Документ скасований: Наказ ДФСУ № 689 від 11.09.2015

ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

НАКАЗ
Київ

13.07.12 N 362


Про затвердження Методичних рекомендацiй щодо роботи посадових осiб митних органiв з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв при здiйсненнi контролю правильностi визначення митної вартостi товарiв, якi перемiщуються через митний кордон України

     Вiдповiдно до глави V Порядку здiйснення аналiзу та оцiнки ризикiв, розроблення i реалiзацiї заходiв з управлiння ризиками в митнiй службi України, затвердженого наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 24 травня 2012 року N 597, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 01 червня 2012 року за N 882/21194, з метою забезпечення єдиного пiдходу митних органiв до органiзацiї роботи з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв при здiйсненнi контролю правильностi визначення митної вартостi товарiв пiд час здiйснення їх митного контролю та митного оформлення, наказую:

     1. Затвердити Методичнi рекомендацiї щодо роботи посадових осiб митних органiв з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв при здiйсненнi контролю правильностi визначення митної вартостi товарiв, якi перемiщуються через митний кордон України, що додаються.

     2. Установити, що цей наказ набирає чинностi в день його видання.

     Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Т.в.о. Голови Служби О.М. Дороховський

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної служби України
13.07.2012 N 362

Методичнi рекомендацiї
щодо роботи посадових осiб митних органiв з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв при здiйсненнi контролю правильностi визначення митної вартостi товарiв, якi перемiщуються через митний кордон України

1. Загальнi положення

     1. Методичнi рекомендацiї щодо роботи посадових осiб митних органiв з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв при здiйсненнi контролю правильностi визначення митної вартостi товарiв, якi перемiщуються через митний кордон України (далi - Методичнi рекомендацiї), розроблено вiдповiдно до положень роздiлiв III, ХI Митного кодексу України (далi - Кодекс), Порядку здiйснення аналiзу та оцiнки ризикiв, розроблення i реалiзацiї заходiв з управлiння ризиками в митнiй службi України (далi - Порядок здiйснення аналiзу та оцiнки ризикiв), затвердженого наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 24 травня 2012 р. N 597, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 01 червня 2012 року за N 882/21194, та Керiвництва з контролю митної вартостi Всесвiтньої митної органiзацiї.

     2. Метою Методичних рекомендацiй є забезпечення єдиного пiдходу митних органiв до роботи з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв при здiйсненнi контролю правильностi визначення митної вартостi товарiв пiд час здiйснення їх митного контролю та митного оформлення (далi - аналiз, виявлення та оцiнка ризикiв).

     3. У Методичних рекомендацiях термiни вживаються в значеннi, якi наведенi у Митному кодексi України та Порядку здiйснення аналiзу та оцiнки ризикiв.

     4. При здiйсненнi контролю правильностi визначення митної вартостi посадовi особи, що здiйснюють такий контроль, застосовують положення Методичних рекомендацiй з метою аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв щодо заявлення декларантом або уповноваженою ним особою неповних та/або недостовiрних вiдомостей про митну вартiсть товарiв, у тому числi невiрному визначеннi митної вартостi товарiв. Робота з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв може включати iншi заходи, передбаченi законодавством України з питань державної митної справи. Контроль правильностi визначення митної вартостi товарiв пiсля завершення їх митного контролю та митного оформлення шляхом проведення документальних перевiрок здiйснюється в порядку, визначеному статтями 345 - 354 Кодексу.

     5. Робота з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв здiйснюється, як правило, пiсля перевiрки правильностi класифiкацiї товарiв згiдно з УКТЗЕД.

     6. Робота з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв здiйснюється посадовою особою митного органу, що здiйснює контроль правильностi визначення митної вартостi, в межах строку, передбаченого статтею 255 Кодексу, крiм випадкiв, коли такий строк може бути перевищений вiдповiдно до положень Кодексу.

2. Послiдовнiсть дiй посадових осiб при роботi з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв

     1. Робота з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв здiйснюється посадовою особою митного органу, що здiйснює контроль правильностi визначення митної вартостi товарiв (далi - посадова особа).

     2. Робота посадових осiб з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв здiйснюється шляхом:

     2.1. Вивчення характеристик товарiв, якi впливають на рiвень їх митної вартостi.

     2.2. Вивчення маршруту транспортування товарiв та перевiрки достовiрностi декларування витрат на транспортування до митного кордону України.

     2.3. Перевiрки включення/не включення складових митної вартостi, в тому числi, на пiдставi наявної у митного органу iнформацiї щодо наявностi таких складових митної вартостi (результати документальних перевiрок, вiдповiдi на запити для встановлення автентичностi тощо).

