КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦIЙНИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
27.03.2013 р. | Справа N 2а-16345/12/2670 |
Київський апеляцiйний
адмiнiстративний суд у складi: головуючого, суддi
Ключковича В. Ю., суддiв: Федорової Г. Г., Федотова I.
В., при секретарi Драгирук А. Ю., розглянувши у
вiдкритому судовому засiданнi в м. Києвi апеляцiйнi
скарги Мiнiстерства юстицiї України та
Української пакувально-екологiчної коалiцiї
(УКРПЕК) на постанову Окружного
адмiнiстративного суду вiд 31 сiчня 2013 р. у справi
за адмiнiстративним позовом Державного
пiдприємства з питань поводження з вiдходами як
вторинною сировиною до Державної служби України
з питань регуляторної полiтики та розвитку
пiдприємництва, Мiнiстерства юстицiї України,
третi особи, що не заявляють самостiйних вимог на
предмет спору: Мiнiстерство екологiї та природних
ресурсiв України, Мiнiстерство економiчного
розвитку i торгiвлi України, Державна митна служба
України, Українська пакувально-екологiчна
коалiцiя (УКРПЕК), про визнання протиправними та
скасування рiшення та наказу, встановив:
Постановою Окружного адмiнiстративного суду вiд 31 сiчня 2013 року позов Державного пiдприємства з питань поводження з вiдходами як вторинною сировиною задоволено. Визнано протиправним та скасовано рiшення Державної служби України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва вiд 30 жовтня 2012 року N 7 "Про необхiднiсть усунення Мiнiстерством економiчного розвитку i торгiвлi України, Мiнiстерством екологiї та природних ресурсiв України та Державною митною службою України порушення принципiв державної регуляторної полiтики згiдно з вимогами Закону України вiд 11.09.2003 N 1160-IV "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", а також визнано протиправним та скасовано наказ Мiнiстерства юстицiї України вiд 14 сiчня 2013 року N 101/5 "Про скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта".
Не погоджуючись з постановленим рiшенням суду першої iнстанцiї, Мiнiстерством юстицiї України та Українською пакувально-екологiчною коалiцiєю (УКРПЕК) подано апеляцiйну скаргу, в якiй апелянти просять скасувати постанову суду як таку, що прийнята з порушенням норм матерiального та процесуального права, та прийняти нову постанову, якою повнiстю вiдмовити в задоволеннi позовних вимог.
Дослiдивши наявнi в матерiалах справи докази, оцiнивши їх в сукупностi, заслухавши представникiв, колегiя суддiв Київського апеляцiйного адмiнiстративного суду вважає, що апеляцiйну скаргу слiд залишити без задоволення, а постанову суду першої iнстанцiї - без змiн з наступних пiдстав.
Згiдно зi ст. 198 ч. 1 п. 1 та ст. 200 КАС України суд апеляцiйної iнстанцiї залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змiн, якщо визнає, що суд першої iнстанцiї правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рiшення з додержанням норм матерiального i процесуального права.
Задовольняючи позовнi вимоги, суд першої iнстанцiї виходив з того, що рiшення Державної служби України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва вiд 30 жовтня 2012 року N 7 є протиправним, а Мiнiстерством юстицiї України, приймаючи оскаржуваний наказ на виконання фактично протиправного рiшення Державної служби України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва, порушено права позивача.
З таким висновком суду першої iнстанцiї погоджується i колегiя суддiв апеляцiйного адмiнiстративного суду з наступних мотивiв.
Судом встановлено, що Кабiнетом Мiнiстрiв України 26.07.2001 р. прийнято постанову N 915 "Про впровадження системи збирання, заготiвлi та утилiзацiї вiдходiв як вторинної сировини".
В подальшому 30.07.2009 року Мiнiстерством економiчного розвитку i торгiвлi, Мiнiстерством екологiї та природних ресурсiв України та Державною митною службою України 30.07.2009 року прийнято наказ N 789/414/709 "Про затвердження Порядку здiйснення митного оформлення iмпортних товарiв у тарi i пакувальних матерiалах".
Вищезазначений наказ прийнятий у вiдповiдностi до п. "в", "п" ст. 17 Закону України "Про вiдходи" та постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26.07.2001 р. N 915 "Про впровадження системи збирання, заготiвлi та утилiзацiї вiдходiв як вторинної сировини". Вказаний нормативно-правовий акт пройшов процедуру погодження з Державним комiтетом України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва вiдповiдно до Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi".
Наказом вiд 30.07.2009 року N 789/414/709 "Про затвердження Порядку здiйснення митного оформлення iмпортних товарiв у тарi i пакувальних матерiалах" затверджено Порядок здiйснення митного оформлення iмпортних товарiв у тарi i пакувальних матерiалах, який розроблено з метою здiйснення контролю за тарою i пакувальними матерiалами, у яких на територiю України надходять iмпортнi товари (в подальшому - Порядок).
Також вказаним наказом вiд 30 липня 2009 року N 789/414/709 "Про затвердження Порядку здiйснення митного оформлення iмпортних товарiв у тарi i пакувальних матерiалах" встановлено, що вiдповiдно до пунктiв "в", "п" статтi 17 Закону України "Про вiдходи", постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26 липня 2001 року N 915 "Про впровадження системи збирання, заготiвлi та утилiзацiї вiдходiв як вторинної сировини" (iз змiнами), зокрема, Мiнiстерству охорони навколишнього природного середовища України разом iз Державною компанiєю "Укрекоресурси" доручено здiйснити заходи iз створення iнформацiйно-аналiтичного центру для здiйснення облiку, контролю та аналiзу iнформацiї про обсяги iмпортних товарiв у тарi i пакувальних матерiалах.
Пунктами 2.2, 2.3, 2.4 та 2.5 вказаного наказу передбачено, що пiдставою для митного оформлення є наявнiсть у лiвому нижньому кутку на зворотному боцi аркуша з позначенням 1/6 єдиного адмiнiстративного документа форми МД-2 особистої печатки "Ввiз дозволено" державного iнспектора з охорони навколишнього природного середовища територiальних органiв та спецiальних пiдроздiлiв Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища України. Особиста печатка держекоiнспектора поста екологiчного контролю на митнiй територiї України "Ввiз дозволено" проставляється пiсля складання вiдомостi про облiк та розрахунок тари i пакувальних матерiалiв, у яких надходять товари, що пiдлягають митному оформленню в режимi iмпорту, за формою, наведеною в додатку 1, згiдно з вимогами цього Порядку. Одержувачу (iмпортеру) товарiв або особi, яка уповноважена на декларування, необхiдно скласти Вiдомiсть. Вiдомiсть складається за наявностi договору з органiзацiї збирання, заготiвлi та утилiзацiї тари i пакувальних матерiалiв з Державною компанiєю "Укрекоресурси" або за наявностi пiдтверджуючих документiв щодо самостiйного приймання та утилiзацiї використаних тари i пакувальних матерiалiв.
Вважаючи вказаний наказ та затверджений ним Порядок незаконними, ТОВ "Тетра Пак", СП "Вiтмарк Україна" у формi товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю, Iноземне пiдприємство "Кока-кола Беверiджиз Україна Лiмiтед" оскаржили їх до суду i постановою Окружного адмiнiстративного суду м. Києва вiд 23.12.2009 року, залишеною без змiн ухвалою Київського апеляцiйного адмiнiстративного суду вiд 21.12.2011 року, визнано незаконним з моменту прийняття спiльний наказ Мiнiстерства економiки України, Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища України, Державної митної служби України N 789/414/709 вiд 30.07.2009 року "Про затвердження Порядку здiйснення митного оформлення iмпортних товарiв у тарi i пакувальних матерiалах".
Однак 05.07.2012 року Вищим адмiнiстративним судом України прийнято постанову, якою постанову Окружного адмiнiстративного суду м. Києва вiд 23.12.2009 року та ухвалу Київського апеляцiйного господарського суду вiд 21.12.2011 року скасовано та у задоволеннi позовних вимог ТОВ "Тетра Пак", СП "Вiтмарк Україна" у формi товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю, Iноземного пiдприємства "Кока-кола Беверiджиз Україна Лiмiтед" вiдмовлено.
Пiсля цього 30.10.2012 року Державною службою України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва (в подальшому - Вiдповiдач 1) прийнято рiшення N 7 "Про необхiднiсть усунення Мiнiстерством економiчного розвитку i торгiвлi, Мiнiстерством екологiї та природних ресурсiв України та Державною митною службою України порушення принципiв державної регуляторної полiтики згiдно з вимогами Закону України вiд 11.09.2003 р. N 1160-IV "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", яким запропоновано Мiнiстерству економiчного розвитку i торгiвлi, Мiнiстерству екологiї та природних ресурсiв України та Державнiй митнiй службi України скасувати спiльний наказ Мiнiстерства економiки України, Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища України та Державної митної служби України вiд 30.07.2009 р. N 789/414/709 "Про затвердження Порядку здiйснення митного оформлення iмпортних товарiв у тарi i пакувальних матерiалах".
Зазначене рiшення Вiдповiдача 1 щодо усунення порушень принципiв державної регуляторної полiтики пiдлягало виконанню у порядку, визначеному статтею 28 Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", у двомiсячний строк з дня прийняття такого рiшення шляхом пiдготовки проекту акта про визнання таким, що втратив чиннiсть, та його подання не пiзнiше одного робочого дня до закiнчення строку виконання вiдповiдного рiшення до спецiально уповноваженого органу. У разi невиконання рiшення спецiально уповноваженого органу про необхiднiсть усунення порушень принципiв державної регуляторної полiтики або неоскарження цього рiшення органом виконавчої влади протягом встановленого в Законi України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi" строку дiя регуляторного акта, щодо якого було прийнято вiдповiдне рiшення, зупиняється наступного дня з дня закiнчення строку виконання такого рiшення.
Судом першої iнстанцiї проаналiзовано положення Статуту Державного пiдприємства з питань поводження з вiдходами як вторинною сировиною та положення рiшення N 7 "Про необхiднiсть усунення Мiнiстерством економiчного розвитку i торгiвлi, Мiнiстерством екологiї та природних ресурсiв України та Державною митною службою України порушення принципiв державної регуляторної полiтики згiдно з вимогами Закону України вiд 11.09.2003 р. N 1160-IV "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", та виходячи з матерiалiв справи, вiрно встановлено, що вказане рiшення безпосередньо зачiпає права та iнтереси позивача, що також пiдтверджується i змiстом протоколу наради Вiдповiдача 1 вiд 12.09.2012 р. (т. 1, а. с. 82 - 85), за наслiдками якої i було прийнято оспорюване рiшення, а вiдтак доводи апелянтiв про неправомiрнiсть звернення позивача до суду є необґрунтованими та не узгоджуються з приписами ст. 6 КАС України.
Вбачається з матерiалiв справи та встановлено судом першої iнстанцiї, що 12 вересня 2012 року Державною службою України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва була проведена нарада пiд головуванням її голови Бродського М. Ю., на якiй були присутнi представники Мiнiстерства економiки України, Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища, Державної митної служби України, а також представники громадськостi, щодо обговорення проблемних питань у галузi збирання, заготiвлi та утилiзацiї використаної тари та пакувальних матерiалiв.
За пiдсумками проведеної наради, вiдповiдно до ст. 27 Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi" Державною службою України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва була проведена експертиза регуляторного акта - спiльного наказу Мiнiстерства економiки України, Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища, Державної митної служби України вiд 30.07.2009 N 789/414/709 "Про затвердження Порядку здiйснення митного оформлення iмпортних товарiв у тарi i пакувальних матерiалах" на вiдповiднiсть принципам державної регуляторної полiтики та прийнято рiшення вiд 30.10.2012 N 7 "Про необхiднiсть усунення Мiнiстерством економiчного розвитку i торгiвлi, Мiнiстерством екологiї та природних ресурсiв України та Державною митною службою України порушень принципiв державної регуляторної полiтики згiдно з вимогами Закону України вiд 11.09.2003 р. N 1160-IV "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi".
За наслiдками здiйснення експертизи вказаного вище нормативно-правового акта щодо вiдповiдностi такого принципам державної регуляторної полiтики Вiдповiдачем 1 було встановлено порушення принципiв державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi, зокрема, суперечнiсть:
- положенням Закону України "Про вiдходи" (пп. "б" та "п" ч. 1 ст. 17 Закону), що призводить до встановлення додаткового, не передбаченого вказаним Законом, обов'язку суб'єктiв господарювання укладати два договори щодо одного й того ж пакувального матерiалу: перший раз - пiд час iмпорту продукцiї, а другий раз - коли така iмпортована упаковка стає використаним пакувальним матерiалом;
- положенням Конституцiї України, ЦК України, ГК України та Закону України "Про захист економiчної конкуренцiї", оскiльки вказаним наказом встановлюється обов'язок iмпортерiв укладати договiр з органiзацiї збирання, заготiвлi та утилiзацiї тари i пакувальних матерiалiв з Державною компанiєю "Укрекоресурси", що незаконно усуває конкуренцiю на ринку;
- Митному кодексу України, оскiльки встановлює як обов'язкову пiдставу для митного оформлення товарiв у тарi i пакувальних матерiалах наявнiсть особистої печатки "Ввiз дозволено" державного iнспектора з охорони навколишнього природного середовища, який не є службовою чи посадовою особою митного органу;
- положенням ГАТТ та зобов'язанням, якi Україна взяла на себе як держава - член СОТ, оскiльки встановлює додатковi процедури пiд час проходження митного оформлення товарiв, що ускладнює процедуру iмпорту в Україну товарiв в тарi та пакувальних матерiалах, є неправомiрним та таким, що не вiдповiдає дiйсностi.
Виходячи з вищевказаних порушень, позивачем було запропоновано Мiнiстерству екологiї та природних ресурсiв України, Мiнiстерству економiчного розвитку i торгiвлi України та Державнiй митнiй службi України скасувати спiльний наказ вiд 30.07.2009 N 789/414/709 "Про затвердження Порядку здiйснення митного оформлення iмпортних товарiв у тарi i пакувальних матерiалах".
Статтею 124 Конституцiї України визначено, що судовi рiшення ухвалюються судами iменем України i є обов'язковими до виконання на всiй територiї України.
Обставини, встановленi судовим рiшенням в адмiнiстративнiй, цивiльнiй або господарськiй справi, що набрало законної сили, не доказуються при розглядi iнших справ, у яких беруть участь тi самi особи або особа, щодо якої встановлено цi обставини (ч. 1 ст. 72 Кодексу адмiнiстративного судочинства України).
Судом вже вище зазначалось, що Вищим адмiнiстративним судом України, який розглянув матерiали справи за касацiйною скаргою Мiнiстерства економiки України, постанову Окружного адмiнiстративного суду мiста Києва вiд 23.12.2009 року та ухвалу Київського апеляцiйного адмiнiстративного суду вiд 21.12.2011 року у справi N 2а-14240/09/2670 скасовано та прийнято нову постанову вiд 05.07.2012 року, якою вiдмовлено Товариству з обмеженою вiдповiдальнiстю "Тетра Пак", Спiльному пiдприємству "Вiтмарк-Україна" в формi товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю, Iноземному пiдприємству "Кока-Кола Беверiджиз Україна Лiмiтед" у задоволеннi адмiнiстративного позову, а спiльний наказ N 789/414/709 вiд 30 липня 2009 року "Про затвердження Порядку здiйснення митного оформлення iмпортних товарiв у тарi i пакувальних матерiалах" визнано таким, що повнiстю вiдповiдає законодавству України.
При цьому Вищим адмiнiстративним судом України встановлено та вiдображено в постановi, що, приймаючи наказ N 789/414/709 вiд 30 липня 2009 року, Мiнiстерством економiки України, Мiнiстерством охорони навколишнього природного середовища, Державною митною службою України не було порушено вимог антиконкурентного законодавства, встановлено вiдсутнiсть суперечностей мiж положеннями вказаного наказу та нормами Закону України "Про вiдходи", а також спростовано, що участь працiвникiв спецiальних пiдроздiлiв Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища при митному оформленнi товарiв суперечить порядку митного оформлення товарiв, який здiйснюється виключно посадовими особами митного органу.
Тому з врахуванням викладеного вище є вiрним висновок суду першої iнстанцiї, що обставини, якi дослiджувалися судом та Вiдповiдачем 1, за своєю суттю є однаковими, з вказаного приводу Вищий адмiнiстративний суд України зробив свої висновки, якi є обов'язковими для всiх органiв державної влади, а тому висновки Вiдповiдача 1 з приводу одних i тих же обставин, якi потягли за собою прийняття 30 жовтня 2012 року оскаржуваного рiшення N 7, є протиправними, у зв'язку iз чим таке рiшення також пiдлягає визнанню протиправним та скасуванню.
Є необґрунтованими i доводи осiб, якi подали апеляцiйнi скарги щодо невiдповiдностi наказу N 789/414/709 вiд 30 липня 2009 року iншим нормам чинного законодавства, зокрема щодо незаконного усунення конкуренцiї на ринку, оскiльки положеннями вказаного наказу передбачено складання вiдповiдної вiдомостi за наявностi договору з органiзацiї збирання, заготiвлi та утилiзацiї тари i пакувальних матерiалiв з вiдповiдною уповноваженою державною органiзацiєю (Державною компанiєю "Укрекоресурси") або за наявностi пiдтверджуючих документiв щодо самостiйного приймання та утилiзацiї використаних тари i пакувальних матерiалiв. Тобто вказаним наказом передбачається альтернативнiсть дiй вiдповiдної особи при складаннi вiдповiдної вiдомостi.
