ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
м. Київ
20.11.2003р. | N 777 |
---|
Про затвердження Положення про колегiю Державної
митної служби України
Вiдповiдно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого Указом Президента України вiд 24.08.00 N 1022/2000, постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 02.10.03 N 1569 "Про затвердження Загального положення про колегiю центрального органу виконавчої влади i мiсцевої державної адмiнiстрацiї" i з метою чiткої регламентацiї дiяльностi колегiї Державної митної служби України, пiдвищення ефективностi виконання її рiшень наказую:
1. Затвердити Положення про колегiю Державної митної служби України, що додається.
2. Уважати таким, що втратив чиннiсть, наказ Держмитслужби України вiд 01.07.99 N 400 "Про введення в дiю рiшення колегiї Державної митної служби України вiд 30.06.99" (зi змiнами й доповненнями).
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Служби | М.Каленський |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Держмитслужби України 20.11.03 N 777 |
Положення
про колегiю Державної митної служби України
Загальнi положення
1. Це Положення визначає завдання, правовi й органiзацiйнi засади дiяльностi колегiї Державної митної служби України.
2. Колегiя Державної митної служби України (далi - колегiя) є дорадчим органом i утворюється для скоординованого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Держмитслужби України, та для колективного й вiльного обговорення найважливiших напрямiв дiяльностi.
3. У своїй роботi колегiя керується Конституцiєю України й законами України, актами Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, а також наказами Держмитслужби України й цим Положенням.
4. Рiшення про утворення колегiї Держмитслужби України приймається Головою Держмитслужби України.
Функцiї колегiї
5. Колегiя Держмитслужби України:
1) обговорює й приймає рiшення щодо перспектив i найважливiших напрямiв дiяльностi митних органiв;
2) розглядає пропозицiї щодо:
удосконалення законодавства;
забезпечення спiвпрацi з центральними органами виконавчої влади, Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевими держадмiнiстрацiями, органами мiсцевого самоврядування пiд час виконання покладених на митнi органи завдань;
розширення мiжнародного спiвробiтництва у сферi митної справи;
формування й реалiзацiї державної полiтики у сферi митної справи;
3) обговорює прогнози й програми соцiально-економiчного розвитку у сферi митної справи, iншi державнi програми та визначає шляхи їх реалiзацiї;
4) розглядає питання про стан дотримання фiнансової, бюджетної дисциплiни, збереження та використання державного майна, здiйснення внутрiшнього фiнансового контролю й усунення виявлених недолiкiв;
5) розробляє пропозицiї щодо вдосконалення дiяльностi митних органiв;
6) аналiзує стан роботи Держмитслужби України з питань забезпечення прав i свобод людини й громадянина;
7) заслуховує звiти керiвникiв митних органiв (структуру звiту наведено в додатку);
8) аналiзує стан дотримання законодавства з питань державної служби, органiзацiйно-кадрової роботи й виконавської дисциплiни;
9) розглядає iншi питання, пов'язанi з реалiзацiєю покладених на Держмитслужбу України завдань.
Склад колегiї
6. До складу колегiї Держмитслужби України входять:
Голова Держмитслужби України (голова колегiї), заступники Голови Держмитслужби України (за посадою), iншi керiвнi працiвники Держмитслужби України;
у разi потреби - керiвники iнших органiв центральної виконавчої влади, керiвники митних органiв, народнi депутати України, представники iнших органiв державної влади (за згодою).
7. Кiлькiсний склад колегiї Держмитслужби України визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Члени колегiї Держмитслужби України затверджуються й увiльняються вiд обов'язкiв Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Голови Держмитслужби України.
Органiзацiя роботи колегiї
8. Органiзацiйною формою роботи колегiї є засiдання. Засiдання колегiї проводяться, як правило, один раз на мiсяць, позаплановi - у мiру потреби.
У разi потреби можуть проводитися розширенi й виїзнi засiдання колегiї, а також спiльнi з колегiями iнших органiв виконавчої влади засiдання.
9. Робота колегiї проводиться вiдповiдно до затвердженого її головою плану засiдань на рiк, у якому зазначаються питання, що потрiбно розглянути, строки подання матерiалiв до засiдання колегiї, особи, вiдповiдальнi за пiдготовку й подання цих матерiалiв, орiєнтовнi дати проведення засiдань колегiї.
10. Затверджений план засiдань колегiї розсилається членам колегiї, керiвникам центрального апарату Держмитслужби України, керiвникам регiональних митниць, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй не пiзнiше нiж за два тижнi до початку року.
11. Додатковi питання до порядку денного засiдання колегiї можуть бути включенi за рiшенням її голови не пiзнiше нiж за десять днiв до чергового засiдання.
12. Дата, час, мiсце проведення й порядок денний засiдання колегiї визначаються головою колегiї.
13. Пiдготовка проекту порядку денного засiдання колегiї здiйснюється секретарем колегiї, який не пiзнiше нiж за десять днiв до засiдання подає його головi колегiї для погодження.
14. На розгляд колегiї подаються:
1) порядок денний засiдання колегiї з визначенням доповiдача з кожного питання;
2) довiдка з питань порядку денного засiдання колегiї з викладенням обґрунтованих висновкiв i пропозицiй щодо вирiшення вiдповiдних питань;
3) проект рiшення колегiї;
4) список членiв колегiї;
5) список запрошених осiб, якi виявили бажання взяти участь у обговореннi питань порядку денного засiдання колегiї, iз зазначенням повнiстю їх iмен i по батьковi, мiсць роботи й займаних ними посад;
6) довiдковi матерiали (розрахунки, статистичнi матерiали, звiти, дiаграми, таблицi тощо), якi безпосередньо стосуються питань порядку денного.
15. Членам колегiї матерiали до засiдання колегiї подаються не пiзнiше нiж за три днi до засiдання, а в разi проведення позапланового засiдання - не пiзнiше нiж за один день до засiдання.
16. Особи, вiдповiдальнi за пiдготовку й подання матерiалiв до засiдання колегiї, подають їх секретарю колегiї не пiзнiше нiж за сiм днiв до чергового засiдання. Секретар колегiї контролює своєчаснiсть подання цих матерiалiв, перевiряє правильнiсть їх оформлення.
17. Особи, вiдповiдальнi за пiдготовку матерiалiв до засiдання колегiї, координують роботу структурних пiдроздiлiв Держмитслужби України, залучених до розроблення цих матерiалiв.
Порядок проведення засiдання колегiї
18. Засiдання колегiї веде її голова, а в разi його вiдсутностi - особа, на яку покладено виконання обов'язкiв Голови Держмитслужби України.
19. Засiдання колегiї проводиться, якщо присутнi не менше нiж двi третини складу колегiї.
20. Члени колегiї беруть участь у засiданнях колегiї особисто.
Якщо член колегiї не може бути присутнiм на засiданнi, вiн має право попередньо подати головi колегiї вiдповiднi пропозицiї в письмовiй формi.
21. Порядок денний засiдання й рiшення колегiї затверджуються членами колегiї шляхом голосування.
22. Члени колегiї, якi беруть участь у її засiданнi, реєструються.
Особи, запрошенi на засiдання колегiї для розгляду окремих питань, можуть бути присутнiми пiд час розгляду iнших питань лише з дозволу голови колегiї.
23. Члени колегiї й особи, запрошенi для участi в розглядi окремих питань, беруть участь в їх обговореннi, вносять вiдповiднi пропозицiї, дають необхiднi пояснення.
24. Головуючий на засiданнi колегiї може прийняти рiшення про закритий розгляд питань порядку денного.
У разi проведення закритого засiдання колегiї (закритого обговорення окремих питань) пiдготовка вiдповiдних матерiалiв, оформлення рiшень колегiї, що приймаються, здiйснюються згiдно з законодавством.
25. Рiшення колегiї приймаються з кожного питання порядку денного шляхом вiдкритого голосування бiльшiстю голосiв присутнiх на засiданнi членiв колегiї.
За рiшенням головуючого на засiданнi колегiї може застосовуватися процедура таємного голосування.
