КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 10 квiтня 2013 р. | N 403 |
---|
Про затвердження Порядку визначення
середньоринкової вартостi легкових автомобiлiв,
мотоциклiв, мопедiв
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановами Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 18 лютого 2016 року N 66,
вiд 6 листопада 2019 року N 916
Вiдповiдно до пункту 173.1 статтi 173 Податкового кодексу України Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Порядок визначення середньоринкової вартостi легкових автомобiлiв, мотоциклiв, мопедiв, що додається.
2. Мiнiстерству економiчного розвитку i торгiвлi провести аналiз ефективностi застосування середньоринкової вартостi легкових автомобiлiв, мотоциклiв, мопедiв платниками податку на доходи фiзичних осiб та внести до кiнця 2013 року в разi потреби Кабiнетовi Мiнiстрiв України вiдповiднi пропозицiї.
Прем'єр-мiнiстр України | М. АЗАРОВ |
Iнд. 70
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 10 квiтня 2013 р. N 403 |
ПОРЯДОК
визначення середньоринкової вартостi легкових
автомобiлiв, мотоциклiв, мопедiв
(У текстi Порядку слово "Мiнекономрозвитку" замiнено словом "Мiнекономiки" згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 6 листопада 2019 року N 916) |
1. Цей Порядок встановлює механiзм визначення середньоринкової вартостi легкових автомобiлiв, мотоциклiв, мопедiв (далi - транспортнi засоби) з метою визначення доходу вiд їх продажу (обмiну) для цiлей обкладення податком на доходи фiзичних осiб.
2. Середньоринковою вартiстю транспортних засобiв є величина, яка визначається статистичними методами i еквiвалентна iмовiрнiй цiнi, за яку може здiйснюватися купiвля-продаж транспортних засобiв певної марки та моделi з вiдповiдним строком експлуатацiї та пробiгом на встановлену дату проведення оцiнки.
3. Середпьоринкова вартiсть транспортного засобу розраховується за методом аналогiї цiн iдентичних транспортних засобiв за такою формулою:
Сср= Цн х (Г / 100) х (1 ± (Гк / 100),
де Цн - цiна нового транспортного засобу в Українi;
Г - коефiцiєнт коригування ринкової цiни транспортних засобiв залежно вiд строку експлуатацiї згiдно з додатком 1;
Гк - коефiцiєнт коригування ринкової цiни транспортних засобiв залежно вiд пробiгу згiдно з додатком 2.
4. Джерелом iнформацiї про цiни нових транспортних засобiв в Українi є офiцiйнi прайс-листи виробникiв (дилерiв) або довiдковi данi про цiни щодо iдентичних або аналогiчних нових транспортних засобiв в Українi чи країнах-виробниках (експортерах) з урахуванням податкiв та зборiв, що визначаються вiдповiдно до законодавства.
5. Iдентичними є транспортнi засоби, в яких збiгаються такi ознаки i параметри:
марка;
країна-виробник;
тип кузова (седан, унiверсал тощо);
модель;
конструкцiя привода тягових колiс;
тип та робочий об'єм двигуна;
тип коробки передач та iнших складникiв силової передачi;
габаритнi розмiри;
рiк випуску;
технiчнi характеристики.
Розбiжностi можуть стосуватися комплектностi та укомплектованостi, пробiгу та технiчного стану.
6. Аналогiчними є транспортнi засоби, в яких збiгаються такi ознаки i параметри:
1) для легкових автомобiлiв:
тип кузова (седан, унiверсал тощо);
призначення (дорожнi, позадорожнi);
тип двигуна (бензиновий, дизельний тощо);
робочий об'єм двигуна;
привод тягових колiс (передньоприводнi, задньоприводнi, повноприводнi);
тип коробки передач;
габаритнi розмiри;
комплектнiсть;
кiлькiсть дверей;
2) для мотоциклiв та мопедiв:
призначення;
тип рами;
робочий об'єм двигуна, кiлькiсть цилiндрiв;
кiлькiсть тактiв двигуна;
габаритнi розмiри.
7. За наявностi кiлькох аналогiв аналогiчним транспортним засобом є транспортний засiб одного виробника (країни-виробника).
8. У разi коли неможливо визначити цiну iдентичного нового транспортного засобу в Українi (вiдсутнi необхiднi довiдковi данi), допускається використання даних щодо аналогiчних транспортних засобiв.
9. У разi коли неможливо визначити цiну нового транспортного засобу в Українi, використовується iнформацiя про його цiну в країнах-виробниках (експортерах).
У такому випадку цiна нового транспортного засобу в Українi визначається на рiвнi цiни в країнах-виробниках (експортерах) без урахування податку на додану вартiсть таких країн, збiльшеної на суми податкiв, зборiв та iнших обов'язкових платежiв, що вiдповiдно до законодавства сплачуються пiд час митного оформлення транспортного засобу.
