ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
вiд 15.05.2012 р. | N 13743/7/15-2117 |
---|
Державним податковим адмiнiстрацiям в
Автономнiй Республiцi Крим, областях, мм. Києвi та
Севастополi СДПI по роботi з ВПП |
Про екологiчний податок
Державна податкова служба України у зв'язку з численними запитами органiв державної податкової служби, суб'єктiв господарювання, якi здiйснюють тимчасове розмiщення побутових вiдходiв, та рiшення Нацiональної ради з питань створення та забезпечення функцiонування об'єднань спiввласникiв багатоквартирних будинкiв вiд 26.11.2012 р. стосовно аналiзу виконання завдань, визначених протоколом N 92 засiдання Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 14.12.2011 р., повiдомляє, що наказом ДПС України вiд 16.12.2011 р. N 258 затверджено Узагальнюючу податкову консультацiю щодо сплати екологiчного податку, що справляється за розмiщення побутових вiдходiв (далi - Консультацiя), вiдповiдно до якої платниками екологiчного податку за розмiщення побутових вiдходiв є лише тi суб'єкти господарювання, що розмiщують їх у спецiально вiдведених для цього мiсцях чи об'єктах, на використання яких отримано вiдповiдний дозвiл спецiально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища або його органiв на мiсцях.
Щодо часу, з якого застосовуються положення наказу ДПС України вiд 16.12.2011 р. N 258 в частинi трактування норм Податкового кодексу України.
Наказом ДПС України вiд 16.12.2011 р. N 258 затверджено Узагальнюючу податкову консультацiю щодо сплати екологiчного податку, що справляється за розмiщення побутових вiдходiв (далi - Консультацiя), вiдповiдно до якої платниками екологiчного податку за розмiщення побутових вiдходiв є лише тi суб'єкти господарювання, що розмiщують їх у спецiально вiдведених для цього мiсцях чи об'єктах, на використання яких отримано вiдповiдний дозвiл спецiально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища або його органiв на мiсцях.
Норми пп. 240.1.3 п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України вiд 2 грудня 2010 року N 2755-VI, iз змiнами i доповненнями (далi - Кодекс), щодо практичного застосування яких надано Консультацiю, не змiнювалися з моменту набрання ними чинностi.
Зважаючи на викладене, Консультацiя застосовується з моменту набрання чинностi нормою, щодо практичного застосування якої її надано, тобто з 1 сiчня 2011 року.
Чи розповсюджується Консультацiя на всi вiдходи?
Консультацiя стосується виключно побутових вiдходiв.
Чи правомiрне подання уточнюючих податкових декларацiй за I - III квартали 2011 року за тимчасове розмiщення побутових вiдходiв, якщо у I - III кварталах 2011 року екологiчний податок за тимчасове розмiщення побутових вiдходiв був нарахований i сплачений?
Вiдповiдно до пункту 50.1 статтi 50 Кодексу у разi якщо у майбутнiх податкових перiодах (з урахуванням строкiв давностi, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податкiв самостiйно виявляє помилки, що мiстяться у ранiше поданiй ним податковiй декларацiї (крiм обмежень, визначених цiєю статтею), вiн зобов'язаний надiслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларацiї за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Платник податкiв має право не подавати такий розрахунок, якщо вiдповiднi уточненi показники зазначаються ним у складi податкової декларацiї за будь-який наступний податковий перiод, протягом якого такi помилки були самостiйно виявленi.
Чи повиннi сплачувати екологiчний податок суб'єкти господарювання, якi тимчасово розмiстили побутовi вiдходи у IV кварталi 2011 року?
Якщо суб'єкт господарювання не є платником екологiчного податку у разi тимчасового розмiщення побутових вiдходiв, то йому не слiд за такi вiдходи подавати Податкову декларацiю екологiчного податку за IV квартал 2011 року.
Який механiзм повернення сплачених сум екологiчного податку?
Статтею 43 Кодексу визначено умови повернення помилково та/або надмiру сплачених грошових зобов'язань.
На пiдставi вказаної статтi спiльним наказом Державної податкової адмiнiстрацiї України, Мiнiстерства фiнансiв України, Державного казначейства України вiд 21.12.2010 р. N 974/1597/499, зареєстрованим в Мiнiстерствi юстицiї України 29.12.2010 р. за N 1386/18681 (далi - наказ), затверджено Порядок взаємодiї органiв державної податкової служби, мiсцевих фiнансових органiв та органiв Державного казначейства України в процесi повернення платникам податкiв помилково та/або надмiру сплачених сум грошових зобов'язань (далi - Порядок).
