З 1 квітня лише в електронному форматі - харківські митники під час брифінгу ознайомили зі змінами у ввезенні гуманітарної допомоги
Продовжуємо інформувати та роз’яснювати! На онлайн платформі Харківський прес - клуб відбувся брифінг на тему «Про закінчення перехідного періоду у Порядку ввезення гуманітарної допомоги».
Спікер - співробітник управління забезпечення митного контролю та оформлення Харківської митниці Володимир Шевцов проінформував, які зміни у Порядку ввезення, реєстрації та обліку гуманітарної допомоги відбудуться з 1 квітня 2024 року.
Головне - 1 квітня закінчується перехідний період, коли отримувачі гуманітарної допомоги могли обирати один із двох варіантів завезення та обліку гуманітарної допомоги – паперовий або цифровий. Лишиться виключно цифровий. Відповідно, з 1 квітня декларування та облік гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану здійснюватиметься виключно в автоматизованій системі реєстрації гуманітарної допомоги, що передбачає автоматичну реєстрацію отримувачів гуманітарної допомоги в Єдиному реєстрі, внесення ними даних про товари гуманітарної допомоги, які надходять в Україну, та подання протягом трьох місяців звіту про їх наявність та розподіл.
Нагадаємо - з 1 грудня 2023 року набрав чинності Порядок пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ №953 від 05.09. 2023 із змінами, внесеними постановою КМУ №1216 від 20.11.2023 «Про внесення до деяких постанов КМУ змін щодо реєстрації та обліку гуманітарної допомоги та її отримувачів у період воєнного стану».
- завозити гуманітарну допомогу в Україну можуть отримувачі – юридичні особи, зареєстровані в Реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги. Це норма чинного законодавства.
- зареєструватись в Реєстрі можна онлайн за допомогою КЕП на сайті (https://good.gov.ua/)Автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги.
- автоматизована система реєстрації гуманітарної допомоги запрацювала з 1 грудня 2023 року.
Важливо - незалежно від обраного способу завезення гуманітарки, до 31 березня всі отримувачі повинні будуть подати звіт у систему про цільове використання гуманітарної допомоги, яку завезли з 1 грудня, а саме завантажити до зазначеної системи копію паперового звіту про розподіл та використання гумдопомоги за формою згідно з додатком 3 до Порядку 953 або копію звіту в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису керівника або особи, відповідальної за ведення бухгалтерського обліку.
Під час брифінгу фахівець Харківської митниці надав корисні контакти, куди можна звернутися у разі запитань, що стосуються митного оформлення - https://customs.gov.ua/contacts Державної митної служби України.
Харківська митниця завжди на зв’язку! Тема нова, актуальна, тому, у разі виникнення питань, звертайтесь за роз’ясненнями. Адже у нас одна спільна мета — перемогти ворога. Тому діємо злагоджено!
Дивимось сюжет на он лайн ресурсі Харківського прес клубу https://www.youtube.com/watch?v=X6Wj33ktC_0