Звертає увагу суд i на ту обставину, що наказ N 789/414/709 вiд 30 липня 2009 року "Про затвердження Порядку здiйснення митного оформлення iмпортних товарiв у тарi i пакувальних матерiалах" при його прийняттi був узгоджений з Державним комiтетом України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва.
З огляду на вищенаведене рiшення Державної служби України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва вiд 30 жовтня 2012 року N 7 "Про необхiднiсть усунення Мiнiстерством економiчного розвитку i торгiвлi України, Мiнiстерством екологiї та природних ресурсiв України та Державною митною службою України порушення принципiв державної регуляторної полiтики згiдно з вимогами Закону України вiд 11.09.2003 N 1160-IV "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", яким запропоновано Мiнiстерству екологiї та природних ресурсiв України, Мiнiстерству економiчного розвитку i торгiвлi України та Державнiй митнiй службi України скасувати вищевказаний спiльний наказ, обґрунтовано судом першої iнстанцiї визнано протиправним та таким, що пiдлягає скасуванню.
Також судом встановлено i вбачається з матерiалiв справи, що 02 сiчня 2013 року Вiдповiдачем 1 надiслано лист N 1/10/20-13 до Мiнiстерства юстицiї України (в подальшому - Вiдповiдач 2) "Про зупинення дiї регуляторного акта", а саме: спiльного наказу Мiнiстерства економiки України, Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища України та Державної митної служби України вiд 30.07.2009 N 789/414/709 "Про затвердження Порядку здiйснення митного оформлення iмпортних товарiв у тарi i пакувальних матерiалах", та вiдповiдне оголошення до редакцiї газети "Урядовий кур'єр", яке було опублiковане 10.01.2013 р. у випуску N 5 (4891).
Мiнiстерством юстицiї України 14 сiчня 2013 року прийнято наказ "Про скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта" N 101/5, яким рiшення про державну реєстрацiю наказу Мiнiстерства економiки України, Мiнiстерства економiчного розвитку i торгiвлi України та Державної митної служби України вiд 30 липня 2009 року 789/414/709 "Про затвердження Порядку здiйснення митного оформлення iмпортних товарiв у тарi i пакувальних матерiалах", зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї 31 липня 2009 року N 717/16733, скасованого вiдповiдно до пiдпункту "в" пункту 17 Положення про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв мiнiстерств, iнших органiв виконавчої влади, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28 грудня 1992 року N 731.
Указом Президента України N 395/2011 вiд 06.04.2011 р. затверджено Положення про Мiнiстерство юстицiї України, пунктом першим якого Мiн'юст України визначений головним органом у системi центральних органiв виконавчої влади з формування та забезпечення реалiзацiї державної правової полiтики, полiтики з питань банкрутства та використання електронного цифрового пiдпису, з формування та забезпечення реалiзацiї полiтики у сферi архiвної справи, дiловодства та створення i функцiонування державної системи страхового фонду документацiї, у сферi виконання кримiнальних покарань, у сферi захисту персональних даних, у сферi органiзацiї примусового виконання рiшень судiв та iнших органiв (посадових осiб), з питань державної реєстрацiї актiв цивiльного стану, з питань державної реєстрацiї речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, з питань державної реєстрацiї юридичних осiб та фiзичних осiб - пiдприємцiв, з питань реєстрацiї (легалiзацiї) об'єднань громадян, iнших громадських формувань, статутiв, друкованих засобiв масової iнформацiї та iнформацiйних агентств як суб'єктiв iнформацiйної дiяльностi.
Згiдно з п. 9, 10 вказаного Положення Мiн'юст України, зокрема, здiйснює державну реєстрацiю нормативно-правових актiв мiнiстерств, iнших центральних органiв виконавчої влади, а також iнших органiв, акти яких вiдповiдно до законодавства пiдлягають державнiй реєстрацiї, та скасовує рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв мiнiстерств, iнших центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, а також iнших органiв, акти яких вiдповiдно до законодавства пiдлягають державнiй реєстрацiї.
