ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку в Луганськiй областi

Iз змiнами i доповненнями, внесеними
Законами України
вiд 18 листопада 1999 року N 1241-XIV,
вiд 7 лютого 2002 року N 3036-III,
вiд 16 сiчня 2003 року N 429-IV,
вiд 25 березня 2005 року N 2505-IV

     Цей Закон визначає порядок запровадження та функцiонування спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку в Луганськiй областi.

     Стаття 1. Визначення термiнiв

     У цьому Законi термiни вживаються в такому значеннi:

     територiя прiоритетного розвитку - територiя, на якiй склалися несприятливi соцiально-економiчнi умови та на якiй запроваджується спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi для створення нових робочих мiсць;

     абзац третiй частини першої статтi 1 виключено

(згiдно iз Законом України вiд 25.03.2005 р. N 2505-IV)

     реструктуризацiя пiдприємства - здiйснення органiзацiйно-економiчних, правових, технiчних заходiв, спрямованих на змiну структури пiдприємства, його управлiння, форми власностi, органiзацiйно-правової форми, з метою фiнансового оздоровлення пiдприємства, збiльшення обсягiв випуску конкурентоспроможної продукцiї, пiдвищення ефективностi виробництва;

     перепрофiлювання пiдприємства - змiна технологiї виробничого процесу для випуску нової продукцiї (виконання робiт, надання послуг).

     Стаття 2. Мета запровадження на територiях прiоритетного розвитку спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi

     Метою запровадження на територiях прiоритетного розвитку в Луганськiй областi спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi є залучення iнвестицiй у прiоритетнi галузi виробництва для створення нових робочих мiсць та працевлаштування працiвникiв, якi вивiльняються у зв'язку iз закриттям, реструктуризацiєю та перепрофiлюванням гiрничодобувних та iнших пiдприємств, впровадження нових технологiй, розвиток зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, збiльшення поставок на внутрiшнiй ринок високоякiсних товарiв i послуг, створення сучасної виробничої, транспортної та ринкової iнфраструктури, ефективне використання природних ресурсiв.

     Стаття 3. Запровадження на територiях прiоритетного розвитку спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi

     Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi запроваджується на територiях прiоритетного розвитку i дiє протягом 30 рокiв при реалiзацiї в порядку, визначеному цим Законом, iнвестицiйних проектiв у прiоритетних галузях (пiдгалузях) виробництва, перелiк яких визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     До територiй прiоритетного розвитку належать у своїх адмiнiстративно-територiальних межах мiста Брянка, Краснодон, Свердловськ, Первомайськ, Стаханов, Красний Луч, а також Антрацитiвський, Кремiнський та Краснодонський райони Луганської областi.

(частина друга статтi 3 в редакцiї Закону України вiд 18.11.99 р. N 1241-XIV)

     Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi застосовується до суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, якi реалiзують в порядку, визначеному цим Законом, iнвестицiйний проект кошторисною вартiстю, еквiвалентною не менше:

     500 тис. доларiв США - при реалiзацiї iнвестицiйного проекту в галузях сiльського господарства, обробної промисловостi та охорони здоров'я;

     700 тис. доларiв США - при реалiзацiї iнвестицiйного проекту в галузях будiвництва та транспорту;

     1 млн. доларiв США - при реалiзацiї iнвестицiйного проекту в галузях добувної промисловостi, виробництва електроенергiї та коксу, хiмiчного виробництва i машинобудування.

     Початком реалiзацiї проекту є дата фактичного внесення iнвестицiї.

     Стаття 4. Особливостi дiї законодавства України на територiях прiоритетного розвитку

     Законодавство України на територiях прiоритетного розвитку дiє в межах Конституцiї України з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

     Органи виконавчої влади на територiях прiоритетного розвитку дiють в межах повноважень, що передбаченi Конституцiєю та законами України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

     Стаття 5. Органи управлiння територiями прiоритетного розвитку

     Органами управлiння територiями прiоритетного розвитку є:

     Комiтет з питань територiй прiоритетного розвитку;

     органи мiсцевого самоврядування.

     Стаття 6. Повноваження органiв мiсцевого самоврядування щодо управлiння територiями прiоритетного розвитку

     Органи мiсцевого самоврядування територiй, на яких запроваджується спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi, здiйснюють свої повноваження вiдповiдно до законодавства України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

     Крiм того, до повноважень органу мiсцевого самоврядування також належить:

     укладення договору (контракту) з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi щодо умов реалiзацiї iнвестицiйного проекту, затвердженого Комiтетом з питань територiй прiоритетного розвитку, у визначеному цим Законом порядку.

     Стаття 7. Повноваження Комiтету з питань територiй прiоритетного розвитку

     Комiтет з питань територiй прiоритетного розвитку (далi - Комiтет) є спецiально уповноваженим органом управлiння спецiальним режимом iнвестицiйної дiяльностi, що запроваджується вiдповiдно до цього Закону на територiях прiоритетного розвитку в Луганськiй областi.

     Комiтет створюється Луганською обласною радою.

     До повноважень Комiтету належать:

     розроблення та забезпечення реалiзацiї стратегiї та поточних програм розвитку територiй прiоритетного розвитку;

     розгляд i затвердження iнвестицiйних проектiв у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України;

     видача свiдоцтва про затвердження iнвестицiйного проекту;

     здiйснення в межах своїх повноважень згiдно з цим Законом вiдповiдного контролю за реалiзацiєю iнвестицiйних проектiв суб'єктами пiдприємницької дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку;

     пiдготовка вiдповiдним органам мiсцевого самоврядування пропозицiй щодо встановлення ставок орендної плати, плати за комунальнi послуги, тарифiв та iнших платежiв;

     органiзацiя пiдготовки та перепiдготовки кадрiв;

     регулювання залучення до роботи на територiях прiоритетного розвитку iноземних працiвникiв;

     прийняття у межах своєї компетенцiї рiшень, обов'язкових до виконання на територiях прiоритетного розвитку при реалiзацiї iнвестицiйних проектiв;

     розгляд у досудовому порядку спорiв, що виникають мiж органами мiсцевого самоврядування та суб'єктами пiдприємницької дiяльностi при реалiзацiї iнвестицiйних проектiв;

     реалiзацiя iнших повноважень, передбачених цим Законом.

     Стаття 8. Умови провадження пiдприємницької дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку

     На територiях прiоритетного розвитку можуть провадитися всi види пiдприємницької дiяльностi, за винятком заборонених законами України.

     Спецiальний правовий режим пiдприємницької дiяльностi, встановлений на територiях прiоритетного розвитку, поширюється на суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi виключно пiд час реалiзацiї ними на цих територiях iнвестицiйних проектiв, затверджених у встановленому цим Законом порядку.

     Затвердження Комiтетом iнвестицiйного проекту та видача свiдоцтва про його затвердження є пiдставою для укладення вiдповiдним органом мiсцевого самоврядування договору (контракту) з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi щодо умов реалiзацiї iнвестицiйного проекту, укладення договорiв оренди землi, примiщень тощо. Порядок укладення договору (контракту) визначається Луганською обласною радою.

     У разi невиконання або неналежного виконання суб'єктом пiдприємницької дiяльностi умов договору (контракту), укладеного з органом мiсцевого самоврядування, такий суб'єкт пiдприємницької дiяльностi несе майнову та iншу вiдповiдальнiсть, передбачену законодавством України та вiдповiдним договором (контрактом).

     У разi порушення суб'єктом пiдприємницької дiяльностi законодавства України, установчих документiв, договору (контракту) з органом мiсцевого самоврядування щодо умов реалiзацiї затвердженого у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйного проекту Комiтет може внести пропозицiї органу мiсцевого самоврядування про розiрвання у встановленому законодавством порядку договору (контракту), укладеного з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi.

     У разi порушення суб'єктом пiдприємницької дiяльностi законодавства України, установчих документiв, договору (контракту) з органом мiсцевого самоврядування щодо умов реалiзацiї затвердженого у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйного проекту орган мiсцевого самоврядування може прийняти рiшення про розiрвання у встановленому законодавством порядку укладеного з ним договору (контракту), а також внести пропозицiї Комiтету про скасування виданого ним свiдоцтва про затвердження iнвестицiйного проекту.

     Рiшення про скасування свiдоцтва про затвердження iнвестицiйного проекту та розiрвання договору (контракту) з органом мiсцевого самоврядування можуть бути оскарженi в судовому порядку.

     Стаття 9. Виключена

(стаття 9 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами України вiд 07.02.2002 р. N 3036-III, вiд 16.01.2003 р. N 429-IV, виключена згiдно iз Законом України вiд 25.03.2005 р. N 2505-IV)

     Стаття 10. Виключена

(згiдно iз Законом України вiд 25.03.2005 р. N 2505-IV)

     Стаття 11. Прикiнцевi положення

     1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування.

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України:

     у мiсячний строк визначити перелiк галузей (пiдгалузей) виробництва, якi є прiоритетними для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв на територiях прiоритетного розвитку в Луганськiй областi;

     у мiсячний строк внести пропозицiї щодо приведення законодавчих актiв України у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     забезпечити в межах своїх повноважень видання нормативно-правових актiв, передбачених цим Законом.

Президент України Л. КУЧМА

м. Київ
15 липня 1999 року
N 970-XIV

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.