ЄС встановив остаточне мито на імпорт китайських електрокарів
ЄС встановив остаточне мито на імпорт китайських електрокарів: список
Китайські електромобілі BYD, Geely, Tesla на території Євросоюзу продаватимуться дорожче, ніж раніше
Європейська комісія завершила антисубсидійне розслідування імпорту електромобілів з Китаю та запровадила компенсаційне мито терміном на п'ять років. Найбільші китайські автовиробники платитимуть від 17% до 35,3% мита через загрозу економічних збитків для виробників ЄС через несправедливе субсидування, йдеться на сайті Єврокомісії.
"Розслідування показало, що ланцюжок створення вартості BEV [акумуляторні електромобілі] у Китаї виграє від несправедливого субсидування, що створює загрозу економічної шкоди для виробників BEV у ЄС", - йдеться у комюніке ЄК.
Розмір мит для різних виробників відрізнятиметься:
- BYD: 17,0%
- Geely: 18,8%
- SAIC: 35,3%
- Тесла: 7,8%
- Інші компанії, які співпрацювали в ході розслідування: 20,7%
- Не компанії, що не співпрацювали: 35,3%
Ці мита додаються до чинної ставки в 10%.
Єврокомісія моніторитиме ефективність заходів та залишатиме можливість для переговорів з Китаєм щодо альтернативних рішень.
Виробники можуть також запросити прискорений перегляд для встановлення індивідуальної ставки мита.
Антисубсидійне розслідування вперше анонсувала президент Європейської комісії Урсула фон дер Ляйєн у вересні 2023 року через швидке зростання експорту дешевих електромобілів з Китаю до ЄС. Мета цих заходів – забезпечити чесну конкуренцію та захистити європейську промислову базу.
З червня 2024 року Євросоюз запровадив попередні мита на китайські електрокари.
Китай у відповідь почав обмежувати деякі європейські товари (такі як алкоголь та м'ясо ) і подав офіційну скаргу до Світової організації торгівлі.