МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI

РIШЕННЯ

вiд 7 грудня 2000 року N АД-12/2000/52-45


Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо експортних поставок електроенергiї до Болгарiї, Республiки Молдова, Республiки Польща, Румунiї, Словацької Республiки, Чеської Республiки та Угорської Республiки

     Вiдповiдно до абзацу другого частини сьомої статтi 9 Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" Мiжвiдомча комiсiя з мiжнародної торгiвлi (далi - Мiжвiдомча комiсiя) на своєму засiданнi вiд 7 грудня 2000 року розглянула Звiт Мiнiстерства економiки України (далi - Мiнiстерство) про результати антидемпiнгового розслiдування щодо експортних поставок електроенергiї до Болгарiї, Республiки Молдова, Республiки Польща, Румунiї, Словацької Республiки, Чеської Республiки та Угорської Республiки та рекомендацiї Мiнiстерства про доцiльнiсть застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо експортних поставок електроенергiї до Болгарiї, Республiки Молдова, Республiки Польща, Румунiї, Словацької Республiки, Чеської Республiки та Угорської Республiки.

     1. На цьому засiданнi було встановлено:

     1.1. 23 листопада 1999 року за поданням Генеральної прокуратури України було порушено та проводилося антидемпiнгове розслiдування щодо експортних поставок електроенергiї до Болгарiї, Республiки Молдова, Республiки Польща, Румунiї, Словацької Республiки, Чеської Республiки та Угорської Республiки.

     1.2. У процесi антидемпiнгового розслiдування, що проводилося Мiнiстерством, було зроблено попереднiй та остаточний позитивний висновок щодо наявностi демпiнгу та шкоди, яка є його наслiдком.

     1.3. З огляду на попереднiй позитивний висновок щодо наявностi демпiнгу та шкоди, яка є його наслiдком, та з метою запобiгання подальшому заподiянню iстотної шкоди та загрози її заподiяння Мiнiстерство економiки України прийняло рiшення про застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв щодо експортних поставок електроенергiї до Болгарiї, Республiки Молдова, Республiки Польща, Румунiї, Словацької Республiки, Чеської Республiки та Угорської Республiки.

     1.4. 16 серпня 2000 року Мiнiстерство видало наказ вiд 16.08.2000 р. N 178 стосовно застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв щодо експортних поставок електроенергiї до Болгарiї, Республiки Молдова, Республiки Польща, Румунiї, Словацької Республiки, Чеської Республiки та Угорської Республiки.

     1.5. Вiдповiдно до наказу Мiнiстерства вiд 16 серпня 2000 року N 178 попереднi антидемпiнговi заходи застосовувалися у зв'язку з демпiнговими поставками електроенергiї, що заподiювали iстотну шкоду та загрожували її заподiянням.

     1.6. Попереднi антидемпiнговi заходи були застосованi за рiшенням Мiжвiдомчої комiсiї строком на чотири мiсяцi вiд дати опублiкування такого рiшення.

     1.7. Попереднi антидемпiнговi заходи щодо експортних поставок електроенергiї до країн iмпорту застосовувалися шляхом встановлення мiнiмальної цiни, еквiвалентної 0,019 долара США, та остаточного антидемпiнгового мита на експортнi поставки електроенергiї, у разi її поставки за цiною нижче мiнiмальної.

     1.8. Протягом строку застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв Мiнiстерство економiки України продовжило здiйснення антидемпiнгового розслiдування.

     1.9. У процесi антидемпiнгового розслiдування, що проводилося Мiнiстерством економiки України, було остаточно встановлено, що:

     1.9.1. Демпiнговi експортнi поставки електроенергiї здiйснювало ТОВ "Енергоальянс";

     1.9.2. ДПЗД "Укрiнтеренерго" не здiйснювало демпiнговi експортнi поставки електроенергiї та був вiдсутнiм факт демпiнгу та заподiяння шкоди у зв'язку з експортними поставками електроенергiї, що здiйснювало ДПЗД "Укрiнтеренерго";

     1.9.3. Мали мiсце демпiнговi поставки електроенергiї до Республiки Молдова;

     1.9.4. Iснувала загроза нових демпiнгових експортних поставок до Болгарiї, Республiки Молдова, Республiки Польща, Румунiї, Словацької Республiки, Чеської Республiки та Угорської Республiки;

