ПРАВЛIННЯ НАЦIОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
вiд 29 грудня 2023 року | N 200 |
---|
Про затвердження Положення про порядок
здiйснення адмiнiстративного провадження,
загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання
до Нацiонального банку України в межах окремих
процедур та внесення змiн до деяких
нормативно-правових актiв Нацiонального банку
України
(заголовок у редакцiї постанови Правлiння Нацiонального банку України вiд 24.12.2024 р. N 161) |
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановами Правлiння Нацiонального банку
України
вiд 18 жовтня 2024 року N 127,
вiд 24 грудня 2024 року N 161
Вiдповiдно до статей 7, 15, 551, 56 Закону України "Про Нацiональний банк України", статтi 21 Закону України "Про фiнансовi послуги та фiнансовi компанiї", статтi 114 Закону України вiд 18 листопада 2021 року N 1909-IX "Про страхування", статтi 37 Закону України вiд 14 липня 2023 року N 3254-IX "Про кредитнi спiлки", статей 77, 78 Закону України "Про платiжнi послуги", статей 5, 6, 9 Закону України "Про валюту i валютнi операцiї", з метою визначення вимог до документiв, що подаються до Нацiонального банку України в межах окремих процедур i порядку подання таких документiв, Правлiння Нацiонального банку України постановляє:
1. Затвердити Положення про порядок здiйснення адмiнiстративного провадження, загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку України в межах окремих процедур (далi - Положення), що додається.
(пункт 1 у редакцiї постанови Правлiння Нацiонального банку України вiд 24.12.2024 р. N 161) |
2. Затвердити Змiни до:
1) Положення про реєстрацiю колекторських компанiй, затвердженого постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 09 липня 2021 року N 75 (далi - Положення N 75), що додаються;
2) Положення про реєстрацiю страхових та перестрахових брокерiв та умови провадження посередницької дiяльностi у сферi страхування, затвердженого постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 30 червня 2022 року N 135 (зi змiнами) (далi - Положення N 135), що додаються;
3) Положення про порядок здiйснення авторизацiї дiяльностi надавачiв фiнансових платiжних послуг та обмежених платiжних послуг, затвердженого постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 07 жовтня 2022 року N 217 (зi змiнами) (далi - Положення N 217), що додаються;
4) Положення про порядок видачi лiцензiй на здiйснення валютних операцiй, затвердженого постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 31 березня 2023 року N 43 (далi - Положення N 43), що додаються.
3. Нацiональний банк України розглядає документи, поданi особами, якi звернулися до Нацiонального банку України в межах процедур, визначених Положенням N 75, Положенням N 135, Положенням N 217 та Положенням N 43, до набрання чинностi цiєю постановою, згiдно з вимогами та в порядку, визначеними Положенням N 75, Положенням N 135, Положенням N 217 та Положенням N 43, без урахуванням змiн, унесених цiєю постановою.
31. Нацiональний банк України здiйснює розгляд заяв, клопотань, документiв, отриманих до 31 грудня 2024 року та щодо яких станом на 01 сiчня 2025 року не прийнято рiшення, вiдповiдно до нормативно-правових актiв Нацiонального банку України, зазначених у додатку до Положення та Положення про сертифiкацiю осiб на право здiйснення тимчасової адмiнiстрацiї небанкiвської фiнансової установи, затвердженого постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 21 грудня 2020 року N 162 (зi змiнами), з урахуванням строкiв, визначених законодавством України, що дiяло до 31 грудня 2024 року, з початком їх вiдлiку з 01 сiчня 2025 року.
(постанову доповнено пунктом 31 згiдно з постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 24.12.2024 р. N 161) |
4. Департаменту методологiї регулювання дiяльностi небанкiвських фiнансових установ (Сергiй Савчук) пiсля офiцiйного опублiкування довести до вiдома надавачiв фiнансових послуг iнформацiю про прийняття цiєї постанови.
5. Постанова набирає чинностi з 01 сiчня 2024 року.
Голова | Андрiй ПИШНИЙ |
ЗАТВЕРДЖЕНО Постанова Правлiння Нацiонального банку України 29 грудня 2023 року N 200 |
Положення про порядок здiйснення адмiнiстративного провадження, загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку України в межах окремих процедур
(назва Положення у редакцiї постанови Правлiння Нацiонального банку України вiд 24.12.2024 р. N 161) |
I. Загальнi положення
1. Це Положення розроблено вiдповiдно до Законiв України "Про Нацiональний банк України", "Про фiнансовi послуги та фiнансовi компанiї", "Про страхування", "Про кредитнi спiлки", "Про платiжнi послуги", "Про адмiнiстративну процедуру" (далi - Закон про адмiнiстративну процедуру), "Про валюту i валютнi операцiї", Закону України вiд 21 травня 2024 року N 3720-IX "Про обов'язкове страхування цивiльно-правової вiдповiдальностi власникiв наземних транспортних засобiв", iнших законодавчих актiв України та нормативно-правових актiв Нацiонального банку України з питань дiяльностi учасникiв ринку фiнансових послуг та учасникiв платiжного ринку.
(пункт 1 iз змiнами, внесеними згiдно з постановами Правлiння Нацiонального банку України вiд 18.10.2024 р. N 127, вiд 24.12.2024 р. N 161) |
2. Це Положення визначає:
1) загальнi вимоги до документiв, що подаються до Нацiонального банку України (далi - Нацiональний банк), i порядок їх подання для здiйснення таких процедур:
лiцензування, реєстрацiї, авторизацiї учасникiв ринку фiнансових послуг та учасникiв платiжного ринку (крiм платiжних систем, учасникiв платiжних систем, технологiчних операторiв платiжних послуг та комерцiйних агентiв надавачiв фiнансових платiжних послуг);
добровiльного виходу страховика, кредитної спiлки з ринку;
iдентифiкацiї, визнання небанкiвських фiнансових груп;
погодження статуту (змiн до статуту) Моторного (транспортного) страхового бюро України (далi - МТСБУ);
(пiдпункт 1 пункту 2 доповнено абзацом згiдно з постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 18.10.2024 р. N 127) |
погодження кандидатури голови та членiв правлiння МТСБУ, а також ризик-менеджера, комплаєнс-менеджера, внутрiшнього аудитора МТСБУ, укладення договору аутсорсингу;
(пiдпункт 1 пункту 2 доповнено абзацом згiдно з постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 18.10.2024 р. N 127) |
2) перелiк документiв для iдентифiкацiї фiзичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв, юридичних осiб та представництв;
3) порядок здiйснення адмiнiстративного провадження пiд час здiйснення:
лiцензування, реєстрацiї, авторизацiї учасникiв ринку фiнансових послуг та учасникiв платiжного ринку (крiм платiжних систем, учасникiв платiжних систем, технологiчних операторiв платiжних послуг та комерцiйних агентiв надавачiв фiнансових платiжних послуг);
сертифiкацiї осiб на право здiйснення тимчасової адмiнiстрацiї небанкiвської фiнансової установи;
добровiльного виходу страховика, кредитної спiлки з ринку;
iнших процедур, передбачених у нормативно-правових актах Нацiонального банку, перелiк яких визначено в додатку до цього Положення.
(пункт 2 доповнено пiдпунктом 3 згiдно з постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 24.12.2024 р. N 161) |
3. Термiни в цьому Положеннi вживаються в таких значеннях:
1) заявник - особа, яка самостiйно або через уповноваженого представника звертається до Нацiонального банку для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення, у порядку, встановленому нормативно-правовими актами Нацiонального банку з питань лiцензування, реєстрацiї, авторизацiї учасникiв ринку фiнансових послуг, учасникiв платiжного ринку, добровiльного виходу страховика, кредитної спiлки з ринку, iдентифiкацiї та визнання небанкiвських фiнансових груп (далi - нормативний акт);
2) квалiфiкований електронний пiдпис - удосконалений електронний пiдпис, що створюється та накладається на документ iз дотриманням вимог законодавства України у сферi електронних довiрчих послуг та електронного документообiгу заявника (далi - КЕП);
3) керiвник iз лiцензування - керiвник / заступник керiвника, керiвник пiдроздiлу / заступник керiвника пiдроздiлу або особа, яка виконує їхнi обов'язки, у складi структурного пiдроздiлу Нацiонального банку, вiдповiдального за здiйснення процедур, визначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення;
4) представництво - зареєстрований на територiї України вiдокремлений пiдроздiл (представництво) юридичної особи, утвореної вiдповiдно до законодавства iноземної держави;
5) уповноважена особа Нацiонального банку - Голова Нацiонального банку, перший заступник та заступники Голови Нацiонального банку, керiвник iз лiцензування.
Термiн "керiвник iз нагляду" уживається в цьому Положеннi в значеннi, наведеному в Положеннi про авторизацiю надавачiв фiнансових послуг та умови здiйснення ними дiяльностi з надання фiнансових послуг, затвердженому постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 29 грудня 2023 року N 199 (зi змiнами) (далi - Положення N 199).
