ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України з метою приведення у вiдповiднiсть iз Законом України "Про внесення змiн до статтi 80 Конституцiї України щодо недоторканностi народних депутатiв України"

     Верховна Рада України постановляє:

     I. Внести змiни до таких законодавчих актiв України:

     1. У Кримiнальному процесуальному кодексi України (Вiдомостi Верховної Ради України, 2013 р., NN 9 - 13, ст. 88):

     1) частину п'яту статтi 36 доповнити абзацом другим такого змiсту:

     "Забороняється доручати здiйснення досудового розслiдування кримiнального правопорушення, вчиненого народним депутатом України, iншим органам досудового розслiдування, крiм Нацiонального антикорупцiйного бюро України та центрального апарату Державного бюро розслiдувань вiдповiдно до їх пiдслiдностi, визначеної цим Кодексом";

     2) в абзацi першому частини другої статтi 207 слова i цифри "у статтi 482" замiнити словами i цифрами "у статтях 482 i 4822";

     3) у статтi 482:

     назву доповнити словами "стосовно суддi";

     частини другу - четверту виключити;

     4) доповнити статтею 4822 такого змiсту:

     "Стаття 4822. Особливостi порядку притягнення до кримiнальної вiдповiдальностi, затримання, обрання запобiжного заходу, проведення слiдчих (розшукових) та негласних слiдчих (розшукових) дiй стосовно народного депутата України

     1. Вiдомостi, що можуть свiдчити про вчинення кримiнального правопорушення народним депутатом України, вносяться до Єдиного реєстру досудових розслiдувань Генеральним прокурором (особою, що виконує обов'язки Генерального прокурора) у порядку, встановленому цим Кодексом.

     2. Клопотання про дозвiл на затримання, обрання запобiжного заходу у виглядi тримання пiд вартою чи домашнього арешту, обшук, порушення таємницi листування, телефонних розмов, телеграфної та iншої кореспонденцiї, а також про застосування iнших заходiв, у тому числi негласних слiдчих (розшукових) дiй, що вiдповiдно до закону обмежують права i свободи народного депутата України, розгляд яких вiднесено до повноважень слiдчого суддi, мають бути погодженi Генеральним прокурором (особою, що виконує обов'язки Генерального прокурора).

     Розгляд таких клопотань, крiм застосування негласних слiдчих (розшукових) дiй, здiйснюється слiдчим суддею, в межах територiальної юрисдикцiї якого знаходиться орган досудового розслiдування, а в кримiнальних провадженнях щодо злочинiв, вiднесених до пiдсудностi Вищого антикорупцiйного суду, - слiдчим суддею Вищого антикорупцiйного суду.

     Такi клопотання розглядаються за обов'язкової участi народного депутата України. Слiдчий суддя зобов'язаний завчасно повiдомити народного депутата України про розгляд зазначеного клопотання, крiм клопотання про застосування негласних слiдчих (розшукових) дiй або обшуку.

     Якщо народний депутат України без поважної причини не прибув на судове засiдання або не повiдомив про причини своєї вiдсутностi, таке клопотання може розглядатися без участi народного депутата України.

     Без дозволу слiдчого суддi, винесеного на пiдставi клопотання, погодженого Генеральним прокурором (особою, що виконує обов'язки Генерального прокурора), дозволяється затримання народного депутата України лише у разi, якщо останнього застали пiд час вчинення або безпосередньо пiсля вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, пов'язаного iз застосуванням насильства, або такого, що спричинив загибель людини.

     Орган або посадовi особи, якi затримали народного депутата України, повiдомили йому про пiдозру або застосували до нього запобiжний захiд, або здiйснили iншi слiдчi дiї (крiм обшуку та негласних слiдчих (розшукових) дiй), зобов'язанi негайно, але не пiзнiше 24 години з моменту вчинення таких дiй, повiдомити про це Голову Верховної Ради України.

     У разi вчинення дiй, зазначених в абзацi шостому цiєї частини, стосовно Голови Верховної Ради України орган або посадовi особи зобов'язанi негайно, але не пiзнiше 24 години з моменту вчинення таких дiй, повiдомити про це Першого заступника Голови Верховної Ради України.

     Ухвали за результатами розгляду таких клопотань можуть бути оскарженi в апеляцiйному порядку у випадках, передбачених цим Кодексом".

     2. Статтю 27 Закону України "Про статус народного депутата України" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2001 р., N 42, ст. 212) викласти в такiй редакцiї:

     "Стаття 27. Особливостi юридичної вiдповiдальностi народного депутата України

     1. Народнi депутати України не несуть юридичної вiдповiдальностi за результати голосування або висловлювання у Верховнiй Радi України та її органах, а також при здiйсненнi депутатських повноважень, за винятком вiдповiдальностi за образу чи наклеп.

     2. Особливостi початку досудового розслiдування щодо народного депутата України, повiдомлення про пiдозру, затримання, обрання щодо нього запобiжного заходу, проведення слiдчих (розшукових) та негласних слiдчих (розшукових) дiй визначаються Кримiнальним процесуальним кодексом України".

     3. У Регламентi Верховної Ради України, затвердженому Законом України "Про Регламент Верховної Ради України" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2010 р., NN 14 - 17, ст. 133 iз наступними змiнами):

     1) у частинi третiй статтi 76 слова "про надання згоди на притягнення його до вiдповiдальностi" виключити;

     2) главу 35 виключити.

     II. Цей Закон набирає чинностi з дня, наступного за днем його опублiкування, але не ранiше дня набрання чинностi Законом України "Про внесення змiн до статтi 80 Конституцiї України щодо недоторканностi народних депутатiв України".

Президент України В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ

м. Київ
18 грудня 2019 року
N 388-IX

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.