Думка вiдсутнього члена колегiї з питань порядку денного засiдання, подана в письмовiй формi, розглядається на засiданнi колегiї й ураховується пiд час голосування.
26. У разi проведення спiльного засiдання колегiй двох i бiльше органiв виконавчої влади приймається спiльне рiшення.
Рiшення спiльного засiдання колегiй оформлюється протоколом, який пiдписують голови вiдповiдних колегiй органiв виконавчої влади й секретарi колегiй.
27. Пiсля засiдання колегiї особи, вiдповiдальнi за пiдготовку та подання матерiалiв до засiдання колегiї, допрацьовують протягом десяти днiв (якщо головою колегiї не встановлено iнший строк) проект рiшення колегiї з урахуванням зауважень i пропозицiй, висловлених пiд час обговорення питань порядку денного, погоджують його з керiвниками заiнтересованих структурних пiдроздiлiв Держмитслужби України.
28. Рiшення колегiї оформлюються протоколом засiдання колегiї, який пiдписують голова колегiї й секретар колегiї.
Рiшення колегiї з органiзацiйних, процедурних i контрольних питань вносяться до протоколу засiдання й проводяться в життя згiдно з протоколом вiдповiдного засiдання без введення в дiю наказом Держмитслужби України.
29. Рiшення колегiї вводяться в дiю, як правило, наказом Голови Держмитслужби України.
У разi виникнення розбiжностей мiж головою й iншими членами колегiї пiд час прийняття рiшення Голова Держмитслужби України проводить у життя своє рiшення, доповiдаючи, у разi потреби, про розбiжностi, що виникли, керiвництву Кабiнету Мiнiстрiв України. Члени колегiї також можуть повiдомити свою думку керiвництву Кабiнету Мiнiстрiв України. Iнформування здiйснюється вiдповiдно до розподiлу функцiональних повноважень мiж Прем'єр-мiнiстром України, Першим вiце-прем'єр-мiнiстром i вiце-прем'єр-мiнiстрами України.
30. Рiшення колегiї доводяться до вiдома членiв колегiї, керiвникiв структурних пiдроздiлiв центрального апарату Держмитслужби України, регiональних митниць, митниць, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй у частинi, що їх стосується.
31. Головуючий на засiданнi колегiї приймає рiшення щодо присутностi в залi пiд час засiдання колегiї представникiв засобiв масової iнформацiї й проведення кiно-, вiдео-, фотозйомки й звукозапису.
32. Стенографування (технiчний запис) засiдань колегiї Держмитслужби України здiйснює секретар колегiї.
33. Матерiали засiдань колегiї зберiгаються в установленому порядку в секретаря колегiї.
34. Матерiально-технiчне забезпечення засiдань колегiї здiйснюється Держмитслужбою України.
Контроль за виконанням рiшень колегiї
35. Поточний контроль за виконанням рiшень колегiї здiйснює секретар колегiї.
36. Колегiя розглядає на своїх засiданнях стан виконання прийнятих нею рiшень.
Начальник Управлiння органiзацiйно контрольної роботи | З.О.Буричко |
Додаток до Положення про колегiю Державної митної служби України |
Структура
звiту керiвникiв митних органiв перед колегiєю
Державної митної служби України
1. Вступна частина
Основнi данi щодо структури митного органу (чисельнiсть особового складу, кiлькiсть митних постiв, пунктiв пропуску, зона дiяльностi тощо).
2. Пiдсумки роботи митного органу за звiтний перiод
2.1. Стан виконання планових показникiв надходжень до Держбюджету України.
2.2. Забезпечення зростання обсягiв податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв) при митному оформленнi товарiв та iнших предметiв.
2.3. Контроль за правильнiстю визначення митної вартостi, номенклатури, країни походження товарiв.
2.4. Органiзацiя митного контролю в пунктах пропуску через державний кордон (кiлькiсть пропущених транспортних засобiв, кiлькiсть оформлених товарiв, що перемiщуються громадянами, органiзацiя взаємодiї з сумiжними контрольними службами, облаштування пунктiв пропуску, наявнiсть фактiв недоставлення вантажiв у митницi призначення тощо).
