МIНIСТЕРСТВО ДОХОДIВ I ЗБОРIВ УКРАЇНИ
вiд 16.05.2014 | N 8766/6/99-99-24-02-03-15 |
---|
Громадськiй радi при Мiнiстерствi доходiв i зборiв України |
Щодо надання iнформацiї
Мiнiстерством доходiв i зборiв України опрацьовано лист Громадської ради при Мiнiстерствi доходiв i зборiв України вiд 18.04.2014 N 47 стосовно опрацювання деяких проблемних питань митної справи та розгляду зведеного перелiку питань стосовно однозначного застосування законодавчих та нормативно-правових актiв, якi вiдносяться до компетенцiї Мiндоходiв України.
За результатами опрацювання поданих матерiалiв надаємо iнформацiю по проблемних питаннях, наведених у перелiку (додаються).
Додаток: згадане по тексту на 10 арк.
Заступник Мiнiстра | В. П. Науменко |
Додаток |
Iнформацiя
по проблемних питаннях
Питання 1, Питання 7.1 та Питання 10.
Наприкiнцi 2013 року Управлiнням органiзацiї митного контролю та оформлення пiдготовлено проект наказу "Про затвердження вiдомчих класифiкаторiв iнформацiї з питань державної митної справи, якi використовуються у процесi оформлення митних декларацiй".
Пiсля проведення органiзацiйних заходiв, визначених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 01.03.2014 N 67 "Про лiквiдацiю Мiнiстерства доходiв i зборiв", вказаний проект наказу буде доопрацьований з урахуванням змiн у законодавствi та пропозицiй, зазначених у листi Громадської ради при Мiнiстерствi доходiв i зборiв України вiд 18.04.2014 N 47, та направлений для погодження вiдповiдним структурним пiдроздiлам.
Питання 2.
Департаментом митної справи пiдготовлено лист на адресу Нацiонального банку України щодо приведення Класифiкатора iноземних валют, затвердженого постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 04.02.98 N 34, у вiдповiднiсть до Положення про порядок встановлення офiцiйного курсу гривнi до iноземних валют та курсу банкiвських металiв, затвердженого постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 12.11.2003 N 496.
Вказаний лист знаходиться на пiдписi у заступника Мiнiстра доходiв i зборiв України.
Питання 3.1.
Вiдповiдно до ч. 5 ст. 94 Конституцiї України Закон України набирає чинностi через десять днiв з дня його офiцiйного оприлюднення, якщо iнше не передбачено самим законом, але не ранiше дня його опублiкування. Згiдно iз Прикiнцевими положеннями Закону України "Про запобiгання фiнансової катастрофи та створення передумов для економiчного зростання в Українi" вiд 27.03.2014 N 1166-VII, змiни до цього Закону (крiм окремих) набирають чинностi з 1 квiтня 2014 року.
Враховуючи, що Закон розпочав дiю вiдповiдно до вимог Конституцiї, процедура його офiцiйного опублiкування не порушена.
Питання 3.2.
Законом України "Про внесення змiн до Податкового кодексу України та деяких iнших законодавчих актiв України щодо усунення окремих неузгодженостей норм законодавства" вiд 10 квiтня 2014 року N 1200 (набрав чинностi з 19 квiтня 2014 року) пiдпункт "в" пункту 193.1 статтi 193 Податкового кодексу України викладено у новiй редакцiї, яка врегулювала оподаткування постачання на митнiй територiї України та ввезення на митну територiю України лiкарських засобiв та медичних виробiв.
Зокрема, ставка податку на додану вартiсть встановлена у розмiрi 7 вiдсоткiв як по операцiях з постачання на митнiй територiї України та ввезення на митну територiю України лiкарських засобiв, дозволених для виробництва i застосування в Українi та внесених до Державного реєстру лiкарських засобiв, а також медичних виробiв за перелiком, затвердженим Кабiнетом Мiнiстрiв України, так i по операцiях з постачання на митнiй територiї України та ввезення на митну територiю України лiкарських засобiв, медичних виробiв та/або медичного обладнання, дозволених для застосування у межах клiнiчних випробувань, дозвiл на проведення яких надано центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної полiтики у сферi охорони здоров'я.
