ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛIТИКИ ТА РОЗВИТКУ ПIДПРИЄМНИЦТВА

РIШЕННЯ

вiд 30 квiтня 2014 року N 29


Про необхiднiсть усунення Мiнiстерством екологiї та природних ресурсiв України порушень принципiв державної регуляторної полiтики згiдно з вимогами Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi"

     Вiдповiдно до статтi 30 Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi" (далi - Закон) та на пiдставi звернень (далi - Звернення) Державної служби України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва здiйснила експертизу наказу Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв України вiд 04.11.2011 N 429 (далi - Наказ N 429), яким затверджено, зокрема, Положення про морськi екологiчнi iнспекцiї (далi - Положення), зареєстрованого Мiнiстерством юстицiї України 25.11.2011 за N 1348/20086, та встановила наступне.

     Мiжнародна конвенцiя по запобiганню забрудненню з суден 1973 року (далi - Конвенцiя МАРПОЛ 73/78) подiляє баласт на чистий, забруднений та iзольований.

     Виходячи з положень Конвенцiї МАРПОЛ 73/78, пiд "iзольованим баластом" розумiється "баластна вода, прийнята в танк, який повнiстю вiдокремлений вiд вантажної та паливної систем та призначена для постiйного перевезення баласту або для перевезення баласту та вантажiв, якi не є нафтою або отруйними речовинами, якi визначенi в Додатках до цiєї Конвенцiї".

     Крiм того, Конвенцiя МАРПОЛ 73/78 визначає, що чистий та iзольований баласт не пiдлягає контролю, а його скид в будь-яких районах не заборонений.

     Разом з цим, виходячи з iнформацiї, викладеної у вищезазначених зверненнях громадськостi, кожне судно, яке проходить Боспорську протоку (Туреччину) та прямує до портiв Чорноморського басейну для здiйснення вантажних операцiй, здiйснює замiну iзольованого баласту у Чорному морi, про що капiтан робить вiдмiтку у судновому журналi, а старший механiк судна заповнює спецiальну форму про замiну баласту. У цiй формi, серед iншого, зазначаються координати точки, де вiдбувалася замiна iзольованого баласту.

     Отже, iзольований баласт судно приймає у вiдкритому морi i ця вода є екологiчно чистою в порiвняннi з показниками води в акваторiї морських портiв України. Iзольований судновий баласт закачується у баластнi судновi танки, якi спецiально призначенi для цiєї операцiї i не використовуються в iнших цiлях.

     В той же час, вiдповiдно до пiдпункту 6.9 пункту 6 Положення Держекоiнспекцiя для виконання покладених на неї завдань має право, серед iншого, виконувати вiдбiр проб та iнструментально-лабораторнi вимiрювання показникiв складу i властивостей викидiв стацiонарних та пересувних джерел забруднення атмосферного повiтря, ґрунтiв, вод (поверхневих, морських, лляльних, зворотних та баластних, у тому числi iзольований баласт), вимiрювання показникiв складу та властивостей пiдземних вод у пробах iз спостережувальних свердловин на об'єктах, що обстежуються, та вимiрювання екологiчних показникiв нафтопродуктiв (бензину автомобiльного та дизельного палива), якi реалiзуються шляхом оптової та роздрiбної торгiвлi суб'єктами господарювання.

     Таке видiлення iзольованого баласту в окрему процедуру аналiзу баластних вод, а також наявнiсть у наказi Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України вiд 08.09.99 N 204 "Про затвердження Положення про екологiчний контроль у пунктах пропуску через державний кордон та в зонi дiяльностi регiональних митниць i митниць" положень, що зобов'язують капiтана судна подавати суднову екологiчну декларацiю, змiст якої надiляє екоiнспектора правом заборонити вiдкачку баластної води, суперечить мiжнародному та нацiональному законодавству, а також полiтицi Уряду, спрямованої на дерегуляцiю господарської дiяльностi.

     Отже, наявнiсть в редакцiї Положення вищезазначеної норми порушує вимоги статтi 5 Закону, вiдповiдно до якої, складовими забезпечення здiйснення державної регуляторної полiтики є, зокрема, недопущення прийняття регуляторних актiв, якi є непослiдовними або не узгоджуються чи дублюють дiючi регуляторнi акти, а також викладення положень регуляторного акта у спосiб, який є доступним та однозначним для розумiння особами, якi повиннi впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта.

     Крiм того, дiя зазначених положень Порядку не узгоджується з такими обов'язковими принципами державної регуляторної полiтики, передбаченими статтею 4 Закону, як:

     адекватнiсть - вiдповiднiсть форм та рiвня державного регулювання господарських вiдносин потребi у вирiшеннi iснуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усiх прийнятних альтернатив;

     збалансованiсть - забезпечення у регуляторнiй дiяльностi балансу iнтересiв суб'єктiв господарювання, громадян та держави.

     Керуючись вимогами статтi 27 Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", Державна служба України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва вирiшила:

     запропонувати Мiнiстерству екологiї та природних ресурсiв України внести змiни до наказу Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв України вiд 04.11.2011 N 429 "Про затвердження Положення про морськi екологiчнi iнспекцiї" з метою виключення з його редакцiї положень, якi надають морським екологiчним iнспекцiям право виконувати вiдбiр проб та iнструментально-лабораторнi вимiрювання показникiв складу властивостей вод iзольованого баласту.

     Рiшення Державної служби України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва щодо усунення порушень принципiв державної регуляторної полiтики пiдлягає виконанню у порядку, визначеному статтею 28 Закону, у двомiсячний строк з дня прийняття такого рiшення.

     Виконання цього рiшення передбачає пiдготовку проекту акта про внесення змiн до наказу Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв України вiд 04.11.2011 N 429 "Про затвердження Положення про морськi екологiчнi iнспекцiї" та подання у встановленому Законом порядку на погодження до уповноваженого органу не пiзнiш як за п'ять робочих днiв до закiнчення строку його виконання.

     У разi невиконання рiшення уповноваженого органу про необхiднiсть усунення порушень принципiв державної регуляторної полiтики або неоскарження цього рiшення органом виконавчої влади протягом встановленого в Законi строку, дiя регуляторного акта, щодо якого було прийнято вiдповiдне рiшення, зупиняється наступного дня з дня закiнчення строку виконання такого рiшення.

     Подання скарги щодо рiшення уповноваженого органу не зупиняє дiї цього рiшення.

Т. в. о. Голови Державної служби України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва О. Ю. Потiмков
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.