2.5. Завантаженiсть окремих структурних пiдроздiлiв митного органу, що здiйснюють митне оформлення, i заходи, що вживаються для перерозподiлу функцiональних обов'язкiв мiж ними з метою забезпечення скорочення й спрощення процедур митного оформлення.
2.6. Стан дотримання митних режимiв (дiяльнiсть митних лiцензiйних складiв, цiльове використання майна, увезеного в спецiальнi економiчнi зони, контроль за тимчасовим ввезенням/вивезенням товарiв тощо).
2.7. Органiзацiя боротьби з контрабандою й порушеннями митних правил (кiлькiсть заведених справ про порушення митних правил, порушених кримiнальних справ, причини зменшення їх кiлькостi; проведення спiльних операцiй з iншими правоохоронними органами, заходи щодо вдосконалення цiєї роботи й покращення взаємодiї з правоохоронними органами тощо).
2.8. Стан роботи з дотримання антикорупцiйного законодавства й профiлактики правопорушень з боку посадових осiб митного органу (наявнiсть фактiв правопорушень, кiлькiсть посадових осiб, притягнутих до дисциплiнарної вiдповiдальностi, кiлькiсть справ, переданих до правоохоронних органiв, кiлькiсть проведених службових розслiдувань тощо).
2.9. Органiзацiя роботи з особовим складом (укомплектованiсть особовим складом, його освiтнiй i професiйний рiвень, органiзацiя навчання, пiдготовки й перепiдготовки кадрiв, наявнiсть фактiв поновлення на роботi за рiшеннями судiв ранiше звiльнених працiвникiв тощо).
2.10. Органiзацiя договiрної й претензiйно-позовної роботи (кiлькiсть оскаржених у судах вищих iнстанцiй судових рiшень тощо).
2.11. Результати фiнансово-господарської дiяльностi (дотримання кошторису витрат на утримання митного органу; наявнiсть простроченої дебiторської/кредиторської заборгованостi й заходи, що вживалися для її погашення, суми штрафних санкцiй, нарахованих у ходi перевiрок контрольними органами, i стан їх погашення; стан реалiзацiї майна, що в установленому порядку перейшло у власнiсть держави, тощо).
2.12. Стан роботи зi зверненнями громадян (органiзацiя особистого прийому громадян керiвництвом митного органу, кiлькiсть звернень громадян, заходи, що вживаються до їх зменшення, тощо).
3. Проблемнi питання в дiяльностi митного органу й шляхи їх вирiшення
3.1. Необхiднiсть унесення змiн i доповнень до нормативно-правових актiв з питань митної справи.
3.2. Шляхи збiльшення обсягiв нарахування податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв) при митному оформленнi товарiв та iнших предметiв.
3.3. Шляхи вдосконалення й спрощення процедур митного оформлення.
3.4. Шляхи покращення взаємодiї з мiсцевими органами виконавчої влади й правоохоронними органами у вирiшеннi питань функцiонування митного органу й належного виконання ним своїх основних завдань.
3.5. Необхiднiсть розбудови об'єктiв митної iнфраструктури.
3.6. Шляхи забезпечення вiдкритостi й прозоростi дiяльностi митних органiв, налагодження постiйних зв'язкiв з юридичними та фiзичними особами.
4. Заключна частина
Першочерговi завдання, якi необхiдно вирiшити для забезпечення ефективної дiяльностi митного органу, передбачених законодавством, шляхи їх вирiшення.
Примiтки
При звiтуваннi керiвника регiональної митницi, в його звiтi мають мiститися такi питання:
- органiзацiйнi заходи щодо забезпечення дотримання законодавства з питань митної справи пiдпорядкованими митними органами;
- завантаженiсть пiдпорядкованих митних органiв i пропозицiї щодо вдосконалення їх структури;
- пропозицiї щодо ротацiї керiвного складу пiдпорядкованих митних органiв.
Регламент звiтування визначається в кожному конкретному випадку Головою Держмитслужби України, головою колегiї й зазначається у вiдповiдному Порядку проведення засiдання колегiї Держмитслужби України.
Начальник Управлiння органiзацiйно-контрольної роботи | З.О.Буричко |