(пункт 3 доповнено новим абзацом сьомим згiдно з постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 24.12.2024 р. N 161, у зв'язку з цим абзац сьомий уважати абзацом восьмим) |
Iншi термiни, що використовуються в цьому Положеннi, вживаються в значеннях, визначених законами України, нормативно-правовими актами Нацiонального банку з питань дiяльностi учасникiв ринку фiнансових послуг та учасникiв платiжного ринку.
II. Порядок подання документiв та загальнi вимоги до них
4. Документи, визначенi цим Положенням та/або нормативним актом, подаються до Нацiонального банку для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення, в один iз таких способiв:
1) у паперовiй формi з одночасним обов'язковим поданням електронних копiй цих документiв (без накладення КЕП) на цифрових носiях iнформацiї (USB-флешнакопичувачах) або засобами електронного зв'язку, якi використовуються Нацiональним банком для електронного документообiгу;
2) у формi електронного документа та/або електронної копiї оригiналу документа в паперовiй формi, пiдписаного шляхом накладання КЕП, - електронним повiдомленням на офiцiйну електронну поштову скриньку Нацiонального банку nbu@bank.gov.ua або iншими засобами електронного зв'язку, якi використовуються Нацiональним банком для електронного документообiгу.
5. Документи подаються до Нацiонального банку з урахуванням таких вимог:
1) документ, який складається з двох i бiльше аркушiв та подається в паперовiй формi, повинен бути пронумерований, прошитий iз зазначенням кiлькостi аркушiв;
2) заявник або його уповноважений представник робить на копiї документа в паперовiй формi вiдмiтку про засвiдчення копiї цього документа, що мiстить напис "Згiдно з оригiналом", та зазначає найменування посади (за наявностi), особистий пiдпис особи, яка засвiдчує копiю, її власне iм'я та прiзвище, дату засвiдчення копiї. Такий напис повинен бути зазначений на кожнiй копiї документа;
3) документ повинен бути дiйсним на дату його подання за вiдповiдною процедурою, зазначеною в пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення, передбаченою нормативним актом;
4) документ, що не має визначеного строку дiї, може подаватися до Нацiонального банку, якщо вiн був виданий в Українi не ранiше нiж за один мiсяць до дати подання до Нацiонального банку, або за три мiсяцi до дати подання, якщо документ був виданий в iноземнiй країнi. Дана норма не застосовується до документiв для iдентифiкацiї фiзичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв, юридичних осiб та представництв, визначених роздiлом III цього Положення;
5) документ повинен бути викладений українською мовою, не мiстити виправлень, неточностей та недостовiрної iнформацiї. Документ вважається таким, що мiстить недостовiрну iнформацiю, якщо вiдомостi, викладенi в такому документi, протирiчать публiчнiй iнформацiї, вiдомостям, отриманим з офiцiйних джерел, або вiдомостям, отриманим Нацiональним банком пiд час здiйснення нагляду або процедур, що зазначенi в пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення;
6) документ (копiя документа), складений iноземною мовою, повинен бути перекладений на українську мову (вiрнiсть перекладу або справжнiсть пiдпису перекладача засвiдчується нотарiально). Не перекладається на українську мову документ (копiя документа), складений iноземною мовою, у разi одночасного наведення його тексту українською мовою;
7) документ, складений та/або засвiдчений вiдповiдними компетентними органами iноземної країни, повинен бути легалiзований в установленому законодавством порядку, якщо iнше не передбачено мiжнародними договорами, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України;
8) копiя документа щодо юридичної особи або представництва, або фiзичної особи, яка видана в iноземнiй країнi та легалiзацiя якої не передбачена мiжнародними договорами, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, подається до Нацiонального банку за пiдписом керiвника або iншого уповноваженого представника юридичної особи чи представництва, або за пiдписом фiзичної особи чи її уповноваженого представника вiдповiдно.
6. Документ / данi, отриманий/отриманi з електронних джерел, засвiдчуються пiдписом:
1) фiзичної особи, щодо якої такий документ видано / такi данi отримано, або її уповноваженого представника;
2) уповноваженого представника юридичної особи або представництва, щодо якого такий документ видано / такi данi отримано.
7. Заявник має право подати до Нацiонального банку копiю документа (електронну копiю паперового документа) для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення, якщо цим Положенням та/або нормативним актом не встановлено обов'язку щодо подання оригiналу документа, засвiдчену в такому порядку:
1) копiя документа (електронна копiя документа), виданого уповноваженим державним органом, засвiдчується пiдписом (КЕП для електронних копiй документiв) заявника (його уповноваженого представника) або нотарiуса;
2) копiя документа (електронна копiя документа) фiзичної особи засвiдчується пiдписом (КЕП для електронних копiй документiв) такої особи, її уповноваженого представника або заявника;
3) копiя документа (електронна копiя документа) юридичної особи або представництва засвiдчується пiдписом (КЕП для електронних копiй документiв) її уповноваженого представника або заявника;
4) копiя документа (електронна копiя документа), виданого в iноземнiй країнi, засвiдчується пiдписом (КЕП для електронних копiй документiв) заявника (його уповноваженого представника) або нотарiуса.
Копiя документа (електронна копiя документа), що подається до Нацiонального банку для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення, згiдно з цим Положенням та/або нормативним актом, може бути засвiдчена нотарiально за бажанням заявника, крiм випадкiв, коли засвiдчення документiв нотарiально є обов'язковим.
8. Електроннi документи та електроннi копiї документiв повиннi мати коротку назву латинськими лiтерами, що вiдображає змiст i реквiзити документа.
9. Електроннi копiї документiв у паперовiй формi створюються шляхом сканування з документiв у паперовiй формi з урахуванням таких вимог:
1) документ зберiгається у файл формату pdf;
2) сканована копiя кожного окремого документа зберiгається як окремий файл;
3) документи, що мiстять бiльше однiєї сторiнки, зберiгаються в один файл;
4) роздiльна здатнiсть сканування повинна бути не нижче нiж 300 dpi.
10. Пакет документiв, що подається до Нацiонального банку для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення, вiдповiдно до нормативного акта, повинен мiстити документ (електронний документ), що пiдтверджує повноваження уповноваженого представника на подання та пiдписання документiв вiд iменi заявника [крiм керiвника заявника, iнформацiя щодо якого мiститься в Єдиному державному реєстрi юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань (далi - Єдиний державний реєстр)].
11. Пакет документiв, що подається до Нацiонального банку для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення, вiдповiдно до нормативного акта, повинен супроводжуватися:
1) згодою особи на обробку персональних даних особи (осiб), зберiгання, перевiрку та передавання iншим державним органам України отриманих вiд особи iнформацiї та документiв. Згода пiдписується особисто заявником - фiзичною особою або керiвником заявника - юридичної особи / представництва;
2) запевненням особи, що вона отримала згоду на обробку персональних даних фiзичних осiб, щодо яких надаються персональнi данi.
12. Документи, визначенi в пунктi 11 роздiлу II цього Положення, не подаються у випадках, коли надання вiдповiдної iнформацiї вимагається згiдно з документами, складеними за формами, розмiщеними в додатку(ах) до нормативного акта для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення, або затвердженими розпорядчим актом Нацiонального банку та розмiщеними на сторiнцi офiцiйного Iнтернет-представництва Нацiонального банку.
13. Документи у випадках, визначених у нормативному актi для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення, та/або на вимогу Нацiонального банку подаються в електроннiй формi у форматi xlsx або в iншому форматi.
14. Нацiональний банк розмiщує на сторiнцi офiцiйного Iнтернет-представництва Нацiонального банку окремi форми документiв, якi згiдно з нормативним актом подаються до Нацiонального банку для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення, в електроннiй формi у форматi xlsx або в iншому форматi, визначеному Нацiональним банком, а також описи параметрiв їх заповнення.
15. Заявник має право не подавати документи в паперовiй формi за умови подання всiх необхiдних документiв до Нацiонального банку для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення, у формi електронних документiв або електронних копiй документiв iз накладеним КЕП заявника або його уповноваженого представника, або нотарiуса згiдно з вимогами законодавства України з питань електронного документообiгу.
16. Заявник має право не подавати до Нацiонального банку документи, що ранiше подавалися, за сукупностi таких умов:
1) Нацiональний банк не повертав документи заявнику;
2) Нацiональний банк не надавав зауважень до документiв;
3) документи є дiйсними та оформленими для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення, згiдно з вимогами цього Положення та нормативного акта (у разi визначення в нормативному актi додаткових вимог щодо оформлення документiв);
4) iнформацiя, яка мiститься в цих документах, є актуальною.
Заявник з метою врахування документiв, що ранiше подавалися до Нацiонального банку, пiд час розгляду пакета документiв подає до Нацiонального банку клопотання, в якому наводить перелiк ранiше поданих документiв iз зазначенням їхнiх назв, дат видачi, органiв (осiб), що (якi) їх видали, iнформацiю про те, у складi якого пакета документiв документи ранiше подавалися до Нацiонального банку, а також запевнення, що до цих документiв Нацiональним банком не було надано зауважень, вони не були поверненi Нацiональним банком заявнику, є дiйсними, а iнформацiя, яка в них мiститься, є актуальною.
