МIНIСТЕРСТВО IНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
02.11.2012 | N 649 |
---|
Про затвердження Змiн до Правил перевезення
пасажирiв, багажу, вантажобагажу та пошти
залiзничним транспортом України
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 20 листопада 2012 р. за N 1942/22254 |
Вiдповiдно до пiдпункту 4.4.8
пiдпункту 4.4 пункту 4 Положення про Мiнiстерство
iнфраструктури України, затвердженого Указом
Президента України вiд 12 травня 2011 року N 581,
Порядку обслуговування громадян залiзничним
транспортом, затвердженого постановою Кабiнету
Мiнiстрiв України вiд 19 березня 1997 року N 252, та з
метою полiпшення обслуговування громадян пiд час
користування залiзничним транспортом наказую:
1. Затвердити Змiни до Правил перевезення пасажирiв, багажу, вантажобагажу та пошти залiзничним транспортом України, затверджених наказом Мiнiстерства транспорту та зв'язку України вiд 27 грудня 2006 року N 1196, зареєстрованих у Мiнiстерствi юстицiї України 04 квiтня 2007 року за N 310/13577 (зi змiнами), що додаються.
2. Державнiй адмiнiстрацiї залiзничного транспорту України забезпечити:
2.1. Подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України в установленому законодавством порядку.
2.2. Доведення цього наказу до вiдома причетних та неухильне виконання його вимог.
3. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Мiнiстра Єфименка К. О.
Вiце-прем'єр-мiнiстр України Мiнiстр iнфраструктури України | Б. Колеснiков |
ПОГОДЖЕНО: | |
Голова Державної служби України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва | М. Ю. Бродський |
Голова Антимонопольного комiтету України | В. П. Цушко |
В. о. Голови Держспоживiнспекцiї України | О. П. Соколова |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства iнфраструктури України 02.11.2012 N 649 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 20 листопада 2012 р. за N 1942/22254 |
Змiни
до Правил перевезення пасажирiв, багажу,
вантажобагажу та пошти залiзничним транспортом
України
1. У пунктi 1.7 роздiлу 1:
1.1. Доповнити пункт новими термiнами та визначеннями, розмiстивши їх в алфавiтному порядку:
"Єдиний проїзний документ - проїзний документ, оформлений на одному бланку для двох поїздок (проїзду з однiєю пересадкою або "туди - назад")";
"Поїзд додатковий - пасажирський поїзд, не включений до поїздiв цiлорiчного курсування".
1.2. Визначення термiна "Проїзний документ" пiсля слова "груповi" доповнити словом "єдинi".
1.3. Визначення термiна "Сполучення примiське" пiсля слiв "дизель-поїздами" доповнити словами ", рейковими автобусами".
1.4. Визначення термiна "Тариф примiський" пiсля слiв "дизель-поїздами" доповнити словами ", рейковими автобусами".
2. У роздiлi 2.
2.1. Абзац другий пункту 2.38 доповнити новими реченнями такого змiсту: "Оформлення перевезення органiзованої групи в одному вагонi здiйснюється на одному проїзному документi. За бажанням керiвника групи можуть бути оформленi проїзнi документи для окремих пасажирiв у складi групи (до 6 проїзних документiв на один вагон)".
2.2. Абзац перший пункту 2.40 замiнити двома абзацами такого змiсту:
"2.40. Проїзнi документи оформляються на проїзд у безпересадковому сполученнi, з однiєю пересадкою або "туди - назад". Проїзд з однiєю пересадкою та "туди - назад" може бути оформлений за бажанням пасажира за єдиним проїзним документом.
У разi оформлення проїзних документiв, у тому числi єдиних, квитковий касир зобов'язаний узгодити з пасажиром iнтервал мiж часом прибуття поїзда до пункту пересадки за розкладом та часом вiдправлення поїзда з пункту пересадки. При оформленнi проїзду з пересадкою за єдиним проїзним документом дата вiдправлення зi станцiї пересадки має бути не пiзнiше 10 дiб пiсля прибуття поїзда на станцiю пересадки".
У зв'язку з цим абзац другий вважати абзацом третiм.
2.3. У пiдпунктi "а" пункту 2.52 слова "трьох годин" замiнити словами "однiєї години".
3. Пункт 4.1 роздiлу 4 доповнити новим абзацом такого змiсту:
"Заяви вiд юридичних осiб на резервування мiсць для перевезення органiзованих груп можуть направлятись також в електронному виглядi. Перелiки електронних адрес для направлення заяв для резервування мiсць зазначаються на офiцiйних веб-сайтах залiзниць".
4. В абзацi другому пункту 6.2 роздiлу 6 слова ", талон поточного року i талон наступного року" виключити.
