ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
02.04.2010 р. | N 11/4-10.15/2868-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць | |
Начальникам митниць |
У Державну митну службу України
надходять запити митних органiв щодо порядку
стягнення податкiв та зборiв у випадку
зникнення/втрати/крадiжки вантажiв пiд час їх
перемiщення митною територiєю України, зберiгання
на складах тимчасового зберiгання або митних
лiцензiйних складах.
З метою упередження втрат товарiв, що перебувають пiд митним контролем, положеннями законодавства передбачено застосування заходiв забезпечення доставки товарiв до митниць призначення, зокрема, фiнансових гарантiй незалежного посередника або грошової застави, що попередньо вноситься на спецiальнi рахунки митних органiв у розмiрi обов'язкових платежiв, визначених у вiдповiдностi до законiв з питань оподаткування, якi мали б бути сплаченi при ввезеннi таких товарiв з метою вiльного використання на митнiй територiї України.
Пiдтвердженням виконання перевiзником своїх зобов'язань є доставка ввезених товарiв без змiни їх стану чи зменшення (збiльшення) кiлькостi або змiни якiсних характеристик до митницi призначення у встановленi митними органами строки та пред'явлення таких товарiв до митного оформлення в зазначеному мiсцi та в зазначений термiн.
При цьому, вiдповiдно до пункту 11 Положення про надання митним органам України фiнансових гарантiй щодо обов'язкової доставки товарiв до митниць призначення, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29.06.96 N 700, суми грошової застави, за якими перевiзник не виконав зобов'язання, використовуються митними органами для покриття передбачених законодавством обов'язкових платежiв за товари, ввезенi з метою вiльного використання на митнiй територiї України.
При використаннi фiнансових гарантiй у виглядi гарантiї банку або незалежного фiнансового посередника, претензiї митного органу щодо сплати сум податкiв та зборiв у випадку зникнення/втрати/крадiжки вантажу задовольняються гарантом, яким було надано вiдповiдну фiнансову гарантiю.
Грошова застава, що попередньо вноситься на спецiальнi рахунки митних органiв у розмiрi обов'язкових платежiв, визначених у вiдповiдностi до законiв з питань оподаткування, якi мали б бути сплаченi при ввезеннi таких товарiв з метою вiльного використання на митнiй територiї України, також використовується з метою дотримання умов перемiщення товарiв в межах митної територiї України та гарантування їх доставки до митниць призначення.
Таким чином, у разi зникнення/втрати/крадiжки вантажу пiд час його перемiщення по митнiй територiї України грошова застава, внесена на депозитний рахунок митного органу призначення, повинна забезпечити сплату митних платежiв, а отже пiдлягає перерахуванню до Державного бюджету України.
Щодо зникнення/втрати/крадiжки вантажу пiд час його перемiщення по митнiй територiї України iз застосуванням у якостi документу контролю за доставкою вантажу у митницю призначення попереднього повiдомлення слiд зазначити наступне.
У вiдповiдностi iз законами України "Про Єдиний митний тариф" та "Про податок на додану вартiсть" товари, що ввозяться на митну територiю України, пiдлягають обкладенню ввiзним митом та ПДВ.
Зокрема, згiдно з пунктом 2.4 Закону України "Про податок на додану вартiсть" платником податку на додану вартiсть є будь-яка особа, що iмпортує (для фiзичних осiб - ввозить (пересилає)) товари (супутнi послуги) на митну територiю України для їх використання або споживання на митнiй територiї України, незалежно вiд того, який режим оподаткування вона використовує згiдно iз законодавством, за винятком фiзичних осiб, не зареєстрованих платниками податку, якi ввозять (пересилають) товари (предмети) у супроводжувальному багажi або отримують їх як поштове вiдправлення у межах неторгового обороту в обсягах, що не пiдлягають оподаткуванню вiдповiдно до митного законодавства (крiм ввезення транспортних засобiв чи запасних частин до них такими фiзичними особами).
Вiдповiдно до статтi 11 Закону України "Про систему оподаткування" вiдповiдальнiсть за правильнiсть обчислення, своєчаснiсть сплати податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв) i додержання законiв про оподаткування несуть платники податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв) вiдповiдно до законiв України.
Враховуючи вищевикладене, у разi зникнення/втрати/крадiжки вантажу пiд час його перемiщення по митнiй територiї України iз застосуванням у якостi документу контролю за доставкою вантажу у митницю призначення попереднього повiдомлення вiдповiдальнiсть за сплату передбачених законодавством митних платежiв несе одержувач товару, а тому заходи по донарахуванню таких платежiв, визначенi Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платникiв податкiв перед бюджетами та державними цiльовими фондами" вiд 21.12.2000 N 2181-III (далi - Закон), повиннi вживатися саме до цього одержувача.
У разi зникнення/втрати/крадiжки вантажу пiд час його зберiгання на складi тимчасового зберiгання або на митному лiцензiйному складi передбаченi Законом заходи щодо справляння сум податкiв та зборiв, якi пiдлягали б сплатi при випуску таких товарiв у вiльний обiг, також вживаються до одержувача вантажу.
При цьому слiд зазначити, що в усiх вищезгаданих випадках заходи вживаються вiдповiдно до пiдпункту а) пiдпункту 4.2.2 пункту 4.2 статтi 4 Закону. Проте, при визначеннi податкових зобов'язань на пiдставi вищезазначеного пiдпункту додатково вживаються заходи iз проведення перевiрок системи звiтностi та облiку товарiв i транспортних засобiв, що перемiщуються через митний кордон України, результати яких можуть слугувати носiєм доказової iнформацiї при визначеннi податкового зобов'язання.
Заступник Голови Служби | С.Д.Дериволков |