МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI
РIШЕННЯ
Київ
вiд 11 жовтня 2000 року | N АД-10/2000/52-40А |
---|
Про застосування попереднiх антидемпiнгових
заходiв щодо iмпорту в Україну хутра штучного та
полотна ворсового походженням з Республiки
Бiлорусь
Вiдповiдно до Закону України вiд 22 грудня 1998 року N 330-ХIV "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" (далi - Закон) та свого рiшення вiд 11.02.2000 N АД-1/2000 Мiжвiдомча комiсiя з мiжнародної торгiвлi (далi - Мiжвiдомча комiсiя) 11 жовтня 2000 року:
заслухала iнформацiю Мiнiстерства економiки України (далi - Мiнiстерство)* про виконання зазначеного рiшення;
____________
* Вiдповiдно до Указу Президента України "Про
змiну у структурi центральних органiв виконавчої
влади" вiд 15 грудня 1999 року N 1573/99
Мiнiстерство зовнiшнiх економiчних зв'язкiв i
торгiвлi України було лiквiдовано. Законом
вiд 23 березня 2000 року N 1595-111 "Про внесення
змiн до деяких законiв України" функцiї по
проведенню антидемпiнгових розслiдувань
покладено на Мiнiстерство економiки України (далi -
Мiнiстерство), яке, вiдповiдно до вимог чинного
законодавства, продовжує всi незавершенi
розслiдування.
розглянула звiт Мiнiстерства про результати попереднього антидемпiнгового розслiдування щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республiки Бiлорусь, що проводилось вiдповiдно до рiшення Мiжвiдомчої комiсiї вiд 11.02.2000 N АД-1/2000;
заслухала рекомендацiї Мiнiстерства про доцiльнiсть застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республiки Бiлорусь.
1. Антидемпiнгове розслiдування
Вiдповiдно до рiшення Мiжвiдомчої комiсiї вiд 11.02.2000 N АД-1/2000. Мiнiстерство закiнчило проведення антидемпiнгової процедури, порушило та проводить антидемпiнгове розслiдування щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республiки Бiлорусь.
У встановленi, вiдповiдно до статтi 12 Закону, кiнцевi термiни подання вiдповiдей та в ходi всього розслiдування Мiнiстерством не було отримано вiдповiдей на надiсланi запитальники та жодної iнформацiї вiд заiнтересованих сторiн, якi б представляли iнтереси iноземних виробникiв, експортерiв, iмпортерiв або споживачiв. Таким чином iноземнi виробники, експортери, iмпортери та споживачi ухилились вiд спiвпрацi з Мiнiстерством.
2. Нацiональний товаровиробник (скаржник)
У ходi розслiдування було встановлено, що сукупне виробництво ВАТ "Фабрика штучного хутра" товару, що є об'єктом антидемпiнгового розслiдування, становить бiльш 50 вiдсоткiв усього обсягу виробництва в Українi цього товару. У зв'язку з цим, скаргу ВАТ "Фабрика штучного хутра", вiдповiдно до статей 11 та 12 Закону, можна вважати скаргою поданою вiд нацiонального товаровиробника.
3. Товар, що є об'єктом антидемпiнгового розслiдування. Подiбний товар
Протягом антидемпiнгового розслiдування було встановлено, що у перiод розслiдування в Україну з Республiки Бiлорусь увозилося хутро штучне та полотно ворсове, яке є об'єктом цього антидемпiнгового розслiдування, а саме:
а) хутро штучне та вироби з нього (далi - хутро штучне), якi класифiкуються згiдно з Державним класифiкатором України "Українська класифiкацiя товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi" та Товарною номенклатурою зовнiшньоекономiчної дiяльностi та мають код 4304;
б) полотна трикотажнi ворсовi (включаючи довговорсовi полотна) та полотна махровi (далi - полотно ворсове), якi класифiкуються згiдно з Державним класифiкатором України "Українська класифiкацiя товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi" та Товарною номенклатурою зовнiшньоекономiчної дiяльностi та мають код 6001.
