ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ
НАКАЗ
22.12.2010 | N 984 |
---|
Про затвердження Порядку оформлення результатiв
документальних перевiрок з питань дотримання
податкового, валютного та iншого законодавства
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 12 сiчня 2011 р. за N 34/18772 |
Вiдповiдно до норм статей
77, 78, 86 роздiлу II
Податкового кодексу України та статтi 8 Закону
України "Про державну податкову службу в
Українi", з метою забезпечення єдиного порядку
вiдображення результатiв документальних
перевiрок платникiв податкiв - юридичних осiб
(резидентiв i нерезидентiв) та їх вiдокремлених
пiдроздiлiв наказую:
1. Затвердити Порядок оформлення результатiв документальних перевiрок з питань дотримання податкового, валютного та iншого законодавства (додається).
2. Визнати такими, що втратили чиннiсть, накази Державної податкової адмiнiстрацiї України:
вiд 10.08.2005 N 327 "Про затвердження Порядку оформлення результатiв невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевiрок з питань дотримання податкового, валютного та iншого законодавства", зареєстрований у Мiнiстерствi юстицiї України 25.08.2005 за N 925/11205;
вiд 13.06.2007 N 354 "Про затвердження Змiн до Порядку оформлення результатiв невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевiрок з питань дотримання податкового, валютного та iншого законодавства", зареєстрований у Мiнiстерствi юстицiї України 20.06.2007 за N 683/13950.
3. Директору Департаменту податкового контролю юридичних осiб (Удачина I. М.) в установленому порядку:
3.1 подати цей наказ на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України;
3.2 забезпечити оприлюднення цього наказу.
4. Державним податковим адмiнiстрацiям в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мм. Києвi та Севастополi забезпечити доведення цього наказу до пiдпорядкованих податкових органiв.
5. Цей наказ набирає чинностi з дня офiцiйного опублiкування.
6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Носачову I. В.
Голова | О. О. Папаiка |
ПОГОДЖЕНО: | |
Голова Ради пiдприємцiв при КМУ | Л. Козаченко |
Перший заступник Голови - Голова лiквiдацiйної комiсiї Державного комiтету України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва | Г. Яцишина |
Мiнiстр фiнансiв України | Ф. Ярошенко |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державної податкової адмiнiстрацiї України 22.12.2010 N 984 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 12 сiчня 2011 р. за N 34/18772 |
Порядок
оформлення результатiв документальних перевiрок
з питань дотримання податкового, валютного та
iншого законодавства
I. Основнi термiни та вимоги щодо оформлення документальних перевiрок
1. Цей Порядок розроблено вiдповiдно до вимог Податкового кодексу України (далi - Кодекс) та Закону України "Про державну податкову службу в Українi" для застосування посадовими (службовими) особами органiв державної податкової служби при оформленнi матерiалiв документальних перевiрок з питань дотримання податкового, валютного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платниками податкiв - юридичними особами (резидентами i нерезидентами) та їх вiдокремленими пiдроздiлами (далi - платники податкiв).
2. Документальною перевiркою вважається перевiрка, предметом якої є своєчаснiсть, достовiрнiсть, повнота нарахування та сплати усiх передбачених Кодексом податкiв та зборiв, а також дотримання валютного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових вiдносин з працiвниками (найманими особами) та яка проводиться на пiдставi податкових декларацiй (розрахункiв), фiнансової, статистичної та iншої звiтностi, регiстрiв податкового та бухгалтерського облiку, ведення яких передбачено законом, первинних документiв, якi використовуються в бухгалтерському та податковому облiку i пов'язанi з нарахуванням i сплатою податкiв та зборiв, виконанням вимог iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документiв та податкової iнформацiї, у тому числi за результатами перевiрок iнших платникiв податкiв.
3. Результати документальних перевiрок оформлюються у формi акта або довiдки. У разi встановлення пiд час перевiрки порушень складається акт, а у разi вiдсутностi порушень - довiдка.
