ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України у сферi поводження з вiдходами

     Верховна Рада України постановляє:

     I. Внести змiни до таких законодавчих актiв України:

     1. У Кодексi України про адмiнiстративнi правопорушення (Вiдомостi Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до N 51, ст. 1122):

     1) абзац другий статтi 52 викласти в такiй редакцiї:

     "тягнуть за собою накладення штрафу на громадян вiд двадцяти до вiсiмдесяти неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян i на посадових осiб, громадян - суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi - вiд п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян";

     2) статтю 82 викласти в такiй редакцiї:

     "Стаття 82. Порушення вимог щодо поводження з вiдходами пiд час їх збирання, перевезення, зберiгання, оброблення, утилiзацiї, знешкодження, видалення або захоронення

     Порушення вимог щодо поводження з вiдходами пiд час їх збирання, перевезення, зберiгання, оброблення, утилiзацiї, знешкодження, видалення або захоронення - тягне за собою накладення штрафу на громадян вiд двадцяти до вiсiмдесяти неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян i на посадових осiб, громадян - суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi - вiд п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян";

     3) статтю 152 викласти в такiй редакцiї:

     "Стаття 152. Порушення державних стандартiв, норм i правил у сферi благоустрою населених пунктiв, правил благоустрою територiй населених пунктiв

     Порушення державних стандартiв, норм i правил у сферi благоустрою населених пунктiв, правил благоустрою територiй населених пунктiв - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян вiд двадцяти до вiсiмдесяти неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян i на посадових осiб, громадян - суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi - вiд п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян";

     4) у частинi першiй статтi 255:

     абзац другий пункту 1 пiсля цифр "151" доповнити цифрами "152";

     абзац другий пункту 9 пiсля цифр "148" доповнити цифрами "152".

     2. Пункт 26 частини першої статтi 10 Закону України "Про мiлiцiю" (Вiдомостi Верховної Ради УРСР, 1991 р., N 4, ст. 20; Вiдомостi Верховної Ради України, 2004 р., N 36, ст. 434) викласти в такiй редакцiї:

     "26) забезпечувати в межах своїх повноважень додержання вимог закону, виконання та контроль за рiшеннями сiльських, селищних, мiських рад з питань охорони громадського порядку, торгiвлi, утримання тварин у домашнiх умовах, додержання тишi в громадських мiсцях тощо, а також контролювати утримання в належнiй чистотi вулиць, прибудинкових територiй i дворiв у мiстах та iнших населених пунктах".

     3. У Законi України "Про мiсцеве самоврядування в Українi" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1997 р., N 24, ст. 170 iз наступними змiнами):

     1) у частинi першiй статтi 26:

     пункт 38 пiсля слiв "нових об'єктiв" доповнити словами "у тому числi мiсць чи об'єктiв для розмiщення вiдходiв";

     доповнити пунктами 54 та 55 такого змiсту:

     "54) вирiшення питань у сферi поводження з небезпечними вiдходами вiдповiдно до законодавства;

     55) визначення на конкурсних засадах юридичних осiб, якi здiйснюють у межах певної територiї збирання та перевезення побутових вiдходiв спецiально обладнаними для цього транспортними засобами";

     2) у частинi першiй статтi 30:

     пункт "а" доповнити пiдпунктами 15 та 16 такого змiсту:

     "15) затвердження схем санiтарного очищення населених пунктiв та впровадження систем роздiльного збирання побутових вiдходiв;

     16) затвердження норм надання послуг з вивезення побутових вiдходiв";

     3) у пунктi "б" частини першої статтi 33:

     пiдпункт 7 замiнити двома пiдпунктами такого змiсту:

     "7) визначення територiї для розмiщення вiдходiв вiдповiдно до законодавства;

     71) здiйснення контролю за дiяльнiстю суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi у сферi поводження з вiдходами";

     доповнити пiдпунктом 12 такого змiсту:

     "12) здiйснення контролю за додержанням юридичними та фiзичними особами вимог у сферi поводження з побутовими та виробничими вiдходами та розгляд справ про адмiнiстративнi правопорушення або передача їх матерiалiв на розгляд iнших державних органiв у разi порушення законодавства про вiдходи".