Вiдповiдно до чинного законодавства протягом антидемпiнгового розслiдування Мiнiстерством було проведено дослiдження та встановлено, що зазначенi у пiдпунктах 3. а), 3. б) хутро штучне та полотно ворсове, якi ввозяться в Україну з Республiки Бiлорусь, є подiбними до хутра штучного та полотна ворсового, вироблених нацiональним товаровиробником.
4. Iмпорт в Україну товару, що є об'єктом розслiдування
У процесi розслiдування, на пiдставi даних органiв виконавчої влади України та скаржника, було встановлено, що протягом другого, третього та четвертого кварталiв перiоду розслiдування (1999 року) вiдбувалось зростання обсягiв демпiнгового iмпорту в Україну товару, що є об'єктом цього розслiдування, вiдповiдно першому кварталу 1999 року, що становить 60,63%; 204,51%; 141,20% у вiдносних показниках.
У перiод розслiдування, за даними Держмитслужби, обсяги демпiнгового iмпорту в Україну товару що є об'єктом цього розслiдування, вiдповiдно до 1998 року та 1997 року становлять 22,25%; 25,57% у вiдносних показниках.
В 1998 та 1999 роках, за даними Держмитслужби, обсяги демпiнгового iмпорту в Україну товару, що є об'єктом цього розслiдування та експортується з Республiки Бiлорусь, у порiвняннi з 1997р. становлять 87,00%; 22,25% у вiдносних показниках.
5. Виробниче, торговельне та фiнансове становище нацiонального товаровиробника
На пiдставi даних виконавчих органiв України та скаржника, встановлено, що у перiод розслiдування та протягом 1997-1999 рокiв ситуацiя з виробництвом в Українi подiбного товару погiршилась, що негативно вплинуло на стан нацiонального товаровиробника та споживання цього товару в Українi. Значнi обсяги демпiнгового iмпорту, низькi експортнi цiни не дають нацiональному товаровиробнику можливостi збiльшити обсяги виробництва та продажу.
6. Визначення причинно-наслiдкового зв'язку мiж обсягами iмпорту в Україну товару, що є об'єктом розслiдування, та заподiянням шкоди нацiональному товаровиробнику
Вiдповiдно до статтi 10 Закону в процесi антидемпiнгового розслiдування Мiнiстерством було проведено дослiдження всiх доказiв та встановлено прямий причинно-наслiдковий зв'язок мiж демпiнговим iмпортом в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республiки Бiлорусь та шкодою, заподiяною нацiональному товаровиробнику.
7. Нацiональнi iнтереси
Вiдповiдно до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29 серпня 2000р. N 134 "Про затвердження перелiку пiдприємств, якi мають стратегiчне значення для економiки i безпеки держави" ВАТ "Фабрика штучного хутра" включено до перелiку пiдприємств, що мають стратегiчне значення для економiки i безпеки держави. ВАТ "Фабрика штучного хутра" виконувала контракти на постачання подiбного товару для головних виконавцiв Держконтрактiв.
Продовження впливу демпiнгового iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового завдасть шкоди нацiональним iнтересам України.
8. Установлення ставки попереднього антидемпiнгового мита
У процесi цього розслiдування було розраховано шкоду, яка заподiюється нацiональному товаровиробнику вiд демпiнгового iмпорту, та демпiнгову маржу, що визначається у цьому випадку. З урахуванням вимог статей 7, 8, 9, 10 та 14 Закону, з огляду на значнi обсяги демпiнгового iмпорту та (або) демпiнговi цiни товару, що є об'єктом розслiдування, Мiнiстерство розрахувало, на пiдставi даних скаржника та виконавчих органiв України, ставку попереднього антидемпiнгового мита у розмiрi 179,70 вiдсотка для хутра штучного та 53,29 вiдсотка для полотна ворсового та проiнформувало Мiжвiдомчу комiсiю про свої висновки щодо доцiльностi застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв.
9. Застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв
Матерiали цього антидемпiнгового розслiдування пiдтверджують факт зростання в перiод розслiдування обсягiв демпiнгового iмпорту в Україну товару, що є об'єктом антидемпiнгового розслiдування, а також наявнiсть прямого причинно-наслiдкового зв'язку мiж обсягами демпiнгового iмпорту в Україну та обсягами скорочення виробництва та реалiзацiї хутра штучного та полотна ворсового нацiональним товаровиробником.
Беручи до уваги зазначене вище, ухилення вiд спiвпрацi з Мiнiстерством iноземних виробникiв, експортерiв, iмпортерiв та споживачiв i враховуючи iнтереси нацiонального товаровиробника, нацiональних споживачiв та нацiональнi i мiжнароднi економiчнi iнтереси України, а також з метою сприяння добросовiснiй конкуренцiї на внутрiшньому ринку хутра штучного та полотна ворсового, керуючись статтею 14 Закону, Мiжвiдомча комiсiя вирiшила:
9.1. Застосувати попереднi антидемпiнговi заходи щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республiки Бiлорусь. Зазначенi попереднi антидемпiнговi заходи застосовуються щодо iмпорту в Україну:
9.1.1) - хутра штучного та виробiв з нього, якi класифiкуються згiдно з Державним класифiкатором України "Українська класифiкацiя товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi" та Товарною номенклатурою зовнiшньоекономiчної дiяльностi за кодом 4304;
9.1.2) - полотна трикотажного ворсового (включаючи довговорсовi полотна) та полотна махрового, якi класифiкуються згiдно з Державним класифiкатором України "Українська класифiкацiя товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi" та Товарною номенклатурою зовнiшньоекономiчної дiяльностi за кодом 6001.
9.2. Установити, що:
9.2.1) попереднi антидемпiнговi заходи застосовуються шляхом запровадження справляння попереднього антидемпiнгового мита щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового, зазначених у пiдпунктах 9.1.1) та 9.1.2) цього рiшення;
9.2.2) застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового, зазначених у пiдпунктах 9.1.1) та 9.1.2) цього рiшення, починається з дня набрання чинностi цього рiшення та вiдповiдних актiв Мiнекономiки i Держмитслужби;
9.2.3) попереднi антидемпiнговi заходи застосовуються протягом чотирьох мiсяцiв;
9.2.4) розмiр ставки попереднього антидемпiнгового мита для товару, зазначеного у пiдпунктi 9.1.1), становить 179,70 вiдсотка;
9.2.5) розмiр ставки попереднього антидемпiнгового мита для товару, зазначеного у пiдпунктi 9.1.2), становить 53,29 вiдсотка;
9.2.6) попереднє антидемпiнгове мито справляється у вiдсотках до митної вартостi товару, зазначеного у пiдпунктах 9.1.1) та 9.1.2) цього рiшення. Митна вартiсть цього товару розраховується вiдповiдно до базисних умов поставки СIF-кордон України;
9.2.7) сплата попереднього антидемпiнгового мита здiйснюється у готiвковiй або безготiвковiй формах, або шляхом унесення суми мита на депозит або оформлення вiдповiдного боргового зобов'язання, якщо iнше не встановлено законодавством України;
9.2.8) попереднє антидемпiнгове мито справляється митними органами України за ставкою та за умови, установленої цим рiшенням про застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв. Попереднє антидемпiнгове мито сплачується незалежно вiд сплати iнших податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв), у тому числi мита, митних зборiв тощо, якi, як правило, справляються при iмпортi в Україну товарiв;
9.2.9) 10 кг хутра штучного, зазначеного у пiдпунктi 9.1.1) цього рiшення, є мiнiмальною партiєю, яка без сплати попереднього антидемпiнгового мита може ввозитися (пересилатися) на митну територiю України;
9.2.10) 10 кг полотна ворсового, зазначеного у пiдпунктi 9.1.2) цього рiшення, є мiнiмальною партiєю, яка без сплати попереднього антидемпiнгового мита може ввозитися (пересилатися) на митну територiю України;
9.2.11) у разi, коли хутро штучне та (або) полотно ворсове, зазначенi у пiдпунктах 9.1.1) та 9.1.2) цього рiшення, ввозяться (пересилаються) на митну територiю України у кiлькостi, яка перевищує мiнiмальну партiю, таке увезення (пересилання) на митну територiю повинно супроводжуватися сплатою попереднього антидемпiнгового мита.