     1.9.5. Цi демпiнговi експортнi поставки зростали у значних обсягах протягом перiоду розслiдування та у процесi цього розслiдування стосовно попереднiх перiодiв;

     1.9.6. Цi демпiнговi експортнi поставки зростали у вiдносних або

     в абсолютних величинах стосовно обсягiв виробництва чи споживання в Українi електроенергiї;

     1.9.7. Внаслiдок цих демпiнгових експортних поставок заподiювалася шкода українським експортерам;

     1.9.8. Ця шкода була визначена у двох з трьох її форм, а саме як iстотна шкода та загроза заподiяння iстотної шкоди;

     1.9.9. Iснувала iстотна шкода i загроза її заподiяння українським експортерам;

     1.9.10. Iснував причинно-наслiдковий зв'язок мiж зазначеними демпiнговими експортними поставками та заподiянням шкоди.

     1.10. За остаточними результатами антидемпiнгового розслiдування Мiнiстерство зробило остаточний позитивний висновок щодо наявностi демпiнгу та шкоди, яка є наслiдком цього демпiнгу, та що нацiональнi iнтереси потребують застосування остаточних антидемпiнгових заходiв.

     1.11. З урахуванням Генеральної угоди з тарифiв i торгiвлi (ГАТТ), угод Свiтової органiзацiї торгiвлi (зокрема Антидемпiнгового кодексу СОТ i Антисубсидицiйного кодексу СОТ) i практики ГАТТ/СОТ застосування антидемпiнгових заходiв щодо експортних поставок з країни експорту до країни iмпорту суперечить положенням Статтi VI ГАТТ та вiдповiдним угодам про її iмплементацiю.

     1.11.1. Вiдповiдно до статтi 2 Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" запроваджується принцип неприпустимостi демпiнгу при ввезеннi та вивезеннi товарiв.

     1.11.2. Вiдповiдно до статтi 13 Закону України "Про Єдиний митний тариф" встановлюється, що факт демпiнгу має мiсце у разi вивезення за межi митної територiї України товарiв за цiною, iстотно нижчою за цiни iнших експортерiв подiбних або безпосередньо конкуруючих товарiв на момент цього вивезення, якщо таке вивезення заподiює шкоду.

     1.11.3. Вiдповiдно до статтi 26 Закону України "Про Єдиний митний тариф" у разi, якщо мiжнародним договором України встановлено iншi правила, нiж тi, що мiстяться у цьому Законi та iнших актах законодавства України про митний тариф, то застосовуються правила мiжнародного договору.

     1.11.4. У мiжнародних договорах України з Естонською Республiкою, Європейським Спiвтовариством, Канадою, Литовською Республiкою, Королiвством Норвегiя, Республiкою Словенiя, Швейцарською Конфедерацiєю Україна взяла зобов'язання щодо застосування антидемпiнгових i компенсацiйних заходiв вiдповiдно до Статей VI, XVI, XXIII ГАТТ та угод про їх застосування (зокрема, Антидемпiнгового кодексу СОТ i Антисубсидицiйного кодексу СОТ).

     1.11.5. Параграф 1 Статтi VI ГАТТ запроваджує заборону демпiнгування, якщо воно заподiює шкоду в однiй з її форм, а параграф

     2 Статтi VI дозволяє запровадити справляння мита з товарiв, що є об'єктом демпiнгу або субсидування. Ця норма не вказує на дiї країн експорту. Тому Стаття VI ГАТТ не запроваджує обгрунтування для заходiв, що обмежують експорт або продаж на експорт товару, всупереч параграфу 1 Статтi XI ГАТТ. Таким чином, Стаття VI ГАТТ недвозначно забороняє будь-якiй 2 сторонi, що домовляється, застосування щодо iмпорту будь-яких iнших заходiв, за винятком антидемпiнгових або компенсацiйних, для нейтралiзацiї демпiнгування або субсидування.

     1.11.6. У 1988 роцi питання застосування iнших заходiв, за винятком антидемпiнгових або компенсацiйних, для нейтралiзацiї демпiнгування або субсидування, було об'єктом розгляду Комiтету ГАТТ

     з антидемпiнгової практики. За висновками цього комiтету була пiдтверджена заборона на застосування будь-яких iнших заходiв, за винятком антидемпiнгових або компенсацiйних, для нейтралiзацiї демпiнгування або субсидування.

