УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Про спецiальну економiчну зону "Закарпаття"

     З метою залучення iнвестицiй, сприяння розвитку зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, збiльшення поставок високоякiсних товарiв i послуг, створення сучасної виробничої, транспортної i ринкової iнфраструктури та вiдповiдно до пункту 4 роздiлу XV "Перехiднi положення" Конституцiї України постановляю:

     1. Утворити на територiї Закарпатської областi на строк 30 рокiв спецiальну економiчну зону "Закарпаття" площею 737,9 гектара згiдно з картою територiї, яка є невiд'ємною частиною цього Указу.

     2. На територiї спецiальної економiчної зони "Закарпаття" на строк, зазначений у статтi 1 цього Указу, встановлюється спецiальний митний, податковий та iншi режими економiчної дiяльностi згiдно з цим Указом.

     Законодавство України у спецiальнiй економiчнiй зонi "Закарпаття" дiє з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про загальнi засади створення i функцiонування спецiальних (вiльних) економiчних зон" i цим Указом.

     3. Органами управлiння спецiальною економiчною зоною "Закарпаття" є:

     Закарпатська обласна рада та Закарпатська обласна державна адмiнiстрацiя;

     орган господарського розвитку спецiальної економiчної зони "Закарпаття".

     4. Закарпатська обласна рада та Закарпатська обласна державна адмiнiстрацiя здiйснюють свої повноваження вiдповiдно до законодавства України з урахуванням особливостей, визначених цим Указом.

     До повноважень Закарпатської обласної ради також належать:

     внесення пропозицiй щодо змiн режиму економiчної дiяльностi на територiї спецiальної економiчної зони "Закарпаття" в порядку, встановленому законодавством України;

     укладення з органом господарського розвитку спецiальної економiчної зони "Закарпаття" угод про передачу в його користування земельних дiлянок, об'єктiв iнфраструктури, розташованих на територiї зони, та природних ресурсiв мiсцевого значення.

     5. Органом господарського розвитку спецiальної економiчної зони "Закарпаття" (далi - орган господарського розвитку) є юридична особа, уповноважена або спецiально створена Закарпатською обласною державною адмiнiстрацiєю в органiзацiйно-правовiй формi вiдповiдно до законодавства України.

     До повноважень органу господарського розвитку належать:

     розроблення i забезпечення реалiзацiї стратегiї та поточних програм розвитку зони;

     укладення договору (контракту) з iнвестором (iнвесторами);

     розроблення та здiйснення комплексу органiзацiйних заходiв щодо забезпечення залучення фiнансових ресурсiв, у тому числi власних коштiв пiдприємств та органiзацiй (включаючи iноземнi), а також благодiйних фондiв, громадських органiзацiй i фiзичних осiб;

     органiзацiя пiдготовки та перепiдготовки кадрiв;

     здiйснення разом з вiдповiдними органами заходiв щодо забезпечення законностi i правопорядку, економiчної та екологiчної безпеки на територiї зони;

     облаштування територiї спецiальної економiчної зони;

     будiвництво об'єктiв виробничої та невиробничої iнфраструктури;

     розвиток мережi комунiкацiйних зв'язкiв;

     укладення договорiв на виконання пiдрядних робiт, пов'язаних з облаштуванням територiї спецiальної економiчної зони, будiвництвом об'єктiв виробничої та невиробничої iнфраструктури, розвитком мережi комунiкацiйних зв'язкiв;

     укладення договорiв на експлуатацiю об'єктiв iнфраструктури;

     укладення договорiв оренди земельних дiлянок та об'єктiв iнфраструктури в зонi iз суб'єктами пiдприємницької дiяльностi у межах повноважень, наданих органами мiсцевого самоврядування;

     реалiзацiя iнших повноважень, передбачених цим Указом та делегованих органами мiсцевого самоврядування.

     6. На територiї спецiальної економiчної зони провадяться всi види пiдприємницької дiяльностi, крiм прямо заборонених законодавством України.

     Створення суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi на територiї спецiальної економiчної зони проводиться за погодженням з органом господарського розвитку.

     Суб'єкти пiдприємницької дiяльностi, зареєстрованi на територiї зони, не можуть мати фiлiй, вiддiлень, iнших вiдокремлених пiдроздiлiв за межами зони.

     На територiї спецiальної економiчної зони розмiщуються пiдприємства, якi здiйснюють операцiї з обслуговування транзитних вантажiв, їх зберiгання, доробки, сортування, пакування, надання транспортно-агентських та експедиторських послуг, торгiвлi, а також пiдприємства, якi застосовують новiтнi технологiї з метою виробництва товарiв для експорту та поставок на внутрiшнiй ринок.

     На територiї спецiальної економiчної зони можуть розмiщуватися об'єкти виробничої та невиробничої iнфраструктури.