Вiдповiдно до п. 5 Порядку повернення помилково та/або надмiру сплачених сум грошових зобов'язань у випадках, передбачених податковим законодавством, здiйснюється виключно на пiдставi заяви платника податку (за винятком повернення надмiру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фiзичних осiб, якi розраховуються органом державної податкової служби на пiдставi поданої платником податкiв податкової декларацiї за звiтний календарний рiк шляхом проведення перерахунку за загальним рiчним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана протягом 1095 днiв вiд дня виникнення помилково та/або надмiру сплаченої суми.
Заява подається платником податку до органу державної податкової служби за мiсцем перебування на податковому облiку в довiльнiй формi (п. 6 Порядку).
Який механiзм скасування повiдомлень-рiшень?
Пунктом 60.1 статтi 60 Кодексу встановлено, що податкове повiдомлення-рiшення або податкова вимога вважаються вiдкликаними, якщо:
- сума податкового боргу самостiйно погашається платником податкiв або органом стягнення;
- контролюючий орган скасовує ранiше прийняте податкове повiдомлення-рiшення про нарахування суми грошового зобов'язання або податкову вимогу;
- контролюючий орган зменшує нараховану суму грошового зобов'язання ранiше прийнятого податкового повiдомлення-рiшення або суму податкового боргу, визначену в податковiй вимозi;
- рiшенням суду, що набрало законної сили, скасовується повiдомлення-рiшення контролюючого органу або сума податкового боргу, визначена в податковiй вимозi;
- рiшенням суду, що набрало законної сили, зменшується сума грошового зобов'язання, визначена у податковому повiдомленнi-рiшеннi контролюючого органу, або сума податкового боргу, визначена в податковiй вимозi.
Тому скасування повiдомлення-рiшення про застосування штрафних (фiнансових) санкцiй до суб'єкта господарювання за неподання або несвоєчасне подання податкових декларацiй екологiчного податку за тимчасове розмiщення побутових вiдходiв за минулi податковi перiоди 2011 року та повернення сплачених сум може бути здiйснено за результатом оскарження в адмiнiстративному або судовому порядку.
Пiдпунктом 78.1.5 пункту 78.1 статтi 78 Кодексу встановлено, що за умови подання платником податкiв в установленому порядку органу державної податкової служби заперечення до акта перевiрки або скарги на прийняте за її результатами податкове повiдомлення-рiшення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатiв вiдповiдної перевiрки або скасування прийнятого за її результатами податкового повiдомлення-рiшення у разi, коли платник податкiв у своїй скарзi (запереченнях) посилається на обставини, що не були дослiдженi пiд час перевiрки, та об'єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевiрки, проводиться документальна позапланова виїзна перевiрка виключно з питань, що стали предметом оскарження.
Тому скасування повiдомлення-рiшення про застосування штрафних (фiнансових) санкцiй до суб'єкта господарювання за неподання або несвоєчасне подання податкових декларацiй екологiчного податку за тимчасове розмiщення побутових вiдходiв за минулi податковi перiоди 2011 року та повернення сплачених сум може бути здiйснено за результатом документальної позапланової виїзної перевiрка, проведеної за умови подання платником податкiв в установленому порядку органу державної податкової служби заперечення до акта перевiрки або скарги на прийняте за її результатами податкове повiдомлення-рiшення.
Щодо подачi Податкової декларацiї екологiчного податку за IV квартал 2011 року за умови тимчасового зберiгання побутових вiдходiв та заяви про вiдсутнiсть у 2012 роцi об'єкта обчислення екологiчного податку.
Якщо суб'єкт господарювання не є платником екологiчного податку у разi тимчасового розмiщення побутових вiдходiв, то йому не слiд за такi вiдходи подавати Податкову декларацiю екологiчного податку за IV квартал 2011 року та заяву про вiдсутнiсть у нього у 2012 роцi об'єкта обчислення екологiчного податку.
Зобов'язуємо довести цей лист до вiдома та використання у роботi пiдпорядкованими органами.
Заступник Голови | А. П. Iгнатов |