ЗАКОН УКРАЇНИ
Про спецiальний режим
iнвестицiйної дiяльностi на територiях
прiоритетного розвитку та спецiальну економiчну
зону "Порт Крим" в Автономнiй Республiцi Крим
Цей Закон
визначає порядок запровадження спецiального
режиму iнвестицiйної дiяльностi на територiях
прiоритетного розвитку та порядок створення,
функцiонування i лiквiдацiї спецiальної
економiчної зони "Порт Крим" в Автономнiй
Республiцi Крим.
Стаття 1.
Визначення термiнiв
У цьому Законi
термiни вживаються у такому значеннi:
територiя
прiоритетного розвитку - територiя, на якiй
склалися несприятливi соцiально-економiчнi та
екологiчнi умови, незадовiльний стан зайнятостi
населення i на якiй запроваджується спецiальний
режим iнвестицiйної дiяльностi для створення
нових робочих мiсць;
спецiальний
режим iнвестицiйної дiяльностi - режим, який
передбачає введення податкових, митних та iнших
пiльг, передбачених цим Законом, для суб'єктiв
пiдприємницької дiяльностi, що реалiзують у
порядку, визначеному цим Законом, iнвестицiйнi
проекти, затвердженi Радою з питань територiй
прiоритетного розвитку та спецiальної
економiчної зони "Порт Крим";
реструктуризацiя
пiдприємства - здiйснення
органiзацiйно-економiчних, правових, технiчних
заходiв, спрямованих на змiну структури
пiдприємства, його управлiння, форми власностi,
органiзацiйно-правової форми, з метою фiнансового
оздоровлення пiдприємства, збiльшення обсягiв
випуску конкурентоспроможної продукцiї,
пiдвищення ефективностi виробництва;
реконструкцiя
пiдприємства - переобладнання iснуючих
виробничих потужностей, пов'язане з
удосконаленням виробництва i пiдвищенням його
технiко-економiчного рiвня на основi
науково-технiчних досягнень, що здiйснюється за
комплексним проектом реконструкцiї пiдприємства
з метою збiльшення виробничих потужностей,
полiпшення якостi та змiни номенклатури продукцiї,
полiпшення умов працi та охорони навколишнього
природного середовища;
перепрофiлювання
пiдприємства - змiна технологiї виробничого
процесу для випуску нової продукцiї (виконання
робiт, надання послуг).
Стаття 2.
Мета запровадження спецiального режиму
iнвестицiйної дiяльностi та створення спецiальної
економiчної зони "Порт Крим"
Метою
запровадження спецiального режиму iнвестицiйної
дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку
та створення спецiальної економiчної зони
"Порт Крим" в Автономнiй Республiцi Крим є
залучення iнвестицiй у сферу виробництва, охорони
здоров'я, вiдпочинку та туризму, сiльське
господарство для збереження iснуючих i створення
нових робочих мiсць, впровадження новiтнiх
технологiй, розвитку зовнiшньоекономiчних
зв'язкiв, збiльшення обсягiв високоякiсних товарiв
та послуг, створення сучасної виробничої,
транспортної та ринкової iнфраструктури,
збереження й ефективного використання природних
ресурсiв.
Стаття 3.
Запровадження спецiального режиму iнвестицiйної
дiяльностi та створення спецiальної економiчної
зони "Порт Крим"
1. Спецiальний
режим iнвестицiйної дiяльностi запроваджується на
територiях прiоритетного розвитку строком на 30
рокiв при реалiзацiї в порядку, визначеному цим
Законом, iнвестицiйних проектiв у визначених
частиною третьою цiєї статтi прiоритетних видах
економiчної дiяльностi (далi - iнвестицiйнi проекти),
перелiк яких визначається для кожної територiї
прiоритетного розвитку Радою мiнiстрiв Автономної
Республiки Крим за погодженням з Кабiнетом
Мiнiстрiв України.
2. До територiй
прiоритетного розвитку належать:
"Велика
Ялта" (в адмiнiстративно-територiальних межах
мiст Ялти та Алупки, селищ мiського типу Гурзуф,
Масандра, Лiвадiя, Гаспра, Кореїз, Сiмеїз, Форос,
Краснокам'янка, Виноградне, Курпати, Ореанда,
Нiкiта, Восход, Вiдрадне, Советське, Берегове,
Голуба Затока, Кацiвелi, Паркове, Понизiвка,
Санаторне, селищ Данилiвка, Лiнiйне, Партизанське,
Високогiрне, Гiрне, Куйбишеве, Охотниче, Олива,
села Оползневе);
"Алушта"
(в адмiнiстративно-територiальних межах мiста
Алушти, селища мiського типу Партенiт, селищ
Розовий, Лаванда, Семидвiр'я, Виноградний,
Лазурне, Бондаренкове, Утьос, Чайка, сiл Iзобiльне,
Верхня Кутузовка, Нижня Кутузовка, Лучисте, Малий
Маяк, Запрудне, Кипарисне, Лаврове, Нижнє
Запрудне, Пушкiне, Малорiченське, Генеральське,
Рибаче, Сонячногiрське, Привiтне, Зеленогiр'я);
"Судак" (в
адмiнiстративно-територiальних межах мiста Судак,
селища мiського типу Новий Свiт, селища Миндальне,
сiл Веселе, Грушiвка, Перевалiвка, Холодiвка, Дачне,
Лiсне, Мiжрiччя, Ворон, Морське, Громiвка, Сонячна
Долина, Багатiвка, Прибережне);
"Феодосiя"
(в адмiнiстративно-територiальних межах мiста
Феодосiя, селищ мiського типу Коктебель,
Орджонiкiдзе, Приморський, Щебетовка, Курортне,
сiл Берегове, Степове, Нанiкове, Насипне, Ближнє,
Виноградне, Краснокам'янка, Пiонерське, Пiдгiрне,
Сонячне, Южне);
"Сиваш" (в
адмiнiстративно-територiальних межах мiст
Красноперекопська, Армянська та
Красноперекопського району);
"Керч" (в
адмiнiстративно-територiальних межах мiста Керчi,
за винятком територiй, що вiднесенi до спецiальної
економiчної зони "Порт Крим");
"Схiдний
Крим" (в адмiнiстративно-територiальних межах
Ленiнського району).
3. Спецiальний
режим iнвестицiйної дiяльностi застосовується до
суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi - юридичних
осiб, якi реалiзують у порядку, визначеному цим
Законом, iнвестицiйний проект вартiстю,
еквiвалентною не менше:
100 тис. доларiв
США - у дiяльностi iз збереження iсторичного та
природного надбання, з дослiджень та розробок у
сферi iнформатизацiї, культури та спорту, послуг
населенню, очищення територiй, у лiсовому
господарствi, у виробництвi спортивних та
галантерейних товарiв, iграшок, сувенiрних
виробiв;
200 тис. доларiв
США - у дiяльностi з охорони здоров'я та соцiальної
допомоги, сiльському i рибному господарствi,
харчовiй, текстильнiй промисловостi та
промисловостi з переробки сiльськогосподарської
продукцiї, виробництвi меблiв, деревини та виробiв
з деревини;
500 тис. доларiв
США - у дiяльностi санаторно-курортних закладiв,
готелiв та ресторанiв, сферi транспорту та зв'язку,
в будiвництвi, обробленнi вiдходiв, наданнi послуг у
сферi туризму, вiдпочинку та розваг;
1 млн. доларiв
США - у видобувнiй, обробнiй промисловостi, у
виробництвi електроенергiї, газу та води.
4. Спецiальна
економiчна зона "Порт Крим" (далi - СЕЗ
"Порт Крим") створюється на строк 30 рокiв на
територiї мiста Керчi Автономної Республiки Крим
загальною площею 27 гектарiв у межах двох
земельних дiлянок:
перша дiлянка
примикає до комплексу Керченської поромної
переправи. З пiвночi i заходу на протязi 805 м вона
обмежена автомобiльною дорогою на селище
Жуковка, з пiвдня на протязi 450 м - автомобiльною
дорогою до комплексу поромної переправи, зi сходу
на протязi 550 м - територiєю рибальського колгоспу
iменi Кiрова, акваторiєю ковша i комплексом
поромної переправи (площа 18,3 га, периметр 2375 м);
друга дiлянка
розташована в районi залiзничної станцiї
"Керч-Завод", на схiд вiд рiчки Булганак. З
пiвнiчного заходу на протязi 560 м вона обмежена
насипом залiзницi, зi сходу на протязi 365 м -
охоронною зоною рiчки Булганак, з пiвдня на
протязi 400 м - зоною вiдчуження високовольтної
лiнiї електропередачi (площа 8,67 га, периметр 1335 м).
Оригiнал карти
СЕЗ "Порт Крим" зберiгається в Керченськiй
мiськiй радi.
СЕЗ "Порт
Крим" не включається до територiй
прiоритетного розвитку.
Стаття 4.
Особливостi дiї законодавства України на
територiях прiоритетного розвитку та СЕЗ "Порт
Крим"
1.
Законодавство України на територiях
прiоритетного розвитку та СЕЗ "Порт Крим" дiє
в межах Конституцiї України з
урахуванням особливостей, передбачених цим
Законом.
2. Органи
виконавчої влади на територiях прiоритетного
розвитку та СЕЗ "Порт Крим" дiють у межах
повноважень, що передбаченi Конституцiєю
та законами України, з урахуванням особливостей,
передбачених цим Законом.
Стаття 5.
Органи управлiння територiями прiоритетного
розвитку та СЕЗ "Порт Крим"
Органами
управлiння територiями прiоритетного розвитку та
СЕЗ "Порт Крим" є:
Рада з питань
територiй прiоритетного розвитку та спецiальної
економiчної зони "Порт Крим" (далi - Рада);
органи
мiсцевого самоврядування та мiсцевi державнi
адмiнiстрацiї;
орган
господарського розвитку СЕЗ "Порт Крим".
Стаття 6.
Повноваження Ради з питань територiй
прiоритетного розвитку та спецiальної
економiчної зони "Порт Крим"
1. Рада є
спецiально уповноваженим органом управлiння СЕЗ
"Порт Крим" та спецiальним режимом
iнвестицiйної дiяльностi, що запроваджується на
територiях прiоритетного розвитку в Автономнiй
Республiцi Крим.
Рада
створюється Радою мiнiстрiв Автономної Республiки
Крим.
Положення про
Раду затверджується Радою мiнiстрiв Автономної
Республiки Крим.
2. До
повноважень Ради належать:
розроблення
стратегiї та погодження поточних програм
розвитку територiй прiоритетного розвитку та СЕЗ
"Порт Крим";
внесення до
Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим
пропозицiй щодо затвердження та внесення змiн до
перелiку прiоритетних видiв економiчної дiяльностi
на територiях прiоритетного розвитку;
розгляд i
затвердження iнвестицiйних проектiв у порядку,
встановленому Радою мiнiстрiв Автономної
Республiки Крим за погодженням з Кабiнетом
Мiнiстрiв України;
здiйснення в
межах своїх повноважень згiдно з цим Законом
вiдповiдного контролю за реалiзацiєю iнвестицiйних
проектiв суб'єктами пiдприємницької дiяльностi на
територiях прiоритетного розвитку, а також за
здiйсненням пiдприємницької дiяльностi суб'єктами
СЕЗ "Порт Крим";
пiдготовка
вiдповiдним органам мiсцевого самоврядування
пропозицiй щодо встановлення ставок орендної
плати, плати за комунальнi послуги, тарифiв та
iнших платежiв;
органiзацiя
пiдготовки та перепiдготовки кадрiв;
прийняття у
межах своєї компетенцiї рiшень, обов'язкових до
виконання при реалiзацiї iнвестицiйних проектiв на
територiях прiоритетного розвитку та територiї
СЕЗ "Порт Крим";
розгляд у
досудовому порядку спорiв, що виникають мiж
органами мiсцевого самоврядування, органом
господарського розвитку СЕЗ "Порт Крим" та
суб'єктами пiдприємницької дiяльностi при
реалiзацiї iнвестицiйних проектiв;
надання
Мiнiстерству фiнансiв України та Мiнiстерству
економiки України iнформацiї щодо наслiдкiв
запровадження спецiального режиму iнвестицiйної
дiяльностi та СЕЗ "Порт Крим";
реалiзацiя
iнших повноважень, передбачених цим Законом.
Стаття 7.
Повноваження органiв мiсцевого самоврядування та
мiсцевих державних адмiнiстрацiй щодо управлiння
територiями прiоритетного розвитку
1. Органи
мiсцевого самоврядування та мiсцевi державнi
адмiнiстрацiї територiй, на яких запроваджується
спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi,
здiйснюють свої повноваження вiдповiдно до Конституцiї та законiв України з
урахуванням особливостей, визначених цим
Законом.
2. Крiм того, до
повноважень органiв мiсцевого самоврядування
належать:
укладення
договору (контракту) з суб'єктом пiдприємницької
дiяльностi про реалiзацiю затвердженого Радою
iнвестицiйного проекту;
регулювання
залучення до роботи на територiях прiоритетного
розвитку iноземних працiвникiв.
Стаття 8.
Повноваження Керченської мiської ради та її
виконавчого комiтету щодо управлiння СЕЗ "Порт
Крим"
1. Керченська
мiська рада та її виконавчий комiтет здiйснюють
свої повноваження на територiї СЕЗ "Порт
Крим" вiдповiдно до Конституцiї
України, Закону України "Про мiсцеве
самоврядування в Українi", цього Закону та
iнших нормативно-правових актiв.
2. Виконавчий
комiтет Керченської мiської ради здiйснює свої
повноваження щодо управлiння СЕЗ "Порт Крим"
вiдповiдно до власних (самоврядних) повноважень
та делегованих повноважень вiдповiдно до Закону
України "Про мiсцеве самоврядування в
Українi".
3. До сфери
повноважень Керченської мiської ради та її
виконавчого комiтету також належать:
внесення
пропозицiй щодо змiни статусу СЕЗ "Порт Крим"
у порядку, встановленому законодавством України;
пiдготовка
стратегiчних та поточних програм розвитку СЕЗ
"Порт Крим";
забезпечення
необхiдних умов функцiонування державних органiв,
розташованих на територiї СЕЗ "Порт Крим";
укладення з
органом господарського розвитку i управлiння СЕЗ
"Порт Крим" генеральної угоди про передачу
йому в користування земельних дiлянок, об'єктiв
iнфраструктури, розташованих на територiї СЕЗ
"Порт Крим", та природних ресурсiв мiсцевого
значення;
затвердження
порядку реєстрацiї суб'єктiв СЕЗ "Порт Крим";
утворення,
лiквiдацiя, реорганiзацiя органу господарського
розвитку i управлiння СЕЗ "Порт Крим";
органiзацiя
пiдготовки (перепiдготовки) кадрiв;
регулювання
залучення до роботи у СЕЗ "Порт Крим"
iноземних працiвникiв;
здiйснення
iнших повноважень, передбачених цим Законом.
Стаття 9.
Повноваження органу господарського розвитку СЕЗ
"Порт Крим"
1. Органом
господарського розвитку СЕЗ "Порт Крим" є
юридична особа, уповноважена або спецiально
створена Керченською мiською радою за участю
окремих суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, якi
дiють на територiї СЕЗ "Порт Крим".
Положення
(статут) про орган господарського розвитку i
управлiння СЕЗ "Порт Крим" затверджується
Керченською мiською радою.
2. До
компетенцiї органу господарського розвитку i
управлiння СЕЗ "Порт Крим" належать:
органiзацiя
облаштування територiї СЕЗ "Порт Крим";
органiзацiя i
контроль за будiвництвом об'єктiв виробничої та
невиробничої iнфраструктури та розвиток мережi
комунiкацiйних зв'язкiв;
укладення
договорiв на виконання пiдрядних робiт щодо
облаштування територiї СЕЗ "Порт Крим",
будiвництва об'єктiв виробничої та невиробничої
iнфраструктури, розвитку мережi комунiкацiйних
зв'язкiв;
укладення
договору (контракту) з суб'єктом пiдприємницької
дiяльностi щодо умов реалiзацiї iнвестицiйного
проекту у СЕЗ "Порт Крим" у порядку,
встановленому Керченською мiською радою за
погодженням з Радою мiнiстрiв Автономної
Республiки Крим;
укладення
договорiв про експлуатацiю об'єктiв
iнфраструктури;
укладення з
суб'єктами СЕЗ "Порт Крим" у межах
повноважень, наданих Керченською мiською радою,
договорiв оренди земельних дiлянок, використання
природних ресурсiв мiсцевого значення та об'єктiв
iнфраструктури СЕЗ "Порт Крим";
видача
дозволiв суб'єктам СЕЗ "Порт Крим" на
будiвництво нових господарських об'єктiв, що
реалiзують на територiї СЕЗ "Порт Крим"
затвердженi Радою iнвестицiйнi проекти;
участь у
реалiзацiї iнвестицiйних проектiв;
реєстрацiя
суб'єктiв СЕЗ "Порт Крим", що реалiзують на
територiї СЕЗ "Порт Крим" затвердженi Радою
iнвестицiйнi проекти;
пiдготовка
пропозицiй Керченськiй мiськiй радi щодо ставок
орендної плати, розмiрiв плати за комунальнi
послуги, тарифiв;
здiйснення
разом з вiдповiдними органами заходiв щодо
забезпечення законностi i правопорядку,
економiчної та екологiчної безпеки на територiї
СЕЗ "Порт Крим";
складання та
подання статистичної звiтностi про
функцiонування СЕЗ "Порт Крим" вiдповiдно до
законодавства України;
виконання
iнших функцiй та повноважень, визначених у
положеннi (статутi) та переданих до його
компетенцiї iншими органами управлiння СЕЗ
"Порт Крим".
Стаття 10.
Суб'єкти СЕЗ "Порт Крим"
1. Суб'єктами
СЕЗ "Порт Крим" є суб'єкти пiдприємницької
дiяльностi - юридичнi особи, якi розташованi на
територiї СЕЗ "Порт Крим" i реалiзують на цiй
територiї затвердженi Радою iнвестицiйнi проекти
вартiстю, еквiвалентною не менше 100 тисяч доларiв
США, на пiдставi договору (контракту) щодо умов
реалiзацiї цього iнвестицiйного проекту та якi
зареєстрованi органом господарського розвитку i
управлiння СЕЗ "Порт Крим" як суб'єкти СЕЗ
"Порт Крим".
2. Орган
господарського розвитку i управлiння СЕЗ "Порт
Крим" видає суб'єктам СЕЗ "Порт Крим"
свiдоцтво про реєстрацiю, що пiдтверджує право на
отримання пiльг, визначених цим Законом.
3. За
реєстрацiю суб'єктiв СЕЗ "Порт Крим"
справляється плата, розмiр якої встановлюється
Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим за
погодженням з Мiнiстерством фiнансiв України.
Кошти,
одержанi за реєстрацiю суб'єктiв СЕЗ "Порт
Крим", спрямовуються органом господарського
розвитку i управлiння СЕЗ "Порт Крим" на
розвиток iнфраструктури СЕЗ "Порт Крим" у
порядку, визначеному Радою мiнiстрiв Автономної
Республiки Крим за погодженням з Мiнiстерством
фiнансiв України.
Стаття 11.
Умови провадження пiдприємницької дiяльностi на
територiї СЕЗ "Порт Крим"
1. На територiї
спецiальної економiчної зони "Порт Крим"
забороняється гральний бiзнес, у тому числi
створення казино, iнших гральних домiв (мiсць).
2. Спецiальний
правовий режим пiдприємницької дiяльностi,
встановлений у СЕЗ "Порт Крим", поширюється
на суб'єктiв СЕЗ "Порт Крим" виключно пiд час
здiйснення ними пiдприємницької дiяльностi з
обслуговування транзитних вантажiв, їх
зберiгання, дороблення, сортування, пакування,
надання транспортно-агентських та
експедиторських послуг, торгiвлi, при
застосуваннi новiтнiх технологiй з метою
виробництва товарiв для експорту та поставок на
внутрiшнiй ринок у перiод реалiзацiї затверджених
в установленому цим Законом порядку
iнвестицiйних проектiв на територiї СЕЗ "Порт
Крим".
3.
Затвердження Радою iнвестицiйного проекту та
укладення органом господарського розвитку i
управлiння СЕЗ "Порт Крим" договору
(контракту) щодо умов його реалiзацiї є пiдставою
для реєстрацiї суб'єкта пiдприємницької
дiяльностi органом господарського розвитку i
управлiння СЕЗ "Порт Крим" як суб'єкта СЕЗ
"Порт Крим", укладення договорiв оренди
земельних дiлянок, примiщень тощо. Порядок
укладення договору (контракту) визначається
Керченською мiською радою.
4. У разi
невиконання або неналежного виконання суб'єктом
СЕЗ "Порт Крим" умов договору (контракту),
укладеного з органом господарського розвитку i
управлiння СЕЗ "Порт Крим", такий суб'єкт СЕЗ
"Порт Крим" несе майнову та iншу
вiдповiдальнiсть, передбачену законом та
вiдповiдним договором (контрактом).
5. У разi
порушення суб'єктами СЕЗ "Порт Крим"
законодавства України, установчих документiв,
договору (контракту) з органом господарського
розвитку i управлiння СЕЗ "Порт Крим" щодо
умов реалiзацiї затвердженого в установленому
цим Законом порядку iнвестицiйного проекту Рада
може скасувати рiшення про затвердження
iнвестицiйного проекту та внести пропозицiї
органу господарського розвитку i управлiння СЕЗ
"Порт Крим" про скасування наданих ним
дозволiв, скасування реєстрацiї суб'єктiв СЕЗ
"Порт Крим" та розiрвання у встановленому
законодавством порядку договору (контракту).
6. Рiшення про
скасування рiшення про затвердження
iнвестицiйного проекту, розiрвання договору
(контракту), скасування виданих дозволiв або
реєстрацiї суб'єктiв СЕЗ "Порт Крим" можуть
бути оскарженi в судовому порядку.
Стаття 12.
Умови провадження пiдприємницької дiяльностi на
територiях прiоритетного розвитку
1. На
територiях прiоритетного розвитку можуть
провадитися всi види пiдприємницької дiяльностi,
за винятком заборонених законами України.
2. Спецiальний
правовий режим пiдприємницької дiяльностi,
встановлений на територiях прiоритетного
розвитку, застосовується виключно пiд час
реалiзацiї на цих територiях затверджених у
встановленому цим Законом порядку iнвестицiйних
проектiв до суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi -
юридичних осiб, якi в установленому
законодавством порядку зареєстрованi на цих
територiях.
3.
Затвердження Радою iнвестицiйного проекту є
пiдставою для укладення вiдповiдним органом
мiсцевого самоврядування договору (контракту) з
суб'єктом пiдприємницької дiяльностi щодо умов
реалiзацiї iнвестицiйного проекту, укладення
договорiв оренди землi, примiщень тощо. Порядок
укладення договору (контракту) визначається
Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим.
4. У разi
невиконання або неналежного виконання суб'єктом
пiдприємницької дiяльностi умов договору
(контракту), укладеного з органом мiсцевого
самоврядування, такий суб'єкт пiдприємницької
дiяльностi несе майнову та iншу вiдповiдальнiсть,
передбачену законом та вiдповiдним договором
(контрактом).
5. У разi
порушення суб'єктом пiдприємницької дiяльностi
законодавства України, установчих документiв,
договору (контракту) з органом мiсцевого
самоврядування щодо умов реалiзацiї
затвердженого у встановленому цим Законом
порядку iнвестицiйного проекту Рада може
скасувати рiшення про затвердження
iнвестицiйного проекту та внести пропозицiї
органу мiсцевого самоврядування про розiрвання у
встановленому законодавством порядку договору
(контракту), укладеного з суб'єктом
пiдприємницької дiяльностi.
6. Рiшення Ради
про скасування рiшення про затвердження
iнвестицiйного проекту та рiшення органу
мiсцевого самоврядування про розiрвання договору
(контракту), укладеного з суб'єктом
пiдприємницької дiяльностi, можуть бути оскарженi
в судовому порядку.
Стаття 13.
Державна реєстрацiя суб'єктiв пiдприємницької
дiяльностi, створюваних на територiях
прiоритетного розвитку та у СЕЗ "Порт Крим"
На територiях
прiоритетного розвитку та у СЕЗ "Порт Крим"
державна реєстрацiя суб'єктiв пiдприємницької
дiяльностi здiйснюється у встановленому
законодавством порядку.
Стаття 14.
Спецiальний правовий режим iнвестицiйної
дiяльностi та особливостi оподаткування i
валютного регулювання на територiях
прiоритетного розвитку
1. До суб'єктiв
пiдприємницької дiяльностi пiд час реалiзацiї ними
iнвестицiйних проектiв, затверджених у
встановленому цим Законом порядку,
застосовується спецiальний правовий режим
пiдприємницької дiяльностi та надаються
передбаченi цим Законом пiльги щодо сплати
ввiзного мита, податку на додану вартiсть, податку
на прибуток пiдприємств, збору до Державного
iнновацiйного фонду та плати за землю.
2. Звiльняються
вiд сплати ввiзного мита на перiод реалiзацiї
iнвестицiйних проектiв, але не бiльше нiж на п'ять
рокiв, суб'єкти пiдприємницької дiяльностi, якi
ввозять на митну територiю України - на територiї
прiоритетного розвитку - для потреб власного
виробництва, пов'язаного з реалiзацiєю цих
iнвестицiйних проектiв у порядку, встановленому
цим Законом:
матерiали i
сировину, перелiк та обсяги ввезення яких
визначаються у порядку, встановленому Радою
мiнiстрiв Автономної Республiки Крим;
устаткування,
обладнання та комплектуючi до них.
Ця пiльга не
застосовується при ввезеннi на митну територiю
України пiдакцизних товарiв.
У разi
нецiльового використання зазначених матерiалiв,
сировини, устаткування, обладнання та
комплектуючих до них платник податку
зобов'язаний сплатити ввiзне мито у
встановленому законом порядку.
3. Звiльняються
вiд оподаткування податком на додану вартiсть на
перiод реалiзацiї iнвестицiйних проектiв, але не
бiльше нiж на п'ять рокiв, операцiї з ввезення
(пересилання) на митну територiю України - на
територiї прiоритетного розвитку - суб'єктами
пiдприємницької дiяльностi для потреб власного
виробництва, пов'язаного з реалiзацiєю цих
iнвестицiйних проектiв у порядку, встановленому
цим Законом, устаткування, обладнання та
комплектуючих до них.
Ця пiльга не
застосовується при ввезеннi на митну територiю
України пiдакцизних товарiв.
У разi
нецiльового використання зазначених
устаткування, обладнання та комплектуючих до них
податок на додану вартiсть справляється виходячи
з їх договiрної (контрактної) вартостi, але не
нижче за митну вартiсть, перераховану в гривнi за
валютним (обмiнним) курсом, установленим
Нацiональним банком України на день оформлення
ввiзної вантажної митної декларацiї, з
урахуванням пенi, нарахованої на таку суму
податку, виходячи з 120 вiдсоткiв облiкової ставки
Нацiонального банку України, що дiяла на день
збiльшення податкового зобов'язання, за перiод вiд
дати ввезення таких товарiв на митну територiю
України до дати збiльшення податкового
зобов'язання.
4. Порядок
контролю за цiльовим використанням матерiалiв,
сировини, устаткування, обладнання та
комплектуючих до них, що вiдповiдно до цього
Закону ввозяться на територiї прiоритетного
розвитку, встановлюється Державною податковою
адмiнiстрацiєю України та Державною митною
службою України.
5. Звiльняється
на три роки вiд оподаткування прибуток у частинi,
одержанiй вiд освоєння iнвестицiї дiючого,
новоствореного, перепрофiльованого,
реструктуризованого пiдприємства, що реалiзує у
встановленому цим Законом порядку iнвестицiйний
проект.
Прибуток
таких пiдприємств, одержаний вiд реалiзацiї
iнвестицiйного проекту з четвертого по шостий рiк
включно, оподатковується за ставкою у розмiрi 50
вiдсоткiв дiючої ставки оподаткування.
