КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦIЙНИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
18.01.2011 р. | N 2а-6413/10/2670 |
---|
Київський апеляцiйний
адмiнiстративний суд у складi колегiї суддiв:
головуючого - суддi Лiтвiної Н. М., суддiв - Коротких
А. Ю., Хрiмлi О. Г., при секретарi - Соловiцькiй I. М.,
розглянувши у вiдкритому судовому засiданнi
апеляцiйну скаргу Мiжвiдомчої комiсiї з
мiжнародної торгiвлi Мiнiстерства економiки
України, Мiнiстерства економiки України на
постанову Окружного адмiнiстративного суду м.
Києва вiд 13 липня 2010 року у справi за
адмiнiстративним позовом заступника
Генерального прокурора України до Мiжвiдомчої
комiсiї з мiжнародної торгiвлi Мiнiстерства
економiки України, Мiнiстерства економiки України
про визнання протиправним та скасування рiшення
Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi вiд 13
сiчня 2010 року N АД-224/2010/4403-47 "Про зупинення
дiї антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну
нiтрату амонiю (амiачної селiтри) походженням з
Росiйської Федерацiї", встановив:
Постановою Окружного адмiнiстративного суду м. Києва вiд 13 липня 2010 року позов заступника Генерального прокурора України до Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi Мiнiстерства економiки України, Мiнiстерства економiки України про визнання протиправним та скасування рiшення Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi вiд 10 сiчня 2010 року N АД-224/2010/4403-47 "Про зупинення дiї антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну нiтрату амонiю (амiачної селiтри) походженням з Росiйської Федерацiї" - було задоволено.
Визнано протиправним рiшення Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi вiд 13 сiчня 2010 року N АД-224/2010/4403-47 "Про зупинення дiї антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну нiтрату амонiю (амiачної селiтри) походженням з Росiйської Федерацiї".
Не погоджуючись з прийнятим рiшенням, вiдповiдачi - Мiжвiдомча комiсiя з мiжнародної торгiвлi Мiнiстерства економiки України та Мiнiстерство економiки України звернулися до суду з апеляцiйною скаргою та просили суд скасувати постанову суду першої iнстанцiї та постановити нову, якою в задоволеннi позову вiдмовити в повному обсязi.
Суд, дослiдивши матерiали справи, вважає, що апеляцiйнi скарги пiдлягають задоволенню з наступних пiдстав.
Як вбачається з матерiалiв справи та вiрно встановлено судом першої iнстанцiї, 13 сiчня 2010 року Мiжвiдомчою комiсiєю з мiжнародної торгiвлi прийнято рiшення N АД-224/2010/4403-47 "Про зупинення дiї антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну нiтрату амонiю (амiачної селiтри) походженням з Росiйської Федерацiї".
Вказаним рiшенням тимчасово, строком на 3 мiсяцi, зупинено дiю антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну нiтрату амонiю (амiачної селiтри) походженням з Росiйської Федерацiї.
Вiдповiдно до ч. 3 ст. 28 Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" вiд 22 грудня 1998 року N 330-XIV - у нацiональних iнтересах дiя антидемпiнгових заходiв, що застосовуються вiдповiдно до цього Закону, може зупинятися на строк до дев'яти мiсяцiв за рiшенням Комiсiї, яке приймається простою бiльшiстю голосiв. Строк, на який зупиняється дiя антидемпiнгових заходiв, може бути за пропозицiєю Мiнiстерства продовжений до одного року за рiшенням Комiсiї, яке приймається квалiфiкованою бiльшiстю голосiв. Дiя антидемпiнгових заходiв може зупинятися за наявностi таких умов:
1) економiчнi умови на ринку України тимчасово змiнилися таким чином, що внаслiдок зупинення дiї антидемпiнгових заходiв вiдновлення заподiяння шкоди буде малоймовiрним;
2) нацiональний товаровиробник мав можливiсть подати коментарi щодо зупинення дiї антидемпiнгових заходiв;
3) коментарi, поданi нацiональним товаровиробником до Мiнiстерства, були врахованi Комiсiєю.
Як вбачається з матерiалiв справи, вiдповiдно з витягу протоколу N 82 засiдання Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 23 грудня 2009 року Мiнiстерству економiки України було доручено, керуючись нацiональними iнтересами, термiново розглянути на засiданнi Комiсiї питання про тимчасове зупинення дiї антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну нiтрату амонiю (амiачної селiтри) до стабiлiзацiї ситуацiї в аграрному секторi.
Крiм того, Мiнiстерство аграрної полiтики України своїми листами вiд 10 жовтня 2008 року N 37-13-3-9/16995, вiд 27 жовтня 2008 року N 37-13-3-9/18010 та вiд 22 грудня 2009 року N 37-13-3-9/23765 було звернено увагу Мiнiстерства економiки України на важкий економiчний стан сiльгоспвиробникiв та те, що економiчнi умови на ринку України тимчасово змiнилися таким чином, що внаслiдок зупинення дiї антидемпiнгових заходiв на iмпорт амiачної селiтри з Росiйської Федерацiї вiдновлення заподiяння шкоди малоймовiрним, та просили Мiжвiдомчу комiсiю з мiжнародної торгiвлi Мiнiстерства економiки України призупинити дiю вiдповiдного рiшення.
Аналогiчне звернення було направлено також народним депутатом України Лук'янчуком Р. В. 21 грудня 2009 року N 98-2009.
24 грудня 2009 року N 4403-25/350 Мiнiстерство економiки України звернулося до Союзу хiмiкiв України з питанням щодо надання коментарiв у зв'язку з пропозицiєю Мiнiстерства аграрної полiтики зупинити дiю антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну амiачної селiтри до стабiлiзацiї ситуацiї в аграрному секторi.
28 грудня 2009 року Союз хiмiкiв України листом N 701/1 надав Мiнiстерству економiки України свiй коментар з приводу зазначеної пропозицiї, який був врахований пiд час прийняття Рiшення Комiсiї.
Виходячи з вищевикладеного, колегiя суддiв приходить до висновку, що Мiжвiдомчою комiсiєю з мiжнародної торгiвлi при прийняттi спiрного рiшення було дотримано всiх умов, за наявностi яких дiя антидемпiнгових заходiв може бути зупинена.
В зв'язку з цим висновки суду першої iнстанцiї з приводу того, що при винесеннi спiрного рiшення не враховано позицiю Союзу хiмiкiв України, який представляє iнтереси вiтчизняних виробникiв нiтрату амонiю є безпiдставною.
Не заслуговує й на увагу висновок суду першої iнстанцiї про те, що значне збiльшення антидемпiнгового мита приведе до незначного збiльшення собiвартостi зернових культур, яке не пiдтверджено жодними доказами, якi мiстяться в матерiалах справи.
Задовольняючи позов, суд першої iнстанцiї посилався також на те, що через значне зниження iмпортних цiн на амiачну селiтру i пiдвищення цiн на природнiй газ нацiональний товаровиробник вимушений був продавати амiачну селiтру на внутрiшньому ринку за цiнами нижче собiвартостi, що завдавало йому шкоди, що призвело до збитковостi виробництва амiачної селiтри у 2009 роцi значно скоротилися надходження у державний бюджет, а у сiльськогосподарських товаровиробникiв витрати на виробництво зернових культур не тiльки не збiльшувалось у порiвняннi з 2008 роком, а навпаки зменшилися через значне зменшення цiни на амiачну селiтру.
Мiж тим, колегiя суддiв погоджується з доводами апелянтiв з приводу того, що дане твердження не стосується предмета спору, а тому на його пiдставi не можна робити висновок щодо неправомiрностi спiрного рiшення, оскiльки дане твердження не базується на будь-яких належних та допустимих доказах.
Вiдповiдно до ст. 5 Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" - Мiжвiдомчу комiсiю з мiжнародної торгiвлi очолює Голова, яким за посадою є Мiнiстр економiки та з питань європейської iнтеграцiї України.
Членами Комiсiї є Голова Комiсiї, його перший заступник, заступники та посадовi особи органiв виконавчої влади.
Голова Комiсiї, його перший заступник, заступники та iншi члени Комiсiї затверджуються вiдповiдно до частини другої цiєї статтi.
Персональний склад Комiсiї затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Голови Комiсiї.
Формою роботи Комiсiї є засiдання.
Засiдання Комiсiї проводяться за адресою Мiнiстерства.
Засiдання Комiсiї проводяться на вимогу Голови Комiсiї, на письмову обгрунтовану вимогу члена Комiсiї, яка подається Головi Комiсiї, та в iнших випадках з дотриманням строкiв вiдповiдно до цього Закону.
