ЗАКОН УКРАЇНИ
Про спецiальну економiчну
зону "Закарпаття"
Цей Закон
визначає порядок створення, функцiонування та
лiквiдацiї спецiальної економiчної зони
"Закарпаття".
Стаття 1.
Створення спецiальної економiчної зони
"Закарпаття"
Метою
створення спецiальної економiчної зони
"Закарпаття" є залучення iнвестицiй,
сприяння розвитку зовнiшньоекономiчних зв'язкiв,
збiльшення поставок високоякiсних товарiв i
послуг, створення сучасної виробничої,
транспортної i ринкової iнфраструктури.
Спецiальна
економiчна зона "Закарпаття" створюється на
територiї Закарпатської областi на строк 30 рокiв
площею 737,9 гектара згiдно з картою територiї, яка є
невiд'ємною частиною цього Закону.
На територiї
спецiальної економiчної зони "Закарпаття" на
строк, зазначений у частинi другiй цiєї статтi,
встановлюються спецiальний митний, податковий та
iншi режими економiчної дiяльностi згiдно з цим
Законом.
Стаття 2.
Особливостi дiї законодавства України у
спецiальнiй економiчнiй зонi "Закарпаття"
Законодавство
України у спецiальнiй економiчнiй зонi
"Закарпаття" дiє з урахуванням особливостей,
передбачених Законом України "Про
загальнi засади створення i функцiонування
спецiальних (вiльних) економiчних зон" i цим
Законом.
Якщо внаслiдок
змiни законодавства України змiнюється режим,
передбачений цим Законом, на вимогу платника
податку застосовуються умови, що дiяли на момент
його державної реєстрацiї на територiї
спецiальної економiчної зони "Закарпаття".
Стаття 3.
Органи управлiння спецiальною економiчною зоною
"Закарпаття"
Органами
управлiння спецiальною економiчною зоною
"Закарпаття" є:
Закарпатська
обласна рада та Закарпатська обласна державна
адмiнiстрацiя;
орган
господарського розвитку спецiальної економiчної
зони "Закарпаття".
Стаття 4.
Повноваження Закарпатської обласної ради та
Закарпатської обласної державної адмiнiстрацiї
щодо управлiння спецiальною економiчною зоною
"Закарпаття"
Закарпатська
обласна рада та Закарпатська обласна державна
адмiнiстрацiя здiйснюють свої повноваження
вiдповiдно до законодавства України з
урахуванням особливостей, визначених цим
Законом.
До
повноважень Закарпатської обласної ради, крiм
повноважень, передбачених iншим законодавством,
також належать:
внесення
пропозицiй щодо змiн режиму економiчної дiяльностi
на територiї спецiальної економiчної зони
"Закарпаття" в порядку, встановленому
законодавством України;
укладення з
органом господарського розвитку спецiальної
економiчної зони "Закарпаття" угод про
передачу в його користування земельних дiлянок,
об'єктiв iнфраструктури, розташованих на
територiї зони, та природних ресурсiв мiсцевого
значення.
Стаття 5.
Орган господарського розвитку спецiальної
економiчної зони "Закарпаття"
Органом
господарського розвитку спецiальної економiчної
зони "Закарпаття" (далi - орган
господарського розвитку) є юридична особа,
уповноважена або спецiально створена
Закарпатською обласною державною адмiнiстрацiєю
в органiзацiйно-правовiй формi вiдповiдно до
законодавства України.
До
повноважень органу господарського розвитку
належать:
розроблення i
забезпечення реалiзацiї стратегiї та поточних
програм розвитку спецiальної економiчної зони
"Закарпаття";
укладення
договору (контракту) з iнвестором (iнвесторами);
розроблення
та здiйснення комплексу органiзацiйних заходiв по
залученню фiнансовий ресурсiв, у тому числi
власних коштiв пiдприємств та органiзацiй
(включаючи iноземнi), а також благодiйних фондiв,
громадських органiзацiй i фiзичних осiб;
органiзацiя
пiдготовки та перепiдготовки кадрiв;
здiйснення
разом з вiдповiдними органами заходiв щодо
забезпечення законностi, правопорядку,
економiчної та екологiчної безпеки на територiї
зони;
облаштування
територiї спецiальної економiчної зони
"Закарпаття";
будiвництво
об'єктiв виробничої та невиробничої
iнфраструктури;
розвиток
мережi комунiкацiйних зв'язкiв;
укладення
договорiв на виконання пiдрядних робiт, пов'язаних
з облаштуванням територiї спецiальної
економiчної зони "Закарпаття", будiвництвом
об'єктiв виробничої та невиробничої
iнфраструктури, розвитком мережi комунiкацiйних
зв'язкiв;
укладення
договорiв на експлуатацiю об'єктiв iнфраструктури;
укладення
договорiв оренди земельних дiлянок та об'єктiв
iнфраструктури в спецiальнiй економiчнiй зонi
"Закарпаття" iз суб'єктами пiдприємницької
дiяльностi у межах повноважень, наданих органами
мiсцевого самоврядування;
реалiзацiя
iнших повноважень, передбачених цим Законом та
делегованих органами мiсцевого самоврядування.