     1.11.7. Будь-якi висновки Комiтету ГАТТ з антидемпiнгової практики є обов'язковими для всiх країн - членiв СОТ.

     1.11.8. В Антидемпiнговому кодексi СОТ (параграф 18.1 статтi 18 "Прикiнцевi положення") i Антисубсидицiйному кодексi СОТ (параграф 32.1 статтi 32 "Iншi прикiнцевi положення") були запровадженi вiдповiднi положення про заборону застосування до демпiнгування або субсидування iнших заходiв, нiж антидемпiнговi або компенсацiйнi. У виносках до цих параграфiв вiдповiднi норми також не дозволяють (без згоди СОТ) застосовувати iншi заходи, нiж антидемпiнговi або компенсацiйнi.

     1.11.9. Положення Статей VI, XVI, XX ГАТТ та угод про їх застосування (зокрема, Антидемпiнгового кодексу СОТ i Антисубсидицiйного кодексу СОТ) є обов'язковими для України у стосунках з Естонською Республiкою, Європейським Спiвтовариством, Канадою, Литовською Республiкою, Королiвством Норвегiя, Республiкою Словенiя, Швейцарською Конфедерацiєю.

     1.11.10. Таким чином, у двостороннiх вiдносинах з Естонською Республiкою, Європейським Спiвтовариством, Канадою, Литовською Республiкою, Королiвством Норвегiя, Республiкою Словенiя, Швейцарською Конфедерацiєю забороняється застосування антидемпiнгових i компенсацiйних заходiв щодо експортних поставок будь-яких товарiв.

     1.12. Вiдповiдно до статтi 2 Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" та статтi 13 Закону України "Про Єдиний митний тариф" не забороняється застосування антидемпiнгових заходiв щодо експортних поставок електроенергiї до Болгарiї, Республiки Молдова, Республiки Польща, Румунiї, Словацької Республiки, Чеської Республiки та Угорської Республiки.

     1.13. Будь-якi антидемпiнговi заходи щодо експортних поставок з країни експорту до країни iмпорту є надзвичайними заходами, що не заохочуються СОТ.

     1.14. Будь-якi антидемпiнговi, компенсацiйнi та спецiальнi заходи щодо експортних поставок з України можуть застосовуватися вiдповiдно до чинного законодавства України (зокрема, до статей 11 - 15 Закону України "Про Єдиний митний тариф" виключно до дати вступу України до СОТ та у перехiдний перiод (якщо на це буде згода СОТ), а пiсля цiєї дати - щодо експорту до країн, що не є членами СОТ.

     2. Беручи до уваги зазначене вище, на виконання Законiв України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" та "Про Єдиний митний тариф" Мiжвiдомча комiсiя вирiшила:

     2.1. Звiт Мiнiстерства про результати антидемпiнгового розслiдування щодо експортних поставок електроенергiї до Болгарiї, Республiки Молдова, Республiки Польща, Румунiї, Словацької Республiки, Чеської Республiки та Угорської Республiки прийняти до уваги;

     2.2. Застосувати остаточнi антидемпiнговi заходи щодо експортних поставок електроенергiї до країн iмпорту шляхом встановлення мiнiмальної цiни, еквiвалентної 0,019 долара США за одну кiловат-годину, та остаточного антидемпiнгового мита на експортнi поставки електроенергiї; ставка остаточного антидемпiнгового мита має дорiвнювати 53,6 % вiд вартостi експортних поставок електроенергiї до країн iмпорту у разi її поставки за цiною нижче мiнiмальної;

     2.3. У вiдповiдностi до статтi 16 Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" антидемпiнгове розслiдування щодо експортних поставок електроенергiї до Болгарiї, Республiки Молдова, Республiки Польща, Румунiї, Словацької Республiки, Чеської Республiки та Угорської Республiки припинити;

     2.4. Мiнiстерству економiки України поiнформувати Кабiнет Мiнiстрiв України та Генеральну прокуратуру України про результати проведення цього антидемпiнгового розслiдування;

     2.5. Мiнiстерству економiки України забезпечити публiкацiю повiдомлення про це рiшення у засобах масової iнформацiї.

     3. Це рiшення набирає чинностi з дня опублiкування повiдомлення.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.