть чи обсяг товару в цiлому не перевищує бiльше нiж на п'ять вiдсоткiв вартiсть або обсяг, зазначенi у дозволi на iмпорт;
(пункт 1 частини четвертої статтi 15 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
5. Рiшення Комiсiї про застосування заходiв нагляду за iмпортом в Україну може передбачати подання заiнтересованим iмпортером митним органам сертифiката про походження товару, що є об'єктом застосування заходiв нагляду або регiонального нагляду. Це не виключає застосування iнших вимог законодавства щодо подання такого сертифiката до митних органiв.
Стаття 16. Застосування спецiальних заходiв
1) пункт 1 частини першої статтi 16 виключено
(згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
3) установлення спецiального мита щодо iмпорту в Україну, який є об'єктом спецiального розслiдування.
(частину першу статтi 16 доповнено пунктом 3 згiдно iз Законом України вiд 03.04.2003р. N 663-IV) |
2. Встановлене Комiсiєю спецiальне мито сплачується iмпортером товару в Україну незалежно вiд iнших податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв), якi справляються при iмпортi в Україну.
Розмiр ставки спецiального мита визначається у вiдсотках до митної вартостi товару, що є об'єктом спецiального розслiдування. Митна вартiсть цього товару розраховується вiдповiдно до базисних умов поставки CIF - кордон України. Спецiальне мито справляється у вiдповiдному розмiрi та у кожному випадку окремо на недискримiнацiйнiй основi, незалежно вiд країни експорту.
Сплата спецiального мита здiйснюється у готiвковiй чи безготiвковiй формi або шляхом внесення суми мита на депозит, або оформлення вiдповiдного боргового зобов'язання, якщо iнше не встановлено законодавством України. Кошти на депозит можуть вноситися за мiсцем знаходження митних органiв, якi здiйснюють митне оформлення товару, що є об'єктом вiдповiдного спецiального розслiдування. Порядок внесення цих платежiв встановлює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову полiтику.
(абзац третiй частини другої статтi 16 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Наприкiнцi строку застосування спецiальних заходiв Мiнiстерство подає Комiсiї звiт та висновки про його результати.
(частина друга статтi 16 у редакцiї Закону України вiд 03.04.2003р. N 663-IV) |
3. Рiшення Комiсiї про застосування спецiальних заходiв повинно мiстити iнформацiю про:
закiнчення та результати спецiального розслiдування;
спецiальнi заходи, застосування яких передбачається, назву та код товару згiдно з Гармонiзованою системою кодування та опису товарiв, що є об'єктом цих спецiальних заходiв, строки дiї дозволiв на iмпорт, обсяги квот та (або) ставку спецiального мита, строки дiї спецiальних заходiв, дату початку їх застосування, дату набрання чинностi рiшенням Комiсiї, iншу iнформацiю та правила застосування спецiальних заходiв.
(абзац третiй частини третьої статтi 16 iз змiнами, внесеними згiдно з Законами України вiд 03.04.2003р. N 663-IV, вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
4. Квотування iмпорту в Україну товарiв, що є об'єктом спецiальних заходiв, здiйснюється шляхом видачi Мiнiстерством спецiальних лiцензiй. Випуск у вiльний обiг на митнiй територiї України товару, який є об'єктом спецiальних заходiв, здiйснюється митним органом на пiдставi спецiальної лiцензiї, отриманої вiд Мiнiстерства з використанням механiзму "єдиного вiкна" вiдповiдно до Митного кодексу України.
Мiнiстерство вносить до єдиного державного iнформацiйного веб-порталу "Єдине вiкно для мiжнародної торгiвлi" у формi електронних документiв, засвiдчених електронним цифровим пiдписом, виданi спецiальнi лiцензiї в день видачi таких лiцензiй.
(частина четверта статтi 16 у редакцiї Закону України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII) |
5. У разi встановлення квоти Комiсiєю враховуються iнтереси пiдтримки традицiйних товаропотокiв та (або) обсяги продажу за контрактами, укладеними на iмпорт в Україну, про який Мiнiстерство та центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, iнформували Комiсiю.
(частина п'ята статтi 16 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
6. У разi вiдсутностi достатнього обґрунтування необхiдностi встановлення iншого рiвня квоти для запобiгання або усунення наслiдкiв значної шкоди граничний рiвень квоти не може бути нижчим за середньоарифметичну величину здiйснюваного протягом трьох останнiх репрезентативних рокiв, за який є наявна статистика iмпорту товару, який є об'єктом спецiального розслiдування, якщо тiльки не буде обґрунтовано необхiднiсть iншого рiвня для запобiгання або усунення значної шкоди.
(частина шоста статтi 16 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
7. У разi якщо квота розподiляється мiж країнами експорту, цей розподiл може погоджуватися з ними. Якщо погодження не вiдбулося, квота розподiляється мiж країнами експорту вiдповiдно до їх частки в iмпортi в Україну товару, що є об'єктом спецiального розслiдування, протягом попереднього репрезентативного перiоду.
(частина сьома статтi 16 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
1) цей товар не буде переадресовуватися iмпортером;
2) цей товар ввозитиметься в Україну при пред'явленнi митному органу iмпортером дозволу на iмпорт цього товару, виданого вiдповiдно до статтi 15 цього Закону.
10. У ходi проведення розслiдування Комiсiя може прийняти рiшення про припинення спецiального розслiдування без застосування спецiальних заходiв. Зазначене рiшення приймається Комiсiєю бiльшiстю голосiв пiсля подання Мiнiстерством висновкiв та звiту про результати проведення спецiального розслiдування.