Стаття 6.
Особливостi провадження пiдприємницької
дiяльностi на територiї спецiальної економiчної
зони "Закарпаття"
На територiї
спецiальної економiчної зони "Закарпаття"
провадяться всi види пiдприємницької дiяльностi,
крiм прямо заборонених законодавством України.
Створення
суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi на територiї
спецiальної економiчної зони "Закарпаття"
проводиться за погодженням з органом
господарського розвитку.
Суб'єкти
пiдприємницької дiяльностi, зареєстрованi на
територiї спецiальної економiчної зони
"Закарпаття", не можуть мати фiлiй, вiддiлень,
iнших вiдокремлених пiдроздiлiв за межами зони.
На територiї
спецiальної економiчної зони "Закарпаття"
розмiщуються пiдприємства, якi здiйснюють операцiї
з обслуговування транзитних вантажiв, їх
зберiгання, доробки, сортування, пакування,
надання транспортно-агентських та
експедиторських послуг, торгiвлi, а також
пiдприємства, якi застосовують новiтнi технологiї
з метою виробництва товарiв для експорту та
поставок на внутрiшнiй ринок.
На територiї
спецiальної економiчної зони "Закарпаття"
можуть розмiщуватись об'єкти виробничої та
невиробничої iнфраструктури.
На територiї
спецiальної економiчної зони "Закарпаття"
забороняються створення казино, iнших гральних
домiв (мiсць) та гральний бiзнес.
Провадження
на територiї спецiальної економiчної зони
"Закарпаття" пiдприємницької дiяльностi, яка
пiдлягає лiцензуванню, здiйснюється на пiдставi
вiдповiдних дозволiв (лiцензiй), що видаються згiдно
iз законодавством України.
За державну
реєстрацiю суб'єкта пiдприємницької дiяльностi на
територiї спецiальної економiчної зони
"Закарпаття" вноситься плата, розмiр якої
встановлюється Закарпатською обласною
державною адмiнiстрацiєю за погодженням з
Мiнiстерством фiнансiв України. Розмiр зазначеної
плати є однаковим для всiх суб'єктiв
пiдприємницької дiяльностi одного виду дiяльностi.
Стаття 7.
Митне регулювання та умови сплати податку на
додану вартiсть i акцизного збору у спецiальнiй
економiчнiй зонi "Закарпаття"
У спецiальнiй
економiчнiй зонi "Закарпаття" встановлюється
режим спецiальної митної зони.
У спецiальнiй
економiчнiй зонi "Закарпаття" встановлюється
такий порядок ввезення (вивезення) товарiв та
iнших предметiв:
а) у разi
ввезення товарiв та iнших предметiв (крiм
пiдакцизних товарiв) з-за меж митної територiї
України на територiю спецiальної економiчної зони
"Закарпаття" для використання в межах зони
ввiзне мито та податок на додану вартiсть не
справляються;
б) у разi
ввезення товарiв та iнших предметiв, що попередньо
були ввезенi з-за меж митної територiї України на
територiю спецiальної економiчної зони
"Закарпаття", на митну територiю України з
цiєї зони оподаткування здiйснюється вiдповiдно
до законодавства України як при iмпортi товарiв в
Україну;
в) у разi
ввезення товарiв та iнших предметiв, повнiстю
вироблених або достатньо перероблених у
спецiальнiй економiчнiй зонi "Закарпаття", на
митну територiю України з територiї спецiальної
економiчної зони "Закарпаття" податок на
додану вартiсть i акцизний збiр справляються як
для внутрiшнього споживання в Українi;
г) у разi
вивезення товарiв та iнших предметiв, вироблених,
у тому числi повнiстю, або достатньо перероблених
у спецiальнiй економiчнiй зонi "Закарпаття", з
територiї спецiальної економiчної зони
"Закарпаття" за межi митної територiї
України вивiзне мито i акцизний збiр з цих товарiв
не справляються, а податок на додану вартiсть
справляється за нульовою ставкою;
д) у разi
вивезення з територiї спецiальної економiчної
зони "Закарпаття" за межi митної територiї
України товарiв та iнших предметiв, попередньо
ввезених з-за меж митної територiї України на
територiю спецiальної економiчної зони
"Закарпаття", вивiзне мито, податок на додану
вартiсть i акцизний збiр не справляються;
е) у разi
вивезення товарiв та iнших предметiв з митної
територiї України на територiю спецiальної
економiчної зони "Закарпаття" вивiзне мито
не справляється, а податок на додану вартiсть
справляється за нульовою ставкою;
є) у разi
ввезення товарiв та iнших предметiв на територiю
спецiальної економiчної зони "Закарпаття" з
метою транзиту оподаткування здiйснюється
вiдповiдно до законодавства України;
ж) в iнших
випадках оподаткування здiйснюється вiдповiдно
до законодавства України.
Повнiстю
виробленими або достатньо переробленими у
спецiальнiй економiчнiй зонi "Закарпаття"
вважаються товари, якi вiдповiдають критерiям,
викладеним у статтi 18 Закону України
"Про Єдиний митний тариф".
Строк
перебування товарiв та iнших предметiв на
територiї спецiальної економiчної зони
"Закарпаття" не обмежується, крiм випадкiв
перебування товарiв та iнших предметiв з
обмеженим строком зберiгання.
До митної
вартостi товарiв та iнших предметiв, зазначених у
пунктi "б" частини другої цiєї статтi, не
включається вартiсть послуг щодо перевантаження,
зберiгання товарiв, їх доробки, сортування,
пакетування тощо, здiйснюваних на територiї
спецiальної економiчної зони "Закарпаття".
Зазначенi послуги не пiдлягають обкладенню
податком на додану вартiсть.
Дiя цiєї статтi
не поширюється на товарообмiннi (бартернi)
операцiї.
Митний
контроль за перемiщенням товарiв та iнших
предметiв через межi спецiальної економiчної зони
"Закарпаття" повинен забезпечувати
дотримання державними органами, пiдприємствами,
установами, органiзацiями та їх посадовими
особами, а також громадянами порядку перемiщення
товарiв та iнших предметiв вiдповiдно до
законодавства, що дiє при перетинаннi митного
кордону України, з урахуванням пiльг, визначених
цим Законом.
Для
запобiгання несанкцiонованому i
неконтрольованому проникненню на територiю
спецiальної митної зони або за її межi фiзичних
осiб, транспортних засобiв, а також ввезенню i
вивезенню товарiв та iнших предметiв територiя
спецiальної митної зони повинна бути огороджена
по периметру i облаштована вiдповiдно до вимог
Державної митної служби України.
Територiї зон
митного контролю для спецiальної економiчної
зони "Закарпаття", їх межi та режим
перемiщення товарiв, транспортних засобiв,
громадян встановлюються Державною митною
службою України.
У спецiальнiй
економiчнiй зонi "Закарпаття" митнi збори
справляються вiдповiдно до законодавства
України.
Органiзацiя
робiт з облаштування митної iнфраструктури та
огородження спецiальної митної зони i
фiнансування вiдповiдних робiт здiйснюються
органом господарського розвитку.
Режим
спецiальної митної зони запроваджується з дня
затвердження Державною митною службою України
акта здавання-приймання в експлуатацiю об'єктiв
митної iнфраструктури.
Iмпорт
суб'єктами пiдприємницької дiяльностi товарiв для
потреб власного виробництва на територiї
спецiальної економiчної зони "Закарпаття" та
експорт повнiстю вироблених або достатньо
перероблених у спецiальнiй економiчнiй зонi
"Закарпаття" товарiв не пiдлягає
лiцензуванню та квотуванню, якщо iнше не
встановлено мiжнародними договорами України.
На
зовнiшньоекономiчнi операцiї, що здiйснюються у
спецiальнiй економiчнiй зонi "Закарпаття",
поширюється спецiальний режим експорту (iмпорту)
товарiв та iншi заходи нетарифного регулювання
зовнiшньоекономiчної дiяльностi вiдповiдно до
законодавства України.
Кабiнет
Мiнiстрiв України може встановлювати обмеження на
ввезення на митну територiю України з територiї
спецiальної економiчної зони "Закарпаття" та
вивезення з митної територiї України у спецiальну
економiчну зону окремих видiв товарiв.
Стаття 8.
