МIНIСТЕРСТВО ЮСТИЦIЇ УКРАЇНИ
вiд 18.08.2006 р. | N 20-5-371 |
---|
Вiдповiдно до листа народного
депутата України Бiлоруса О. Г. вiд 8 серпня 2006 року
N 02-533/808/06 у Мiнiстерствi юстицiї розглянуто Ваш
лист щодо справляння податкiв (зборiв) при iмпортi
на територiю України товарiв, стосовно яких
застосовуються антидемпiнговi, компенсацiйнi або
спецiальнi заходи i повiдомляється таке.
Загальнi умови та порядок здiйснення суб'єктами господарювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi визначає Закон України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть".
Вiдповiдно до частини четвертої статтi 31 цього Закону застосування, зокрема, спецiальних пiльгових режимiв (прикордонної (прибережної) торгiвлi, спецiальних (вiльних) економiчних зон та iнших, передбачених законами України), а також податкових, митних та iнших пiльг, що дiють при iмпортi в Україну товарiв, щодо яких застосовуються антидемпiнговi, компенсацiйнi або спецiальнi заходи, зупиняється на строк до закiнчення застосування зазначених заходiв.
У свою чергу, згiдно з частиною третьою статтi 1 Закону України "Про систему оподаткування" ставки, механiзм справляння податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв), за винятком особливих видiв мита та збору у виглядi цiльової надбавки до дiючого тарифу на електричну та теплову енергiю, збору у виглядi цiльової надбавки до затвердженого тарифу на природний газ для споживачiв усiх форм власностi, i пiльги щодо оподаткування не можуть встановлюватися або змiнюватися iншими законами України, крiм законiв про оподаткування. Особливi види мита справляються на пiдставi рiшень про застосування антидемпiнгових, компенсацiйних i спецiальних заходiв, прийнятих вiдповiдно до законiв України.
Також, згiдно з пунктом 11.4 статтi 11 Закону України "Про податок на додану вартiсть" змiни порядку оподаткування податком на додану вартiсть можуть здiйснюватися лише шляхом внесення змiн до цього Закону окремим законом з питань оподаткування цим податком. У разi, якщо iншим законом, незалежно вiд часу його прийняття, встановлюються правила оподаткування цим податком, вiдмiннi вiд зазначених у цьому Законi, прiоритет мають норми цього Закону. Це правило не поширюється на мiжнародний договiр (угоду), згода на обов'язковiсть якого (якої) надана Верховною Радою України.
Таким чином, мiж нормативно-правовими актами рiвної юридичної сили, а саме, Законом України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" та Законами України "Про систему оподаткування" i "Про податок на додану вартiсть" iснує неузгодженiсть (колiзiя) у частинi справляння податку на додану вартiсть з товарiв, щодо яких застосованi антидемпiнговi, компенсацiйнi або спецiальнi заходи.
Однак, на сьогоднiшнiй день, порядок вирiшення такої колiзiї законодавчо не врегульовано.
При цьому, слiд враховувати, що згiдно з пiдпунктом 4.4.1 пункту 4.1 статтi 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платникiв податкiв перед бюджетами та державними цiльовими фондами" у разi, коли норма закону чи iншого нормативно-правового акта, виданого на пiдставi закону, або, коли норми рiзних законiв чи рiзних нормативно-правових актiв припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язкiв платникiв податкiв або контролюючих органiв, внаслiдок чого є можливiсть прийняти рiшення на користь як платника податкiв, так i контролюючого органу, рiшення приймається на користь платника податкiв.
Заступник Мiнiстра | I. I. Ємельянова |