Акт - службовий документ, який пiдтверджує факт проведення документальної перевiрки фiнансово-господарської дiяльностi платника податкiв i є носiєм доказової iнформацiї про виявленi порушення вимог податкового, валютного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Довiдка - службовий документ, який пiдтверджує факт проведення документальної перевiрки фiнансово-господарської дiяльностi платника податкiв i є носiєм доказової iнформацiї про невстановлення фактiв порушень вимог податкового, валютного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платниками податкiв.
Акт (довiдка) документальної перевiрки складається у двох примiрниках та пiдписується посадовими (службовими) особами органу державної податкової служби, якi проводили перевiрку, а також посадовими особами платника податкiв або його законними представниками.
4. Акт документальної перевiрки повинен мiстити систематизований виклад виявлених пiд час перевiрки фактiв порушень норм податкового, валютного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
5. За результатами документальної перевiрки в актi викладаються всi суттєвi обставини фiнансово-господарської дiяльностi платника податкiв, якi мають вiдношення до фактiв виявлених порушень податкового, валютного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
6. Факти виявлених порушень податкового, валютного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, викладаються в актi документальної перевiрки чiтко, об'єктивно та в повнiй мiрi, iз посиланням на первиннi або iншi документи, якi зафiксованi в бухгалтерському та податковому облiку, що пiдтверджують наявнiсть зазначених фактiв.
7. Акт (довiдка) документальної перевiрки повинен бути складений на паперовому носiї державною мовою i мати наскрiзну нумерацiю сторiнок.
Титульний аркуш акта (довiдки) документальної перевiрки друкується на номерному бланку органу державної податкової служби для складання актiв документальних перевiрок.
У разi необхiдностi використання у змiстi акта (довiдки) скорочених назв i загальноприйнятих абревiатур при першому вживаннi вiдповiдне словосполучення зазначається повнiстю з одночасною вказiвкою в дужках його скороченої назви або абревiатури, якi будуть використовуватись далi в текстi.
В актi (довiдцi) документальної перевiрки, розрахунках та iнших матерiалах не допускаються рiзного роду виправлення цифрових показникiв, дат та iнших даних.
8. Усi вартiснi показники вiдображаються у нацiональнiй валютi України, а показники, вираженi в iноземнiй валютi, пiдлягають вiдображенню в актi (довiдцi) документальної перевiрки з одночасною вказiвкою їх еквiвалента у нацiональнiй валютi за офiцiйним курсом гривнi до iноземних валют, встановленим Нацiональним банком України на дату проведення фiнансово-господарської операцiї, якщо iнше не встановлено законом.
9. Iнформацiя, що мiститься в актi (довiдцi) документальної перевiрки, не пiдлягає розголошенню посадовими (службовими) особами органу державної податкової служби, а також передачi в iншi органи, за винятком випадкiв, передбачених законом.
10. У разi вiдмови посадових осiб платника податкiв або його законних представникiв у допуску посадових (службових) осiб органу державної податкової служби до проведення перевiрки або неможливостi проведення перевiрки складається вiдповiдний акт, який засвiдчує такий факт.
II. Змiст акта (довiдки) документальної перевiрки
1. Акт (довiдка) документальної перевiрки складається з чотирьох частин: вступної, загальних положень, описової частини та висновку. До акта додаються iнформативнi додатки.
2. Вступна частина акта (довiдки) документальної перевiрки повинна мiстити такi данi:
2.1. Мiсцезнаходження платника податкiв.
2.2. Повне i скорочене (за наявностi) найменування платника податкiв вiдповiдно до установчих документiв.
2.3. Пiдстави для проведення перевiрки вiдповiдно до Кодексу та iнших законодавчих актiв.
2.4. Дата видачi та номер направлення на проведення документальної перевiрки, найменування органу державної податкової служби, який його виписав. Дати та номери наказiв керiвника органу державної податкової служби на проведення перевiрки, продовження або перенесення строкiв проведення перевiрки, зупинення перевiрки (у разi наявностi).
Якщо документальна перевiрка у вiдповiдних випадках здiйснюється за постановою (ухвалою) суду про призначення перевiрки або постановою органу дiзнання, слiдчого, прокурора, винесеною ними вiдповiдно до закону у кримiнальних справах, що перебувають у їх провадженнi, зазначаються вiдповiднi обов'язковi реквiзити зазначених постанов (ухвал).
