Документ скасований: Указ ПУ № 419/2019 від 20.06.2019

УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Про Положення про Мiнiстерство екологiї та природних ресурсiв України

     1. Затвердити Положення про Мiнiстерство екологiї та природних ресурсiв України (додається).

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України привести у тримiсячний строк свої рiшення у вiдповiднiсть iз цим Указом.

     3. Цей Указ набирає чинностi з дня його опублiкування.

Президент України В. ЯНУКОВИЧ

м. Київ
13 квiтня 2011 року
N 452/2011

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
вiд 13 квiтня 2011 року N 452/2011

ПОЛОЖЕННЯ
про Мiнiстерство екологiї та природних ресурсiв України

     1. Мiнiстерство екологiї та природних ресурсiв України (Мiнприроди України) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Мiнприроди України є головним органом у системi центральних органiв виконавчої влади у формуваннi i забезпеченнi реалiзацiї державної полiтики у сферi охорони навколишнього природного середовища, екологiчної та у межах своєї компетенцiї бiологiчної, генетичної та радiацiйної безпеки, поводження з вiдходами, пестицидами i агрохiмiкатами, рацiонального використання, вiдтворення i охорони природних ресурсiв (надр, поверхневих та пiдземних вод, внутрiшнiх морських вод i територiального моря, атмосферного повiтря, лiсiв, тваринного (у тому числi водних живих ресурсiв, мисливських та немисливських видiв тварин) i рослинного свiту та природних ресурсiв територiальних вод, континентального шельфу та виключної (морської) економiчної зони України (далi - природнi ресурси), вiдтворення та охорони земель, збереження, вiдтворення i невиснажливого використання бiо- та ландшафтного рiзноманiття, формування, збереження i використання екологiчної мережi, органiзацiї, охорони та використання природно-заповiдного фонду, збереження озонового шару, регулювання негативного антропогенного впливу на змiну клiмату та адаптацiї до його змiн i виконання у межах компетенцiї вимог Рамкової конвенцiї ООН про змiну клiмату та Кiотського протоколу до неї, розвитку водного господарства i мелiорацiї земель, геологiчного вивчення та рацiонального використання надр, а також у сферi здiйснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, рацiональне використання, вiдтворення та охорону природних ресурсiв.

     2. Мiнприроди України у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, актами Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, iншими актами законодавства України, наказами Мiнприроди України, дорученнями Президента України, а також цим Положенням.

     3. Основними завданнями Мiнприроди України є:

     1) формування державної полiтики у сферах:

     охорони навколишнього природного середовища, екологiчної та в межах своєї компетенцiї бiологiчної, генетичної та радiацiйної безпеки, поводження з вiдходами, пестицидами i агрохiмiкатами, рацiонального використання, вiдтворення i охорони природних ресурсiв, вiдтворення та охорони земель, збереження, вiдтворення та невиснажливого використання бiо- та ландшафтного рiзноманiття, формування, збереження та використання екологiчної мережi, органiзацiї, охорони та використання природно-заповiдного фонду, охорони атмосферного повiтря, збереження озонового шару, регулювання негативного антропогенного впливу на змiну клiмату i адаптацiї до його змiн i виконання у межах компетенцiї вимог Рамкової конвенцiї ООН про змiну клiмату та Кiотського протоколу до неї, розвитку водного господарства i мелiорацiї земель, геологiчного вивчення та рацiонального використання надр;

     державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, рацiональне використання, вiдтворення i охорону природних ресурсiв, вiдтворення та охорону земель, екологiчну та у межах своєї компетенцiї радiацiйну безпеку, охорону та використання територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду, збереження, вiдтворення i невиснажливе використання бiо- та ландшафтного рiзноманiття, формування, збереження i використання екологiчної мережi, з питань поводження з вiдходами (крiм поводження з радiоактивними вiдходами), небезпечними хiмiчними речовинами, пестицидами та агрохiмiкатами, дотримання вимог бiологiчної i генетичної безпеки щодо бiологiчних об'єктiв природного середовища при створеннi, дослiдженнi та практичному використаннi генетично модифiкованих органiзмiв (ГМО) у вiдкритiй системi, здiйснення державного геологiчного контролю;

     2) реалiзацiя державної полiтики у сферi охорони навколишнього природного середовища, екологiчної та в межах своєї компетенцiї бiологiчної i генетичної безпеки, поводження з вiдходами (крiм поводження з радiоактивними вiдходами), небезпечними хiмiчними речовинами, пестицидами та агрохiмiкатами, рацiонального використання, вiдтворення i охорони природних ресурсiв, вiдтворення та охорони земель, збереження, вiдтворення i невиснажливого використання бiо- та ландшафтного рiзноманiття, формування, збереження та використання екологiчної мережi, органiзацiї, охорони та використання природно-заповiдного фонду, охорони атмосферного повiтря, збереження озонового шару, регулювання негативного антропогенного впливу на змiну клiмату та адаптацiї до його змiн i виконання в межах компетенцiї вимог Рамкової конвенцiї ООН про змiну клiмату та Кiотського протоколу до неї та реалiзацiя у межах компетенцiї державної полiтики у сферi геологiчного вивчення та рацiонального використання надр.