10. У разi коли неможливо визначити цiну нового транспортного засобу в Українi згiдно з пунктами 4 - 9 цього Порядку, допускається використання iнформацiї про цiни нових транспортних засобiв, зазначеної у спецiалiзованих перiодичних виданнях для продажу транспортних засобiв, комп'ютерних програмах та Iнтернетi тощо.
11. Коефiцiєнт коригування ринкової цiни транспортних засобiв залежно вiд строку експлуатацiї визначається як середнє значення спiввiдношення цiни транспортних засобiв, що були у використаннi, до цiни аналогiчних нових транспортних засобiв та не може бути меншим нiж 4.
12. Коефiцiєнт коригування ринкової цiни транспортних засобiв залежно вiд пробiгу визначається з урахуванням фактичного та нормативного середньорiчного пробiгу транспортних засобiв.
У разi коли фактичний середньорiчний пробiг транспортних засобiв є вищим, нiж їх нормативний середньорiчний пробiг, середньоринкова вартiсть зменшується, а у разi, коли фактичний середньорiчний пробiг є нижчим, нiж нормативний середньорiчний пробiг, середньоринкова вартiсть збiльшується.
13. Середньоринкова вартiсть транспортних засобiв розраховується щокварталу Мiнекономiки для кожної марки та моделi транспортних засобiв з урахуванням року випуску та пробiгу, оприлюднюється до 10 числа наступного мiсяця в установленому Мiнекономiки порядку на офiцiйному веб-сайтi Мiнiстерства для вiльного доступу та зберiгається протягом 1095 днiв з дня її оприлюднення.
14. Мiнекономiки забезпечує режим роботи офiцiйного веб-сайту, який дає змогу отримати iнформацiю про середньоринкову вартiсть транспортних засобiв шляхом введення даних про їх марку, модель, рiк випуску та пробiг, а також роздрукувати зазначену iнформацiю з реквiзитами Мiнiстерства.
Додаток 1 до Порядку (в редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 лютого 2016 р. N 66) |
КОЕФIЦIЄНТ
коригування ринкової цiни транспортних засобiв
Найменування транспортних засобiв | Коефiцiєнт з урахуванням строку експлуатацiї транспортних засобiв у роках | |||||||||||
до 1 | понад 1 до 2 | понад 2 до 3 | понад 3 до 4 | понад 4 до 5 | понад 5 до 6 | понад 6 до 7 | понад 7 до 8 | понад 8 до 9 | понад 9 до 10 | понад 10 до 11 | понад 11 до 12 | |
Легковi автомобiлi | 74 | 62 | 50 | 45 | 42 | 39 | 36 | 33 | 31 | 29 | 27 | 25 |
Мопеди | 81 | 65 | 52 | 42 | 34 | 27 | 22 | 18 | 14 | 11 | 9 | 7 |
Мотоцикли | 91 | 82 | 75 | 69 | 62 | 57 | 51 | 47 | 43 | 39 | 37 | 35 |
Примiтка. У разi експлуатацiї транспортних засобiв понад 12 рокiв коефiцiєнт знижується на 1 для легкових автомобiлiв i на 2 для мопедiв та мотоциклiв за кожний рiк, але не може бути меншим нiж 4.
(додаток 1 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.02.2016р. N 66) |
Додаток 2 до Порядку (в редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 лютого 2016 р. N 66) |
КОЕФIЦIЄНТ
коригування ринкової цiни транспортних засобiв
Нормативний
середньорiчний пробiг транспортних засобiв, тис. кiлометрiв |
Фактичний середньорiчний
пробiг транспортних засобiв, тис. кiлометрiв |
Коефiцiєнт з урахуванням рiзницi мiж фактичним та нормативним середньорiчним пробiгом транспортних засобiв у тис. кiлометрiв | |||||||||
понад 2 до 5 | понад 5 до 8 | понад 8 до 10 | понад 10 до 12 | понад 12 до 14 | понад 14 до 16 | понад 16 до 18 | понад 18 до 20 | понад 20 до 22 | понад 22 | ||
27 | до 27 | 1 | 3 | 5 | 6 | 6,5 | 7 | 7,5 | 8 | 8,5 | 9 |
понад 27 | 0,5 | 1,5 | 3 | 4,5 | 5 | 5,5 | 6 | 6,5 | 7 | 7,5 |
Примiтка. Для транспортних засобiв iз строком експлуатацiї до 1 року, а також транспортних засобiв, рiзниця мiж фактичним та нормативним середньорiчним пробiгом яких становить до 2 тис. кiлометрiв, коефiцiєнт не визначається.
(додаток 1 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.02.2016р. N 66) |
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |