МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI

ПОВIДОМЛЕННЯ

Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну склотари походженням з Республiки Бiлорусь

     Вiдповiдно до Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" (далi - Закон) на пiдставi заяви АСОЦIАЦIЇ ПIДПРИЄМСТВ СКЛЯНОЇ ПРОМИСЛОВОСТI "СКЛО УКРАЇНИ" рiшенням Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя) вiд 22.12.2021 N АД-526/2021/4411-03 порушено антидемпiнгове розслiдування щодо iмпорту в Україну склотари походженням з Республiки Бiлорусь (далi - розслiдування).

     Зазначеним рiшенням Комiсiї об'єктом розслiдування встановлено товар походженням з Республiки Бiлорусь, що має такий опис:

     склянi ємностi, а саме:

     банки для консервування (стерилiзацiйнi банки) з номiнальною мiсткiстю 0,15 л або бiльше, що класифiкуються за кодом 7010 90 10 90 згiдно з УКТ ЗЕД;

     пляшки для харчових продуктiв i напоїв:

     з безбарвного скла номiнальною мiсткiстю 0,15 л або бiльше, але менше як 2,5 л, що класифiкуються за кодами 7010 90 41 00, 7010 90 43 00, 7010 90 45 00 згiдно з УКТ ЗЕД;

     з кольорового скла номiнальною мiсткiстю бiльш як 0,33 л, але менше як 1 л, що класифiкуються за кодом 7010 90 53 00 згiдно з УКТ ЗЕД (далi - Товар).

     Перiод дослiдження: 01.01.2018 - 31.12.2021.

     Перiод розслiдування: 01.01.2021 - 31.12.2021.

     Вiдповiдно до Закону Комiсiя розглянула поданi Мiнiстерством економiки України звiт та матерiали про результати проведення розслiдування та, за результатами їх розгляду, встановила:

     ТОВ "Склянний Альянс", ПрАТ "Ветропак Гостомельський Склозавод", ТОВ "Малинiвський Склозавод", ПрАТ "Костопiльський завод скловиробiв", ТОВ "Пiскiвський Завод Скловиробiв", ПрАТ "Рокитнiвський скляний завод" та ПрАТ "Вераллiя Україна" є належним нацiональним товаровиробником у розумiннi положень пункту 16 статтi 1 Закону, оскiльки їх частка в загальному виробництвi Товару в Українi становить понад 50 %;

     Товар, який виробляється нацiональним товаровиробником, у розумiннi положень пункту 26 статтi 1 Закону є подiбним до Товару, що є об'єктом розслiдування;

     позитивний висновок щодо наявностi демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Республiки Бiлорусь. Зроблено позитивний висновок щодо обґрунтованостi методу, на пiдставi якого було визначено демпiнгову маржу на рiвнi 49,81 %;

     позитивний висновок щодо зростання за перiод дослiдження обсягiв демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Республiки Бiлорусь як в абсолютних показниках (в 3 рази), так i вiдносно загального виробництва (на 153,34 %) та споживання (на 188,05 %) в Українi подiбного Товару;

     позитивний висновок щодо заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробниковi, що пiдтверджується погiршенням ряду фiнансово-економiчних показникiв за перiод дослiдження, а саме: обсяги виробництва Товару зменшилися на 1,13 %, рiвень використання виробничих потужностей знизився на 4,99 %, обсяги продажу Товару на внутрiшньому ринку України зменшилися на 20,10 %, обсяги залишкiв Товару на складах збiльшилися на 30,40 %, фiнансовий результат вiд продажу на внутрiшнiй ринок України скоротився на 42 %, показник рентабельностi реалiзацiї Товару на внутрiшньому ринку України скоротився на 36,03 %, показник продуктивностi працi знизився на 8,54 %, обсяг здiйснених iнвестицiй зменшився на 59 % тощо;

     маржу шкоди визначено на рiвнi 65,72 % для товару походженням з Республiки Бiлорусь;

     позитивний висновок щодо впливу демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Республiки Бiлорусь на цiни подiбного Товару нацiонального товаровиробника;

     iншi фактори, крiм демпiнгового iмпорту, не мали визначального впливу на стан нацiонального товаровиробника;

     позитивний висновок щодо наявностi причинно-наслiдкового зв'язку мiж демпiнговим iмпортом в Україну Товару походженням з Республiки Бiлорусь та заподiянням iстотної шкоди нацiональному товаровиробнику;

     нацiональнi iнтереси України потребують застосування остаточних антидемпiнгових заходiв.

     Основнi факти та висновки Мiнiстерства економiки України в рамках проведення розслiдування надiслано заiнтересованим сторонам та надано можливiсть надати коментарi.

     Беручи до уваги зазначене та керуючись нормами статтi 16 Закону, Комiсiя прийняла рiшення вiд 13.07.2023 N АД-548/2023/441-01 "Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну склотари походженням з Республiки Бiлорусь", згiдно з яким вирiшила застосувати остаточнi антидемпiнговi заходи щодо iмпорту в Україну товару походженням з Республiки Бiлорусь, що має такий опис:

     склянi ємностi, а саме:

     банки для консервування (стерилiзацiйнi банки) з номiнальною мiсткiстю 0,15 л або бiльше, що класифiкуються за кодом 7010 90 10 90 згiдно з УКТ ЗЕД;

     пляшки для харчових продуктiв i напоїв:

     з безбарвного скла номiнальною мiсткiстю 0,15 л або бiльше, але менше як 2,5 л, що класифiкуються за кодами 7010 90 41 00, 7010 90 43 00, 7010 90 45 00 згiдно з УКТ ЗЕД;

     з кольорового скла номiнальною мiсткiстю бiльш як 0,33 л, але менше як 1 л, що класифiкуються за кодом 7010 90 53 00 згiдно з УКТ ЗЕД.

     Остаточнi антидемпiнговi заходи застосовуються строком на п'ять рокiв шляхом запровадження справляння остаточного антидемпiнгового мита за ставкою 49,81 %.

     Остаточне антидемпiнгове мито справляється у вiдсотках до митної вартостi товару.

     Сплата остаточного антидемпiнгового мита здiйснюється в готiвковiй чи безготiвковiй формi, або шляхом унесення суми мита на депозит, або оформлення вiдповiдного боргового зобов'язання, якщо iнше не передбачено законодавством України.

     Остаточне антидемпiнгове мито стягується митними органами незалежно вiд сплати iнших податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв).

     Застосування остаточних антидемпiнгових заходiв не повинно створювати перешкод для здiйснення митного оформлення товару.

     Iмпорт на митну територiю України товару, що є об'єктом застосування антидемпiнгових заходiв, без сертифiката про походження або iнших документiв про походження товару, визначених мiжнародними угодами про вiльну торгiвлю, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, та в разi неможливостi визначення його походження здiйснюється зi сплатою остаточного антидемпiнгового мита.

     Рiшення Комiсiї вiд 13.07.2023 N АД-548/2023/441-01 набирає чинностi з дня опублiкування цього повiдомлення.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.