5. У пунктi 7.9 роздiлу 7:
пiсля абзацу першого доповнити пункт новим абзацом другим такого змiсту:
"Аналогiчно здiйснюється погашення єдиного проїзного документа пiд час проїзду на першiй дiлянцi прямування або пiд час проїзду "туди". Погашення єдиного проїзного документа пiд час проїзду на другiй дiлянцi прямування або пiд час проїзду "назад" здiйснюється вiдриванням шматочка у нижнiй частинi проїзного документа по лiнiї складання його впоперек".
У зв'язку з цим абзаци другий, третiй вважати вiдповiдно абзацами третiм, четвертим;
друге речення абзацу четвертого пiсля слiв "регiональних поїздiв" доповнити словом та знаком ", Iнтерсiтi +".
6. У роздiлi 8:
6.1. Абзац перший пункту 8.4 доповнити новим реченням такого змiсту:
"Аналогiчно проставляється вiдмiтка на єдиних проїзних документах".
6.2. Пункт 8.22 доповнити новим абзацом такого змiсту:
"Переоформлення єдиних проїзних документiв здiйснюється до початку поїздки одночасно для двох дiлянок прямування у разi проїзду з пересадкою чи "туди - назад", при цьому данi щодо поїздки для другої дiлянки прямування чи для проїзду "назад" можуть не змiнюватися".
6.3. Пункт 8.25 пiсля слiв "призначення (вiдправлення)" доповнити словами "та придбаного через мережу Iнтернет".
6.4. Пункти 8.30, 8.31 викласти в такiй редакцiї:
"8.30. Якщо у пасажира викрадено проїзнi документи на станцiї зворотного вiдправлення чи на шляху прямування (на станцiї пересадки) або вiн їх загубив i не має коштiв для придбання нових проїзних документiв, вiн може доручити (телефоном, факсом тощо) будь-якiй особi придбати повний або дитячий проїзний документ у квитковiй касi за мiсцем проживання (мiсцезнаходженням) такої особи в Українi на поїзд, який вiдправляється зi станцiї виїзду пасажира, не менше нiж за 3 години та не бiльше нiж за двi доби до вiдправлення.
8.31. Начальник вокзалу (станцiї), на якому (якiй) оформлено проїзний документ за рахунок особи, що його сплачувала, телеграмою сповiщає начальника вокзалу (станцiї) перебування пасажира про оформлення проїзду iз зазначенням повної iнформацiї службового рядка проїзного документа.
Оформлений за плату проїзний документ гаситься та разом з телеграмою передається на залiзницю станцiї вiдправлення пасажира для прикладення до звiту про виданий безкоштовно проїзний документ.
На пiдставi цiєї телеграми проїзний документ (повний чи дитячий) оформлюється пасажировi ручним способом, без тарифної сiтки та без стягнення плати.
Особi, що сплатила вартiсть проїзду, на пiдтвердження сплати видається копiя телеграми.
Повернення коштiв за сплаченi та невикористанi проїзнi документи проводиться в претензiйному порядку".
7. У роздiлi 10:
7.1. Пункт 10.2 доповнити новим абзацом такого змiсту:
"До вартостi квитка та плацкарти застосовуються коефiцiєнти iндексацiї тарифного регулювання за календарними перiодами року, коефiцiєнти зниження (пiдвищення) за днями тижня та залежно вiд дати продажу".
7.2. Пункт 10.3 викласти в такiй редакцiї:
"10.3. Тарифи на перевезення пасажирiв затверджуються для загальних, плацкартних, купейних вагонiв iз 4-мiсними купе, м'яких вагонiв iз 2-мiсними купе - "СВ" та вагонiв типу "М" (люкс) нiчних пасажирських, нiчних швидких поїздiв, нiчних швидкiсних поїздiв i вагонiв 1-го, 2-го та 3-го класiв денних швидких регiональних поїздiв, денних швидкiсних поїздiв (Регiональний експрес, Iнтерсiтi (IС) та Iнтерсiтi + (IС+)".
7.3. Пункт 10.4 доповнити новими абзацами такого змiсту:
"Оформлення та справляння провiзної плати у м'яких вагонах iз 2-мiсними купе типу "М" (люкс) здiйснюється таким чином:
а) у купе може прямувати один або два дорослих пасажири та одна дитина вiком до 6 рокiв, при цьому сплачується повна вартiсть проїзду за купе;
б) повернення одного мiсця з двох оформлених мiсць у купе не проводиться;
в) плата за послуги (збiр) справляється за двох пасажирiв;
г) не надаються пiльги та знижки, не застосовується дитячий тариф, не оформляється проїзд за службовими i разовими квитками працiвникiв залiзничного транспорту".
8. Роздiл 11 доповнити новим пунктом такого змiсту:
"11.6. Страховий збiр пасажирами, що сплачують вартiсть за додатковi мiсця для проїзду в окремому купе, сплачується на загальних пiдставах".
9. Роздiл 12 доповнити новим пунктом такого змiсту:
"12.9. Плата за послуги з оформлення єдиних проїзних документiв (комiсiйний збiр) справляється один раз тiльки за проїзнi документи на виїзд iз пункту першопочаткового вiдправлення".
10. У роздiлi 15:
10.1. Друге речення абзацу першого пункту 15.1 доповнити словами та цифрами ", якщо її розмiр за сумою трьох вимiрiв не перевищує 200 см".
10.2. В абзацi сьомому пункту 15.7 слова "електро-, дизель-поїздах пiдвищеного комфорту" замiнити словами "регiональних поїздах".
11. Абзац дев'ятий пункту 18.2 роздiлу 18 виключити.
12. У роздiлi 21:
12.1. У першому реченнi абзацу першого пункту 21.11 цифру "3" замiнити цифрою "1".
12.2. Доповнити роздiл новими пунктами такого змiсту:
"21.14. Повернення платежiв за єдинi проїзнi документи здiйснюється на загальних пiдставах.
21.15. Активацiя акта про повернення платежiв за проїзнi документи, придбанi через Iнтернет, здiйснюється пасажиром протягом 180 днiв з часу повернення мiсць у будь-якому пунктi продажу проїзних документiв на територiї України.
21.16. Якщо iндивiдуальний чи груповий проїзний документ, який оформлено зi знижкою для проїзду "туди - назад", не використаний в одному напрямку, повернення платежiв здiйснюється пiсля перерахунку до повної вартостi використаного проїзного документа.
21.17. Розгляд питання про повернення платежiв за проїзнi документи, оформленi згiдно з пунктами 8.30, 8.31 роздiлу 8 цих Правил, проводиться залiзницею, що оформила безкоштовний проїзний документ".
13. У роздiлi 31:
13.1. У першому реченнi пункту 31.6 слова "пiзнiше трьох годин" замiнити словами "пiзнiше однiєї години".
13.2. Перше речення абзацу другого пункту 31.7 пiсля слiв "Автомобiль повернено вiдправнику, зазначається" доповнити словом "час,".
14. У пунктi 32.35 роздiлу 32 слова "та електро-дизель-поїздах" замiнити словом "поїздах".
15. У пунктi 33.9 роздiлу 33 слово "електропоїздiв" замiнити словами "примiських поїздiв".
16. Додатки 5, 6 до Правил викласти в новiй редакцiї, що додаються.
Директор Департаменту державної полiтики в галузi залiзничного транспорту | С. Сєроштан |
Додаток 5 до Правил перевезення пасажирiв, багажу, вантажобагажу та пошти залiзничним транспортом України |
Система класифiкацiї пасажирських поїздiв
Категорiя поїзда | Тип поїзда | Швидкiсть руху | Категорiя вагона/мiсць | |
маршрутна | допустима | |||
Iнтерсiтi+ (IС+) | Денний швидкiсний | 90 км/год i бiльше | До 200 км/год | 1 клас |
2 клас | ||||
Iнтерсiтi (IС) | Денний швидкiсний | 80 км/год i бiльше | До 160 км/год | 1 клас |
2 клас | ||||
3 клас (м/в) | ||||
Регiональний експрес (РЕ) | Денний швидкiсний | 70 км/год i бiльше | До 140 км/год | 1 клас (м/в) |
2 клас | ||||
3 клас | ||||
Регiональний поїзд (Р) | Денний швидкий | 50 м/год i бiльше | До 120 км/год | 1 клас (м/в) |
2 клас (м/в) | ||||
3 клас | ||||
Примiський поїзд (П) | Денний примiський | - | - | - |
Мiський поїзд (М) | Денний мiський | - | - | - |
Нiчний експрес (НЕ) | Нiчний швидкiсний | 70 км/год i бiльше | До 200 км/год | СВ |
К | ||||
Нiчний швидкий (НШ) | Нiчний швидкий | 50 км/год i бiльше | До 140 км/год | М (м/в) |
СВ | ||||
К | ||||
ПЛ | ||||
Нiчний пасажирський (НП) | Нiчний пасажирський | До 50 км/год | До 140 км/год | М (м/в) |
СВ (м/в) | ||||
К | ||||
ПЛ |
Примiтка. М/в - можливе включення.