Ця норма
застосовується з моменту одержання зазначеними
пiдприємствами першого прибутку.
Порядок
обчислення прибутку, одержаного вiд реалiзацiї
iнвестицiйного проекту, визначається Державною
податковою адмiнiстрацiєю України.
У разi, коли
протягом звiтного (податкового) перiоду
вiдбувається часткове або повне вiдчуження
iнвестицiї, суб'єкт пiдприємницької дiяльностi,
який одержав iнвестицiю, зобов'язаний сплатити у
повному обсязi податок з прибутку, одержаного у
такому звiтному (податковому) перiодi.
6. До валового
доходу пiдприємства, нарахованого з метою
оподаткування, не включається одержана згiдно з
iнвестицiйним проектом, що реалiзується у
встановленому цим Законом порядку, сума
iнвестицiй у виглядi:
коштiв;
матерiальних
цiнностей;
нематерiальних
активiв, включаючи легалiзованi на територiї
України авторськi права, права на винаходи,
кориснi моделi, промисловi зразки, знаки для
товарiв i послуг, ноу-хау тощо, вартiсть яких у
конвертованiй валютi пiдтверджено згiдно з
законами (процедурами) країни iнвестора або
мiжнародними торговельними звичаями, а також
експертною оцiнкою в Українi.
7. Пiльги щодо
сплати податку на прибуток, передбаченi цiєю
статтею, не поширюються на частину прибутку,
одержаного суб'єктом пiдприємницької дiяльностi
вiд освоєння iнвестицiй, що були здiйсненi за
рахунок коштiв вiдповiдних бюджетiв, у тому числi
за рахунок коштiв Державного iнновацiйного фонду.
8. Звiльняються
вiд сплати зборiв до Державного iнновацiйного
фонду суб'єкти пiдприємницької дiяльностi, що
реалiзують у встановленому цим Законом порядку
iнвестицiйнi проекти.
9. Звiльняються
вiд плати за землю на перiод освоєння земельної
дiлянки (планування територiї, будiвництва
об'єктiв iнфраструктури тощо), але не бiльш як на
п'ять рокiв, суб'єкти пiдприємницької дiяльностi,
якi реалiзують у встановленому цим Законом
порядку iнвестицiйнi проекти.
10. Валютне
регулювання на територiях прiоритетного розвитку
здiйснюється вiдповiдно до законодавства України
з урахуванням норм, визначених цим Законом.
Надходження в
iноземнiй валютi вiд реалiзацiї суб'єктами
пiдприємницької дiяльностi продукцiї, товарiв
(робiт, послуг), вироблених або наданих на
територiях прiоритетного розвитку, звiльняються
вiд обов'язкового продажу.
Стаття 15.
Особливостi оподаткування та валютного
регулювання на територiї СЕЗ "Порт Крим"
1. До суб'єктiв
СЕЗ "Порт Крим" пiд час реалiзацiї ними
iнвестицiйних проектiв, затверджених у
встановленому цим Законом порядку,
застосовується спецiальний правовий режим
пiдприємницької дiяльностi та надаються
передбаченi цим Законом пiльги щодо сплати
податку на прибуток пiдприємств, збору до
Державного iнновацiйного фонду та плати за землю.
2. Прибуток
суб'єктiв СЕЗ "Порт Крим", отриманий на
територiї СЕЗ "Порт Крим" вiд реалiзацiї
iнвестицiйних проектiв, оподатковується за
ставкою 20 вiдсоткiв до об'єкта оподаткування.
Ця норма
застосовується з моменту одержання суб'єктом СЕЗ
"Порт Крим" першого прибутку вiд реалiзацiї
iнвестицiйного проекту.
Це положення
не поширюється на частину прибутку, одержаного
суб'єктом СЕЗ "Порт Крим" вiд освоєння
iнвестицiй, що були здiйсненi за рахунок коштiв
бюджетiв усiх рiвнiв та коштiв Державного
iнновацiйного фонду.
Порядок
обчислення прибутку, одержаного вiд реалiзацiї
iнвестицiйного проекту, визначається Державною
податковою адмiнiстрацiєю України.
3. До валового
доходу суб'єкта СЕЗ "Порт Крим" з метою
оподаткування не включаються одержанi вiдповiдно
до iнвестицiйного проекту суми iнвестицiй у
виглядi:
коштiв;
матерiальних
цiнностей;
нематерiальних
активiв, включаючи легалiзованi на територiї
України авторськi права, права на винаходи,
кориснi моделi, промисловi зразки, знаки для
товарiв i послуг, ноу-хау тощо, вартiсть яких у
конвертованiй валютi пiдтверджена згiдно з
законами (процедурами) країни iнвестора або
мiжнародними торговельними звичаями, а також
експертною оцiнкою в Українi.
У разi якщо
протягом звiтного (податкового) перiоду
вiдбувається часткове або повне вiдчуження
iнвестицiї, передбаченої цiєю частиною, суб'єкт
СЕЗ "Порт Крим", який отримав iнвестицiю,
зобов'язаний сплатити у повному обсязi податок з
прибутку, одержаного в такому звiтному
(податковому) перiодi.
4. Суб'єкти СЕЗ
"Порт Крим", якi реалiзують на територiї СЕЗ.
"Порт Крим" iнвестицiйнi проекти, збiр до
Державного iнновацiйного фонду сплачують у
розмiрi 50 вiдсоткiв вiд встановленої ставки збору.
Цi кошти зараховуються на спецiальний балансовий
рахунок бюджету Автономної Республiки Крим.
Розпорядником цих коштiв для фiнансування
виключно iнновацiйних проектiв суб'єктiв СЕЗ
"Порт Крим" є територiальний орган
Державного iнновацiйного фонду в Автономнiй
Республiцi Крим.