2.5. Посади, назва структурного пiдроздiлу, найменування органу державної податкової служби, звання, прiзвища, iмена, по батьковi посадових (службових) осiб, що проводили перевiрку.
2.6. Вид перевiрки (документальна планова або позапланова, виїзна або невиїзна перевiрка).
2.7. Перiод, за який проводилася документальна перевiрка дiяльностi платника податку.
2.8. Iнформацiя про надсилання (вручення) платнику податкiв повiдомлення про проведення документальної перевiрки, якщо таке передбачено законом.
2.9. Iнформацiя про наявнiсть журналу реєстрацiї перевiрок платника податкiв та вчинення в ньому запису про проведення перевiрки.
3. Загальнi положення акта (довiдки) документальної планової перевiрки (вiдповiднi додатки до загальних положень) повиннi мiстити такi данi:
3.1. Строк проведення документальної перевiрки (дата початку та дата закiнчення перевiрки) iз зазначенням строку продовження або перенесення строкiв проведення перевiрки, зупинення перевiрки (у разi наявностi).
3.2. Iнформацiя про посадових осiб платника податкiв або його законних представникiв, вiдповiдальних за фiнансово-господарську дiяльнiсть за перiод, що перевiряється, iз зазначенням наказiв про призначення та звiльнення iз займаної посади.
3.3. Данi про реєстрацiю (перереєстрацiю) платника податкiв (назва документа, найменування органу, дата i реєстрацiйний номер), данi про взяття на облiк в органах державної податкової служби (найменування органу, дата взяття на облiк та номер довiдки), реєстрацiйнi данi платника податку на додану вартiсть (далi - ПДВ) (iндивiдуальний податковий номер, дата реєстрацiї платником ПДВ, номер та дата початку дiї свiдоцтва про реєстрацiю платника ПДВ).
3.4. Данi про розмiр статутного капiталу, засновникiв, розмiр їх внескiв до статутного капiталу, форму внесення (у разi необхiдностi), а також код за ЄДРПОУ (для юридичних осiб) та/або реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв (номер та серiя паспорта для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання вiдмовились вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв та повiдомили про це вiдповiдний орган державної податкової служби i мають вiдмiтку у паспортi).
3.5. Iнформацiя про те, чи є платник податкiв засновником (учасником), акцiонером iнших платникiв податкiв.
3.6. Пiдпорядкованiсть (за наявностi).
3.7. Перелiк фiлiй, вiддiлень та iнших вiдокремлених пiдроздiлiв, а також об'єктiв, пов'язаних iз оподаткуванням.
3.8. Iнформацiя про види дiяльностi, якi здiйснював платник податкiв за перiод, що перевiрявся, та види дiяльностi, що пiдлягають лiцензуванню (номер i дата видачi лiцензiї, найменування органу, що видав лiцензiю, строк (термiн) дiї лiцензiї).
3.9. Данi про наявнiсть рахункiв у банках та iнших фiнансових установах iз зазначенням iнформацiї щодо надання повiдомлення про їх вiдкриття (закриття); про лiцензiї Нацiонального банку України, якщо їх отримання передбачено законом.
3.10. Iнформацiя про попередню документальну планову перевiрку (документальну позапланову перевiрку з усiх питань) iз зазначенням найменування органу державної податкової служби, що проводив перевiрку, дати та номера акта перевiрки, перiоду перевiрки (установленi порушення та вжитi заходи щодо усунення виявлених недолiкiв).
3.11. Iнформацiя про документи, якi використанi при перевiрцi, згрупованi за типами (вказати перiод охоплення їх перевiркою та метод - суцiльний, вибiрковий).
3.12. Перелiк комп'ютерних автоматизованих iнформацiйних систем, iнформацiя яких використана пiд час перевiрки (за необхiдностi).
3.13. Iнформацiя про зустрiчнi звiрки.
3.14. Iнформацiя про проведений аналiз фiнансово-господарської дiяльностi платника податкiв (у разi його здiйснення).
3.15. Iнформацiя про проведенi платником податкiв iнвентаризацiї його основних фондiв, товарно-матерiальних цiнностей, коштiв, у тому числi зняття залишкiв товарно-матерiальних цiнностей, готiвки, а також iнформацiя щодо iнвентаризацiї документiв, розрахункiв (у разi її проведення).
4. Загальнi положення акта (довiдки) документальної позапланової перевiрки повиннi мiстити данi, передбаченi цим пунктом, залежно вiд питань, що пiдлягали перевiрцi.
5. Описова частина акта (довiдки) документальної перевiрки складається таким чином:
5.1. Результати документальної перевiрки дотримання податкового законодавства групуються за окремими видами податкiв i зборiв та у розрiзi податкових перiодiв. В цiй частинi акта (довiдки) перевiрки вiдображаються задекларованi платником податкiв у податковiй та iншiй звiтностi показники, результати перевiрки цих показникiв та робиться вiдповiдний запис щодо встановлення або невстановлення порушень. При цьому до акта (довiдки) перевiрки додаються вiдповiднi аналiтичнi таблицi.
Крiм того, наводяться данi про наявнiсть та результати перевiрки пiльг, наданих вiдповiдно до законiв (код пiльги, на яку суму i на який податок отримано пiльги з розбивкою за роками в межах звiтних перiодiв, що перевiряються).
5.2. У разi встановлення перевiркою порушень податкового законодавства за кожним вiдображеним в актi фактом порушення необхiдно:
чiтко викласти змiст порушення з посиланням на конкретнi пункти i статтi законодавчих актiв, що порушенi платником податкiв, зазначити перiод (мiсяць, квартал, рiк) фiнансово-господарської дiяльностi платника податкiв та господарську операцiю, в результатi якої здiйснено це порушення, при цьому додати до акта письмовi пояснення посадових осiб платника податкiв або його законних представникiв щодо встановлених порушень;
зазначити первиннi документи, на пiдставi яких вчинено записи у податковому та бухгалтерському облiку, навести регiстри бухгалтерського облiку, кореспонденцiю рахункiв операцiй та iншi документи, пов'язанi з обчисленням i сплатою податкiв i зборiв, та докази, що пiдтверджують наявнiсть факту порушення;
у разi вiдсутностi первинних документiв або ненадання для перевiрки первинних та iнших документiв, що пiдтверджують факт порушення, зазначити перелiк цих документiв;
у разi вiдмови посадових осiб платника податкiв або його законних представникiв надати копiї документiв посадовiй (службовiй) особi органу державної податкової служби така особа складає акт у довiльнiй формi, що засвiдчує факт вiдмови, iз зазначенням посади, прiзвища, iменi, по батьковi платника податкiв (його законного представника) та перелiку документiв, якi йому запропоновано подати, факт про складання такого акта вiдображається в актi документальної перевiрки;
у разi надання посадовими особами платника податкiв або його законними представниками посадовим (службовим) особам органу державної податкової служби письмових пояснень щодо встановлених порушень податкового законодавства та/або причин ненадання первинних та iнших документiв, що пiдтверджують встановленi порушення, або їх копiй факти про надання таких пояснень необхiдно вiдобразити в актi.
5.3. Виявленi факти однотипних порушень та порушень, якi повторюються, групуються у вiдомостi або таблицi, що додаються до акта. Зазначенi вiдомостi або таблицi повиннi мiстити повний перелiк однотипних порушень податкового законодавства iз зазначенням звiтного перiоду, до якого вони вiдносяться (назву, дату i номер документа, вiдповiдно до якого здiйснено операцiю, суть операцiї, а також посилання на нормативно-правовi акти, їх пункти i статтi, положення яких порушенi). Зазначенi додатки повиннi бути пiдписанi посадовою (службовою) особою органу державної податкової служби, а також посадовими особами платника податкiв або його законними представниками.
5.4. У випадках вiдсутностi податкового та/або бухгалтерського облiку даний факт фiксується в описовiй частинi акта.
5.5. Результати документальної перевiрки з питань дотримання вимог валютного законодавства, законодавства у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванню тероризму та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, оформляються аналогiчно оформленню результатiв перевiрки з питань дотримання вимог податкового законодавства.