9.3. Заборонити ввезення на митну територiю України хутра штучного та полотна ворсового, зазначених у пiдпунктах 9.1.1) та 9.1.2) цього рiшення, без сплати попереднього антидемпiнгового мита крiм випадкiв, зазначених у пiдпунктах 9.2.9), 9.2.10) та пунктi 9.5. цього рiшення.
9.4. Заборонити ввезення на митну територiю України з будь-якої країни експорту (походження) товару, що є об'єктом цього антидемпiнгового розслiдування та має бути об'єктом застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв, у разi, коли вiдсутнi: чiтке маркування "Зроблено в ... (країна походження)"; товарний знак виробника; чiтке тавро, що наноситься контрастною за кольором незмивною фарбою на зворотному боцi куска хутра штучного (полотна ворсового); стрiлка, яка зазначає напрям ворсу; ярлик (з картону або цупкого паперу) з позначенням (назви та мiсцезнаходження пiдприємства-виробника; артикулу; номера куска; ширини (см); довжини (см); загальної площi (м2); сорту; площi сортового полотна (м2); числа умовних виразiв та їх площi (м2); номера контролера; умовних позначень (символiв) способiв догляду вiдповiдно до вимог Державної системи сертифiкацiї та технiчним описом (для швейних виробiв, iграшок тощо); вiдповiдного нацiонального стандарту; технiчного опису; дати випуску); знак вiдповiдностi; дозвiл санiтарного нагляду або гiгiєнiчний сертифiкат;
9.5. Вищезазначенi попереднi антидемпiнговi заходи не застосовуються щодо поставок в Україну за укладеними контрактами хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республiки Бiлорусь, на якi Мiнекономiки надало лiцензiї українським iмпортерам до набуття чинностi цього рiшення у вiдповiдностi з квотою на iмпорт зазначених товарiв, установленою рiшеннями Мiжвiдомчої комiсiї вiд 14.09.99 N СП-8/1999 та вiд 27.07. 2000 N СП-4/2000/52-40.
9.6. Доручити:
9.6.1) Мiнiстерству видати вiдповiднi акти стосовно запровадження справляння попереднього антидемпiнгового мита щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового, зазначених у пiдпунктах 9.1.1) та 9.1.2) цього рiшення;
9.6.2) Мiнiстерству забезпечити опублiкування цього рiшення у газетi "Урядовий кур'єр";
9.6.3) Держмитслужбi України видати вiдповiднi акти на виконання цього рiшення;
9.6.4) Державнiй митнiй службi України забезпечити контроль за впровадженням справляння попереднього антидемпiнгового мита щодо iмпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового, зазначених у пiдпунктах 9.1.1) та 9.1.2) цього рiшення;
9.6.5) Мiнiстерству закордонних справ України нотифiкувати компетентнi органи Республiки Бiлорусь про це рiшення.
9.7. Будь-якi заiнтересованi сторони можуть передавати до Мiнекономiки iнформацiю та докази, що стосуються цього розслiдування. Коментарi, вимоги стосовно проведення слухань у Мiнекономiки тощо направляються до Мiнекономiки (адреса Мiнекономiки: 04655, МСП-655, Київ-53, Львiвська площа, 8, Мiнiстерство економiки України, департамент торговельних обмежень та контролю за зовнiшньоекономiчною дiяльнiстю, управлiння торговельних обмежень та недобросовiсної конкуренцiї, вiддiл захисту внутрiшнього ринку) у тридцятиденний строк з дати опублiкування цього рiшення Мiжвiдомчої комiсiї.
9.8. Це рiшення набуває чинностi з дня його опублiкування.
Перший заступник голови Комiсiї | А. ГОНЧАРУК |
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |