Документ скасований: Постанова КМУ № 464 від 27.04.2011

КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 15 серпня 2007 р. N 1042


Про внесення змiн до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 9 грудня 1999 р. N 2244

     Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     Внести до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 9 грудня 1999 р. N 2244 "Питання державного оборонного замовлення" (Офiцiйний вiсник України, 1999 р., N 50, ст. 2445; 2000 р., N 11, ст. 421; 2001 р., N 17, ст. 755; 2002 р., N 8, ст. 344, N 11, ст. 515; 2003 р., N 37, ст. 1981; 2006 р., N 11, ст. 751, N 13, ст. 883, N 31, ст. 2233, N 50, ст. 3324) такi змiни:

     у постановi:

     у пунктi 1 слова "Порядок проведення конкурсiв (тендерiв) з вибору виконавцiв державного оборонного замовлення" замiнити словами "Порядок вибору виконавцiв державного оборонного замовлення на поставку (закупiвлю) продукцiї оборонного призначення, яка становить державну таємницю";

     у пунктi 2 слова "Мiнiстерство освiти i науки" виключити;

     у пунктах 3 i 5 слова "Мiнiстерство економiки та з питань європейської iнтеграцiї" в усiх вiдмiнках замiнити словами "Мiнiстерство економiки" у вiдповiдному вiдмiнку;

     у пунктi 4 слово "конкурсних" замiнити словом "конкурентних";

     Порядок формування основних показникiв державного оборонного замовлення, розмiщення та коригування обсягiв поставок (закупiвлi) продукцiї, виконання робiт, надання послуг за оборонним замовленням, внесення змiн до укладених державних контрактiв, а також порядок контролю за виконанням оборонного замовлення та Порядок проведення конкурсiв (тендерiв) з вибору виконавцiв державного оборонного замовлення, затвердженi зазначеною постановою, викласти у редакцiї, що додається.

Прем'єр-мiнiстр України В.ЯНУКОВИЧ

Iнд. 21

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 9 грудня 1999 р. N 2244
(у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 15 серпня 2007 р. N 1042)

ПОРЯДОК
формування основних показникiв державного оборонного замовлення, розмiщення та коригування обсягiв поставки (закупiвлi) продукцiї, виконання робiт, надання послуг за оборонним замовленням, а також контролю за його виконанням

Загальнi положення

     1. Цей Порядок визначає механiзм формування основних показникiв державного оборонного замовлення (далi - оборонне замовлення), розмiщення та коригування обсягiв поставки (закупiвлi) продукцiї, виконання робiт, надання послуг за оборонним замовленням, а також здiйснення контролю за його виконанням.

     2. У цьому Порядку наведенi нижче термiни вживаються у такому значеннi:

     продукцiя оборонного призначення - товари, роботи i послуги, що належать до оборонного замовлення вiдповiдно до частини шостої статтi 1 Закону України "Про державне оборонне замовлення";

     напрям оборонного замовлення - поставка (закупiвля) продукцiї оборонного призначення, необхiдної для виконання завдань у сферi дiяльностi державного замовника, забезпечена обсягами бюджетних асигнувань, якi зазначаються окремим рядком у складi основних показникiв оборонного замовлення.

     Поняття "виконавцi", "державний контракт", "державнi замовники", "оборонне замовлення" застосовуються у значеннях, наведених у Законi України "Про державне оборонне замовлення".

     3. Дiяльнiсть щодо формування, розмiщення та виконання оборонного замовлення, iнформацiя про яку становить державну таємницю, провадиться з додержанням законодавства про державну таємницю.

Стадiї оборонного замовлення

     4. Стадiями оборонного замовлення є:

     розроблення проекту основних показникiв оборонного замовлення на наступний бюджетний перiод, а також пропозицiй до проекту основних показникiв оборонного замовлення на другий наступний бюджетний перiод;

     затвердження основних показникiв оборонного замовлення;

     проведення процедури з вибору виконавцiв оборонного замовлення;

     укладення державних контрактiв;

     складення звiту про результати проведення процедур закупiвлi та конкурсiв;

     виконання державних контрактiв;

     контроль за виконанням державних контрактiв;

     складення звiту про виконання оборонного замовлення.

Формування основних показникiв оборонного замовлення

     5. Проект основних показникiв оборонного замовлення формується як пакет документiв, що затверджується постановою Кабiнету Мiнiстрiв України, з урахуванням наступного:

     основнi показники оборонного замовлення для кожного державного замовника формуються окремим додатком до проекту постанови Кабiнету Мiнiстрiв України;

     номенклатура продукцiї оборонного призначення за кожним з напрямiв оборонного замовлення складається по роздiлах;

     у кожному роздiлi номенклатура продукцiї оборонного призначення формується за прiоритетами, визначеними для цiєї продукцiї державними цiльовими, науковими та науково-технiчними програмами, або за важливiстю функцiонального призначення iз зазначенням її кiлькостi (обсягiв);

     в кiнцi кожного роздiлу та напряму оборонного замовлення зазначається вартiсть закупiвлi продукцiї оборонного призначення, що розраховується за результатами маркетингових дослiджень ринкової вартостi вiдповiдної продукцiї;

     обсяги видаткiв, що передбачаються державними замовниками за вiдповiдними бюджетними програмами для виконання оборонного замовлення, їх розподiл за напрямами оборонного замовлення зазначаються в окремому додатку.

     6. Прiоритет здiйснення закупiвлi певних видiв продукцiї оборонного призначення визначається державними замовниками з урахуванням вимог правових актiв у сферi нацiональної безпеки та оборони.

     7. Державнi замовники пiд час формування бюджетних запитiв на наступний бюджетний перiод визначають вiдповiдно до бюджетних програм та з урахуванням пропозицiй до проекту основних показникiв оборонного замовлення, розроблених у попередньому бюджетному перiодi, обсяги коштiв для фiнансування оборонного замовлення за його напрямами. Одночасно з поданням до Мiнфiну бюджетних запитiв до Мiнекономiки вносяться пропозицiї щодо фiнансування оборонного замовлення разом з їх обґрунтуванням.

     8. Державнi замовники на основi схваленого Кабiнетом Мiнiстрiв України проекту державного бюджету у двомiсячний строк розробляють та подають Мiнекономiки за встановленими ним формами:

     пропозицiї до проекту основних показникiв оборонного замовлення на наступний бюджетний перiод у межах обсягiв бюджетних призначень, що передбаченi державному замовнику проектом державного бюджету;

     пропозицiї до проекту основних показникiв оборонного замовлення на другий наступний бюджетний перiод з урахуванням обсягiв видаткiв, необхiдних для здiйснення заходiв i виконання завдань державних цiльових програм, планiв утримання та розвитку вiйськових формувань, розвiдувальних i правоохоронних органiв, а також реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу.

     Пропозицiї, зазначенi в абзацах другому i третьому цього пункту, щодо поставки (закупiвлi) спецiальних комплектувальних виробiв та запасних частин до продукцiї оборонного призначення зазначаються окремим рядком з доданням до них специфiкацiї.

     Пропозицiї, зазначенi в абзацах другому i третьому цього пункту, щодо створення нових та нарощування дiючих виробничих потужностей для виготовлення продукцiї оборонного призначення подаються за погодженням з державними замовниками на поставку (закупiвлю) цiєї продукцiї.

     9. Мiнекономiки пiсля надходження пропозицiй вiд державних замовникiв у мiсячний строк:

     аналiзує зазначенi пропозицiї за напрямами оборонного замовлення та у разi потреби запитує додатковi матерiали;

     узагальнює пропозицiї державних замовникiв на наступний i другий наступний бюджетний перiод та перевiряє їх щодо вiдповiдностi показникам проекту Державного бюджету України на наступний бюджетний перiод i прогнозним показникам видаткiв Державного бюджету України на другий наступний перiод;

     формує проект основних показникiв оборонного замовлення на наступний бюджетний перiод.

     10. Державнi замовники у двотижневий строк пiсля оприлюднення Закону про Державний бюджет України з урахуванням затверджених обсягiв бюджетних асигнувань за вiдповiдними бюджетними програмами уточнюють пропозицiї до проекту основних показникiв оборонного замовлення та подають Мiнекономiки пропозицiї щодо коригування такого проекту.

     11. Мiнекономiки вiдповiдно до поданих пропозицiй вносить у двотижневий строк до проекту основних показникiв оборонного замовлення необхiднi змiни та узгоджує його з державними замовниками у частинi, що їх стосується.

     Проект основних показникiв оборонного замовлення узгоджується у зазначений строк з Мiнфiном, Держекспортконтролем та Мiн'юстом i в установленому порядку подається Кабiнетовi Мiнiстрiв України.

     12. Кабiнет Мiнiстрiв України затверджує основнi показники оборонного замовлення, що доводяться до державних замовникiв, Мiнекономiки, Мiнфiну, Державного казначейства та iнших заiнтересованих центральних органiв виконавчої влади.

Розмiщення оборонного замовлення та укладення державних контрактiв на виконання оборонного замовлення

     13. Оборонне замовлення розмiщується державними замовниками шляхом укладення з виконавцями державних контрактiв.

     14. Державнi замовники проводять виходячи iз затверджених основних показникiв оборонного замовлення на вiдповiдний бюджетний перiод вибiр виконавцiв у порядку, визначеному Законом України "Про закупiвлю товарiв, робiт i послуг за державнi кошти".

     15. Вибiр виконавцiв з поставки продукцiї оборонного призначення, яка становить державну таємницю, здiйснюється державними замовниками згiдно з Порядком вибору виконавцiв державного оборонного замовлення на поставку (закупiвлю) продукцiї оборонного призначення, яка становить державну таємницю.

     16. У разi невизначення виконавця на конкурентнiй основi уповноважений Кабiнетом Мiнiстрiв України орган приймає рiшення щодо розмiщення оборонного замовлення вiдповiдно до частини другої статтi 3 Закону України "Про державне оборонне замовлення".

     17. Суб'єкт господарювання набуває статусу виконавця оборонного замовлення з моменту укладення державного контракту.

     18. Цiни на продукцiю оборонного призначення встановлюються на пiдставi акцептованих пропозицiй переможцiв торгiв i процедури вибору виконавцiв, проведення яких регулюється Законом України "Про закупiвлю товарiв, робiт i послуг за державнi кошти" та Порядком вибору виконавцiв державного оборонного замовлення на поставку (закупiвлю) продукцiї оборонного призначення, яка становить державну таємницю.

