МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI

Р I Ш Е Н Н Я

вiд 23.02.2001 N АД-15/2001/52-54


Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республiки Бєларусь

     Вiдповiдно до Закону України вiд 22 грудня 1998 року N 330-XIV "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" (далi - Закон) Мiжвiдомча комiсiя з мiжнародної торгiвлi (далi - Мiжвiдомча комiсiя) розглянула:

     Звiт Мiнiстерства економiки України "Про результати антидемпiнгового розслiдування щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республiки Бєларусь", що проводилось вiдповiдно до рiшення Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi вiд 11.02.2000 N АД-1/2000 (далi - Звiт Мiнiстерства).

     1. Антидемпiнгове розслiдування.

     1.1. Вiдповiдно до ст.12 Закону рiшенням вiд 11.02.2000 N АД-1/2000 Мiжвiдомчої комiсiї було порушено антидемпiнгове розслiдування, щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походження з Республiки Бєларусь.

     1.2. Вiдповiдно до ст. 14 Закону рiшенням вiд 11.10.2000 N АД-10/2000/52-40А Мiжвiдомчої комiсiї були застосованi попереднi антидемпiнговi заходи щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походження з Республiки Бєларусь.

     1.3. 26 жовтня 2000 р. у газетi "Урядовий кур'єр" було опублiковане рiшення Мiжвiдомчої комiсiї вiд 11.10.2000 р. N АД-10/2000/52-40А "Про застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республiки Бєларусь".

     1.4. 15 листопада 2000 р. вiдповiдно до ст. 34 Закону нотою N 2.2/20-63139 Мiнiстерство закордонних справ України нотифiкувало Посольство Республiки Бєларусь про застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республiки Бєларусь та передало копiї вiдповiдних документiв.

     1.5. Пiсля прийняття Мiжвiдомчою комiсiєю рiшення про застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв до Мiнiстерства звернулись бiлоруський концерн "Беллегпром", бiлоруський виробник ВАТ "Белфа" та українськi iмпортери: ТОВ "Каскад" i приватне пiдприємство "Малахiт" щодо реєстрацiї їх як заiнтересованих сторiн у цьому розслiдуваннi. Однак, у зв'язку з тим, що вищезазначенi пiдприємства не вчинили нiяких дiй щодо їх реєстрацiї в установленому порядку та не повiдомили у встановленi Законом строки про свою участь в антидемпiнговому розслiдуваннi, а також враховуючи вiдмову ВАТ "Белфа" надати вiдповiдi на запитальник, який був направлений бiлоруським виробникам та експортерам 13 травня 2000 р. вiдповiдно до ст.13 ч.3 Закону, за встановленою Законом формою. Мiнiстерством на пiдставi ч.20 ст.1 та ч.12 ст.12 Закону було вiдмовлено вище перерахованим пiдприємствам у реєстрацiї їх як заiнтересованих сторiн.

     2. Нацiональний товаровиробник (скаржник).

     Пiд час розслiдування Мiнiстерством встановлено, що скарга подана ВАТ "Фабрика штучного хутра" вважається поданою нацiональним товаровиробником.

     Оскiльки, згiдно з даними, отриманими вiд компетентних органiв України та скаржника, було встановлено, що сукупне виробництво ВАТ "Фабрика штучного хутра" подiбного до товару, який iмпортується з Бєларусi, становить бiльш 50 % вiд всього обсягу його виробництва в Українi, таким чином, ВАТ "Фабрика штучного хутра" вiдповiдно до ст.11 та ч.6 ст.12 Закону є належним скаржником та визначається як нацiональний товаровиробник.

     3. Товар, що є об'єктом антидемпiнгового розслiдування.

     3.1. Вiдповiдно до рiшення Мiжвiдомчої комiсiї вiд 11 лютого 2000 р. N АД-1/2000 та скарги ВАТ "Фабрика штучного хутра" товар, що є об'єктом антидемпiнгового розслiдування та iмпорт якого в Україну заподiює шкоду, є хутро штучне та полотно ворсове походженням з Республiки Бєларусь.

     3.2. В ходi антидемпiнгового розслiдування вiдповiдно ст.11 та ст.12 Закону було встановлено, що:

     у перiод розслiдування (з 1 сiчня 1999 року по 31 грудня 1999 року) в Україну iмпортувалось хутро штучне та полотно ворсове, а саме:

     - хутро штучне та вироби з нього (далi - хутро штучне), якi класифiкуються згiдно з Державним класифiкатором України "Українська класифiкацiя товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi" та мають код 4304;

     - полотна трикотажнi ворсовi (включаючи довговорсовi полотна) та полотна махровi (далi - полотно ворсове), якi класифiкуються згiдно з Державним класифiкатором України "Українська класифiкацiя товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi" та мають код 6001:

     3.2.1 у перiод розслiдування в Україну ввозилося хутро штучне та полотно ворсове походженням з Республiки Бєларусь;

     3.2.2 у перiод розслiдування в Україну ввозилося хутро штучне та полотно ворсове з iнших країн, iмпорт яких не був визначений скаржником як такий, що заподiює шкоду.

     3.3. Подiбний товар.

     Мiнiстерством, вiдповiдно до ч.25 ст.1 Закону, було проведено дослiдження iмпорту товару, що є об'єктом розслiдування з Республiки Бєларусь на пiдставi вiдповiдних критерiїв (система класифiкацiї та кодування товарiв; методи виробництва; сировина, що використовується для виробництва; фiзичнi характеристики; вимоги покупця (споживача); вимоги Держстандарту; використання кiнцевим споживачем), та встановлено, що хутро штучне та полотно ворсове, вироблене нацiональним товаровиробником, є подiбними до хутра штучного та полотна ворсового, яке ввозиться в Україну з Республiки Бєларусь.

     4. Дослiдження демпiнгового iмпорту в Україну товару, що є об'єктом розслiдування.

     4.1. У процесi цього антидемпiнгового розслiдування, на пiдставi даних органiв виконавчої влади України та скаржника, було встановлено, що протягом перiоду розслiдування вiдбувалось зростання в абсолютних величинах обсягiв демпiнгового iмпорту в Україну товару (код ТН ЗЕД 4304 та 6001) походженням з Республiки Бєларусь. При цьому темпи зростання вiдповiдно I кварталу 1999 року становили:

     II кв. 1999 р. - 39,49 %;

     III кв. 1999 р. - 42,60 %;

     IV кв. 1999 р. - 41,20 %.

     4.2. Встановлено, що в перiод розслiдування iмпорт хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республiки Бєларусь здiйснювався в значних обсягах, займаючи значну частку в споживаннi на внутрiшньому ринку України, а саме 13,98 %.

     4.3. Було дослiджено та встановлено, що протягом перiоду розслiдування та з 1997 року по 1999 рiк спостерiгається суттєве зменшення цiни за одиницю товару, що є об'єктом цього антидемпiнгового розслiдування походженням з Республiки Бєларусь. В перiод розслiдування цiна за одиницю товару, що iмпортувався з Республiки Бєларусь, була в середньому на 39,38 % меншою за середню цiну подiбного товару, який виробляється нацiональним товаровиробником. Темпи зменшення цiни за одиницю товару (код ТН ЗЕД 4304 та 6001), що є об'єктом розслiдування, є значними та становили вiдповiдно до 1997 р.:

     1998 р. - 14,52 %;

     1999 р. - 47,95 %.

     5. Нанесення шкоди нацiональному товаровиробнику.

     5.1. В ходi антидемпiнгового розслiдування було дослiджено та встановлено, що в перiод розслiдування обсяги виробництва нацiонального товаровиробника на кiнець перiоду розслiдування скоротились на 53,23 % у порiвняннi з обсягами виробництва на початку перiоду розслiдування.

     Причому темпи скорочення обсягiв виробництва в 1999 роцi порiвняно до:

     1997 року становили 32,26 %;

     1998 року становили 41,59 %.

     5.2. Використання виробничих потужностей нацiональним товаровиробником на кiнець перiоду розслiдування скоротились на 44,06 % у порiвняннi з використанням виробничих потужностей на початку перiоду розслiдування.

     5.3. В перiод розслiдування скоротилися обсяги продажу товару, що є об'єктом розслiдування. Темпи скорочення обсягiв продажу нацiональним товаровиробником стосовно I кв. 1999 року становили:

     II квартал 1999 р. - 84,00 %;

     III квартал 1999 р. - 46,60 %;

     IV квартал 1999 р. - 46,80 %.

     5.4. В ходi розслiдування було дослiджено та встановлено, що протягом перiоду розслiдування нацiональний товаровиробник не отримував прибуткiв вiд виробництва та продажу подiбного товару. Виробництво подiбного товару було збитковим.

     5.5. В перiод розслiдування значно знизився коефiцiєнт лiквiдностi подiбного товару. Темпи падiння лiквiдностi товару стосовно I кв. 1999 року становили:

     II квартал 1999 р. - 1,85 %;

     III квартал 1999 р. - 19,23 %;

     IV квартал 1999 р. - 59,26 %.

     Таким чином, в перiод розслiдування та в порiвняннi з 1997 та 1998 роками фiнансово-економiчний стан нацiонального товаровиробника значно погiршився. Зокрема, скоротилися обсяги виробництва та продажу товару нацiональним виробником, зменшився коефiцiєнт лiквiдностi товару, крiм того, виробництво нацiонального товаровиробника стало збитковим. Зазначене свiдчить про наявнiсть прямих фактiв нанесення шкоди нацiональному товаровиробнику вiд демпiнгового iмпорту товару, що є об'єктом розслiдування.

     6. Визначення причинно-наслiдкового зв'язку мiж демпiнговим iмпортом в Україну товару, що є об'єктом розслiдування, та заподiянням шкоди нацiональному товаровиробнику.

     Вiдповiдно до статтi 10 Закону в процесi антидемпiнгового розслiдування дослiджувалась наявнiсть причинно-наслiдкового зв'язку мiж демпiнговим iмпортом в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республiки Бєларусь та заподiянням шкоди нацiональному товаровиробнику.

     6.1. Було встановлено, що обсяги демпiнгового iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республiки Бєларусь протягом перiоду розслiдування здiйснювалися в значних обсягах та становили 37,09 % вiд загального iмпорту.

     6.2. В перiод розслiдування цiна за одиницю товару, що iмпортувався з Республiки Бєларусь, була в середньому на 39,38 % меншою за середню цiну подiбного товару нацiонального товаровиробника.

     6.3. Виробництво та продаж подiбного товару нацiональним товаровиробником в перiод розслiдування значно скоротились. Зокрема, обсяги виробництва нацiонального товаровиробника в перiод розслiдування у порiвняннi даними за 1998 р. знизилися на 41,59 %, використання виробничих потужностей зменшилися на 17,80 %.

     Таким чином, спостерiгається прямий причинно-наслiдковий зв'язок мiж наявнiстю фактiв здiйснення в значних обсягах демпiнгового iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республiки Бєларусь та нанесення шкоди нацiональному товаровиробнику.

     7. Нацiональнi iнтереси.

     7.1. ВАТ "Фабрика штучного хутра" включена до перелiку пiдприємств, що мають стратегiчне значення для економiки i безпеки держави, який затверджено постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29 серпня 2000 р. N 1346 "Про затвердження перелiку пiдприємств, якi мають стратегiчне значення для економiки i безпеки держави".

     7.2. У 1998 р. ВАТ "Фабрика штучного хутра" скористалась кредитом ЄБРР пiд гарантiю Уряду України. У разi, якщо до iмпорту, який заподiює iстотну шкоду (загрожує її заподiянням) у розумiннi Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту", не будуть застосованi антидемпiнговi заходи, iснує загроза непогашення (неповного погашення) кредиту ЄБРР. В цьому випадку погашення кредиту ЄБРР буде здiйснюватися за рахунок державного бюджету.

     7.3. Незастосування заходiв захисту внутрiшнього ринку вiд демпiнгового iмпорту товару з Республiки Бєларусь заподiє суттєвої шкоди нацiональному товаровиробнику. При цьому Мiнiстерство робить висновок, що з урахуванням зазначеного не має непереборних обставин для незастосування остаточних антидемпiнгових заходiв. Таким чином, застосування заходiв захисту внутрiшнього ринку вiд демпiнгового iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республiки Бєларусь є в нацiональних iнтересах України.

     8. Встановлення ставки остаточного антидемпiнгового мита.