При цьому у разi встановлення порушення у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi необхiдно вiдобразити такi вiдомостi: номер, дата зовнiшньоекономiчного договору (контракту) та його сума, у разi необхiдностi реєстрацiї договору (контракту) у центральному органi виконавчої влади з питань економiчної полiтики: номер та дата його реєстрацiї, країна нерезидента, який є стороною зовнiшньоекономiчного договору (контракту), найменування фiнансової установи нерезидента, через яку здiйснюються розрахунки за договором (контрактом), найменування фiнансової установи резидента, через яку здiйснюються розрахунки за договором (контрактом), номенклатура товарiв договору (контракту) згiдно з кодами Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, суму простроченої заборгованостi, що виникла при виконаннi договору (контракту).
6. Висновок акта (довiдки) документальної перевiрки складається таким чином:
6.1. Зазначається опис виявлених перевiркою порушень податкового, валютного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, з посиланням на пiдпункти, пункти, статтi законодавчих актiв або загальний висновок щодо вiдсутностi таких порушень.
6.2. Виявленi порушення податкового та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, вiдображаються у гривнях у розрiзi податкiв та зборiв з розбивкою за роками та податковими перiодами у межах перiоду, що перевiряється. Виявленi порушення валютного законодавства вiдображаються у розрiзi зовнiшньоекономiчних договорiв (контрактiв).
6.3. В актi не допускається визначення виду i розмiру штрафних (фiнансових) санкцiй за встановленi порушення.
6.4. У разi отримання пiд час перевiрки копiй документiв, якi пiдтверджують факт виявленого порушення, про це робиться запис iз вiдображенням пiдстав для отримання.
6.5. Вiдображається кiлькiсть складених примiрникiв акта (довiдки) перевiрки та вiдмiтка про вручення одного примiрника посадовим особам платника податкiв або його законним представникам.
III. Iнформативнi додатки до акта (довiдки) документальної перевiрки
1. Залежно вiд фiнансово-господарської дiяльностi платника податкiв та результатiв перевiрки до iнформативних додаткiв належать:
затверджений керiвником (заступником керiвника) органу державної податкової служби та пiдписаний начальником вiддiлу (управлiння) працiвника, що очолює перевiрку, план перевiрки платника податкiв;
вiдомостi або таблицi, в яких згрупованi факти однотипних порушень та порушень, що повторюються;
розрахунки донарахованих (зменшених) сум податкiв та зборiв, а також розрахунки зменшення вiд'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток, зменшення (збiльшення) заявленої до вiдшкодування з бюджету суми податку на додану вартiсть, зменшення вiд'ємного значення суми податку на додану вартiсть у розрiзi податкових перiодiв;
пояснення, зауваження або заперечення посадових осiб платника податкiв або його законних представникiв щодо виявлених порушень або з iнших питань, що виникли пiд час перевiрки;
iншi матерiали, що пiдтверджують наявнiсть фактiв порушень податкового, валютного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби;
копiї матерiалiв (описи, вiдомостi, протоколи) про результати проведеної платником податкiв iнвентаризацiї;
матерiали зустрiчних звiрок, реєстри, в яких зазначається iнформацiя про надiсланi запити на їх проведення до iнших органiв державної податкової служби та отриманi вiдповiдi;
завiренi в установленому законодавством порядку копiї документiв, що пiдтверджують наявнiсть фактiв порушень податкового, валютного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, у випадку їх отримання;
опис отриманих копiй документiв;
данi про виконання зовнiшньоекономiчних договорiв (контрактiв) (експортних, iмпортних, бартерних, з переробки давальницької сировини на територiї України та за її межами тощо);
iншi матерiали, що мають значення для прийняття податкового повiдомлення-рiшення за результатами перевiрки та вжиття iнших заходiв.
2. Усi додатки, якi мiстять iнформацiю про дiяльнiсть платника податку (крiм додаткiв, що мiстять iнформацiю службового характеру, в тому числi iнформацiю про аналiз фiнансово-господарської дiяльностi платника податкiв, опрацювання встановлених ризикових операцiй, матерiали зустрiчних звiрок), та вiдомостi або таблицi, в яких згрупованi факти однотипних порушень та порушень, якi повторюються, пiдписуються посадовими (службовими) особами органу державної податкової служби, якi здiйснили перевiрку, та посадовими особами платника податкiв або його законними представниками.
3. До акта (довiдки) документальної позапланової перевiрки додаються iнформативнi додатки залежно вiд питань, що пiдлягали перевiрцi.
IV. Пiдписання акта (довiдки) документальної перевiрки, порядок його (її) реєстрацiї та зберiгання
1. До пiдписання акта (довiдки) документальної перевiрки враховуються пояснення (у разi їх надання), наданi посадовими особами платника податкiв або його законними представниками пiд час перевiрки.
При виникненнi спiрних питань та заперечень щодо встановлених порушень пiд час здiйснення перевiрки такi питання та заперечення виносяться на розгляд постiйних комiсiй при вiдповiдних органах державної податкової служби.
2. Акт (довiдка) документальної перевiрки складається у двох примiрниках, пiдписується посадовими (службовими) особами органу державної податкової служби, якi проводили перевiрку, та реєструється в органi державної податкової служби протягом п'яти робочих днiв з дня, що настає за днем закiнчення установленого для проведення перевiрки строку (для платникiв податкiв, якi мають фiлiї та/або перебувають на консолiдованiй сплатi, - протягом 10 робочих днiв), з дотриманням визначених у пунктi 5 цього роздiлу вимог щодо реєстрацiї актiв документальних перевiрок.
При цьому строк складення акта (довiдки) не зараховується до строку проведення перевiрки, встановленого Кодексом, з урахуванням його продовження.
3. Акт (довiдка) документальної перевiрки пiсля його (її) реєстрацiї вручається посадовим особам платника податкiв або його законним представникам (акт невиїзної документальної перевiрки вручається особисто посадовим особам платника податкiв або його законним представникам).
У разi вiдмови посадових осiб платника податкiв або його законних представникiв вiд пiдписання акта (довiдки) перевiрки посадовими (службовими) особами органу державної податкової служби складається вiдповiдний акт, що засвiдчує факт такої вiдмови.
При цьому в актi вiдмови вiд пiдпису зазначається про ознайомлення (чи вiдмову вiд ознайомлення) посадових осiб платника податкiв або його законних представникiв iз змiстом акта (довiдки) документальної перевiрки, обов'язками, правами i вiдповiдальнiстю платника податкiв. Акт вiдмови вiд пiдпису в день його складання реєструється у окремому єдиному Спецiальному журналi реєстрацiї актiв органу державної податкової служби у порядку, визначеному пунктом 5 цього роздiлу.
Один примiрник акта (довiдки) про результати документальної перевiрки з вiдповiдними додатками у день його пiдписання або вiдмови вiд пiдписання вручається або надсилається платнику податкiв або його законному представнику.
4. У разi вiдмови платника податкiв або його законних представникiв вiд отримання примiрника акта (довiдки) про результати документальної перевiрки або неможливостi його вручення та пiдписання у зв'язку з вiдсутнiстю платника податкiв або його законних представникiв за мiсцезнаходженням такий акт (довiдка) надсилається платнику податкiв у порядку, визначеному статтею 58 роздiлу II Кодексу для надсилання (вручення) податкових повiдомлень-рiшень. У таких випадках органом державної податкової служби складається вiдповiдний акт.
5. Реєстрацiя актiв (довiдок) документальних перевiрок здiйснюється в єдиному Журналi реєстрацiї актiв (довiдок) перевiрок, який ведеться структурним пiдроздiлом, до функцiй якого вiднесено реєстрацiю вхiдної та вихiдної кореспонденцiї органу державної податкової служби. Такий журнал прошнуровується, пронумеровується та скрiплюється печаткою органу державної податкової служби.
При цьому в актi перевiрки на першому аркушi у верхньому лiвому кутку зазначаються дата реєстрацiї акта (довiдки) перевiрки та номер акта (довiдки) перевiрки, який складається iз порядкового номера єдиного Журналу реєстрацiї актiв (довiдок) перевiрок, коду структурного пiдроздiлу, вiдповiдального за проведення перевiрки, коду за ЄДРПОУ платника податкiв.
Акти про вiдмову вiд пiдпису, про вiдмову посадових осiб платника податкiв або його законних представникiв вiд отримання примiрника акта (довiдки) про результати документальної перевiрки або неможливостi його (її) вручення та пiдписання у зв'язку з вiдсутнiстю платника податкiв або його законних представникiв за мiсцезнаходженням та iншi акти (крiм актiв та довiдок документальних перевiрок), складання яких передбачено цим Порядком, реєструються у єдиному Спецiальному журналi реєстрацiї актiв. Ведення такого журналу та реєстрацiя в ньому актiв здiйснюються у порядку, передбаченому абзацами першим та другим цього пункту.
6. У разi незгоди платника податкiв або його законних представникiв з висновками перевiрки чи фактами та даними, викладеними в актi (довiдцi) документальної перевiрки, вони мають право подати свої заперечення протягом п'яти робочих днiв з дня отримання акта (довiдки), якi у випадку їх подання, є невiд'ємною частиною (додатком) до акта (довiдки) перевiрки.
Такi заперечення розглядаються органом державної податкової служби протягом п'яти робочих днiв, що настають за днем їх отримання (днем завершення перевiрки, проведеної у зв'язку з необхiднiстю з'ясування обставин, що не були дослiдженi пiд час перевiрки та зазначенi у запереченнях), та платнику податкiв надсилається вiдповiдь у порядку, визначеному статтею 58 роздiлу II Кодексу для надсилання (вручення) податкових повiдомлень-рiшень. Заперечення можуть бути винесенi на розгляд передбачених пунктом 1 цього роздiлу постiйних комiсiй при вiдповiдних органах державної податкової служби.
Платник податку (його уповноважена особа та/або законний представник) має право брати участь у розглядi заперечень, про що такий платник податку зазначає у запереченнях. У разi якщо платник податку виявив бажання взяти участь у розглядi його заперечень до акта (довiдки) перевiрки, орган державної податкової служби зобов'язаний повiдомити такого платника податку про мiсце i час проведення такого розгляду. Таке повiдомлення надсилається платнику податкiв у порядку, встановленому статтею 42 роздiлу II Кодексу, не пiзнiше наступного робочого дня з дня отримання вiд нього заперечень, але не пiзнiше нiж за два робочих днi до дня їх розгляду.
Участь керiвника вiдповiдного органу державної податкової служби (або уповноваженого ним представника) у розглядi заперечень платника податкiв до акта перевiрки є обов'язковою.
За результатами розгляду заперечень складається висновок довiльної форми, у якому зазначаються наведенi в актi (довiдцi) перевiрки висновки, факти та данi, вiдносно яких надано заперечення платником податкiв, короткий змiст заперечень, наводиться обґрунтування позицiї органу державної податкової служби стосовно кожного питання, порушеного в запереченнях, та пiдводиться пiдсумок щодо обґрунтованостi заперечень.
Висновок пiдписується посадовими (службовими) особами органу державної податкової служби, що проводили перевiрку, їх безпосереднiми керiвниками, а також iншими посадовими (службовими) особами органу державної податкової служби, якi були залученi до розгляду заперечень, та затверджується керiвником (заступником керiвника) органу державної податкової служби, посадовi (службовi) особи якого проводили перевiрку.
Висновок у день його затвердження реєструється в єдиному Спецiальному журналi реєстрацiї висновкiв органу державної податкової служби, що ведеться структурним пiдроздiлом, до функцiй якого вiднесено реєстрацiю вхiдної та вихiдної кореспонденцiї органу державної податкової служби. Такий журнал прошнуровується, пронумеровується та скрiплюється печаткою органу державної податкової служби. Номер висновку складається з порядкового номера у Спецiальному журналi реєстрацiї висновкiв, номера акта (довiдки) перевiрки та коду структурного пiдроздiлу, вiдповiдального за розгляд заперечень.