17. Вимоги пункту 16 роздiлу II цього Положення не поширюються на документи, що пiдтверджують статус особи на певну дату, а також на документи, строк дiї яких закiнчився.
18. Нацiональний банк має право вимагати вiд заявника подання документiв, якi не поданi заявником згiдно з пунктом 16 роздiлу II цього Положення, якщо строк зберiгання ранiше поданих документiв закiнчився, документи передано до архiвної установи та/або якщо доступ до таких документiв є ускладненим з iнших причин, про що Нацiональний банк зазначає у вiдповiднiй вимозi.
19. Заявник у разi неможливостi подання з незалежних вiд нього причин документа / iнформацiї для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення, визначеного / визначеної нормативним актом щодо юридичної особи, фiзичної особи та/або представництва, подає до Нацiонального банку обґрунтоване пояснення щодо неможливостi такого подання. Нацiональний банк має право розглянути пакет документiв без такого документа / такої iнформацiї, якщо визнає пояснення заявника обґрунтованим.
20. Заявник у разi неможливостi дотримання визначених у цьому Положеннi та/або нормативному актi для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення, вимог щодо оформлення документiв/iнформацiї з незалежних вiд нього причин подає до Нацiонального банку вiдповiднi обґрунтованi пояснення. Нацiональний банк має право розглянути документи / iнформацiю, оформленi/оформлену без дотримання визначених у цьому Положеннi та/або нормативному актi для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення, вимог, якщо визнає пояснення заявника обґрунтованими.
21. Уповноважена особа Нацiонального банку має право здiйснювати офiцiйну комунiкацiю через електронну поштову скриньку Нацiонального банку nbu@bank.gov.ua iз заявником, власником iстотної участi, керiвником, головним бухгалтером, ключовою особою, працiвником, вiдповiдальним за проведення фiнансового монiторингу заявника, та уповноваженим представником заявника, власника iстотної участi:
1) у межах процедур, визначених нормативним актом для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення;
2) iз питань дотримання вимог нормативного акта та/або цього Положення.
22. Комунiкацiя, зазначена в пунктi 21 роздiлу II цього Положення, може включати:
1) вимогу надати додаткову iнформацiю, документи i пояснення, потрiбнi для прийняття рiшення згiдно з нормативним актом для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення;
2) отримання iнформацiї, пояснень i додаткових документiв, потрiбних для прийняття рiшення згiдно з нормативним актом для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення;
3) зауваження до поданих документiв, якщо документи не вiдповiдають вимогам законодавства України;
4) надсилання повiдомлень про рiшення, прийнятi Нацiональним банком згiдно з нормативним актом для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення.
23. Заявник зобов'язаний надати Нацiональному банку iнформацiю про свою актуальну адресу електронної пошти та адресу електронної пошти уповноваженого представника (за наявностi) для здiйснення офiцiйної комунiкацiї з Нацiональним банком.
24. Заявник зобов'язаний:
1) отримувати iнформацiю, потрiбну для дотримання заявником вимог цього Положення та/або нормативного акта для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення;
2) повiдомляти Нацiональний банк про обставини або подiї, якi можуть вплинути на виконання заявником вимог цього Положення та/або нормативного акта для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення;
3) забезпечувати комунiкацiю з власником iстотної участi, керiвником, головним бухгалтером, ключовою особою, працiвником, вiдповiдальним за проведення фiнансового монiторингу заявника, щодо всiх питань, якi можуть виникати в Нацiонального банку у зв'язку з процедурами, передбаченими нормативним актом для здiйснення процедур, зазначених у пiдпунктi 1 пункту 2 роздiлу I цього Положення.
III. Документи для iдентифiкацiї фiзичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв, юридичних осiб та представництв
25. Нацiональний банк здiйснює iдентифiкацiю фiзичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв, юридичних осiб та представництв на пiдставi визначених цим Положенням документiв.
26. Iдентифiкацiя громадянина України, який постiйно проживає в Українi, здiйснюється на пiдставi таких документiв:
1) копiй сторiнок паспорта громадянина України, що мiстять фотографiю фiзичної особи, а також iнформацiю про її прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi), дату народження, реєстрацiю мiсця її проживання, серiю та номер паспорта, дату видачi та найменування органу, що його видав (якщо паспорт оформлено у формi книжечки), або копiй обох сторiн паспорта громадянина України (якщо його оформлено у формi картки, що мiстить безконтактний електронний носiй);
2) щодо фiзичної особи, паспорт якої оформлено у формi книжечки, - копiї документа з iнформацiєю про реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв або копiї сторiнки паспорта з вiдмiткою про вiдмову вiд прийняття такого реєстрацiйного номера (якщо особа через свої релiгiйнi переконання вiдмовилася вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв i повiдомила про це контролюючий орган);
3) щодо фiзичної особи, паспорт якої оформлено у формi картки, що мiстить безконтактний електронний носiй, - копiї документа з iнформацiєю про реєстрацiю мiсця проживання фiзичної особи.
27. Iдентифiкацiя громадянина України, який виїхав на постiйне/тимчасове проживання за кордон, здiйснюється на пiдставi копiй таких документiв:
1) сторiнок паспорта громадянина України для виїзду за кордон, що мiстять фотографiю фiзичної особи, а також iнформацiю про її прiзвище, власне iм'я, дату народження, номер паспорта, дату видачi та найменування органу, що його видав, строк дiї паспорта, а також вiдмiтку про виїзд особи на постiйне проживання за кордон;
2) документа з iнформацiєю про реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв (за наявностi);
3) документа з iнформацiєю про мiсце постiйного/тимчасового проживання фiзичної особи;
4) документа, що пiдтверджує правовi пiдстави постiйного/тимчасового проживання фiзичної особи на територiї iноземної країни.
28. Iдентифiкацiя iноземного громадянина, який постiйно проживає в iноземнiй країнi, здiйснюється на пiдставi копiй таких документiв:
1) сторiнок паспорта фiзичної особи, що мiстять її фотографiю, а також iнформацiю про її прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi), дату народження, мiсце постiйного проживання, серiю (за наявностi) та номер паспорта, дату видачi та найменування органу, що його видав, а також строк дiї паспорта (за наявностi);
2) документа з iнформацiєю про iдентифiкацiйний код або податковий номер (за наявностi);
3) документа з iнформацiєю, що пiдтверджує мiсце постiйного проживання фiзичної особи (якщо такої iнформацiї в паспортi немає).
29. Iдентифiкацiя iноземного громадянина, який постiйно/тимчасово проживає в Українi, здiйснюється на пiдставi копiй таких документiв:
1) усiх сторiнок посвiдки на постiйне/тимчасове проживання фiзичної особи в Українi;
2) документа з iнформацiєю про реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв в Українi (за наявностi);
3) сторiнок паспорта iноземного громадянина, що мiстять фотографiю фiзичної особи, а також iнформацiю про її прiзвище, власне iм'я, по батьковi (за наявностi), дату народження, номер паспорта, дату видачi та найменування органу, що його видав, строк дiї паспорта, а для осiб, якi постiйно проживають в Українi, також вiдмiтку про виїзд особи на постiйне проживання (якщо така вiдмiтка проставляється згiдно iз законодавством країни, громадянином якої є особа).
30. Iдентифiкацiя юридичної особи, створеної згiдно iз законодавством України, здiйснюється на пiдставi копiй таких документiв:
1) установчого документа;
2) реєстру власникiв iменних цiнних паперiв (акцiй) компанiї, якщо юридична особа створена у формi акцiонерного товариства.
31. Копiя установчого документа юридичної особи, створеної згiдно iз законодавством України, може не подаватися, якщо:
1) установчий документ оприлюднений на порталi електронних сервiсiв Єдиного державного реєстру (Нацiональному банку надається iнформацiя про розмiщення установчого документа на цьому порталi);
2) юридична особа створена та/або дiє на пiдставi модельного статуту, затвердженого Кабiнетом Мiнiстрiв України (до Нацiонального банку подається копiя рiшення про створення або про провадження дiяльностi юридичною особою на пiдставi модельного статуту, пiдписаного її засновниками);
3) юридична особа / орган державної влади створена/створений i дiє на пiдставi законодавства України / нормативно-правового акта, який розмiщено на сервiсi Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв та який перебуває у загальному доступi.
32. Iдентифiкацiя юридичної особи, головний офiс якої зареєстровано в iноземнiй країнi, здiйснюється Нацiональним банком на пiдставi копiй таких документiв:
1) витягу з торговельного, банкiвського, судового реєстру або iншого офiцiйного документа, виданого уповноваженим органом iноземної країни, що пiдтверджує реєстрацiю компанiї в країнi, у якiй зареєстровано її головний офiс, i мiстить iнформацiю про iдентифiкацiйний/реєстрацiйний номер/код i адресу компанiї, її учасникiв (акцiонерiв) i керiвникiв;
2) установчих документiв.