     У разi вибору виконавцiв не на конкурентнiй основi цiни на продукцiю оборонного призначення встановлюються виконавцями i державними замовниками у процесi укладання державних контрактiв.

     19. Державний контракт укладається державним замовником i виконавцем у письмовiй формi вiдповiдно до законодавства.

     20. Поставка (закупiвля) вiдповiдно до мiжнародних договорiв з питань вiйськово-технiчного спiвробiтництва продукцiї оборонного призначення iноземних виробникiв здiйснюється шляхом укладення державними замовниками державних контрактiв з визначеними на конкурентнiй основi виконавцями - суб'єктами господарської дiяльностi України, яким в установленому порядку наданi повноваження на право здiйснення iмпорту вiдповiдних видiв продукцiї оборонного призначення.

     21. Використання результатiв науково-дослiдних та дослiдно-конструкторських робiт, отриманих пiд час виконання оборонного замовлення, а також розроблених технологiй вiйськового та спецiального призначення здiйснюється виконавцями та iншими суб'єктами господарської дiяльностi вiдповiдно до частини третьої статтi 6 Закону України "Про державне оборонне замовлення" за погодженням з державними замовниками. Виконавцi та iншi суб'єкти господарської дiяльностi у разi використання результатiв зазначених робiт вiдшкодовують державi частку бюджетних коштiв, витрачених державними замовниками на цi роботи, у порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України.

Коригування обсягiв поставки (закупiвлi) продукцiї оборонного призначення

     22. У разi коли здiйснення поставки (закупiвлi) продукцiї оборонного призначення перестало вiдповiдати потребам оборони та безпеки держави внаслiдок настання непередбачуваних обставин та/або коли цiна найбiльш вигiдної тендерної (конкурсної) пропозицiї перевищує суму, передбачену державним замовником на фiнансування цiєї закупiвлi, чи коли виникла потреба у внесеннi змiн до кiлькiсних показникiв та/або номенклатури продукцiї оборонного призначення, а також у коригуваннi очiкуваної вартостi закупiвлi у межах затверджених обсягiв фiнансування оборонного замовлення на поточний бюджетний перiод для вiдповiдного державного замовника, такий державний замовник готує проект постанови Кабiнету Мiнiстрiв України про внесення змiн у вiдповiдний додаток до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України про затвердження основних показникiв оборонного замовлення на вiдповiдний рiк.

     23. У разi виникнення необхiдностi внесення змiн до затверджених обсягiв оборонного замовлення на поточний рiк у зв'язку з прийняттям законiв України, затвердженням державних цiльових програм, виданням актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України Мiнекономiки у мiсячний строк пiсля набрання чинностi вiдповiдними правовими актами за поданням державних замовникiв вносить в установленому порядку до Кабiнету Мiнiстрiв України проект постанови Кабiнету Мiнiстрiв України про внесення вiдповiдних змiн.

Контроль за виконанням оборонного замовлення

     24. Контроль за виконанням оборонного замовлення здiйснюють державнi замовники, Мiнекономiки та Мiнфiн у межах їх повноважень.

     25. Контроль за якiстю продукцiї оборонного призначення на всiх стадiях її розроблення, виробництва, модернiзацiї та ремонту, своєчасним виконанням державних контрактiв, цiльовим використанням коштiв, перевiрка i узгодження документiв щодо формування договiрних цiн здiйснюються в установленому порядку державними замовниками.

     26. Державнi замовники подають:

     щомiсяця до 5 числа Мiнекономiки за встановленою ним формою iнформацiю про укладенi державнi контракти з оборонного замовлення;

     щокварталу до 20 числа мiсяця, що настає за звiтним перiодом, Мiнфiну та Мiнекономiки звiт про використання коштiв, передбачених для фiнансування оборонного замовлення.

     27. Державнi замовники та виконавцi подають звiт про хiд виконання державних контрактiв з оборонного замовлення органам державної статистики:

     щомiсяця - про поставку (закупiвлю) озброєння, вiйськової i спецiальної технiки, виконання робiт i надання послуг;

     щокварталу - про виконання науково-дослiдних та дослiдно-конструкторських робiт, будiвництво найважливiших об'єктiв i споруд оборонного призначення, створення i нарощення дiючих виробничих потужностей для виготовлення нових зразкiв та модернiзацiї наявних видiв озброєння i вiйськової технiки.

     28. Держкомстат не пiзнiше 30 числа мiсяця, що настає за звiтним перiодом, подає Кабiнетовi Мiнiстрiв України i Мiнекономiки зведену iнформацiю про стан виконання державних контрактiв з оборонного замовлення.

     29. Мiнекономiки аналiзує отриману iнформацiю та кожнi пiвроку iнформує Кабiнет Мiнiстрiв України про хiд виконання оборонного замовлення.

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 9 грудня 1999 р. N 2244
(у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 15 серпня 2007 р. N 1042)

ПОРЯДОК
вибору виконавцiв державного оборонного замовлення на поставку (закупiвлю) продукцiї оборонного призначення, яка становить державну таємницю

     Цей Порядок визначає процедуру органiзацiї та проведення державними замовниками конкурсiв з вибору виконавцiв державного оборонного замовлення на поставку (закупiвлю) продукцiї оборонного призначення, яка становить державну таємницю.

