ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ

вiд 28.02.2005 р. N 2359/7/01-1217

 

Державним податковим адмiнiстрацiям в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мм. Києвi та Севастополi


Щодо порядку оподаткування податком на додану вартiсть транзитних послуг в 2005 роцi

     Вiдповiдно до абзацу третього статтi 9 Закону України вiд 23.12.2004 N 2285-IV "Про Державний бюджет України на 2005 рiк" зберiгається iснуючий порядок сплати податку на додану вартiсть (продовжується дiя пункту 11.15 статтi 11 Закону України "Про податок на додану вартiсть" до 1 сiчня 2006 року) за операцiями з надання послуг, пов'язаних iз перевезенням (перемiщенням) пасажирiв та вантажiв транзитом через територiю i порти України за перелiком, що затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17.01.2005 N 53 "Питання сплати податку на додану вартiсть за операцiями з надання послуг, пов'язаних з перевезенням (перемiщенням) вантажiв транзитом через територiю i порти України" затверджено Перелiк вантажiв, щодо операцiй з перевезення (перемiщення) яких транзитом через територiю i порти України у 2005 роцi зберiгається iснуючий порядок сплати податку на додану вартiсть (постанова додається).

     Таким чином, за операцiями з надання послуг, пов'язаних з перевезенням (перемiщенням) пасажирiв та вантажiв транзитом через територiю i порти України за Перелiком, затвердженим вищеназваною постановою Кабiнету Мiнiстрiв України, зберiгається порядок оподаткування, який дiяв до набрання чинностi Законом України вiд 03.04.97 N 168/97-ВР "Про податок на додану вартiсть", тобто застосовується порядок оподаткування згiдно з пiдпунктом "а" пункту 1 статтi 5 Декрету Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26.12.92 N 14-92 "Про податок на добавлену вартiсть".

     Вiдповiдно до пункту 3 статтi 7 Декрету у випадках, коли розрахунки за транзит iноземних вантажiв, включаючи транзитнi послуги, через територiю України проводилися iноземною валютою, суми податку на додану вартiсть, сплаченi постачальникам за виконанi роботи, наданi послуги, придбанi матерiальнi ресурси, придбанi i введенi в експлуатацiю основнi виробничi фонди та взятi на облiк нематерiальнi активи, зараховувалися в рахунок чергових платежiв або вiдшкодовувалися з бюджету.

     У разi розрахункiв за транзит iноземних вантажiв, включаючи транзитнi послуги, через територiю України нацiональною валютою чи шляхом товарообмiнних операцiй суми податку на додану вартiсть, якi були сплаченi або пiдлягали сплатi постачальникам за придбанi матерiальнi ресурси, роботи, послуги, до податкового кредиту не включались i вiдносилися до валових витрат операцiй з транзиту та транзитних послуг.

     Оскiльки такий порядок оподаткування збережено також в умовах дiї Закону України "Про податок на додану вартiсть", то як режим звiльнення для транзиту iноземних вантажiв, включаючи транзитнi послуги, через територiю України, так i джерело вiдшкодування вхiдних сум податку на додану вартiсть залишаються аналогiчними тим, якi дiяли в перiод чинностi Декрету.

     Прохання довести про зазначене до вiдома пiдпорядкованих органiв державної податкової служби та встановити контроль за його дотриманням.

Заступник Голови ДПА України С. Лекарь
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.