33. Iдентифiкацiя представництва, зареєстрованого згiдно iз законодавством України, здiйснюється на пiдставi копiй установчих та/або реєстрацiйних документiв.
34. До реєстрацiйних документiв представництва належать:
1) документ, що пiдтверджує реєстрацiю представництва суб'єкта господарювання, утвореного вiдповiдно до законодавства iноземної країни;
2) документ, що пiдтверджує присвоєння коду за Єдиним державним реєстром пiдприємств та органiзацiй України або присвоєння реєстрацiйного номера представництва.
IV. Загальний порядок здiйснення адмiнiстративного провадження
35. Адмiнiстративне провадження розпочинається:
1) за заявою - iз дня отримання Нацiональним банком заяви, визначеної для вiдповiдної процедури;
2) за клопотанням (крiм клопотань, визначених у пунктi 7 частини першої статтi 28 Закону про адмiнiстративну процедуру) - iз дня отримання Нацiональним банком вiдповiдного клопотання;
3) з iнiцiативи Нацiонального банку - iз дня складення Нацiональним банком документа, в якому зафiксованi обставини, що можуть бути пiдставою для прийняття ним адмiнiстративного акта щодо особи.
36. Особа подає до Нацiонального банку заяву/клопотання/документи в межах здiйснення процедур, в яких адмiнiстративне провадження здiйснюється, з урахуванням вимог цього Положення у письмовiй (електроннiй або паперовiй) формi та згiдно з визначеними вiдповiдним нормативно-правовим актом Нацiонального банку перелiками та вимогами.
37. Нацiональний банк повiдомляє учасника адмiнiстративного провадження про початок адмiнiстративного провадження невiдкладно, але не пiзнiше наступного робочого дня пiсля його початку, а за наявностi обґрунтованих причин - не пiзнiше трьох робочих днiв пiсля його початку.
У повiдомленнi зазначаються права та обов'язки учасника адмiнiстративного провадження, включаючи порядок ознайомлення з матерiалами адмiнiстративної справи, а також способи подання ним своїх пояснень i зауважень у справi та строк, протягом якого учасник адмiнiстративного провадження має право їх подати.
38. Повiдомлення фiзичних i юридичних осiб про процедурнi дiї i процедурнi рiшення, прийнятi пiд час здiйснення адмiнiстративного провадження, здiйснюється Нацiональним банком iз дотриманням вимог, визначених у статтi 32 Закону про адмiнiстративну процедуру, з урахуванням особливостей, визначених спецiальними законами.
39. Учасник адмiнiстративного провадження для ознайомлення з матерiалами адмiнiстративної справи подає письмовий запит про доступ до матерiалiв адмiнiстративної справи.
Нацiональний банк розглядає запит про доступ до матерiалiв адмiнiстративної справи невiдкладно, але не пiзнiше наступного робочого дня з дня його надходження, а за наявностi обґрунтованих причин - не пiзнiше трьох робочих днiв з дня його надходження.
Нацiональний банк надає учаснику адмiнiстративного провадження можливiсть ознайомитися з матерiалами адмiнiстративної справи в розумний строк.
40. Нацiональний банк у разi задоволення повнiстю або частково запиту про доступ до матерiалiв адмiнiстративної справи повiдомляє учасника адмiнiстративного провадження про це iз зазначенням у листi мiсця, часу та прiзвища, власного iменi службовця Нацiонального банку, у присутностi якого особа має право ознайомитися з матерiалами адмiнiстративної справи.
41. Пiдставою для вiдмови в задоволеннi запиту про доступ до матерiалiв адмiнiстративної справи є одна або обидвi з таких:
1) отримання запиту про доступ до матерiалiв адмiнiстративної справи, що є вiдомостями, якi вiдповiдно до закону вiднесенi до iнформацiї з обмеженим доступом;
2) отримання запиту про доступ до матерiалiв адмiнiстративної справи не вiд учасника адмiнiстративного провадження.
42. Нацiональний банк у разi задоволення запиту про доступ до матерiалiв адмiнiстративної справи пiд час здiйснення та пiсля завершення адмiнiстративного провадження надає учаснику адмiнiстративного провадження можливiсть ознайомлюватися з матерiалами адмiнiстративної справи (крiм вiдомостей, якi вiдповiдно до закону вiднесенi до iнформацiї з обмеженим доступом), робити з них витяги, знiмати копiї, включаючи з використанням технiчних засобiв.
Нацiональним банком може бути обмежено право ознайомлюватися з матерiалами адмiнiстративної справи, одержувати копiї документiв i вiдомостей за умови та протягом строку дiї обмеження доступу до таких документiв чи вiдомостей згiдно iз законодавством про захист iнформацiї. Документи, що мiстять персональнi данi, комерцiйну чи професiйну таємницю, можуть надаватися лише в обсязi, що є об'єктивно необхiдним для розгляду адмiнiстративної справи або захисту прав її учасникiв.
Знайомитися з матерiалами адмiнiстративної справи учасник адмiнiстративного провадження має право в примiщеннi Нацiонального банку та в присутностi службовця Нацiонального банку.
43. Нацiональний банк iз пiдстав, у порядку та строки, передбаченi спецiальними законами або Законом про адмiнiстративну процедуру (якщо спецiальними законами не визначено особливостей), залишає без руху:
1) заяву;
2) клопотання (крiм клопотань, визначених у пунктi 7 частини першої статтi 28 Закону про адмiнiстративну процедуру);
3) документи, поданi для погодження керiвникiв об'єднаної кредитної спiлки, значимої кредитної спiлки (кандидатiв на цi посади), документи, поданi для погодження керiвникiв страховика (далi - документи для погодження керiвникiв).
44. Нацiональний банк у строк, визначений Законом про адмiнiстративну процедуру або спецiальними законами, надсилає учаснику адмiнiстративного провадження повiдомлення про залишення заяви/клопотання (крiм клопотань, визначених у пунктi 7 частини першої статтi 28 Закону про адмiнiстративну процедуру) / документiв для погодження керiвникiв без руху в письмовiй формi (паперовiй або електроннiй) (далi - повiдомлення).
45. Повiдомлення повинно мiстити виявленi недолiки з посиланням на порушенi вимоги законодавства України, спосiб/порядок та строк усунення таких недолiкiв, а також порядок та строк оскарження рiшення про залишення заяви/клопотання (крiм клопотань, визначених у пунктi 7 частини першої статтi 28 Закону про адмiнiстративну процедуру) / документiв для погодження керiвникiв без руху в судовому порядку.
46. Нацiональний банк за клопотанням учасника адмiнiстративного провадження, поданим у довiльнiй письмовiй формi, має право продовжити строк для усунення виявлених недолiкiв.
47. Нацiональний банк приймає рiшення про вiдмову в задоволеннi клопотання про продовження строку для усунення недолiкiв, визначених у повiдомленнi, якщо клопотання подано пiзнiше нiж за три робочих днi до завершення строку, визначеного в повiдомленнi для усунення недолiкiв, або пiсля завершення строку, визначеного в повiдомленнi для усунення недолiкiв, та/або в клопотаннi не обґрунтовано належним чином необхiднiсть продовжити строк усунення виявлених недолiкiв.
48. Заява/клопотання (крiм клопотань, визначених у пунктi 7 частини першої статтi 28 Закону про адмiнiстративну процедуру) / документи для погодження керiвникiв вважаються поданими в день їх первинного подання, а строк їх розгляду продовжується на строк їх залишення без руху в разi усунення виявлених недолiкiв у строк, встановлений Нацiональним банком.
49. Нацiональний банк не має права повторно залишити без руху заяву/клопотання/документи для погодження керiвникiв, в яких усунуто виявленi недолiки, зазначенi в повiдомленнi.
50. Учасник адмiнiстративного провадження зобов'язаний повiдомити Нацiональний банк про будь-якi змiни в поданих до Нацiонального банку документах, що сталися протягом строку їх розгляду, не пiзнiше трьох робочих днiв iз дня виникнення таких змiн.
51. Нацiональний банк має право зупинити адмiнiстративне провадження, включаючи за заявою (клопотанням) особи, у разi виникнення обставини, що перешкоджає вирiшенню справи, а також у випадках, визначених у пунктах 1 - 4 частини другої статтi 64 Закону про адмiнiстративну процедуру.
52. Нацiональний банк зупиняє адмiнiстративне провадження, включаючи на письмову вимогу особи в довiльнiй формi, з пiдстав, визначених у частинi першiй статтi 64 Закону про адмiнiстративну процедуру.
53. Учасник адмiнiстративного провадження має право подати до Нацiонального банку заяву (клопотання) про зупинення адмiнiстративного провадження, заяву (клопотання) про поновлення адмiнiстративного провадження у довiльнiй письмовiй формi.
54. Пiдставою для вiдмови в задоволеннi заяви (клопотання) про зупинення адмiнiстративного провадження є вiдсутнiсть у такiй заявi (такому клопотаннi) обставин, що перешкоджають розгляду справи, iнших пiдстав, визначених у статтi 64 Закону про адмiнiстративну процедуру.