Зазначений висновок є складовою частиною (додатком) матерiалiв перевiрки, залишається в органi державної податкової служби та враховується керiвником (заступником керiвника) органу державної податкової служби при їх розглядi i прийняттi податкового повiдомлення-рiшення.
На пiдставi висновку складається обґрунтована письмова вiдповiдь щодо результатiв розгляду заперечень, яка пiдписується керiвником (заступником керiвника) органу державної податкової служби та надсилається платнику податкiв у порядку, встановленому абзацом другим цього пункту.
7. За результатами розгляду керiвником органу державної податкової служби (його заступником) акта перевiрки, заперечень посадових осiб платника податкiв або його законних представникiв та iнших матерiалiв перевiрки, у термiни та порядку, встановленi Кодексом, приймаються вiдповiднi податковi повiдомлення-рiшення.
У разi якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевiрки, призначеної вiдповiдно до кримiнально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову дiяльнiсть, податкове повiдомлення-рiшення за результатами такої перевiрки не приймається до дня набрання законної сили вiдповiдним рiшенням суду. Матерiали перевiрки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевiрку. Статус таких матерiалiв перевiрки та висновкiв органу державної податкової служби визначається кримiнально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову дiяльнiсть.
8. У разi якщо посадова (службова) особа органу державної податкової служби, яка здiйснює перевiрку, вiдмовляється з будь-яких причин вiд врахування документiв, наданих платником податкiв пiд час проведення перевiрки, платник податкiв має право до закiнчення перевiрки надiслати листом з повiдомленням про вручення та з описом вкладеного або надати безпосередньо до органу державної податкової служби, який призначив проведення перевiрки, копiї таких документiв (засвiдченi печаткою платника податкiв (за наявностi печатки) та пiдписом посадових осiб платника податкiв або його законних представникiв).
У разi якщо пiд час проведення перевiрки платник податкiв надає документи менше нiж за три днi до дня її завершення або коли надiсланi у передбаченому абзацом першим цього пункту порядку документи надiйшли до органу державної податкової служби менше нiж за три днi до дня завершення перевiрки, проведення перевiрки продовжується на строк, визначений статтею 82 роздiлу II Кодексу.
Протягом трьох робочих днiв з дня отримання акта документальної перевiрки платник податкiв має право надати до контролюючого органу, що призначив перевiрку, документи, визначенi в актi перевiрки як вiдсутнi. Такi документи надаються платником податкiв до органу державної податкової служби разом iз супровiдним листом та вiдповiдним описом, у якому зазначаються: назви, номери та дати, кiлькiсть аркушiв наданих документiв. Такий опис засвiдчується (скрiплюється) пiдписами посадових осiб платника податкiв або його законних представникiв та печаткою платника податку (за наявностi).
Якщо платник податкiв пiсля закiнчення перевiрки та до прийняття органом державної податкової служби податкового повiдомлення-рiшення за результатами такої перевiрки надає документи, що пiдтверджують показники, вiдображенi ним у податковiй звiтностi, але не наданi пiд час перевiрки (крiм випадкiв, передбачених абзацом другим пункту 44.7 статтi 44 роздiлу II Кодексу), такi документи повиннi бути врахованi органом державної податкової служби пiд час розгляду ним питання про прийняття рiшення.
У разi якщо надiсланi платником податкiв у передбаченому абзацом першим цього пiдпункту порядку документи надiйшли до органу державної податкової служби пiсля завершення перевiрки або у випадку надання платником податкiв документiв вiдповiдно до абзацу третього цього пiдпункту, орган державної податкової служби має право не приймати рiшення за результатами проведеної перевiрки та призначити позапланову документальну перевiрку такого платника податкiв.
9. Один примiрник акта (довiдки) та iнших матерiалiв перевiрки пiсля прийняття за ними вiдповiдних податкових повiдомлень-рiшень та вжиття iнших передбачених законодавством заходiв передається до структурного пiдроздiлу, у якому зберiгається справа платника податкiв.
Строк зберiгання актiв (довiдок) та iнших матерiалiв документальних перевiрок в органах державної податкової служби становить 5 рокiв.
Директор Департаменту податкового контролю юридичних осiб | I. М. Удачина |