     4. У Законi України "Про вiдходи" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1998 р., N 36 - 37, ст. 242; 2002 р., N 31, ст. 214; 2005 р., N 6, ст. 140):

     1) у статтi 1:

     абзац другий викласти в такiй редакцiї:

     "вiдходи - будь-якi речовини, матерiали i предмети, що утворилися у процесi виробництва чи споживання, а також товари (продукцiя), що повнiстю або частково втратили свої споживчi властивостi i не мають подальшого використання за мiсцем їх утворення чи виявлення i вiд яких їх власник позбувається, має намiр або повинен позбутися шляхом утилiзацiї чи видалення";

     в абзацi десятому слова "на/або" замiнити словом "або";

     доповнити абзацами такого змiсту:

     "вiдходи тваринного походження - загиблi тварини, вiдходи, що утворилися внаслiдок виготовлення продукцiї iз тваринної сировини, непридатної для споживання людиною i твариною, а також пiдлягають обов'язковiй утилiзацiї, крiм продуктiв метаболiзму, що використовуються для виробництва бiогазу або органiчних добрив;

     власник вiдходiв - фiзична або юридична особа, яка вiдповiдно до закону володiє, користується i розпоряджається вiдходами;

     побутовi вiдходи - вiдходи, що утворюються в процесi життя i дiяльностi людини в житлових та нежитлових будинках (твердi, великогабаритнi, ремонтнi, рiдкi, крiм вiдходiв, пов'язаних з виробничою дiяльнiстю пiдприємств) i не використовуються за мiсцем їх накопичення;

     твердi вiдходи - залишки речовин, матерiалiв, предметiв, виробiв, товарiв, продукцiї, що не можуть у подальшому використовуватися за призначенням;

     рiдкi вiдходи - побутовi вiдходи, що утворюються у будинку за вiдсутностi централiзованого водопостачання та каналiзацiї i зберiгаються у вигрiбних ямах;

     послуги з вивезення побутових вiдходiв - збирання, зберiгання, перевезення, перероблення, утилiзацiя, знешкодження та захоронення побутових вiдходiв, що здiйснюються у населеному пунктi згiдно з правилами благоустрою, затвердженими органом мiсцевого самоврядування;

     сортування вiдходiв - механiчний розподiл вiдходiв за їх фiзико-хiмiчними властивостями, технiчними складовими, товарними показниками тощо з метою пiдготовки вiдходiв до їх утилiзацiї чи видалення";

     2) статтю 2 пiсля слiв "Про металобрухт" доповнити словами "Про житлово-комунальнi послуги", "Про хiмiчнi джерела струму", "Про ветеринарну медицину", "Про вилучення з обiгу, переробку, утилiзацiю, знищення або подальше використання неякiсної та небезпечної продукцiї";

     3) частину другу статтi 5 доповнити пунктами "i" та "ї" такого змiсту:

     "i) створення умов для реалiзацiї роздiльного збирання побутових вiдходiв шляхом запровадження соцiально-економiчних механiзмiв, спрямованих на заохочення утворювачiв цих вiдходiв до їх роздiльного збирання;

     ї) сприяння залученню недержавних iнвестицiй та iнших позабюджетних джерел фiнансування у сферу поводження з вiдходами";

     4) статтю 12 викласти в такiй редакцiї:

     "Стаття 12. Виявлення та облiк безхазяйних вiдходiв

     Вiдходи, щодо яких не встановлено власника або власник яких невiдомий, вважаються безхазяйними.

     З метою запобiгання або зменшення обсягiв утворення вiдходiв виявленi безхазяйнi вiдходи беруться на облiк.