5. Звiльняються
вiд плати за землю на перiод освоєння земельної
дiлянки (планування територiї, будiвництва
об'єктiв iнфраструктури тощо), але не бiльш як на
п'ять рокiв, суб'єкти СЕЗ "Порт Крим", якi
реалiзують у встановленому цим Законом порядку
iнвестицiйнi проекти.
6. Валютне
регулювання на територiї СЕЗ "Порт Крим"
здiйснюється вiдповiдно до законодавства України
з урахуванням норм, визначених цим Законом.
Надходження в
iноземнiй валютi вiд реалiзацiї суб'єктами СЕЗ
"Порт Крим" продукцiї, товарiв (робiт, послуг),
вироблених або наданих на територiї СЕЗ "Порт
Крим", звiльняються вiд обов'язкового продажу.
Стаття 16.
Порядок ввезення на територiю СЕЗ "Порт
Крим" товарiв та iнших предметiв та вивезення
товарiв та iнших предметiв з територiї СЕЗ "Порт
Крим"
1. На територiї
СЕЗ "Порт Крим" запроваджується режим
спецiальної митної зони, вiдповiдно до якого
встановлюється такий порядок ввезення
(вивезення) товарiв та iнших предметiв:
а) у разi
ввезення товарiв та iнших предметiв (крiм
пiдакцизних товарiв) з-за меж митної територiї
України на територiю СЕЗ "Порт Крим" для
використання в межах СЕЗ "Порт Крим" ввiзне
мито та податок на додану вартiсть не
справляються;
б) у разi
ввезення на митну територiю України з територiї
СЕЗ "Порт Крим" товарiв та iнших предметiв, що
попередньо були ввезенi з-за меж митної територiї
України на територiю СЕЗ "Порт Крим", податки
сплачуються в порядку, встановленому законом для
оподаткування товарiв, що iмпортуються.
До митної
вартостi товарiв та iнших предметiв, зазначених у
цьому пунктi, не включається вартiсть послуг щодо
зберiгання товарiв та iнших предметiв, їх
перевантаження, дороблення, сортування,
пакетування, здiйснюваних на територiї СЕЗ
"Порт Крим".
Операцiї з
надання зазначених послуг звiльняються вiд
оподаткування податком на додану вартiсть;
в) у разi
вивезення з територiї СЕЗ "Порт Крим" за межi
митної територiї України товарiв та iнших
предметiв, вироблених, у тому числi повнiстю або
достатньо перероблених чи оброблених, на
територiї СЕЗ "Порт Крим", вивiзне мито та
акцизний збiр не справляються, а податок на
додану вартiсть справляється за нульовою
ставкою;
г) у разi
вивезення з територiї СЕЗ "Порт Крим" за межi
митної територiї України товарiв та iнших
предметiв, попередньо ввезених з-за меж митної
територiї України на територiю СЕЗ "Порт
Крим", вивiзне мито, податок на додану вартiсть i
акцизний збiр не справляються;
д) у разi
вивезення товарiв та iнших предметiв (крiм
пiдакцизних товарiв) з митної територiї України на
територiю СЕЗ "Порт Крим" вивiзне мито не
справляється, а податок на додану вартiсть
справляється за нульовою ставкою;
е) у разi
ввезення товарiв та iнших предметiв на територiю
СЕЗ "Порт Крим" з метою транзиту через
територiю СЕЗ "Порт Крим" митнi збори
справляються вiдповiдно до закону;
є) в iнших
випадках оподаткування здiйснюється вiдповiдно
до закону.
Не
звiльняються вiд оподаткування операцiї з
ввезення на митну територiю України товарiв та
iнших предметiв, повнiстю вироблених, достатньо
перероблених або оброблених на територiї СЕЗ
"Порт Крим".
Повнiстю
виробленими або достатньо переробленими чи
обробленими у СЕЗ "Порт Крим" вважаються
товари, якi вiдповiдають критерiям, викладеним у статтi 18 Закону України "Про Єдиний
митний тариф".
Строк
перебування товарiв та iнших предметiв на
територiї СЕЗ "Порт Крим" не обмежується,
крiм випадкiв, коли товари та iншi предмети мають
обмежений строк зберiгання.
Положення цiєї
частини не поширюються на товарообмiннi (бартернi)
операцiї та операцiї з давальницькою сировиною.
2. Митний
контроль за перемiщенням товарiв та iнших
предметiв через межi територiї СЕЗ "Порт
Крим" здiйснюється вiдповiдно до законодавства
України з метою забезпечення дотримання
державними органами, пiдприємствами, установами,
органiзацiями та їх посадовими особами, а також
громадянами порядку перемiщення товарiв та iнших
предметiв через митний кордон України, з
урахуванням норм цього Закону.
Для
запобiгання несанкцiонованим та
неконтрольованим проникненню на територiю СЕЗ
"Порт Крим" або за її межi фiзичних осiб,
транспортних засобiв, а також ввезенню i
вивезенню товарiв та iнших предметiв територiя СЕЗ
"Порт Крим" огороджується по периметру та
облаштовується вiдповiдно до вимог, встановлених
Державною митною службою України.
Територiї зон
митного контролю для СЕЗ "Порт Крим", їх межi
та режим перемiщення товарiв, транспортних
засобiв i громадян встановлюються Державною
митною службою України.
Митне
оформлення товарiв та iнших предметiв, що
перемiщуються через межi територiї СЕЗ "Порт
Крим", здiйснюється вiдповiдно до законодавства
України.
За митне
оформлення товарiв та iнших предметiв, а також
перебування їх пiд митним контролем на територiї
СЕЗ "Порт Крим" справляються митнi збори
вiдповiдно до законодавства України.
Органiзацiя
робiт з облаштування митної iнфраструктури i
огородження територiї СЕЗ "Порт Крим" та їх
фiнансування здiйснюються органом
господарського розвитку i управлiння СЕЗ "Порт
Крим".
Режим
спецiальної митної зони на територiї СЕЗ "Порт
Крим" запроваджується з дня затвердження
Державною митною службою України акта приймання
- передачi в експлуатацiю об'єктiв митної
iнфраструктури.
3. Iмпорт
суб'єктами СЕЗ "Порт Крим" товарiв та iнших
предметiв для потреб власного виробництва на
територiю СЕЗ "Порт Крим" та експорт товарiв
та iнших предметiв, повнiстю вироблених або
достатньо перероблених чи оброблених на
територiї СЕЗ "Порт Крим", не пiдлягають
лiцензуванню та квотуванню, якщо iнше не
встановлено мiжнародними договорами України,
згода на обов'язковiсть яких надана Верховною
Радою України.
4. На
зовнiшньоекономiчнi операцiї, що здiйснюються у
СЕЗ "Порт Крим", поширюється спецiальний
режим експорту (iмпорту) товарiв та iншi заходи
нетарифного регулювання зовнiшньоекономiчної
дiяльностi вiдповiдно до законодавства України.
Кабiнет
Мiнiстрiв України може встановлювати обмеження
щодо ввезення на митну територiю України з
територiї СЕЗ "Порт Крим" та вивезення з
митної територiї України на територiю СЕЗ "Порт
Крим" окремих видiв товарiв.
Стаття 17.
Порядок в'їзду у СЕЗ "Порт Крим" та виїзду з
неї
Кабiнет
Мiнiстрiв України може встановлювати спецiальний
порядок перетинання кордону України iноземцями
та особами без громадянства, якi прямують у СЕЗ
"Порт Крим", а також спецiальний порядок
в'їзду у СЕЗ "Порт Крим" i виїзду, з неї
громадян України, iноземцiв та осiб без
громадянства.
Стаття 18.
Порядок лiквiдацiї СЕЗ "Порт Крим"
1. СЕЗ "Порт
Крим" вважається лiквiдованою з дня закiнчення
строку, на який її було створено, якщо його не
буде продовжено в установленому законодавством
України порядку.
2. СЕЗ "Порт
Крим" може бути лiквiдована законом до
закiнчення строку, на який її було створено,
вiдповiдно до Закону України "Про
загальнi засади створення i функцiонування
спецiальних (вiльних) економiчних зон".
Стаття 19.
Гарантiї забезпечення iнтересiв суб'єктiв СЕЗ
"Порт Крим" у разi її лiквiдацiї
1. Держава
гарантує збереження у повному обсязi всiх
майнових i немайнових прав суб'єктiв СЕЗ "Порт
Крим" у разi її лiквiдацiї.
2. Спори мiж
органами управлiння СЕЗ "Порт Крим",
суб'єктами СЕЗ "Порт Крим" та лiквiдацiйною
комiсiєю, що можуть виникнути у зв'язку з
лiквiдацiєю СЕЗ "Порт Крим", пiдлягають
розгляду в судах України, а спори за участю
iноземних суб'єктiв господарської дiяльностi - у
судах за погодженням сторiн, у тому числi за
кордоном.
Стаття 20.
Гарантiї забезпечення iнтересiв суб'єктiв
пiдприємницької дiяльностi у разi змiни
спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi
1. Держава
гарантує стабiльнiсть спецiального режиму
iнвестицiйної дiяльностi на територiях
прiоритетного розвитку в Автономнiй Республiцi
Крим на весь строк, визначений у статтi 3 цього
Закону.
2. У разi змiни
законодавства України щодо спецiального режиму
iнвестицiйної дiяльностi, передбаченого статтею 14
цього Закону, на вимогу платника податку
застосовуються особливостi оподаткування, що
дiяли на момент укладення органом мiсцевого
самоврядування договору (контракту) з суб'єктом
пiдприємницької дiяльностi.
Стаття 21.
Прикiнцевi положення
1. Цей Закон
набирає чинностi з дня його опублiкування.
2.
Запровадження спецiального режиму iнвестицiйної
дiяльностi щодо суб'єктiв пiдприємницької
дiяльностi, якi на момент набрання чинностi цим
Законом є суб'єктами Пiвнiчнокримської
експериментальної економiчної зони "Сиваш",
до закiнчення визначеного строку економiчного
експерименту в зонi "Сиваш" здiйснюється за
вибором таких суб'єктiв. За цих умов дiя щодо них
особливостей оподаткування та валютного
регулювання, передбачених Законом
України "Про деякi питання валютного
регулювання та оподаткування суб'єктiв
експериментальної економiчної зони "Сиваш",
припиняється з моменту укладення ними вiдповiдно
до цього Закону договору (контракту) про
реалiзацiю iнвестицiйного проекту.
3. Кабiнету
Мiнiстрiв України:
у мiсячний
строк внести пропозицiї щодо приведення
законодавчих актiв України у вiдповiднiсть iз цим
Законом;
привести свої
нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим
Законом;
забезпечити в
межах своїх повноважень видання
нормативно-правових актiв, передбачених цим
Законом.
4. У зв'язку з
набранням чинностi цим Законом припиняється
вiдповiдно до пункту 4 роздiлу XV
"Перехiднi положення" Конституцiї України
дiя Указу Президента України вiд 27 червня
1999 року N 740/99 "Про спецiальний режим
iнвестицiйної дiяльностi на територiях
прiоритетного розвитку та спецiальну економiчну
зону "Порт Крим" в Автономнiй Республiцi
Крим".
Президент України |
Л.КУЧМА |
м. Київ,
21 грудня 2000 року
N 2189-III