     4. Мiнприроди України вiдповiдно до покладених на нього завдань:

     1) у сферi екологiчної безпеки, поводження з вiдходами, небезпечними хiмiчними речовинами, пестицидами та агрохiмiкатами, державної екологiчної експертизи:

     а) забезпечує нормативно-правове регулювання з питань щодо:

     лiцензiйних умов провадження господарської дiяльностi у сферi поводження з небезпечними вiдходами, збирання i заготiвлi окремих видiв вiдходiв як вторинної сировини (згiдно з перелiками, що визначаються Кабiнетом Мiнiстрiв України) та порядкiв контролю за їх дотриманням;

     здiйснення операцiй у сферi поводження з вiдходами;

     ведення реєстрiв мiсць видалення вiдходiв та об'єктiв утворення, оброблення та утилiзацiї вiдходiв;

     надання документiв дозвiльного характеру у цiй сферi;

     контролю за транскордонними перевезеннями небезпечних вiдходiв та їх утилiзацiєю/видаленням;

     ведення паспорта вiдходу;

     екологiчної безпеки пiд час перевезення небезпечних вантажiв i лiквiдацiї наслiдкiв аварiй, що вiдбуваються при їх перевезеннi;

     перелiку небезпечних властивостей вiдходiв;

     перелiку пестицидiв i агрохiмiкатiв, використання яких дозволяється в Українi;

     визначення вiдповiдностi пестицидiв i агрохiмiкатiв сертифiкатам якостi, визначення залишкових кiлькостей пестицидiв i агрохiмiкатiв;

     екологiчної експертизи (затверджує нормативно-технiчнi та iнструктивно-методичнi документи);

     б) розробляє i вводить у дiю нормативи допустимих рiвнiв шкiдливого впливу фiзичних та бiологiчних факторiв на стан навколишнього природного середовища;

     в) проводить лiцензування операцiй у сферi поводження з небезпечними вiдходами, збирання i заготiвлi окремих видiв вiдходiв як вторинної сировини (згiдно з перелiками, що визначаються Кабiнетом Мiнiстрiв України) та здiйснює контроль за додержанням суб'єктами господарювання лiцензiйних умов;

     г) видає, анулює, здiйснює переоформлення та видачу дублiкатiв дозволiв на:

     виробництво, зберiгання, транспортування, використання, захоронення, знищення та утилiзацiю отруйних речовин, у тому числi продуктiв бiотехнологiї та iнших бiологiчних агентiв;

     здiйснення операцiй у сферi поводження з небезпечними вiдходами;

     транскордонне перемiщення небезпечних вiдходiв;

     ввезення на митну територiю України незареєстрованних пестицидiв i агрохiмiкатiв, що використовуються для державних випробувань i наукових дослiджень, а також обробленого ними насiннєвого (посадкового) матерiалу;

     використання залишкiв пестицидiв i агрохiмiкатiв, термiн реєстрацiї яких закiнчився;

     д) погоджує згiдно iз законодавством проекти лiмiтiв на утворення та розмiщення небезпечних вiдходiв;

     е) погоджує мiсця розмiщення об'єктiв поводження з небезпечними вiдходами;

     є) погоджує мiсця розмiщення пiдприємств, що здiйснюють переробку, утилiзацiю або знищення вилученої з обiгу неякiсної, небезпечної продукцiї;

     ж) здiйснює державну реєстрацiю пестицидiв i агрохiмiкатiв;

     з) веде перелiк пестицидiв i агрохiмiкатiв, дозволених для використання, та щорiчнi доповнення до нього, затверджує регламенти їх застосування;

     и) здiйснює акредитацiю пiдприємств, установ та органiзацiй, якi проводять державнi випробування пестицидiв та агрохiмiкатiв;

     i) затверджує план державних випробувань i технiчних умов на виробництво пробної партiї препаратiв пестицидiв та агрохiмiкатiв;

     ї) вiдповiдно до законодавства здiйснює державну екологiчну експертизу стосовно об'єктiв, рiшення щодо затвердження (схвалення) яких приймається Кабiнетом Мiнiстрiв України;

     2) у сферi охорони атмосферного повiтря:

     а) забезпечує нормативно-правове регулювання щодо:

     правил, нормативiв, норм, методик у сферi охорони атмосферного повiтря;

     проведення iнвентаризацiї стацiонарних джерел викидiв забруднюючих речовин в атмосферне повiтря;

     визначення вимог до оформлення документiв для отримання дозволiв та встановлення форм дозволiв у цiй сферi;

     визначення вимог до розроблення нормативiв у сферi охорони атмосферного повiтря;

     установлення порядку та критерiїв взяття на державний облiк об'єктiв, якi справляють або можуть справити шкiдливий вплив на атмосферне повiтря, визначення видiв та обсягiв забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повiтря;

     ведення перелiку установ та органiзацiй, якi розробляють документи, що обгрунтовують обсяги викидiв для пiдприємств, установ, органiзацiй та громадян - суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi;

     визначення величин фонових концентрацiй забруднюючих речовин в атмосферному повiтрi;

     визначення перелiкiв фiзичних та бiологiчних факторiв, а також критерiїв визначення стацiонарних джерел забруднення, для яких розробляються нормативи гранично допустимого рiвня впливу фiзичних i бiологiчних факторiв на стан атмосферного повiтря;

     визначення перелiкiв типiв устаткування, для яких розробляються нормативи гранично допустимих викидiв забруднюючих речовин iз стацiонарних джерел, правил технiчної експлуатацiї установок очистки газу;

     визначення показникiв емiсiї (питомi викиди) забруднюючих речовин;

     б) видає, анулює, здiйснює переоформлення та видачу дублiкатiв документiв дозвiльного характеру на:

     провадження дiяльностi, пов'язаної зi штучними змiнами стану атмосфери та атмосферних явищ у господарських цiлях;

     викиди забруднюючих речовин в атмосферне повiтря стацiонарними джерелами для об'єктiв першої групи;

     викиди забруднюючих речовин, для яких не встановлено вiдповiдних нормативiв екологiчної безпеки для об'єктiв першої групи;

     в) веде державний кадастр викидiв забруднюючих речовин в атмосферне повiтря;

     г) веде перелiк установ та органiзацiй, якi здiйснюють розроблення документiв, що обгрунтовують обсяги викидiв для пiдприємств, установ, органiзацiй та громадян - суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi;

     3) у сферi збереження озонового шару:

     а) забезпечує нормативно-правове регулювання з питань видачi погодження для отримання лiцензiї на експорт та iмпорт озоноруйнiвних речовин i продукцiї, що їх мiстить;

     б) погоджує отримання лiцензiї на експорт та iмпорт озоноруйнiвних речовин та продукцiї, що їх мiстить, та видає листи роз'яснення, якщо продукцiя не мiстить озоноруйнiвних речовин;

     4) у сферi регулювання негативного антропогенного впливу на змiну клiмату та адаптацiї до його змiн i виконання у межах компетенцiї вимог Рамкової конвенцiї ООН про змiну клiмату та Кiотського протоколу до неї:

     а) забезпечує нормативно-правове регулювання щодо:

     нацiональних стандартiв та процедур щодо монiторингу, звiтностi та перевiрки даних про викиди та абсорбцiю (поглинання) парникових газiв;

     вимог до пiдготовки проектiв спiльного впровадження та їх реалiзацiї;

     вимог до документiв, у яких обгрунтовуються обсяги антропогенних викидiв та абсорбцiї парникових газiв, для отримання листа-пiдтримки власником джерела викидiв, на якому планується реалiзацiя проекту спiльного впровадження;

     строкiв подання та форм звiтностi щодо викидiв парникових газiв;

     правил роботи нацiональної системи торгiвлi вуглецевими одиницями;

     методик розрахунку антропогенних викидiв джерелами та абсорбцiї (поглинання) поглиначами парникових газiв;

     критерiїв вiдбору проектiв цiльових екологiчних (зелених) iнвестицiй та заходiв, пов'язаних iз реалiзацiєю таких проектiв;

     б) забезпечує в межах своїх повноважень виконання вимог Рамкової конвенцiї ООН про змiну клiмату та Кiотського протоколу до неї, в тому числi впровадження механiзмiв за Кiотським протоколом;

     в) погоджує:

     плани заходiв щодо реалiзацiї проектiв цiльових екологiчних (зелених) iнвестицiй;

     затвердження та подання нацiонального повiдомлення про змiну клiмату згiдно iз зобов'язаннями за Рамковою конвенцiєю ООН про змiну клiмату та Кiотським протоколом до неї;

     затвердження i подання до Секретарiату Рамкової конвенцiї ООН про змiну клiмату Нацiонального звiту (кадастру) антропогенних викидiв джерелами та абсорбцiї (поглинання) поглиначами парникових газiв;

     г) координує заходи щодо виконання зобов'язань України за Рамковою конвенцiєю ООН про змiну клiмату та Кiотським протоколом до неї;

     5) у сферi рацiонального використання, вiдтворення i охорони об'єктiв тваринного i рослинного свiту, бiо- та ландшафтного рiзноманiття, формування, збереження та використання екологiчної мережi та у межах своєї компетенцiї бiологiчної та генетичної безпеки, вiдтворення та охорони земель:

     забезпечує нормативно-правове регулювання з питань щодо:

     охорони, використання та вiдтворення тваринного i рослинного свiту;

     ведення державних кадастрiв тваринного i рослинного свiту;

     ведення облiку тварин i рослин, у тому числi державного облiку мисливських тварин i рибних запасiв, обсягiв їх добування (збирання);

     застосування порядку встановлення лiмiтiв використання диких тварин, вiднесених до природних ресурсiв загальнодержавного значення;

     спецiального використання диких тварин та iнших об'єктiв тваринного свiту, вiднесених до природних ресурсiв загальнодержавного значення, у тому числi риби та iнших водних живих ресурсiв, а також рiдкiсних та таких, що перебувають пiд загрозою зникнення, видiв тварин, для розведення у спецiально створених умовах, а також у науково-дослiдних та iнших цiлях;

     використання диких тварин з метою отримання продуктiв їх життєдiяльностi;

     видачi дозволiв на вилучення об'єктiв тваринного свiту в наукових, культурно-освiтнiх, виховних i естетичних цiлях iз природного середовища, на спецiальне використання природних рослинних ресурсiв (крiм лiсових ресурсiв);

     реєстрацiї та утримання диких тварин, якi вилученi з природного середовища з метою надання їм допомоги;

     реалiзацiї об'єктiв тваринного свiту, конфiскованих або безоплатно вилучених внаслiдок порушення законодавства в частинi ввезення в Україну та вивезення за її межi диких тварин та iнших об'єктiв тваринного свiту;

     утримання i розведення диких тварин, якi перебувають у станi неволi або в напiввiльних умовах;

     регулювання заходiв, необхiдних для скорочення чисельностi тварин у випадках виникнення або загрози виникнення епiзоотiй та iнших небезпечних ситуацiях;

     затвердження перелiкiв дикорослих видiв рослин, поширення i чисельнiсть яких пiдлягають регулюванню;

     ввезення в Україну i вивезення за її межi об'єктiв тваринного i рослинного свiту, крiм ГМО;

     загального використання i вiдтворення природних рослинних ресурсiв;

     установлення нормативiв спецiального використання природних рослинних ресурсiв, погодження та затвердження розрахункових лiсосiк;

     збирання технiчної, лiкарської, пряно-ароматичної, харчової сировини з дикорослих рослин;

     визначення природних рослинних угруповань, якi пiдлягають занесенню до Зеленої книги, затвердження перелiкiв рiдкiсних i таких, що перебувають пiд загрозою зникнення, та типових природних рослинних угруповань, якi пiдлягають охоронi i заносяться до Зеленої книги України;

     ведення Червоної та Зеленої книг України;

     створення, поповнення, зберiгання, використання, вiдчуження та державного облiку зоологiчних i ботанiчних колекцiй, торгiвлi ними, а також ввезення в Україну, пересилання та вивезення за її межi;

     затвердження перелiкiв видiв тварин, рослин та грибiв, що заносяться до Червоної книги України, видiв тварин, рослин та грибiв, що виключенi з Червоної книги України;

     облiку рiдкiсних i таких, що перебувають пiд загрозою зникнення, видiв тваринного i рослинного свiту, занесених до Червоної книги України;

     видачi дозволiв на добування (збирання) видiв тварин, рослин та грибiв, занесених до Червоної книги України, форм клопотання та бланкiв дозволiв на таке добування;

     охорони, використання i вiдтворення тварин, рослин та грибiв, занесених до перелiкiв, якi не занесенi до Червоної книги України, але мають особливу наукову та iншу цiннiсть;

     оцiнки ризику потенцiйного впливу ГМО на навколишнє природне середовище;

     встановлення перелiку земель, на яких застосовується обмеження щодо вирощування генетично модифiкованих сортiв рослин;

     видачi дозволiв та сертифiкатiв на ввезення в Україну та вивезення за її межi зразкiв видiв дикої фауни i флори, якi є об'єктами регулювання Конвенцiї про мiжнародну торгiвлю видами дикої фауни i флори, що перебувають пiд загрозою зникнення;

     погодження проектiв землеустрою щодо вiдведення земельних дiлянок;

     встановлює та погоджує згiдно iз законодавством лiмiти та квоти на спецiальне використання ресурсiв об'єктiв тваринного та рослинного свiту;

     видає, анулює, здiйснює переоформлення та видачу дублiкатiв документiв дозвiльного характеру на:

     спецiальне використання диких тварин;

     переселення тварин у новi мiсця перебування, аклiматизацiю нових для фауни України видiв диких тварин, а також на проведення заходiв щодо схрещування диких тварин;

     створення та поповнення зоологiчних колекцiй шляхом вилучення тварин iз природного середовища;

     утримання диких тварин, у тому числi видiв, якi занесенi до Червоної книги України, у напiввiльних умовах чи у неволi;

     транскордонне перемiщення об'єктiв рослинного та тваринного свiту вiдповiдно до вимог Конвенцiї про мiжнародну торгiвлю видами дикої фауни i флори, що перебувають пiд загрозою зникнення;

     спецiальне використання немисливських видiв тварин, видiв тварин i рослин, занесених до Червоної книги України, природних рослинних угруповань, занесених до Зеленої книги України;

     проведення державних апробацiй (випробувань) ГМО у вiдкритiй системi;

     вивiльнення ГМО у вiдкритiй системi;

     транзитне перемiщення не зареєстрованих в Українi ГМО;

     здiйснює процедуру попередньої обгрунтованої згоди щодо можливостi транскордонного перемiщення ГМО, призначених для умисного введення в навколишнє природне середовище вiдповiдно до вимог Картахенського протоколу про бiобезпеку та Конвенцiї про бiологiчне рiзноманiття;

     затверджує розрахунковi лiсосiки заготiвлi деревини у порядку рубок головного користування, погоджує матерiали лiсовпорядкування;

     погоджує проекти землеустрою щодо вiдведення земельних дiлянок, рiшення стосовно яких приймаються Кабiнетом Мiнiстрiв України, погоджуються Верховною Радою України;

     є) формує мережу дослiдних земельних дiлянок та дiлянок з еталонними грунтами для ведення монiторингу земель на нацiональному рiвнi;

     веде державний кадастр рослинного i тваринного свiту;

     з) веде Червону та Зелену книги України;

     и) здiйснює управлiння формуванням, збереженням i використанням нацiональної екологiчної мережi;

     6) у сферi органiзацiї, охорони та використання природно-заповiдного фонду:

     а) забезпечує нормативно-правове регулювання з питань щодо:

     спецiального використання природних ресурсiв у межах територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду;

     ведення державного кадастру територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду;

     установлення та дотримання режиму охоронної зони територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду;

     дiяльностi служби державної охорони природно-заповiдного фонду;

     наукової, рекреацiйної, еколого-освiтньої дiяльностi природних та бiосферних заповiдникiв та нацiональних природних паркiв;

     економiчного обгрунтування розвитку природно-заповiдного фонду, а також економiчної оцiнки природних комплексiв i об'єктiв, якi входять до його складу;

     ведення паспорта водно-болотного угiддя мiжнародного значення;

     б) видає, анулює, здiйснює переоформлення та видачу дублiкатiв дозволiв на проведення заходiв, спрямованих на охорону природних комплексiв, лiквiдацiю наслiдкiв аварiй, стихiйного лиха та в iнших цiлях, не передбачених проектом органiзацiї територiї природного, бiосферного заповiдника, нацiонального природного парку;

     в) встановлює лiмiти на використання природних ресурсiв у межах територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду;

     г) веде державний кадастр територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду;

     д) бере участь у проведеннi науково-технiчної полiтики у сферi органiзацiї, охорони та використання природно-заповiдного фонду, а саме: узагальненнi наукових дослiджень на територiях природних та бiосферних заповiдникiв, нацiональних природних паркiв; затвердженнi порядку пiдготовки та програми Лiтопису природи; здiйсненнi наукових дослiджень на територiях та об'єктах природно-заповiдного фонду; затвердженнi програм i планiв науково-дослiдних робiт;

     е) здiйснює:

     управлiння охороною i використанням територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду, службою державної охорони природно-заповiдного фонду;

     формування, збереження i використання нацiональної екологiчної мережi;

     пiдготовку i подання пропозицiй щодо створення нових територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду, а також розширення, змiну меж, категорiї та скасування статусу iснуючих територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду;

     є) затверджує положення про територiї та об'єкти природно-заповiдного фонду, а також положення про територiї та об'єкти, якi мають особливу екологiчну, наукову, естетичну, господарську, а також iсторико-культурну цiннiсть;

     ж) затверджує проекти органiзацiї територiї природних та бiосферних заповiдникiв, нацiональних природних паркiв, проекти утримання та реконструкцiї паркiв - пам'яток садово-паркового мистецтва;

     з) погоджує проекти органiзацiї територiй дендрологiчних, зоологiчних паркiв та ботанiчних садiв загальнодержавного значення, проекти утримання та реконструкцiї паркiв - пам'яток садово-паркового мистецтва, що не належать до сфери управлiння Мiнприроди України;

     и) затверджує положення про екологiчнi фонди природних, бiосферних заповiдникiв, нацiональних природних паркiв, ботанiчних садiв, дендрологiчних паркiв i зоологiчних паркiв, регiональних ландшафтних паркiв;

     i) погоджує призначення керiвникiв спецiальних адмiнiстрацiй природних та бiосферних заповiдникiв, нацiональних природних паркiв, ботанiчних садiв, дендрологiчних та зоологiчних паркiв загальнодержавного значення, а також регiональних ландшафтних паркiв;

     ї) розробляє проекти створення, оголошення, змiни меж, категорiй та скасування статусу територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду; проекти резервування цiнних для заповiдання природних територiй та об'єктiв; проекти установлення охоронних зон для природних комплексiв i об'єктiв територiй природно-заповiдного фонду;

     й) органiзовує встановлення в натурi (на мiсцевостi) меж територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду;

     к) видає охороннi зобов'язання пiдприємствам, установам, органiзацiям i громадянам щодо територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду або їх частин, якi створюються чи оголошуються без вилучення земельних дiлянок;

     7) у сферi охорони та вiдтворення вод (поверхневi, пiдземнi, морськi), рацiонального використання водних ресурсiв:

     а) забезпечує нормативно-правове регулювання з питань:

     правил, нормативiв, норм з охорони та вiдтворення вод (поверхневi, пiдземнi, морськi), рацiонального використання водних ресурсiв, аналiзує практику їх застосування;

     лiмiтiв забору, використання води та лiмiтiв скиду забруднюючих речовин у воднi об'єкти;

     надання документiв дозвiльного характеру у цiй сферi;

     порядкiв з питань розроблення й затвердження нормативiв гранично допустимих скидiв (ГДС) забруднюючих речовин у воднi об'єкти;

     методик та методичних вказiвок щодо встановлення технологiчних нормативiв у цiй сферi;

     умов скидання вод у воднi об'єкти та пiдземнi горизонти;

     критерiїв визначення екстремально високого рiвня забруднення вод;

     б) видає, анулює, здiйснює переоформлення та видачу дублiкатiв дозволiв на проведення робiт на землях, зайнятих морями;

     в) веде перелiк пiдприємств, установ, органiзацiй, якi розробляють проекти нормативiв гранично допустимих скидiв забруднюючих речовин у воднi об'єкти;

     8) у сферi розвитку водного господарства i мелiорацiї земель забезпечує нормативно-правове регулювання з питань щодо:

     правил, нормативiв, норм у сферi розвитку водного господарства i мелiорацiї земель, аналiзує практику їх застосування;

     органiзацiї та здiйснення монiторингу зрошуваних та осушуваних земель;

     ведення державного водного кадастру по роздiлу "Водокористування";

     перелiку водних об'єктiв мiсцевого значення;

     консервацiї мелiоративних систем та окремих об'єктiв iнженерної iнфраструктури;

     проведення планово-попереджувальних ремонтiв мелiоративних систем i споруд;

     надання документiв дозвiльного характеру у цiй сферi;

     9) у сферi геологiчного вивчення та рацiонального використання надр забезпечує нормативно-правове регулювання з питань щодо:

     розгляду документiв, у межах своєї компетенцiї видачi, зупинення, анулювання, переоформлення, внесення змiн, продовження термiну дiї, видачi дублiкатiв та форм спецiальних дозволiв на користування надрами та дозволiв на введення родовища або окремого покладу нафти та газу в дослiдно-промислову, промислову розробку;

     облiку робiт з геологiчного вивчення надр;

     облiку обсягу погашених i видобутих корисних копалин та їх втрат, облiку нафтових i газових свердловин;

     порядку формування, облiку, зберiгання та користування iнформацiєю державного iнформацiйного геологiчного фонду;

     змiсту, оформлення i порядку подання на розгляд Державної комiсiї по запасах корисних копалин матерiалiв геолого-економiчних оцiнок родовищ металiчних i неметалiчних корисних копалин;

     порядку укладання договорiв на виконання геофiзичних робiт у свердловинах, що буряться на нафту i газ;

     правил нормативного забезпечення геологiчного вивчення надр;

     стадiї геологорозвiдувальних робiт;

     порядку органiзацiї та виконання розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення;

     ведення Державної еколого-геологiчної карти;

     порядку погодження матерiалiв для отримання спецiальних дозволiв на користування дiлянками надр;

     грошової винагороди за вiдкриття нових родовищ корисних копалин, що мають промислове значення;

     додержання екологiчних вимог у виробництвi та рацiональному використаннi вугiльних та торф'яних родовищ;

     10) у сферi контролю за дотриманням природоохоронного законодавства забезпечує нормативно-правове регулювання з питань щодо:

     органiзацiї та проведення перевiрок суб'єктiв господарювання, органiв мiсцевого самоврядування та мiсцевих органiв виконавчої влади щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства та законодавства з питань екологiчної безпеки;

     оформлення матерiалiв про адмiнiстративнi правопорушення;

     опломбування або опечатування пiдприємств, окремих їх цехiв (дiльниць) i одиниць обладнання в разi обмеження чи зупинення (тимчасово) дiяльностi пiдприємств i об'єктiв;

     розрахункiв розмiрiв вiдшкодування та сплати збиткiв, заподiяних державi внаслiдок порушення природоохоронного законодавства та законодавства з питань екологiчної безпеки;