Додаток 6 до Правил перевезення пасажирiв, багажу, вантажобагажу та пошти залiзничним транспортом України |
СИСТЕМА КЛАСИФIКАЦIЇ ПАСАЖИРСЬКИХ ПОЇЗДIВ IЗ РЕКОМЕНДОВАНИМ РIВНЕМ КОМФОРТУ/СЕРВIСУ
Категорiя пасажирського поїзда | Iнтерсiтi+ (IС+) | Iнтерсiтi (IС) | Регiональний експрес (РЕ) | Регiональний поїзд (Р) | Примiський поїзд (П) | Мiський поїзд (М) | Нiчний експрес (НЕ) | Нiчний швидкий (НШ) | Нiчний пасажирський (НП) | ||||||||||||||
1. Вид сполучення | Регiональне | Регiональне | Регiональне | Регiональне | Примiське | Мiське | Регiональне | Регiональне | Регiональне | ||||||||||||||
2. Категорiя поїзда | Денний швидкiсний | Денний швидкiсний | Денний швидкiсний | Денний швидкий | Денний примiський | Денний мiський | Нiчний швидкiсний | Нiчний швидкий | Нiчний пасажирський | ||||||||||||||
3. Категорiя вагона | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 (м/в) |
1 (м/в) |
2 | 3 | 1 (м/в) |
2 (м/в) |
3 | б/к | б/к | СВ | К | М (м/в) |
СВ | К | П | М (м/в) |
СВ (м/в) |
К | П |
А | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
4. Наявнiсть елементiв комфорту/сервiсу | |||||||||||||||||||||||
4.1. Комфортабельнi сидiння 1-го класу з регульованим нахилом спинки крiсла, розташованi одне за одним за схемою 1 + 2 або 2 + 2* | Б | Б | Б | ||||||||||||||||||||
4.1.1. М'якi одно- та двомiснi крiсла, столи | Б | ||||||||||||||||||||||
4.2. Комфортабельнi сидiння 2-го класу з регульованим нахилом спинки крiсла, розташованi одне за одним за схемою 2 + 2 або 3 + 2* | Б | Б | Б | ||||||||||||||||||||
4.2.1. М'якi дво- та тримiснi крiсла | Б | ||||||||||||||||||||||
4.3. Сидiння або дивани 3-го класу без регульованого нахилу спинки, розташованi одне навпроти одного за схемою 3 + 3 | Б | Б | Б | ||||||||||||||||||||
4.4. Розетки для ноутбукiв (не менше нiж 1 на 2 пасажирських мiсця) | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | |||||||||||
4.5. WiFi-Iнтернет** | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | ||||||||||||||||
4.6. Харчування у поїздi (вагон-ресторан, бар)** | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | ||||||||||||||
4.7. Обов'язкове зазначення мiсця | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | ||
4.8. Квитки можна замовити за телефоном та через Iнтернет | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | ||
4.9. Пiд час резервування квитка можливо забронювати готель, автомобiль тощо | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | ||||||||||||||||
4.10. Замовлення таксi чи носiїв (з вагона через провiдника) | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | |||||||
4.11. Система абонементiв | Б | Б | |||||||||||||||||||||
4.12. Подача гарячих напоїв | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | |||||
4.13. Подача прохолоджувальних напоїв | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | |||||||||||||
4.14. Спецiальнi умови для iнвалiдiв** | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | |||||||||||
4.15. Обов'язкове кондицiювання, системи обiгрiву | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | ||||||||||
4.16. Вентиляцiя, системи обiгрiву | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | |||||||||||||
4.17. Iнформацiйнi табло (монiтори) | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | |||||||||
4.18. Вiдеомонiтори** | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | |||||||||||||||
4.19. Можливiсть перевезення велосипеда** | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | |||||||||
4.20. Свiжа преса (iнформацiйно-дiлова) | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | ||||||||||||||||
4.21. Надання комплекту постiльної бiлизни, санiтарно-гiгiєнiчних наборiв | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | |||||||||||||
4.22. Експрес-пошта** | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | Д | ||||
4.23. Можливiсть перевезення автомобiля у вагонi-автомобiлевозi у складi поїзда мiж кiнцевими станцiями маршруту** | Д | Д | Д | Д | Д | ||||||||||||||||||
4.24. Усi туалети в поїздi обладнанi системою вакуумного збору | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б | Б |
Примiтка:
Б - забезпечується технiчними вимогами до рухомого складу або входить до базового набору послуг;
Д - послуга оплачується додатково;
м/в - можливе включення;
б/к - без категорiї.
____________
* У складi поїздiв класiв IС+ та IС
можуть тимчасово використовуватися пасажирськi
вагони 1-го та 2-го класiв з вiдмiнною компоновкою
салона за умови, що цi вагони були придбанi та
поставленi на баланс вiдповiдної залiзницi до 30
грудня 2011 року до дня проходження ними чергового
капiтально-вiдновлювального ремонту iз
встановленням компоновки вiдповiдно до даної
класифiкацiї.
** Послуга надається у спецiально
обладнаних вагонах.