Загальнi положення

     1. У цьому Порядку наведенi нижче термiни вживаються у такому значеннi:

     поняття "виконавцi", "державнi замовники", "державний контракт", "оборонне замовлення" застосовуються у значеннях, наведених у Законi України "Про державне оборонне замовлення";

     акцепт конкурсної пропозицiї - прийняття державним замовником конкурсної пропозицiї, яку за результатами оцiнки визнано найкращою. Конкурсна пропозицiя вважається акцептованою, якщо державним замовником в установлений у конкурснiй документацiї строк повiдомлено учасника у письмовiй формi про акцепт його конкурсної пропозицiї;

     закритий конкурс (далi - конкурс) - здiйснення конкурентного вибору учасникiв з метою визначення переможця згiдно з процедурами, встановленими цим Порядком;

     конкурсна документацiя - документацiя, яка розробляється державним замовником та передається учасникам конкурсу для пiдготовки ними конкурсних пропозицiй щодо предмета закупiвлi, визначеного державним замовником. Конкурсна документацiя складається державною мовою;

     конкурсна комiсiя - група спецiалiстiв, призначена наказом державного замовника, вiдповiдального за проведення конкурсу згiдно з цим Порядком;

     конкурсна пропозицiя - пропозицiя щодо предмета закупiвлi, яка готується учасником конкурсу та подається державному замовнику вiдповiдно до вимог конкурсної документацiї;

     переможець конкурсу - учасник, конкурсну пропозицiю якого в результатi оцiнки визнано найкращою та акцептовано;

     предмет закупiвлi - визначенi замовником товари, роботи або послуги, якi передбачається закупити за державним оборонним замовленням у межах єдиної процедури конкурсу;

     продукцiя оборонного призначення - товари, роботи та послуги, що становлять державну таємницю i належать до оборонного замовлення вiдповiдно до частини шостої статтi 1 Закону України "Про державне оборонне замовлення";

     строк дiї конкурсної пропозицiї - встановлений державним замовником у конкурснiй документацiї строк, що дiє до укладення державного контракту, протягом якого учасник конкурсу не має права змiнювати свою конкурсну пропозицiю;

     учасник - суб'єкт господарської дiяльностi України, що заявив про намiр взяти участь у процедурi конкурсу та подав конкурсну пропозицiю або про намiр взяти участь у процедурi конкурентних переговорiв;

     частина предмета закупiвлi (лот) - визначена державним замовником (за обсягом, номенклатурою або мiсцем поставки) частина продукцiї оборонного призначення, на яку в межах єдиної процедури конкурсу учасникам дозволяється подавати конкурснi пропозицiї.

     2. У разi поставки (закупiвлi) продукцiї оборонного призначення за iмпортом вибiр виконавцiв здiйснюється вiдповiдно до мiжнародних договорiв у галузi вiйськово-технiчного, економiчного та iншого спiвробiтництва, а також про взаємний захист державної таємницi.

Процедура вибору виконавцiв

     3. Вибiр виконавцiв здiйснюється, як правило, шляхом проведення конкурсу. У випадках, передбачених пунктом 45 цього Порядку, вибiр виконавцiв здiйснюється за процедурою проведення конкурентних переговорiв.

Iнформування учасникiв про конкурс

     4. Державний замовник надсилає з дотриманням законодавства про охорону державної таємницi повiдомлення про проведення конкурсу центральним органам виконавчої влади, до сфери управлiння яких належать учасники, та/або запрошення до участi у конкурсi безпосередньо учасникам.

     5. Пiд час проведення конкурсу державний замовник запрошує до участi у конкурсi учасникiв, iнформацiю про яких вiн отримав у ходi маркетингових дослiджень, кiлькiсть яких може забезпечити вибiр найбiльш вигiдної пропозицiї, але не менше двох.

Конкурсна комiсiя

     6. З метою виконання органiзацiйної роботи, пов'язаної з проведенням процедури вiдбору виконавцiв, рiшенням державного замовника утворюється конкурсна комiсiя, призначається її голова та затверджується Положення про порядок роботи конкурсної комiсiї.

     7. До складу конкурсної комiсiї включаються не менш як п'ять вiдповiдальних працiвникiв державного замовника, а також спецiалiсти, визначенi державним замовником, для проведення експертної оцiнки конкурсних пропозицiй та визначення переможця процедури вибору виконавця.

     З метою належного контролю за процедурою розкриття та проведення оцiнки конкурсних пропозицiй, а також прозорiстю визначення переможця конкурсу у роботi конкурсної комiсiї можуть брати участь представники Мiнекономiки та ГоловКРУ.

     8. Голова конкурсної комiсiї органiзовує її роботу i несе персональну вiдповiдальнiсть за виконання покладених на комiсiю функцiй.

     9. Рiшення конкурсної комiсiї про визначення переможця конкурсу приймається на її засiданнi вiдкритим голосуванням бiльшiстю голосiв у присутностi не менш як двох третин членiв комiсiї та оформляється протоколом.

Конкурсна документацiя

     10. Конкурсна документацiя повинна мiстити:

     квалiфiкацiйнi вимоги до учасникiв та перелiк документiв, що пiдтверджують вiдповiднiсть встановленим квалiфiкацiйним вимогам;

     iнформацiю про необхiднi технiчнi та якiснi характеристики предмета закупiвлi, у тому числi вiдповiдну технiчну специфiкацiю (у разi потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупiвлi);

     кiлькiсть предметiв закупiвлi, мiсце та строки їх поставки;

     основнi умови, якi будуть включенi до державного контракту;

     опис частини предмета закупiвлi (лота), щодо якої можуть бути поданi конкурснi пропозицiї у разi, коли учасникам дозволяється подати конкурснi пропозицiї стосовно частини предмета закупiвлi (лота);

     критерiї та методику проведення оцiнки конкурсних пропозицiй iз зазначенням питомої ваги критерiїв;

     методику проведення розрахунку цiни конкурсної пропозицiї iз зазначенням, чи повинна вона включати iншi елементи, крiм вартостi самого предмета закупiвлi, зокрема витрати на транспортування, страхування, вантаження, розвантаження, сплату митних тарифiв, податкiв тощо або постатейнi розрахунково-калькуляцiйнi матерiали;

     iнформацiю про валюту, в якiй повинна розраховуватися i зазначатися цiна конкурсної пропозицiї;

     зазначення способу, мiсця та кiнцевого строку подання конкурсних пропозицiй;

     iнформацiю про строк дiї конкурсної пропозицiї;

     зазначення мiсця, дати i часу розкриття конкурсних пропозицiй;

     вимоги до оформлення конкурсних пропозицiй;

     прiзвище, посаду та адресу однiєї чи кiлькох посадових осiб державного замовника, уповноважених здiйснювати зв'язок з учасниками.

     Конкурсна документацiя може мiстити також iншу iнформацiю, яку державний замовник вважає за необхiдне до неї включити.

     11. Технiчна специфiкацiя повинна мiстити:

     детальний опис предмета закупiвлi, у тому числi його технiчнi та якiснi характеристики;

     вимоги щодо технiчних характеристик функцiонування предмета закупiвлi у разi, коли скласти опис неможливо або коли доцiльнiше зазначення таких вимог;

     посилання на стандартнi характеристики, вимоги, умовнi позначення та термiнологiю, пов'язану з предметом закупiвлi, передбаченi iснуючими мiжнародними або нацiональними стандартами, нормами та правилами.

     12. Конкурсна документацiя затверджується конкурсною комiсiєю до надiслання учасникам запрошення до участi у конкурсi.

     13. Державний замовник надсилає учаснику конкурсну документацiю протягом трьох робочих днiв пiсля надходження вiд нього вiдповiдного запиту. Державний замовник може надсилати конкурсну документацiю учаснику одночасно iз запрошенням до участi у конкурсi.

Надання роз'яснень щодо конкурсної документацiї та внесення до неї змiн

     14. Учасник має право не пiзнiше нiж за сiм календарних днiв до закiнчення строку подання конкурсних пропозицiй звернутися до державного замовника за роз'ясненнями щодо конкурсної документацiї. Замовник повинен протягом трьох робочих днiв дати вiдповiдь на запит учасника.

     15. Не пiзнiше нiж за три робочих днi до закiнчення строку подання конкурсних пропозицiй державний замовник має право з власної iнiцiативи чи за результатами запитiв учасникiв внести змiни до конкурсної документацiї, при цьому продовживши строк подання та розкриття конкурсних пропозицiй, та повiдомити про зазначенi змiни письмово всiх учасникiв, яким було надiслано конкурсну документацiю.

     16. У разi проведення зборiв з метою роз'яснення будь-яких запитiв щодо конкурсної документацiї державний замовник повинен забезпечити ведення протоколу цих зборiв з викладенням у ньому всiх роз'яснень щодо запитiв i надiслати його всiм учасникам, яким було надiслано конкурсну документацiю, незалежно вiд їх присутностi на зборах.

     17. У разi несвоєчасного подання державним замовником роз'яснень щодо змiсту конкурсної документацiї або внесених до неї змiн державний замовник повинен продовжити строк подання та розкриття конкурсних пропозицiй не менше нiж на три робочих днi.

     18. При проведеннi процедури конкурсу конкурснi пропозицiї мають право подавати учасники, визначенi центральним органом виконавчої влади, до сфери управлiння якого вони належать, та/або тi учасники, якi отримали запрошення до участi у конкурсi безпосередньо вiд державного замовника.

     19. Державний замовник може вимагати вiд учасникiв надання ними пiдтвердженої документально iнформацiї про вiдповiднiсть квалiфiкацiйним вимогам. Такими вимогами можуть бути:

     наявнiсть дозволу на провадження дiяльностi, пов'язаної з державною таємницею;

     наявнiсть лiцензiї або дозволу на провадження вiдповiдного виду господарської дiяльностi;

     наявнiсть обладнання i працiвникiв вiдповiдної квалiфiкацiї, якi мають необхiднi знання та досвiд;

     сплата податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв), передбачених законодавством;

     провадження учасниками господарської дiяльностi вiдповiдно до їх статутiв;

     вiдсутнiсть рiшення про визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство;

     виконання учасником аналогiчних за предметом закупiвлi договорiв.

