УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Програму заходiв щодо завершення вступу України до Свiтової органiзацiї торгiвлi
З метою забезпечення вступу України до Свiтової органiзацiї торгiвлi, координацiї дiй органiв виконавчої влади у цiй сферi постановляю:
1. Затвердити Програму заходiв щодо завершення вступу України до Свiтової органiзацiї торгiвлi (додається).
2. Контроль за виконанням зазначеної Програми покласти на Кабiнет Мiнiстрiв України.
Президент України | Л.КУЧМА |
м. Київ
5 лютого 2002 року
N 104/2002
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України вiд 5 лютого 2002 року N 104/2002 |
ПРОГРАМА
заходiв щодо завершення вступу України до
Свiтової органiзацiї торгiвлi
На сьогоднi Свiтова органiзацiя торгiвлi (СОТ) визначає правила багатосторонньої системи торгiвлi у свiтi. Її нормами та правилами регулюється понад 92 вiдсотки обсягiв свiтової торгiвлi. Членами СОТ є 144 держави, до її складу також входять як спостерiгачi держави, що бажають приєднатися до СОТ, та мiжнароднi фiнансово-економiчнi органiзацiї та угруповання.
Система багатостороннiх угод СОТ є надiйною гарантiєю захисту iнтересiв пiдприємств-експортерiв на ринках держав - членiв Органiзацiї. В iснуваннi такої системи правил заiнтересованi як уряди розвинутих держав, так i уряди держав, що розвиваються, якi проводять полiтику ринкової орiєнтацiї, вiдкривають власнi ринки.
Україна розпочала процес приєднання до системи ГАТТ/СОТ у 1994 роцi.
За станом на кiнець 2001 року вiдбулося вiсiм засiдань Робочої групи з розгляду заявки України про вступ до Свiтової органiзацiї торгiвлi (далi - Робоча група), останнє з яких - 13-14 червня 2001 року.
Україна перебуває в станi двостороннiх переговорiв з доступу до ринку товарiв та послуг, що є однiєю з основних складових процесу набуття членства у СОТ, з 24 державами - членами Робочої групи з розгляду заявки України про вступ до СОТ.
Пiдписано двостороннi протоколи з Мексиканськими Сполученими Штатами, Схiдною Республiкою Уругвай та Новою Зеландiєю. Досягнуто принципових домовленостей з доступу до ринку товарiв та послуг ще з низкою держав - членiв Робочої групи.
Ключовими етапами завершення Україною процедури вступу до СОТ є:
укладення протоколiв з доступу до ринку товарiв та послуг з державами - членами Робочої групи;
взяття Україною зобов'язань щодо трансформацiї державної пiдтримки сiльського господарства вiдповiдно до норм СОТ;
гармонiзацiя нацiонального законодавства з нормами та вимогами СОТ.
Ця Програма визначає шляхи ефективного розв'язання завдання щодо найскорiшого набуття Україною членства у СОТ. Реалiзацiя заходiв, передбачених її роздiлами, дозволить:
завершити двостороннi переговори в рамках Робочої групи з питань доступу до ринку товарiв та послуг України i пiдписати двостороннi протоколи;
забезпечити гармонiзацiю нацiонального законодавства з нормами та вимогами угод СОТ, визначення обсягу зобов'язань, якi ввiйдуть до проекту Протоколу про вступ України до СОТ;
пiдготувати та надати державам - членам Робочої групи проект Протоколу про вступ України до СОТ.
1. Економiчнi чинники вступу України до СОТ
Як свiдчить економiчний розвиток держав, у тому числi держав Центральної та Схiдної Європи, якi останнiм часом вступили до СОТ, з набуттям членства у СОТ Україна матиме такi економiчнi переваги:
полiпшення умов доступу українських виробникiв та експортерiв на основнi мiжнароднi ринки;
збiльшення iноземних iнвестицiй в економiку держави;
лiбералiзацiя режиму торгiвлi мiж Україною та ЄС, започаткування переговорного процесу з укладення Угоди про вiльну торгiвлю мiж Україною та ЄС;
зменшення тарифних i нетарифних обмежень на експорт до ЄС українських товарiв - металургiйної, текстильної та швейної продукцiї;
отримання можливостi захисту нацiонального товаровиробника в антидемпiнгових, спецiальних розслiдуваннях у рамках процедури розгляду торговельних спорiв СОТ;
запобiгання торговельно-економiчнiй iзоляцiї України вiд держав Центральної та Захiдної Європи, а також вiд держав Схiдної Європи та Балтiї;
створення ефективної системи захисту нацiонального товаровиробника вiд недобросовiсного iмпорту.
2. Мета i завдання Програми
Метою цiєї Програми є створення та реалiзацiя умов для завершення вiдповiдних переговорiв та вступу України до СОТ.
Для досягнення зазначеної мети Програма передбачає вирiшення таких завдань:
забезпечення координацiї заходiв мiнiстерств та iнших центральних органiв виконавчої влади, пов'язаних iз завершенням процесу набуття Україною членства у СОТ, що полягає, передусiм, у досягненнi спiльної узгодженої позицiї щодо тарифної полiтики, лiбералiзацiї доступу iноземних пiдприємств до ринку послуг України, поступової трансформацiї державної пiдтримки сiльського господарства вiдповiдно до норм СОТ;
проведення комплексного аналiзу законодавства та законопроектiв на вiдповiднiсть нормам i вимогам угод СОТ та гармонiзацiя законодавства з вимогами системи угод СОТ;
пiдготовка прогнозу наслiдкiв вступу України до СОТ, розроблення i реалiзацiя заходiв щодо пiдвищення конкурентоспроможностi галузей економiки, якi можуть зазнати негативного впливу у зв'язку зi вступом України до СОТ.
3. Законодавче забезпечення вступу України до СОТ
Однiєю з основних складових процесу вступу України до СОТ є гармонiзацiя нацiонального законодавства з нормами та вимогами угод СОТ.
Законодавче забезпечення цього процесу передбачає невiдкладне прийняття законiв України, спрямованих на приведення нацiонального торговельного законодавства у вiдповiднiсть iз нормами та вимогами угод СОТ i виконання обов'язкiв, узятих на себе Українською Стороною перед державами - членами Робочої групи, зокрема:
Податкового кодексу України;
закону про внесення змiн до Закону України "Про телебачення i радiомовлення" щодо збiльшення розмiру iноземних iнвестицiй, який допускається у статутному фондi телерадiоорганiзацiй України;
закону про внесення змiн до Закону України "Про державне регулювання iмпорту сiльськогосподарської продукцiї" щодо усунення кiлькiсних обмежень на iмпорт продукцiї тваринництва;
закону про внесення змiн до Закону України "Про якiсть та безпеку харчових продуктiв i продовольчої сировини" щодо приведення нацiонального законодавства у вiдповiднiсть iз мiжнародними вимогами та стандартами, директивами ЄС у сферi регулювання якостi та безпеки харчових продуктiв i продовольчої сировини.
Проекти цих законiв пiдготовлено з урахуванням основних вимог угод Уругвайського раунду багатостороннiх переговорiв - Генеральної угоди з тарифiв i торгiвлi 1994 року, Угоди про торговельнi аспекти прав iнтелектуальної власностi, Угоди про пов'язанi з торгiвлею iнвестицiйнi заходи, Угоди про застосування статтi VII Генеральної угоди з тарифiв i торгiвлi 1994 року, Угоди про застосування санiтарних та фiтосанiтарних заходiв, Угоди про сiльське господарство, Генеральної угоди про торгiвлю послугами. Кабiнет Мiнiстрiв України, мiнiстерства, iншi центральнi органи виконавчої влади мають уживати заходiв до прискорення прийняття цих законiв.
Кабiнету Мiнiстрiв України необхiдно також забезпечити усунення невiдповiдностi iнших актiв законодавства нормам та вимогам угод СОТ, для чого:
а) вирiшити питання щодо скасування вимоги про необхiднiсть шестимiсячної перерви пiсля закiнчення чотирирiчного перiоду постiйного перебування iноземцiв в Українi для поновлення їх професiйної дiяльностi;
Строк - I квартал 2002 року |
б) розробити та внести в установленому порядку на розгляд Верховної Ради України такi законопроекти:
- про внесення змiн до законiв України щодо запровадження стосовно товарiв, якi iмпортуються в Україну, порядку пiдтвердження вiдповiдностi згiдно з вимогами Угоди про технiчнi бар'єри в торгiвлi;
- про внесення змiн до законiв України "Про забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення", "Про якiсть та безпеку харчових продуктiв i продовольчої сировини", "Про захист населення вiд iнфекцiйних хвороб", "Про пестициди i агрохiмiкати", "Про бджiльництво", "Про карантин рослин", "Про рослинний свiт", "Про насiння" щодо їх приведення у вiдповiднiсть iз мiжнародними стандартами в санiтарнiй та фiтосанiтарнiй сферi;
Строк - I квартал 2002 року |
- про внесення змiн до Закону України "Про iнформацiйнi агентства" стосовно скасування обмежень для iноземних громадян та юридичних осiб iноземних держав щодо заснування iнформацiйних агентств, обмежень обсягу iноземних iнвестицiй у статутному фондi таких агентств;
- про внесення змiн до Закону України "Про банки i банкiвську дiяльнiсть" щодо надання iноземним банкам права вiдкриття фiлiй на територiї України;
- про внесення змiн до Закону України "Про стимулювання розвитку сiльського господарства на перiод 2001-2004 рокiв" стосовно скасування вимоги щодо обов'язкового використання пiдприємствами - виробниками тютюнової продукцiї вирощеної i ферментованої в Українi тютюнової сировини;
Строк - II квартал 2002 року |
- про внесення змiн до Закону України "Про електроенергетику" щодо скасування прiоритету вiтчизняних виробникiв при проведеннi тендерiв для оснащення об'єктiв електроенергетики;
- про внесення змiн до Закону України "Про адвокатуру" щодо скасування вимоги про належнiсть до громадянства України для зайняття адвокатською дiяльнiстю;
- про внесення змiн до Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" щодо визначення процедури лiцензування iмпорту, передбачивши застосування механiзмiв автоматичного i неавтоматичного лiцензування, граничнi строки розгляду заявок про видачу лiцензiй, механiзм iнформування iноземних держав щодо процедури лiцензування;
Строк - III квартал 2002 року |
забезпечувати супроводження зазначених у цьому пунктi законопроектiв пiд час опрацювання у парламентi;
Постiйно, до прийняття вiдповiдних законiв |
в) забезпечити супроводження пiд час опрацювання у парламентi проекту закону про внесення змiн до Закону України "Про аудиторську дiяльнiсть" щодо скасування вимоги про належнiсть до громадянства України для зайняття аудиторською дiяльнiстю.
Постiйно, до прийняття вiдповiдного закону |
Мiнiстерствами, iншими центральними органами виконавчої влади має бути здiйснено комплексний аналiз законодавства у сферах, що регулюються угодами СОТ, пiдготовку таблиць вiдповiдностi законодавства України нормам та вимогам угод СОТ:
у сферi захисту прав iнтелектуальної власностi - Мiнiстерством освiти i науки України, Мiнiстерством юстицiї України;
Строк - I квартал 2002 року |
у митнiй сферi - Державною митною службою України, Мiнiстерством економiки та з питань європейської iнтеграцiї України, Державним комiтетом стандартизацiї, метрологiї та сертифiкацiї України;
у сферi нетарифного регулювання - Мiнiстерством економiки та з питань європейської iнтеграцiї України, Мiнiстерством аграрної полiтики України, Мiнiстерством охорони здоров'я України, Мiнiстерством промислової полiтики України, Мiнiстерством фiнансiв України, Державною митною службою України, Мiнiстерством юстицiї України, Державним комiтетом України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва, Мiнiстерством закордонних справ України за участю Нацiонального банку України;
в iнвестицiйнiй сферi - Мiнiстерством промислової полiтики України, Мiнiстерством юстицiї України, Мiнiстерством економiки та з питань європейської iнтеграцiї України, Антимонопольним комiтетом України, Мiнiстерством палива та енергетики України, Мiнiстерством транспорту України, Мiнiстерством аграрної полiтики України;
у сферi сiльського господарства - Мiнiстерством аграрної полiтики України, Мiнiстерством охорони здоров'я України, Мiнiстерством економiки та з питань європейської iнтеграцiї України, Державним комiтетом стандартизацiї, метрологiї та сертифiкацiї України;
Строк - II квартал 2002 року |
у податковiй сферi - Мiнiстерством фiнансiв України, Державною податковою адмiнiстрацiєю України;
у сферi санiтарних та фiтосанiтарних заходiв - Мiнiстерством аграрної полiтики України, Мiнiстерством охорони здоров'я України, Державним комiтетом стандартизацiї, метрологiї та сертифiкацiї України;
у сферi торгiвлi послугами - Мiнiстерством фiнансiв України, Державним комiтетом iнформацiйної полiтики, телебачення i радiомовлення України, Мiнiстерством транспорту України, Державним комiтетом зв'язку та iнформатизацiї України, Мiнiстерством охорони здоров'я України за участю Нацiонального банку України;
у сферi технiчних бар'єрiв торгiвлi - Державним комiтетом стандартизацiї, метрологiї та сертифiкацiї України, Мiнiстерством аграрної полiтики України, Мiнiстерством охорони здоров'я України, Мiнiстерством промислової полiтики України, Мiнiстерством транспорту України.
Строк - III квартал 2002 року |
На базi пiдготовлених порiвняльних таблиць вiдповiдностi законодавства України нормам та вимогам угод СОТ Кабiнетом Мiнiстрiв України має бути забезпечено пiдготовку проектiв та прийняття в установленому порядку вiдповiдних нормативно-правових актiв, внесення в установленому порядку на розгляд Верховної Ради України законопроектiв щодо остаточного усунення невiдповiдностi законiв України нормам та вимогам СОТ:
- у сферi захисту прав iнтелектуальної власностi;
Строк - II квартал 2002 року |
- у митнiй сферi,
- у сферi нетарифного регулювання,
- в iнвестицiйнiй сферi,
- у сферi сiльського господарства;
Строк - III квартал 2002 року |
- у податковiй сферi,
- у сферi санiтарних та фiтосанiтарних заходiв,
- у сферi торгiвлi послугами,
- у сферi технiчних бар'єрiв торгiвлi.
Строк - IV квартал 2002 року |
Iншим напрямом дiяльностi щодо гармонiзацiї законодавства з нормами та вимогами СОТ є здiйснення низки заходiв, спрямованих на вдосконалення механiзму реалiзацiї вiдповiдних нормативно-правових актiв. У цьому напрямi Кабiнетом Мiнiстрiв України має бути забезпечено здiйснення заходiв:
у сферi технiчного регулювання торгiвлi:
щодо включення до проекту Плану державної стандартизацiї на 2002 рiк завдань iз розроблення проектiв не менш як 500 стандартiв, гармонiзованих з мiжнародними та європейськими стандартами;
Строк - I квартал 2002 року |
щодо затвердження технiчних регламентiв з пiдтвердження вiдповiдностi на основi директив Нового пiдходу ЄС:
- Про електромагнiтну сумiснiсть;
- Про безпеку низьконапружного обладнання;
- Про безпеку iграшок;
- Про модулi оцiнки вiдповiдностi, що використовуються в технiчних директивах з гармонiзацiї, та правила нанесення i використання маркування вiдповiдностi;
- Про безпеку простих посудин високого тиску;
- Про безпеку лiфтiв;
- Про неавтоматичнi зважувальнi прилади;
- Про безпеку газових приладiв;
- Про безпеку водогрiйних котлiв;
- Про безпеку холодильних пристроїв;
- Про безпеку обладнання, що працює пiд тиском;
Строк - I пiврiччя 2002 року |
щодо розроблення п'яти технiчних регламентiв з пiдтвердження вiдповiдностi;
Строк - I пiврiччя 2002 року |
щодо затвердження п'яти технiчних регламентiв з пiдтвердження вiдповiдностi та розроблення шести технiчних регламентiв з пiдтвердження вiдповiдностi;
Строк - II пiврiччя 2002 року |
у сферi захисту прав iнтелектуальної власностi:
щодо встановлення мiнiмальних ставок авторської винагороди постановникам за публiчне виконання створених для сценiчного показу творiв, режисерам-постановникам за публiчну демонстрацiю аудiовiзуального твору, а також винагороди виробникам i виконавцям фонограм i вiдеограм за використання об'єктiв сумiжних прав;
Строк - лютий 2002 року |
у сферi санiтарiї та фiтосанiтарiї:
щодо внесення змiн до перелiку харчових добавок, дозволених для використання у харчових продуктах, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 4 сiчня 1999 року N 12, з метою приведення його у вiдповiднiсть iз мiжнародними вимогами та стандартами, директивами ЄС у сферi регулювання якостi та безпеки харчових продуктiв i продовольчої сировини.
Строк - травень 2002 року |
У рамках Робочої групи має бути протягом IV кварталу 2002 року узгоджено обсяг зобов'язань, виконання яких передбачатиметься проектом Протоколу про вступ до СОТ i якi становитимуть невiд'ємну частину Протоколу.
Для вiдслiдковування невiдповiдностей законодавства України нормам та вимогам угод СОТ i запобiгання виникненню нових невiдповiдностей є доцiльним проведення постiйного аналiзу законодавства, що прийматиметься. Такий постiйний монiторинг вiдповiдностi законодавства України нормам та вимогам угод СОТ потрiбно здiйснювати i пiсля вступу України до СОТ.
Виконання завдань цього роздiлу Програми надасть змогу усунути невiдповiднiсть нацiонального законодавства нормам та вимогам угод СОТ, завершити пiдготовку Протоколу про вступ України до СОТ у частинi обсягiв зобов'язань з гармонiзацiї законодавства.
4. Забезпечення збалансованого доступу до ринку товарiв
Основним питанням завершення переговорiв з доступу до ринку товарiв є узгодження тарифних знижок з державами - членами Робочої групи. 24 iз 42 держав - членiв Робочої групи подали свої запити стосовно зниження тарифiв бiльш як на 5 тисяч товарних позицiй. На цей час у ходi переговорiв досягнуто згоди стосовно 80 вiдсоткiв зазначеної кiлькостi товарних позицiй.
У червнi 2001 року членам Робочої групи Україною було подано iнформацiю про результати переговорiв за станом на 1 червня 2001 року. В наступному планується подання Україною членам СОТ оновленої консолiдованої тарифної пропозицiї, яка грунтуватиметься на первiснiй пропозицiї та результатах переговорiв на момент подачi пропозицiї.
Тарифнi поступки на продукцiю, в якiй заiнтересованi держави - члени СОТ, надаються згiдно з Концепцiєю трансформацiї митного тарифу України на 1996-2005 роки вiдповiдно до системи ГАТТ/СОТ, затвердженою Указом Президента України вiд 6 квiтня 1996 року N 255. На сьогоднi близько 80 вiдсоткiв ставок ввiзного мита не перевищують граничних рiвнiв, визначених Концепцiєю, з них близько 64 вiдсоткiв є меншими за граничнi рiвнi, а близько 15,5 вiдсотка вiдповiдають їм.
З метою прискорення переговорного процесу про доступ iмпортних товарiв до нацiонального ринку Україна заявила про приєднання до шiстнадцяти з дев'ятнадцяти запропонованих США, Канадою, ЄС, Японiєю секторальних угод та iнiцiатив щодо промислової продукцiї.
Планується приєднання України до секторальних угод та iнiцiатив стосовно:
хiмiчної гармонiзацiї, сталi, iграшок, деревини, текстилю та одягу, кольорових металiв, фармацевтичних препаратiв, iнформацiйних технологiй - у 2004 роцi;
паперу, сiльськогосподарської технiки, меблiв - у 2005 роцi;
наукового обладнання, будiвельної технiки, медичного обладнання - у 2006 роцi;
цивiльної авiацiї - у 2010 роцi.
Також планується приєднання України до секторальної угоди стосовно дистильованих спиртiв (через 3 роки пiсля вступу до СОТ), пива, насiння олiйних, риби.
Для завершення двостороннiх переговорiв з доступу до ринку товарiв з державами - членами Робочої групи Кабiнету Мiнiстрiв України необхiдно забезпечити:
затвердження протягом 2002 року плану заходiв з пiдготовки та проведення чергового раунду переговорiв за пiдсумками кожного раунду двостороннiх переговорiв з доступу до ринкiв товарiв та послуг України з державами - членами Робочої групи;
внесення за пiдсумками двостороннiх переговорiв з доступу до ринку товарiв з державами - членами Робочої групи в установленому порядку на розгляд Верховної Ради України проекту закону про внесення змiн до Закону України "Про Митний тариф України" та забезпечення його супроводження пiд час опрацювання у парламентi.
Виконання завдань, передбачених цим роздiлом Програми, дозволить завершити двостороннi переговори i пiдписати двостороннi протоколи з доступу до ринку товарiв з державами - членами Робочої групи.
5. Забезпечення збалансованого доступу до ринку послуг
Переговори про гарантований доступ держав - членiв СОТ до ринку послуг України ведуться вiдповiдно до графiка зобов'язань з лiбералiзацiї в секторi послуг i перелiку вилучень iз режиму найбiльшого сприяння. Проект такого графiка мiстить зобов'язання за 139 пiдсекторами (з 155 можливих).
На цей час узгоджено зобов'язання з лiбералiзацiї в таких секторах ринку послуг, як юридичнi, комп'ютернi, дослiдницькi послуги, послуги з ренти та лiзингу, будiвельнi, дистриб'юторськi, освiтнi послуги, послуги з охорони довкiлля, туристичнi послуги та послуги, пов'язанi з органiзацiєю вiдпочинку, культури та спорту. Законодавче регулювання дiяльностi у цих секторах послуг забезпечує надходження iнвестицiй та надання послуг iноземними постачальниками на територiї України.
Секторами ринку послуг, якi потребують узгодження, є страхування, банкiвськi, телекомунiкацiйнi, поштовi, транспортнi та медичнi послуги.
У процесi двостороннiх переговорiв з доступу до ринку послуг iз державами - членами Робочої групи має бути узгоджено умови лiбералiзацiї доступу iноземних постачальникiв послуг до нацiонального ринку, зокрема до ринку фiнансових послуг, послуг зв'язку та телекомунiкацiй, транспортних послуг, послуг з перемiщення фiзичних осiб.
З цiєю метою Кабiнету Мiнiстрiв України необхiдно забезпечити:
сформування протягом IV кварталу 2002 року остаточної редакцiї зобов'язань України з доступу до ринку послуг України;
поступову лiбералiзацiю доступу до ринку послуг з урахуванням зобов'язань України iз вступу до СОТ.
Виконання заходiв, передбачених цим роздiлом Програми, дозволить пiдписати двостороннi протоколи з доступу до ринку послуг з державами - членами Робочої групи; забезпечення зваженого пiдходу до лiбералiзацiї доступу до ринку послуг створить умови для збiльшення обсягу надходження iноземних iнвестицiй у 2,5 - 3 рази.
6. Трансформацiя державної пiдтримки сiльського господарства
Згiдно з Угодою про сiльське господарство внутрiшня пiдтримка, що надається виробникам сiльськогосподарської продукцiї, повинна регламентуватися правилами СОТ.
З урахуванням вимог СОТ трансформацiя державної пiдтримки сiльського господарства має забезпечувати поступове її зменшення шляхом узяття зобов'язань iз зменшення внутрiшньої пiдтримки, яка не справляє належного впливу на торгiвлю чи на виробництво, особливо внаслiдок надання цiнової пiдтримки виробникам.
Протягом перiоду вступу до СОТ в Українi iстотно зменшилося використання коштiв державного бюджету на цiнову пiдтримку виробникiв сiльськогосподарської продукцiї, а з початку 2000 року припинено забезпечення сiльськогосподарських пiдприємств матерiально-технiчними ресурсами.
У новому раундi переговорiв СОТ, започаткованому конференцiєю мiнiстрiв СОТ у м. Доха (Держава Катар, 9-13 листопада 2001 року), передбачається, що переговори про торгiвлю сiльськогосподарською продукцiєю мають бути спрямованi на лiбералiзацiю доступу до ринкiв, скорочення з метою поетапного скасування всiх форм експортних субсидiй та iстотне скорочення державної пiдтримки.
Завершення процесу набуття Україною членства в СОТ залежить вiд остаточного погодження рiвня державної пiдтримки сiльського господарства, формування позицiї щодо зобов'язань iз скорочення пiдтримки, а також додержання принципу, за яким сукупний рiвень заходiв пiдтримки, що в майбутньому пiдлягатимуть зобов'язанням щодо їх скорочення, не може бути збiльшений. Виконання прийнятих зобов'язань має забезпечуватися шляхом створення ринково орiєнтованої системи торгiвлi сiльськогосподарською продукцiєю.
Для України як традицiйного експортера сiльськогосподарської продукцiї особливе значення мають переговори з питань скасування експортних субсидiй i державної пiдтримки в сiльськогосподарському секторi.
Згiдно з вимогами СОТ надання державної пiдтримки не повинно негативно впливати на конкуренцiю у торгiвлi.
Мiнiстерству аграрної полiтики України необхiдно остаточно погодити рiвень загального сукупного вимiру внутрiшньої пiдтримки сiльського господарства та сформувати зобов'язання щодо його скорочення.
Кабiнетом Мiнiстрiв України має бути забезпечено здiйснення протягом другого кварталу 2002 року аналiзу вiдповiдностi системи пiдтримки сiльського господарства нормам i вимогам СОТ та в разi потреби розроблення i реалiзацiю вiдповiдних пропозицiй щодо гармонiзацiї такої системи.
Виконання завдань цього роздiлу Програми дозволить завершити двостороннi переговори з державами - членами Робочої групи щодо трансформацiї державної пiдтримки сiльського господарства.
7. Залучення та реалiзацiя мiжнародної технiчної допомоги для вступу України до СОТ
Процес вступу України до СОТ потребує залучення вiтчизняних та iноземних експертiв до визначення економiчно обгрунтованої позицiї на переговорах, здiйснення аналiзу та розроблення пропозицiй щодо гармонiзацiї нацiонального законодавства.
Для запобiгання залученню та реалiзацiї проектiв мiжнародної технiчної допомоги у сферi торговельно-економiчних вiдносин, що не вiдповiдають потребам України, не спрямованi на досягнення реальних конкретних результатiв або дублюють дiяльнiсть iнших проектiв, Кабiнет Мiнiстрiв України повинен здiйснювати заходи з удосконалення механiзму координацiї мiжнародної технiчної допомоги, що надається Українi для сприяння вступу до СОТ. Протягом 2002 року така мiжнародна технiчна допомога має в установленому порядку спрямовуватися на:
забезпечення експертно-аналiтичної пiдтримки процесу вступу України до СОТ;
iнформацiйну пiдтримку вступу України до СОТ;
органiзацiйну пiдтримку вступу України до СОТ;
пiдготовку фахiвцiв з питань приєднання та функцiонування СОТ.
8. Фiнансування Програми
Фiнансування Програми здiйснюється в межах коштiв Державного бюджету України, передбачених на утримання вiдповiдних мiнiстерств та iнших центральних органiв виконавчої влади. Для забезпечення експертно-аналiтичної та органiзацiйної пiдтримки процесу набуття Україною членства в СОТ планується також залучення в установленому порядку мiжнародної технiчної допомоги.
Глава Адмiнiстрацiї Президента України | В.ЛИТВИН |