ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
27.01.09 | N 8-1/192-ЕП |
---|
Начальнику регiональної iнформацiйної
митницi Копосову С.А. |
Щодо електронних копiй документiв, складених
митним органом за результатами митного контролю
(рiшення про визначення коду товару та iн.)
Шановний Сергiю Анатолiйовичу!
Департаментом аналiтичної роботи та iнформацiйного монiторингу (далi - Департамент) ретельно опрацьовано матерiали структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, направленi до Департаменту на виконання розпорядження Голови Служби на доповiдну записку Департаменту вiд 01.12.08 N 1-11/689, розпорядження заступника Голови Служби Пашка П.В. вiд 16.12.08 N 525/5-р. А саме: лист Управлiння митно-тарифного регулювання вiд 24.12.08 N 14/1523-ЕП (направлений також до Регiональної iнформацiйної митницi (далi - РIМ), лист Вiддiлу контролю класифiкацiї товарiв вiд 23.12.08 N 34/1-69-ЕП (направлений також до РIМ), лист Центрального митного управлiння лабораторних дослiджень та експертної роботи (далi - ЦМУЛДЕР) вiд 25.12.08 N 29/5-11.3/8988-ЕП (додається), лист ЦМУЛДЕР вiд 26.12.08 N 29/5-11.3/9005-ЕП (направлений також до РIМ), службову записку Департаменту митної вартостi заступнику Голови Служби Пашка П.В. вiд 22.12.08 N 16/1-2303.
За результатами опрацювання повiдомляємо наступне.
У розпорядженнi заступника Голови Служби Пашка П.В. вiд 16.12.08 N 525/5-р було зазначено про такi ключовi моменти для ефективного використання баз даних електронних копiй рiшень про визначення коду товару, митної вартостi товару, країни походження товару, актiв про проведення митного огляду товарiв (далi - Документи):
а) обов'язковiсть складання документiв у разi здiйснення вiдповiдних митних процедур,
б) визначення форми документа (з максимальним використанням класифiкаторiв),
в) визначення структури номера документа,
г) обов'язковiсть формування документа в електронному виглядi.
При цьому вважаємо:
а) щодо першого питання - обов'язковостi складання документiв за результатами здiйснення митних процедур - це питання структурними пiдроздiлами не було розглянуто. На разi нормативними документами Держмитслужби (накази Держмитслужби вiд 07.08.07 N 667, вiд 28.12.99 N 864, вiд 20.04.05 N 314, зареєстрованi в Мiнюстi) визначено випадки, коли Документи обов'язково складаються, i коли вони можуть не складатись (як правило, якщо за результатами здiйснення митних процедур пiдтверджено заявленi до митного оформлення вiдомостi). У зв'язку з цим виникають певнi труднощi при автоматизованому контролi за виконанням митних процедур, оскiльки нема єдиної схеми пiдтвердження їх виконання. В той же час це питання може бути вирiшено на рiвнi наказiв Держмитслужби (з державною реєстрацiєю в Мiнюстi) i потребує детальнiшого опрацювання та бiльше часу.
б) щодо другого питання - визначення форми документа (з максимальним використанням класифiкаторiв) - кожний з Документiв має форму, затверджену наказами Держмитслужби (вiд 07.08.07 N 667, вiд 28.12.99 N 864, вiд 20.04.05 N 314, вiд 16.12.08 N 1413). Внесення змiн до форм Документiв може бути здiйснено на рiвнi наказiв Держмитслужби (з державною реєстрацiєю в Мiнюстi) i потребує детальнiшого опрацювання та бiльше часу. В той же час, питання необхiдностi оптимiзацiї структури електронної копiї Документа (з дотриманням затвердженої форми по змiсту граф) може бути вирiшено в короткi термiни.
в) щодо третього питання - визначення структури номера документа - це питання було критичним для рiшення про визначення митної вартостi (питання вирiшено наказом Держмитслужби вiд 16.12.08 N 1413) та рiшення про визначення країни походження товару (питання вирiшено листом Управлiння митно-тарифного регулювання вiд 24.12.08 N 14/1522-ЕП). Таким чином, на разi номери Документiв мають таку структуру:
- рiшення про визначення митної вартостi (згiдно наказу Держмитслужби вiд 16.12.08 N 1413):
ххххххххх | / | хххх | / | хххххх | / | х | , |
1 | 2 | 3 | 4 |
де:
1 - дев'ятизначний код пiдроздiлу митного оформлення, яким прийнято рiшення, згiдно з Класифiкатором митних органiв;
2 - чотири цифри поточного року;
3 - порядковий номер рiшення згiдно з дiапазонами номерiв визначеними митним органом;
4 - рiшення прийнято пiдроздiлом митного органу, уповноваженого на здiйснення контролю за правильнiстю визначення митної вартостi (далi - Пiдроздiл):
1 - при митному оформленнi товарiв, 2 - за запитом пiдроздiлу митного оформлення за результатами спрацювання системи аналiзу ризикiв, 3 - пiсля завершення процедур митного контролю та митного оформлення товарiв;
- рiшення про визначення коду товару (згiдно наказу Держмитслужби вiд 07.08.07 N 667):
КТ - *** - **** - **",
де:
"КТ" - скорочена назва Рiшення;
"***" - першi три цифри дев'ятизначного коду митного органу згiдно з Класифiкатором митних органiв та їх структурних пiдроздiлiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй;
"****" - порядковий номер Рiшення вiдповiдно до нумерацiї в Журналi реєстрацiї ВНКТ (ВКМВ та Н);
"**" - останнi двi цифри поточного року;
- рiшення про визначення країни походження товару (наказом Держмитслужби вiд 28.12.99 N 864 структура номера рiшення не визначена, однак вона визначена листом Управлiння митно-тарифного регулювання вiд 24.12.08 N 14/1522-ЕП):
ХХXXXXXXX | / | X | / | XXXXXX | , |
1 | 2 | 3 |
де
1 - код митного органу згiдно з Класифiкатором митних органiв та їх структурних пiдроздiлiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, затвердженим наказом Держмитслужби України вiд 26.04.06 N 335 (зi змiнами);
2 - остання цифра поточного року;
3 - номер рiшення за Журналом облiку рiшень про визначення країни походження товарiв;
- акт про проведення митного огляду товарiв (згiдно наказу Держмитслужби вiд 20.04.05 N 314): не має власного номеру, а прив'язується до номера ВМД.
Таким чином, основна iнформацiя, потрiбна для можливостi об'єднання прийнятих рiшень до центральної бази даних рiшень - код митного органу - наявна у кожному Документi. Ретельнiшого обговорення потребує питання щодо необхiдностi змiни у структурi рiшення про визначення коду товару 3-значного коду митного органу на 9-значний, а також щодо форматно-логiчного контролю номерiв Документiв при їх складеннi в електронному виглядi.
г) щодо четвертого питання - обов'язковостi формування документа в електронному виглядi - вирiшення цього питання є обов'язковим для створення повної центральної бази даних Документiв. На разi обов'язковiсть заповнення в електронному виглядi передбачена лише для рiшення про визначення митної вартостi. Також для рiшення про визначення країни походження товару (наказом Держмитслужби вiд 21.10.05 N 997) та рiшення про визначення коду товару (наказом Держмитслужби вiд 21.08.04 N 612) передбачено обов'язкове заповнення Реєстру рiшень (ПIК ЄАIС), однак цей реєстр мiстить лише частину iнформацiї з тiєї, що мiститься в рiшеннi. Крiм того, ведення реєстру в ЄАIС фактично приводить до потреби повторного внесення даних i вiдповiдно, ускладнює контроль за наповненням бази даних. Оптимальним варiантом вважаємо створення Документа одразу в електронному виглядi i автоматичне пересилання його до центральної бази даних. Це питання може бути вирiшено на рiвнi Держмитслужби в досить короткi термiни.
Зважаючи на вищевикладене, прошу повiдомити Департамент про готовнiсть РIМ (з указанням термiнiв) здiйснити заходи в межах компетенцiї, що стосуються програмного забезпечення для ведення центральної бази даних Документiв, зокрема:
- удосконалення форматно-логiчного контролю за номерами Документiв при їх створеннi,
- визначення i реалiзацiї механiзму формування електронних копiй Документiв, їх зберiгання та надсилання до центральної бази даних.
Зi свого боку, Департамент iнiцiюватиме створення єдиного нормативного документу Держмитслужби з метою видання вказiвок митним органам щодо необхiдностi створення Документiв в електронному виглядi, iз зазначенням програмних продуктiв для цього, а також, за необхiдностi, проведення робочої зустрiчi (у складi зацiкавлених пiдроздiлiв Держмитслужби) для обговорення зазначених вище питань та визначення етапiв i термiнiв виконання необхiдних заходiв.
Додаток: лист ЦМУЛДЕР вiд 25.12.08 N 29/5-11.3/8988-ЕП
З повагою Начальник Департаменту |
С.М.Нiмченко |