МIНIСТЕРСТВО ЮСТИЦIЇ УКРАЇНИ

ЗГОДЕН
Директор Департаменту
В. В. Бутрименко
23 березня 2005 року
ЗАТВЕРДЖУЮ
Заступник Мiнiстра
Л. М. Горбунова
23 березня 2005 року

ВИСНОВОК N 5/37
про скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта*

____________
     * Виключено з державного реєстру 08.04.2005

    Мiнiстерство охорони здоров'я України

(найменування мiнiстерства, iншого органу виконавчої влади, якi видали нормативно-правовий акт)

    Наказ вiд 14.05.2004 N 239 "Про затвердження Державних санiтарних норм та правил "Транспортування продовольчої продукцiї"

(заголовок нормативно-правового акта, вид, дата та номер розпорядчого документа, яким вiн затверджений)
31.08.2004 N 1072/9671
(дата реєстрацiї й номер за державним реєстром)

     Пiдстави для розгляду питання щодо скасування рiшення про державну реєстрацiю:

     Виявлення обставин, що виникли пiсля державної реєстрацiї нормативно-правового акта.

     Висновок:

     Вiдповiдно до статтi 1 Закону України "Про забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення" (далi - Закон) державнi санiтарнi норми та правила встановлюють медичнi вимоги безпеки щодо середовища життєдiяльностi та окремих його факторiв, недотримання яких створює загрозу здоров'ю i життю людини та майбутнiх поколiнь, а також загрозу виникнення i розповсюдження iнфекцiйних хвороб та масових неiнфекцiйних захворювань (отруєнь) серед населення.

     Разом з тим Державними санiтарними нормами та правилами "Транспортування продовольчої продукцiї", затвердженими наказом Мiнiстерства охорони здоров'я України вiд 14.05.2004 N 239 (далi - Санiтарнi норми), окрiм медичних вимог безпеки, регулюються правовiдносини щодо укладання договорiв мiж установами та вантажовласниками, вантажовiдправниками стосовно проведення дезiнфекцiї та дезiнсекцiї, а також щодо проведення розрахункiв мiж сторонами за проведенi роботи (пункт 2.18).

     Одночасно ряд положень Санiтарних норм суперечать Статуту залiзниць України, затвердженому постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 06.04.98 N 457 (iз змiнами) (далi - Статут).

     Зокрема, пунктом 2.1 Санiтарних норм визначено, що продовольча продукцiя потребує особливих умов перевезення. Проте згiдно статтi 63 лише Мiнтранс України разом iз заiнтересованими мiнiстерствами, iншими центральними органами виконавчої влади, вiдправниками та одержувачами у виняткових випадках, якщо через особливi обставини перевезення окремих вантажiв не може бути здiйснено з дотриманням правил, можуть установлювати порядок перевезення таких вантажiв на особливих умовах.

     Пунктом 2.16 Санiтарних правил встановлено, що завантаженню продовольчої продукцiї передує обов'язкова санiтарна обробка, що є одним iз обов'язкових етапiв додаткової пiдготовки транспортних засобiв, що складаються iз заходiв профiлактичної дезiнфекцiї або дезiнсекцiї, а в необхiдних випадках, дератизацiї, дезодорацiї внутрiшнiх ємкостей транспортних засобiв, у яких здiйснюється перевезення продовольчої продукцiї.

     Санiтарна обробка транспортних засобiв здiйснюється безпосередньо перед кожним вантажоперевезенням продовольчої продукцiї (пункт 2.17) на пiдставi договорiв установ з вантажовласниками або вантажовiдправниками, або належним чином уповноваженими ними особами незалежно вiд їх форм власностi та вiдомчої пiдпорядкованостi за їх рахунок (пункт 2.18).

     Зазначене суперечить статтi 31 Статуту, якою передбачено, що залiзниця зобов'язана подати пiд завантаження справнi, придатнi для перевезення вiдповiдного вантажу, очищенi вiд залишкiв вантажу, смiття, реквiзиту, а в необхiдних випадках - продезiнфiкованi вагони та контейнери.

     Частиною другою цiєї статтi передбачено, що лише додаткова пiдготовка вагонiв та контейнерiв пiд завантаження вантажiв, що потребують особливих умов перевезення i зберiгання, може здiйснюватись залiзницею на пiдставi договору за рахунок вiдправника.

     З наведеного вбачається, що Санiтарнi норми за своїм змiстом не вiдповiдають вимогам, визначеним статтею 1 Закону та Статуту.

     Вiдповiдно до пункту 17 Положення про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв мiнiстерств, iнших органiв виконавчої влади, органiв господарського управлiння та контролю, що зачiпають права, свободи й законнi iнтереси громадян або мають мiжвiдомчий характер, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.12.92 N 731 (iз змiнами) (далi - Положення про державну реєстрацiю), пiдставами для скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта можуть бути обставини, що виникли пiсля державної реєстрацiї нормативно-правового акта.

     Слiд зазначити, що Мiн'юст України пропонував МОЗ України наказ вiд 14.05.2004 N 239 привести у вiдповiднiсть до законодавства України (листи вiд 25.10.2004 N 24-7/1869, вiд 14.02.2005 N 24-7/260).

     Проте, за станом на 22.03.2005 вiдповiдного нормативно-правового акта на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України не надiйшло.

     На пiдставi викладеного, вiдповiдно до пункту 17 Положення про державну реєстрацiю та пункту 4 Порядку скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, занесених до державного реєстру, затвердженого наказом Мiн'юсту України вiд 31.07.2000 N 32/5, зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 31.07.2000 за N 458/4679, рiшення про державну реєстрацiю наказу Мiнiстерства охорони здоров'я України вiд 14.05.2004 N 239 "Про затвердження Державних санiтарних норм та правил "Транспортування продовольчої продукцiї" скасувати.

Виконавець: заступник начальника управлiння - начальник вiддiлу Л. I. Iльєнко
Редактор Н. М. Кравченко

     Дата складання висновку: 22.03.2005 р.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.