ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
12.06.2007р. | N 11/1-29/5820-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць, митниць |
Щодо класифiкацiї згiдно з УКТЗЕД моторних
транспортних засобiв
З метою впорядкування питання класифiкацiї моторних транспортних засобiв, керуючись положенням статтi 312 Митного кодексу України повiдомляємо про наступне.
З урахуванням пiдходiв УКТЗЕД до класифiкацiї транспортних засобiв (далi - ТЗ), чиннi норми та вимоги до них, транспортнi засоби, залежно вiд їх типiв та призначення, подiляються на:
а) пасажирськi, якi в залежностi вiд кiлькостi визначених виробником автомобiля мiсць для пасажирiв, класифiкуються у товарних позицiях 8702 або 8703 за УКТЗЕД;
б) вантажопасажирськi, що класифiкуються у товарнiй позицiї 8703 за УКТЗЕД;
в) вантажнi, що класифiкуються в товарнiй позицiї 8704 за УКТЗЕД;
г) спецiального призначення (товарна позицiя 8705 за УКТЗЕД) - спецiально сконструйованi або пристосованi для розмiщення рiзних пристроїв, якi надають їм можливостi виконувати визначенi нетранспортнi функцiї, тобто основною метою застосування транспортного засобу цiєї товарної позицiї не є перевезення людей або вантажiв.
До товарної позицiї 8703 згiдно з УКТЗЕД вiдносяться моторнi транспортнi засоби, призначенi для перевезення не бiльше 9 осiб, включаючи водiя, а саме:
- легковi автомобiлi - це пасажирськi автомобiлi, якi за своєю конструкцiєю та обладнанням призначенi для перевезення пасажирiв та їхнього багажу iз забезпеченням необхiдного комфорту та безпеки iз числом мiсць для сидiння не бiльше дев'яти, з мiсцем для водiя включно (ДСТУ 2984-95);
- вантажопасажирськi автомобiлi - автомобiлi, якi за своєю конструкцiєю та обладнанням призначенi для перевезення як пасажирiв так i вантажiв (ГОСТ 2984-95).
Легковi автомобiлi типу "stretch limusines", якi виготовляються шляхом подовження кузова звичайного легкового автомобiля малими серiями на окремi замовлення (найчастiше марок Lincoln Toun car, Cadillac Brougham, Mercury Marguis тощо) для створення просторого пасажирського салону пiдвищеної комфортностi, обладнаного додатковим обладнанням, а саме: баром, холодильником, телевiзором тощо, класифiкуються у товарнiй позицiї 8703.
Моторнi транспортнi засоби, що сконструйованi на базi кузова та шасi легкового автомобiля переобладнаних для iнших цiлей та якi мають позаду водiя сидiння або мiсця для встановлення сидiнь повиннi класифiкуватись у товарнiй позицiї 8703 згiдно з УКТЗЕД.
Змiни в конструкцiї автомобiля виконанi пiсля його виробництва та продажу, що призводять до змiни категорiї транспортного засобу (пасажирський чи вантажний), не враховуються при його класифiкацiї для цiлей митного оформлення незалежно вiд того, занесенi цi змiни в свiдоцтво про реєстрацiю чи нi, оскiльки категорiю транспортного засобу визначає виробник ще на стадiї проектування задля забезпечення виконання нормативних вимог та в подальшому несе усю повноту юридичної вiдповiдальностi за свiй вирiб протягом його експлуатацiї;
Визначення кiлькостi мiсць для сидiння повинно проводитись з обов'язковим урахуванням кiлькостi мiсць, визначеної заводомвиробником.
До вантажопасажирських автомобiлiв (багатоцiльовi транспортнi засоби) товарної позицiї 8703 за УКТЗЕД, також вiдносяться автомобiлi iз кузовом типу пiкап iз здвоєною кабiною (мал. 1), або iз кузовом фургон (мал.2) тощо, за винятком автомобiлiв якi конструктивно складаються з шасi-рами, вантажної платформи та здвоєної кабiни (позаду сидiння водiя розташовано другий ряд пасажирських мiсць для сидiння)(мал.3). Зазначенi автомобiлi мають наступнi особливостi конструкцiї, а саме:
1. У салонi автомобiля за сидiнням водiя розташовано ряд сидiнь для пасажирiв, боковi вiкна та оздоблення салону, як у транспортних засобiв, якi перевозять пасажирiв. Сидiння для пасажирiв конструктивно можуть бути фiксованими, складними, змонтованими на анкерному крiпленнi або такими, що демонтуються.
2. У разi вiдсутностi сидiнь, можуть залишатись пристрої або мiсця для крiплення ременiв безпеки, наприклад, отвори тощо.
Мал.1 | Мал.2 |
Мал.3 |
Додаткова iнформацiя щодо типу кузова на окремi марки транспортних засобiв може бути отримана за номером кузова (VIN - номер).