55. Пiдставою для вiдмови в задоволеннi заяви (клопотання) про поновлення адмiнiстративного провадження є i надалi наявнiсть обставин, що зумовили його зупинення.
56. Нацiональний банк у межах визначеного законодавством України строку розгляду адмiнiстративної справи має право повiдомити учасника адмiнiстративного провадження в листi про необхiднiсть доопрацювання поданого пакета документiв, якщо документи не вiдповiдають вимогам законодавства України, та/або надання ним додаткових документiв/iнформацiї, необхiдних/необхiдної для прийняття обґрунтованого рiшення, та зазначити, що в разi неможливостi доопрацювати пакет документiв та/або надати зазначенi документи/iнформацiю в запропонований строк учасник адмiнiстративного провадження має право подати заяву (клопотання) про зупинення адмiнiстративного провадження на строк, який є необхiдним для подання таких документiв/iнформацiї.
Зазначене в абзацi першому пункту 56 роздiлу IV цього Положення повiдомлення Нацiонального банку повинно мiстити застереження, що в разi неподання особою доопрацьованих та/або додаткових документiв/iнформацiї або заяви (клопотання) про зупинення адмiнiстративного провадження в установлений Нацiональним банком строк Нацiональний банк прийматиме рiшення за результатом розгляду наявних документiв.
57. Нацiональний банк має право пiд час адмiнiстративного провадження зупинити адмiнiстративне провадження для перевiрки достовiрностi поданих учасником адмiнiстративного провадження документiв/iнформацiї та/або отримання iнформацiї вiд державних органiв, iноземних державних органiв, органiв мiсцевого самоврядування, юридичних осiб та фiзичних осiб, якщо вiдсутнiсть такої перевiрки та/або таких документiв/iнформацiї перешкоджає об'єктивному вирiшенню справи.
Перебiг строку адмiнiстративного провадження вiдновлюється з дня припинення обставини, що спричинила зупинення адмiнiстративного провадження, а в разi неподання запитуваних документiв/iнформацiї - з робочого дня, наступного за днем спливу строку, визначеного для їх подання.
58. Нацiональний банк установлює строк подання визначених у пунктi 56 роздiлу IV цього Положення iнформацiї, документiв та/або внесення виправлень до документiв вiдповiдно до зауважень, наданих Нацiональним банком вiдповiдно до пункту 56 роздiлу IV цього Положення.
59. Нацiональний банк має право прийняти рiшення про зупинення адмiнiстративного провадження, включно за заявою (клопотанням) особи, у разi виникнення обставини, що перешкоджає вирiшенню справи.
60. Зупинення адмiнiстративного провадження у справi зупиняє перебiг усiх строкiв у цiй справi. Перебiг строкiв продовжується з дня поновлення адмiнiстративного провадження.
61. Нацiональний банк вiдновлює адмiнiстративне провадження за власною iнiцiативою або за заявою (клопотанням) особи пiсля надання доопрацьованих/додаткових документiв/iнформацiї та/або пiсля перевiрки достовiрностi поданих документiв/iнформацiї або пiсля отримання визначеної в пунктi 56 роздiлу IV цього Положення iнформацiї/документiв, та/або пiсля припинення обставини, що спричинила зупинення адмiнiстративного провадження, та/або в разi неподання запитуваних документiв/iнформацiї - iз робочого дня, наступного за днем спливу строку, визначеного для їх подання.
62. Нацiональний банк закриває провадження у разi отримання вiд учасника адмiнiстративного провадження клопотання про вiдмову вiд розгляду заяви та закриття адмiнiстративного провадження, крiм випадкiв, визначених у частинi першiй статтi 65 Закону про адмiнiстративну процедуру.
63. Учасник адмiнiстративного провадження має право подати клопотання, визначенi в статтi 28 Закону про адмiнiстративну процедуру та в роздiлi IV цього Положення у письмовiй довiльнiй формi.
64. Нацiональний банк здiйснює розгляд усiх клопотань, визначених у роздiлi IV цього Положення, невiдкладно, але не пiзнiше наступного робочого дня з дня їх надходження, а за наявностi обґрунтованих причин - не пiзнiше трьох робочих днiв iз дня їх надходження у порядку, визначеному в статтi 50 Закону про адмiнiстративну процедуру.
Нацiональний банк повiдомляє учасника адмiнiстративного провадження в листi про результати розгляду такого клопотання (задоволення клопотання або вiдмову в задоволеннi клопотання).
65. Пiдставою для вiдмови в задоволеннi клопотання про:
1) вiдвiд керiвника iз лiцензування або керiвника iз нагляду є вiдсутнiсть у такому клопотаннi пiдстав вiдводу посадової особи, визначених у статтi 23 Закону про адмiнiстративну процедуру;
2) вiдвiд особи, яка сприяє розгляду справи, є вiдсутнiсть у такому клопотаннi пiдстав вiдводу особи, яка сприяє розгляду справи, визначених у статтi 30 Закону про адмiнiстративну процедуру;
3) залучення перекладача (особи, яка сприяє розгляду справи) є вiдсутнiсть пiдтвердження достатнього рiвня володiння перекладачем мовою, необхiдного для перекладу в адмiнiстративнiй справi, та/або вiдсутнiсть пiдстав для залучення перекладача;
4) залучення до участi в адмiнiстративному провадженнi iншого учасника та/або особи, яка сприяє розгляду справи, крiм перекладача, є вiдсутнiсть обґрунтованих пiдстав для залучення таких осiб до участi в адмiнiстративному провадженнi;
5) витребування документiв або вiдомостей, необхiдних для розгляду та вирiшення справи за iнiцiативою Нацiонального банку, є вiдсутнiсть згоди особи на збирання, зберiгання, використання та поширення конфiденцiйної iнформацiї про неї, що мiститься у витребовуваних документах та вiдомостях, необхiдних для розгляду та вирiшення справи;
6) призначення експертизи, отримання консультацiї та/або висновку спецiалiста є вiдсутнiсть обґрунтованої необхiдностi в проведеннi експертизи, отриманнi консультацiї та/або висновку спецiалiста для прийняття рiшення в адмiнiстративнiй справi;
7) продовження строку здiйснення адмiнiстративного провадження є вiдсутнiсть у такому клопотаннi обґрунтованих пiдстав для продовження строку здiйснення адмiнiстративного провадження;
8) вiдмову вiд розгляду заяви та закриття адмiнiстративного провадження є випадки, визначенi в частинi першiй статтi 65 Закону про адмiнiстративну процедуру;
9) вчинення iншої дiї, що не суперечить закону та сприяє розгляду справи, є вiдсутнiсть обґрунтованої необхiдностi для її вчинення i прийняття рiшення у справi.
66. Нацiональний банк має право вiдмовити в задоволеннi клопотання, зазначеного в статтi 28 Закону про адмiнiстративну процедуру, з обов'язковим зазначенням мотивiв такої вiдмови, включаючи з пiдстав iнших, нiж визначенi в пунктi 65 роздiлу IV цього Положення.
67. Процедурними рiшеннями, якi приймаються в адмiнiстративному провадженнi, є рiшення про:
1) продовження строку прийняття рiшення / вирiшення адмiнiстративної справи;
2) залишення заяви/клопотання/документiв для погодження керiвникiв без руху;
3) продовження строку усунення виявлених недолiкiв за клопотанням учасника адмiнiстративного провадження або вiдмову в продовженнi такого строку;
4) зупинення / поновлення адмiнiстративного провадження;
5) вiдмову в прийняттi заяви до розгляду у випадках, зазначених у пунктах 2 - 6 частини першої статтi 45 Закону про адмiнiстративну процедуру;
6) задоволення повнiстю або частково / вiдмову в задоволеннi запиту про доступ до матерiалiв адмiнiстративної справи;
7) задоволення або вiдмову в задоволеннi клопотання, визначеного в пунктi 7 частини першої статтi 28 Закону про адмiнiстративну процедуру;
8) закриття адмiнiстративного провадження з пiдстав, визначених у частинi другiй статтi 65 Закону про адмiнiстративну процедуру.
68. Нацiональний банк закриває адмiнiстративне провадження з пiдстав, визначених у частинi другiй статтi 65 Закону про адмiнiстративну процедуру.
(Положення доповнено роздiлом IV згiдно з постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 24.12.2024 р. N 161) |
V. Порядок здiйснення адмiнiстративного провадження в окремих адмiнiстративних справах
69. Нацiональний банк здiйснює розгляд поданої заяви/клопотання (крiм клопотань, зазначених у пунктi 7 частини першої статтi 28 Закону про адмiнiстративну процедуру) / документiв для погодження керiвникiв в адмiнiстративному провадженнi протягом строку, визначеного Законом України "Про фiнансовi послуги та фiнансовi компанiї", Законом про адмiнiстративну процедуру, iншими законами України та нормативно-правовими актами Нацiонального банку для вiдповiдної процедури.