     розрахункiв маси викидiв та скидiв забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище;

     технiчної експлуатацiї установок очистки газу;

     проведення перевiрки екологiчних показникiв нафтопродуктiв, якi реалiзуються шляхом оптової та роздрiбної торгiвлi;

     взаємодiї Державної екологiчної iнспекцiї України з iншими органами державного контролю;

     здiйснення державного контролю за додержанням правил у сферi лiсокористування, мисливського впорядкування та режимiв рибогосподарської експлуатацiї;

     перемiщення (перевезення), експорту (реекспорту), iмпорту, вилучення, набуття у власнiсть, користування, оренду об'єктiв тваринного свiту, торгiвлi ними, в тому числi тими, що занесенi до Червоної книги та знаходяться пiд захистом Конвенцiї про мiжнародну торгiвлю дикої фауни i флори;

     здiйснення державного контролю за спецiальним, спортивним та любительським використанням, утриманням, знищенням риби та iнших водних живих ресурсiв;

     розроблення правил та порядку вiдбору проб та виконання визначень та вимiрювань показникiв складу та властивостей об'єктiв контролю вод, викидiв, грунтiв, вiдходiв;

     проведення екологiчного та радiологiчного контролю транспортних засобiв i вантажiв, у тому числi товарiв (предметiв) гуманiтарної допомоги, у пунктах пропуску через державний кордон та на митнiй територiї України;

     визначення перелiкiв товарiв, якi пiдлягають радiологiчному та екологiчному контролю у пунктах пропуску через державний кордон та на митнiй територiї України;

     розробляє та подає на розгляд Президентовi України та Кабiнету Мiнiстрiв України проекти законiв України, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України;

     готує в межах повноважень висновки i пропозицiї до проектiв законiв, iнших актiв законодавства, якi надходять для погодження вiд iнших органiв;

     узагальнює практику застосування законодавства, розробляє пропозицiй щодо його вдосконалення та вносить в установленому порядку проекти законодавчих актiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України на розгляд Президентовi України i Кабiнету Мiнiстрiв України;

     визначає прiоритетнi напрями розвитку вiдповiдної сфери;

     здiйснює монiторинг та оцiнку впливу державної полiтики у вiдповiднiй сферi;

     встановлює порядок планування i контролю за виконанням та впровадженням науково-дослiдних та дослiдно-конструкторських робiт у визначенiй сферi;

     органiзовує монiторинг навколишнього природного середовища, забезпечує функцiонування загальнодержавної iнформацiйно-аналiтичної системи монiторингу навколишнього середовища;

     визначає екологiчнi показники для оцiнки стану навколишнього природного середовища та методичнi вказiвки щодо їх застосування;

     затверджує положення та порядки формування i функцiонування iнформацiйних систем у державнiй системi монiторингу навколишнього природного середовища;

     визначає реєстри складових мережi спостережень системи монiторингу довкiлля;

     встановлює методики проведення монiторингу навколишнього природного середовища, зокрема, суб'єктами господарювання, дiяльнiсть яких призводить або може призвести до погiршення стану навколишнього природного середовища;

     готує i подає на розгляд Верховної Ради України щорiчну Нацiональну доповiдь про стан навколишнього природного середовища в Українi;

     забезпечує впровадження механiзмiв сталого розвитку у вiдповiднiй сферi;

     органiзовує, координує та контролює проведення оцiнки впливу на навколишнє середовище, у тому числi у транскордонному контекстi;

     здiйснює технiчне регулювання у сферi охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсiв та забезпечення екологiчної безпеки;

     видає сертифiкати на право проведення екологiчного аудиту, веде реєстр екологiчних аудиторiв та юридичних осiб, що мають право на проведення екологiчного аудиту;

     затверджує положення про сертифiкацiю екологiчних аудиторiв та про ведення реєстру екологiчних аудиторiв;

     розробляє стратегiчнi, програмно-плановi документи у вiдповiднiй сферi та забезпечує їх реалiзацiю;

     забезпечує виконання законодавства у вiдповiднiй сферi;

     бере участь у здiйсненнi заходiв щодо адаптацiї законодавства України до законодавства Європейського Союзу;

     забезпечує мiжнародне спiвробiтництво у межах своїх повноважень, вивчення, узагальнення i поширення мiжнародного досвiду, органiзацiю виконання зобов'язань України вiдповiдно до мiжнародних угод з питань, що належать до його компетенцiї;

     органiзовує роботу щодо залучення мiжнародної фiнансової та технiчної допомоги, грантiв та iнших мiжнародних програм у визначенiй сферi;

     бере у межах своєї компетенцiї участь у плануваннi та здiйсненнi заходiв iз запобiгання виникненню надзвичайних ситуацiй техногенного та природного характеру i реагування на них;

     здiйснює спiвпрацю з iнститутами громадянського суспiльства, забезпечує участь громадськостi у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики у вiдповiднiй сферi;

     забезпечує iнформування громадськостi про формування та реалiзацiю державної полiтики у вiдповiднiй сферi;

     iнформує та надає роз'яснення щодо здiйснення державної полiтики у вiдповiднiй сферi, сприяє розвитку екологiчної освiти та екологiчному вихованню населення;

     органiзовує прийом громадян, забезпечує розгляд звернень громадян, запитiв та звернень народних депутатiв України;

     затверджує положення про громадський контроль у сферi охорони навколишнього природного середовища;

     встановлює порядок надання iнформацiї про стан навколишнього природного середовища та порядок органiзацiї та проведення публiчних слухань або вiдкритих засiдань iз питань впливу запланованої дiяльностi на навколишнє природне середовище;

     утворює, лiквiдовує, реорганiзовує пiдприємства, установи та органiзацiї, затверджує їх положення (статути), в установленому порядку призначає на посади та звiльняє з посад їх керiвникiв;