Конкурс

     20. У запрошеннi до участi у конкурсi обов'язково зазначаються:

     найменування, мiсцезнаходження та код згiдно з ЄДРПОУ державного замовника;

     найменування (номенклатура) та кiлькiсть предмета закупiвлi, вимоги до його якостi та комплектностi з посиланням на вiдповiднi нормативнi документи;

     строк поставки предмета закупiвлi;

     способи i мiсце отримання конкурсної документацiї;

     мiсце та кiнцевий строк подання конкурсних пропозицiй;

     мiсце, дата i час розкриття конкурсних пропозицiй.

     У запрошеннi може зазначатися додаткова iнформацiя, визначена державним замовником.

     21. Строк подання конкурсних пропозицiй не може бути менш як десять календарних днiв вiд дати вiдправлення запрошення до участi у закритому конкурсi.

Подання конкурсних пропозицiй

     22. Конкурсна пропозицiя подається з дотриманням законодавства про забезпечення охорони державної таємницi у письмовiй формi за пiдписом уповноваженої посадової особи учасника у запечатаному конвертi або в iншiй формi, зазначенiй у конкурснiй документацiї. На запит учасника державний замовник пiдтверджує отримання його конкурсної пропозицiї iз зазначенням дати i часу.

     Кожен учасник має право подати тiльки одну конкурсну пропозицiю (у тому числi до визначеного у конкурснiй документацiї лота), яка вноситься державним замовником до вiдповiдного реєстру.

     23. Конкурснi пропозицiї, що надiйшли пiсля закiнчення строку їх подання, не розкриваються i повертаються державним замовником учасникам, що їх подали.

     24. Учасник має право внести змiни або вiдкликати свою конкурсну пропозицiю до закiнчення строку її подання. Такi змiни або заява про вiдкликання конкурсної пропозицiї можуть бути врахованi у разi, коли вони отриманi державним замовником до закiнчення строку подання конкурсних пропозицiй.

Розкриття конкурсних пропозицiй

     25. Розкриття конкурсних пропозицiй здiйснюється у день закiнчення строку їх подання у час та мiсцi, зазначенi у конкурснiй документацiї.

     26. Для проведення процедури розкриття головою конкурсної комiсiї може утворюватися робоча група з членiв конкурсної комiсiї або iнших представникiв державного замовника у складi не менше трьох осiб.

     27. До участi у процедурi розкриття конкурсних пропозицiй державним замовником допускаються уповноваженi представники учасникiв, що подали конкурснi пропозицiї, за наявностi вiдповiдного допуску до державної таємницi. Вiдсутнiсть уповноваженого представника учасника на процедурi розкриття конкурсних пропозицiй не є пiдставою для вiдмови в розкриттi чи розглядi або для вiдхилення його конкурсної пропозицiї.

     28. Пiд час розкриття конкурсних пропозицiй перевiряється та оголошується наявнiсть усiх необхiдних документiв, передбачених конкурсною документацiєю, правильнiсть їх оформлення, а також оголошуються державним замовником присутнiм представникам учасника найменування та адреса кожного учасника, цiна кожної конкурсної пропозицiї. Пiд час розкриття конкурсних пропозицiй складається протокол.

Розгляд та оцiнка конкурсних пропозицiй

     29. Державний замовник має право звернутися до учасникiв за роз'ясненням змiсту їх конкурсних пропозицiй з метою спрощення процедури розгляду та оцiнки.

     30. Державний замовник та учасники не можуть iнiцiювати будь-якi переговори з питань внесення змiн до поданої конкурсної пропозицiї, включаючи змiну її цiни та iншi змiни.

     31. Державний замовник має право на виправлення арифметичних помилок, виявлених у поданiй конкурснiй пропозицiї пiд час проведення її оцiнки, за умови отримання письмової згоди на це учасника, який подав конкурсну пропозицiю.

     32. До оцiнки допускаються конкурснi пропозицiї, якi не було вiдхилено згiдно з цим Порядком.

     33. Державний замовник визначає переможця конкурсу з числа учасникiв, конкурснi пропозицiї яких не було вiдхилено, на основi критерiїв i методики оцiнки, зазначених у конкурснiй документацiї. Критерiями оцiнки конкурсних пропозицiй можуть бути цiна, якiсть, строк виконання, умови розрахункiв тощо.

     34. Державний замовник має право вимагати у будь-якого учасника процедури закупiвлi надання документiв про повторне пiдтвердження його вiдповiдностi квалiфiкацiйним вимогам, а також цiни його конкурсної пропозицiї чи звернутися за пiдтвердженням такої iнформацiї.

     У разi вiдмови учасника надати документи про таке пiдтвердження чи отримання достовiрної iнформацiї про його невiдповiднiсть квалiфiкацiйним вимогам або про факт надання у конкурснiй пропозицiї будь-якої недостовiрної iнформацiї державний замовник вiдхиляє конкурсну пропозицiю цього учасника i визначає переможця конкурсу з числа учасникiв, якi залишилися i строк дiї пропозицiї яких ще не минув.

Вiдхилення конкурсних пропозицiй

     35. Державний замовник вiдхиляє конкурсну пропозицiю у разi, коли учасник:

     не вiдповiдає квалiфiкацiйним вимогам та iншим умовам, установленим у конкурснiй документацiї;

     не погоджується з виправленням виявленої державним замовником арифметичної помилки.

     36. Державний замовник може вiдхилити:

     конкурсну пропозицiю учасника у разi наявностi пiдтвердженої iнформацiї щодо невиконання чи неналежного виконання цим учасником аналогiчних державних контрактiв за оборонним замовленням протягом останнiх двох рокiв до дати надiслання йому запрошення для участi у конкурсi;

     всi конкурснi пропозицiї до акцепту конкурсної пропозицiї, якщо це передбачено конкурсною документацiєю.

Акцепт конкурсної пропозицiї та укладення державного контракту

     37. Державний замовник акцептує конкурсну пропозицiю, що визнана найкращою за результатами оцiнки.

     38. Протягом трьох робочих днiв з дати акцепту державний замовник з дотриманням законодавства про забезпечення охорони державної таємницi надсилає переможцю конкурсу повiдомлення про акцепт його конкурсної пропозицiї, строк дiї якої не вичерпався, а iншим учасникам - повiдомлення про результати конкурсу iз зазначенням назви предмета закупiвлi та мiсцезнаходження учасника - переможця, конкурсну пропозицiю якого визнано найкращою за результатами оцiнки, i дати, коли було прийняте рiшення про акцепт.

     З учасником, конкурсну пропозицiю якого було акцептовано, державний замовник укладає державний контракт.

     У разi вiдмови учасника, конкурсну пропозицiю якого було акцептовано, пiдписати державний контракт вiдповiдно до вимог конкурсної документацiї державний замовник повторно визначає найкращу конкурсну пропозицiю з тих, строк дiї яких ще не минув, за винятком випадкiв, коли всi конкурснi пропозицiї було вiдхилено.

Вiдмiна конкурсу чи визнання його таким, що не вiдбувся

     39. Конкурс вiдмiняється у разi:

     подання на участь у ньому менше двох конкурсних пропозицiй щодо предмета закупiвлi, визначеного державним замовником у конкурснiй документацiї;

     вiдхилення всiх конкурсних пропозицiй згiдно з цим Порядком.

     Конкурс вiдмiняється частково (за лотом) у разi подання менше двох конкурсних пропозицiй до вiдповiдного лота.

     40. Державний замовник може визнати конкурс таким, що не вiдбувся, у разi, коли:

     цiна найбiльш вигiдної конкурсної пропозицiї перевищує суму, передбачену державним замовником на фiнансування закупiвлi;

     здiйснення закупiвлi перестало вiдповiдати потребам оборони та нацiональної безпеки внаслiдок настання непередбачуваних об'єктивних обставин.

     41. Повiдомлення про вiдмiну конкурсу, а також визнання його таким, що не вiдбувся, надсилається державним замовником усiм учасникам, що подали конкурснi пропозицiї, протягом трьох робочих днiв пiсля прийняття вiдповiдного рiшення.

Звiтнiсть

     42. Звiт про результати проведення конкурсу з вибору виконавцiв оборонного замовлення повинен зберiгатися державним замовником протягом трьох рокiв i мiстити:

     стислий опис предмета закупiвлi;

     найменування, адресу та код згiдно з ЄДРПОУ кожного учасника, що подав конкурсну пропозицiю;

     найменування учасника, з яким укладено державний контракт;

     вiдомостi про реєстрацiйний номер i дату державного контракту, укладеного з переможцем конкурсу, та визначену ньому суму;

     у разi, коли за результатами конкурсу не було укладено державного контракту, - обґрунтоване рiшення про це;

     цiну i стислий опис основних умов кожної конкурсної пропозицiї, запропонованої учасниками;

     стислий виклад критерiїв порiвняння та оцiнки конкурсних пропозицiй, визначення переможця конкурсу;

     у разi вiдхилення окремих чи всiх конкурсних пропозицiй - обґрунтування пiдстав такого рiшення;

     виклад причин i обставин, якими керувався державний замовник пiд час визначення процедури вибору виконавця;

     вiдомостi про:

     поданi скарги, рiшення державного замовника щодо їх вирiшення з вiдповiдними обґрунтуваннями, а також позови до суду та результати їх розгляду;

     причини припинення проведення конкурсу в разi прийняття такого рiшення або його вiдмiни чи визнання таким, що не вiдбувся.

     43. Звiт за результатами проведеного конкурсу за встановленою Мiнекономiки формою з дотриманням законодавства про забезпечення охорони державної таємницi подається державним замовником до Мiнекономiки та органiв Державного казначейства.

Конкурентнi переговори

     44. Конкурентнi переговори - це процедура, вiдповiдно до якої державний замовник сповiщає учасникiв про свiй намiр здiйснити закупiвлю i обговорює з одним чи декiлькома з них умови державного контракту.

     Результати обговорення та прийнятi сторонами переговорiв рiшення оформлюються протоколом з дотриманням законодавства про забезпечення охорони державної таємницi.

     45. Процедура конкурентних переговорiв застосовується у разi, коли:

     у вiдповiдь на запрошення до участi у конкурсi пропозицiй не надiйшло або надiйшла лише одна пропозицiя;

     всi пропозицiї, поданi учасниками на конкурс, були вiдхиленi державним замовником;

     закупiвля пов'язана iз захистом прав iнтелектуальної власностi або через вiдсутнiсть конкуренцiї (у тому числi з технiчних причин) предмет закупiвлi може бути поставленим (виконаним) тiльки одним учасником i при цьому немає альтернативи;

     виникла невiдкладна потреба в проведеннi певної закупiвлi, що склалася через обставини, якi замовник не мiг передбачити, а предмет закупiвлi не може бути своєчасно отримано при визначеннi виконавця шляхом проведення конкурсу;

     виникла потреба в здiйсненнi первинним учасником додаткових поставок, призначених для часткової замiни або розширення поставок, коли змiна учасника може примусити державного замовника закуповувати предмет, який не вiдповiдає вимогам взаємозамiни з наявними предметами;

     здiйснюється закупiвля науково-технiчних, науково-дослiдних та дослiдно-конструкторських робiт, якi є завданнями та заходами державних цiльових програм у сферi оборони та нацiональної безпеки або якi виконуються в рамках цих завдань та заходiв;

     здiйснюється закупiвля продукцiї оборонного призначення, яка виготовляється учасником переговорiв за результатами науково-дослiдної, дослiдно-конструкторської роботи, виконаної вiдповiдно до ранiше укладеного з ним державного контракту.

     46. Конкурентнi переговори проводяться з урахуванням таких особливостей:

     державний замовник спочатку розглядає ту частину пропозицiї учасника, яка стосується технiчних, якiсних або iнших характеристик предмета закупiвлi, а також договiрних умов його поставок, пiсля чого обговорює питання щодо остаточного з'ясування специфiкацiї;

     усi вимоги, iнструкцiї, роз'яснення, документи або iнша iнформацiя, що стосується переговорiв i передається державним замовником будь-якому учаснику, має бути передана на тих же умовах усiм учасникам, якi беруть участь у переговорах;

     переговори мiж державним замовником i учасником (учасниками) повиннi мати конфiденцiйний характер з дотриманням законодавства про забезпечення охорони державної таємницi. Сторонам переговорiв забороняється повiдомляти будь-якiй iншiй особi технiчну, цiнову або iншу iнформацiю, яка стосується переговорiв;

     пiсля закiнчення переговорiв державний замовник повинен вимагати вiд усiх учасникiв, що продовжують брати участь у цiй процедурi, подання у визначений строк остаточних пропозицiй з урахуванням усiх аспектiв переговорiв та цiни кожної пропозицiї. Пiсля цього державний замовник визначає серед поданих пропозицiй найкращу.

Оскарження дiй державного замовника

     47. Учасник, який вважає, що порушується процедура проведення конкурсу або конкурентних переговорiв, передбачена цим Порядком, має право оскаржувати дiї державного замовника.

     48. Об'єктом оскарження не може бути:

     вибiр процедури вибору виконавцiв;

     рiшення державного замовника про вiдхилення всiх конкурсних пропозицiй, а також про вiдмiну конкурсу чи визнання його таким, що не вiдбувся.

     49. Скарга з приводу порушення державним замовником процедури конкурсу або конкурентних переговорiв, необґрунтованостi прийнятих рiшень, неправомiрностi його дiй або бездiяльностi подається учасником державному замовнику до укладення державного контракту. Учасник повинен у скарзi надати докази щодо порушення державним замовником умов проведення процедури або вказати мiсцезнаходження таких доказiв.

     50. Державний замовник не розглядає скаргу у разi, коли її було подано пiзнiше нiж протягом десяти робочих днiв з дати порушення державним замовником процедури проведення конкурсу (конкурентних переговорiв) або прийняття ним вiдповiдного рiшення, а також якщо державним замовником укладено державний контракт з виконавцем вiдповiдно до цього Порядку.

     51. Надходження скарги державному замовнику зупиняє процедуру конкурсу (конкурентних переговорiв) на строк, що не може перевищувати 15 робочих днiв з дати її надходження, про що державний замовник повiдомляє протягом двох робочих днiв пiсля отримання скарги всiм учасникам, а також iнформує учасникiв, яких стосується ця скарга, про її змiст, час i мiсце розгляду.

     52. Якщо спiрне питання, зазначене в скарзi з приводу порушення державним замовником процедури конкурсу (конкурентних переговорiв), не врегульовано шляхом переговорiв на пiдставi взаємної згоди або невiдкликання скарги учасником, який її подав, державний замовник протягом 15 календарних днiв з дати надходження скарги приймає обґрунтоване рiшення про незадоволення або задоволення скарги, у якому зазначаються:

     у разi, коли скаргу не задоволено, - причини прийняття такого рiшення;

     у разi, коли скаргу задоволено повнiстю або частково, - про вiдмiну процедури закупiвлi чи скасування рiшення державного замовника або вчинення державним замовником певних дiй, а також причини прийняття такого рiшення.

     53. Примiрник рiшення державного замовника щодо розгляду скарги надсилається учаснику, який подав скаргу, протягом п'яти робочих днiв з дати його прийняття.

     54. Рiшення державного замовника є остаточним, якщо учасник протягом 15 календарних днiв з дати його прийняття не звернувся до суду. У разi неприйняття державним замовником рiшення у встановлений строк учасник, який подав скаргу, має право звернутися в установленому порядку до суду.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.