НАЦIОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ
вiд 28.07.2005 р. | N 13-122/3484 |
---|
Члену Громадської колегiї Державного комiтету з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва |
Про порядок декларування валютних цiнностей,
доходiв та майна, що знаходяться за межами
України
Розглянувши Ваше звернення щодо порядку декларування резидентами валютних цiнностей, доходiв та майна, що знаходяться за межами України, повiдомляємо.
Щодо питання 1.
Вiдповiдно до вимог пункту 2 наказу Мiнiстерства фiнансiв України вiд 25.12.95 N 207 (далi - наказ N 207) декларування валютних цiнностей, доходiв та майна здiйснюється суб'єктами пiдприємницької дiяльностi за встановленою формою в регiональних вiддiленнях Нацiонального банку України та в державних податкових iнспекцiях за мiсцем знаходження суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi.
При цьому послiдовнiсть подання суб'єктами пiдприємницької дiяльностi Декларацiї про валютнi цiнностi, доходи та майно, що належать резиденту України i знаходяться за її межами, та отримання ними довiдки про проведення декларування встановлена спiльним листом Нацiонального банку України та Державної податкової адмiнiстрацiї України вiд 17.04.2003 N 28-311/1929-2823, N 3368/5/23-5316, який на сьогоднi не є вiдкликаним. У цьому зв'язку вважаємо, що опрацювання та внесення змiн до нормативно-правових актiв, якими врегульоване питання декларування валютних цiнностей, доходiв та майна резидентiв, що перебуває за межами України, має здiйснюватись за участю Державної податкової адмiнiстрацiї України. Разом з тим, оскiльки розробником затвердженої наказом N 207 форми є Мiнiстерство фiнансiв України, то вносити вiдповiднi змiни має безпосередньо цей державний орган.
Щодо питання 2.
Спiльний лист Нацiонального банку України, Державної податкової адмiнiстрацiї України та Державної митної служби України вiд 09.01.98 N 28-311/1929-2823, N 3368/5/23-5316 на даний час також не є скасованим, але ним передбачена можливiсть видачi довiдки про вiдсутнiсть валютних цiнностей та майна за межами України лише тим суб'єктам пiдприємницької дiяльностi, якi планують здiйснення зовнiшньоекономiчної дiяльностi та не мають валютних цiнностей та майна за межами України. Зазначенi довiдки реєструються державними податковими адмiнiстрацiями незалежно вiд строкiв подання бухгалтерської звiтностi на вимогу вказаних суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi.
Щодо питання 4.
Вважаємо, що у випадку, коли резидент самостiйно виявив помилку у Декларацiї про валютнi цiнностi, але така Декларацiя вже ним була подана, має мiсце порушення порядку декларування валютних цiнностей, що тягне за собою накладення на резидента штрафних санкцiй, передбачених пунктом 2.7 Положення про валютний контроль.
Щодо питань 3 та 5.
Валютним законодавством для резидентiв встановлено обов'язок щодо декларування валютних цiнностей, доходiв та iншого майна, якi їм належать, незважаючи на те, що такi валютнi цiнностi та майно є "непростроченими" (зокрема, внески до статутних фондiв).
При цьому, як вже було зазначено вище, заповнення Декларацiї про валютнi цiнностi, доходи та майно, що належать резиденту України i знаходяться за її межами, здiйснюється за формою, затвердженою наказом N 207, а сама послiдовнiсть подання суб'єктом пiдприємницької дiяльностi Декларацiї та отримання довiдки про проведення декларування наявних в нього валютних цiнностей та майна встановлена у спiльному листi Нацiонального банку України та Державної податкової адмiнiстрацiї України вiд 17.04.2003 N 28-311/1929-2823, N 3368/5/23-5316. Недотримання визначеної процедури декларування у разi наявностi валютних цiнностей та майна (безвiдносно того, що такi валютнi цiнностi не є "простроченими" чи такими, що перебувають за кордоном з перевищенням законодавчо встановлених строкiв), на нашу думку, є порушенням встановлених Нацiональним банком України порядку i термiнiв декларування та тягне за собою вiдповiдальнiсть, передбачену пунктом 2.7 Положення про валютний контроль.
Разом з тим стосовно порушених у пунктах 3, 4 та 5 Вашого листа питань слiд зазначити, що оскiльки за порушення порядку та термiнiв декларування валютних цiнностей та iншого майна до резидентiв (за винятком банкiв та iнших фiнансових установ) штрафнi санкцiї застосовують саме органи державної податкової служби, то при виникненнi спiрних питань, пов'язаних iз застосуванням штрафних санкцiй, резиденти мають звертатись безпосередньо до цих органiв.
З повагою, Директор Департаменту валютного регулювання |
О. А. Щербакова |