     виконує в межах своїх повноважень функцiї з управлiння об'єктами державної власностi;

     бере участь у формуваннi, збереженнi та використаннi екологiчної мережi, у формуваннi нацiональної системи науково-технiчної iнформацiї;

     сприяє залученню iнвестицiй у сферу охорони навколишнього природного середовища, змiни клiмату, екологiчної та в межах своєї компетенцiї бiологiчної, генетичної та радiацiйної безпеки, заповiдної справи та оцiнки впливу на навколишнє середовище, у тому числi у транскордонному контекстi;

     погоджує пооб'єктнi плани спецiалiзованих пiдприємств, установ i органiзацiй, якi виконують геологорозвiдувальнi роботи за кошти державного бюджету на територiї України;

     надає пропозицiї щодо обсягiв державного замовлення на пiдготовку, перепiдготовку та пiдвищення квалiфiкацiї фахiвцiв у вiдповiднiй сферi;

     органiзовує наукову, науково-технiчну, iнвестицiйну, iнформацiйну, видавничу дiяльнiсть, пропагування досягнень i передового досвiду, сприяє створенню i впровадженню сучасних iнформацiйних технологiй та комп'ютерних мереж у вiдповiднiй сферi;

     виконує iншi повноваження, визначенi законом та покладенi на нього Президентом України.

     5. Мiнприроди України з метою органiзацiї своєї дiяльностi:

     1) забезпечує в межах повноважень здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї i контроль за їх здiйсненням в апаратi Мiнприроди України, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;

     2) здiйснює добiр кадрiв в апарат Мiнприроди України та на керiвнi посади на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння, формує кадровий резерв на вiдповiднi посади, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї державних службовцiв та працiвникiв апарату Мiнприроди України, а також осiб, включених до кадрового резерву;

     3) органiзовує планово-фiнансову роботу в апаратi Мiнприроди України, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв, забезпечує органiзацiю та вдосконалення бухгалтерського облiку;

     4) забезпечує у межах повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, захист iнформацiї з обмеженим доступом, а також технiчний захист iнформацiї, контроль за її збереженням, а також мобiлiзацiйну пiдготовку, мобiлiзацiю та контроль за здiйсненням цих заходiв;

     5) органiзовує в апаратi Мiнприроди України роботу з комплектування, зберiгання, облiку та використання архiвних документiв.

     6. Мiнприроди України на виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:

     1) залучати до виконання окремих робiт, участi у вивченнi окремих питань, що належать до компетенцiї Мiнприроди України, вчених i фахiвцiв, у тому числi на договiрнiй основi, працiвникiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади;

     2) одержувати в установленому законодавством порядку безоплатно вiд мiнiстерств, iнших центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування iнформацiю, документи i матерiали, зокрема вiд органiв статистики - статистичнi данi, необхiднi для виконання покладених завдань;

     3) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до компетенцiї Мiнприроди України, та створювати в установленому порядку комiсiї та робочi групи;

     4) користуватися вiдповiдними iнформацiйними базами даних державних органiв, державними, в тому числi урядовими, системами зв'язку i комунiкацiй, мережами спецiального зв'язку та iншими технiчними засобами;

     5) передавати вiдповiдно до законодавства правоохоронним органам матерiали про виявленi правопорушення;

     6) виступати замовником науково-дослiдних робiт з питань, що належать до його компетенцiї;

     7) здiйснювати iншi права, визначенi законом та покладенi на нього Президентом України.

     7. Мiнприроди України здiйснює свої повноваження безпосередньо.

     8. Мiнприроди України у процесi виконання покладених на нього завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими органами виконавчої влади, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, з органами мiсцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, пiдприємствами, установами, органiзацiями, всеукраїнськими об'єднаннями профспiлок i всеукраїнськими об'єднаннями органiзацiй роботодавцiв.

     9. Мiнприроди України у межах своїх повноважень, на основi i на виконання Конституцiї та законiв України, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, а також доручень Президента України видає накази, якi пiдписуються Мiнiстром екологiї та природних ресурсiв України (далi - Мiнiстр).

     Мiнприроди України у разi потреби видає разом з iншими органами виконавчої влади спiльнi акти.

     Накази Мiнприроди України, якi вiдповiдно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, видаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi".

     Накази Мiнприроди України нормативно-правового змiсту пiдлягають державнiй реєстрацiї.

     Накази Мiнприроди України, виданi в межах його повноважень, є обов'язковими до виконання центральними органами виконавчої влади, їх територiальними органами та мiсцевими державними адмiнiстрацiями, органами влади Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами i органiзацiями всiх форм власностi та громадянами.

     10. Мiнприроди України очолює Мiнiстр, якого призначає на посаду за поданням Прем'єр-мiнiстра України i звiльняє з посади Президент України.

     Через Мiнiстра спрямовується i координується дiяльнiсть Державної служби геологiї та надр України, Державного агентства водних ресурсiв України, Державного агентства екологiчних iнвестицiй України, Державної екологiчної iнспекцiї України (далi - центральнi органи виконавчої влади).

