КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 29 березня 2024 р. N 359


Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв, доступу до нього та користування ним

     Вiдповiдно до частини одинадцятої статтi 56 Закону України "Про правотворчу дiяльнiсть" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Затвердити Порядок ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв, доступу до нього та користування ним, що додається.

     2. Мiнiстерству юстицiї вжити заходiв до забезпечення державним пiдприємством, яке належить до сфери його управлiння та є адмiнiстратором єдиних та державних реєстрiв, до введення в дiю Закону України "Про правотворчу дiяльнiсть":

     розроблення, тестування, впровадження, супроводження програмного забезпечення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв;

     разом з технiчним адмiнiстратором Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв (ТОВ "IАЦ "ЛIГА") перенесення iнформацiї iз збереженням її цiлiсностi, зв'язкiв мiж нормативно-правовими актами та всiх iнших вiдомостей з Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв, який дiяв до введення в дiю цiєї постанови, до впровадженого програмного забезпечення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв.

     3. Мiнiстерствам, iншим центральним органам виконавчої влади, органам державної влади (за їх згодою) згiдно з пунктом 4 роздiлу XIII Закону України "Про правотворчу дiяльнiсть" протягом 12 мiсяцiв з дня введення в дiю зазначеного Закону подати держателю Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв тексти чинних нормативно-правових актiв, прийнятих ними з 24 серпня 1991 р. до дня введення Закону в дiю та не включених до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв.

     4. Визнати такими, що втратили чиннiсть, постанови Кабiнету Мiнiстрiв України згiдно з перелiком, що додається.

     5. Ця постанова набирає чинностi одночасно з введенням в дiю Закону України "Про правотворчу дiяльнiсть", крiм пункту 2 цiєї постанови, який набирає чинностi з дня її опублiкування.

Прем'єр-мiнiстр України Д. ШМИГАЛЬ

Iнд. 29

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 29 березня 2024 р. N 359

ПОРЯДОК
ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв, доступу до нього та користування ним

Загальнi питання

     1. Цей Порядок визначає механiзм формування i ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв (далi - Реєстр), доступу до нього та користування ним, його iнформацiйного наповнення, перелiк даних, що вносяться до Реєстру.

     2. Реєстр є державною iнформацiйно-комунiкацiйною системою, яка створюється вiдповiдно до вимог статтi 56 Закону України "Про правотворчу дiяльнiсть" (далi - Закон). Метою створення та ведення Реєстру є забезпечення збирання, накопичення, реєстрацiї, ведення облiку та зберiгання нормативно-правових актiв, а також надання доступу до нього та користування ним.

     3. Держателем Реєстру є Мiн'юст.

     4. У цьому Порядку термiни вживаються у такому значеннi:

     1) адмiнiстратор Реєстру - юридична особа публiчного права - державне пiдприємство, яке належить до сфери управлiння Мiн'юсту;

     2) веб-портал Реєстру - сукупнiсть програмних та апаратних засобiв з унiкальною адресою в Iнтернетi, що забезпечують цiлодобовий доступ до реєстрацiйних карток нормативно-правових актiв, текстiв нормативно-правових актiв, зокрема консолiдованих текстiв, у Реєстрi;

     3) консолiдований текст нормативно-правового акта - технiчний iнструмент ознайомлення в Реєстрi з поточною чинною редакцiєю кожної норми права та (або) редакцiєю кожної норми права, чиннiсть якої вiдтермiновано, у вiдповiдному нормативно-правовому актi;

     4) користувачi - фiзичнi, юридичнi особи та об'єднання громадян без статусу юридичної особи, якi мають доступ до iнформацiї, що мiститься в Реєстрi, оприлюднена на веб-порталi Реєстру та Єдиному державному веб-порталi вiдкритих даних;

     5) публiчний реєстратор Реєстру (створювач реєстрової iнформацiї) - посадова особа вiдповiдного структурного пiдроздiлу держателя Реєстру, до повноважень якої належить забезпечення ведення Реєстру, та режимно-секретного пiдроздiлу держателя Реєстру, яка має доступ до Реєстру для вчинення реєстрацiйних дiй у Реєстрi та надання iнформацiї з нього вiдповiдно до законодавства;

     6) реєстрацiйна картка - складова частина Реєстру, в якiй зазначаються реквiзити нормативно-правового акта, текст нормативно-правового акта та змiни до нього;

     7) реєстрацiйний код - система цифрових знакiв, що складається з таких двох частин, як порядковий номер, який присвоюється нормативно-правовому акту пiд час включення його до Реєстру, i рiк включення нормативно-правового акта до Реєстру.

     Iншi термiни вживаються у значеннi, наведеному в Законi, Законах України "Про електронну iдентифiкацiю та електроннi довiрчi послуги", "Про публiчнi електроннi реєстри", "Про доступ до публiчної iнформацiї", "Про захист iнформацiї в iнформацiйно-комунiкацiйних системах".

     5. Власником Реєстру є держава в особi держателя Реєстру.

     6. Фiнансування витрат, пов'язаних iз створенням, формуванням, доопрацюванням, модернiзацiєю та веденням Реєстру, здiйснюється за рахунок джерел, не заборонених законодавством.

     7. Держатель Реєстру:

     1) забезпечує здiйснення органiзацiйних заходiв, пов'язаних iз створенням та забезпеченням функцiонування Реєстру;

     2) здiйснює нормативно-правове, методологiчне та iнформацiйне забезпечення Реєстру;

     3) забезпечує здiйснення фiнансування щодо створення, доопрацювання та супроводження програмного, технiчного i технологiчного забезпечення, iнформацiйного наповнення Реєстру, збереження та захисту даних, що мiстяться в ньому;

     4) здiйснює контроль за функцiонуванням Реєстру, iнформує адмiнiстратора Реєстру про виявленi недолiки у роботi Реєстру, вносить пропозицiї щодо їх усунення та вдосконалення роботи;

     5) надає роз'яснення щодо ведення Реєстру (крiм технiчного та програмного забезпечення Реєстру);

     6) включає нормативно-правовi акти до Реєстру, вносить данi нормативно-правових актiв до реєстрацiйної картки, встановлює iнформацiйнi зв'язки мiж нормативно-правовими актами та мiж текстом первинного нормативно-правового акта та змiнами до нього, контролює правильнiсть встановлення адмiнiстратором Реєстру статусу нормативно-правового акта (набрання, втрата чинностi нормативно-правовим актом, зупинення (припинення) дiї, скасування нормативно-правового акта або окремого його структурного елемента), забезпечує наповнення та ведення довiдникiв у Реєстрi;

     7) надає iнформацiю з Реєстру на запити вiдповiдно до Закону України "Про доступ до публiчної iнформацiї".

     8. Адмiнiстратор Реєстру:

     1) здiйснює заходи iз створення, доопрацювання та супроводження програмного забезпечення Реєстру, технiчне i технологiчне забезпечення, збереження та захист даних, що мiстяться в Реєстрi, надання доступу до Реєстру, проведення навчання щодо роботи з ним та iншi заходи з технiчного адмiнiстрування, визначенi цим Порядком та держателем Реєстру;

     2) здiйснює пiдготовку (форматування), розмiщення тексту первинного нормативно-правового акта та змiн до нього у Реєстрi, а також забезпечує пiдтримку консолiдованих текстiв нормативно-правових актiв;

     3) формує гiперпосилання в Реєстрi;

     4) вносить до Реєстру iнформацiю та здiйснює контроль за набранням, втратою чинностi нормативно-правовим актом, зупиненням (припиненням) дiї, скасуванням нормативно-правового акта або окремого його структурного елемента;

     5) здiйснює разом з держателем Реєстру заходи щодо забезпечення загальнодоступного (крiм iнформацiї з обмеженим доступом), цiлодобового та безоплатного доступу користувачiв до веб-порталу Реєстру, публiчної iнформацiї у формi вiдкритих даних на офiцiйному веб-сайтi держателя Реєстру та на Єдиному державному веб-порталi вiдкритих даних;

     6) здiйснює iншi заходи з адмiнiстрування, визначенi законодавством та цим Порядком.

     9. Реєстр складається з таких модулiв:

     1) модуль нормативно-правових актiв;

     2) модуль реєстрацiї;

     3) модуль архiвних даних;

     4) модуль консолiдованих текстiв нормативно-правових актiв.

     Структура та опис Реєстру затверджуються держателем Реєстру.

     10. Реєстр ведеться державною мовою. Суб'єкти правотворчої дiяльностi подають нормативно-правовi акти державною мовою.

     11. Обробка нормативно-правових актiв у Реєстрi здiйснюється вiдповiдно до вимог, визначених частиною десятою статтi 56 Закону.

     12. Ведення Реєстру здiйснюється за допомогою технiчних i програмних засобiв, якi забезпечують опрацювання, iдентифiкацiю, реєстрацiю, ведення облiку, включення нормативно-правових актiв до Реєстру, автоматичне формування та присвоєння дати включення нормативно-правового акта до Реєстру та реєстрацiйного коду, захист даних, що мiстяться в Реєстрi, вiд несанкцiонованих дiй, оновлення, архiвування та вiдновлення даних, внесених до Реєстру, пошук публiчним реєстратором Реєстру (створювачем реєстрової iнформацiї) та користувачем нормативно-правових актiв за даними, наведеними в пунктi 17 цього Порядку.

Включення нормативно-правових актiв до Реєстру

     13. До Реєстру включаються:

     1) закони, постанови Верховної Ради України, укази Президента України, постанови Кабiнету Мiнiстрiв України, нормативно-правовi акти Нацiонального банку - пiсля їх опублiкування в порядку, встановленому законом;

     2) пiдзаконнi нормативно-правовi акти, прийнятi (виданi) суб'єктами правотворчої дiяльностi, необхiднiсть державної реєстрацiї яких передбачена законодавством, - пiсля їх державної реєстрацiї;

     3) iншi нормативно-правовi акти, необхiднiсть включення до Реєстру яких передбачена законом.

     14. Нормативно-правовi акти (їх копiї), визначенi пiдпунктом 1 пункту 13 цього Порядку, подаються вiдповiдним суб'єктом правотворчої дiяльностi держателю Реєстру для включення до Реєстру протягом 24 годин з дня їх опублiкування у порядку, визначеному законом.

     Нормативно-правовi акти (їх копiї), визначенi пiдпунктом 2 пункту 13 цього Порядку, подаються вiдповiдним суб'єктом правотворчої дiяльностi держателю Реєстру протягом трьох робочих днiв з дня їх прийняття для державної реєстрацiї та включення до Реєстру.

     15. Нормативно-правовi акти (їх копiї) подаються через систему електронної взаємодiї органiв виконавчої влади з накладенням квалiфiкованого електронного пiдпису та включаються до Реєстру його програмними засобами.

     16. Держатель Реєстру включає до Реєстру з присвоєнням реєстрацiйного коду:

     1) нормативно-правовий акт, визначений пiдпунктом 1 пункту 13 цього Порядку, - протягом 24 годин з дня його отримання;

     2) пiдзаконний нормативно-правовий акт, що пiдлягає державнiй реєстрацiї, - протягом 24 годин з дня його державної реєстрацiї.

     17. До Реєстру вносяться такi реєстровi данi про нормативно-правовий акт:

     1) назва суб'єкта правотворчої дiяльностi, що прийняв (видав) нормативно-правовий акт;

     2) дата i номер нормативно-правового акта;

     3) назва нормативно-правового акта;

     4) текст нормативно-правового акта;

     5) iнформацiя про опублiкування нормативно-правового акта та дату набрання ним чинностi;

     6) дата державної реєстрацiї пiдзаконного нормативно-правового акта iз зазначенням реєстрацiйного номера (для пiдзаконних нормативно-правових актiв, зареєстрованих до набрання чинностi цим Порядком);

     7) дата включення нормативно-правового акта до Реєстру iз зазначенням реєстрацiйного коду.

     18. У разi внесення змiн до нормативно-правового акта для ознайомлення з поточною чинною редакцiєю кожної норми права та (або) редакцiєю кожної норми права, чиннiсть якої вiдтермiновано, у вiдповiдному нормативно-правовому актi формується консолiдований текст нормативно-правового акта, який сукупно включає:

     1) текст первинного нормативно-правового акта;

     2) змiни до нормативно-правового акта та (або) iншi дiї, визначенi частиною другою статтi 46 Закону, внесенi нормативно-правовими актами, що набрали чинностi;

     3) змiни до нормативно-правового акта та (або) iншi дiї, визначенi частиною другою статтi 46 Закону, внесенi нормативно-правовими актами, що опублiкованi у встановленому Законом порядку, набрання чинностi яких вiдтермiновано на визначений строк (за їх наявностi).

     Консолiдований текст повинен забезпечувати доступ користувача до текстiв нормативно-правового акта та нормативно-правових актiв, якими вносяться до нього змiни чи передбачаються iншi дiї, визначенi частиною другою статтi 46 Закону, шляхом гiперпосилання.

     19. Публiчний реєстратор Реєстру (створювач реєстрової iнформацiї) здiйснює такi реєстрацiйнi дiї з накладенням квалiфiкованого електронного пiдпису:

     1) забезпечує проведення перевiрки автоматично сформованих даних про нормативно-правовий акт та в разi потреби приводить їх у вiдповiднiсть;

     2) включає нормативно-правовий акт до Реєстру з автоматичним формуванням та присвоєнням дати включення та реєстрацiйного коду;

     3) доповнює автоматично сформованi данi iнформацiєю про опублiкування нормативно-правового акта та дату набрання ним чинностi;

     4) у разi внесення змiн до нормативно-правового акта та (або) вчинення iнших дiй, визначених частиною другою статтi 46 Закону, контролює своєчаснiсть та якiсть пiдготовки адмiнiстратором Реєстру консолiдованого тексту нормативно-правового акта;

     5) встановлює iнформацiйнi зв'язки мiж нормативно-правовими актами в Реєстрi та зв'язки мiж текстом первинного нормативно-правового акта в Реєстрi та змiнами до нього;

     6) контролює правильнiсть встановлення статусу нормативно-правового акта (набрання, втрата чинностi нормативно-правовим актом, зупинення (припинення) дiї, скасування нормативно-правового акта або окремого його структурного елемента);

     7) вiдповiдає за ведення довiдникiв у Реєстрi;

     8) здiйснює пошук нормативно-правових актiв у Реєстрi за даними, наведеними в пунктi 17 цього Порядку;

     9) надає iнформацiю з Реєстру на запит вiдповiдно до Закону України "Про доступ до публiчної iнформацiї".

     20. Нормативно-правовi акти, поданi суб'єктами правотворчої дiяльностi держателю Реєстру для включення до Реєстру, та iншi данi про нормативно-правовий акт згiдно з пiдпунктами 1 - 4 пункту 17 цього Порядку включаються до Реєстру шляхом iнформацiйної взаємодiї мiж системою електронного документообiгу держателя Реєстру, що iнтегрується iз системою взаємодiї органiв виконавчої влади, та Реєстром.

     21. Нормативно-правовий акт, що мiстить службову iнформацiю, включається до вiдповiдного роздiлу Реєстру з обмеженням "Для службового користування".

     22. Нормативно-правовий акт, що мiстить державну таємницю, включається до вiдповiдного роздiлу Реєстру з обмеженням "Таємно". Включення такого акта здiйснюється режимно-секретним пiдроздiлом держателя Реєстру з присвоєнням дати включення та реєстрацiйного коду.

Доступ до Реєстру та користування ним

     23. Iнформацiя з Реєстру є вiдкритою, загальнодоступною (крiм iнформацiї з обмеженим доступом) та публiчною iнформацiєю у формi вiдкритих даних, що надається безоплатно, i пiдлягає оприлюдненню на офiцiйному веб-сайтi держателя Реєстру та Єдиному державному веб-порталi вiдкритих даних.

     24. Доступ до Реєстру є вiльним, безоплатним та здiйснюється через веб-портал Реєстру шляхом пошуку, перегляду, друку реєстрацiйних карток нормативно-правових актiв, текстiв нормативно-правових актiв та консолiдованих текстiв нормативно-правових актiв.

     25. Iнформацiя з Реєстру надається на запит вiдповiдно до Закону України "Про доступ до публiчної iнформацiї".

     Держатель Реєстру на запит користувача може надати в паперовiй або електроннiй формi копiю тексту нормативно-правового акта та (або) консолiдованого тексту нормативно-правового акта.

     26. У момент вiдтворення копiї тексту нормативно-правового акта за допомогою програмного забезпечення Реєстру на кожнiй сторiнцi нормативно-правового акта або консолiдованого тексту нормативно-правового акта зазначаються:

     1) квалiфiкований електронний пiдпис публiчного реєстратора Реєстру (створювача реєстрової iнформацiї);

     2) дата i час вiдтворення;

     3) загальна кiлькiсть сторiнок та номер сторiнки.

     За одержання паперових копiй текстiв нормативно-правових актiв з Реєстру справляється плата вiдповiдно до граничних норм витрат на копiювання або друк документiв, що надаються за запитом на iнформацiю, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13 липня 2011 р. N 740 (Офiцiйний вiсник України, 2011 р., N 54, ст. 2150; 2020 р., N 10, ст. 392), та розмiру фактичних витрат на копiювання або друк документiв, що надаються за запитом на iнформацiю, затвердженого держателем Реєстру.

     27. Органи державної влади та органи мiсцевого самоврядування пiд час здiйснення своїх функцiй одержують iнформацiю з Реєстру безоплатно.

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 29 березня 2024 р. N 359

ПЕРЕЛIК
постанов Кабiнету Мiнiстрiв України, що втратили чиннiсть

     1. Постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 23 квiтня 2001 р. N 376 "Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв та користування ним" (Офiцiйний вiсник України, 2001 р., N 17, ст. 747).

     2. Пункт 17 змiн, що вносяться до постанов Кабiнету Мiнiстрiв України, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 11 жовтня 2002 р. N 1510 (Офiцiйний вiсник України, 2002 р., N 42, ст. 1933).

     3. Пункт 2 змiн, що вносяться до актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21 листопада 2011 р. N 1180 (Офiцiйний вiсник України, 2011 р., N 90, ст. 3266).

     4. Пункт 2 змiн, що вносяться до постанов Кабiнету Мiнiстрiв України щодо зарахування до державного бюджету коштiв за надання права доступу, користування, внесення та одержання iнформацiї з реєстрiв, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12 вересня 2012 р. N 1077 (Офiцiйний вiсник України, 2012 р., N 90, ст. 3651).

     5. Пункт 3 змiн, що вносяться до постанов Кабiнету Мiнiстрiв України, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21 жовтня 2015 р. N 874 (Офiцiйний вiсник України, 2015 р., N 89, ст. 2967).

     6. Постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 24 лютого 2016 р. N 122 "Про внесення змiн до Порядку ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв та користування ним" (Офiцiйний вiсник України, 2016 р., N 18, ст. 737).

     7. Пункт 1 змiн, що вносяться до постанов Кабiнету Мiнiстрiв України, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 серпня 2017 р. N 608 "Деякi питання пiдготовки проектiв актiв законодавства в електроннiй формi" (Офiцiйний вiсник України, 2017 р., N 69, ст. 2073).

     8. Постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27 лютого 2019 р. N 146 "Про внесення змiни до Порядку ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв та користування ним" (Офiцiйний вiсник України, 2019 р., N 19, ст. 664).

     9. Постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 грудня 2019 р. N 1057 "Про внесення змiн до Порядку ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв та користування ним" (Офiцiйний вiсник України, 2020 р., N 2, ст. 74).

     10. Постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27 сiчня 2021 р. N 59 "Про внесення змiн до Порядку ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв та користування ним" (Офiцiйний вiсник України, 2021 р., N 11, ст. 464).

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.