У стандартi ISO 3779:1983, з яким гармонiзовано ДСТУ 3525-97, сформульованi основнi положення та структура iдентифiкацiйного номеру ТЗ у форматi VIN (вiд англiйського Vehicle Identification Number). Iдентифiкацiйний номер автомобiля (VIN) присвоюється останнiм (кiнцевим) виробником транспортного засобу, незалежно вiд того, зiбраний вiн на пiдприємствi за повним виробничим циклом, чи методом "крупновузлового" збирання.
У VIN номерi транспортного засобу три роздiли:
- першi три позицiї займає всесвiтнiй код виробника (world manufacturer identifier code - WMI). WMI автозавод отримує вiд уповноваженого мiжнародного агентства (на даний час це "Асоцiацiя автомобiльних iнженерiв (SAE), та не має права його змiнювати.
- наступнi шiсть позицiй займає опис транспортного засобу (Vehicle Descriptor Section - VDS), у якому наводиться характеристика ТЗ - (тип, призначення, тип двигуна, тип кузова, тип гальмiвної системи тощо). Вигляд, кiлькiсть та спосiб кодування цiєї iнформацiї вибирає виробник ТЗ. Якщо корисною iнформацiєю заповненi не всi знаки VDS, на вiльних полях проставляються знаки, дозволенi до застосування стандартом (наприклад, цифра 0).
- iндикаторний код (Vehicle indicator section - VIS) складається з восьми знакiв i вiдображає iндивiдуальний номер транспортного засобу. Бiльшiсть європейських та азiатських заводiв - виробникiв вказують код року виготовлення або модельного року ТЗ на першiй позицiї, на другiй позицiї - код заводу. Позицiї з третьої по восьму вiдведенi для виробничого (порядкового) номеру ТЗ. При цьому знаки з п'ятого по восьмий включно повиннi бути цифрами. Якщо виробничий номер шестизначний та менше, вiльнi поля займають нулями.
Приклад побудови VIN
позиція
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
WMI | VDS | VIS | ||||||||||||||
J | M | B | S | N | E | 5 | 5 | A | P | Z | 0 | 0 | 3 | 7 | 2 | 5 |
Для виключення можливих помилок, окремо зазначаємо що, згiдно стандарту, у VIN номерi ТЗ, заборонено зазначати букви I, O, Q.
Визначення типу, моделi, версiї транспортного засобу, року його виготовлення, комплектностi, укомплектованостi, повної маси, робочого об'єму двигуна, iнших характеристик, визначальних для класифiкацiї ТЗ згiдно УКТЗЕД проводиться на пiдставi поданих документiв та результатiв митного огляду ТЗ, включаючи огляд iдентифiкацiйних табличок, номерних площадок кузовiв (шасi), номерних панелей та табличок (наклейок), додаткових носiїв iнформацiї наявних на ТЗ, з обов'язковим фотографуванням ТЗ з вiдображенням тих конструктивних особливостей, якi є визначальними для класифiкацiї ТЗ згiдно з УКТЗЕД.
Для однозначної класифiкацiї транспортних засобiв необхiдно використовувати:
а) технiчну документацiю заводу - виробника автомобiля iз зазначенням кiлькостi мiсць для сидiння;
б) сертифiкати або аналогiчнi документи, виданi уповноваженим органом країни - експортера або країни - виробника iз зазначенням, що автомобiль належить до певної категорiї.
До документiв, що видаються заводом-виробником на новi автомобiлi вiдносяться: iнструкцiя з експлуатацiї автомобiля, документ, що надається виробником та мiстить повну технiчну характеристику ТЗ ("сертифiкат вiдповiдностi заводу - виробника" з додатками "Notice Descriptive des Venicules Automobiles" ("Опис типiв транспортних засобiв"), сервiсна книга та iнша офiцiйна iнформацiя заводу-виробника.
У випадку, коли є розбiжнiсть у наданих документах та/або результати митного огляду не дають однозначної вiдповiдi про кiлькiсть мiсць для сидiння моторного транспортного засобу задекларованого як вантажний, та декларантом не надана iнформацiя, що автомобiль конструктивно виготовлений заводом-виробником у вантажному варiантi, або вiдсутнє пiдтвердження, що саме завод-виробник внiс змiни в конструкцiю автомобiля, такi автомобiлi необхiдно класифiкувати у товарнiй позицiї 8703 за УКТЗЕД.
Вважати вiдкликаними листи Держмитслужби України вiд 05.05.2005 N 11/1-37/5038-ЕП, вiд 10.06.2004 N 25/4-37/7364-ЕП, вiд 26.04.2001 N 3/21-2163-ЕП.
Голова Служби | О.Б.Єгоров |
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |