МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI
ПОВIДОМЛЕННЯ
Про застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну радiаторiв для опалення походженням з Турецької Республiки та Китайської Народної Республiки
Вiдповiдно до Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" (далi - Закон) на пiдставi скарги товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю "САН ТЕХ РАЙ" та товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю "ЮТЕРМ УКРАЇНА" рiшенням Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя) вiд 12.04.2024 N АД-561/2024/441-01 порушено антидемпiнгове розслiдування щодо iмпорту в Україну радiаторiв для опалення походженням з Турецької Республiки та Китайської Народної Республiки (далi - розслiдування).
Зазначеним рiшенням Комiсiї об'єктом розслiдування встановлено товар, що має такий опис:
радiатори для опалення (сталевi, алюмiнiєвi, бiметалевi), що класифiкуються за кодами ex7322 19 00 00, ex7615 20 00 00, ex7616 99 10 00, ex7616 99 90 00 згiдно з УКТ ЗЕД.
Позначка "ex" поряд з класифiкацiйним кодом означає, що розслiдування здiйснюється щодо товарiв, опис яких визначено у рiшеннi (далi - Товар).
Країни походження Товару: Турецька Республiка та Китайська Народна Республiка.
Дослiдження фактiв щодо наявностi демпiнгового iмпорту здiйснювалось у межах перiоду розслiдування, який безпосередньо передував порушенню розслiдування: 01.04.2023 - 31.03.2024 (далi - перiод розслiдування).
Дослiдження фактiв щодо наявностi заподiяння шкоди нацiональному товаровиробниковi, а також встановлення факту наявностi причинно-наслiдкового зв'язку мiж демпiнговим iмпортом та нанесенням шкоди нацiональному товаровиробнику здiйснювалось в рамках перiоду дослiдження: 01.01.2021 - 31.03.2024 (далi - перiод дослiдження).
Вiдповiдно до Закону Комiсiя розглянула поданi Мiнiстерством економiки України матерiали про хiд проведення розслiдування та, за результатами їх розгляду, встановила:
товариство з обмеженою вiдповiдальнiстю "САН ТЕХ РАЙ" та товариство з обмеженою вiдповiдальнiстю "ЮТЕРМ УКРАЇНА" є належним нацiональним товаровиробником у розумiннi положень пункту 16 статтi 1 Закону, оскiльки їх частка в загальному виробництвi Товару в Українi становить понад 50 %;
Товар, який виробляється нацiональним товаровиробником, у розумiннi положень пункту 26 статтi 1 Закону є подiбним до Товару, що є об'єктом розслiдування;
попереднiй позитивний висновок щодо наявностi протягом перiоду розслiдування демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Турецької Республiки та Китайської Народної Республiки. Розрахунок попередньої демпiнгової маржi здiйснено на основi порiвняння середнiх цiн реалiзацiї Товару на внутрiшнiх ринках Турецької Республiки та Китайської Народної Республiки (на умовах поставки EXW, без врахування ПДВ) з середнiми цiнами iмпорту в Україну Товару походженням з Турецької Республiки та Китайської Народної Республiки, скоригованих на середнi витрати з транспортування Товару вiд портiв Турецької Республiки та Китайської Народної Республiки до кордону України, у вiдсотках до митної вартостi Товару. Зроблено попереднiй позитивний висновок щодо обґрунтованостi методу, на пiдставi якого було визначено попередню демпiнгову маржу на рiвнi 41,86 % для виробникiв та експортерiв Товару походженням з Турецької Республiки та на рiвнi 42 % для виробникiв та експортерiв Товару походженням з Китайської Народної Республiки;
попереднiй позитивний висновок щодо заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробниковi. За перiод дослiдження вiдбулось погiршення ряду фiнансово-економiчних показникiв нацiонального товаровиробника: обсягiв виробництва - на 74,56 %, виробничих потужностей - на 13,75 %, рiвня використання виробничих потужностей - на 70,5 %, обсягiв реалiзацiї Товару на внутрiшньому ринку України - на 40,97 %, рентабельностi реалiзацiї Товару на внутрiшньому ринку України - на 2095,19 %, фiнансового результату вiд реалiзацiї Товару на внутрiшньому ринку України - на 1606,24 %, кiлькостi працiвникiв, зайнятих у виробництвi подiбного Товару - на 37,22 %, продуктивностi працi - на 59,47 % та обсягiв здiйснених iнвестицiй у доларовому еквiвалентi - на 78,69 %. При цьому наявнi факти, якi вказують на ймовiрнiсть заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробниковi вже впродовж проведення розслiдування, а саме зростання обсягiв iмпорту Товару походженням з Турецької Республiки та Китайської Народної Республiки у I кв. 2024 р. порiвняно з I кв. 2023 р. на 157,13 %, порiвняно з I кв. 2021 р. - на 21,19 % за умов низхiдної динамiки середнiх цiн такого iмпорту. Враховуючи наявнiсть значного експортного потенцiалу Турецької Республiки та Китайської Народної Республiки, ситуацiя, що склалась, потребує вжиття невiдкладних заходiв для запобiгання заподiяння шкоди нацiональному товаровиробнику на етапi проведення розслiдування;