Частиною 6 статтi 28 Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi" у разi невиконання рiшення уповноваженого органу про необхiднiсть усунення порушень принципiв державної регуляторної полiтики або неоскарження цього рiшення органом виконавчої влади протягом встановленого в цьому Законi строку дiя регуляторного акта або окремих його положень, щодо яких було прийнято вiдповiдне рiшення, зупиняється наступного дня з дня закiнчення строку для виконання такого рiшення. Уповноважений орган публiкує в газетi "Урядовий кур'єр" повiдомлення про зупинення дiї регуляторного акта або окремих його положень не пiзнiше десяти робочих днiв з дня зупинення дiї цього регуляторного акта або окремих його положень (ч. 7 ст. 28 Закону N 1160-IV).
Частинами восьмою та дев'ятою ст. 28 Закону N 1160-IV передбачено, що якщо рiшення про необхiднiсть усунення порушень принципiв державної регуляторної полiтики прийнято щодо регуляторного акта, зареєстрованого в органi юстицiї, уповноважений орган не пiзнiше трьох робочих днiв з дня зупинення дiї регуляторного акта або окремих його положень надсилає повiдомлення про зупинення дiї до органу юстицiї, який зареєстрував вiдповiдний регуляторний акт. Орган юстицiї не пiзнiше п'яти робочих днiв з дня одержання повiдомлення уповноваженого органу скасовує прийняте ним рiшення про державну реєстрацiю регуляторного акта, дiю якого або окремих його положень було зупинено, i повiдомляє про це уповноважений орган та орган виконавчої влади, що прийняв цей регуляторний акт.
Пiдпунктом "в" п. 17 Положення про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв мiнiстерств та iнших органiв виконавчої влади, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.12.92 р. N 731, передбачено, що рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта може бути скасовано у зв'язку з одержанням повiдомлення вiд Держпiдприємництва або його територiального органу про виявлення будь-якої обставини, визначеної у частинi першiй статтi 25 Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", або повiдомлення Держпiдприємництва про зупинення дiї регуляторного акта чи окремих його положень вiдповiдно до частини восьмої статтi 28 зазначеного Закону.
Судом першої iнстанцiї вiрно встановлено, що 02 сiчня 2013 року Державною службою України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва надiслано лист N 1/10/20-13 до Мiнiстерства юстицiї України "Про зупинення дiї регуляторного акта", а саме: спiльного наказу Мiнiстерства економiки України, Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища України та Державної митної служби України вiд 30.07.2009 N 789/414/709 "Про затвердження Порядку здiйснення митного оформлення iмпортних товарiв у тарi i пакувальних матерiалах", та 14 сiчня 2013 року Мiн'юстом України на пiдставi вказаного вище повiдомлення видано наказ N 101/5 "Про скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта".
При цьому колегiя суддiв апеляцiйного адмiнiстративного суду вважає вiрним висновок суду першої iнстанцiї про те, що хоча Вiдповiдач 2 i дiяв в межах повноважень, передбачених пп. "в" п. 17 Положення про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв мiнiстерств та iнших органiв виконавчої влади, проте, видаючи оскаржуваний наказ, всупереч вжитим судом 10.01.2013 р. заходам щодо забезпечення позову, фактично виконав протиправне рiшення Вiдповiдача 1, порушивши права позивача, у зв'язку iз чим такий наказ пiдставно визнаний протиправним та скасований, а вiдповiдна вимога позивача задоволена.
Вiдповiдно до вимог ч. 2 ст. 71 КАС України в адмiнiстративних справах про протиправнiсть рiшень, дiй чи бездiяльностi суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомiрностi свого рiшення, дiї чи бездiяльностi покладається на вiдповiдача, якщо вiн заперечує проти адмiнiстративного позову.
За таких обставин суд апеляцiйної iнстанцiї приходить до висновку, що постанова суду першої iнстанцiї постановлена з дотриманням норм процесуального та матерiального права, доводи апеляцiйної скарги не спростовують висновки суду першої iнстанцiї, у зв'язку з чим пiдстав для скасування постанови суду першої iнстанцiї не вбачається.
Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд ухвалив:
Апеляцiйнi скарги Мiнiстерства юстицiї України та Української пакувально-екологiчної коалiцiї (УКРПЕК) залишити без задоволення.
Постанову Окружного адмiнiстративного суду м. Києва вiд 31 сiчня 2013 року залишити без змiн.
Ухвала набирає законної сили з моменту ухвалення та може бути оскаржена протягом двадцяти днiв пiсля набрання законної сили шляхом подання касацiйної скарги безпосередньо до Вищого адмiнiстративного суду України.
Головуючий, суддя | В. Ю. Ключкович |
Суддi: | Г. Г. Федорова |
I. В. Федотов |