(статтю 16 доповнено новою частиною десятою згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV, у зв'язку з цим частини десяту i одинадцяту вважати вiдповiдно частинами одинадцятою i дванадцятою) |
11. Про рiшення Комiсiї, прийняте вiдповiдно до цiєї статтi, Мiнiстерство за дорученням Комiсiї публiкує в газетi вiдповiдне повiдомлення та iнформує Кабiнет Мiнiстрiв України та центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, або вiдповiдний орган виконавчої влади.
(частина одинадцята статтi 16 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV, вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
12. Центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, нацiональний товаровиробник або вiдповiдний орган виконавчої влади протягом 30 днiв вiд дати публiкацiї рiшення Комiсiї про застосування спецiальних заходiв можуть вимагати перегляду цього рiшення.
(абзац перший частини дванадцятої статтi 16 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Стаття 17. Фактори нацiонального iнтересу
5. Мiнiстерство публiкує в газетi вiдомостi про виявленi ним факти та висновки з усiх фактичних та правових аспектiв з питань, зазначених у цiй статтi.
(статтю 17 доповнено частиною п'ятою згiдно iз Законом України вiд 10.04.2008р. N 252-VI) |
Стаття 18. Строк застосування спецiальних заходiв
1. Спецiальнi заходи застосовуються протягом перiоду, необхiдного для запобiгання або усунення наслiдкiв значної шкоди та полегшення процесу економiчного пристосування нацiонального товаровиробника до умов конкуренцiї. Цей перiод не може перевищувати чотирьох рокiв, якщо тiльки вiн не продовжений у тому разi, коли Комiсiєю виявленi обставини, наведенi в частинi другiй цiєї статтi.
(частина перша статтi 18 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
продовжує iснувати потреба в застосуваннi заходiв для запобiгання або усунення наслiдкiв значної шкоди;
(абзац другий частини другої статтi 18 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
є докази того, що заiнтересований нацiональний товаровиробник перебуває в процесi адаптацiї до умов конкуренцiї.
(абзац третiй частини другої статтi 18 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
4. У разi коли строк застосування спецiальних заходiв перевищує один рiк, такi заходи повиннi бути поступово лiбералiзованi через регулярнi (рiвнi) iнтервали протягом строку їх застосування.
(частина четверта статтi 18 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
5. Загальний строк застосування спецiальних заходiв, включаючи строк застосування попереднiх спецiальних заходiв, строк початкового застосування спецiальних заходiв та будь-яке його продовження, не повинен перевищувати вiсiм рокiв.
(частина п'ята статтi 18 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
Стаття 19. Перегляд спецiальних заходiв та заходiв нагляду щодо iмпорту в Україну
1. Протягом строку застосування спецiальних заходiв на вимогу центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, або вiдповiдного органу виконавчої влади Комiсiя проводить засiдання.
(абзац перший частини першої статтi 19 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Абзац другий частини першої статтi 19 виключено
(згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
У разi коли строк застосування спецiальних заходiв перевищує три роки, такi заходи пiдлягають лiбералiзацiї не пiзнiше нiж пiсля закiнчення половини цього строку. За можливостi спецiальнi заходи скасовуються чи прискорюється темп їх лiбералiзацiї.
(частину першу статтi 19 доповнено абзацом згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
Заходи, строк застосування яких продовжений вiдповiдно до частини другої статтi 18 цього Закону, не можуть бути бiльш обмежувальними, нiж вони були наприкiнцi попереднього строку, i повиннi надалi лiбералiзуватися.
(частину першу статтi 19 доповнено абзацом згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3028-IV) |
Стаття 20. Особливостi застосування спецiальних заходiв
1) з початку застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну пройшло не менше року;
Стаття 21.Застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну з країн, що розвиваються та є членами СОТ
Спецiальнi заходи не застосовуються щодо iмпорту в Україну товару походженням з країни, що розвивається та є членом СОТ, якщо частка цього товару не перевищує трьох вiдсоткiв загального iмпорту в Україну подiбного товару iноземного походження, за умови, що сукупна частка iмпорту в Україну цього товару походженням з країн, що розвиваються i є членами СОТ, не перевищує дев'яти вiдсоткiв загального iмпорту.
(стаття 21 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 03.04.2003р. N 663-IV) |
Роздiл VI. ПРИКIНЦЕВI ПОЛОЖЕННЯ
(назва статтi 22 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Комiсiя, Мiнiстерство та центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, вiдповiдно та на виконання цього Закону можуть у межах своїх повноважень приймати акти. Такi акти набирають чинностi у зазначенi в них строки, крiм випадкiв, якщо iнше не передбачено цим Законом, але не ранiше дня опублiкування цих актiв у газетi або доведення їх до вiдома заiнтересованих осiб в iнший спосiб, i є обов'язковими для виконання.
(частина статтi 22 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Роз'яснення щодо застосування цього Закону дає Комiсiя.
Стаття 23. Нотифiкацiя компетентних органiв заiнтересованої країни
Стаття 24. Порядок введення Закону в дiю
1. Цей Закон набирає чинностi через 30 днiв пiсля дати його опублiкування.
2. Абзац третiй частини другої статтi 2, абзац четвертий частини другої статтi 18, стаття 21 цього Закону застосовуються з дня приєднання України до ГАТТ та вступу до СОТ.
(частина друга статтi 24 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 03.04.2003р. N 663-IV) |
Президент України | Л.КУЧМА |
м. Київ
22 грудня 1998 року
N 332-XIV