попереднiй позитивний висновок щодо наявностi причинно-наслiдкового зв'язку мiж демпiнговим iмпортом в Україну Товару походженням з Турецької Республiки та Китайської Народної Республiки та заподiянням iстотної шкоди нацiональному товаровиробнику, що пiдтверджується наступним:
- обсяг iмпорту в Україну Товару походженням з Турецької Республiки та Китайської Народної Республiки протягом перiоду дослiдження збiльшився вiдносно споживання подiбного товару в Українi на 31,27 %, вiдносно виробництва - на 173,29 %;
- демпiнговий iмпорт в Україну Товару походженням з Турецької Республiки та Китайської Народної Республiки здiйснювався на таких умовах, що перешкоджали значному зростанню цiн на подiбний Товар нацiонального товаровиробника, яке мало б мiсце за умови вiдсутностi демпiнгового iмпорту;
- протягом перiоду дослiдження був присутнiй вплив iнших факторiв, що пов'язанi з воєнними дiями на територiї України та експортною дiяльнiстю нацiонального товаровиробника. Водночас вплив таких факторiв не виключає попередньо встановленого факту щодо наявностi причинно-наслiдкового зв'язку мiж демпiнговим iмпортом та заподiянням iстотної шкоди нацiональному товаровиробнику;
нацiональнi iнтереси України вимагають застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв з метою запобiгання заподiянню шкоди нацiональному товаровиробнику.
Беручи до уваги зазначене та керуючись положеннями статтi 14 Закону, Комiсiя прийняла рiшення вiд 15.10.2024 N АД-568/2024/441-01 "Про застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну радiаторiв для опалення походженням з Турецької Республiки та Китайської Народної Республiки", згiдно з яким застосувала попереднi антидемпiнговi заходи щодо iмпорту в Україну товару походженням з Турецької Республiки та Китайської Народної Республiки, що має такий опис:
радiатори для опалення (сталевi, алюмiнiєвi, бiметалевi) (за виключенням сушарок для рушникiв, водяних внутрiшньопiдлогових конвекторiв та дизайнерських радiаторiв (вертикальних та горизонтальних трубчастих), що класифiкуються за кодами ex 7322 19 00 00, ex 7616 99 10 00, ex 7616 99 90 00 згiдно з УКТ ЗЕД.
Позначка "ex" поряд з класифiкацiйним кодом означає, що антидемпiнговi заходи застосовуються щодо товарiв, опис яких визначено у рiшеннi.
Орiєнтовний типовий зовнiшнiй вигляд алюмiнiєвих та бiметалевих радiаторiв
Орiєнтовний типовий зовнiшнiй вигляд сталевих радiаторiв
Попереднi антидемпiнговi заходи застосовуються строком на чотири мiсяцi шляхом запровадження справляння попереднього антидемпiнгового мита за ставками:
для виробникiв та експортерiв товару походженням з Турецької Республiки - 41,86 %;
для виробникiв та експортерiв товару походженням з Китайської Народної Республiки - 42 %.
Попереднє антидемпiнгове мито справляється у вiдсотках до митної вартостi товару.
Сплата попереднього антидемпiнгового мита здiйснюється в готiвковiй чи безготiвковiй формi, або шляхом унесення суми мита на депозит, або оформлення вiдповiдного боргового зобов'язання, якщо iнше не передбачено законодавством України.
Попереднє антидемпiнгове мито справляється митними органами України незалежно вiд сплати iнших податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв).
Застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв не повинно створювати перешкод для здiйснення митного оформлення товару.
Iмпорт на митну територiю України товару, що є об'єктом застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв, без сертифiката про походження або iнших документiв про походження товару, визначених мiжнародними угодами про вiльну торгiвлю, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, та у разi неможливостi визначення його походження, здiйснюється зi сплатою попереднього антидемпiнгового мита за найвищою ставкою.
Рiшення Комiсiї вiд 15.10.2024 N АД-568/2024/441-01 набирає чинностi через 5 днiв з дня опублiкування цього повiдомлення.
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |