МIНIСТЕРСТВО ЮСТИЦIЇ УКРАЇНИ
вiд 08.08.2013 р. | N 445-0-2-13/1/8.2 |
---|
Мiнiстерством юстицiї розглянуто
звернення щодо надання роз'яснення митного
законодавства та в межах компетенцiї
повiдомляється.
Згiдно з п. 4 Положення про Мiнiстерство юстицiї України, затвердженого Указом Президента України вiд 06.04.2011 р. N 395, Мiнiстерство юстицiї вiдповiдно до покладених на нього завдань, зокрема, надає роз'яснення з питань, пов'язаних iз дiяльнiстю Мiн'юсту, його територiальних органiв, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Мiнiстерства, а також стосовно актiв, якi ним видаються.
При цьому надання правової оцiнки дiям органiв державної влади не належить до повноважень Мiнiстерства юстицiї, визначених Положенням.
Водночас зазначаємо, що згiдно з частинами першою та четвертою ст. 7 Митного кодексу України (далi - МКУ) порядок i умови перемiщення товарiв через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення, застосування механiзмiв тарифного i нетарифного регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi, справляння митних платежiв, ведення митної статистики, обмiн митною iнформацiєю, ведення Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, здiйснення вiдповiдно до закону державного контролю нехарчової продукцiї при її ввезеннi на митну територiю України, запобiгання та протидiя контрабандi, боротьба з порушеннями митних правил, органiзацiя i забезпечення дiяльностi митних органiв та iншi заходи, спрямованi на реалiзацiю державної полiтики у сферi державної митної справи, становлять державну митну справу.
Безпосереднє керiвництво здiйсненням державної митної справи покладається на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi державної митної справи.
Главою 11 МКУ врегульовано питання ведення Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi (УКТ ЗЕД), її структури та класифiкацiї товарiв.
Частиною першою статтi 67 МКУ встановлено, що УКТ ЗЕД складається на основi Гармонiзованої системи опису та кодування товарiв та затверджується законом про Митний тариф України.
Крiм того, згiдно зi статтею 68 МКУ ведення УКТ ЗЕД здiйснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi державної митної справи, в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Ведення УКТ ЗЕД передбачає:
вiдстеження та облiк змiн i доповнень до Гармонiзованої системи опису та кодування товарiв, пояснень та iнших рiшень щодо її тлумачення, що приймаються Всесвiтньою митною органiзацiєю;
пiдготовку пропозицiй щодо внесення змiн до УКТ ЗЕД;
деталiзацiю УКТ ЗЕД на нацiональному рiвнi та введення додаткових одиниць вимiру;
забезпечення однакового застосування всiма митними органами правил класифiкацiї товарiв;
прийняття рiшень щодо класифiкацiї та кодування товарiв в УКТ ЗЕД у складних випадках;
розроблення пояснень i рекомендацiй до УКТ ЗЕД та забезпечення їх опублiкування;
своєчасне ознайомлення суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi з рiшеннями та iнформацiєю (крiм тих, що є конфiденцiйними) щодо питань класифiкацiї товарiв та про застосування УКТ ЗЕД;
здiйснення iнших функцiй, необхiдних для ведення УКТ ЗЕД.
Згiдно зi статтею 69 МКУ товари при їх декларуваннi пiдлягають класифiкацiї, тобто у вiдношеннi товарiв визначаються коди вiдповiдно до класифiкацiйних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.
Митнi органи здiйснюють контроль правильностi класифiкацiї товарiв, поданих до митного оформлення, згiдно з УКТ ЗЕД.
У разi виявлення пiд час митного оформлення товарiв або пiсля нього порушення правил класифiкацiї товарiв митний орган має право самостiйно класифiкувати такi товари.
Рiшення митних органiв щодо класифiкацiї товарiв для митних цiлей є обов'язковими. Такi рiшення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разi незгоди з рiшенням митного органу щодо класифiкацiї товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рiшення у порядку, встановленому главою 4 цього Кодексу.
Висновки iнших органiв, установ та органiзацiй щодо визначення кодiв товарiв згiдно з УКТ ЗЕД при митному оформленнi мають iнформацiйний або довiдковий характер.
Разом з тим зазначаємо, що вiдповiдно до Указiв Президента України вiд 24.12.2012 р. N 726 "Про деякi заходи з оптимiзацiї системи центральних органiв виконавчої влади" та вiд 18.03.2013 р. N 141 "Про Мiнiстерство доходiв i зборiв" утворено Мiнiстерство доходiв i зборiв шляхом реорганiзацiї Державної податкової служби та Державної митної служби. У зв'язку з цим Законом України вiд 04.07.2013 р. N 405-VII до Митного кодексу України будуть внесенi змiни, що стосуються питань адмiнiстративної реформи.
Заступник Мiнiстра - керiвник апарату | А. Сєдов |