Питання 3.3.
Постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 23 квiтня 2014 р. N 118 "Про затвердження перелiку медичних виробiв, операцiї з постачання на митнiй територiї України та ввезення на митну територiю України яких пiдлягають оподаткуванню податком на додану вартiсть за ставкою 7 вiдсоткiв" затверджено перелiк медичних виробiв, операцiї з постачання на митнiй територiї України та ввезення на митну територiю України яких пiдлягають оподаткуванню податком на додану вартiсть за ставкою 7 вiдсоткiв, та визнано такою, що втратила чиннiсть, постанову Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 8 серпня 2011 р. N 867 "Питання звiльнення виробiв медичного призначення вiд оподаткування податком на додану вартiсть".
Питання 3.4.
27.03.2014 прийнято Закон України N 1166 "Про запобiгання фiнансової катастрофи та створення передумов для економiчного зростання в Українi" (далi - Закон N 1166), яким внесено змiни до Податкового кодексу України (далi - Кодекс) щодо оподаткування акцизним податком. В зв'язку з необхiднiстю удосконалення окремих положень дiючого законодавства, зокрема положень Закону N 1166, Верховною Радою України 10.04.2014 за N 1200 було прийнято Закон України "Про внесення змiн до Податкового кодексу України та деяких iнших законодавчих актiв щодо усунення окремих неузгодженостей норм законодавства" (далi - Закон N 1200), в тому числi в частинi набрання чинностi нових ставок акцизного податку.
Вiдповiдно до Закону N 1200 виключено iз Перехiдних положень Кодексу ставки податку на тютюновi вироби та мiнiмальне акцизне податкове зобов'язання, встановлене на 2015 рiк.
Вiдповiдно до роздiлу II Закону N 1200 збiльшення акцизного податку та мiнiмального акцизного податкового зобов'язання на тютюновi вироби, тютюн та промисловi замiнники тютюну набирає чинностi з 1 липня 2014 року.
Таким чином, немає необхiдностi окремо надавати роз'яснення щодо порядку оподаткування тютюнової сировини, тютюнових вiдходiв, тютюну та замiнникiв тютюну, iнших, промислового виробництва, оскiльки роздiлом II Закону N 1200 це чiтко встановлено.
Питання 3.5 та Питання 4 (4.1, 4.2, 4.3).
З 01 сiчня 2014 року набув чинностi Закон України "Про Митний тариф України" вiд 19 вересня 2013 року N 584 (далi - Закон), товарна номенклатура якого базується на системi опису та кодування товарiв 2012 року.
У зв'язку з цим Мiнiстерством доходiв i зборiв України розроблено та затверджено наказом Мiндоходiв вiд 22 сiчня 2014 року N 54 Перехiднi таблицi вiд Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi (УКТ ЗЕД) версiї 2007 року до УКТ ЗЕД версiї 2012 року.
На виконання пункту 3 Плану органiзацiї виконання Закону України, схваленого на засiданнi Кабiнету Мiнiстрiв України 30 жовтня 2013 року (протокол N 61), центральним органам виконавчої влади листом Мiндоходiв вiд 27.11.2013 N 18423/5/99-99-24-02-03-16 надiсланi Перехiднi таблицi вiд версiї УКТ ЗЕД 2007 року до версiї УКТ ЗЕД 2012 року для пiдготовки та приведення нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз Законом України вiд 19.09.2013 N 584-VII. Крiм того, у Мiнiстерствi доходiв i зборiв України затверджений наказ вiд 22.01.2014 N 54 "Про затвердження Перехiдних таблиць вiд УКТ ЗЕД версiї 2007 р. до УКТ ЗЕД версiї 2012 р.".
На цей час iснують нормативно-правовi акти з питань нетарифного регулювання, якi мiстять коди товарiв згiдно з УКТ ЗЕД, що вiдповiдають кодам УКТ ЗЕД версiї 2007 року.