     На територiї спецiальної економiчної зони забороняється створення казино, iнших гральних домiв (мiсць) та гральний бiзнес.

     Провадження на територiї спецiальної економiчної зони пiдприємницької дiяльностi, яка пiдлягає лiцензуванню, здiйснюється на пiдставi вiдповiдних дозволiв (лiцензiй), що видаються згiдно iз законодавством України.

     За державну реєстрацiю суб'єкта пiдприємницької дiяльностi на територiї спецiальної економiчної зони вноситься плата, розмiр якої встановлюється Закарпатською обласною державною адмiнiстрацiєю за погодженням з Мiнiстерством фiнансiв України. Розмiр зазначеної плати є однаковим для всiх суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi одного виду дiяльностi.

     7. У спецiальнiй економiчнiй зонi "Закарпаття" встановлюється режим спецiальної митної зони.

     8. У спецiальнiй економiчнiй зонi "Закарпаття" встановлюється такий порядок ввезення (вивезення) товарiв та iнших предметiв:

     а) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв (крiм пiдакцизних товарiв) з-за меж митної територiї України на територiю спецiальної економiчної зони для використання в межах зони ввiзне мито та податок на додану вартiсть не справляються;

     б) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв, що попередньо були ввезенi з-за меж митної територiї України на територiю спецiальної економiчної зони, на митну територiю України з цiєї зони оподаткування здiйснюється вiдповiдно до законодавства України як при iмпортi товарiв в Україну;

     в) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв, повнiстю вироблених або достатньо перероблених у спецiальнiй економiчнiй зонi, на митну територiю України з територiї спецiальної економiчної зони податок на додану вартiсть i акцизний збiр справляються як для внутрiшнього споживання в Українi;

     г) у разi вивезення товарiв та iнших предметiв, вироблених, у тому числi повнiстю, або достатньо перероблених у спецiальнiй економiчнiй зонi, з територiї цiєї зони за межi митної територiї України вивiзне мито i акцизний збiр з цих товарiв не справляються, а податок на додану вартiсть справляється за нульовою ставкою;

     д) у разi вивезення товарiв та iнших предметiв, попередньо ввезених з-за меж митної територiї України на територiю спецiальної економiчної зони, за межi митної територiї України з цiєї зони вивiзне мито, податок на додану вартiсть i акцизний збiр не справляються;

     е) у разi вивезення товарiв та iнших предметiв з митної територiї України на територiю спецiальної економiчної зони вивiзне мито не справляється, а податок на додану вартiсть справляється за нульовою ставкою;

     є) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв на територiю спецiальної економiчної зони з метою транзиту оподаткування здiйснюється вiдповiдно до законодавства України;

     ж) в iнших випадках оподаткування здiйснюється вiдповiдно до законодавства України.

     Повнiстю виробленими або достатньо переробленими у спецiальнiй економiчнiй зонi вважаються товари, якi вiдповiдають критерiям, викладеним у статтi 18 Закону України "Про Єдиний митний тариф".

     Строк перебування товарiв та iнших предметiв на територiї спецiальної економiчної зони не обмежується, крiм випадкiв перебування товарiв та iнших предметiв з обмеженим строком зберiгання.

     До митної вартостi товарiв та iнших предметiв, зазначених у пунктi "б" цiєї статтi, не включається вартiсть послуг щодо перевантаження, зберiгання товарiв, їх доробки, сортування, пакетування тощо, здiйснюваних на територiї спецiальної економiчної зони. Зазначенi послуги не пiдлягають обкладенню податком на додану вартiсть.

     9. Дiя статтi 8 цього Указу не поширюється на товарообмiннi (бартернi) операцiї.

     10. Митний контроль за перемiщенням товарiв та iнших предметiв через межi спецiальної економiчної зони повинен забезпечувати дотримання державними органами, пiдприємствами, установами, органiзацiями та їх посадовими особами, а також громадянами порядку перемiщення товарiв та iнших предметiв вiдповiдно до законодавства, що дiє при перетинаннi митного кордону України, з урахуванням пiльг, визначених цим Указом.

     Для запобiгання несанкцiонованому i неконтрольованому проникненню на територiю спецiальної митної зони або за її межi фiзичних осiб, транспортних засобiв, а також ввезенню i вивезенню товарiв та iнших предметiв територiя спецiальної митної зони повинна бути огороджена по периметру i облаштована вiдповiдно до вимог Державної митної служби України.

     Територiї зон митного контролю для спецiальної економiчної зони, їх межi та режим перемiщення товарiв, транспортних засобiв, громадян встановлюються Державною митною службою України.

     У спецiальнiй економiчнiй зонi митнi збори справляються вiдповiдно до законодавства України.

     Органiзацiя робiт з облаштування митної iнфраструктури та огородження спецiальної митної зони i фiнансування вiдповiдних робiт здiйснюються органом господарського розвитку.

     Режим спецiальної митної зони запроваджується з дня затвердження Державною митною службою України акта здавання-приймання в експлуатацiю об'єктiв митної iнфраструктури.

     11. Iмпорт суб'єктами пiдприємницької дiяльностi товарiв для потреб власного виробництва на територiї спецiальної економiчної зони та експорт повнiстю вироблених або достатньо перероблених у спецiальнiй економiчнiй зонi товарiв не пiдлягає лiцензуванню та квотуванню, якщо iнше не встановлено мiжнародними договорами України.

     На зовнiшньоекономiчнi операцiї, що здiйснюються у спецiальнiй економiчнiй зонi, поширюється спецiальний режим експорту (iмпорту) товарiв та iншi заходи нетарифного регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi вiдповiдно до законодавства України.

     12. Кабiнет Мiнiстрiв України може встановлювати обмеження на ввезення на митну територiю України з територiї спецiальної економiчної зони та вивезення з митної територiї України у спецiальну економiчну зону окремих видiв товарiв.

     13. У спецiальнiй економiчнiй зонi "Закарпаття" встановлюється спецiальний пiльговий режим оподаткування:

     а) прибуток платникiв податку на прибуток, зареєстрованих на територiї спецiальної економiчної зони, оподатковується за ставкою 20 вiдсоткiв до об'єкта оподаткування;

     б) доходи, одержанi нерезидентами з джерелом походження з територiї зони вiд провадження господарської дiяльностi, оподатковуються у розмiрi 2/3 ставок оподаткування, визначених статтею 13 Закону України "Про оподаткування прибутку пiдприємств". Ця норма не поширюється на доходи вiд здiйснення iнвестицiй у цiннi папери, випущенi за рiшенням уповноваженого державного органу чи органу мiсцевого самоврядування, та доходи, визначенi пунктом 13.6 статтi 13 Закону України "Про оподаткування прибутку пiдприємств";

     в) не справляються збори до Державного iнновацiйного фонду.

     Передбачений цiєю статтею спецiальний пiльговий режим оподаткування застосовується до суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, зареєстрованих на територiї спецiальної економiчної зони, в обсягах господарської дiяльностi, що провадиться на цiй територiї.

     14. Надходження в iноземнiй валютi вiд реалiзацiї продукцiї, товарiв (робiт, послуг), вироблених або наданих у спецiальнiй економiчнiй зонi, звiльняються вiд обов'язкового продажу.

     15. Кабiнет Мiнiстрiв України може встановлювати спецiальний порядок перетинання кордону України iноземцями та особами без громадянства, якi прямують у спецiальну економiчну зону, а також спецiальний порядок в'їзду у спецiальну економiчну зону i виїзду з неї громадян України, iноземцiв та осiб без громадянства.

     16. У разi неналежного виконання або невиконання iнвестором чи суб'єктом пiдприємницької дiяльностi умов договору (контракту), укладеного з органом господарського розвитку, такий iнвестор (суб'єкт пiдприємницької дiяльностi) несе вiдповiдальнiсть, передбачену законодавством України та вiдповiдним договором (контрактом).

     17. У разi лiквiдацiї пiдприємства, створеного на територiї спецiальної економiчної зони, або його реорганiзацiї (за рiшенням власника або уповноваженого ним органу) до строку, зазначеного у договорi (контрактi) мiж iнвестором та органом господарського розвитку, iнвестор (уповноважена ним особа) зобов'язаний у десятиденний строк пiсля прийняття вiдповiдного рiшення повiдомити органи управлiння спецiальної економiчної зони про причини лiквiдацiї (реорганiзацiї) пiдприємства.

     18. Спецiальна економiчна зона вважається лiквiдованою iз закiнченням строку, на який її було створено, якщо його не буде продовжено в установленому порядку.

     Спецiальна економiчна зона може бути лiквiдована до закiнчення строку, на який її було створено, в порядку, передбаченому законодавством України.

     19. Держава вiдповiдно до законодавства України гарантує збереження у повному обсязi всiх майнових i немайнових прав iнвесторiв та суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, що дiють у зонi, у разi її лiквiдацiї.

     Спори мiж органами управлiння спецiальної економiчної зони, суб'єктами пiдприємницької дiяльностi, що дiють у зонi, iнвесторами та лiквiдацiйною комiсiєю, що можуть виникнути у зв'язку з лiквiдацiєю зони, пiдлягають розгляду судами України, а спори за участю iноземного суб'єкта господарської дiяльностi - у судах за погодженням сторiн, у тому числi за кордоном.

     20. Покласти на Кабiнет Мiнiстрiв України надання офiцiйних роз'яснень щодо положень цього Указу.

     21. Цей Указ набирає чинностi у порядку, передбаченому пунктом 4 роздiлу XV "Перехiднi положення" Конституцiї України.

Президент України Л. КУЧМА

м. Київ
9 грудня 1998 року
N 1339/98

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.