Засiдання скликаються Головою Комiсiї, а у разi його вiдсутностi - першим заступником або заступником Голови Комiсiї i повиннi проводитися не ранiше нiж на п'ятий день i не пiзнiше нiж на десятий день пiсля направлення вiдповiдного повiдомлення.
Разом з повiдомленням про засiдання членам Комiсiї надсилається вся необхiдна iнформацiя стосовно питань, якi виносяться на вiдповiдне засiдання Комiсiї.
У разi необхiдностi на засiдання Комiсiї можуть запрошуватися експерти державних та недержавних установ, а також iноземнi експерти.
Засiдання Комiсiї є правомочним, якщо на ньому присутнi не менше половини членiв Комiсiї.
Комiсiя у межах своєї компетенцiї приймає рiшення, органiзовує та контролює їх виконання. У голосуваннi за прийняття вiдповiдного рiшення можуть брати участь тiльки члени Комiсiї.
Акти Комiсiї, зокрема щодо проведення антидемпiнгового розслiдування та застосування антидемпiнгових заходiв, є обов'язковими для виконання.
Рiшення Комiсiї приймаються простою бiльшiстю голосiв, а в окремих випадках, передбачених цим Законом, двома третинами (квалiфiкованою бiльшiстю) голосiв її членiв.
Постановою Кабiнету Мiнiстрiв України N 384 вiд 17 квiтня 2008 року "Про затвердження складу Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi" було затверджено склад Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi, який складається з 16 її членiв.
Рiшення Комiсiї, яке приймається простою бiльшiстю голосiв, вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала бiльшiсть членiв Комiсiї. У разi рiвного розподiлу голосiв голос Голови Комiсiї є вирiшальним.
Як зазначалося вище вiдповiдно до ч. 3 ст. 28 даного Закону дiя антидемпiнгових заходiв, що застосовуються вiдповiдно до цього Закону, може зупинятися на строк до дев'яти мiсяцiв за рiшенням Комiсiї, яке приймається простою бiльшiстю голосiв.
Як вбачається з матерiалiв справи, спiрне рiшення Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi було пiдписано складом комiсiї в кiлькостi 9 її членiв, що є простою бiльшiстю голосiв вiд її складу, та було достатнє для його прийняття
Таким чином, рiшення Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi вiд 13 сiчня 2010 року N АД-224/2010/4403-47 "Про зупинення дiї антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну нiтрату амонiю (амiачної селiтри) походженням з Росiйської Федерацiї" було прийнято з дотриманням процедури його прийняття, а тому висновок суду першої iнстанцiї з приводу того, що воно було прийнято за вiдсутнiстю кворуму комiсiї є безпiдставним
Виходячи з вищевикладеного, колегiя суддiв приходить до висновку про вiдсутнiсть правових пiдстав для задоволення позову, а тому рiшення суду першої iнстанцiї пiдлягає скасуванню та пiдлягає винесенню нове, яким в задоволеннi позовних вимог слiд вiдмовити в повному обсязi.
Суд першої iнстанцiї не дав належну оцiнку всiм обставинам справи, не вiрно застосував законодавство, що регулює цi правовiдносини.
Вiдповiдно до ст. 202 КАС України - пiдставами для скасування постанови або ухвали суду першої iнстанцiї та ухвалення нового рiшення є, зокрема, порушення норм матерiального або процесуального права, що призвело до неправильного вирiшення справи або питання.
Керуючись ст. ст. 94, 160, 198, 202, 205, 206, 212, 254 КАС України суд постановив:
Апеляцiйнi скарги Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi Мiнiстерства економiки України та Мiнiстерства економiки України - задовольнити.
Постанову Окружного адмiнiстративного суду м. Києва вiд 13 липня 2010 року - скасувати та винести нову.
В задоволеннi позову заступника Генерального прокурора України до Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi Мiнiстерства економiки України, Мiнiстерства економiки України про визнання протиправним та скасування рiшення Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi вiд 13 сiчня 2010 року N АД-224/2010/4403-47 "Про зупинення дiї антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну нiтрату амонiю (амiачної селiтри) походженням з Росiйської Федерацiї" - вiдмовити.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днiв з дня складання в повному обсязi, тобто з 25 сiчня 2011 року, шляхом подачi касацiйної скарги безпосередньо до Вищого адмiнiстративного суду України.
Повний текст постанови виготовлений 24 сiчня 2011 року.
Головуючий, суддя | |
Суддi: |