До приведення положень нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть до Закону при митному оформленнi товарiв та у разi постачання окремих товарiв на територiї України переведення кодiв з УКТ ЗЕД версiї 2007 року на УКТ ЗЕД версiї 2012 року слiд здiйснювати вiдповiдно до норм зазначеного наказу та положень УКТ ЗЕД, у редакцiї Закону України вiд 19.09.2013 N 584-VII "Про Митний тариф України".
Ознайомитися iз Iнформацiйним повiдомленням щодо застосування Перехiдних таблиць вiд УКТ ЗЕД версiї 2007 року до УКТ ЗЕД версiї 2012 року при митному оформленнi товарiв та у разi постачання окремих товарiв на територiї України та з наказом Мiндоходiв вiд 22 сiчня 2014 року N 54 можна на офiцiйному веб-порталi вiдомства. Iнформацiйне повiдомлення розмiщено за адресою Головна > Мiнiстерство > Структура > Апарат > 19 Департамент нормотворчої та законодавчої роботи з питань оподаткування > Повiдомлення, наказ Мiндоходiв вiд 22 сiчня 2014 року N 54 за посиланням http://minrd.gov.ua/zakonodavstvo/mitne-zakonodavstvo/nakazi/63017.html.
Також iнформуємо, що вiдповiдно до наказу Мiнiстерства фiнансiв України вiд 30.05.2012 N 650 "Про затвердження Порядку роботи вiддiлу митних платежiв, пiдроздiлу митного оформлення митного органу та митного поста при вирiшеннi питань класифiкацiї товарiв, що перемiщуються через митний кордон України", зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 02 липня 2012 р. за N 1085/21397, рiшення про визначення коду товару має бути вiдкликано, якщо воно суперечить законодавству України з питань митної справи внаслiдок змiн у ньому.
Отже, митницi Мiндоходiв, враховуючи змiни у митному законодавствi, пов'язаному з набуттям чинностi з 01.01.2014 р. Закону України "Про Митний тариф України" вiд 19.09.2013 N 584-VII, товарною номенклатурою якого є нова редакцiя УКТ ЗЕД, яка базується на Гармонiзованiй системi опису та кодування товарiв 2012 року, вiдкликають свої рiшення про визначення коду товару у разi змiни кодiв УКТ ЗЕД.
Питання 3.6.
Згiдно положень Закону України "Про Митний тариф України", який набрав чинностi 01.01.2014 р., група товарiв 87 включає товарну позицiю 8711 90, що в свою чергу включає вiдповiдну пiдкатегорiю з описом товару. Отже, оподаткування вiдбуватиметься за ставками та за описом товару (продукцiї), встановленими пп. 215.3.7 п. 215.3 статтi 215 Кодексу.
Щодо коду товару (продукцiї) згiдно УКТ ЗЕД 8716 10 99 00, який згадується в листi, зазначаємо, що такий код в пп. 215.3.8 п. 215.3 статтi 215 Кодексу вiдсутнiй, отже, товар за цим кодом УКТ ЗЕД не є пiдакцизним.
Питання 5.1.
Вiдповiдно до частини третьої статтi 247 Митного кодексу України митне оформлення товарiв, транспортних засобiв комерцiйного призначення здiйснюється в будь-якому митному органi з пред'явленням їх цьому органу, якщо iнше не передбачено цим Кодексом.
Непоодинокi випадки, коли пiдприємство з урахуванням найбiльш оптимального варiанту реалiзацiї зовнiшньоекономiчних операцiй здiйснює вибiр мiсця митного оформлення поза мiсцем облiку пiдприємства (тобто в iнших регiонах України).
У разi виникнення у таких випадках необхiдностi виконання митних формальностей поза мiсцем розташування органiв доходiв i зборiв або поза робочим часом, установленим для них, стає проблематичним оформлення звернення тiльки у паперовому виглядi.
Зважаючи на викладене, з метою оперативного виконання митних формальностей та дотримання строку митного оформлення, встановленого частиною першою статтi 255, було передбачено подання звернення у електронному виглядi.
При цьому форма звернення, яка надана у Додатку до наказу Мiндоходiв вiд 16.12.2013 N 804 "Про затвердження Порядку справляння плати за виконання митних формальностей органами доходiв i зборiв поза мiсцем розташування цих органiв або поза робочим часом, установленим для них", роздруковується, заповнюється i в електронному виглядi направляється до органу доходiв i зборiв, який здiйснює митне оформлення. Зазначений порядок не потребує та не передбачає доопрацювання програмного забезпечення.
Додатково iнформуємо, що проект вищезазначеного наказу був оприлюднений 4 листопада 2013 року на офiцiйному веб-порталi Мiнiстерства доходiв i зборiв України (www.minrd.gov.ua) у роздiлi "Регуляторна полiтика" та з 4 листопада 2013 року по 4 грудня 2013 року був розмiщений на Урядовому порталi у рубрицi "Громадське обговорення проектiв нормативно-правових актiв". За результатами громадського обговорення зауважень та пропозицiй не надходило.
Питання 6.
Наказ Мiндоходiв України N 15 вiд 14.01.2014 "Про затвердження Пояснень до Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi" розроблений на виконання 68 статтi Митного кодексу України та положень Порядку ведення Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.05.2012 N 428. Пояснення до Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi (далi - УКТ ЗЕД) запроваджуються як допомiжний робочий матерiал при класифiкацiї товарiв за УКТ ЗЕД для забезпечення одноманiтної iнтерпретацiї та застосування УКТ ЗЕД.
Наказ Мiнiстерства доходiв i зборiв України N 15 вiд 14.01.2014 "Про затвердження Пояснень до Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi" набув чинностi з 14 сiчня 2014 року.
Водночас повiдомляємо про те, що класифiкацiя товарiв для митних цiлей, зокрема прийняття рiшень про класифiкацiю товарiв, здiйснюється виключно згiдно з положеннями УКТ ЗЕД, яка базується на Гармонiзованiй системi опису та кодування товарiв 2012 року та є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України вiд 19.09.2013 N 584-VII "Про Митний тариф України", який набув чинностi з 1 сiчня 2014 року, незалежно вiд наявностi чи вiдсутностi пояснень до УКТ ЗЕД.
Стаття 67 Митного кодексу України передбачає, що УКТ ЗЕД складається на основi Гармонiзованої системи опису та кодування товарiв та затверджується законом про Митний тариф України.
Законом України вiд 19.09.2013 N 584-VII "Про Митний тариф України" затверджено Митний тариф на основi Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, побудованої на основi Гармонiзованої системи опису та кодування товарiв версiї 2012 року, що мiстить Основнi правила iнтерпретацiї УКТ ЗЕД, примiтки, додатковi примiтки до роздiлiв, груп i товарних пiдпозицiй.
Таким чином, класифiкацiя товарiв здiйснюється вiдповiдно до Основних правил iнтерпретацiї УКТ ЗЕД, примiток, додаткових примiток до роздiлiв, груп i товарних пiдпозицiй.
При цьому статтею 68 Кодексу встановлено, що ведення УКТ ЗЕД здiйснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну податкову i митну полiтику, в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Ведення УКТ ЗЕД передбачає розроблення пояснень i рекомендацiй до УКТ ЗЕД та забезпечення їх опублiкування з метою своєчасного ознайомлення суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi з рiшеннями та iнформацiєю (крiм тих, що є конфiденцiйними) щодо питань класифiкацiї товарiв та про застосування УКТ ЗЕД.
Виходячи з вищевказаного, вважаємо, що питання класифiкацiї товарiв врегульовано вищевказаними законодавчими актами України.
Питання 7.2 та Питання 7.3.
Вiдповiдно до правил заповнення графи 47 митної декларацiї, визначених главою 2 роздiлу 2 Порядку заповнення митних декларацiй на бланку єдиного адмiнiстративного документа, затвердженого наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 30.05.2012 N 651, якщо товар не є об'єктом оподаткування вiдповiдним митним платежем, вiдомостi про нараховування такого платежу в графi не наводяться.
Для надання iнформацiї щодо порядку застосування кодiв звiльнень вiд сплати митних платежiв залежно вiд обраного митного режиму, заходiв гарантування необхiдно залучати Департамент координацiї нормотворчої та методологiчної роботи з питань оподаткування.
Питання 7.4.
Питання гарантiй забезпечення виконання зобов'язань перед митними органами визначенi положеннями роздiлу X Митного кодексу України вiд 13.03.2012 N 4495-VI (далi - Кодекс).
Вiдповiдно до частини першої статтi 305 Кодексу у випадках, визначених цим Кодексом, виконання зобов'язань осiб, що випливають з митних процедур, забезпечуються шляхом надання митним органам забезпечення сплати митних платежiв у способи, передбаченi для вiдповiдної митної процедури.
Статтею 306 Кодексу визначено, що способами забезпечення сплати митних платежiв є:
1) фiнансовi гарантiї;
2) гарантування на умовах Митної конвенцiї про мiжнародне перевезення вантажiв iз застосуванням книжки МДП (Конвенцiї МДП) 1975 року;
3) гарантування на умовах Конвенцiї про тимчасове ввезення (Стамбул, 1990 рiк) iз застосуванням книжки (карнету) А.Т.А.
Вiдповiдно до частини другої статтi 305 Кодексу надання митним органам забезпечення сплати митних платежiв є обов'язковим при ввезеннi на митну територiю України та/або перемiщеннi територiєю України прохiдним та внутрiшнiм транзитом товарiв за перелiком, який затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Перелiк товарiв, ввезення яких на митну територiю України та/або перемiщення територiєю України прохiдним та внутрiшнiм транзитом здiйснюється за умови обов'язкового надання митним органам забезпечення сплати митних платежiв, затверджений постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.05.2012 N 461.
Вiдповiдно до пiдпункту "б" пункту 2 частини другої статтi 91 Кодексу внутрiшнiм транзитом є перемiщення товарiв вiд митного органу, розташованого на митнiй територiї України, до пункту вивезення (пропуску) за межi митної територiї України.
Згiдно з частиною шостою статтi 96 Кодексу при вивезеннi за межi митної територiї України товарiв, помiщених у митнi режими експорту, реекспорту, тимчасового вивезення, переробки за межами митної територiї, положення глави 17 Кодексу "Транзит" застосовуються з моменту початку перемiщення зазначених товарiв з митного органу вiдправлення i до моменту пред'явлення їх митному органу призначення.
До таких положень глави 17 Кодексу, зокрема, вiдноситься положення щодо необхiдностi забезпечення виконання зобов'язань iз сплати митних платежiв вiдповiдно до роздiлу X Кодексу.
Слiд зазначити, що внесенi постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 04.12.2013 N 879 змiни до Постанови N 461 стосовно ненадання гарантiй пiд час перемiщення товарiв внутрiшнiм транзитом з наступним їх помiщенням у митний режим переробки на митнiй територiї за умови гарантування дотримання умов перебування товарiв у митному режимi переробки на митнiй територiї не можуть бути застосованi до перемiщення товарiв у митний режим реекспорту пiсля завершення переробки та перемiщення їх у внутрiшньому транзитi до пункту вивезення за межi митної територiї України.
Таким чином, вимоги щодо гарантування реекспорту при вивезеннi готової продукцiї пiсля переробки встановленi законодавчо, а не листами Держмитслужби, як це викладено в поставленому питаннi.
Питання 8.
Згiдно з частиною восьмою статтi 257 Митного кодексу України (далi - Кодекс) митне оформлення товарiв, транспортних засобiв комерцiйного призначення здiйснюється органами доходiв i зборiв на пiдставi митної декларацiї, до якої декларант залежно вiд митних формальностей, установлених Кодексом для митних режимiв, та заявленої мети перемiщення вносить, крiм iнших вiдомостей, код товару згiдно з УКТ ЗЕД i митну вартiсть товарiв та метод її визначення.
Частинами першою та третьою статтi 260 Кодексу визначено, що у разi якщо декларант або уповноважена ним особа не володiє точними вiдомостями про характеристики товарiв, якi необхiднi для заповнення митної декларацiї у звичайному порядку, вiн може подати органу доходiв i зборiв тимчасову митну декларацiю на такi товари за умови, що вона мiстить данi, достатнi для помiщення їх у заявлений режим.