     Порядок виявлення та облiку безхазяйних вiдходiв визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Для виявлення та облiку безхазяйних вiдходiв Рада мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласнi, Київська та Севастопольська мiськi державнi адмiнiстрацiї, а також органи мiсцевого самоврядування утворюють постiйно дiючi комiсiї з питань поводження з безхазяйними вiдходами (далi - комiсiї).

     Вiдходи, щодо яких встановлено власника, беруться на облiк вiдповiдно до вимог цього Закону.

     Вiдходи, повернутi юридичнiй особi, облiковуються за встановленою вартiстю з одночасним збiльшенням додаткового капiталу такої юридичної особи.

     Власники або користувачi земельних дiлянок, на яких виявлено безхазяйнi вiдходи, зобов'язанi у п'ятиденний строк повiдомити про них мiсцевi органи виконавчої влади чи органи мiсцевого самоврядування.

     Пiдставами для визначення вiдходiв безхазяйними та їх облiку можуть бути:

     повiдомлення власникiв або користувачiв земельних дiлянок, на яких виявлено безхазяйнi вiдходи;

     звернення (повiдомлення) громадян, пiдприємств, установ та органiзацiй, засобiв масової iнформацiї;

     результати iнспекцiйних перевiрок територiальних органiв центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища, державної санiтарно-епiдемiологiчної служби, органiв мiсцевого самоврядування.

     Звернення (повiдомлення) про факти виявлення безхазяйних вiдходiв розглядаються на засiданнi комiсiї.

     У разi отримання звернення (повiдомлення) комiсiя зобов'язана визначити кiлькiсть, склад, властивостi, вартiсть вiдходiв, рiвень їх небезпеки для навколишнього природного середовища i здоров'я людини та вжити заходiв для визначення власника вiдходiв.

     У разi потреби для визначення власника безхазяйних вiдходiв та їх оцiнки можуть залучатися правоохороннi органи, вiдповiднi спецiалiсти i експерти.

     За результатами своєї роботи комiсiя складає акт, що передається до мiсцевої державної адмiнiстрацiї чи органу мiсцевого самоврядування для вирiшення питання про подальше поводження з безхазяйними вiдходами або про передачу вiдповiдних матерiалiв на розгляд iнших державних органiв у разi порушення законодавства про вiдходи";

     5) частину першу статтi 16 доповнити пунктом "е" такого змiсту:

     "е) участь у конкурсах на набуття права виконання послуг у сферi поводження з побутовими вiдходами на певнiй територiї";

     6) статтю 17 доповнити частиною другою такого змiсту:

     "Суб'єкти господарської дiяльностi у сферi поводження з вiдходами укладають договори з юридичною особою, яка в установленому порядку визначена виконавцем послуг на вивезення побутових вiдходiв на певнiй територiї, на якiй знаходиться об'єкт утворення вiдходiв";

     7) у пунктi "н" частини першої статтi 18 слова "видачi дозволу" замiнити словами "надання письмової згоди (повiдомлення)";

     8) частину першу статтi 19 доповнити пунктом "з" такого змiсту:

     "з) розроблення та затвердження схем санiтарного очищення населених пунктiв";

     9) у частинi першiй статтi 20:

     пункт "ж" викласти в такiй редакцiї:

     "ж) розроблення та затвердження схем санiтарного очищення населених пунктiв";

     пункт "п" викласти в такiй редакцiї:

     "п) здiйснення контролю за додержанням юридичними та фiзичними особами вимог у сферi поводження з виробничими та побутовими вiдходами вiдповiдно до закону та розгляд справ про адмiнiстративнi правопорушення або передача їх матерiалiв на розгляд iнших державних органiв у разi порушення законодавства про вiдходи";

     10) у частинi першiй статтi 21:

     у пунктi "й" слова "дозволу на вiдведення" замiнити словами "згоди на розмiщення";

     пункт "м" викласти в такiй редакцiї:

     "м) здiйснення контролю за додержанням юридичними та фiзичними особами вимог у сферi поводження з виробничими та побутовими вiдходами вiдповiдно до закону та розгляд справ про адмiнiстративнi правопорушення або передача їх матерiалiв на розгляд iнших державних органiв у разi порушення законодавства про вiдходи";

     11) у частинi першiй статтi 23:

     у пунктi "з" слова "видача дозволiв" замiнити словами "надання письмової згоди (повiдомлення)";

     доповнити пунктами "п" та "р" такого змiсту:

     "п) формування i ведення державного банку даних щодо впроваджених в Українi технологiй утилiзацiї вiдходiв;

     р) видача дозволiв на зберiгання та видалення вiдходiв у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України";

     12) статтю 24 доповнити пунктом "е1" такого змiсту:

     "е1) погодження республiканських Автономної Республiки Крим, обласних (мiст Києва та Севастополя) програм у сферi поводження з вiдходами";

     13) статтю 25 викласти в такiй редакцiї:

     "Стаття 25. Компетенцiя спецiально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства у сферi поводження з вiдходами

     До компетенцiї спецiально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства у сферi поводження з вiдходами належать:

     а) здiйснення заходiв щодо реалiзацiї державної полiтики у сферi поводження з побутовими вiдходами, забезпечення розроблення та виконання державних програм у сферi поводження з побутовими вiдходами, планiв та заходiв у сферi поводження з побутовими вiдходами;

     б) координацiя дiяльностi мiсцевих органiв виконавчої влади у сферi поводження з побутовими вiдходами;

     в) нормативно-методичне забезпечення з питань поводження з побутовими вiдходами;

     г) розроблення та затвердження державних стандартiв, норм i правил у сферi поводження з побутовими вiдходами;

     д) погодження республiканських Автономної Республiки Крим, обласних (мiст Києва та Севастополя) програм у сферi поводження з побутовими вiдходами;

     е) встановлення за погодженням iз спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сферi забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення порядку розроблення, погодження та затвердження схем санiтарного очищення населених пунктiв;

     є) затвердження за погодженням iз спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища правил експлуатацiї та утримання об'єктiв поводження з побутовими вiдходами;

     ж) iншi повноваження, передбаченi законами України";

     14) пункт "г" частини першої статтi 31 викласти в такiй редакцiї:

     "г) розроблення та впровадження системи поводження з пакувальними матерiалами i тарою; системи збирання, видалення, знешкодження та утилiзацiї вiдпрацьованих мастил (олив); системи збирання, заготiвлi та утилiзацiї зношених шин, резинотехнiчних виробiв та вiдходiв резинотехнiчного виробництва; системи заготiвлi та утилiзацiї непридатних до використання транспортних засобiв; системи збирання та утилiзацiї електричного та електронного обладнання";

     15) пункт "и" частини першої статтi 32 викласти в такiй редакцiї:

     "и) ввезення в Україну, за винятком транзитного перевезення, будь-яких вiдходiв з метою їх зберiгання чи видалення";

     16) у статтi 33:

     у частинi четвертiй слова "обсяги вiдходiв" замiнити словами "види та кiлькiсть вiдходiв, загальнi технiчнi вимоги, заходи безпеки, вiдомостi щодо утворення, призначення, методiв оброблення";

     частину сьому пiсля слiв "розмiщення вiдходiв" доповнити словами "у тому числi побутових";

     17) частину дев'яту статтi 34 виключити;

     18) доповнити статтею 341 такого змiсту:

     "Стаття 341. Порядок надання письмової згоди (повiдомлення) на транскордонне перевезення небезпечних вiдходiв

     Письмова згода (повiдомлення) на транскордонне перевезення небезпечних вiдходiв надається спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища протягом 60 днiв до запланованої дати їх першого перевезення.

     Пiдставами для прийняття рiшення про вiдмову у наданнi письмової згоди (повiдомлення) є:

     недостовiрнiсть даних у документах, поданих для отримання письмової згоди (повiдомлення);

     подання документiв, необхiдних для отримання письмової згоди (повiдомлення), не в повному обсязi та/або невiдповiднiсть їх встановленим законодавством вимогам;

     непогодження матерiалiв iншими уповноваженими органами виконавчої влади;

     вiдсутнiсть фiнансових гарантiй за завдану шкоду пiд час здiйснення транскордонного перевезення вiдходiв територiєю України залежно вiд виду та класу небезпеки вiдходiв.

     Письмова згода (повiдомлення) на транскордонне перевезення небезпечних вiдходiв надається в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України";

     19) доповнити статтями 351 та 352 такого змiсту:

     "Стаття 351. Вимоги щодо поводження з побутовими вiдходами

     Поводження з побутовими вiдходами здiйснюється вiдповiдно до державних норм, стандартiв i правил.

     Власники або наймачi, користувачi, у тому числi орендарi житлових будинкiв, земельних дiлянок укладають договори з юридичною особою, яка в установленому порядку визначена виконавцем послуг на вивезення побутових вiдходiв, здiйснюють оплату таких послуг та забезпечують роздiльне збирання побутових вiдходiв.

     Збирання та перевезення побутових вiдходiв у межах певної територiї здiйснюються юридичною особою, яка уповноважена на це органом мiсцевого самоврядування на конкурсних засадах, спецiально обладнаними для цього транспортними засобами.

     Пiд час проектування житлових будинкiв, громадських, виробничих, складських та iнших споруд передбачаються будiвництво та облаштування контейнерних майданчикiв для роздiльного збирання i зберiгання побутових вiдходiв, урн для побутових вiдходiв.

     З метою своєчасного збирання побутових вiдходiв, створення безпечних умов для їх зберiгання, вивезення з житлових масивiв i внутрiшньодворових територiй, дорiг загального користування та iнших об'єктiв благоустрою населених пунктiв i проведення масових заходiв обладнуються контейнернi майданчики, урни для побутових вiдходiв.

     Роздiльне збирання побутових вiдходiв здiйснюється їх власниками згiдно з методикою роздiльного збирання побутових вiдходiв, яка затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.

     Великогабаритнi та ремонтнi вiдходи у складi побутових вiдходiв мають збиратися окремо вiд iнших видiв побутових вiдходiв.

     Небезпечнi вiдходи у складi побутових вiдходiв збираються окремо вiд iнших видiв побутових вiдходiв, а також мають вiдокремлюватися на етапi збирання чи сортування та передаватися спецiалiзованим пiдприємствам, що одержали лiцензiї на здiйснення операцiй у сферi поводження з небезпечними вiдходами.

     Перевезення побутових вiдходiв здiйснюється спецiально обладнаними транспортними засобами.

     Орган мiсцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з перевезення побутових вiдходiв з певної територiї населеного пункту.

     Захоронення побутових вiдходiв дозволяється тiльки на спецiально обладнаних для цього полiгонах/звалищах.

     Пiд час обрання органами мiсцевого самоврядування або мiсцевими державними адмiнiстрацiями схеми санiтарного очищення перевага надається пропозицiям, що передбачають бiльший ступiнь перероблення чи утилiзацiї побутових вiдходiв.

     Термiчне оброблення (спалювання) побутових вiдходiв дозволяється лише на спецiально призначених для цього пiдприємствах чи об'єктах.

     Спалювання побутових вiдходiв дозволяється лише на енергетичнi цiлi з метою одержання теплової та/або електричної енергiї.

     Забороняється проектування, будiвництво та експлуатацiя полiгонiв побутових вiдходiв без оснащення системами захисту ґрунтових вод, вилучення та знешкодження бiогазу та фiльтрату.