70. Днем початку адмiнiстративного провадження в адмiнiстративних справах за iнiцiативою Нацiонального банку є день складення довiдки / доповiдної записки, в якiй зафiксованi обставини, що можуть бути пiдставою для прийняття Нацiональним банком рiшення щодо особи.
71. Доповiдна записка, зазначена в пунктi 70 роздiлу V цього Положення, пiдписується:
1) в адмiнiстративних провадженнях, що здiйснюються вiдповiдно до нормативно-правових актiв Нацiонального банку, зазначених у додатку до цього Положення, - керiвником iз лiцензування (крiм випадку, визначеного в пiдпунктi 2 пункту 71 роздiлу V цього Положення);
2) щодо адмiнiстративних проваджень, зазначених у главi 18 роздiлу II Положення N 199, - керiвником iз нагляду.
Доповiдна записка погоджується заступником Голови Нацiонального банку, який здiйснює загальне керiвництво та контролює дiяльнiсть самостiйних пiдроздiлiв Нацiонального банку за вертикаллю пiдпорядкування "Пруденцiйний нагляд".
72. Нацiональний банк має право продовжити строк прийняття вiдповiдного рiшення, але не бiльше нiж на 30 робочих днiв за потреби перевiрки достовiрностi поданих(ої) документiв/iнформацiї та/або отримання додаткових документiв/iнформацiї, необхiдних(ої) для прийняття такого рiшення:
1) зазначеного в пунктi 245 глави 18 роздiлу II Положення N 199;
2) про видачу або вiдмову у видачi лiцензiї на вид дiяльностi з надання фiнансових послуг / лiцензiї на здiйснення валютних операцiй в частинi торгiвлi валютними цiнностями в готiвковiй формi / лiцензiї на надання фiнансових платiжних послуг;
3) про надання погодження або про вiдмову в погодженнi змiни обсягу лiцензiї фiнансової компанiї / ломбарду;
4) про звуження обсягу лiцензiї або про вiдмову в звуженнi обсягу лiцензiї на здiйснення дiяльностi кредитної спiлки;
5) про змiну типу лiцензiї на здiйснення дiяльностi кредитної спiлки зi стандартної на спрощену лiцензiю або про вiдмову в змiнi типу лiцензiї зi стандартної на спрощену лiцензiю;
6) про розширення обсягу лiцензiї на здiйснення дiяльностi кредитної спiлки або про вiдмову в розширеннi обсягу лiцензiї на здiйснення дiяльностi кредитної спiлки;
7) про змiну типу лiцензiї зi спрощеної лiцензiї на стандартну лiцензiю на здiйснення дiяльностi кредитної спiлки або про вiдмову у змiнi типу лiцензiї зi спрощеної лiцензiї на стандартну лiцензiю на здiйснення дiяльностi кредитної спiлки;
8) про вiдкликання лiцензiї на дiяльнiсть фiнансової компанiї / ломбарду за їх заявою;
9) про виключення з лiцензiї фiнансової компанiї, ломбарду окремої фiнансової послуги на пiдставi їх заяви;
10) про погодження або вiдмову в погодженнi особи на посаду керiвника, головного ризик-менеджера, головного комплаєнс-менеджера, головного внутрiшнього аудитора, вiдповiдального актуарiя (кандидата на посаду) страховика, об'єднаної кредитної спiлки, значимої кредитної спiлки вiдповiдно;
11) про погодження або вiдмову в погодженнi особи на посаду керiвника платiжної установи (крiм малої платiжної установи), установи електронних грошей, оператора поштового зв'язку, що має право на надання фiнансових платiжних послуг;
12) за результатами розгляду клопотання про незастосування до керiвника, головного ризик-менеджера, головного комплаєнс-менеджера, головного внутрiшнього аудитора, вiдповiдального актуарiя (кандидата на вiдповiдну посаду) страховика ознаки небездоганної дiлової репутацiї;
13) за результатами розгляду клопотання про незастосування до керiвника, головного ризик-менеджера, головного комплаєнс-менеджера, головного внутрiшнього аудитора кредитної спiлки ознаки небездоганної дiлової репутацiї;
14) за результатами розгляду клопотання про незастосування до керiвника (кандидата на посаду) фiнансової компанiї, ломбарду ознаки небездоганної дiлової репутацiї;
15) за результатами розгляду клопотання про незастосування до керiвника небанкiвського надавача платiжних послуг ознаки небездоганної дiлової репутацiї;
16) за результатами розгляду клопотання про незастосування до особи ознаки небездоганної дiлової репутацiї вiдповiдно до Положення про порядок видачi юридичним особам лiцензiї на здiйснення операцiй з готiвкою та умови (вимоги) провадження ними дiяльностi зi здiйснення операцiй з готiвкою, затвердженого постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 24 грудня 2015 року N 926 (у редакцiї постанови Правлiння Нацiонального банку України вiд 18 сiчня 2024 року N 10) (зi змiнами);
17) про видачу або вiдмову у видачi лiцензiї на здiйснення операцiй з готiвкою;
18) про вiдкликання лiцензiї на здiйснення операцiй з готiвкою на пiдставi заяви;
19) про включення до Реєстру платiжної iнфраструктури або про вiдмову у включеннi до Реєстру платiжної iнфраструктури вiдомостей про надавачiв платiжних послуг (надавачiв обмежених платiжних послуг) на пiдставi заяви;
20) про включення заявника до реєстру колекторських компанiй або про вiдмову у включеннi на пiдставi заяви та доданих до неї документiв;
21) за iншим процедурами, за якими в спецiальних законах передбачено право продовжити строк прийняття вiдповiдного рiшення.
73. Нацiональний банк має право продовжити строк вирiшення адмiнiстративної справи щодо iнших процедур, нiж тi, що зазначенi в пiдпунктах 1 - 21 пункту 72 роздiлу V цього Положення, передбачених нормативно-правовими актами Нацiонального банку, визначеними в додатку до цього Положення, на строк не бiльше нiж 15 календарних днiв, якщо iнше не передбачено законом, якщо протягом граничного строку вирiшити адмiнiстративну справу за заявою особи неможливо, включаючи за потреби перевiрки достовiрностi поданих(ої) документiв/iнформацiї та/або отримання додаткових документiв/iнформацiї, потрiбних(ої) для прийняття рiшення.
74. Нацiональний банк повiдомляє учасника адмiнiстративного провадження в листi про продовження строку прийняття рiшення про видачу лiцензiї на здiйснення дiяльностi кредитної спiлки або про вiдмову в її видачi, про звуження обсягу лiцензiї або про вiдмову в звуженнi обсягу лiцензiї на здiйснення дiяльностi кредитної спiлки, про змiну типу лiцензiї на здiйснення дiяльностi кредитної спiлки зi стандартної на спрощену лiцензiю або про вiдмову в змiнi типу лiцензiї зi стандартної на спрощену лiцензiю, про розширення обсягу лiцензiї на здiйснення дiяльностi кредитної спiлки або про вiдмову в розширеннi обсягу лiцензiї на здiйснення дiяльностi кредитної спiлки, про змiну типу лiцензiї зi спрощеної лiцензiї на стандартну лiцензiю на здiйснення дiяльностi кредитної спiлки або про вiдмову в змiнi типу лiцензiї зi спрощеної лiцензiї на стандартну лiцензiю на здiйснення дiяльностi кредитної спiлки i строк, на який його продовжено, з обґрунтуванням прийнятого рiшення не менше нiж за три днi до завершення граничного строку для прийняття вiдповiдного рiшення.
Нацiональний банк повiдомляє учасника адмiнiстративного провадження про продовження строку прийняття рiшення / вирiшення справи i строк, на який його продовжено, з обґрунтуванням прийнятого рiшення не пiзнiше нiж за три робочих днi до завершення граничного строку для прийняття вiдповiдного рiшення.
75. Керiвник iз лiцензування приймає процедурнi рiшення, визначенi в пунктi 67 роздiлу IV цього Положення, щодо адмiнiстративних проваджень, визначених у нормативно-правових актах Нацiонального банку, зазначених у додатку до цього Положення, крiм адмiнiстративних проваджень, вiдповiдно до глави 18 роздiлу II Положення N 199.
76. Керiвник iз нагляду приймає процедурнi рiшення, визначенi в пунктi 67 роздiлу IV цього Положення, щодо адмiнiстративних проваджень, визначених у главi 18 роздiлу II Положення N 199.
77. Процедурнi рiшення, визначенi в пунктi 67 роздiлу IV цього Положення, прийнятi керiвником iз лiцензування або керiвником iз нагляду, оформляються як лист iз наведенням обґрунтування в письмовiй формi.
Керiвник iз лiцензування / керiвник iз нагляду повiдомляє про прийняте процедурне рiшення, зазначене в пунктi 67 роздiлу IV цього Положення, учасника адмiнiстративного провадження в листi з наведенням обґрунтування.
Керiвник iз лiцензування / керiвник iз нагляду приймає процедурнi рiшення пiд час адмiнiстративного провадження щодо прийняття рiшень, визначених у нормативно-правових актах Нацiонального банку, зазначених у додатку до цього Положення, до початку розгляду питання про вирiшення адмiнiстративної справи безпосередньо Правлiнням Нацiонального банку (далi - Правлiння) / Комiтетом з питань нагляду та регулювання дiяльностi банкiв, оверсайта платiжної iнфраструктури (далi - Комiтет з нагляду за банками) / Комiтетом з питань нагляду та регулювання дiяльностi ринкiв небанкiвських фiнансових послуг (далi - Комiтет з питань нагляду), а також пiсля прийняття вiдповiдного рiшення Правлiнням / Комiтетом з нагляду за банками / Комiтетом з питань нагляду.
Керiвник iз лiцензування / керiвник iз нагляду має право вчиняти процедурнi дiї пiд час адмiнiстративного провадження щодо прийняття рiшень, визначених у нормативно-правових актах Нацiонального банку, зазначених у додатку до цього Положення, до початку розгляду питання про вирiшення адмiнiстративної справи безпосередньо Правлiнням / Комiтетом з нагляду за банками / Комiтетом з питань нагляду.
78. Процедурнi рiшення, зазначенi в пунктi 67 роздiлу IV цього Положення, пiсля початку розгляду питання про вирiшення адмiнiстративної справи безпосередньо Правлiнням, Комiтетом з нагляду за банками / Комiтетом з питань нагляду приймає вiдповiдний колегiальний орган.
Правлiння / Комiтет з нагляду за банками / Комiтет з питань нагляду має право вчиняти процедурнi дiї пiсля початку розгляду питання про вирiшення адмiнiстративної справи безпосередньо Правлiнням, Комiтетом з нагляду за банками / Комiтетом з питань нагляду.
79. Заступник Голови Нацiонального банку, який здiйснює загальне керiвництво та контролює дiяльнiсть самостiйних пiдроздiлiв Нацiонального банку за вертикаллю пiдпорядкування "Пруденцiйний нагляд", приймає рiшення про вiдвiд керiвника iз лiцензування або керiвника iз нагляду.
80. Керiвник iз лiцензування / керiвник iз нагляду повiдомляє в листi учасника адмiнiстративного провадження про початок адмiнiстративного провадження.
81. Нацiональний банк повертає подану в паперовiй формi заяву засобами поштового зв'язку з повiдомленням про вручення без прийняття рiшення за заявою у випадках, зазначених у пунктах 2 - 6 частини першої статтi 45 Закону про адмiнiстративну процедуру.
82. Особа зобов'язана внести плату за розгляд заяви в межах окремих процедур, визначених нормативно-правовим актом Нацiонального банку, зазначеним у додатку до цього Положення, у розмiрi, визначеному Тарифами на послуги з реєстрацiї та лiцензування, що надаються Нацiональним банком України, затвердженими постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 12 серпня 2003 року N 333 (у редакцiї постанови Правлiння Нацiонального банку України вiд 24 жовтня 2023 року N 134), зареєстрованими в Мiнiстерствi юстицiї України 10 вересня 2003 року за N 787/8108 (зi змiнами).
83. Особа подає копiю платiжного документа про здiйснення такої плати разом iз поданням до Нацiонального банку заяви.
84. Нацiональний банк залишає заяву без руху в разi неподання особою копiї платiжного документа про здiйснення плати.
85. Повторне подання особою заяви, якщо Нацiональний банк прийняв рiшення про вiдмову з пiдстави неусунення у встановлений Нацiональним банком строк недолiкiв, що були пiдставою для залишення такої заяви без руху, не потребує здiйснення повторної оплати за послугу з розгляду заяви, якщо повторне подання здiйснюється протягом шести мiсяцiв iз дня прийняття Нацiональним банком рiшення про вiдмову в здiйсненнi процедури.
Нацiональний банк повертає сплаченi кошти за послугу з розгляду заяви, якщо особа протягом шести мiсяцiв iз дня прийняття Нацiональним банком рiшення про вiдмову не подала повторно заяву або в разi надходження вiд особи клопотання про повернення коштiв, сплачених за послугу, iз зазначенням актуальних банкiвських реквiзитiв особи для повернення коштiв (якщо послуга не була надана).
86. Нацiональний банк має право запросити учасника адмiнiстративного провадження або його уповноваженого представника в разi розгляду Комiтетом з питань нагляду / Комiтетом з нагляду за банками / Правлiнням питань, розгляд яких вiдповiдно до нормативно-правових актiв Нацiонального банку, зазначених у додатку до цього Положення, належить до їх компетенцiї, для участi в засiданнi Комiтету з питань нагляду / Комiтету з нагляду за банками / Правлiння з метою надання пояснень / заперечень.
87. Учасник адмiнiстративного провадження або його уповноважений представник має право брати участь у засiданнi Комiтету з питань нагляду / Комiтету з нагляду за банками / Правлiння особисто або дистанцiйно за допомогою засобiв аудiо-, вiдеозв'язку. Конкретний спосiб участi в засiданнi Комiтету з питань нагляду / Комiтету з нагляду за банками / Правлiння учасника адмiнiстративного провадження або його уповноваженого представника визначає Нацiональний банк у вiдповiдному запрошеннi.
88. Запрошення надсилається / вручається не пiзнiше нiж за сiм календарних днiв до дня проведення засiдання Комiтету з питань нагляду / Комiтету з нагляду за банками / Правлiння в один iз таких способiв:
1) електронною поштою;
2) на паперових носiях засобами поштового зв'язку рекомендованим листом iз повiдомленням про вручення;
3) вручається особисто пiд пiдпис.
Цей строк може бути зменшено, якщо обставини вимагають прийняття рiшення у найменший строк, про що в запрошеннi надається обґрунтоване пояснення.
89. Вiдсутнiсть (нез'явлення або неучасть дистанцiйно) учасника адмiнiстративного провадження або його уповноваженого представника пiд час засiдання Комiтету з питань нагляду / Комiтету з нагляду за банками / Правлiння за умови, що це не перешкоджає розгляду такого питання, не є пiдставою для вiдкладення розгляду Комiтетом з питань нагляду / Комiтетом з нагляду за банками / Правлiнням питання, що вiдповiдно до нормативно-правових актiв Нацiонального банку, зазначених у додатку до цього Положення, належить до компетенцiї Комiтету з питань нагляду / Комiтету з нагляду за банками / Правлiння.
90. Запрошення повинно мiстити вiдомостi, зазначенi в частинi третiй статтi 32 Закону про адмiнiстративну процедуру.
91. Рiшення Нацiонального банку за результатами розгляду адмiнiстративної справи, яке може негативно вплинути на право особи, свободу чи законний iнтерес, яке є адмiнiстративним актом, повинно мiстити:
1) дату подання заяви та стислий змiст вимоги, що в нiй мiститься / клопотання (у разi прийняття акта за заявою/клопотанням особи);
2) фактичнi обставини адмiнiстративної справи;
3) змiст документiв та вiдомостi, врахованi пiд час розгляду адмiнiстративної справи;
4) посилання на докази або iншi матерiали адмiнiстративної справи, на яких ґрунтуються висновки Нацiонального банку;
5) детальну правову оцiнку обставин, виявлених Нацiональним банком, та чiтке зазначення висновкiв, зроблених на пiдставi такої правової оцiнки виявлених обставин;
6) пiдстави прийняття рiшення з належним обґрунтуванням;
7) iнформацiю про право особи, яка стала об'єктом рiшення Нацiонального банку, оскаржити таке рiшення;
8) iнформацiю про спосiб, порядок i строк оскарження рiшення, включаючи iнформацiю про суд, до якого особа може подати позов;
9) iнформацiю, що оскарження рiшення або дiї Нацiонального банку в судовому порядку не зупиняє їх виконання, iз зазначенням правових пiдстав для цього.
92. Особливостi розгляду Нацiональним банком заяви та доданих до неї документiв (за наявностi), клопотання (крiм клопотань, визначених у пунктi 7 частини першої статтi 28 Закону про адмiнiстративну процедуру), пакета документiв у межах рiзних процедур визначаються у вiдповiдних главах та роздiлах нормативно-правових актiв Нацiонального банку, зазначених у додатку до цього Положення.
93. Вимоги роздiлу V цього Положення поширюються на адмiнiстративнi провадження, що здiйснюються вiдповiдно до нормативно-правових актiв Нацiонального банку, зазначених у додатку до цього Положення.
(Положення доповнено роздiлом V згiдно з постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 24.12.2024 р. N 161) |
Додаток до Положення про порядок здiйснення адмiнiстративного провадження, загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку України в межах окремих процедур (пiдпункт 3 пункту 2 роздiлу I) |
Перелiк
нормативно-правових актiв Нацiонального банку
України
1. Положення про порядок видачi юридичним особам лiцензiї на здiйснення операцiй з готiвкою та умови (вимоги) провадження ними дiяльностi зi здiйснення операцiй з готiвкою, затверджене постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 24 грудня 2015 року N 926 (у редакцiї постанови Правлiння Нацiонального банку України вiд 18 сiчня 2024 року N 10) (зi змiнами).
2. Положення про вимоги до структури власностi надавачiв фiнансових послуг, затверджене постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 14 квiтня 2021 року N 30 (зi змiнами).
3. Положення про реєстрацiю колекторських компанiй, затверджене постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 09 липня 2021 року N 75 (зi змiнами).
4. Положення про порядок здiйснення авторизацiї дiяльностi надавачiв фiнансових платiжних послуг та обмежених платiжних послуг, затверджене постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 07 жовтня 2022 року N 217 (зi змiнами).
5. Положення про порядок видачi лiцензiй на здiйснення валютних операцiй, затверджене постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 31 березня 2023 року N 43 (зi змiнами).
6. Положення про добровiльний вихiд з ринку страховика та передачу страховиком страхового портфеля, затверджене постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 25 грудня 2023 року N 184 (зi змiнами).
7. Положення про авторизацiю осiб, якi мають право здiйснювати актуарну дiяльнiсть у сферi страхування, та осiб, якi можуть виконувати обов'язки вiдповiдального актуарiя, затверджене постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 25 грудня 2023 року N 187 (зi змiнами).
8. Положення про авторизацiю надавачiв фiнансових послуг та умови здiйснення ними дiяльностi з надання фiнансових послуг, затверджене постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 29 грудня 2023 року N 199 (зi змiнами).
9. Положення про реорганiзацiю та лiквiдацiю кредитної спiлки за рiшенням загальних зборiв членiв кредитної спiлки, затверджене постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 02 лютого 2024 року N 16 (зi змiнами).
(Положення доповнено додатком згiдно з постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 24.12.2024 р. N 161) |
ЗАТВЕРДЖЕНО Постанова Правлiння Нацiонального банку України 29 грудня 2023 року N 200 |
Змiни
до Положення про реєстрацiю колекторських
компанiй
1. У роздiлi I:
1) главу 2 виключити;
2) главу 3 пiсля пункту 37 доповнити двома новими пунктами 371, 372 такого змiсту:
"371. Документи, передбаченi цим Положенням, разом iз супровiдним листом з описом усiх документiв у пакетi з назвами, датами видачi, органами (особами), що їх видали, подаються до Нацiонального банку з дотриманням вимог, установлених нормативно-правовим актом Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур.
372. Iдентифiкацiя фiзичних i юридичних осiб здiйснюється на пiдставi документiв, перелiк та вимоги до яких визначено нормативно-правовим актом Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур.";
3) главу 4 виключити.
2. У роздiлi II:
1) пiдпункт 8 пункту 69 глави 6 пiсля слова "реєстру" доповнити словами "юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань (далi - Єдиний державний реєстр)";
2) у пiдпунктi 6 пункту 77 глави 7 слова та цифру "роздiлi I цього Положення" замiнити словами "нормативно-правовому актi Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур".
3. У роздiлi IV:
1) пiдпункт 2 пункту 115 глави 15 доповнити словами ", нормативно-правового акта Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур";
2) пункт 121 глави 16 викласти в такiй редакцiї:
"121. Повiдомлення про подання вiдомостей про структуру власностi колекторської компанiї та схема подаються у формi та спосiб, що передбаченi нормативно-правовим актом Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур.
Вiдомостi про остаточних ключових учасникiв та вiдомостi про власникiв iстотної участi подаються у формi електронного документа, пiдписаного уповноваженим представником заявника / колекторської компанiї або вiдповiдальною особою за надання iнформацiї про структуру власностi Нацiональному банку шляхом накладення КЕП через вебпортал Нацiонального банку у виглядi файлiв звiтностi OS1, OS2, OS3.
Вимоги до формування файлiв звiтностi OS1, OS2, OS3 розмiщено на сторiнцi офiцiйного Iнтернет-представництва Нацiонального банку в роздiлi "Статистика / Органiзацiя статистичної звiтностi / Реєстр показникiв звiтностi учасникiв ринку небанкiвських фiнансових послуг".".
4. У главi 19 роздiлу V:
1) у пiдпунктi 1 пункту 146 слова та цифри "(визначенi в главi 4 роздiлу I цього Положення) або їх копiй, засвiдченi у встановленому порядку" замiнити словами "вiдповiдно до вимог нормативно-правового акта Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур";
2) у пiдпунктi 4 пункту 153 слова та цифри ", визначенi в главi 4 роздiлу I цього Положення," замiнити словами "вiдповiдно до вимог нормативно-правового акта Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур".
5. У роздiлi VI:
1) в абзацi другому пункту 165 глави 22 слова та цифри "глави 2 роздiлу I цього Положення" замiнити словами "нормативно-правового акта Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур";
2) у пунктi 183 глави 24 слова та цифри "в пунктi 31 глави 2 роздiлу I цього Положення" замiнити словами "нормативно-правовим актом Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур".
6. Пiдпункт 2 пункту 199 глави 26 роздiлу VII доповнити словами "та/або нормативно-правового акта Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур".
ЗАТВЕРДЖЕНО Постанова Правлiння Нацiонального банку України 29 грудня 2023 року N 200 |
Змiни
до Положення про реєстрацiю страхових та
перестрахових брокерiв та умови провадження
посередницької дiяльностi у сферi страхування
1. У роздiлi I:
1) глави 2, 3 виключити;
2) главу 4 пiсля пункту 40 доповнити двома новими пунктами 401, 402 такого змiсту:
"401. Документи, передбаченi цим Положенням, подаються до Нацiонального банку з дотриманням вимог, установлених нормативно-правовим актом Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур.
402. Iдентифiкацiя фiзичних, юридичних осiб i представництв здiйснюється на пiдставi документiв, перелiк та вимоги до яких визначено нормативно-правовим актом Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур.".
2. У пiдпунктi 1 пункту 89 глави 7 роздiлу II лiтери "ЄДРПОУ" замiнити словами та лiтерами "Єдиним державним реєстром пiдприємств та органiзацiй України (далi - ЄДРПОУ)".
3. У роздiлi III:
1) у главi 8:
пiдпункт 4 пункту 94 викласти в такiй редакцiї:
"4) документи для iдентифiкацiї заявника - юридичної особи / представництва та їх керiвникiв або заявника - фiзичної особи - пiдприємця вiдповiдно до вимог нормативно-правового акта Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур;";
пiдпункт 2 пункту 100 пiсля слiв "цього Положення" доповнити словами "та/або нормативно-правового акта Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур,";
2) пiдпункт 2 пункту 115 глави 10 викласти в такiй редакцiї:
"2) документи для iдентифiкацiї фiзичної особи вiдповiдно до вимог нормативно-правового акта Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур;".
ЗАТВЕРДЖЕНО Постанова Правлiння Нацiонального банку України 29 грудня 2023 року N 200 |
Змiни
до Положення про порядок здiйснення авторизацiї
дiяльностi надавачiв фiнансових платiжних послуг
та обмежених платiжних послуг
1. Роздiл I пiсля пункту 5 доповнити трьома новими пунктами 51 - 53 такого змiсту:
"51. Заявник подає до Нацiонального банку документи в межах здiйснення процедур вiдповiдно до цього Положення згiдно з визначеними цим Положенням перелiками та вимогами.
52. Документи, передбаченi цим Положенням, подаються до Нацiонального банку з дотриманням вимог, установлених нормативно-правовим актом Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур.
53. Iдентифiкацiя фiзичних i юридичних осiб здiйснюється на пiдставi документiв, перелiк та вимоги до яких визначено нормативно-правовим актом Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур.".
2. Роздiл II виключити.
3. Пiдпункт 2 пункту 29 роздiлу III доповнити словами ", та/або нормативно-правового акта Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур".
4. Роздiл IV виключити.
5. У пунктi 206 роздiлу XIX:
1) пiдпункт 3 доповнити словами "юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань (далi - Єдиний державний реєстр)";
2) у пiдпунктi 11 слова та цифри ", визначенi в роздiлi IV цього Положення" замiнити словами "вiдповiдно до нормативно-правового акта Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур".
6. У пiдпунктi 6 пункту 226 роздiлу XXI слова та цифри ", визначенi в роздiлi IV цього Положення" замiнити словами "вiдповiдно до вимог нормативно-правового акта Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур".
ЗАТВЕРДЖЕНО Постанова Правлiння Нацiонального банку України 29 грудня 2023 року N 200 |
Змiни
до Положення про порядок видачi лiцензiй на
здiйснення валютних операцiй
1. Пункти 26 - 29 роздiлу I виключити.
2. У роздiлi III:
1) у пунктi 45 слова та цифри "до оформлення, викладених у пунктах 9 - 22, 24 глави 2 роздiлу I Положення про лiцензування та реєстрацiю" замiнити словами "нормативно-правового акта Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур";
2) роздiл пiсля пункту 45 доповнити новим пунктом 451 такого змiсту:
"451. Iдентифiкацiя фiзичних i юридичних осiб здiйснюється на пiдставi документiв, перелiк та вимоги до яких визначено нормативно-правовим актом Нацiонального банку про загальнi вимоги до документiв i порядок їх подання до Нацiонального банку в межах окремих процедур.".