У разi подання вiдповiдно до ст. 260 Кодексу тимчасової митної декларацiї декларант або уповноважена ним особа повиннi протягом строкiв, визначених вiдповiдно до Кодексу, подати органу доходiв i зборiв додаткову декларацiю, яка мiстить точнi вiдомостi про товари, задекларованi за попередньою, тимчасовою або перiодичною митною декларацiєю, що подавалися б у разi декларування цих товарiв за митною декларацiєю, заповненою у звичайному порядку (частина перша ст. 261 Кодексу).
Порядок виконання митних формальностей при здiйсненнi митного оформлення товарiв iз застосуванням митної декларацiї на бланку єдиного адмiнiстративного документа (далi - Порядок виконання митних формальностей) затверджено наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 30.05.2012 N 631 (зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 10.08.2012 за N 1360/21672).
Пунктом 1.12 Порядку виконання митних формальностей визначено, зокрема, наступне: якщо законами України та/або iншими нормативно-правовими актами з питань державної митної справи не передбачено iнше, виконання митних формальностей за тимчасовою митною декларацiєю та додатковою декларацiєю здiйснюється вiдповiдно до Порядку виконання митних формальностей з урахуванням необхiдностi виконання окремих митних формальностей залежно вiд типу митної декларацiї, митного режиму, особливостей перемiщення, установлених для окремих митних режимiв, засобiв та способiв перемiщення товарiв.
Пунктом 4.5 Порядку виконання митних формальностей передбачено, що при здiйсненнi митного оформлення митної декларацiї виконується, в тому числi, перевiрка правильностi визначення митної вартостi товарiв.
Вiдповiдно до положень статтi 52 Кодексу заявлення митної вартостi товарiв здiйснюється декларантом або уповноваженою ним особою пiд час декларування товарiв.
Згiдно з частиною першою статтi 54 Кодексу контроль правильностi визначення митної вартостi товарiв здiйснюється органом доходiв i зборiв пiд час проведення митного контролю i митного оформлення шляхом перевiрки числового значення заявленої митної вартостi.
Орган доходiв i зборiв пiд час здiйснення контролю правильностi визначення митної вартостi товарiв зобов'язаний здiйснювати контроль заявленої декларантом або уповноваженою ним особою митної вартостi товарiв шляхом перевiрки числового значення заявленої митної вартостi, наявностi в поданих зазначеними особами документах усiх вiдомостей, що пiдтверджують числовi значення складових митної вартостi товарiв чи вiдомостей щодо цiни, що була фактично сплачена або пiдлягає сплатi за цi товари.
Таким чином, при декларуваннi товарiв за додатковою декларацiєю до тимчасової митної декларацiї орган доходiв i зборiв зобов'язаний здiйснювати контроль правильностi визначення митної вартостi товарiв вiдповiдно до положень статтi 54 Кодексу.
Також iнформуємо, що вiдповiдно до частини другої статтi 69 Кодексу органи доходiв i зборiв здiйснюють контроль правильностi класифiкацiї товарiв, поданих до митного оформлення, згiдно з УКТ ЗЕД.
Вiдомостi про визначення митної вартостi повиннi базуватися на об'єктивних (тобто правильних, вичерпних) даних, пiдтверджених вiдповiдними документами.
Якщо пiд час проведення дослiджень встановленi характеристики товару, якi впливають на визначення цiни товару, має проводитись контроль правильностi визначення митної вартостi товарiв за додатковою декларацiєю.
За результатами здiйснення контролю правильностi визначення митної вартостi товарiв орган доходiв i зборiв визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартiсть чи приймає письмове рiшення про її коригування вiдповiдно до положень статтi 55 Кодексу.
У випадку прийняття рiшення про коригування митної вартостi товарiв та незгоди з ним декларант має право оскаржити його в порядку, передбаченому главою 4 Кодексу.
Разом з тим випуск товарiв у вiльний обiг пiд гарантiї вiдповiдно до частини сьомої статтi 55 Кодексу неможливий, оскiльки товар вже випущений у вiльний обiг за тимчасовою митною декларацiєю.
Вiдповiдь на Питання 9 та Питання 10 надано вище по тексту.