     2.4. Порiвняння рiвня заявленої митної вартостi товарiв з наявною у митного органу iнформацiєю про рiвень цiн на такi товари або вартiсть прямих витрат на їх виробництво, у тому числi сировини, матерiалiв та/або комплектувальних виробiв, якi входять до складу товарiв.

     2.5. Порiвняння рiвня заявленої митної вартостi товарiв з рiвнем митної вартостi iдентичних або подiбних (аналогiчних) товарiв, митне оформлення яких вже здiйснено.

     2.6. Перевiрки наявностi взаємозв'язку продавця та покупця.

     2.7. Перевiрки iнформацiї, наданої декларантом або уповноваженою особою, при продажу товарiв мiж пов'язаними особами, щодо наближеностi митної вартостi товарiв, визначеної основним методом до однiєї з операцiй, якi наведенi у частинi вiсiмнадцятiй статтi 58 Кодексу.

     2.8. Перевiрки особливостей формування вартостi окремих видiв товарiв вiдповiдно до роздiлу 3 Методичних рекомендацiй.

     2.9. Перевiрки наявностi знижок/нарахувань з/до цiни оцiнюваних товарiв.

     2.10. Перевiрки наявностi продажу оцiнюваних товарiв на експорт в Україну.

     2.11. Перевiрки наявностi ознак пiдробки документiв, якi пiдтверджують митну вартiсть товарiв.

     2.12. Перевiрки наявностi розбiжностей у документах, якi пiдтверджують митну вартiсть товарiв.

     2.13. Перевiрки наявностi прийнятих iншими митними органами рiшень про коригування митної вартостi товарiв, що ввозились на виконання того ж зовнiшньоекономiчного договору (контракту) або документу, який його замiнює, що i оцiнюванi товари.

     3. При здiйсненнi заходiв, зазначених у попередньому пунктi, дозволяється змiнювати послiдовнiсть операцiй.

     4 За результатами роботи з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв посадова особа здiйснює заходи, передбаченi статтею 54 Кодексу.

     5. Посадова особа здiйснює перевiрку вiдповiдностi обраного декларантом або уповноваженою ним особою методу визначення митної вартостi товарiв умовам, наведеним у главi 9 Кодексу.

     6. При перевiрцi розрахунку, здiйсненого декларантом або уповноваженою ним особою при визначеннi митної вартостi товарiв за основним методом, та чисельного значення заявленої митної вартостi, зокрема, аналiзується:

     включення всiх складових митної вартостi;

     включення всiх платежiв, якi вiдповiдають вимогам, встановленим частинами п'ятою-восьмою статтi 58 Кодексу, до цiни, що була фактично сплачена або пiдлягає сплатi;

     наявнiсть помилок при перенесеннi вiдомостей з документiв, якi пiдтверджують митну вартiсть товарiв, до митної декларацiї та/або до декларацiї митної вартостi (далi - ДМВ);

     наявнiсть арифметичних помилок в митнiй декларацiї, ДМВ або документах, якi пiдтверджують митну вартiсть товарiв;

     наявнiсть помилок при перерахунку сум в iноземнiй та/або нацiональнiй валютах;

     наявнiсть помилок при здiйсненнi нарахувань (наприклад, знижок);

     наявнiсть помилок при перерахуваннi одиниць вимiру оцiнюваного товару на одиницi вимiру товару вiдповiдно до Митного тарифу України.

     7. При перевiрцi розрахунку та числового значення заявленої митної вартостi товарiв здiйснюється перевiрка наявностi у пiдтверджуючих документах всiх вiдомостей в кiлькiсному виразi, використаних при обчисленнi митної вартостi, а саме:

     ДМВ (якщо ДМВ подається);

     митнiй декларацiї графи 12, 20, 22, 31 (в частинi зазначення характеристик товару, якi впливають виключно на рiвень його митної вартостi), 42, 43, 44 (в частинi наявностi реквiзитiв документiв, якi пiдтверджують митну вартiсть товарiв), 45, 46;

     документах, поданих для здiйснення митного контролю та митного оформлення товарiв, для декларування яких не застосовується митна декларацiя (в частинi зазначення характеристик товару, якi впливають виключно на рiвень його митної вартостi);

     рахунку-фактурi або iншому документi, який визначає вартiсть товару.

3. Особливостi аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв окремих видiв товарiв

     1. Посадова особа враховує особливостi формування вартостi нафти та нафтопродуктiв.

     При здiйсненнi аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв щодо митної вартостi нафти та нафтопродуктiв, якi iмпортуються в Україну, необхiдно враховувати значення котирувань, якi публiкуються свiтовим цiновим агентством Platts, вiдповiдно до перiоду поставки товарiв, регiону експорту, вiдомостi про числовi значення складових вартостi, розрахованої за формулою, а також слiд враховувати практику формування цiни товару в залежностi вiд країни експорту, виробника, якостi товару тощо.

     2. При здiйсненнi митного контролю та митного оформлення комплектних об'єктiв посадова особа здiйснює оцiнку вартостi як комплектного об'єкта в цiлому, так i окремих його складових частин.

     3. Посадова особа митного органу, яка здiйснює аналiз, виявлення та оцiнку ризикiв, повинна враховувати особливостi формування вартостi товарiв, якi реалiзуються в порядку бiржової торгiвлi.

     При здiйсненнi аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв товарiв, якi є об'єктом бiржової торгiвлi, цiну договору щодо товару, який iмпортується (вартiсть операцiї), без урахування витрат на доставку, комiсiйних витрат, премiї або знижки за фактичну якiсть товару i премiї продавцю необхiдно порiвнювати з середнiм значенням бiржових котирувань за перiод 10 днiв, що передує датi складання рахунку-фактури (iнвойсу).

     При здiйсненнi аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв на пiдставi сировинних складових, ураховуються данi про вмiст сировини, що використовується для виготовлення цього товару.

     За вiдсутностi даних про щоденнi бiржовi котирування для аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв використовується iнформацiя про середнi значення бiржових котирувань за календарний мiсяць, в якому здiйснювалось вiдвантаження товару.

     4. Посадова особа митного органу, яка здiйснює аналiз, виявлення та оцiнку ризикiв, повинна враховувати особливостi формування вартостi незареєстрованих лiкарських засобiв, якi ввозяться на митну територiю України з метою проведення доклiнiчних дослiджень i клiнiчних випробувань.

     Вiдповiдно до статтi 58 Кодексу митною вартiстю за цiною договору щодо товарiв, якi iмпортуються, є вартiсть операцiї, тобто цiна, що була фактично сплачена або пiдлягає сплатi за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну. У випадках коли продажу на експорт в Україну вiдсутнiй, тобто товари ввозяться лише з метою проведення клiнiчних дослiджень i клiнiчних випробувань, перший метод визначення митної вартостi товарiв (вартiсть операцiї) не може бути застосований. Оскiльки такi лiкарськi засоби новi або випробувальнi, як правило, не можуть бути застосованi методи визначення митної вартостi товарiв за цiною договору щодо iдентичних товарiв, а також за цiною договору щодо подiбних (аналогiчних) товарiв у зв'язку з вiдсутнiстю iмпорту iдентичних або подiбних товарiв. Якщо такi лiкарськi засоби не продаються в Українi, метод на основi вiднiмання вартостi також не може бути застосований для визначення їх митної вартостi. Це означає, що слiд застосовувати метод визначення митної вартостi на основi додавання вартостi (обчислена вартiсть).

     При цьому, метод визначення митної вартостi на основi додавання вартостi (обчислена вартiсть) може бути використаний тiльки за умови надання декларантом або уповноваженою ним особою митному органу iнформацiї вiд виробника товарiв, якi оцiнюються, про їх вартiсть, яка повинна складатися iз сум, визначених згiдно зi статтею 63 Кодексу.

     Якщо декларант або уповноважена ним особа не може або не бажає надати iнформацiю, необхiдну для визначення митної вартостi на основi додавання вартостi (обчислена вартiсть), для визначення митної вартостi оцiнюваних товарiв використовується резервний метод вiдповiдно до статтi 64 Кодексу.

     Митна вартiсть, визначена згiдно з положеннями 64 статтi Кодексу, повинна щонайбiльшою мiрою ґрунтуватися на ранiше визнаних (визначених) митними органами за методами митних вартостях, однак при визначеннi митної вартостi вiдповiдно до цiєї статтi допускається гнучкiсть при застосуваннi методiв 1-5.

     Наприклад, вартiсть операцiї з iдентичними або подiбними (аналогiчними) товарами може бути "гнучко застосована", аби дозволити митному органу використати вартiсть операцiї ввiзних товарiв того самого "класу або виду" та/або виготовлених в рiзних країнах походження.

     Цей вид "гнучкого застосування" дозволяє митному органу використовувати митну вартiсть ранiше iмпортованих лiкарських засобiв, якi належать до тiєї ж фармацевтичної категорiї (наприклад, антигiстамiннi препарати, противоаритмичнi засоби, антидепресанти тощо), або лiкарських засобiв подiбного хiмiчного складу i очiкуваного лiкарського ефекту з iнших країн походження, припустивши, що така iнформацiя доступна для митного органу або декларанта.

4. Взаємодiя посадової особи, що здiйснює аналiз, виявлення та оцiнку ризикiв з посадовими особами iнших пiдроздiлiв митного органу, спецiалiзованими митними органами та структурними пiдроздiлами Держмитслужби України

     1. Пiд час аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв посадова особа, що здiйснює контроль правильностi визначення митної вартостi, взаємодiє з:

     пiдроздiлом митних платежiв митницi;

     пiдроздiлом органiзацiї боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил митницi;

     пiдроздiлом митного оформлення митницi;

     пiдроздiлом митного аудиту митницi;

     пiдроздiлом митних iнформацiйних технологiй митницi;

     Департаментом митних платежiв Держмитслужби України;

     Центральним митним управлiнням лабораторних дослiджень та експертної роботи;

     Департаментом боротьби з контрабандою, аналiзу ризикiв та протидiї корупцiї.

     За необхiдностi посадова особа, що здiйснює контроль правильностi визначення митної вартостi має право звернутись до посадових осiб пiдроздiлiв митного оформлення iнших митниць, в зонi дiяльностi яких здiйснювався митний контроль та митне оформлення товарiв, що перемiщувались на виконання зовнiшньоекономiчного договору щодо оцiнюваних товарiв.

     2. З метою аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв пiсля випуску товарiв у вiльний обiг посадова особа, що здiйснює таку роботу, має право звертатися у встановленому порядку до:

     пiдроздiлу органiзацiї боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил митницi щодо направлення запиту до митних органiв iноземних держав з метою перевiрки даних, поданих декларантом для пiдтвердження заявленої митної вартостi товарiв пiд час митного оформлення цих товарiв;

     пiдроздiлу митного аудиту митницi, в зонi дiяльностi якої зареєстрований суб'єкт зовнiшньоекономiчної дiяльностi, та Департаменту боротьби з контрабандою, аналiзу ризикiв та протидiї корупцiї щодо проведення перевiрок у порядку, передбаченому законодавством;

     пiдроздiлу митних платежiв митницi щодо розрахунку податкiв, якi пiдлягають сплатi/поверненню у зв'язку з прийняттям рiшення про коригування митної вартостi товарiв;

     пiдроздiлу митних iнформацiйних технологiй митницi для отримання вiдповiдних аналiтичних матерiалiв щодо iмпортно-експортних операцiй;

     iнших митних органiв з метою отримання iнформацiї про складовi митної вартостi на iдентичнi та подiбнi товари.

5. Джерела iнформацiї, якi використовуються пiд час роботи з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв

     Пiд час робiт з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв використовуються такi джерела iнформацiї:

     спецiалiзованi програмно-iнформацiйнi комплекси Єдиної автоматизованої iнформацiйної системи Держмитслужби України;

     спецiалiзованi видання, якi мiстять iнформацiю про цiни, сформованi на свiтовому ринку;

     iнформацiя, отримана вiд Держмитслужби України, про цiни на товари та/або сировину, матерiали, комплектуючi, якi входять до складу товарiв;

     iнформацiя, отримана вiд митних органiв iноземних держав за результатами перевiрки автентичностi документiв, якi подавалися пiд час митного контролю та митного оформлення товару;

     iнформацiя, отримана за результатами здiйснення митного контролю, в тому числi, за результатами проведення документальних перевiрок дотримання вимог законодавства з питань державної митної справи;

     iнформацiя, отримана вiд державних органiв, установ та органiзацiй на запити митних органiв та/або Держмитслужби України;

     цiнова iнформацiя, отримана в рамках домовленостей, укладених мiж Держмитслужби України та асоцiацiями, спiлками та iншими об'єднаннями iмпортерiв та виробникiв;

     висновки про якiснi та вартiснi характеристики товарiв, пiдготовленi спецiалiзованими експертними органiзацiями, що мають вiдповiднi повноваження згiдно iз законодавством;

     iнформацiя, отримана в мережi Iнтернет (офiцiйнi сайти виробникiв товарiв, прайс-листи Iнтернет-магазинiв тощо).

Директор Департаменту митних платежiв С.П. Гiла
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.