     Стаття 352. Вимоги щодо поводження з вiдходами тваринного походження

     Утилiзацiя вiдходiв тваринного походження на територiї України здiйснюється спецiалiзованими пiдприємствами (пiдроздiлами) з утилiзацiї вiдходiв тваринного походження i не може здiйснюватися пiдприємствами, що виробляють продукцiю тваринного походження, призначену для споживання людиною, за винятком випадкiв здiйснення такої дiяльностi спецiалiзованими пiдроздiлами з утилiзацiї вiдходiв тваринного походження.

     Усi вiдходи тваринного походження, виробленi на територiї України, передаються їх виробниками на пiдприємства з їх утилiзацiї.

     На територiї України може здiйснюватися утилiзацiя тiльки тих вiдходiв тваринного походження, що утворенi в Українi. У разi якщо неможливо встановити територiальне походження вiдходiв тваринного походження, утилiзацiя таких вiдходiв може здiйснюватися за рiшенням надзвичайної протиепiзоотичної комiсiї.

     Правила використання продукцiї, отриманої вiд утилiзацiї вiдходiв тваринного походження, встановлюються спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань аграрної полiтики за погодженням iз спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища.

     Суб'єкти у сферi поводження з вiдходами тваринного походження ведуть облiк усiх операцiй з такими вiдходами.

     Якiсть продукцiї вiд утилiзацiї вiдходiв тваринного походження має вiдповiдати вимогам чинних нормативних актiв щодо якостi, маркування та пакування iз зазначенням iнформацiї про можливi наслiдки її споживання (використання).

     Спецiально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань аграрної полiтики, Державна служба ветеринарної медицини України, їх органи на мiсцях забезпечують уповноваженi органи виконавчої влади, органи мiсцевого самоврядування, пiдприємства, установи, органiзацiї, громадян та їх об'єднання iнформацiєю про розташування об'єктiв поводження з вiдходами тваринного походження, епiзоотичний, епiдемiологiчний та екологiчний стан територiї, на якiй розташованi виробничi потужностi пiдприємств (пiдроздiлiв), на яких здiйснюється утилiзацiя вiдходiв тваринного походження, їх вплив на навколишнє природне середовище та здоров'я людини.

     Державний контроль i нагляд у сферi поводження з вiдходами тваринного походження здiйснює Державна служба ветеринарної медицини України, iншi спецiально уповноваженi органи виконавчої влади у сферi поводження з вiдходами";

     20) частину першу статтi 37 викласти в такiй редакцiї:

     "Державний контроль у сферi поводження з вiдходами здiйснюють спецiально уповноваженi центральнi органи виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища, з питань житлово-комунального господарства, з питань охорони здоров'я та iншi спецiально уповноваженi органи виконавчої влади";

     21) частину першу статтi 38 доповнити пунктом "и" такого змiсту:

     "и) формування державного банку даних щодо впроваджених в Українi технологiй утилiзацiї вiдходiв";

     22) статтю 39 викласти в такiй редакцiї:

     "Стаття 39. Плата за розмiщення вiдходiв

     За розмiщення вiдходiв iз суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi стягується плата.

     Розмiр плати встановлюється на основi нормативiв, що розраховуються на одиницю обсягу утворених вiдходiв залежно вiд рiвня їх небезпеки, кiлькостi попередньо накопичених вiдходiв, ступеня безпеки спецiально вiдведених мiсць чи об'єктiв та цiнностi територiї, на якiй вони розмiщенi.

     Базовими нормативами плати за розмiщення вiдходiв є:

     плата за розмiщення вiдходiв у межах гранично допустимих нормативiв;

     плата за розмiщення вiдходiв у межах установлених лiмiтiв (тимчасово узгоджених нормативiв).

     Обсяги вiдходiв, для утилiзацiї яких в Українi iснує вiдповiдна технологiя i якi не переданi на утилiзацiю, вважаються понадлiмiтними.

     Базовi нормативи плати за розмiщення вiдходiв встановлюються Кабiнетом Мiнiстрiв України i є єдиними на всiй територiї України.

     Для окремих регiонiв встановлюються коефiцiєнти до базових нормативiв плати за розмiщення вiдходiв, що враховують природно-клiматичнi умови, цiннiсть природних i соцiально-культурних об'єктiв.

     Диференцiйованi ставки плати за розмiщення вiдходiв визначаються шляхом множення базових нормативiв плати на коефiцiєнти.

     Порядок встановлення диференцiйованих ставок плати за розмiщення вiдходiв визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Плата за розмiщення вiдходiв в межах встановлених лiмiтiв визначається шляхом множення вiдповiдних ставок збору на рiзницю мiж лiмiтами i гранично допустимими обсягами розмiщення вiдходiв та пiдсумовування отриманих результатiв.

     Плата за понадлiмiтне розмiщення вiдходiв визначається шляхом множення вiдповiдних ставок плати за розмiщення вiдходiв у межах встановлених лiмiтiв на величину перевищення фактичного обсягу i множення цих сум на коефiцiєнт, який дорiвнює п'яти.

     У разi вiдсутностi у суб'єкта пiдприємницької дiяльностi дозволу на розмiщення вiдходiв весь обсяг вiдходiв враховується як понадлiмiтний. Плата за розмiщення вiдходiв у таких випадках визначається вiдповiдно до цього Закону.

     Плата за гранично допустимi обсяги розмiщення вiдходiв здiйснюється за рахунок валових витрат, а за їх перевищення - за рахунок прибутку, що залишається в розпорядженнi суб'єкта господарювання.

     Кошти, отриманi за розмiщення вiдходiв, розподiляються вiдповiдно до закону.

     Плата за розмiщення вiдходiв на територiях пiдприємств, установ та органiзацiй - суб'єктiв господарської дiяльностi, якi мають лiцензiю на збирання i заготiвлю вiдходiв як вторинної сировини i здiйснюють статутну дiяльнiсть iз збирання i заготiвлi таких вiдходiв та надають послуги у цiй сферi, не стягується";

     23) у назвi та першому реченнi статтi 41 слова "щодо утилiзацiї вiдходiв та зменшення обсягiв їх утворення" замiнити словами "у сферi поводження з вiдходами";

     24) частину першу статтi 42 доповнити пунктом "н" такого змiсту:

     "н) порушення встановлених квот на ввезення в Україну вiдходiв як вторинної сировини та строкiв їх перевезення";

     25) у текстi Закону слова "спецiально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сферi поводження з вiдходами" у всiх вiдмiнках i числах замiнити словами "спецiально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища" у вiдповiдному вiдмiнку i числi.

     5. У Законi України "Про мiсцевi державнi адмiнiстрацiї" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1999 р., N 20 - 21, ст. 190; 2004 р., N 15, ст. 228):

     1) статтю 20 доповнити пунктом 5 такого змiсту:

     "5) розробляє та затверджує схеми санiтарного очищення в межах вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi та органiзовує окреме збирання побутових вiдходiв, iнших видiв вiдходiв як вторинної сировини";

     2) статтю 21 доповнити пунктом 10 такого змiсту:

     "10) здiйснює контроль за використанням вiдходiв з урахуванням їх ресурсної цiнностi та вимог безпеки для здоров'я людей i навколишнього природного середовища та розглядає справи про адмiнiстративнi правопорушення або передає їх матерiали на розгляд iнших державних органiв у разi порушення законодавства про вiдходи".

     II. Прикiнцевi положення

     1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування.

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України у тримiсячний строк з дня опублiкування цього Закону:

     забезпечити прийняття нормативно-правових актiв, необхiдних для реалiзацiї цього Закону;

     привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     забезпечити перегляд i скасування мiнiстерствами та iншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актiв, що суперечать цьому Закону.

Президент України В. ЮЩЕНКО

м. Київ
21 сiчня 2010 року
N 1825-VI

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.