     Здiйснюючи спрямування i координацiю дiяльностi вiдповiдних центральних органiв виконавчої влади, Мiнiстр:

     1) погоджує та подає на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України розробленi центральними органами виконавчої влади проекти законiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України;

     2) визначає прiоритетнi напрями роботи центральних органiв виконавчої влади та шляхи виконання покладених на них завдань, затверджує плани їх роботи;

     3) порушує перед Кабiнетом Мiнiстрiв України питання щодо скасування актiв центральних органiв виконавчої влади повнiстю чи в окремiй частинi;

     4) доручає керiвникам центральних органiв виконавчої влади скасувати акти їх територiальних органiв повнiстю чи в окремiй частинi, а у разi вiдмови скасовує акти територiальних органiв центральних органiв виконавчої влади повнiстю чи в окремiй частинi;

     5) приймає рiшення щодо проведення перевiрки дiяльностi центральних органiв виконавчої влади;

     6) заслуховує звiти про виконання покладених на центральнi органи виконавчої влади завдань та планiв їх роботи;

     7) вносить пропозицiї Прем'єр-мiнiстровi України щодо кандидатур на посади керiвникiв вiдповiдних центральних органiв виконавчої влади i за пропозицiєю їх керiвникiв - щодо кандидатур на посади їх заступникiв;

     8) погоджує призначення на посади керiвникiв та заступникiв керiвникiв територiальних органiв центральних органiв виконавчої влади;

     9) погоджує структуру апаратiв центральних органiв виконавчої влади;

     10) погоджує пропозицiї керiвникiв центральних органiв виконавчої влади щодо утворення, реорганiзацiї, лiквiдацiї територiальних органiв i вносить на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України вiдповiднi подання;

     11) визначає структурний пiдроздiл апарату Мiнприроди України, що вiдповiдає за взаємодiю з вiдповiдним центральним органом виконавчої влади;

     12) визначає посадових осiб Мiнприроди України, якi включаються до складу колегiй центральних органiв виконавчої влади;

     13) визначає порядок обмiну iнформацiєю мiж Мiнприроди України та центральними органами виконавчої влади, перiодичнiсть її подання;

     14) порушує перед Президентом України питання щодо притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв центральних органiв виконавчої влади та їх заступникiв;

     15) iнiцiює питання щодо притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв та заступникiв керiвникiв структурних пiдроздiлiв апаратiв центральних органiв виконавчої влади, їх територiальних органiв, а також керiвникiв пiдприємств, установ, органiзацiй, що належать до сфери управлiння центральних органiв виконавчої влади;

     16) iнiцiює питання щодо проведення службового розслiдування стосовно керiвникiв центральних органiв виконавчої влади, їх заступникiв, iнших державних службовцiв i працiвникiв апаратiв центральних органiв виконавчої влади та територiальних органiв центральних органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння центральних органiв виконавчої влади;

     17) видає обов'язковi до виконання вiдповiдними центральними органами виконавчої влади накази та доручення з питань спрямування та координацiї їх дiяльностi;

     18) вирiшує iншi питання, пов'язанi зi спрямуванням i координацiєю дiяльностi центральних органiв виконавчої влади.

     11. Мiнiстр як керiвник Мiнприроди України:

     1) очолює Мiнприроди України, здiйснює керiвництво його дiяльнiстю;

     2) визначає прiоритети роботи Мiнприроди України та шляхи виконання покладених на нього завдань, затверджує плани роботи Мiнприроди України, звiти про їх виконання;

     3) представляє Мiнприроди України у публiчно-правових вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами i органiзацiями в Українi та за її межами;

     4) у межах компетенцiї органiзовує та контролює виконання законiв України, актiв та доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України;

     5) затверджує структуру апарату Мiнприроди України;

     6) затверджує положення про самостiйнi структурнi пiдроздiли апарату Мiнприроди України, призначає на посади та звiльняє з посад їх керiвникiв та заступникiв керiвникiв, працiвникiв патронатної служби Мiнiстра;

     7) дає обов'язковi до виконання державними службовцями та працiвниками апарату Мiнприроди України доручення;

     8) здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до законiв та актiв Президента України.

     12. Мiнiстр має першого заступника та заступника Мiнiстра - керiвника апарату.

     У разi необхiдностi для забезпечення здiйснення Мiнприроди України окремих завдань рiшенням Президента України у структурi Мiнприроди України може бути введено посаду заступника Мiнiстра.

     Перший заступник, заступник Мiнiстра (за наявностi), заступник Мiнiстра - керiвник апарату призначаються на посади за поданнями Прем'єр-мiнiстра України, внесеними на пiдставi пропозицiй Мiнiстра, та звiльняються з посад Президентом України.

     Обов'язки першого заступника Мiнiстра, заступника Мiнiстра (за наявностi), заступника Мiнiстра - керiвника апарату та розподiл повноважень мiж першим заступником Мiнiстра i заступником Мiнiстра (за наявностi) визначаються Мiнiстром.

     Заступник Мiнiстра - керiвник апарату здiйснює керiвництво дiяльнiстю апарату Мiнприроди України, призначає на посади та звiльняє з посад державних службовцiв та працiвникiв апарату Мiнприроди України (крiм тих, якi призначаються на посади та звiльняються з посад Мiнiстром).

     13. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Мiнприроди України, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi у Мiнприроди України утворюється колегiя у складi Мiнiстра (голова колегiї), першого заступника, заступника Мiнiстра (за наявностi) та заступника Мiнiстра - керiвника апарату за посадою. У разi потреби до складу колегiї Мiнприроди України можуть включатися керiвники структурних пiдроздiлiв апарату Мiнприроди України, а також у встановленому порядку iншi особи.

     Рiшення колегiї можуть бути реалiзованi шляхом прийняття вiдповiдного наказу Мiнприроди України.

     Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у Мiнприроди України можуть утворюватись iншi постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи.

     Рiшення про утворення та лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв, їх кiлькiсний та персональний склад, положення про них затверджуються Мiнiстром.

     14. Положення про Мiнприроди України затверджується Президентом України.

     Гранична чисельнiсть державних службовцiв та працiвникiв Мiнприроди України затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Структура апарату Мiнприроди України затверджується Мiнiстром.

     Штатний розпис апарату, кошторис Мiнприроди України затверджуються заступником Мiнiстра - керiвником апарату за погодженням iз Мiнiстерством фiнансiв України.

     Мiнприроди України є юридичною особою публiчного права, має печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власнi бланки, рахунки в органах Державної казначейської служби України.

Глава Адмiнiстрацiї Президента України С. ЛЬОВОЧКIН
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.