ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ
вiд 06.09.2006 р. | N 9934/6/12-0116 |
---|
Щодо оподаткування доходiв нерезидентiв вiд
надання монтажних робiт для резидента на
територiї України
Державна податкова адмiнiстрацiя України розглянула листи стосовно оподаткування доходiв нерезидентiв вiд надання монтажних i пусконалагоджувальних робiт для резидента на територiї України i повiдомляє.
Термiн "постiйне представництво" застосовується у Законi України "Про оподаткування прибутку пiдприємств" (далi - Закон) та у мiжнародних договорах про уникнення подвiйного оподаткування для визначення податкового статусу iноземної юридичної особи i не має органiзацiйно-правового значення.
Постiйнi представництва нерезидентiв, якi отримують доходи з джерел їх походження з України або виконують агентськi (представницькi) функцiї стосовно таких нерезидентiв або їх засновникiв, є платниками податку (пiдпункт 2.1.4 пункту 2.1 статтi 2 Закону та вiдповiдно до пункту 10.1 статтi 10 цього Закону оподатковуються за ставкою 25 вiдсоткiв до об'єкта оподаткування.
Податок на прибуток нерезидента, отриманий ним через постiйне представництво в Українi, визначається вiдповiдно до Порядку складання розрахунку податку на прибуток нерезидента, що проводить дiяльнiсть на територiї України через постiйне представництво, затвердженого наказом ДПА України вiд 31.07.97 N 274, зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 28.08.97 за N 352/2156.
Як правило, вiдповiдно до пункту 3 статтi 5 мiжнародних договорiв про уникнення подвiйного оподаткування термiн "постiйне представництво" також включає будiвельний майданчик, будiвельний, монтажний або складальний об'єкт або послуги, пов'язанi з наглядом за виконанням робiт на згаданих об'єктах, а також надання послуг, включаючи консультацiйнi послуги, резидентами через службовцiв або iнший персонал, найнятий резидентом для таких цiлей. Згадане положення передбачає обмеження у термiнах iснування таких майданчикiв i послуг, визначених окремо у кожному мiжнародному договорi.
Якщо iснування будiвельного майданчика чи тривалiсть надання послуг перевищили обмеження, зазначенi у мiжнародних договорах, якi надавали їм право не вважатися постiйним представництвом, то, перевищивши їх, вони ретроспективно стають постiйним представництвом, навiть якщо дiяльнiсть триває не повний календарний мiсяць, але носить регулярний характер.
Вiдповiдно до пункту 3 статтi 5 Угоди мiж Урядом України i Урядом Росiйської Федерацiї про уникнення подвiйного оподаткування доходiв i майна та попередження ухилень вiд сплати податкiв будiвельний майданчик, монтажний або складальний об'єкт вважаються постiйним представництвом тiльки в тому разi, якщо вони iснують бiльше 12 мiсяцiв.
Вiдповiдно до пункту 2 статтi 4 Конвенцiї мiж Урядом Союзу Радянських Соцiалiстичних Республiк i Урядом Iспанiї про уникнення подвiйного оподаткування доходiв i майна мiсце виконання будiвельних або монтажних робiт вважається постiйним представництвом, якщо тривалiсть таких робiт перевищує 12 мiсяцiв.
Згiдно з пунктом 13.2 статтi 13 Закону резидент або постiйне представництво нерезидента, що здiйснюють на користь нерезидента будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом вiд провадження господарської дiяльностi (у тому числi на рахунки нерезидента, що ведуться в гривнях), крiм доходiв, зазначених у пунктах 13.3 - 13.6, зобов'язанi утримувати податок з таких доходiв, зазначених у пунктi 13.1 цiєї статтi, за ставкою розмiрi 15 вiдсоткiв вiд їх суми та за їх рахунок, який сплачується до бюджету пiд час такої виплати, якщо iнше не передбачене нормами мiжнародних угод, якi набрали чинностi.
Угода мiж Урядом України i Урядом Росiйської Федерацiї про уникнення подвiйного оподаткування доходiв i майна та попередження ухилень набула чинностi вiдповiдно до статтi 27 Угоди 3 серпня 1999 року.
Вiдповiдно до статтi 7 Закону України "Про правонаступництво України", якою передбачено, що Україна є правонаступником прав i обов'язкiв за мiжнародними договорами СРСР, якi не суперечать Конституцiї України та iнтересам республiки, Україна застосовує договори колишнього СРСР про уникнення подвiйного оподаткування, що дiють до набуття чинностi новими договорами, зокрема, Конвенцiю мiж Урядом Союзу Радянських Соцiалiстичних Республiк i Урядом Iспанiї про уникнення подвiйного оподаткування доходiв i майна.
Механiзм застосування мiжнародних договорiв про уникнення подвiйного оподаткування, у тому числi з Росiйською Федерацiєю та Iспанiєю, визначено Порядком звiльнення (зменшення) вiд оподаткування доходiв iз джерелом їх походження з України згiдно з мiжнародними договорами України про уникнення подвiйного оподаткування, затвердженим постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 6 травня 2001 р. N 470.
Згiдно з пунктом 4 вищеназваного Порядку пiдставою для звiльнення (зменшення) вiд оподаткування доходiв iз джерелом їх походження з України є подання нерезидентом особi, яка виплачує йому доходи, довiдки, яка видасться вiдповiдно компетентними органами Росiйської Федерацiї та Iспанiї, i пiдтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено мiжнародний договiр.
В Росiйськiй Федерацiї пiдтвердження постiйного мiсцеперебування своїх резидентiв на територiї Росiйської Федерацiї для цiлей застосування згаданої Угоди здiйснюється централiзовано стосовно фiзичних осiб - Управлiнням адмiнiстрування податкiв на доходи фiзичних осiб Федеральної податкової служби Росiї, а стосовно органiзацiй - Управлiнням мiжнародного спiвробiтництва Федеральної податкової служби Росiї.
Сертифiкат резидента Iспанiї, що видається платнику податку на бланку мiсцевого податкового органу, не має встановленої форми, однак обов'язково повинен мiстити печатку податкового органу, прiзвище та iм'я податкового службовця, його ранг та пiдпис.
Вiдповiдно до положень Гаазької конвенцiї, що скасовує вимогу легалiзацiї iноземних офiцiйних документiв, учасницями якої є Україна та Iспанiя, згаданий сертифiкат звiльняється вiд консульської легалiзацiї як формальної процедури, що вимагає обов'язкового посвiдчення документiв компетентних органiв Iспанiї в консульськiй установi України.
Єдиною формальною вимогою, що має мiсце при застосуваннi Гаазької конвенцiї, - є проставлення апостиля ("Apostille") компетентним органом Iспанiї.
Заступник Голови ДПА України | С. Лекарь |