     Виходячи з вищенаведеного, враховуючи iнтереси нацiонального товаровиробника, нацiональних споживачiв, нацiональнi iнтереси України, а також з метою сприяння добросовiсної конкуренцiї на внутрiшньому ринку хутра штучного та полотна ворсового, керуючись статтею 16 Закону Мiжвiдомча комiсiя вирiшила:

     8.1. Завершити антидемпiнгове розслiдування щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республiки Бєларусь.

     8.2. Застосувати остаточнi антидемпiнговi заходи щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республiки Бєларусь. Зазначенi остаточнi антидемпiнговi заходи застосовуються шляхом справляння остаточного антидемпiнгового мита щодо iмпорту в Україну:

     8.2.1 хутра штучного та виробiв з нього, якi класифiкуються згiдно з Державним класифiкатором України "Українська класифiкацiя товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi" за кодом 4304;

     8.2.2 полотна трикотажного ворсового (включаючи довговорсовi полотна) та полотна махрового, якi класифiкуються згiдно з Державним класифiкатором України "Українська класифiкацiя товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi" за кодом 6001.

     8.3. Установити, що:

     8.3.1. остаточнi антидемпiнговi заходи застосовуються шляхом запровадження справляння остаточного антидемпiнгового мита щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового, зазначених у пiдпунктi 8.2.1, 8.2.2 цього рiшення;

     8.3.2. застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового, зазначених у пiдпунктi 8.2.1, 8.2.2 цього рiшення, починається з дня набрання чинностi цього рiшення;

     8.3.3. остаточнi антидемпiнговi заходи застосовуються термiном на п'ять рокiв для усунення шкоди, завданої нацiональному товаровиробнику демпiнговим iмпортом;

     8.3.4. розмiр ставки остаточного антидемпiнгового мита для:

     - товару, зазначеного в пунктi 8.2.1, - 179,70 вiдсоткiв;

     - товару, зазначеного в пунктi 8.2.2, - 53,29 вiдсоткiв;

     8.3.5. остаточне антидемпiнгове мито справляється у вiдсотках до митної вартостi товару, зазначеного у пiдпунктi 8.2.1, 8.2.2 цього рiшення. Митна вартiсть цього товару розраховується вiдповiдно до базисних умов поставки CIF - кордон України;

     8.3.6. сплата остаточного антидемпiнгового мита здiйснюється у готiвковiй або безготiвковiй формах;

     8.3.7. остаточне антидемпiнгове мито справляється митними органами України за ставкою та на умовах, встановлених цим рiшенням про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв. Остаточне антидемпiнгове мито сплачується незалежно вiд сплати iнших податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв), у тому числi мита, митних зборiв тощо, якi, як правило, справляються при iмпортi в Україну товарiв;

     8.3.8. 10 кг хутра штучного та (або) полотна ворсового, зазначених у пунктi 8.2.1, 8.2.2 цього рiшення, є максимальною партiєю, яка без сплати остаточного антидемпiнгового мита може ввозитися (пересилатися) на митну територiю України.

     8.4. Заборонити ввезення на митну територiю України хутра штучного та полотна ворсового, зазначених у пiдпунктi 8.2.1, 8.2.2 цього рiшення, без сплати остаточного антидемпiнгового мита крiм випадкiв, зазначених у пiдпунктi 8.3.8 цього рiшення.

     8.5. Доручити:

     8.5.1. Мiнiстерству видати вiдповiднi акти стосовно запровадження справляння остаточного антидемпiнгового мита щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового, зазначених у пiдпунктi 8.2.1, 8.2.2 цього рiшення;

     8.5.2. Мiнiстерству забезпечити публiкацiю повiдомлення про це рiшення в газетi "Урядовий кур'єр";

     8.5.3. Держмитслужбi України видати вiдповiднi акти на виконання цього рiшення;

     8.5.4. Держмитслужбi України забезпечити контроль за впровадженням справляння остаточного антидемпiнгового мита щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового, зазначених у пiдпунктi 8.2.1, 8.2.2 цього рiшення;

     8.5.5. Мiнiстерству закордонних справ України нотифiкувати компетентнi органи Республiки Бєларусь про це рiшення;

     8.5.6. Це рiшення набуває чинностi з дня опублiкування вiдповiдного повiдомлення.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.