Оподаткування та валютне регулювання у
спецiальнiй економiчнiй зонi "Закарпаття"
У спецiальнiй
економiчнiй зонi "Закарпаття" встановлюється
спецiальний пiльговий режим оподаткування:
а) прибуток
платникiв податку на прибуток, зареєстрованих на
територiї спецiальної економiчної зони
"Закарпаття", оподатковується за ставкою 20
вiдсоткiв до об'єкта оподаткування;
б) доходи,
одержанi нерезидентами з джерелом походження з
територiї спецiальної економiчної зони
"Закарпаття" вiд провадження господарської
дiяльностi, оподатковуються у розмiрi 2/3 ставок
оподаткування, визначених статтею 13
Закону України "Про оподаткування прибутку
пiдприємств". Ця норма не поширюється на доходи
вiд здiйснення iнвестицiй у цiннi папери, випущенi
за рiшенням уповноваженого державного органу чи
органу мiсцевого самоврядування, та доходи,
визначенi пунктом 13.6 статтi 13 Закону
України "Про оподаткування прибутку
пiдприємств";
в) не
справляються збори до Державного iнновацiйного
фонду.
Передбачений
цiєю статтею спецiальний пiльговий режим
оподаткування застосовується до суб'єктiв
пiдприємницької дiяльностi, зареєстрованих на
територiї спецiальної економiчної зони
"Закарпаття", в обсягах господарської
дiяльностi, що провадиться на цiй територiї.
Надходження в
iноземнiй валютi вiд реалiзацiї продукцiї, товарiв
(робiт, послуг), вироблених або наданих у
спецiальнiй економiчнiй зонi "Закарпаття",
звiльняються вiд обов'язкового продажу.
Стаття 9.
Порядок в'їзду у спецiальну економiчну зону
"Закарпаття" та виїзду з неї
Кабiнет
Мiнiстрiв України може встановлювати спецiальний
порядок перетинання кордону України iноземцями
та особами без громадянства, якi прямують у
спецiальну економiчну зону "Закарпаття", а
також спецiальний порядок в'їзду у спецiальну
економiчну зону "Закарпаття" i виїзду з неї
громадян України, iноземцiв та осiб без
громадянства.
Стаття 10.
Вiдповiдальнiсть суб'єкта пiдприємницької
дiяльностi у разi невиконання умов договору,
укладеного з органом господарського розвитку
У разi
неналежного виконання або невиконання
iнвестором чи суб'єктом пiдприємницької
дiяльностi умов договору (контракту), укладеного з
органом господарського розвитку, такий iнвестор
(суб'єкт пiдприємницької дiяльностi) несе
вiдповiдальнiсть, передбачену законодавством
України та вiдповiдним договором (контрактом).
Стаття 11.
Дострокова лiквiдацiя пiдприємства
У разi
лiквiдацiї пiдприємства, створеного на територiї
спецiальної економiчної зони "Закарпаття",
або його реорганiзацiї (за рiшенням власника або
уповноваженого ним органу) до строку,
зазначеного у договорi (контрактi) мiж iнвестором
та органом господарського розвитку, iнвестор
(уповноважена ним особа) зобов'язаний у
десятиденний строк пiсля прийняття вiдповiдного
рiшення повiдомити органи управлiння спецiальної
економiчної зони про причини лiквiдацiї
(реорганiзацiї) пiдприємства.
Стаття 12.
Порядок лiквiдацiї спецiальної економiчної зони
"Закарпаття"
Спецiальна
економiчна зона "Закарпаття" вважається
лiквiдованою iз закiнченням строку, на який її було
створено, якщо його не буде продовжено в
установленому порядку.
Спецiальна
економiчна зона "Закарпаття" може бути
лiквiдована до закiнчення строку, на який її було
створено, в порядку, передбаченому
законодавством України.
Стаття 13.
Гарантiї забезпечення iнтересiв iнвесторiв та
суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi у разi
лiквiдацiї спецiальної економiчної зони
"Закарпаття"
Держава
вiдповiдно до законодавства України гарантує
збереження у повному обсязi всiх майнових i
немайнових прав iнвесторiв та суб'єктiв
пiдприємницької дiяльностi, що дiють у спецiальнiй
економiчнiй зонi "Закарпаття", у разi її
лiквiдацiї.
Спори мiж
органами управлiння спецiальної економiчної зони
"Закарпаття", суб'єктами пiдприємницької
дiяльностi, що дiють у спецiальнiй економiчнiй зонi
"Закарпаття", iнвесторами та лiквiдацiйною
комiсiєю, що можуть виникнути у зв'язку з
лiквiдацiєю зони, пiдлягають розгляду судами
України, а спори за участю iноземного суб'єкта
господарської дiяльностi - в судах за погодженням
сторiн, у тому числi за кордоном.
Президент України |
Л.КУЧМА |
м. Київ,
22 березня 2001 року
N 2322-III